Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Le Sandre

Verser dan vers

Visrestaurant Le Sandre is gevestigd in een monumentaal grachtenpand in het oude centrum van Leeuwarden. Van oesters tot bonbons, alles is hier tot in de puntjes geregeld! De verse vis is afkomstig van de visafslag in Harlingen en het rundvlees wordt ter plaatse gerijpt. Verser dan vers dus! Bestel hier een goed glas wijn naast en jouw avond kan niet meer stuk!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Le Sandre

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Le Sandre

karin V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Genoten van het 3 gangen-verrassingsmenu. Hartelijke ontvangst, plezierige vlotte bediening in huiskamersfeer. En dat, na IENS-korting, voor slechts 60 euro. Top!
karin V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
G. M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Het was een geslaagde avond. Eten was qua hoeveelheid niet veel, maar wat we kregen was prima.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Binnenkomst was teleurstellend vanwege de onvriendelijke blikken van de koks. De gastvrouw deed het goed. We hebben het hoog opgenomen dat de gebakken paling niet echt gebakken was. Het was misschien aangebakken, maar daarna heeft de paling "nagegaard", zei de kok, maar voor ons was dat gesmoord. Bah. De kok wilde niets van onze protesten weten.
Geachte mevrouw van den berg,

Uw binnenkomst is u opgevallen dat (wij) de koks een ontvriendelijke blik hadden, wij hebben u keurig begroet onder onze werkzaamheden. Als wij geconcentreerd aan het werk zijn zal het waarschijnlijk anders overkomen. En dan de Bakpaling! De bak paling in gebakken zoals die hoort, en als er dan aan tafel wat er mis is met de paling word het gemeld dat de paling gestoofd is, we kunnen u gerust stellen dat de paling keurig is gebakken in een hete pan en een nagaring heeft gehad in de oven. Uw gast aan tafel blijft de Kok ongelijk geven en twijfelt aan zijn vakmanschap. Helaas slaat u de plank volkomen mis
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Heerlijk gegeten bij Le Sandre. Bijzondere en originele gerechten. Uitstekende, zeer gastvrije en vakkundige service.
MrsBB B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten is voor herhaling vatbaar
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Vaak zeggen we, na uit eten te zijn geweest, het is niet zoveel bijzonders, thuis eten we lekkerder.
Maar dit eten was goed van smaak en gevarieerd. We zouden zelf dit niet zo lekker klaar kunnen maken. We kunnen dit restaurant aanbevelen en we komen zeker een keer terug.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Hier wordt op een eerlijke wijze met vis gekookt! Zeer plezierige en vriendelijke bediening.
jan H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Lekker gegeten !
Martha V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
De keuze aan visspecialiteiten kan je ook bij andere restaurants op de kaart vinden. Het restaurant onderscheidt zich hier niet echt in. Zo was er geen zalm als hoofdgerecht te vinden. Dat vond ik jammer. Kopje koffie € 3.95, kaffee latte € 5.00 erg duur.
frits A.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Nette vriendelijk ontvangst. Jassen werden aangenomen en we werden naar onze tafel gebracht. Na korte wachttijd kwam een vriendelijke dame ons vragen wat we wilde drinken. Nadat ik de wijnkaart had gevraagd kozen we voor de chardonnay ( huiswijn ) Voor het diner kozen we voor 4 gangen. Vooraf een amuse. + brood met tappenade. ( 3 soorten ). De zalm was lekker ( zelf gerookt ) 2e gang een bisque. 3e gang Kabeljauw en Creme brulee met kaasplankje. Complimenten voor de kok en zeker een adres om nog eens terug te komen.
Irene F.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Na Mata Hari gezien te hebben in het Fries museum liepen we naar Le Sandre. We waren erg vroeg maar werden hartelijk ontvangen en omdat we 's avonds weer terug naar Twente moesten, waren we daar erg blij mee.
Het voorgerecht was heel bijzonder en heerlijk. Ik heb veel visgerechten gegeten in de loop der jaren, maar dit had ik nog nooit gehad en het was tong strelend, prachtig opgediend. Het hoofdgerecht was een mooie moot zalm, minder spectaculair als het voorgerecht, maar goed klaar gemaakt. De klasse van het restaurant is ook te merken aan het verse groente bedje en de salade. Vers en heerlijk opgemaakt met uit, olijfjes en andere ingrediënten, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt. De huiswijn een heerlijke Chardonnay.
Ik vond alleen de muziekkeuze niet geweldig, eigenlijk niet passend bij het sfeer volle interieur.
anskemia .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Was wel goed, alleen prijs van drie gangen diner ad 32,50 met AH-bon is aan de hoge kant voor wat je krijgt. Als je dit zou moeten betalen voor dit diner zonder AH- bon zou je schrikken.
Jurjen K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Mijn vrouw en ik hebben samen mijn verjaardag gevierd bij Le Sandre. We hadden gereserveerd via een actie van IENS.NL. De ontvangst en de bediening was vriendelijk de gerechten lekker. Best wel een plek om terug te keren. Maar dat zit er voor ons niet snel in, het is wel een kostbare bezoek en zeker zonder kortingsactie. De rekening was (met 7 consumpties en een 3 gangen diner) € 130,00. Voor ons was wegens de actie van IENS het te betalen bedrag lager. Maar al met al gezellig, vriendelijk en heel lekker.
Jitske S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Vers, de smaak van het pure product, daar draait het om. Geen omhalen met sausjes, onnodige toevoegingen of te veel zout maar zoals een goed keuken hoort te zijn, (h)eerlijk. Goed ontvangst en bediening, knusse sfeer zoals thuis. Een aanrader voor visliefhebbers.
hvanstralen .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Werden allesvriendelijk ontvangen, duidelijk uitleg over wat we konden verwachten en of er ook beperkingen waren m.b.t. het eten. Het was een verrassingsmenu. Het voorgerecht was verrassend: een carpaccio van cantarel met geroosterde mosselen. Verrukkelijk en verfrissend. Hoofdgerecht filet van op vel gebakken schol met warme groenten. Heerlijk! Als dessert een bavarois van verse aardbei en een bolletje vanille-ijs. Al met al een zeer geslaagde avond.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Le Sandre, een super visrestaurant voor een gezellige en romantische avond :)! Het menu was heerlijk en de sfeer van het restaurant is fijn!! Aanrader dus!
joosten53 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Gewoon goed eten met vriendelijke bediening. Prima uitleg van hett bedienend personeel wat er op het bord lag. Gezellige niet al te ggrote ruimte met goede zitmogelijkheden.
deboer1 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Hebben heerlijk gegeten. Goede uitleg. Ook de wijn was een goede aanrader in combinatie met het eten. Komen beslist nog eens weer.