Le Sommet (Hotel de Blanke Top)

Boulevard de Wielingen 1 4506 JH Cadzand Nederland Kaart
31-117392040

Meer informatie over restaurant Le Sommet (Hotel de Blanke Top)

Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en gezellig in de serre van aperitief genoten.
Vooral de huisgemaakte garnalenkroketten waren top. Dunne knapperige korst, veel garnaaltjes en heerlijke garnituur.
Zeker voor herhaling vatbaar
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
Het eten was voor dit restaurant te eenvoudig,de soepen hadden geen garnituur.We hadden het idee in een eetzaal te zitten en niet in een restaurant van dit niveau.De bediening was de ene dag supersnel en de andere dag moesten we een uur wachten op ons voorgerecht.Het hoofdgerecht was lauw en het bord was koud.Het toetje was zomaar in een soort soepkom geflanst en bij elk toetje zaten chocoladebolletjes.De tomatensoep was gepureerde tomaat zonder iets en de vissoep was een bouillon zonder vis en zonder garnituur.Het personeel was niet op elkaar ingespeeld en dat is erg jammer
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
23 mei '13 Gegeten bij Le Sommet. De ontvangst was prima, maar we kregen een tafeltje op de verste plaatsen van het raam.
De meeste plaatsen waren bezet door hotelgasten. Ik zou dit dan ook niet omschrijven als een restaurant, maar meer als een hotel eetzaal. De bediening was slecht, 3 kwartier moeten wachten op een voorgerecht, wat uit de koelkast komt, dus veel te koud was!! Zelfs met de drank waren ze niet vlot. Je voelde je meer als last dan gast!!
Mijn partner nam ganzenlever en ik Oosterschelde paling. De paling was weinig en ging vergezeld van een zoet zure garnering, appel, komkommer, een mousse en ?? niet lekker. De ganzenlever had hetzelfde garnituur! Daarna namen we allebei 1/2 kreeft met kreeftensaus, die was uitstekend, maar ging weer vergezeld van hetzelfde garnituur. Als toe namen we de kazen, ook veel te koud opgediend en vergezeld van hetzelfde garnituur, met een paar rozijnen toegevoegd en een warm brioche, overal kon je ??n sneetje stokbrood bij krijgen.
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Naar aanleiding van een recensie in Lekker was onze nieuwsgierigheid gewekt voor een ervaring bij Le Sommet. Het restaurant hoort bij Hotel de Blanke Top in Cadzand, dat prachtig aan zee is gelegen. Vanuit het restaurant heb je een werkelijk subliem uitzicht over het strand en de zee. De inrichting van het restaurant daarentegen was op zich smaakvol, maar het heeft tegelijkertijd door de hoeveelheid tafels en de wijze waarop eea is gerangschikt helaas toch een hotelzaal uitstraling behouden.
We gingen voor het 4 resp. 5 gangendiner en dat was qua smaakbeleving werkelijk uitstekend. Mooie bereidingen van tonijn, een heerlijke coquille, verschillende bereidingen van lamsvlees en als afsluiting een kaasplateau. Maar de hoeveelheden waren helaas echt te weinig. Wij zijn geen grote eters, maar zelfs met behulp van -elke keer door de ober afzonderlijk aangereikte- sneetjes stokbrood en voor mij een extra gang als dessert, verlieten we de zaak wat dat betreft niet met een voldaan gevoel. Daarbij vonden we de bediening wat plichtmatig, op een jonge leerling-ober na die zichzelf en de gerechten zeer verdienstelijk presenteerde. Al met al goed gegeten met een lekkere wijn erbij, maar door de aangestipte minpuntjes, gecombineerd met een stevige rekening, een lagere cijferscore dan wat we normaal uitdelen.