Le Pain Quotidien (Spuistraat)

Spuistraat 266 1021 VW Amsterdam Nederland Kaart
31-206222555

Meer informatie over restaurant Le Pain Quotidien (Spuistraat)

Eefjevh .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Gezellig tentje met goed eten en leuke bediening. De kaart heeft voldoende variatie (ontbijt en lunch) en zowel binnen als buiten genoeg plek om te zitten. De taart heb ik niet geproeft maar het zag er allemaal heerlijk uit. Hier kom ik zeker nog eens terug!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Gezellige sfeer; prettig & tijdig geholpen. Aan de prijzige kant (m.n. sapjes), maar ceasar salade & vega-havermout zijn dat helemaal waard.
Freek G.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
De naam 'Le Pain Quotidien' doet in eerste instantie denken aan een Franse bakker. Dat zou deze lunchroom echter tekort doen, gezien de veel creatievere en moderne interpretatie van eerlijk en gezond eten. Het uitgebreide en biologische aanbod heeft voor ieder wat wils. De confitures en andere lekkernijen kunnen tevens gekocht worden. Ik kom hier graag nog eens terug.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
lekkere verse salades en broodgerechten. De quiche van de dag, prei met kaas, was heerlijk. Limonades zijn lekker fris.
De zoetigheden nog niet geprobeerd, dat gaan we zeker een volgende keer doen !
Niet echt goedkoop, 3 x lunchgerecht en 3 x limonade E 45
Window .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Groepslunch in het zonnetje. (Heerlijk terras.) Bediening niet supervlot maar wel prima. De sapjes waren weer eens wat anders en allemaal lekker fris. Op de kaart stonden verder allemaal dingen die er lekker uit zagen, zowel in de categorie "nieuw en spannend" als "oud en vertrouwd". Ik koos uiteindelijk voor een tartine in de Mexicaanse sferen met o.a. avocado en bonen en een pittig sausje. Smaakte prima (goed brood!) en de ingrediënten waren van prima kwaliteit, maar ik had toch gehoopt op een iets ruimere portie. Op zich had ik wel genoeg maar het hield niet over. Al met al een prima ervaring, maar net als een andere proever vind ik het toch een beetje overpriced.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Met dochter en man geluncht bij Le Pain Quotidien. Het concept kenden we al uit België en voor ontbijt/lunch is het een prima gelegenheid. Wij hadden een kleine seizoensalade besteld, evenals een tartine buffel mozarella met parmaham en een tartine zalm. Heerlijk brood, hoeveelheden voldoende, ingrediënten vers, prima! Ook de ijsthee was heerlijk, evenals de koffie. Bediening erg vriendelijk, vlot en correct. Heerlijk om ook buiten te kunnen lunchen. Prijs-kwaliteit verhouding goed. Kortom: leuke gelegenheid!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Heerlijk geluncht bij Le Pain Quotidien! Veel keuzes en alles vers en origineel bereid. Ook meer dan genoeg vegetarische opties. We hebben gesmuld van het peresap, de summer detox sap (echt heerlijk, met allerlei fruit, spinazie en boerenkool), zuurdesem brood met humus en tomaat en de quinoa salade. Het is er niet goedkoop, maar het eten is er heerlijk en wij vonden de bediening prima. Het is er wel druk, dus reserveren is aan te raden.
Sara84 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Eten is ok.
Normaal gesproken is de bediening ok, maar dit keer echt een ramp. Eerst 2 scrambled eggs besteld met oude kaas. Na enige tijd kregen we 2 omelet voorgeschoteld. Verteld dat dit niet de bestelling was, waar de vaste mannelijke medewerker aarzelde, zodat we het toch zouden nemen. Verteld dat we toch echt onze eigen bestelling wilden (aangezien je hier een 10tje pp aan kwijt bent, 7,50 eggs 2.50 kaas). Hierna een kleine jus besteld. Na het afrekenen gezien dat er 5 euro werd berekend voor 1 glas dubbele jus d'orange. Verhaal gaan halen dat we dit weer niet hadden besteld. Kregen we een euro toegeschoven. Ik heb nog nooit zulk onbeschoft personeel gezien. Erg jammer, hier kom ik dus nooit weer!
Decor is knus en gezellig
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Hier even snel neergestreken voor een late lunch. Na best wel lang wachten op de bediening bestelde ik een grote cappuccino en zuurdesem brood met black bean mash en avocado. Nou, de cappuccino is echt een soepkom, zo enorm groot! Lekker schuim en niet te slappe koffie. Het was alleen zo enorm veel, ik heb het niet helemaal opgedronken. Het brood met de mash en avocado was lekker en de spicy tahini saus on the side paste er ook goed bij. De pluk sla met wat rauwe flinters ui mogen ze van mij wel achterwegen laten.

Mary D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Na goede ervaringen in NY met le Pain, toch ook maar eens de proef op de som in Amsterdam genomen. We bestelden cappuccino, prima. Daarna vroegen en kregen we de lunchkaart, waarvan een in het Engels.... Toen ik vroeg waarom dat was, het was niet druk, zei de serveerster dat ze dat niet meegekregen had... ??? We bestelden pompoensoep, een lauwwarme geitenkaassalade en tartine met ham en kaas. De laatste twee kregen we en toen ik vroeg waar de soep was, zei ze dat ze niet alles tegelijk mee kon nemen... Persoonlijk heb ik liever de soep eerst ... Nee we troffen het niet met haar. Ook vreemd was dat aan mensen gevraagd werd om liever beneden een plaats te zoeken dan om naar boven te gaan.. Nee, vanwege de service en klantvriendelijkheid geen aanrader. De soep was waterig, wat ik ook meldde bij de bedieninge, de rest was redelijk. Heel matig allemaal.
Manon M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Heerlijke zondagochtend brunch gehad bij Le Pain Quotidien. Het eten is smaakvol en biologisch/organic, iets waar ik een grote voorstander van ben. Ik had een van de wat kleinere gerechtjes op het einde van de kaart. Crostini's en brood met een avocado/zalm salade. Om je vingers bij af te likken, en meer dan voldoende. Ook de sandwich met hummous en tonijnsalade is heerlijk.

Ze serveren ook huisgemaakte limonades die de moeite waard zijn om te proberen. Soms zijn ze iets aan de zure kant, maar een schepje suiker doet wonderen.

De bediening is studentikoos en wat traag. Maar niet abnormaal voor Amsterdamse begrippen. Absolute aanrader op een zondagochtend, met een krantje in het zonnetje!
Maericke V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Ik heb hier geluncht met 5 vriendinnen. We kozen twee plateaus die we met elkaar deelden. het plateau met de humus is echt een aanrader, heerlijke quinoa en goed brood. Veel keuze in drankjes, die theepotjes zijn gezellig op tafel! Minpuntje was de service, we hebben meer dan 35 minuten moeten wachten tot er iemand aan onze tafel kwam en vervolgens nog eens 20 minuten voordat onze bestelling doorkwam. Voor het eten en drinken zou ik terugkomen, de service is absoluut een puntje van aandacht.
AmelieRyan .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Ken het concept van Frankrijk en België, heerlijk huiselijk en simpel. hoewel niet in het seizoen blijft de rabarber aardbeien crumble echt iets waar je af en toe met een kop koffie en een krantje even de tijd voor je zelf kan nemen. Blij dat Quotidien naar Amsterdam is gebracht.
Vedrana M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Lekkere limonades, uitgebreide lunchkaart en veel keuze in gebakjes. Alles is vers. Prima plekje in het centrum als je even geen zin hebt in al te veel toeristen en vooral niet wil inleveren op kwaliteit.
Filianne F.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Wat een lekkere dingen heb ze hier toch voor ontbijt/lunch. Het is moeilijk kiezen. Er werken aardige mensen. De inrichting is een beetje saai maar laat je daar niet door weerhouden. Het eten maakt alles goed.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Hier geluncht met een vriendin, maar dat was niet echt een succes. Verscheidene dingen die op de kaart stonden, waren niet meer verkrijgbaar en er gingen ook wat zaken fout bij de bestelling. Ook moesten we best wel lang wachten, terwijl het niet druk was. De broodjes waren lekker, maar wel wat 'overprized'. Het interieur is leuk, en de ligging is goed (Spuistraat, centrum Amsterdam).
Stess83 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Ik heb hier heerlijk gegeten! Ik had een tartine met eiersalade en een watermeloen cooler besteld en het smaakte erg lekker! Wij zaten buiten op het terras en hadden een leuk uitzicht. De bediening was erg vriendelijk en servicegericht!