Le Petit Bistro

Oudezijds Voorburgwal 197 1012 EX Amsterdam Nederland Kaart
31-205553560

Over restaurant Le Petit Bistro

Bistroklassiekers aan de Oudezijds Voorburgwal

Met marmeren tafelbladen, stoere leren stoelen en hoge tafels met barkrukken is de uitstraling onmiskenbaar Frans in het kleine zusje van sterrestaurant Bridges. Op de kaart tref je moderne varianten van echte bistroklassiekers, zoals côte du boeuf, bisque, en crème brûlée. Ideaal voor een ontspannen avondje uit, maar ook voor een gezellige of zakelijke lunch.

Meer informatie over restaurant Le Petit Bistro

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

7,1
Duur
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
We wilden eten in Bridges maar dat was voor een private party afgehuurd, dus werd het Le petit bistro. We kozen een tafeltje in de hoek en achteraf bleek dat geen goede keuze omdat het dat wat donker was zodat je niet goed kon zien wat er op je bord ligt. De bediening is snel en attent. Met in het achterhoofd Bridges kozen we zowel voor het voorgerecht (garnalen) en hoofdgerecht (vis) zaken die hier goed moesten zijn. En dat viel zwaar tegen. De garnalen waren goed maar het aantal in de garnalencocktail was wel wat weinig. Erger nog was het met de vis; die was zompig en had weinig smaak. Dit was echt de keuken van een visrestaurant onwaardig.
Verder werd het hoofdgerecht geserveerd op grote schaal. Omdat de tafel niet zo groot kwam je door de aardappelen (die apart in een puntzak werden geserveerd), de wijnfles en waterkaraf echt ruimte te kort. Trouwens die aardappelen werden op de kaart ouderwets gebakken aardappelen genoemd. Maar het waren harde stukjes aardappelen die waarschijnlijk in de oven waren klaargemaakt. Verder waren de wijnen op de wijnkaart erg duur.
M.W.F. H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
de gerechten waren goed verzorgd. Enige minpunt wellicht was dat de steak tartaar als hoofdgerecht klaargemaakt werd opgediend, waardoor bv. een teveel aan tapioca niet kon worden voorkomen!
De bediening was zeer correct.Vanzelfsprekend kwam het buiten eten op de binnenplaats bijzonder goed uit!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Magnifieke Franse gerechten in mooiste binnentuin van Amsterdam. Helaas met veel te harde muziek. Doet echt afbreuk aan de entourage, jammer. Gelukkig is de muziek zachter gezet op ons verzoek.
Miekvangeuns .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Prijs kwaliteit slecht ,heel weinig voor veel geld.pasta met kreeft en drie groene asperges .De kreeft bestond uit 2miniscule stukjes kreeft ,prijs 30 euro.Dit staat in geen enkele verhouding.
Bart-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Eten was lekker en goed klaargemaakt, maar eigenlijk niet bijzonder. Beetje "onbestemd", net als de sfeer. Is echt een restaurant dat bij een hotel hoort en de uitstraling is een beetje kil en onbepaald. Kan eigenlijk overal zijn. Erg aan de prijs voor wat je krijgt. Bediening was niet al te best voor een restaurant in een van de betere hotels van Amsterdam. Bij binnenkomst vroeg een dame of we hadden gereserveerd, waarop wij ja antwoordden. Goed, dat zou ze dan aan haar collega binnen doorgeven die ons zou komen halen. Toen we naar binnen liepen hebben nog drie (!) mensen gevraagd of we gereserveerd hadden. En dat vatte de rest van de avond eigenlijk wel goed samen: niet bijster geïnteresseerd, niet erg gecoördineerd, niet erg onderscheidend. Voor een dergelijk restaurant zou ik tegen het management zeggen: dat kan echt (stukken) beter!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Met enigszins gemengde gevoelens verliet ik het restaurant. We hadden er met onze kinderen gegeten en als ik eerlijk moet zijn, heel lekker gegeten. We kozen alle vier voor het menu van € 34,-- waarin we alle variaties aan bod lieten komen. De steak tartaar als voorgerecht was fijntjes opgemaakt en fluweelzacht op de tong. Datzelfde gold voor de gebakkenlonghaas met smakelijk gegratineerde uien. Het was alleen wat beperkt van omvang, zeker het kleine bakje frites voor 4 personen, overigens van goede kwaliteit.

De jongedame die ons hielp was top. Aandacht voor ons en voor de gelegenheid waarvoor wij hier zaten, charmant en attent. Wat tegenviel was de prijs die wij voor de drankjes moesten betalen. Die was in geen verhouding tot de prijs van het eten. Het leek alsof de drankprijzen van het grote restaurant (The Bridges) één op één, waren overgenomen in Le Petit Bistro. En de entourage? Hum, netjes, gewoon en jammer genoeg lag de binnentuin enigszins overhoop.

Je verwacht bij een 'bistro-concept' een dito aankleding en kaart en ook dito prijzen voor de drankjes. Hier liep het mis op de prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb dat aangegeven in het cijfer voor de service, maar ik hoop dat ik de jongedame die ons bediende daar niet tekort mee doe.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
le Petit Bistro. bij de naam verwacht je een gemoedelijk,intiem decor maar het blijkt een onderdeel te zijn van een groot hotel en gekoppeld aan Bridges, een sterrenrestaurant.
het eten, het bistromenu, was overigens gewoon goed. de entourage vrij kil. we waren wat vroeg maar het werd ook niet echt drukker. het eten kwam dus ook in een sneltreinvaart en we waren binnen anderhalf uur weer weg. glazijn wijn van € 11 per stuk (sauvignon uit Nieuw Zeeland) helpen ook niet mee om een positieve recensie te geven.
Jbeute44 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heel lekker gegeten bij Le Petite Bistro. Een uitstekende kaart voor liefhebbers van vis en/of vlees, maar ook salades of een klein hapje. De bediening is uitstekend en ongedwongen.
Galgezager .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Rustige omgeving. De muzak op de achtergrond kan heel goed wegblijven.
Bistromenu voortreffelijk, waarbij de eerste gang - tartaar met tapioca en mierikswortelsaus- eruit sprong . Over het gelee zeer tevreden, ook wijnen zéér goed, maar ook zéér duur (per glas gedronken); maar dat beslis je natuurlijk zelf.
Bij het afrekenen heb ik de fout gemaakt beide vouchers van het parool (die niet geperforeerd waren) in te leveren, terwijl ik er maar één wilde verrekenen, wat ook inderdaad gebeurd is. Ga proberen die ene terug te krijgen.
Maar Le petit Bistro: bijzonder plezierig, beetje moeilijk te vinden als je er nier eerder bent geweest.
Peteramsterdam .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Eten was heerlijk, bediening was goed. De prijzen van de drankjes waren belachelijk duur. Jammer want dat doet wel afbreuk aan de totale beleving. Deels onze eigen schuld dat we niet naar de prijzen op drankenkaart hadden gekeken. Maar 4 lambrusco's, fles water en 1 port en 1 whiskey samen 80 euro.
Jleijnse .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Le Petit Bistro is onderdeel van Bridges waar Ron Blauw zijn naam aan heeft gekoppeld. Ik denk dat de beste man er al even niet geweest is. Het is namelijk al lang geleden dat ik zo slecht heb gegeten, en zelfs het gerecht naar de keuken heb teruggestuurd die het met ons eens was en van de rekening hebben gehaald.

Wij bestelden voor €79 de sea food platter, een behoorlijk bedrag waarvoor je wel wat mag verwachten. Helaas kwam met niet verder dan 8 oesters, een klein bakje noordzeegarnalen, 6 scampi's, paar plakjes witvis en wat rauwe zalm. (Dit geheel vonden we al behoorlijk overpriced als je ziet wat je daarvoor krijgt bij bijvoorbeeld Vis aan de Schelde of The Seafood Bar.)

Eenmaal begonnen leek het wel of het plateau van gisteren was aangezien het niet vers smaakte en de zalm zelfs volledig zonder enige smaak was. Ik heb nog nooit mijn eten in een restaurant laten staan maar dit stond zo tegen dat we beiden geen trek meer hadden.

Aan de bediening heeft het overigens niet gelegen, die was vlot en attent.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Prachtige historische plek. Onvolprezen terras in de zomer waar zowel gasten van Bridges en de Bistro van kunnen genieten. We kozen het menu met vooraf de zalm met padoekkruidenmengel gerookt. en de steak tartare. De smaak van de zalm wordt er zacht en zoet van. Te zoet naar mijn smaak. In combinatie met de zure bieten wel spannend. De steak kwam aangemaakt op het bord en was smakelijk. Hoofdgerecht prima stuk Skrei (kabeljauw) op lekkere, iets te zoute risotto met groene kruiden. Uitgebalanceerd gerecht. Dronken er gekoelde pinot noir uit de Pfalz bij. Erg lekker, niet goedkoop maar dat bepaal jezelf. Als dessert een smakelijke crème brûlée en een prima kaasplankje. Prijs/kwaliteit is voortreffelijk, net zoals de bediening.
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Lunch bij Le Petit Bistro. Ontvangst en bediening vriendelijk. Op de lunchkaart redelijke keuzemogelijkheid. We kozen het dagmenu, met avocado-salade vooraf en kabeljauw als hoofdgerecht. De salade was goed en aantrekkelijk gepresenteerd. De kabeljauw was uitstekend, alleen het garnituur was veel te zout. Dat maakte het geheel toch minder goed. Commentaar daarop werd niet zo professioneel behandeld als je zou wensen. Het dessert stelde niet veel voor. Eigenaardig dat de bediening de koffie al serveerde, terwijl het dessert nog moest komen. Wijnkeuze goed, maar wel prijzig. Prijsniveau verder wel akkoord.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Gisteren voor de tweede keer hier gegeten, was nu een stuk beter als vorige keer toen het net geopend was.
Dit keer werden we vrij snel en vriendelijk geholpen.
Er kwam ook direct een karafje water op tafel...heel goed.
Warm brood met helaas ijskoude en dus keiharde boter.
Gerechten zijn uitstekend! Garnalen met avocadosalade, kabeljauw met garnaaltjes en aardappel,bavette met bearnaise...allemaal uitstekend uitgevoerd.
De wijn was wat aan de zware kant voor een huiswijn € 31,-, maar verder weinig keus onder de € 50,- en dat vonden we iets "too much"voor een doordeweeks avondje.
Teleurstellend was de desserttrolley met prachtgebakjes die zo stijf stonden van de gelatine dat je niet meer kon proeven wat het nou eigenlijk was. Abrikoos haal je er echt niet uit.
Verder prima...
Mander82 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Heel fijn terras en lekker eten. Vooral het toetje, crème brulee was super lekker. Zeker op een warme zomerdag een aanrader.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Fantastische avond gehad met zijn drieen. Heerlijk gezeten op het mooie terras en allen een driegangen menu met goede keus en prima prijs-kwaliteit verhouding (36 euro) zeker gezien de locatie en de kwaliteit meer dan de moeite waard.
Vriendelijke en zeer correcte bediening en fantastische drankjes en cocktails. Ze zien ons hier zeker nog een keer. Top!
Lucas O.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Genoten van het heerlijke eten en de service, afgelopen dinsdag avond.
De gastvrouw heeft ons geweldig voorgelicht over de hoeveelheden van de gerechten, daardoor hadden wij voldoende aan het delen van de heerlijke garnalenkroketten.
Bij het hoofdgerecht vroeg ik om een bijpassend glas wit, er werden zeer goede opties geboden en wat zeer goed was is dat de gastvrouw ons op de hoogte stelende van de prijs per glas.

kortom we hebben genoten.

JoyceD .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Afgelopen donderdag hebben mijn moeder en ik gezellig gegeten bij Le Petit Bistro in het fantastische Sofitel Legend The Grand in hartje Amsterdam. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk en hartelijk verwelkomt door meerdere medewerkers. In Le Petit Bistro werden wij professioneel ontvangen door goed verzorgde jonge dames die ons naar een geschikt tafeltje begeleiden. Massief marmeren tafels, goed gevormde lederen stoelen en een warme, klassieke maar sfeervolle inrichting zorgen ervoor dat ik het decor beloon met een 9.

Onze gastvrouw genaamd: Anne, heeft ons voorzien van vriendelijke maar vooral professionele service. Ze was erg geïnteresseerd naar onze ervaringen en voelde fijntjes aan wanneer we zover waren om te bestellen. We vroegen naar specifieke allergie informatie met betrekking tot de amuse-bouche, die de gastvrouw zonder navragen ons direct kon verschaffen. Tussendoor werd de voortgang van de lunch nauwlettend in de gaten gehouden, waardoor op de juiste momenten service kon worden verleend. Door de vriendelijke en kundige bediening die beschikt over ruim voldoende kennis en het juiste gevoel voor timing, verdient de service een dikke 9.

Mijn moeder heeft genoten van de tomatensoep die netjes aan tafel werd ingeschonken. Deze was vol van smaak en perfect bereid. Ik heb zelf genoten van de Ceasar salade met kreeft. Net gesneden ijsbergsla met een smaakvolle lichte dressing. De hoeveelheid kreeft was goed in verhouding met de kreeft. Het eten is alom smaakvol, goed bereid en voldoet aan mijn verwachtingen. Ik beloon de keuken met een 8 omdat ik het eten goed vond maar NOG niet fantastisch. De WOOOOW factor ontbreekt.

Al met al een geslaagde lunch in een bijzonder hotel dat zich bevind op een fantastische locatie. De sfeervolle inrichting, het kundige en gastvrije personeel en de goede kwaliteit van het eten maken deze bistro en dit hotel een echte aanrader!
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Gisteren gegeten in Le Petit Bistro. Had ook eerdere recensies gelezen en deze waren niet zo positief. In mijn ogen onterecht. De ontvangst was hartelijk en ontspannen. Eten was prima en echt bistro stijl. Drie gangen voor € 36,- goede kwaliteit en vooral hoofdgerecht van longhaas met sukade was heerlijk.

Prettig dat er redelijk uitgebreide keuze in wijnen per glas. We zaten in wat voorheen de lounge was met uitkijk op de tuin - was prima. Vlotte en attente bediening. Alles bij elkaar leuke avond en echt voor herhaling vatbaar
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
De plek is fantastisch; we zaten heerlijk in het zonnetje in de binnentuin, prachtige locatie natuurlijk. En dan; we begonnen met een glaasje champagne, gewoon prima, niks mis mee, al kreeg ik in mijn glas zeker 20% meer dan dat mijn tafelgenote ingeschonken kreeg, maar goed.

De voorgerechten waren voor mijn tafelgenote de Gamba's met Avocado, en voor mijzelf de Tartaar met haringkuit. De Gamba's met avocado; wat een fantasieloos, lomp gerecht. Een brok onrijpe (harde) avocado met wat lollo en drie garnaaltjes. Ik kan me niet voorstellen dat dit een bistroklassieker is. De garnalen waren koud, maar het zou kunnen dat dit zo hoort.

Wij informeren dus bij de serveerster of de garnalen koud horen te zijn of niet. Ons wordt verteld dat dit natuurlijk niet zo is, en zij ogenblikkelijk warm terug zullen komen. Ondertussen zaten we al 10 minuten zonder wijn, en ik zat naar een in het zonnetje langzaam lauw te worden Steak Tartare te staren.

Tussendoor komt er nog een jongeman naast ons staan die bij de serveerster informeert; weet je zeker dat deze gasten de garnalen warm willen, ze horen namelijk koud. De dienstdoende dame geeft aan dat ze inderdaad toch echt warm moeten.

De tartaar was prima, goed aangemaakt, lekker vlees, met de hand gehakt, goede textuur. Ik had verwacht dat de kuit wat sterker van smaak zou zijn.

Als hoofdgerecht had mijn tafelgenote kabeljauw. Dit was het beste gerecht van de middag,
vis mals, vers, precies goed bereid, goed op smaak. Lekkere kleine garnaaltjes erbij.

Mijn vlees ging ditmaal om een onglet; rare besteld, en dat was hij. Het was een net te dik stuk (kort en dik) om lekker te kunnen eten. De binnentemperatuur was zeker rare, maar de buitenkant was inmiddels al een tijdje geleden gegrilled, want koud. Erbij een soort taartje van aardappel met spek, Bearnaise, en Confit van Ui. Zo'n taartje is echt heerlijk, zeker als hij sizzlend uit de oven komt, het spek lekker knapperig is, de bubbeltjes er nog van áf spatten.

Helaas leek ook het taartje al enige tijd onder een warmhoudlamp of andere warme plek te liggen; niet op temperatuur. De saus gewoon ok, confit uitjes ook.

Al met al had ik van een klassieke bistro op deze prachtige plek veel meer verwacht, mooie verse ingredienten, simpele gerechten, kraakvers, warm geserveerd, maar op de een of andere manier zit de pit, de zin, er niet in. Voor het geld zijn er veel betere Bistro- en Brasserielocaties, wij komen hier helaas niet meer terug.