Le Souq

Dinsdag t/m Donderdag 13:30 - 22:30
Vrijdag en Zaterdag 13:30 - 23:00

Mennoblaauw .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Op basis van de eerdere Iens recensies hier gaan eten en het was helemaal prima. Linzensoep, 4 voorafjes, köfte en kip als hoofdgerecht. Alles vers en miet liefde bereid en geserveerd. De bediening was perfect, goed tempo en er kon gepind worden aan het eind. Wij komen terug!
Scott V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
De eerste keer dat ik Libanees gegeten heb en bij Le Souq is dat zeker een goede keuze geweest! Verse voorgerechten en salade, geweldige balans tussen zoete en zure smaken in zowel voor- als hoofdgerecht en heerlijk mals vlees. Het vanille-ijs met frambozen was ook zeker een aanrader. De service was zeer goed, het personeel was vriendelijk, goed geïnformeerd en de extra decoratie van het dessert maakte de al leuke sfeer voor een jubileum echt helemaal compleet. Wellicht dat dat kon omdat het rustig was, maar geweldig dat daar extra zorg aan besteed wordt. Het decor is niet al te uitbundig en stijlvol, met oud-Delfshaven op de achtergrond. Dit is een restaurant die ik zeker nog wat vaker ga bezoeken.
VeraBode .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Lekker en simpel eten, goed van smaak en vers.

Brood was minder lekker, leek alsof het oud was. Aardige bediening, als we ooit in Rotterdam zijn komen we zeker nog een keertje terug.
Rozvita R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
SLECHT,SLECHT,SLECHT...NOOIT MEER...Ik heb hier met familie gegeten met een grouponbon. Helaas werd de groupon totaal niet waar gemaakt. Om te beginnen klopte de oorspronkelijke prijs al niet, wij hebben 10 mezzes gekregen, 2 verschillende aardappels en tuinbonen .We hadden ook nog een voorgerechtje besteld, en eigenlijk waren die lekkerder dan het de overige mezzes . wij hebben geen nagerecht gehad want, wij blijven niet lang en toen hebben wij tegen de mevrouw gezegd dat dit klopt helemaal niet met wat wij hebben op het Groupon gezien en gekocht, zij was heel erg agressiev en boos en wist niet hoe moet zij eigenlijk met klant omgaan...zonde van het GELD!!!!
15 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Ben laatst met mij gezin gaan eten bij het gezellige libaneese restaurant.
En het was heerlijk we hebben heerlijk genoten van het lekkere hapjes.
En de bediening was ook super.
Dus een echte aanrader.
Gr sam
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Gisteren met 4 vriendinnen genoten van het 15 soorten meza menu - soort Libanese tapas met allemaal kleine schaaltjes en gerechtjes. Het eten is afwisselend, ik heb veel verschillende smaken geproefd. Erg leuk om middels zo'n menu kennis te maken met de Libanese keuken.
De bediening was vriendelijk en correct. Met het neerzetten viel er bv een garnaaltje - kregen we direct een nieuwe voor. Zou je denken, dat is toch logisch?!? Nou ik maak het soms weleens anders mee tegenwoordig, dus ik waardeer het des te meer, wanneer de service wél volstaat. Niet kunnen pinnen is alleen niet klantvriendelijk en ook niet meer van deze tijd - erg jammer!
De inrichting is zo over the top, dat ik 't helemaal leuk vind - je waant je echt in een onderwaterwereld! Wel is het erg klein en daarmee komt het allemaal nóg drukker over. De stoelen zitten niet prettig en de voordeur klemt dusdanig dat ik dacht dat ze dicht waren.
De geheelbeleving bij de Parel is er echter één die je lang bij zal blijven, prijs-kwaliteit is prima in orde en daarom ook een echte aanrader om er een keer te gaan eten.
Martine S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Altijd positief over ze, het eten is heerlijk, ik kies altijd met de mensen die ik meeneem voor de tapas, vegetarisch.
Helaas kan er niet gepind worden (of kon) dus dat is nog weleens lastig, want de pinautomaat is niet om de hoek.
De dames zijn altijd vriendelijk en persoonlijk!
Imtra .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
We hebben superlekker gegeten. Ik had een grouponbon besteld voor 2. De tafel stond vol met kleine schaaltjes gevuld met allerlei verrassende gerechtjes, Ik moet zeggen, elke hap was genieten en het meer dan voldoende voor een normaal gezonde eter. Het Libanese biertje en wijntje waren ook verrassend lekker. We zagen op de kaart nog meer gerechten die we een keer willen gaan eten, dus we komen zeker terug. We voelden ons zeer welkom, een aanrader dus. De zaak zat goed vol, dat zegt ook wat.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Weer heerlijk gegeten. De keuze van de mezzes bij de bediening gelaten. En zoals het altijd al was. Alleen maar lekker en goed eten op tafel. Bediening is vriendelijk en sfeer is top.
Comfort vd stoeltjes kan iets beter
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Heb hier met familie gegeten met een grouponbon. Helaas werd de groupon totaal niet waar gemaakt. Om te beginnen klopte de oorspronkelijke prijs al niet, voor 4 p zogenaamd 108 euro. Volgens menukaart max 64 euro! Daarnaast stond er 10 gerechtjes waarvan minimaal 2 vis en 2 vlees. Helaas zat er maar 1 vis en 1 vlees gerechtje bij!
De hapjes die we kregen waren oke, maar niet extreem bijzonder. Had net zo goed Turks of Grieks kunnen zijn. We hadden ook nog een voorgerechtje besteld, en eigenlijk waren die lekkerder dan het de overige mezzes zoals bladerdeeg gevuld met tonijn. Ook het nagerecht was lekker, we kozen voor Katayef, speciaal deeg met vulling van slagroom en pistaches.

De service was niet echt best. Mijn vader en ik hadden eerst een libanees biertje en toen een ander biertje. Hier kregen we niet eens een nieuw glas bij, erg vreemd. Ook hadden we het even over baklava dat we dat wel kenden en wat anders wilden proberen; zei ze: wacht maar tot je de onze geproefd hebt. Oke doe maar dan. Helaas ging dat niet door want het was op. Beetje opscheppen erover terwijl je het niet eens hebt?
Even later maakten we ook nog de opmerking over de groupon die niet helemaal overeen kwam met wat we kregen, maar dit werd zo weggewuifd. En daarnaast kun je er niet pinnen, niet echt meer van deze tijd!

Het decor binnen ziet er leuk uit, soort van onderzee wereld! Het was echter extreem warm en zaten we dus buiten op het terras, helaas waren de stoelen erg oncomfortabel en de tafeltjes veel te klein.

Niet echt een topavond gehad. Had er meer van verwacht.
Korneel .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Gisteravond gegeten bij De Parel. Gekozen voor een verrassend tapasmenu met Libanese lekkernijen. Alles zag er top uit en smaakte heerlijk. Achteraf bleek dat we niet konden pinnen, en we hadden niet genoeg geld op zak. Toen kregen we de bankgegevens mee zodat we thuis de rest konden overmaken. Wat een service! Dat zie je niet vaak meer.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Het was een super ervaring onze kennismaking met de Libanese keuken. Bijzonder heerlijk gegeten in dit gastvrij restaurant. De bediening was super en ongedwongen . Tevens werden we voortdurend op de hoogte gehouden van het wk voetbal. Echt een aanrader om eens een hapje te gaan eten en te genieten.
StefBrok .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Ik kom al jaren bij de parel en geniet elke keer! De keuken is authentiek Libanees en ze zijn het enige Libanese restaurant in Rotterdam. De menukaart is al jaren onveranderd, maar dat geeft aan dat het ook al jaren goed is.

De inrichting is bijzonder. Van het kaliber love it or hate it. Ik vind het wel grappig, maar het gaat bij de parel om het eten. En dat is altijd prima!

Let op! Je kunt hier alleen cash betalen. Zodra ze een pinautomaat aanschaffen krijgen ze een 8 voor service.
Fmpmuller .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Wat een onverwachte verrassing staat je te wachten in het mooie Delfshaven. Supergezellig miniterrasje en binnen alsof je bij De Kleine Zeemeermin op bezoek bent.

Een Groupon bracht ons naar dit leuke restaurantje, we hadden een Groupon voor 4 personen maar helaas was ons gezelschap verhinderd dus waren we met 2. De zeer vriendelijke dame die ons bediende vond dat zo jammer dat ze ons extra gerechtjes van de kaart liet kiezen.

De mezze gerechtjes smaakten prima en er was meer dan genoeg, de Libanese wijn was ook uitstekend. Maar vooral de vriendelijkheid en gastvrijheid van de familie die het restaurantje runt maakte de avond geslaagd. Wij gaan zeker terug!
Saskia .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Afgelopen zondag hier gegeten. Wat een heerlijke smaken en wat een warme service. Het was erg druk en ondanks de drukte hadden we onze mezza /tappa's erg snel op tafel. De bediening was erg vriendelijk en heeft alles goed uitgelegd.
. Alles was super vers en goed bereid. Exact zoals ik gewend ben te eten als ik naar het midden oosten ga .! Verfijnde smaken en vers klaar gemaakt. En tja het decor daar moet je van houden. Ik geef dit restaurant een dikke 10! Dit pareltje heeft er een vaste klant bij ga zo door.

Chaf .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Hè hè eindelijk echt Libanees gegeten, wat een super leuk zaakje heel anders dan normaal. Had samen met mijn vriend de verschillen soorten tapas mezze bestel de 15 soorten. Super lekker had een paar jaar geleden in Parijs Libanees gegeten en misten de smaak van Libanon enorm op advies van een collega kwam ik bij de parel. De hommos was verrukkelijk zo zacht van smaak en de bloemkool met granaatappelsaus was geweldig eigenlijk vonden we alles lekker op de aubergine dip na . Vond de prijs kwaliteit verhouding prima .Kom zeker heel snel weer terug echt een aanrader als je van echt Libanees eten houd. Gr. Chaf en Henk
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Met een Groupon togen wij naar De Parel. Bij binnenkomst was de sfeer gezet. Slechts 1 andere tafel was bezet (er kwam de rest van de avond ook niemand bij) in een restaurant dat waarschijnlijk in de jaren 80-90 is ingericht waarna er niets meer aan het interieur is gedaan. Het lijkt of middels de decoratie heel Libanon in de niet al te grote ruimte gestopt is, inclusief muurschilderingen waar je maar kijkt, aangevuld met de nodige overige niet nader te definiëren muurdecoraties, een fontein in de vorm van een zeemeermin, inclusief schelp waar rook uit komt en een afbeelding van een Libanees panorama op de placemats. Maar dan zijn we er nog niet. De (felgroene) tafels variëren in vorm met als dieptepunt de hartvormige tafel. Met bijpassende (rode) hartvormige stoelen.
De bediening was vriendelijk, het eten was echt prima maar ze konden simpelweg de omgeving niet voldoende compenseren.
We adviseren de bezoeker de witte en rosé wijn te laten staan, een frisdrank of biertje is veiliger.
Dit was eenmalig. Er zijn veel goede alternatieven in Rotterdam.
Iemand Niemand .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Wij hebben met een groep van 7 personen gegeten in dit 'aparte' restaurant.Sowieso was de Libanese keuken nieuw van ons.Je hebt niet veel van zulke restaurants in Nederland.Het ligt in het leuke wijkje historisch Delfshaven.Van binnen is het net of je in een aquarium zit.Aan de ene kant denk ik : grappig,leuk,orgineel,gezellig.Aan de andere kant is het ook wel weer heel fout,rommelig,oudbollig,kinderachtig,hysterisch .Dus ik geef het een gemiddelde van een 7.
Wij kozen voor de 20 mezzes.Dan krijg je dus van alles wat om te delen.Dat vind ik toch altijd wel het leukst.Het is een beetje een tapas idee,allemaal kleine schaaltjes op tafel.Wat ik wel jammer vond,is dat alles tegelijk kwam.Dus dan krijg je dat je snel gaat zitten eten omdat je bang bent dat het koud wordt.En dat je snel weer buiten staat..Ik had liever steeds een paar mezzes tegelijk gehad verspreid over de avond.Ik had niet verwacht dat alles tegelijk zou komen..anders had ik dat wel van tevoren aangegeven. Ik vond de ene mezze heerlijk en de andere helemaal niks.Maar gelukkig is er een hoop keuze dus als je het 1 niet lust,pak je van het ander wat meer. Het bladerdeeghapje met spinazi vonden wij allemaal niet zo lekker. Maar het bladerdeeg hapje gehakt en pijnboompitten was juist weer heerlijk,net zoals de aardappeltjes. En de tuinbonen met koriander liet iedereen liggen,die was niet zo populair.Maar over het algemeen was het allemaal prima te doen.Geen culinaire hoogstandjes,maar gewoon lekker...Er staat trouwens Libanese muziek op op de achtergrond en ook het personeel is Libanees.Dat maakt het toch nog wat Libaneser allemaal.Aardige meide trouwens in de bediening,alleen ze lette niet echt op de lege glazen.je moest zelf steeds om drinken vragen. Het traditionele Libanese toetje was op (balen!!) dus we namen de baklava.Deze was erg lekker en tenminste niet zo verschrikkelijk nat en zoet als je normaal weleens krijgt. Het notenijs is ook een aanrader! je kan hier trouwens ook niet pinnen..
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Hoewel het interieur van De Parel een belevenis op zich is, was het weer op Eerste Paasdag zo mooi, dat we er voor kozen aan het kleine tafeltje op de stoep plaats te nemen (we zijn natuurlijk wel even naar binnen geweest om het zelfgemaakte ‘onderzeelandschap’ aldaar te bewonderen).
Hoewel de hoofdgerechten er wezen mogen; kozen we voor het menu waar De Parel in uitblinkt: de Libanese mezze-maaltijd. We gingen voor die van 20 gerechten, het maximum. Er zaten klassiekers bij als baba ganush en humus, maar ook voor ons nieuwe gerechten als salade met gefrituurd libanees brood, en snijbonen in een tomatensaus. Vlees- en vishapjes, warm en koud. Jawel, het een nog lekkerder dan het andere. Een karafje stevige Libanese rode wijn erbij maakte het genieten compleet.
En als je dan nog meetelt dat de bediening hartelijk en zeer behulpzaam is, en dat de prijzen zeer redelijk zijn, is het eigenlijk de vraag waarom we hier niet veel vaker komen.
Okee, het enige minpunt van dit restaurant, en daar hadden we deze keer geen last van, is dat je binnen nogal krap zit, en niet zo comfortabele stoeltjes.
Engin B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Meze's (b.v.: humus, falafel) hebben geen smaak en sommige zijn heel slecht (b.v. kefta). Ik kook deze mezes thuis, en zelfs ik kan beter koken! Een set van mezes voor 2 kost 16 euro. Er zijn veel restaurants in Rotterdam centrum voor betere kwaliteit dat veel goedkoper zijn. Nog een ding: u kan niet pinnen, alleen contant.

Als u nooit meze gegeten heeft of niet veel weet over eten, dan kunt u deze restaurant proberen. Het decor is heel mooi en lief. Maar er zijn veel betere opties in Rotterdam.