Le Sandre

Eewal 54 8911 GT Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Le Sandre

Verser dan vers

Visrestaurant Le Sandre is gevestigd in een monumentaal grachtenpand in het oude centrum van Leeuwarden. Van oesters tot bonbons, alles is hier tot in de puntjes geregeld! De verse vis is afkomstig van de visafslag in Harlingen en het rundvlees wordt ter plaatse gerijpt. Verser dan vers dus! Bestel hier een goed glas wijn naast en jouw avond kan niet meer stuk!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Le Sandre

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:00
Zondag Gesloten

atieon .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, zeker voor herhaling vatbaar. Goede sfeer en service! Het is een nette zaak met verrassende gerechten.
René F.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
De smaak van vis zoals het hoort te zijn, heerlijk! Dit samen met een heerlijke chardonnay en een goede sfeer. De bediening is erg plezierig en een duidelijke uitleg over de soort vis en de herkomst.
greebarth .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Bij le Sandre ga je niet uit eten, het is een klein feestje. Bediening is persoonlijk maar niet opdringerig. Elk bord is weer een verrassing. Had bij de reservering om een zeetong gevraagd en die was er inderdaad. Lekkere oesters.
martyslager .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
geweldig lekker gegeten; verrassende recepten; vriendelijke bediening
alles was ok.....zit bijna op het cijfer 10
zeker een plek om weer terug te komen
zeer aan te bevelen aan vrienden en kennissen
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Zeer vriendelijk, efficiënte bediening, prettige sfeer en heerlijk eten. Vooral de samenstelling van de diverse onderdelen van de gerechten was bijzonder en smaakvol. Hoogwaardige kwaliteit van het voedsel.
Gerhard N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Voorgerechten, oesters en garnalencocktail, heerlijk.
Hoofdgerecht, drie bereidingswijzen van paling was lekker, gebakken prima, gestoofd botergaar, maar de gerookte paling viel wat tegen, klein en schraal. De groente, witlof, was perfect, de aardappeltjes waren niet bijzonder.
Het nagerecht, grand dessert, was in orde, maar ook niet bijzonder.
Heerlijke wijnen erbij!
Dankzij AH een voordelige diner van hoog niveau. Wij komen zeker nog eens.
wilma D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Bijzonder fijn was het,dat we,ondanks het eten van de AH actie,toch a la carte konden eten.De waarde van de bonnen is er gewoon afgetrokken.Prima oplossing.
mariel W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was heerlijk, we hebben heerlijke verse visgerechten gegeten. De bediening was heel goed. De ruimte was vrij klein en daardoor ook erg rumoerig, dat was jammer
Winnie G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We dachten dat kleine scholletjes terug gegooid werden, maar hier kregen we er toch nog 1 op het bord. Met een AH kaart kun je hier beter niet komen, want het menu dat ze opgeven klopt niet.
Jammer bij andere restaurants was het altijd goed.
Teartse V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het eten was van goede kwaliteit, maar wel erg duur. Ook € 26 voor een halve liter huiswijn vind ik aan de prijzige kant. De inrichting was eenvoudig en netjes. Slecht vond ik dat je niet automatisch een fles kraanwater kreeg aangeboden. Mijn voornaamste punt is echter dat ik mij er niet echt welkom voelde.
Drs Nicolaas F. W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Goede ontvangst.
Menu van de aktie, waarbij wij een extra tussengerecht bestelden. Prima, maar was niet nodig geweest.
Goed glas wijn en we werden goed geadviseerd over een sweetwine bij het dessert.
We hebben een prima avond beleefd, sliepen in een B&B op loopafstand, mooie tentoonstelling Tadem in het Fries Museum . Goede kennismaking met Leeuwarden. ( als bijna Rotterdammers.)
FredLim .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gegeten ihkv de AH restaurantactie. Wij waren die dag toch in Leeuwarden en vonden een restaurant gespecialiseerd in visgerechten een goede keuze. Prettige ontvangst. Amuse vooraf. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht met zorg bereid en een mooie presentatie. Omdat wij nog 3 uur met de trein moesten reizen vooraf gevraagd of eea in anderhalfuur haalbaar was. Daar is keurig rekening mee gehouden
EowynB .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Vis bereiden, dat kunnen ze wel bij Le Sandre. Alles goed op smaak, mooie combinaties. We hebben gebruik gemaakt van de AH bon en hadden daarbij geen keuze uit het menu. Het was weinig verrassend. Persoonlijk vind ik de inrichting saai en de stoelen niet comfortabel. We stonden na 1 uur al weer buiten... Dat had wel wat relaxter gemogen. De gastvrouw was vriendelijk en alert, de witte wijn (Sauvignon) heel erg lekker.
van_der_molen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het bijzondere aan het restaurant is dat de keuken zich bevindt aan de straatzijde. We reserveerden met een AH bon. De gastvrouw hete ons hartelijk welkom, nam de jassen aan en bracht ons naar een tafel. We kregen een verrassingsmenu en konden aangeven waar we niet van hielden. Mijn vrouw houdt niet van zoete desserts en vroeg of ze kaas mocht, dit was geen enkel probleem. Gebracht op een trolley. Heerlijk was het. Ze zijn er zeer meedenkend met het menu. Het eten was heerlijk, een fantastische keuken hebben ze daar. We kregen o.a. schol, prachtig bereid en de gastvrouw was zeer kundig, gezellig en een zeer goede gastvrouw. Ze krijgt een dikke 10. Helemaal zoals het hoort, het de gast naar de zin maken. Bij vertrek de jas aangeven en afscheid nemen van de gasten. Zo hoort het. In veel restaurants laten ze je gaan als je betaald hebt en weggaat en pak zelf je jas maar en tot ziens is er niet eens meer bij. Voor een heerlijke gezellige avond of lunch ga naar Le Sandre. Wij komen weer.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hadden een gezellig tafeltje. Vooraf oesters. Ik vind het toch wel lekkerder als daar behalve citroen ook een vinaigrette bij is.

De vissoep was heerlijk. Het hoofdgerecht kabeljauw prima.

Prima kwaliteit/prijs verhouding.
Stuckey .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het eten was heerlijk. Alleen hadden we op het AH menu gerekend en dat werd een verrassingsmenu (keus uit vis of vegatarier). Wij bestelden eerst thee. En daar zat geen suiker bij. Kregen geen tijd om het op te drinken. Toen de amuse werd gebracht. Voorgerecht ging er heel snel achteraan. Verder ging het prima. Prijs was ook netjes (€ 32.50 + 2de persoon gratis). Als je alles los van de kaart besteld ben je duurder uit (€ 49.00 per persoon). Al met al wel een aanrader voor een volgende keer. Tenminste als het menu niet het zelfde is.
SimonBakker B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
In dit fijne restaurant op vrijdag 4 november gegeten.

Ons vier gangen verrassing menu :
Amuse: aardappel-prei soep & gebrande geitenkaas
Brood met 3 smeersels
Voorgerecht: Koud gerookte zalm met rauw gemarineerde biet, mousse van schelvis en makreel, groene mosterd dille creme
Tussengerecht: combinatie van Blacktigers en snoekbaars
Hoofdgerecht: Scholfilet op gestoofde groene groenten
Dessert was een enorme tegel met lekkernij van allerhande deserts,vers gemaakt en genoeg om deze avond met een goed gevuld en zeer tevreden gevoel af te sluiten .
Super keuken en bediening met een mooie bijpassende wijn erbij geserveerd. Top avond met heerlijke gerechten bereidt met verse vis en alles huisgemaakt en van zeer goede kwaliteit.Een aanrader in Leeuwarden.
Auke Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Voorgerecht steenkoud geserveerd (terrine van witvis) alsof er ijs in zat. Structuur erg korrelig (diepvries??) Hoofdgerecht scholfilet welke ver onder de maat waren. Hoe die bereid waren was ondefinieerbaar. Slappe hap.
Krielaardappels in de schil waren zwart en een stronkje witlof uit water zag er niet zo bleek uit als de slappe scholfiletjes. Als commentaar werd toen gegeven: ja U dineert ook met de AH actie bon. Helaas hebben ze daar dus niets van die actie begrepen. Beter om maar niet meer mee doen. Zeer slechte ervaring dus en daarom een gemiste kans om nog eens terug te komen.
Demi V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijke avond gehad met lekker eten en lekkere wijn. Goede service en erg gezellig! Het verrassingsmenu is erg aan te raden.