Over het restaurant Le Quartier / Den Haag

In de mooi gelegen Van Hoytemastraat, vlakbij het Haagse Bos, bevindt zich restaurant Le Quartier. Zoals de naam doet vermoeden is de kaart hoofdzakelijk Frans: bisque, steak frites en crème brûlée. Perfect voor een zakenlunch of een diner à deux.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Quartier / Den Haag

Maandag tot en met zaterdag 10.30 - 23:00 uur
Zondag 10:30 - 23:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Le Quartier / Den Haag

Juanita S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Caesar salade gegeten: heel grof geserveerd, grote groffe stukken little gem sla op het bord, klein beetje slasaus helemaal onderop, de rest niet aangemaakt.
Toen de mevrouw van de bediening vroeg of alles in orde was, en ik een opmerking maakte over de groffe presentatie, zei mevrouw op onvriendelijke toon dat de chef dat altijd zo deed en ze wandelde weg.
Zeer klant- onvriendelijk. Salade prijzig voor wat het was.
Hier kom ik niet meer terug. Ik was met een vriendin, die was ook ontevreden over de bejegening en komt ook niet meer. Geen aanrader, deze bistrot.
P W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Een avondje uit. We kozen voor de Franse keuken.

Wat ik erg jammer vind is dat er geen tafels meer gedekt worden , desnoods met kleine katoenen lopertjes. Het formica tafelblad geeft zo'n goedkoop uiterlijk. De lege wijnglazen roken nog een beetje naar afwasmachine.

Het interieur ziet er gezellig uit. Goede verlichting. Prettig personeel.
Nu over de gerechten : We vonden het wat tegen vallen. Misschien was de chefkok vrij ?

De porties werden wel heel erg zuinig opgediend. Twee van ons namen -na het voorgerecht- als hoofdgerecht de vegetarische oven dagschotel : slechts twee artisjok bodems en een lepeltje mousse (bleek aardappelmousse te zijn) en twee helftjes van een mini witlofje en één worteltje en wat druppeltjes groen. Dat alleen dus , niks erbij , geen frietjes of Franse aardappeltjes , dat klein beetje !!!
Het zag er leuk uit en het smaakte ook goed ...maar echt veel te weinig om als "hoofdgerecht" door te gaan. Vegetarische dagschotel : € 18,50 pp .......
Een andere disgenoot had het hoofdgerecht te koud geserveerd gekregen. En ook hier geen gastvrije hoeveelheid op het bordje. Ik weet niet wat de reden is dat er zo weinig wordt geserveerd.
Maar als dit hun stijl is, zou ik zeggen "eet thuis eerst een boterham met pindakaas" .
Een andere tafelgenoot had een of andere salade : de dressing was niet je-van-het , mogelijk op basis van wat olie/water/azijn. Ik heb het niet geproefd dus kan ik het ook niet goed omschrijven, maar dat werd aan me verteld.

Aardig attent personeel .
Goede huiswijn !
Nogmaals : de smaken zijn prima !!! Niks mis mee. Echter de porties waren veel te weinig geserveerd.
Misschien hadden we gewoon dikke pech op die avond ?
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Jammer dat ik niet in deze buurt woon, want het buurtrestaurant is uitstekend. Leuk aanbod aan wijn, ook als je een los glas wilt, en bij de flessen gelukkig nog Fleurie, de wijn die proeft zoals hij heet, maar op de meeste wijnkaarten door fletse wijnen uit 'nieuwe' wijnlanden wordt verdrongen. De keuken sluit daarbij perfect aan, met goed uitgevoerde Franse klassiekers. Volgens het boekje bereide kalfslever (wat niet eenvoudig is), maar de portie mag bij zulk 'machtig' vlees wat kleiner. Verder heel verse oesters uit Zeeland en een interessant vegetarisch 'daggerecht'. Vlotte en persoonlijke bediening. Bijna een verhuizing naar deze buurt waard.
Lien F.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Bediening was zeer ongastvrij en service was erg slecht, teleurstellend als je uitkijkt naar een gezellig etentje! jammer voor zo’n leuke zaak!
alfred N.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
goede lunch,redelijke prys, vlotte bediening
Corine B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Met slechts enkele tafeltjes bezet was 50 minuten wachten op onze gerechten toch wel erg lang. Na 3 kwartier werd er gezegd dat het niet lang meer ging duren, ik vermoed dat er iets mis gegaan was in de keuken. Kan gebeuren, maar maak dan even excuses en -als suggestie- breng dan even een mandje brood of iets dergelijks. Gerechten waren wel in orde.
Loes T.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Goed eten, maar sommige gerechten zijn aan de prijs voor de portie die je krijgt, zeker bij de salades. De bedoening is uiterst vriendelijk.
Millie V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Wat een gezellige zaak! Eten is eenvoudig maar top klaar gemaakt!! Fijne zaak waar we zeker naar terug gaan.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Gezellig restaurant. Bijzonder prettige bediening met goed advies voor de wijn. Helijke gerechten met subtiele smaken. Gezellige drukte. Niet overvol.
Myra R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Voor het eerst gegeten bij le Quartier. Had het gekozen op basis van iens.nl aanbevelingen en ben zeer enthousiast over de sfeer en kwaliteit van het eten. We hadden garnalenkroketjes en bietensalade voor, allebei heel smakelijk en een uitstekende steak tartare als hoofd. Een glas cremant als apero (beetje zuinigjes ingeschonken), maar zeker een plek om naar terug te komen.
Mechtild .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
bestelde broodje met zalm in plaats van flamkuche met zalm maar er werd dezelfde prijs gerekend die naar mijn insziens veel te hoog was! dat vond ik teleurstellend!
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Gezellig en goed.
Ellen J.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Beetje rommelige bediening moesten vaak wachten . Zat vaak met lege glazen. Sliptong uit de diepvries, dit is niet meer van deze tijd.
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie. Jammer dat u een minder positieve ervaring bij Le Quartier had doordat u lang moest wachten. Excuses daarvoor. Verder geeft u aan dat we diepvries sliptong zouden gebruiken - hierop wil ik graag aangeven dat we dagelijks verse aanvoer van de visspeciaalzaak in de straat krijgen. We hopen u weer te mogen verwelkomen voor een herkansing! Hartelijke groet!
Odilia D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Gezellige bistro, lekker eten, goede sfeer.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Een vlotte aangename bediening, de keuken is uitstekend. Men krijgt persoonlijke aandacht.
Zeker aan te bevelen. Kom hier terug.
Wicky V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Het was druk en levendig, maar de bediening was toch vlot. de Flammkuche was hel goed.
De hoofd gerechten waren goed verzorgd. De steak tartaar was bijzonder, maar daar moet je wel van houden.
We zullen zeker weer gaan.
linda B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Gezellig geluncht. Heerlijke sliptongetjes. Leuke uitleg over de wijn.
De Patates Frites leken niet zelf gemaakt van verse aardappels, maar eerder van geperste aardappelpuree.
Prima gelegenheid voor een lunch op zondag.
Marja Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Ik had vooraf gemeld, dat ik een voedselallergie heb en mij was meegedeeld dat ik de soep, de risotto en een gerecht waar een jus bij zat niet kon eten. Maar de kok kon zeker een lekker stukje vis of vlees maken. Aan tafel bleek, dat ik het menu al niet mocht hebben. Kijkende naar de voorgerechten, kreeg ik te horen....nee mevrouw de carpaccio kan niet er zit een mosterd dressing op. Ik denk dan, dan maak je toch een dressing op basis van pesto? Oké dan doe ik de bietensalade, nee mevrouw de geitenkaas die wij gebruiken mag u niet. U begrijpt ik werd al vrolijker. Overigens in een normale zachte geitenkaas zit geen E621. En daar komt tie...nee de garnalencroquetten mag u ook niet. Een beetje restaurant en een enthousiaste kok die rekening houdt met de wensen van de klant, die was er helaas niet. Wij hadden er enorm veel zin in om in Le Quartier met vrienden onze trouwdag te vieren, maar dat is qua eten niet gelukt. Dus nee voor ons geen tweede keer.
Karlijn S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Leuke tent om lekker op je gemak te dineren. De sfeer is top, precies genoeg ruis om gezellig te zijn en tegelijkertijd elkaar gewoon te kunnen verstaan. Het eten vond ik niet heel erg bijzonder. Ik had tonijn tartaar met avocado creme vooraf, er zat echter zo veel creme op dat ik de tonijn bijna niet proefde dus heb ik de creme eraf geschraapt. Zonde van verse tonijn. Overige gerechten waren prima, gewoon normaal. Voor het eten zou ik er niet terug gaan maar voor de ambiance zeker wel.
Marchien B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Warm ontvangen, gezellige sfeer in restaurant. Korte wachttijd voor het eten. Heerlijk gegeten (tonijn a la plancha met franse frites en als dessert een gallette met ijs).