Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Le Sandre

Verser dan vers

Visrestaurant Le Sandre is gevestigd in een monumentaal grachtenpand in het oude centrum van Leeuwarden. Van oesters tot bonbons, alles is hier tot in de puntjes geregeld! De verse vis is afkomstig van de visafslag in Harlingen en het rundvlees wordt ter plaatse gerijpt. Verser dan vers dus! Bestel hier een goed glas wijn naast en jouw avond kan niet meer stuk!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Le Sandre

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Cor V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Dorinde R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Het is lang geleden dat we zo'n fijne ervaring in een restaurant gehad hebben. Werkelijk alles wat we kregen was lekker en van hoge kwaliteit. Tot aan de lekkernijen bij de koffie aan toe. De leuke bediening maakte het helemaal compleet. Zonder het te beseffen hebben we er ruim 2 1/2 uur gezeten, zonder lang op een gerecht te wachten. De amuse en het brood met de heerlijke tapenade stelden we ook erg op prijs. Zeker voor herhaling vatbaar!
lilyhuinink .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Mosselen waren prima, oesters redelijk tot goed, ze lagen op een soort steentjes ipv op ijs. De schol was niet zo goed bereid. Wat vettig en slap.

Gegeten met AH zegels
Douwe V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Het eten was voortreffelijk; de deskundige vrouwelijke medewerkster was zeer vriendelijk en sociaal. Zij was een echte G A S T V R O U W.
Helmy D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Lekker puur eten! Heerlijke avond
Reani V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk vis gegeten. Prima sfeer en bediening. Prettig dat het restaurant niet zo groot is. We komen graag een keer terug.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wij kozen het vijf gangen verrassingsmenu en dat was inderdaad een verrassing maar dan een slechte. Het gebrek aan saus en andere smaakmakers maakte het menu kaal en een hoofdgerecht wat bestond uit twee kleine scholfilets met huid en wat groente zonder saus of garnituur is bijna een belediging voor de gast. Ik heb sterk de indruk dat de 20% Iens korting op het bord wordt verrekend. De bediening vroeg nog of er iets aan kon
worden gedaan maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt , de avond was toch al mislukt. Le Sandre bezint eer ge begint , voor ons nooit meer !!
Luk D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Perfect een aanrader.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Eten op creatief culinair niveau, vlotte en gezellige bediening, mooie wijnkaart. En als je dan ook nog mee doet aan de ah actie dan wordt de prijs/kwaliteit verhouding positief overstegen. Een aanrader!
Mariska S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Genoten van een driegangen surprisemenu. Eten lekker en degelijk, mooi opgemaakte gerechten. De witte wijn, een jonge (2016) Sauvignon was een feest!
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Kleine porties. Heel lang wachten en voor een visrestaurant weinig vis op de kaart.
loesbergkamp .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Samen met een vriendin hebben we van een heerlijk diner genoten. De ambiance kwam me vertrouwd
omdat ik toen het net nog "Het kookpunt heette er regelmatig heb gegeten.
Rita P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten, we waren erg blij met deze keuze! Vriendelijke vlotte bediening, gezellig restaurant. En dat allemaal met een Albert Heijn bon... Dan wordt de prijs/kwaliteitsverhouding wel heel gunstig :-)
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Prima gegeten. Het nagerecht was het meest verrassend. De kabeljauw was goed.
Wat wel opviel was de nare geur die van een enkel bord opsteeg en ook van een waterglas, problemen met de vaatwasser waarschijnlijk.
A.T. H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten. We genoten van het verrassingsmenu van de AH restaurantactie. Le Sandre is écht n aanrader. Leuke vlotte meiden in de bediening. Prima voor-, hoofd- en nagerecht. Echter de koffie die we na afloop nog bestelden moest duur betaald worden. Wat n afknapper was dat zeg. 4 kopjes koffie voor 15,80!!! Ongelooflijk wat was dat n afknapper.
Dus wees gewaarschuwd. Neem geen koffie na. Leuk dat je er n stukje noga, een stukje caramel en n super mini blokje boterkoek er bij geserveerd krijgt maar dààr hadden wij niet om gevraagd en bij t tweede kopje zat t er niet bij. Ook wat vreemd idd.
Het eten was heerlijk maar ga voor de koffie maar ergens anders heen.
Mildred C.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Voor de 2e maal gegeten en we missen een restaurant zoals jullie in Enschede. Het eten was SUPER.
Compliment aan de keuken en we komen graag terug.
Harriette en Mildred
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Na wat kleine voorgerechten was er een heerlijke visschotel en leuk opgemaakt dessert.
Daarmee waren onze magen redelijk gevuld en de afrekening ad € 45. beursgenoteerd.

Vader en dochter
friseam.marcus4 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gastvrije en professionele bediening. De gerechten waren zonder uitzondering goed van smaak en werden mooi geserveerd. De apart geserveerde garnituur was smakelijk maar verdient qua presentatie wel wat extra aandacht. Wij vinden Le Sandre het bezoek meer dan waard!
peter D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Had op aanraden de zeetong besteld, maar bleek niet helemaal gaar; vervolgens wel opgelost door tong nog eens te bakken maar verder weinig mee gedaan, geen excuses oid., wel beetje jammer als als je hoge verwachtingen hebt en het niet helemaal is waargemaakt. Kan natuurlijk gebeuren maar erken het dan gewoon en geef een drankje weg of kopje koffie ;)
Ook rekening met AH actie viel hoog uit, moest €28 extra bijbetalen voor de zeetong? ... dus bijna €100 uitgegeven en toch niet helemaal blij, jammer!! :( Grt Peter
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
We hadden een driegangenmenu van €27,50 en een driegangen-surprise-menu van €29,50. (We kregen eerst nog een amuse.) Het verschil was dat er een stukje zelf gerookte en bereide zalm toegevoegd was. Dat was echt zalig. Daarbij hadden we een flesje witte wijn, Maubet, van €25. We hadden niet gereserveerd, net zoals de meeste mensen die binnenkwamen. Alleen een tafel voor acht zakenmensen bleek gereserveerd te zijn.