Le Sandre

Eewal 54 8911 GT Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Le Sandre

Verser dan vers

Visrestaurant Le Sandre is gevestigd in een monumentaal grachtenpand in het oude centrum van Leeuwarden. Van oesters tot bonbons, alles is hier tot in de puntjes geregeld! De verse vis is afkomstig van de visafslag in Harlingen en het rundvlees wordt ter plaatse gerijpt. Verser dan vers dus! Bestel hier een goed glas wijn naast en jouw avond kan niet meer stuk!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Le Sandre

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00
Zondag Gesloten

friseam.marcus4 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gastvrije en professionele bediening. De gerechten waren zonder uitzondering goed van smaak en werden mooi geserveerd. De apart geserveerde garnituur was smakelijk maar verdient qua presentatie wel wat extra aandacht. Wij vinden Le Sandre het bezoek meer dan waard!
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
We hadden een driegangenmenu van €27,50 en een driegangen-surprise-menu van €29,50. (We kregen eerst nog een amuse.) Het verschil was dat er een stukje zelf gerookte en bereide zalm toegevoegd was. Dat was echt zalig. Daarbij hadden we een flesje witte wijn, Maubet, van €25. We hadden niet gereserveerd, net zoals de meeste mensen die binnenkwamen. Alleen een tafel voor acht zakenmensen bleek gereserveerd te zijn.
Dymphy W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Gerookte paling is echte aanrader! Vriendelijk personeel. Goede porties. De locatie is ook goed. We komen vast nog eens.
Mart H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurantactie en kregen een 3 gangen verrassingsmenu. Prijs/kwaliteitverhouding was zeer goed. Op deze manier doe je aan klantenbinding. Mooi opgemaakte en lekkere gerechten met voldoende ruimte tussen de gangen. Bediening zorgde voor uitleg over de gerechten en met dieetwensen werd rekening gehouden.
404 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Goede zeer vriendelijke gastvrouw. Rustig restaurant. Hebben gebruik gemaakt van het verrassingsmenu. Amuse was aangepast aan het seizoen; asperges.
sophie V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Heerlijk gegeten!
Roy P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Uitstekend gegeten. Wat een verwennerij. Zeer geslaagde avond met name door de goede bediening en de zeer gepassioneerde gastvrouw die de juiste wijntips gaf bij de gekozen gerechten. Echt een aangeklede avond met verrukkelijke amuses en gerechten. le Sandre bewijst niet alleen een uitstekende keuken te hebben voor visgerechten maar zeer zeker ook voor vleesgerechten. Wij komen vaker met de boot in Leeuwarden en ze zullen ons hier zeker weer terug zien. Een aanrader dus! Roy P.
Corien V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
In een mooi ingericht restaurant in prettig klein formaat, wordt je zeer vriendelijk en deskundig bediend door de brigade. Zonder problemen worden diverse wensen moeiteloos ingewilligd. Niet eerder gegeten bij Le Sandre. De gerechten waren van verrassend hoge kwaliteit. Hier komen we zeker vaker. Een aanrader!
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Via de AH aktie gekozen voor dit visrestaurant. Wij dachten van de kaart te kunnen kiezen maar er bleek een 'verrassingsmenu' voor de AH klanten te zijn. Ik had aangegeven dat ik wel erg veel trek in oesters had en gevraagd of deze ook in dit menu zaten. Er zou gekeken worden wat men kon doen. En zowaar de entree begon met 2 oesters van goede kwaliteit. Daarna een mousse. Er stond voor iedereen een bordje met mesje voor, wat wij aanamen, een broodje met boter voor bij de entrees. Op mijn vraag of er ook een stkbroodje bij geserveerd kon worden was het antwoord een eenvoudig neen, maar men had wel eigen gebakken meergranenbrood.
Gelukkig was ik niet met Franse vrienden want die waren al weggelopen als er bij de oesters geen fatsoenlijk stokbrood wordt geserveerd. De 4 sneedjes brood werden geserveerd met 3 tappas maar geen boter. Vreemd, vreemd, vreemd voor een Frans visrestaurant.
Het hoofdgerecht was een ijsselmeer bot van goede kwaliteit, geserveerd met lofjes (voortreffelijk) en gesneden gebakken aardappeltjes (wat mij betreft hadden deze meer gebakken mogen zijn). De mayonaise waar ik om gevraagd had heeft ons tafeltje helaas nooit bereikt.
Het toetje was lekker maar niet bijzonder.
Prijs van het AH diner €. 32,50 en samen met de fles Reuilly van €29,75 (onlangs bij de LIDL gekocht voor € 8,99), een biertje vooraf en het brood, kwamen we op bijna € 75,--
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gastvrije ontvangst, attente en keurige bediening,verrassend en voortreffelijk diner.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Als Brabander in het Friese Leeuwarden werden wij aangenaam verrast door de grote vriendelijkheid van de Leeuwarders! Ook in dit restaurant, waar het personeel haar ontzettende best doet om het ons naar de zin te maken.
Zelfs de oude jenever was op kamertemperatuur, wat je elders niet vaak meer meemaakt!
Het eten was uit de kunst!
atieon .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wij waren allemaal (8 personen) tevreden over het restaurant. Het personeel was bekwaam en op onze vraag of de twee tafels van 4 personen samengevoegd konden worden was het antwoord,' natuurlijk.'
De prijzen zijn aan de hoge kant, maar de geleverde kwaliteit was er ook naar.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, zeker voor herhaling vatbaar. Goede sfeer en service! Het is een nette zaak met verrassende gerechten.
René F.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
De smaak van vis zoals het hoort te zijn, heerlijk! Dit samen met een heerlijke chardonnay en een goede sfeer. De bediening is erg plezierig en een duidelijke uitleg over de soort vis en de herkomst.
greebarth .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Bij le Sandre ga je niet uit eten, het is een klein feestje. Bediening is persoonlijk maar niet opdringerig. Elk bord is weer een verrassing. Had bij de reservering om een zeetong gevraagd en die was er inderdaad. Lekkere oesters.
martyslager .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
geweldig lekker gegeten; verrassende recepten; vriendelijke bediening
alles was ok.....zit bijna op het cijfer 10
zeker een plek om weer terug te komen
zeer aan te bevelen aan vrienden en kennissen
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Zeer vriendelijk, efficiënte bediening, prettige sfeer en heerlijk eten. Vooral de samenstelling van de diverse onderdelen van de gerechten was bijzonder en smaakvol. Hoogwaardige kwaliteit van het voedsel.
Gerhard N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Voorgerechten, oesters en garnalencocktail, heerlijk.
Hoofdgerecht, drie bereidingswijzen van paling was lekker, gebakken prima, gestoofd botergaar, maar de gerookte paling viel wat tegen, klein en schraal. De groente, witlof, was perfect, de aardappeltjes waren niet bijzonder.
Het nagerecht, grand dessert, was in orde, maar ook niet bijzonder.
Heerlijke wijnen erbij!
Dankzij AH een voordelige diner van hoog niveau. Wij komen zeker nog eens.
wilma D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Bijzonder fijn was het,dat we,ondanks het eten van de AH actie,toch a la carte konden eten.De waarde van de bonnen is er gewoon afgetrokken.Prima oplossing.
mariel W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was heerlijk, we hebben heerlijke verse visgerechten gegeten. De bediening was heel goed. De ruimte was vrij klein en daardoor ook erg rumoerig, dat was jammer