Le Restaurant

Tweede Jan Steenstraat 3 1073 VK Amsterdam Nederland Kaart
31-203792207

Over restaurant Le Restaurant

Culinaire reis zonder opsmuk

Een restaurant zonder naam. Zonder opsmuk. En zonder gedoe. Le Restaurant wil simpelweg dat je een fantastische avond hebt in hun knusse restaurant. Met een vast, maar dagelijks wisselend Frans menu nemen ze je mee op een culinaire reis.

Meer informatie over restaurant Le Restaurant

9,4
9,3
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Dit was absoluut fantastisch! We werden op een hele laagdrempelige en vriendelijke manier welkom geheten en werden op een zeer vriendelijke en gezellige manier door het heerlijke menu heen geleidt. De wijnen waren heerlijk en het eten op een zeer hoog niveau. Het was een echte TOP avond. Bedankt voor de gastvrijheid!
Roos15 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Gisteravond mogen genieten van een heerlijk diner bij Le Restaurant, het menu begon met een aantal bijzondere voorgerechtjes, allemaal mooie smaakcombinaties. We gingen verder met de tussengerechten, schitterend samengesteld, zoals coquilles, gebakken en rauw vergezeld van verschillende bereidingen van bloemkool, waterkers en dille, dressing van peterselie. Een plaatje om te zien, maar niet onbelangrijk, een smaaksensatie. Ook het 2e tussengerecht, de kabeljauw met mosseltjes, coulis van spinazie en dragon was meesterlijk. Het hoofdgerecht, kalfslende zacht gebraden in bieslook, ui en broodkruimpoeder met subtiel zwarte olijven en puree van selderij, saus met tijm, alweer fantastisch. Het kaasplateau en de prachtige desserts, thee/koffie met mooie friandises maakten de avond tot een compleet culinair feest. De hele crew is top en zijn perfect op elkaar ingespeeld. Voor ons zeker de moeite om vanuit onze woonplaats Antwerpen de reis te maken naar Amsterdam, want dit niveau is zelfs bij ons in de buurt moeilijk te vinden. Wij komen terug!
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Een constante stroom van heerlijke gerechten, dat was de indruk die achterbleef aan het eind van de avond. Niet dat het een gehaast was. We hebben de hele avond gezeten en dat was in de prettige zacht ingerichte ruimte geen straf. Le Restaurant biedt een vast menu met een flink aantal gangen, hoeveel hangt af hoe je de voorafjes telt.

Hoogtepunten was mij betreft waren de zoete aardappel met yoghurt, de eend die het hoofdgerecht vormde en de lekkere selectie kazen.

Het wijnarrangement dat we bij het menu namen vormde een prima aanvulling bij elk gerecht en gelukkig was ook de koffie prima.
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na enkele eerdere bezoeken gingen we wederom met hoge verwachtingen naar Le Restaurant en we werden zeker niet teleurgesteld! Niet voor niets staat Le Restaurant al jaren op nummer 1 op de Iens restaurantlijst van Amsterdam. Vanaf de eerste amuse tot en met de laatste friandise was het een feestelijke ervaring aan mooie en creatieve smaakcombinaties. We begonnen met 6 verschillende heerlijke amuses, door de complexiteit eigenlijk allemaal mini-voorgerechtjes. Daarna een verrukkelijk voorgerecht van rauwe gemarineerde makreel, heel zacht van smaak. Het tussengerecht was een uitstekend bereide moot kabeljauw en als hoofdgerecht rosé gebraden borstfilet van tamme eend. Alle gerechten werden begeleid door creatieve en heerlijke combinaties van diverse groenten, sauzen en kruiden. Een kaasschotel en 2 desserts besloten dit 6-gangendiner dat, inclusief de 6 amuses, eigenlijk uit 12 verschillende gerechten bestond. Dit alles begeleid door een aantal mooie exclusieve wijnen, door de patron tijdens zijn reizen zelf uitgezocht bij kleinere wijnboeren.
Wie hier nog wil dineren dient zich te haasten want Le Restaurant sluit eind dit jaar zijn deuren op dit adres en daarna is het afwachten waar en wanneer Jan de Wit en zijn team zich opnieuw zullen laten zien; we wachten met spanning af.....
Wissing .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Le Restaurant is echt een belevenis. In de afgelopen jaren hebben de heren geheel terecht een bijzondere status opgebouwd.
Jessica N.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Klein restaurant waardoor het erg persoonlijk en ook knus aanvoelt. Fijne bediening die erg zijn best doet om het je naar de zin te maken en met zoveel enthousiasme over de wijn weet te vertellen dat je de eerste slok met groot vertrouwen neemt. Heerlijke in die prima past bij het eten. Heerlijk eten.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
2e keer ergens eten is altijd een risico op teleurstelling. Onze avond bij Le Restaurant was echter wederom een culinair feest. Wat een tovenarij van smaken en originaliteit. Prachtige wijnen en vriendelijke en deskundige bediening. Kost wat (130 pp), maar dan heb je wel een top-ervaring.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een avond! Warm ontvangen en bediend door de twee enthousiaste gastheren, wat een schatten. De wijnen die zij ons aanraadden waren fantastisch, memorabel! De verschillende gerechtjes gaven telkens weer aanleiding om elkaar genietend aan te kijken en even in stilte te proeven. De zeebaars was subliem, en het kaasplankje was perfect. Het was een plezierige, avondvullende ervaring waar we het nog lang over zullen hebben.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een heerlijke avond heb ik gehad bij Le Restaurant! Het is een kleine locatie dus het voelt alsof je heel persoonlijk behandeld wordt. Het bedienend personeel heeft plezier in het werk en dat merk je. Ze willen er graag een leuke avond van maken. Wanneer je even in een serieus gesprek bent, voelen ze dit ook aan en wachten ze even met borden weghalen/wijn bijschenken. Het eten is er ook verrukkelijk, lekker kleine gerechtjes die perfect passen bij de wijn die geschonken wordt.
Huygens .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wat een geweldige culinaire ervaring, dit 'huiskamerrestaurant' gevestigd in een benedenverdieping in de Pijp. Alles is van topkwaliteit, de gerechten, de bereiding en de details. Het wijnarrangement is van hoog niveau. De bediening is tegelijk professioneel en amicaal. Het menu kost ruim €90 en dat is het meer dan waard. Vijf amuses, twee visgerechten, en gebraden kalfsschouder met aardpeer en Cavolo nero, werkelijk perfect. Daarna een verfijnd kaasplateau en een dessert dat bestaat uit tal van kleine verrassingen. Een topavond!
Kaja W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wat een heerlijke plek met heerlijk eten! De keuken van Le Restaurant is letterlijk onovertroffen in Amsterdam en de chef en maitre d' zijn uitstekend. Wij hebben met vrienden een fantastische avond gehad. Ondanks dat een tafel achter ons mensen zich door de uitstekende wijn onaangenaam gingen gedragen, wist de gastheer ons met een goed en voldaan gevoel achter te laten. Dank, Le Restaurant, voor een fijne avond. Jullie passie voor eten is voelbaar en het resultaat spreekt!
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Le Restaurant is feitelijk een huiskamer restaurant doordat het gesitueerd is in een beneden woonhuis. De amuses waren matig en vlak van smaak. De coquille daarentegen was redelijk maar niet bijzonder De tong was goed met een lekkere rode wijnsaus, een goede maar niet voor de handliggende combinatie. De eend was redelijk bereid maar de brandade en tijmjus waren vlak van smaak. Bij het presenteren van de menukaart werd de nadruk gelegd op het drinken van passende wijnen. Wij vonden dat een goed idee maar de bodempjes die wij kregen werden als volle glazen berekend. Alhoewel le Restaurant een michelin ster heeft, hebben wij het niveau van 1 ster niet kunnen vaststellen. Het kwaliteit/prijsniveau wordt niet gehaald en wij betwijfelen dan ook of de michelinster behouden blijft.
Svanlobensels .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben met vier personen gegeten bij Le Restaurant. Het eten was erg goed. Verschillende kleinere gerechten waarbij we onder andere witlofsoep, coquilles, eend en vis hebben gegeten. De smaken waren perfect en er zaten een aantal verrassende dingen bij (inktvis maccaron). De wijnen waren ook fantastisch en de bediending zorgt ervoor dat iedereen optimaal geniet. Kortom: eten fantastisch, wijnen fantastisch, bediening fantastisch. Schade: EUR 150 pp (incl. wijn en fooi).
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wow! Naast de buitengewoon aimabele gastheer zagen wij op precies de juiste momenten de volledige keukenbrigade aan ons tafeltje met een serie van liefst 5 adembenemende amuses, heerlijk stukje kabeljauw, prachtig stukje eend, perfect stukje kalfsschouder, wijnglazen die maar niet leeg lijken te kunnen raken en 2 toetjes waar het zonnetje van ging schijnen op deze koude decemberavond. Klein, knus, fijne ambiance, absolute vaklui, heerlijke avond. Beste eetervaring in Amsterdam voor ons.
Jetty K.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We blijven steeds weer terugkomen bij Le Restaurant.
Ieder gerecht is een feestje, een plaatje en een smaak sensatie!
En wat worden we weer de hele avond verwend worden door het topteam.
Dit alles vergezeld van heerlijke geselecteerde wijnen door Jan de Wit.

Geert V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Wat een feest om hier te mogen eten. Een huiskamer restaurant midden in de Pijp met een prettige bediening en een topklasse keuken. Het vast menu wat ons werd voorgeschoteld was werkelijk geweldig lekker, mooie bijpassende wijnen maakte het plaatje compleet. We komen zeker terug!
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Alles ademt hier klasse uit of smaakt klasse MAAR zonder opsmuk. Mooie wijnen, fijn advies, gepassioneerde mensen die allen op hun manier je het jou als gast optimaal naar de zin willen maken. Wij hebben genoten en liepen voldaan en nog lang niet moe MAAR zer tevreden naar ons hotel. DANK en wij komen terug
Janyvo .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wederom fantastisch gegeten, elke keer is weer een feestje van mooie uitgebalanceerde smaken. Dit alles opgediend op prachtig servies en de wijn in mooie glazen laat zien dat Le Restaurant oog voor detail heeft. De zeer gastvrije en attente gastheren maken de avond compleet! We kijken nu al weer uit naar de volgende keer.
Desiree S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Dit is al jaren ons lievelingsrestaurant!Elke keer weer worden we hier culinair verwend en onthaald met veel gastvrijheid en gastheerschap in de overtreffende trap!Het eten is heerlijk van begin tot eind, de wijnen mmmmmmmmm en de bediening top...U hoort het al wij zijn fan!
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
onlangs weer . bij Le Restaurant gegeten. Wat een heerlijke avond in alle opzichten! Attente bediening en een subliem diner met allemaal kleine gerechtjes waarvan de macaron van inktvis met palingcreme echt de absolute topper was. Maar ook de andere gerechtjes waren goddelijk, o.a. het kokos-soepje, het visje met cepe saus, de friandises aan het eind, alles was even heerlijk. Het bijpassende wijn arrangement was goed gekozen en ondersteunde de subtiele smaken van het diner uitstekend.