Le Restaurant

Frans Halsstraat 26H 1072 BR Amsterdam Nederland Kaart
31-203792207

Over het restaurant Le Restaurant

Culinaire reis zonder opsmuk

Een restaurant zonder naam. Le Restaurant wil simpelweg dat je een fantastische avond hebt in hun moderne, toch warme en gezellige ambiance. Le Restaurant biedt verschillende menu's en is daarmee de perfecte plek voor een lekker vlot diner, maar ook zeer geschikt voor een avondlang tafelen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Restaurant

Lijn 16 vanaf Centraal Station, Lijn 3 vanuit Muiderpoort en Asd Oost
  • : Betaald parkeren in de buurt, Heineken parkeergarage en binnenkort de nieuwe parkeergarage op de Hobbemakade, 5 minuten lopen naar Le Restaurant

Dinsdag t/m Zaterdag

9,4

Jouw recensie over het restaurant Le Restaurant

Mike K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
De laatste keer dat wij bij Le Restaurant aten was juist voor de sluiting op hun vorige adres en een nieuw adres was nog niet bekend. Het heeft nog even geduurd, maar gisteren zijn wij voor het eerst op de nieuwe locatie wezen eten. Hoe is het ons bevallen?

De locatie is prachtig, het is iets laagdrempeliger en hipper geworden. Het jasje is dus wat veranderd. Echter, gelukkig is de rest bij het oude gebleven: Jan de Wit en Kostya gezamenlijk aan het roer en ook de keukenstaf is hetzelfde gebleven; top bediening, een sfeer die aanvoelt als een warm bad en uitgelezen gerechten.

Zoals altijd is het genieten van de wijn, want gastheer Jan vult heel de tijd je glas bij.

Samenvattend: we zijn hartstikke blij dat we weer een bezoek gebracht hebben aan Le Restaurant en het is meteen weer een van onze favoriete plekken.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
net terug van een een heel fijne verwen avond bij Le Restaurant. Vanwege opstaan om 04.45 uur vannacht, vroeg gereserveerd (19 uur ) en niet het 8 gangen menu gegeten, maar 4 gangen, met eerst nog 5 amuses daaraan voorafgaand: toastje met o.a. garnalen, kleine caesar salade met ansjovis, zeewier "kroeppoekje met ... en stukje paling en een wafeltje gevuld o.a. met een pittige pinda pasta ( laatste vonden wij wat overheersend van smaak ), daarna als 5e amuse een tom kha kai soepje met gelakte auberines: heeeeerlijk! Daarna een ceviche achtig gerecht van makreel, met o.a. radijs, een griet met o.a. kool en een ? saus, een kamperlam voor de een en heek voor de ander met diverse soorten ui-achtigen, ravioli gevuld met lam/heel dunne pasta met wilde knoflook en ook weer een heel lekkere andere (?) saus, als deserrt een bavarois van basilicum met tomaat, een beetje ijs van ? en allerlei rood fruit. Met 1 bijpassend wijnarrangement. Afsluiter: koffie met uitgebreid assortiment friandises. Zeer vriendelijke service, ongedwongen sfeer, prettig modern ( niet te ) interieur, aanrader!
Marius D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Erg lekker gegeten bij le Restaurtant. Mooie gerechten die zeer goed smaakten, geserveerd door kundig en zeer vriendelijke bediening. De amuses blijven een feestje!
Stientje L.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige smaakcombinaties. Mooie bijpassende wijnen. We hebben een driegangen menu genomen. Dat leken door de verschillende amuses wel zes. Mooi opgemaakte gerechten. Leuke gezellige bediening.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Klassiek eten met een moderne touch en een Frans accent. Lekker en subtiel. Verassende smaakcombinaties. Goede open wijn voorzien van goed advies. Informele maar attente bediening. Wij hadden een geweldige avond.
Michel T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Geweldige avond gehad!
Michel F.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
De kwaliteit bij Le Restaurant is hoog: van de geweldige ambiance tot aan de mooi aangeklede gerechten met vele details. De gastheer begrijpt het en zijn crew ook. Gerechten zijn heerlijk, bijpassende wijnen ook. De bediening is vriendelijk, enigszins informeel maar op een gepaste wijze en heeft alles in de gaten waardoor er nooit lege glazen op tafel staan. We hebben een mooie avond gehad en onze (zakelijke) gasten waren onder de indruk. Aanrader.
Haite W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Ontvangst van personeel was zeer vriendelijk. Bediening zeer goed. Er werd gelijk bijgeschonken als je glas leeg was. Restaurant heeft warme uitstraling. Eten was zeer goed en smaakvol. Mooie smaakbeleving met een aziatische touch.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
De sterren van de keuken gegeten, verrassend goede wijnen gedronken en bijzonder zorgzaam bediend. Ons verrassingsmenu bestond uit 8 kleine gerechtjes met (h)eerlijke smaken, textuur (vis, vlees vegetarisch alles krijgt aandacht). De witte brigade serveert zelf en de zwarte brigade zorgt voor de ontspanning, informatie, humor. Het was kortom één groot feest. Dat mag dan ook wat kosten. Met z'n 4-en plus een wijnarrangement van €224,= (we hebben 5 verschillende wijnen geschonken gekregen 3 wit, 1 rood en een desert wijn. En een leeg glas wordt gewoon bijgeschonken …) bedroeg de nota € 625,=. Een fors bedrag, maar we hebben er dan ook een fantastische avond aan overgehouden. Onze dochter weet dat ze geslaagd is! Die Michelin ster staat er straks gewoon weer bij …
Tanja D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Top!
Kwaliteit en originaliteit gerechten, wijn suggesties, zeer prettige sfeer, ongedwongen en hartelijk ontvangst en uitleg.
Greet K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Heerlijk verjaardagsetentje gehad bij Le restaurant. Wat een mooie nieuwe plek, en wat een heerlijke en geraffineerde gerechten. En wat een byzonder lekkere wijnen daarbij. Helemaal niets op aan te merken. 10 met een griffel. Bedankt mannen!
Greet
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Een geweldig mooie ervaring. Gewoon een topdiner van veteraan sterrenchef Jan de Wit. Een driegangen diner van ongwoon mooie smaken een voorgerecht van rauwe makreel en het andere met gepocheerd ei en groene asperges waren van overheerlijke smaken. Voorafgegaan door prachtige vier amuses. Hoofdgerecht lam was wederom verassend mooi, niet alleen prachtig gegaard maar schitterend qua toepassing van spijzen. Mooie wijnen waaronder een heerlijke rode wijn uit Puglia. Heerlijk fris dessert met o.a. aardbei en chocola. Uitstekende espresso met hoge kwaliteit gourmandises. Misschien wat flinke prijzen, maar het alleszins waard. Gezellig ingericht restaurant.
CHRISJE S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Top weer. Exht een aanrader maar liever niet allemaal gaan eten ???? Anders hebben wij geen plek. Dank voor fijne avond. Chrisje en gezin
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Verrassingsmenu met mooi opgemaakte gerechten van vis en vlees. Gangen worden in goed tempo geserveerd (niet gehaast maar ook niet lang wachten: precies goed dus). Gerecht met oester, vis, eend (op 2 manieren bereid), kaasselectie en nagerecht met lambada aardbeien. Service zeer klantgericht met uitleg door de kok over de gerechten en toelichting bij de wijn die bij de gerechten geschonken wordt (wijnarrangement).
Koen L.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
In tijden niet zo lekker gegeten, alles hoog op smaak, goede maar informele service.
Goede wijn spijs combinaties
Warme en stijlvolle inrichting
Gerry D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De ontvangst was zeer vriendelijk en het eten geweldig.
Komen zeker terug.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Lekker eten, mooie gerechtjes, maar voor de prijs hadden wij toch iets meer "wow" verwacht. Een lid van de bediening praatte erg luid, wat storend was.
Beste Remco V.
Hartelijk dank dat U de tijd heeft genomen om zo’n kritische en vooral opbouwende recensie te schrijven. Eigenlijk nu pas beseffen wij ons dat ons menu van 8 gangen met drietal amuses en 6 soorten petit fours voor 87,50 veel te duur is. Wij zijn meteen begonnen met nadenken over een menu met veel meer ‘wow’ effecten, en meer gangen voor de helft van de prijs. Onze chefs (S. Knowland, E. Westkamp, M. Koolen, J. De Wit) gaan serieus nadenken over ‘wow’ elementen in het menu want dat is de toekomst!
Verder hebben wij de ‘lid van de bediening’ met de luide stem laten weten dat het echt niet meer zo verder kan. Hij betreurt zich enorm dat hij een zeer storend element geweest van uw diner.
Jammer dat wij niet konden voldoen aan uw verwachtingen, maar zoals men zegt:
er is nog nooit een kok gevonden die koken kan voor alle monden!
Team
dirk V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Heerlijk gegeten! Ook op de nieuwe locatie is de kwaliteit weer als vanouds. En ook makkelijk is dat je tegenwoordig niet automatisch een heel menu hoeft te nemen, maar ook gewoon voor minder gangen/hoofdgerecht kan kiezen. Geweldige avond gehad!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
De verhuizing van Le Restaurant heeft het eten en drinken, de service, de sfeer en de beleving niet aangetast. Geef je over en geniet intens. Le Restaurant heeft nu ook de keuze voor een kleiner menu.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
le Restaurant is er weer! In het voormalige plekje van De Witte Uil, aan de rand van de Pijp, vlakbij het Rijksmuseum. Opnieuw een kleine gezellige zaak met zeer warme bediening, we voelen ons heel welkom. De formule is perfect, een prachtig viergangen diner met weinig keuze, voorafgegaan door een paar amuserende amuses. Alcoholvrije prijk wordt ter plekke gemaakt en de aanbevolen wijn (een interessante Zuidfranse, lang niet duur) wordt vergezeld van een prachtig verhaal.
Vorige week aten wij soortgelijke verfijnde bereidingen in een sterrenrestaurant, hier komt het door ambiance en pure benadering meer tot zijn recht: kleine porties met prachtige ingrediënten, creatief samengesteld maar net genoeg gecompliceerd. Perfect dus.
le Restaurant steekt mijn favoriet naar de kroon; binnenkort nog maar eens kijken of de Jordaan dit niveau ook haalt, en ach, twee (of drie..) beste restaurants in Amsterdam is wel zo fijn.
Het was niet vol, dat kan toch niet... le Restaurant is geweldig!