Le Pain Quotidien (Cornelis Troostplein)

Cornelis Troostplein 4 1072 JK Amsterdam Nederland Kaart
31-206750506

Meer informatie over restaurant Le Pain Quotidien (Cornelis Troostplein)

6,8
Cremebruleetje .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Prima lunch gehad. Biologisch brood met duurzame tonijn, kikkererwten en lekker gezouten kappertjes Buiten op terras met een zelfgemaakte munt limonade, lekker fris op deze zonnige dag.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Kind aan huis ben ik bij deze Le Pain. Vanwege gluten- en lactoseintolerantie kom ik hier erg graag. De heerlijke tartines zijn namelijk te bestellen op glutenvrijbrood. En de opties zijn gewoon zalig. Hele gezellige tent. Maar de service laat zo af en toe erg te wensen over bij deze vestiging. Er wordt gegild in de keuken, jolig gedaan alsof het een speeltuin is. Dit merk je natuurlijk met name dicht bij de keuken. Het lijkt soms ook alsof de wijken niet verdeeld zijn. Dan is er een hele tijd niemand. Er staat af en toe eten koud te worden (dan heb je de neiging het zelf te pakken) omdat de koks vergeten te bellen. Het is gewoon een gevoel van nonchalance.... Het geldt niet voor alle mensen die er werken, maar ik denk echt dat het serviceniveau op bepaalde punten wat omhoog kan. Maar, meer dan tevreden over de heerlijke bakkunsten en het lekkere terrasje.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Prima lunch! We bestelden het roerei (1 met zalm en avocado en 1 met parmaham). Smaakt goed, prijzen zijn wel wat aan de hoge kant. Vriendelijke bediening en heerlijke koffie.
Ceres H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
meerdere keren al geluncht bij le Pain (cornelis troost). ik neem eigenlijk bijna altijd de eieren met avocado en tomatensalsa, erg lekker. Vriend had een goed gevulde salade. tentje heeft veel hoekjes en groot terras, hierdoor maakt de bediening overuren (en ze zijn ook nog eens een bakker), waardoor je wel lang kan wachten op je bestelling / rekening. Advies is om gewoon aan de counter te betalen. Huisgemaakte sapjes zijn best citroenig maar wel lekker.
ik vind het een gezellig sfeer hebben, oh en de taartjes bij de counter zien er altijd zo prachtig lekker uit.
LinaLee .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
- behoorlijk dure prijs voor wat je eet en toenemend: "we hebben naam gemaakt, nu leunen we wat achterover mentaliteit".
- er wordt hard geschreeuwd met BIO dit en bio dat, maar vlees en vis niet biologisch/duurzaam.
- soms is het goed eten (de omelet met rijk gevulde salade en de taartjes), vaak valt het echter tegen ( eieren te zacht of te hard gekookt, zure avocado spread).
- je wordt vaak "vergeten' als je in een hoek zit van het restaurant; chaotisch personeel.
- geen schone wc! ( niet de wc borstel gebruiken. Ik heb hen erop geattendeerd, maar toilet is niet schoner gemaakt)

- pluspunt: lekkere koffie, mooie zonnige plek en klassieke muziek in de ochtend.
ProeverHH .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Ongeinteresseerd personeel dat je aankijkt alsof je er niet toe doet. Weinig crerativiteit en het eten ook niet bijzonder. Broodjes zijn leuk bedacht maar niet waard om zoveel voor te betalen, verder prima te eten. De locatie is wel erg leuk en goed, jammer van de inhoud.
Len K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Uitmuntende service, uiterst vriendelijk personeel. Ten alle tijden bereid het ons als klant volledig naar de zin te maken. Producten zijn altijd vers en bijzonder van opmaak en smaak. Ga dat beleven!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Ik kan hier kort over zijn. De gerechten smaken goed maar de prijs-kwaliteitverhouding is ver te zoeken vooral omdat de gerechten nogal klein uitvallen. We hadden allebei een muntthee die in een kannetje geserveerd werd en uit een kommetje gedronken diende te worden. Ondanks mijn grote handen had ik moeite om het kommetje vast te pakken. Aangezien er kokend water op de munt wordt gegoten, lijkt me dit vragen om ongelukken. We hadden beide de pompoensoep. Op het bord aan de muur stond pompoensoep maar terwijl het meisje van de bediening ernaar keek zei ze waterkerssoep. Dus we verwachtten waterkerssoep maar het bleek dus uiteindelijk toch pompoensoep te zijn. De soep was oké maar had beslist meer smaak mogen hebben. Er zou brood bij geserveerd worden maar het was niet meer dan één stukje stokbrood per persoon. Tenslotte hadden we ieder een tartine, eigenlijk gewoon een boterham in vijf stukjes gesneden. De tartine met zalm en die met zwarte bonenhummus smaakten goed maar de porties waren erg klein. Voor een lunch 17 euro per persoon betalen en nog honger hebben, stemt mij niet vrolijk.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Vrijdagochtend een ontbijtje gegeten bij le Pain (cornelistroost)! Lekker op het terras, waar de wifi ook prima werkt. Ik had mijn laptop mee om te werken en vond het een genoegen. Heerlijk ontbijt met een verse jus terwijl ik tussendoor mail afhandelde. Uiteindelijk heb ik hier tot 14:00 gezeten en toen ook nog maar iets lekkers meegenomen naar een vriendinnetje. Ontspannen sfeer, lekker eten, en de bediening doet haar best (er was een nieuw meisje, ze gebruikte charme om de ontbrekende antwoorden goed te maken. Bovendien zorgde ze uiteindelijk dat het antwoord wel kwam. Geen probleem, zo leer je)
Hassan_240 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Een café met uitzicht over de markt. Een geweldig aanbod van opties voor het ontbijt. Lekker eten en zeer fatsoenlijk porties vooral het brood. Service is ok, Ik had een zeer goede koffie en een hazelnoot fluffer met rozijnen, met hun eigen rabarber jam. Moeten proberen als je in de buurt bent.
Betti .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Het eten is lekker maar in verhouding met de prijs zijn de porties klein. Helaas is de bediening aan de trage kant. We zaten in Le Pain Quotidien bij de Cornelis Troostplein.
LODEWIJKVANDERPEET .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Er zit een broodjeszaak op de hoek van de Cornelis Schuytstraat en de Johannes Verhulststraat. Nee, zo mag ik het niet noemen. Dat is te oneerbiedig. Le Pain Quotidien is een hommage aan brood. Kan ik het nog mooier zeggen? Misschien kan ik beter hun eigen filosofie, die op een groot bord én op de menukaart staat overnemen: ‘Het idee achter Le Pain Quotidien is: elke dag lekker en gezond brood maken, brood dat je het liefst met vrienden deelt, rond een tafel waar het leven goed is.’ Het is een keten (in België bedacht) die in Amerika veel succes oogst en in Amsterdam in korte tijd 3 zaken heeft geopend. Het idee is dat er lange tafels staan waar je aanschuift. Deze locatie maakt dat jammer genoeg niet mogelijk, er staan veel kleine tafeltjes waaraan je prima zit. De kaart begint met een opsomming van hun broden die je er ook kan kopen om thuis op te peuzelen. Dan een uitgebreide sectie met ontbijtgerechten, dat kom je bijna nergens meer tegen. Een biologisch gekookt ei met brood naar keuze voor €3,25. Of een omelet avocado en tomaat voor €6,75. Wat een feest. Het aanbod salades en tartines (duur woord voor boterham) is enorm, de prijzen zijn redelijk: de duurste salade (garnalen, mesclun, mango en tomaat) kost €12,50. De goedkoopste (warme geitenkaas met peer, walnoot en vijgencompote) is €7,95. Tartines zijn er vanaf €5,75 (ricotta met vijgen en biologische acaciahoning) tot €9,25 (gerookte zalm met dille en avocado). Dat is al meer dan genoeg om het mij moeilijk te maken bij het kiezen maar er is nog véél meer. De bediening is hartelijk, het voelt goed hier. Ik snoep van een proeverij van verschillende broodjes. Vooral de gegrilde kip met gerookte mozzarella is een aanrader. Vegetariërs kunnen hier goed terecht; de humus en artisjokkenpasta zijn onbeschoft lekker. De bediening heeft door wat ik hier aan het doen ben en trakteert me op een specialiteit: een meringue met witte chocoladeroom. Ik heb me door deze zoete heerlijkheid laten omkopen; wat een heerlijke plek.