Le Restaurant

Frans Halsstraat 26H 1072 BR Amsterdam Nederland Kaart
31-203792207
Zin in een sterrenmaaltijd zonder chic chic tra lala? Dan kan ik je een avond bij Le Restaurant aanraden. Eigenaar en chef-patron Jan de Wit kreeg ooit van Johannes van Dam een 10 en als je zijn bijzondere culinaire creaties proeft weet je wel waarom. De gerechten zijn stuk voor stuk perfect bereid en hebben hier en daar een moderne twist. Gastheer Kostya Dadykin zorgt voor een relaxte avond en ziet erop toe dat je niets tekort komt. Jan en Kostya hebben al behoorlijk wat jaren ervaring en dat merk je. Alles lijkt zo heerlijk moeiteloos te gaan. Een aanrader als je zin hebt in een gegarandeerd goede avond.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Jan houdt ook altijd een tafeltje vrij voor gasten die spontaan zin hebben in een avond dineren bij Le Restaurant. Dus zitten ze vol? Gewoon even binnenwandelen om te kijken of het ‘en passant’ tafeltje nog vrij is.

Over het restaurant Le Restaurant

Culinaire reis zonder opsmuk

Een restaurant zonder naam. Le Restaurant wil simpelweg dat je een fantastische avond hebt in hun moderne, toch warme en gezellige ambiance. Le Restaurant biedt verschillende menu's en is daarmee de perfecte plek voor een lekker vlot diner, maar ook zeer geschikt voor een avondlang tafelen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Restaurant

Lijn 16 vanaf Centraal Station, Lijn 3 vanuit Muiderpoort en Asd Oost
  • : Betaald parkeren in de buurt, Heineken parkeergarage en binnenkort de nieuwe parkeergarage op de Hobbemakade, 5 minuten lopen naar Le Restaurant

Dinsdag t/m Zaterdag

9,3

Jouw recensie over het restaurant Le Restaurant

John R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Wij hebben met onze 4 gasten top gegeten en gedronken. Het menu bestond uit 6 gangen , o.a. groenten, makreel, langoestines, tarbot , black angus rund, kazen en een aantal desserts. Alles heerlijk!!!
De wijnen waren: Albarino van Pena en Jupiter van Colombo: heerlijk!!!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Ronduit slecht. Geen ster waard. Vismenu heeft slechts één keuze: voorgerecht is makreel en hoofd: kabeljauw. "Voor de kat" zou mijn vader (topkok) zeggen. Wijn-arrangement: Weinig per glas, goedkope inkoop (je krijgt niet te zien wat ze hebben ingeschonken) en 4x over de kop qua prijs. Oh ja. Sommelier zonder wijnkennis.
Sanne B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Dit restaurant is echt 'overrated'. De sommelier schenkt halve glazen, maar rekent volle glazen. Het eten is niet top. Makreel en kabeljauw staat op de kaart. Echt niet oké.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
FANTASTISCH! Alles klopt, van begin tot eind. Mooie, zeer goed gebalanceerde gerechten. Wat een mooie smaken, mooie wijnen en geweldige combinaties (de langoustine en rendang!).
Toptoptop!
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Wat is dit toch een fantastisch restaurant. Alle klopt van de amuses tot dr gerechten, de bediening en de koks die vol trots hun gerechten zelf serveren. Voor iedereen die in Amsterdam ren culinaire top avond wil met verrassende en heerlijke wijnen, moet hier zeker heen gaan
An V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heerlijk gegeten in een gezellige bijna huiselijke sfeer. Personeel is zeer vriendelijk. Een plek om je thuis te voelen en tegelijk uit.
Edwin G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Op de bonnefooi op een stralende zaterdag toch een tafeltje (buiten) weten te bemachtigen. Wij zijn heerlijk in de watten gelegd met een vier gangen menu incl wijnarrangement. Alles klopt in dit restaurant, de hartelijke ontvangst, de losse maar professionele bediening en vooral het niveau van de keuken. Niet voor niets een van de beste restaurants van Amsterdam.
steffiedavids .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
In een woord: wow! Beste culinaire avond ooit.

Beginnend met de service; de sfeer is ongedwongen, prettig, er wordt gelachen en de gastheren geven de tafels net dat beetje extra aandacht waardoor je je meteen thuis voelt.
Daarna; het eten. Van de amuses tot aan de laatste prachtige friandises één groot feest!
Verrassende smaken gecombineerd (vaak vraag je je af; hoe komt de chef híér nu weer op?!), prachtige opmaak en in het perfecte tempo achter elkaar doorgeserveerd. Met nog een paar ‘expirimenten’ van de chef als kadootjes tussendoor.

En dan: de wijnen! Door de prachtige verhalen van de eigenaar die met zoveel passie over de flessen vertelde liep het water je al in de mond voordat je de wijn uberhaupt geproeft had. En dat viel niet tegen! We werden tevens continue ruimschoots bijgeschonken.

Het was een avondvullende sensatie en ik ben nog aan het nagenieten.
LeRestaurant; hartelijk dank! Wij komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Wat een fantastisch goede keuken! En wat een leuke en gastvrije ambiance. Geen stijf gedoe, ongedwongen en huiselijk. De gerechten zijn zonder meer top en en de wijnen volgen het niveau op de voet. Top restaurant! Gaan hier nog vaak terugkomen.
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Er zijn vele goede restaurants in Amsterdam. Gelukkig... Gisteren voor het eerst weer op de nieuwe locatie gegeten met vrienden. Wat een fantastische ervaring en unaniem: Le Restaurant is het beste restaurant van Amsterdam!
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Echt bijzonder goed gegeten. Verfijnd en smaakvol. Uitstekende wijnen. Hartelijke en zeer kundige bediening. Prachtig glasservies (Zalto). Eén van de beste restaurants van Amsterdam, zo niet het beste.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
De eerste indrukken waren erg goed. Mooie, intieme zaak. Leuk personeel. Algeheel goede, informele bediening en dito sfeer. Goede champagne. De wijnen waren over het algemeen erg lekker en passend bij de gerechten. Met name de Negroamaro bij de eend was fantastisch. Dan het eten zelf. De amuses waren klein maar fijn. Tot mijn verbazing was ik echter al door mijn eerste gang heen daar waar ik dacht dat we een tweede ronde amuses kregen. Het werd niet duidelijk gecommuniceerd maar het was vooral een wel erg geringe omvang voor een eerste gang. Jammer, want dan schiet je ineens toch wel snel door de gangen heen. Le Restaurant biedt namelijk alleen de keus voor een vier- of een zevengangen diner. Hier zullen ze ongetwijfeld goede redenen voor hebben, voor mij is het een gemis. Zeven vind ik namelijk vaak te veel, ook gezien de gelijke hoeveelheid wijn. Ik kies vaak voor vijf dan wel hoogstens zes gangen. Op die manier kun je op vele vlakken verrast worden door een keuken. Vier vind ik in een goed restaurant weinig. Te meer omdat in Nederland het nagerecht altijd een ondergeschoven kindje blijkt te zijn. Vaak een vorm van chocola, een textuurtje erbij en wat fruitigs maar veel spannender wordt het niet. Dus we hadden goed en wel nog maar twee gangen te gaan. Deze gangen waren wel erg goed. Eerlijk, puur eten, niet te veel upsmuk, goede ingredienten die bij elkaar passen. Helaas bleek bij navraag dat er niet veel mogelijkheden zijn om buiten de kaart te eten. Zelfs niet voor personen met een allergie
Al met al goed gegeten en lekkere wijnen gehad. Fijn en toegankelijk restaurant. Wat dat betreft zeer dikke plussen en zo bezien kan ik me ook goed voorstellen dat ze vandaag een ster gaan krijgen. Alleen vraag ik me wel af of ik er snel terug kom. Deze twijfel heeft vooralsnog met name te maken met het concept. Benieuwd wat er vanmiddag bij de uitreiking van de sterren gaat gebeuren.
Nigel A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Uitgenodigd door vrienden, die het restaurant van op een andere locatie kenden,,,, super ontvangst, prettig omgeving.
Laagdrempelig, doch chique uitstraling. Geluid erg prettig,,,,, en, het eten (alle gangen) voortreffelijk.
Dit is een perfecte voorbeeld van hoe het zijn moet om een avond te dineren met perfecte balans tussen eten, wijnen en erg goede bediening.
Deze restaurant is zeer aan te raden, en wij gaan zsm daar weer eten!

Chapeau!
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Wat zijn we blij met de her-opening van Le Restaurant. We waren al fan van de vorige versie, maar de nieuwe plek is nog een niveau hoger. Wow wat wordt hier goed gekookt! De nieuwe keukenbrigade snapt precies waar ze mee bezig zijn. Leuk ook dat ze een paar gerechten zelf uitserveren zodat je kennis kunt maken met de genieen uit de keuken. De bediening is altijd correct en vriendelijk. De wijn van geweldig niveau

Een van de beste plekken in Amsterdam om te eten en een geweldige avond te hebben. We will be back... a lot
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
De laatste keer dat wij bij Le Restaurant aten was juist voor de sluiting op hun vorige adres en een nieuw adres was nog niet bekend. Het heeft nog even geduurd, maar gisteren zijn wij voor het eerst op de nieuwe locatie wezen eten. Hoe is het ons bevallen?

De locatie is prachtig, het is iets laagdrempeliger en hipper geworden. Het jasje is dus wat veranderd. Echter, gelukkig is de rest bij het oude gebleven: Jan de Wit en Kostya gezamenlijk aan het roer en ook de keukenstaf is hetzelfde gebleven; top bediening, een sfeer die aanvoelt als een warm bad en uitgelezen gerechten.

Zoals altijd is het genieten van de wijn, want gastheer Jan vult heel de tijd je glas bij.

Samenvattend: we zijn hartstikke blij dat we weer een bezoek gebracht hebben aan Le Restaurant en het is meteen weer een van onze favoriete plekken.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
net terug van een een heel fijne verwen avond bij Le Restaurant. Vanwege opstaan om 04.45 uur vannacht, vroeg gereserveerd (19 uur ) en niet het 8 gangen menu gegeten, maar 4 gangen, met eerst nog 5 amuses daaraan voorafgaand: toastje met o.a. garnalen, kleine caesar salade met ansjovis, zeewier "kroeppoekje met ... en stukje paling en een wafeltje gevuld o.a. met een pittige pinda pasta ( laatste vonden wij wat overheersend van smaak ), daarna als 5e amuse een tom kha kai soepje met gelakte auberines: heeeeerlijk! Daarna een ceviche achtig gerecht van makreel, met o.a. radijs, een griet met o.a. kool en een ? saus, een kamperlam voor de een en heek voor de ander met diverse soorten ui-achtigen, ravioli gevuld met lam/heel dunne pasta met wilde knoflook en ook weer een heel lekkere andere (?) saus, als deserrt een bavarois van basilicum met tomaat, een beetje ijs van ? en allerlei rood fruit. Met 1 bijpassend wijnarrangement. Afsluiter: koffie met uitgebreid assortiment friandises. Zeer vriendelijke service, ongedwongen sfeer, prettig modern ( niet te ) interieur, aanrader!
Marius D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Erg lekker gegeten bij le Restaurtant. Mooie gerechten die zeer goed smaakten, geserveerd door kundig en zeer vriendelijke bediening. De amuses blijven een feestje!
Stientje L.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten, prachtige smaakcombinaties. Mooie bijpassende wijnen. We hebben een driegangen menu genomen. Dat leken door de verschillende amuses wel zes. Mooi opgemaakte gerechten. Leuke gezellige bediening.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Klassiek eten met een moderne touch en een Frans accent. Lekker en subtiel. Verassende smaakcombinaties. Goede open wijn voorzien van goed advies. Informele maar attente bediening. Wij hadden een geweldige avond.
Michel T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017