Le Sandre

Eewal 54 8911 GT Leeuwarden Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Le Sandre

Verser dan vers

Visrestaurant Le Sandre is gevestigd in een monumentaal grachtenpand in het oude centrum van Leeuwarden. Van oesters tot bonbons, alles is hier tot in de puntjes geregeld! De verse vis is afkomstig van de visafslag in Harlingen en het rundvlees wordt ter plaatse gerijpt. Verser dan vers dus! Bestel hier een goed glas wijn naast en jouw avond kan niet meer stuk!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Le Sandre

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Hans C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Via de AH aktie gekozen voor dit visrestaurant. Wij dachten van de kaart te kunnen kiezen maar er bleek een 'verrassingsmenu' voor de AH klanten te zijn. Ik had aangegeven dat ik wel erg veel trek in oesters had en gevraagd of deze ook in dit menu zaten. Er zou gekeken worden wat men kon doen. En zowaar de entree begon met 2 oesters van goede kwaliteit. Daarna een mousse. Er stond voor iedereen een bordje met mesje voor, wat wij aanamen, een broodje met boter voor bij de entrees. Op mijn vraag of er ook een stkbroodje bij geserveerd kon worden was het antwoord een eenvoudig neen, maar men had wel eigen gebakken meergranenbrood.
Gelukkig was ik niet met Franse vrienden want die waren al weggelopen als er bij de oesters geen fatsoenlijk stokbrood wordt geserveerd. De 4 sneedjes brood werden geserveerd met 3 tappas maar geen boter. Vreemd, vreemd, vreemd voor een Frans visrestaurant.
Het hoofdgerecht was een ijsselmeer bot van goede kwaliteit, geserveerd met lofjes (voortreffelijk) en gesneden gebakken aardappeltjes (wat mij betreft hadden deze meer gebakken mogen zijn). De mayonaise waar ik om gevraagd had heeft ons tafeltje helaas nooit bereikt.
Het toetje was lekker maar niet bijzonder.
Prijs van het AH diner €. 32,50 en samen met de fles Reuilly van €29,75 (onlangs bij de LIDL gekocht voor € 8,99), een biertje vooraf en het brood, kwamen we op bijna € 75,--
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gastvrije ontvangst, attente en keurige bediening,verrassend en voortreffelijk diner.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Als Brabander in het Friese Leeuwarden werden wij aangenaam verrast door de grote vriendelijkheid van de Leeuwarders! Ook in dit restaurant, waar het personeel haar ontzettende best doet om het ons naar de zin te maken.
Zelfs de oude jenever was op kamertemperatuur, wat je elders niet vaak meer meemaakt!
Het eten was uit de kunst!
atieon .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wij waren allemaal (8 personen) tevreden over het restaurant. Het personeel was bekwaam en op onze vraag of de twee tafels van 4 personen samengevoegd konden worden was het antwoord,' natuurlijk.'
De prijzen zijn aan de hoge kant, maar de geleverde kwaliteit was er ook naar.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, zeker voor herhaling vatbaar. Goede sfeer en service! Het is een nette zaak met verrassende gerechten.
René F.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
De smaak van vis zoals het hoort te zijn, heerlijk! Dit samen met een heerlijke chardonnay en een goede sfeer. De bediening is erg plezierig en een duidelijke uitleg over de soort vis en de herkomst.
greebarth .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Bij le Sandre ga je niet uit eten, het is een klein feestje. Bediening is persoonlijk maar niet opdringerig. Elk bord is weer een verrassing. Had bij de reservering om een zeetong gevraagd en die was er inderdaad. Lekkere oesters.
martyslager .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
geweldig lekker gegeten; verrassende recepten; vriendelijke bediening
alles was ok.....zit bijna op het cijfer 10
zeker een plek om weer terug te komen
zeer aan te bevelen aan vrienden en kennissen
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Zeer vriendelijk, efficiënte bediening, prettige sfeer en heerlijk eten. Vooral de samenstelling van de diverse onderdelen van de gerechten was bijzonder en smaakvol. Hoogwaardige kwaliteit van het voedsel.
Gerhard N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Voorgerechten, oesters en garnalencocktail, heerlijk.
Hoofdgerecht, drie bereidingswijzen van paling was lekker, gebakken prima, gestoofd botergaar, maar de gerookte paling viel wat tegen, klein en schraal. De groente, witlof, was perfect, de aardappeltjes waren niet bijzonder.
Het nagerecht, grand dessert, was in orde, maar ook niet bijzonder.
Heerlijke wijnen erbij!
Dankzij AH een voordelige diner van hoog niveau. Wij komen zeker nog eens.
wilma D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Bijzonder fijn was het,dat we,ondanks het eten van de AH actie,toch a la carte konden eten.De waarde van de bonnen is er gewoon afgetrokken.Prima oplossing.
mariel W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was heerlijk, we hebben heerlijke verse visgerechten gegeten. De bediening was heel goed. De ruimte was vrij klein en daardoor ook erg rumoerig, dat was jammer
Winnie G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We dachten dat kleine scholletjes terug gegooid werden, maar hier kregen we er toch nog 1 op het bord. Met een AH kaart kun je hier beter niet komen, want het menu dat ze opgeven klopt niet.
Jammer bij andere restaurants was het altijd goed.
Teartse V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het eten was van goede kwaliteit, maar wel erg duur. Ook € 26 voor een halve liter huiswijn vind ik aan de prijzige kant. De inrichting was eenvoudig en netjes. Slecht vond ik dat je niet automatisch een fles kraanwater kreeg aangeboden. Mijn voornaamste punt is echter dat ik mij er niet echt welkom voelde.
Drs Nicolaas F. W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Goede ontvangst.
Menu van de aktie, waarbij wij een extra tussengerecht bestelden. Prima, maar was niet nodig geweest.
Goed glas wijn en we werden goed geadviseerd over een sweetwine bij het dessert.
We hebben een prima avond beleefd, sliepen in een B&B op loopafstand, mooie tentoonstelling Tadem in het Fries Museum . Goede kennismaking met Leeuwarden. ( als bijna Rotterdammers.)
FredLim .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gegeten ihkv de AH restaurantactie. Wij waren die dag toch in Leeuwarden en vonden een restaurant gespecialiseerd in visgerechten een goede keuze. Prettige ontvangst. Amuse vooraf. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht met zorg bereid en een mooie presentatie. Omdat wij nog 3 uur met de trein moesten reizen vooraf gevraagd of eea in anderhalfuur haalbaar was. Daar is keurig rekening mee gehouden
EowynB .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Vis bereiden, dat kunnen ze wel bij Le Sandre. Alles goed op smaak, mooie combinaties. We hebben gebruik gemaakt van de AH bon en hadden daarbij geen keuze uit het menu. Het was weinig verrassend. Persoonlijk vind ik de inrichting saai en de stoelen niet comfortabel. We stonden na 1 uur al weer buiten... Dat had wel wat relaxter gemogen. De gastvrouw was vriendelijk en alert, de witte wijn (Sauvignon) heel erg lekker.
van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het bijzondere aan het restaurant is dat de keuken zich bevindt aan de straatzijde. We reserveerden met een AH bon. De gastvrouw hete ons hartelijk welkom, nam de jassen aan en bracht ons naar een tafel. We kregen een verrassingsmenu en konden aangeven waar we niet van hielden. Mijn vrouw houdt niet van zoete desserts en vroeg of ze kaas mocht, dit was geen enkel probleem. Gebracht op een trolley. Heerlijk was het. Ze zijn er zeer meedenkend met het menu. Het eten was heerlijk, een fantastische keuken hebben ze daar. We kregen o.a. schol, prachtig bereid en de gastvrouw was zeer kundig, gezellig en een zeer goede gastvrouw. Ze krijgt een dikke 10. Helemaal zoals het hoort, het de gast naar de zin maken. Bij vertrek de jas aangeven en afscheid nemen van de gasten. Zo hoort het. In veel restaurants laten ze je gaan als je betaald hebt en weggaat en pak zelf je jas maar en tot ziens is er niet eens meer bij. Voor een heerlijke gezellige avond of lunch ga naar Le Sandre. Wij komen weer.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hadden een gezellig tafeltje. Vooraf oesters. Ik vind het toch wel lekkerder als daar behalve citroen ook een vinaigrette bij is.

De vissoep was heerlijk. Het hoofdgerecht kabeljauw prima.

Prima kwaliteit/prijs verhouding.
Stuckey .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het eten was heerlijk. Alleen hadden we op het AH menu gerekend en dat werd een verrassingsmenu (keus uit vis of vegatarier). Wij bestelden eerst thee. En daar zat geen suiker bij. Kregen geen tijd om het op te drinken. Toen de amuse werd gebracht. Voorgerecht ging er heel snel achteraan. Verder ging het prima. Prijs was ook netjes (€ 32.50 + 2de persoon gratis). Als je alles los van de kaart besteld ben je duurder uit (€ 49.00 per persoon). Al met al wel een aanrader voor een volgende keer. Tenminste als het menu niet het zelfde is.