Le Sandre

Eewal 54 8911 GT Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Le Sandre

Verser dan vers

Visrestaurant Le Sandre is gevestigd in een monumentaal grachtenpand in het oude centrum van Leeuwarden. Van oesters tot bonbons, alles is hier tot in de puntjes geregeld! De verse vis is afkomstig van de visafslag in Harlingen en het rundvlees wordt ter plaatse gerijpt. Verser dan vers dus! Bestel hier een goed glas wijn naast en jouw avond kan niet meer stuk!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Le Sandre

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Mariel W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was heerlijk, we hebben heerlijke verse visgerechten gegeten. De bediening was heel goed. De ruimte was vrij klein en daardoor ook erg rumoerig, dat was jammer
Winnie G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We dachten dat kleine scholletjes terug gegooid werden, maar hier kregen we er toch nog 1 op het bord. Met een AH kaart kun je hier beter niet komen, want het menu dat ze opgeven klopt niet.
Jammer bij andere restaurants was het altijd goed.
Teartse V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het eten was van goede kwaliteit, maar wel erg duur. Ook € 26 voor een halve liter huiswijn vind ik aan de prijzige kant. De inrichting was eenvoudig en netjes. Slecht vond ik dat je niet automatisch een fles kraanwater kreeg aangeboden. Mijn voornaamste punt is echter dat ik mij er niet echt welkom voelde.
Drs Nicolaas F. W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
FredLim .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gegeten ihkv de AH restaurantactie. Wij waren die dag toch in Leeuwarden en vonden een restaurant gespecialiseerd in visgerechten een goede keuze. Prettige ontvangst. Amuse vooraf. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht met zorg bereid en een mooie presentatie. Omdat wij nog 3 uur met de trein moesten reizen vooraf gevraagd of eea in anderhalfuur haalbaar was. Daar is keurig rekening mee gehouden
EowynB .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Vis bereiden, dat kunnen ze wel bij Le Sandre. Alles goed op smaak, mooie combinaties. We hebben gebruik gemaakt van de AH bon en hadden daarbij geen keuze uit het menu. Het was weinig verrassend. Persoonlijk vind ik de inrichting saai en de stoelen niet comfortabel. We stonden na 1 uur al weer buiten... Dat had wel wat relaxter gemogen. De gastvrouw was vriendelijk en alert, de witte wijn (Sauvignon) heel erg lekker.
Van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het bijzondere aan het restaurant is dat de keuken zich bevindt aan de straatzijde. We reserveerden met een AH bon. De gastvrouw hete ons hartelijk welkom, nam de jassen aan en bracht ons naar een tafel. We kregen een verrassingsmenu en konden aangeven waar we niet van hielden. Mijn vrouw houdt niet van zoete desserts en vroeg of ze kaas mocht, dit was geen enkel probleem. Gebracht op een trolley. Heerlijk was het. Ze zijn er zeer meedenkend met het menu. Het eten was heerlijk, een fantastische keuken hebben ze daar. We kregen o.a. schol, prachtig bereid en de gastvrouw was zeer kundig, gezellig en een zeer goede gastvrouw. Ze krijgt een dikke 10. Helemaal zoals het hoort, het de gast naar de zin maken. Bij vertrek de jas aangeven en afscheid nemen van de gasten. Zo hoort het. In veel restaurants laten ze je gaan als je betaald hebt en weggaat en pak zelf je jas maar en tot ziens is er niet eens meer bij. Voor een heerlijke gezellige avond of lunch ga naar Le Sandre. Wij komen weer.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hadden een gezellig tafeltje. Vooraf oesters. Ik vind het toch wel lekkerder als daar behalve citroen ook een vinaigrette bij is.

De vissoep was heerlijk. Het hoofdgerecht kabeljauw prima.

Prima kwaliteit/prijs verhouding.
Stuckey .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het eten was heerlijk. Alleen hadden we op het AH menu gerekend en dat werd een verrassingsmenu (keus uit vis of vegatarier). Wij bestelden eerst thee. En daar zat geen suiker bij. Kregen geen tijd om het op te drinken. Toen de amuse werd gebracht. Voorgerecht ging er heel snel achteraan. Verder ging het prima. Prijs was ook netjes (€ 32.50 + 2de persoon gratis). Als je alles los van de kaart besteld ben je duurder uit (€ 49.00 per persoon). Al met al wel een aanrader voor een volgende keer. Tenminste als het menu niet het zelfde is.
SimonBakker B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
In dit fijne restaurant op vrijdag 4 november gegeten.

Ons vier gangen verrassing menu :
Amuse: aardappel-prei soep & gebrande geitenkaas
Brood met 3 smeersels
Voorgerecht: Koud gerookte zalm met rauw gemarineerde biet, mousse van schelvis en makreel, groene mosterd dille creme
Tussengerecht: combinatie van Blacktigers en snoekbaars
Hoofdgerecht: Scholfilet op gestoofde groene groenten
Dessert was een enorme tegel met lekkernij van allerhande deserts,vers gemaakt en genoeg om deze avond met een goed gevuld en zeer tevreden gevoel af te sluiten .
Super keuken en bediening met een mooie bijpassende wijn erbij geserveerd. Top avond met heerlijke gerechten bereidt met verse vis en alles huisgemaakt en van zeer goede kwaliteit.Een aanrader in Leeuwarden.
Auke Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Voorgerecht steenkoud geserveerd (terrine van witvis) alsof er ijs in zat. Structuur erg korrelig (diepvries??) Hoofdgerecht scholfilet welke ver onder de maat waren. Hoe die bereid waren was ondefinieerbaar. Slappe hap.
Krielaardappels in de schil waren zwart en een stronkje witlof uit water zag er niet zo bleek uit als de slappe scholfiletjes. Als commentaar werd toen gegeven: ja U dineert ook met de AH actie bon. Helaas hebben ze daar dus niets van die actie begrepen. Beter om maar niet meer mee doen. Zeer slechte ervaring dus en daarom een gemiste kans om nog eens terug te komen.
Demi V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijke avond gehad met lekker eten en lekkere wijn. Goede service en erg gezellig! Het verrassingsmenu is erg aan te raden.
Tjerk V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het eten was erg goed en de inrichting was aangenaam. We hebben alleen vrij lang (ca. 3 kwartier) op de amuse moeten wachten. Daarnaast kwam één van de dames van de bediening erg afstandelijk en arrogant over en was ze naar ons idee niet erg klantvriendelijk en behulpzaam.
Rcor .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De ontvangst door de kok/eigenaar was zeer gastvrij. De inrichting van de zaak zeer smaakvol en sfeervol. De bediening professioneel en vriendelijk. Het eten was voortreffelijk met enkele amuses en fraai opgemaakt borden. De portie voldoende maar niet te groot. Bijzondere gerechten, zoals IJsselmeerbot. De prijzen alleszins redelijk.
Bijztand .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Aangename verrassing! Heerlijk gegeten. Verrassingsmenu. Prettige bediening. Een restaurant voor een hele avond culinair plezier.
Anna O.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Zeer sfeervol, competente service, bijzondere gerechten die van hoge kwaliteit en zeer goed doordacht zijn. Door het verrassingsmenu dingen gegeten en geproefd die ik anders niet besteld zou hebben. Uitstekend rekening gehouden met mijn allergie.
Leonie Leemburg L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
ik vond erg goed allemaal alleen hadden we geen flauw benul wat we kwijt zouden zijn.
en ik vond dat het meisje dat ons bediende iets meer over het eten en drinken mag weten ze was erg onzeker .
Inja-Gerard .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
De prijzen van de drankjes en koffie zijn hoog bv. een cappuccino à 4,75 euro is erg veel, vinden wij. Het eten was prima en heerlijk.
We hebben nog wel een paar tips voor de stagiaire die ons bediende.
Benenhermienboonstra .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Na een museumbezoek in Leeuwarden hadden wij op een dinsdagavond gereserveerd bij restaurant Le Sandre, we kenden het restaurant niet en kozen het op de site uit. Bewust gekozen voor een visrestaurant en daar hebben we heerlijk van genoten. De ontvangst was heel attent ook omdat we de avond ervoor nog laat hadden geboekt. Wij wilden gebruik maken van de AH restaurant actie en om die reden kregen we een verrassingsmenu.
Na de heerlijke amuse van het huis kregen we een prachtig opgemaakt boord met verrassende voorgerechtjes, met vis. Het hoofdgerecht was uiteraard ook vis, daarbij kregen we biologische groenten en opnieuw een prachtig opgemaakt bord. Ook nog een schaaltje met salade en frietjes. Jammer om alle gerechten te verklappen maar heerlijk was het.
Het dessert was opnieuw een heerlijke verrassing, evenals de snoeperijtjes bij de koffie.
Restaurant Le Sandre kunnen we van harte aanbevelen!
FRansB50 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Zowel de ontvangst als de bediening was uiterst vriendelijk.
We kregen alle tijd om te genieten van elke gang, geen gehaast dus.
Pas als we het eten op hadden kwam de volgende gang, met elke keer uitleg over de gebruikte ingrediënten.
Voor de ah-restaurantactie was een verrassingsmenu samengesteld.
En dat was dan ook echt verrassend, nooit geweten dat je zo veel kunt doen met vis.
Niet gewoon een stukje vis, maar verwerkt in allerlei heerlijke gerechten.
Na afloop nog even met de kok/eigenaar nagepraat.
En dan hoor je wat meer over het vak en wat er allemaal bij komt kijken om zo'n menu te kunnen serveren.
Dit restaurant is zeer zeker een aanrader voor iedereen die eens wel vis wil, maar eens wat anders dan "gewoon " een gebakken tongetje.