Le Restaurant

Frans Halsstraat 26H 1072 BR Amsterdam Nederland Kaart
31-203792207

Over het restaurant Le Restaurant

Culinaire reis zonder opsmuk

Een restaurant zonder naam. Le Restaurant wil simpelweg dat je een fantastische avond hebt in hun moderne, toch warme en gezellige ambiance. Le Restaurant biedt verschillende menu's en is daarmee de perfecte plek voor een lekker vlot diner, maar ook zeer geschikt voor een avondlang tafelen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Restaurant

Lijn 16 vanaf Centraal Station, Lijn 3 vanuit Muiderpoort en Asd Oost
  • : Betaald parkeren in de buurt, Heineken parkeergarage en binnenkort de nieuwe parkeergarage op de Hobbemakade, 5 minuten lopen naar Le Restaurant

Dinsdag t/m Zaterdag

9,4
9,3
CHRISJE S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Top weer. Exht een aanrader maar liever niet allemaal gaan eten ???? Anders hebben wij geen plek. Dank voor fijne avond. Chrisje en gezin
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Verrassingsmenu met mooi opgemaakte gerechten van vis en vlees. Gangen worden in goed tempo geserveerd (niet gehaast maar ook niet lang wachten: precies goed dus). Gerecht met oester, vis, eend (op 2 manieren bereid), kaasselectie en nagerecht met lambada aardbeien. Service zeer klantgericht met uitleg door de kok over de gerechten en toelichting bij de wijn die bij de gerechten geschonken wordt (wijnarrangement).
Zilla Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Die Iens kaarten werken niet, ze konden de IENS kaarten NIET ACCEPTEREN vervolg: we moesten alles zelf betalen!
Lekkere reclame maken jullie van de IENS KAARTEN, GOED OM DE CONUMENTEN VOOR DE GEK TE HOUDEN!!

Dit klopt NIET!!

teleurgesteld gingen we weg!!

Familie Zimmerman van der Veldt
Koen L.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
In tijden niet zo lekker gegeten, alles hoog op smaak, goede maar informele service.
Goede wijn spijs combinaties
Warme en stijlvolle inrichting
Gerry.de.gooijer D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De ontvangst was zeer vriendelijk en het eten geweldig.
Komen zeker terug.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Lekker eten, mooie gerechtjes, maar voor de prijs hadden wij toch iets meer "wow" verwacht. Een lid van de bediening praatte erg luid, wat storend was.
Beste Remco V.
Hartelijk dank dat U de tijd heeft genomen om zo’n kritische en vooral opbouwende recensie te schrijven. Eigenlijk nu pas beseffen wij ons dat ons menu van 8 gangen met drietal amuses en 6 soorten petit fours voor 87,50 veel te duur is. Wij zijn meteen begonnen met nadenken over een menu met veel meer ‘wow’ effecten, en meer gangen voor de helft van de prijs. Onze chefs (S. Knowland, E. Westkamp, M. Koolen, J. De Wit) gaan serieus nadenken over ‘wow’ elementen in het menu want dat is de toekomst!
Verder hebben wij de ‘lid van de bediening’ met de luide stem laten weten dat het echt niet meer zo verder kan. Hij betreurt zich enorm dat hij een zeer storend element geweest van uw diner.
Jammer dat wij niet konden voldoen aan uw verwachtingen, maar zoals men zegt:
er is nog nooit een kok gevonden die koken kan voor alle monden!
Team
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
De verhuizing van Le Restaurant heeft het eten en drinken, de service, de sfeer en de beleving niet aangetast. Geef je over en geniet intens. Le Restaurant heeft nu ook de keuze voor een kleiner menu.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
le Restaurant is er weer! In het voormalige plekje van De Witte Uil, aan de rand van de Pijp, vlakbij het Rijksmuseum. Opnieuw een kleine gezellige zaak met zeer warme bediening, we voelen ons heel welkom. De formule is perfect, een prachtig viergangen diner met weinig keuze, voorafgegaan door een paar amuserende amuses. Alcoholvrije prijk wordt ter plekke gemaakt en de aanbevolen wijn (een interessante Zuidfranse, lang niet duur) wordt vergezeld van een prachtig verhaal.
Vorige week aten wij soortgelijke verfijnde bereidingen in een sterrenrestaurant, hier komt het door ambiance en pure benadering meer tot zijn recht: kleine porties met prachtige ingrediënten, creatief samengesteld maar net genoeg gecompliceerd. Perfect dus.
le Restaurant steekt mijn favoriet naar de kroon; binnenkort nog maar eens kijken of de Jordaan dit niveau ook haalt, en ach, twee (of drie..) beste restaurants in Amsterdam is wel zo fijn.
Het was niet vol, dat kan toch niet... le Restaurant is geweldig!
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Dit was absoluut fantastisch! We werden op een hele laagdrempelige en vriendelijke manier welkom geheten en werden op een zeer vriendelijke en gezellige manier door het heerlijke menu heen geleidt. De wijnen waren heerlijk en het eten op een zeer hoog niveau. Het was een echte TOP avond. Bedankt voor de gastvrijheid!
roos15 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Gisteravond mogen genieten van een heerlijk diner bij Le Restaurant, het menu begon met een aantal bijzondere voorgerechtjes, allemaal mooie smaakcombinaties. We gingen verder met de tussengerechten, schitterend samengesteld, zoals coquilles, gebakken en rauw vergezeld van verschillende bereidingen van bloemkool, waterkers en dille, dressing van peterselie. Een plaatje om te zien, maar niet onbelangrijk, een smaaksensatie. Ook het 2e tussengerecht, de kabeljauw met mosseltjes, coulis van spinazie en dragon was meesterlijk. Het hoofdgerecht, kalfslende zacht gebraden in bieslook, ui en broodkruimpoeder met subtiel zwarte olijven en puree van selderij, saus met tijm, alweer fantastisch. Het kaasplateau en de prachtige desserts, thee/koffie met mooie friandises maakten de avond tot een compleet culinair feest. De hele crew is top en zijn perfect op elkaar ingespeeld. Voor ons zeker de moeite om vanuit onze woonplaats Antwerpen de reis te maken naar Amsterdam, want dit niveau is zelfs bij ons in de buurt moeilijk te vinden. Wij komen terug!
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Een constante stroom van heerlijke gerechten, dat was de indruk die achterbleef aan het eind van de avond. Niet dat het een gehaast was. We hebben de hele avond gezeten en dat was in de prettige zacht ingerichte ruimte geen straf. Le Restaurant biedt een vast menu met een flink aantal gangen, hoeveel hangt af hoe je de voorafjes telt.

Hoogtepunten was mij betreft waren de zoete aardappel met yoghurt, de eend die het hoofdgerecht vormde en de lekkere selectie kazen.

Het wijnarrangement dat we bij het menu namen vormde een prima aanvulling bij elk gerecht en gelukkig was ook de koffie prima.
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na enkele eerdere bezoeken gingen we wederom met hoge verwachtingen naar Le Restaurant en we werden zeker niet teleurgesteld! Niet voor niets staat Le Restaurant al jaren op nummer 1 op de Iens restaurantlijst van Amsterdam. Vanaf de eerste amuse tot en met de laatste friandise was het een feestelijke ervaring aan mooie en creatieve smaakcombinaties. We begonnen met 6 verschillende heerlijke amuses, door de complexiteit eigenlijk allemaal mini-voorgerechtjes. Daarna een verrukkelijk voorgerecht van rauwe gemarineerde makreel, heel zacht van smaak. Het tussengerecht was een uitstekend bereide moot kabeljauw en als hoofdgerecht rosé gebraden borstfilet van tamme eend. Alle gerechten werden begeleid door creatieve en heerlijke combinaties van diverse groenten, sauzen en kruiden. Een kaasschotel en 2 desserts besloten dit 6-gangendiner dat, inclusief de 6 amuses, eigenlijk uit 12 verschillende gerechten bestond. Dit alles begeleid door een aantal mooie exclusieve wijnen, door de patron tijdens zijn reizen zelf uitgezocht bij kleinere wijnboeren.
Wie hier nog wil dineren dient zich te haasten want Le Restaurant sluit eind dit jaar zijn deuren op dit adres en daarna is het afwachten waar en wanneer Jan de Wit en zijn team zich opnieuw zullen laten zien; we wachten met spanning af.....
wissing .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Le Restaurant is echt een belevenis. In de afgelopen jaren hebben de heren geheel terecht een bijzondere status opgebouwd.
Jessica N.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Klein restaurant waardoor het erg persoonlijk en ook knus aanvoelt. Fijne bediening die erg zijn best doet om het je naar de zin te maken en met zoveel enthousiasme over de wijn weet te vertellen dat je de eerste slok met groot vertrouwen neemt. Heerlijke in die prima past bij het eten. Heerlijk eten.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
2e keer ergens eten is altijd een risico op teleurstelling. Onze avond bij Le Restaurant was echter wederom een culinair feest. Wat een tovenarij van smaken en originaliteit. Prachtige wijnen en vriendelijke en deskundige bediening. Kost wat (130 pp), maar dan heb je wel een top-ervaring.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een avond! Warm ontvangen en bediend door de twee enthousiaste gastheren, wat een schatten. De wijnen die zij ons aanraadden waren fantastisch, memorabel! De verschillende gerechtjes gaven telkens weer aanleiding om elkaar genietend aan te kijken en even in stilte te proeven. De zeebaars was subliem, en het kaasplankje was perfect. Het was een plezierige, avondvullende ervaring waar we het nog lang over zullen hebben.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een heerlijke avond heb ik gehad bij Le Restaurant! Het is een kleine locatie dus het voelt alsof je heel persoonlijk behandeld wordt. Het bedienend personeel heeft plezier in het werk en dat merk je. Ze willen er graag een leuke avond van maken. Wanneer je even in een serieus gesprek bent, voelen ze dit ook aan en wachten ze even met borden weghalen/wijn bijschenken. Het eten is er ook verrukkelijk, lekker kleine gerechtjes die perfect passen bij de wijn die geschonken wordt.
Huygens .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wat een geweldige culinaire ervaring, dit 'huiskamerrestaurant' gevestigd in een benedenverdieping in de Pijp. Alles is van topkwaliteit, de gerechten, de bereiding en de details. Het wijnarrangement is van hoog niveau. De bediening is tegelijk professioneel en amicaal. Het menu kost ruim €90 en dat is het meer dan waard. Vijf amuses, twee visgerechten, en gebraden kalfsschouder met aardpeer en Cavolo nero, werkelijk perfect. Daarna een verfijnd kaasplateau en een dessert dat bestaat uit tal van kleine verrassingen. Een topavond!
Kaja W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wat een heerlijke plek met heerlijk eten! De keuken van Le Restaurant is letterlijk onovertroffen in Amsterdam en de chef en maitre d' zijn uitstekend. Wij hebben met vrienden een fantastische avond gehad. Ondanks dat een tafel achter ons mensen zich door de uitstekende wijn onaangenaam gingen gedragen, wist de gastheer ons met een goed en voldaan gevoel achter te laten. Dank, Le Restaurant, voor een fijne avond. Jullie passie voor eten is voelbaar en het resultaat spreekt!
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Le Restaurant is feitelijk een huiskamer restaurant doordat het gesitueerd is in een beneden woonhuis. De amuses waren matig en vlak van smaak. De coquille daarentegen was redelijk maar niet bijzonder De tong was goed met een lekkere rode wijnsaus, een goede maar niet voor de handliggende combinatie. De eend was redelijk bereid maar de brandade en tijmjus waren vlak van smaak. Bij het presenteren van de menukaart werd de nadruk gelegd op het drinken van passende wijnen. Wij vonden dat een goed idee maar de bodempjes die wij kregen werden als volle glazen berekend. Alhoewel le Restaurant een michelin ster heeft, hebben wij het niveau van 1 ster niet kunnen vaststellen. Het kwaliteit/prijsniveau wordt niet gehaald en wij betwijfelen dan ook of de michelinster behouden blijft.