Le Pain Quotidien (Beethovenstraat)

Beethovenstraat 56 1077 JK Amsterdam Nederland Kaart
31-206644144

Meer informatie over restaurant Le Pain Quotidien (Beethovenstraat)

5,8
6,9
6,6
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Op aanraden van de bediening gekozen voor de omelet met tomaat en feta, erbij een jus d'orange en koffie. De jus d'orange smaakte verschrikkelijk en leek bedorven. Bediening proefde het ook en vervangende gekregen die wel ok was. Koffie niet lekker. Omelet was smakeloos. Zeker geen aanrader.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Le Pain Quotidien op de Beethovenstraat is een filiaal van een oorspronkelijk Brusselse keten van eetgelegenheden. Het is een klein en druk zaakje met een beetje smoezelig interieur dat mogelijk de sfeer van authenticiteit moet oproepen. Ik had een pot au feu. Traditioneel is dat een runderstoofpot maar dit was een zoete kippensoep met veel pompoen en wortel. Er zaten grote stronken bloemkool in. Ik vind dat als je mensen grove stukken groen serveert, dat je er dan mes en vork bij moet leveren, niet een lepel. Ik ben ook geen voorstander van ruime interpretaties van traditionele gerechten. Als je denkt dat je een hartige stoofpot bestelt maar het is een zoete soep (voor € 9,50) vind ik dat toch wel jammer. Le Pain Quotidien maakt de indruk van authenticiteit en het prijsniveau niet waar. Jammer.
HANS V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Op zaterdagochtend ontbeten in de chique Beethovenstraat.
Bij le Pain Quotidien was het niet gelukt om de temperatuur op een aangenaam niveau te krijgen. De meeste klanten, 90 % toeristen, zaten met hun jas aan.
De brioche (4,25) was droog als gort.
De "tartine met buffelmozazarella en parmaham" (€ 10,10) was een afknapper, omdat de buffelmozzarella verre van smeuïg was maar juist hard als steen. De parmaham was een combinatie van taai-taai en kauwgum.
De jus d'orange smaakte niet alsof die net was geperst.
Alleen de cappuccino (2,80) kon door de beugel.
De bediening was voldoende en de prijs oké, maar de kwaliteit was bedroevend.
We rekenden € 24 af voor een hopeloos ontbijtje.
Bedankt voor uw recensie. Wat vervelend dat de temperatuur niet aangenaam was en dat de tartine Parmaham met buffelmozzarella niet volgens uw en onze standaard is geweest. Zou u wellicht uw ervaring kunnen mailen naar social@lepainquotidien.nl, zodat wij u wellicht op een ander moment wel een positieve ervaring kunnen geven?

Reactie van proever:

U vraag mijn ervaring naar jullie te mailen. Wat een vreemde vraag. Mijn ervaring met jullie zaak staat al op Iens. Waarom zou ik dat opnieuw moeten doen?

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor uw reactie. Wij hadden graag persoonlijk contact met u willen hebben om u in de gelegenheid te stellen alsnog een bevredigende ervaring bij ons te hebben. Als u daarvoor open staat vernemen wij het graag. Nogmaals bedankt voor de feedback en dat u de tijd en moeite heeft genomen om hier een recensie over te schrijven. Fijn weekend! -LPQ.
Maartje P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Vanmiddag hier geluncht met mijn vriend. Een erg kleine tent voor het aantal tafeltjes wat erin stond. Je kon je er nauwelijks tussendoor bewegen. We bestelden allebei de boterham met warme geiten kaas. Het bestek werd gebracht en ik kreeg een mes die slechts aan 1 zijde het afwaswater had gezien!! Bah, de kruimels zaten er aan de andere zijde nog gewoon aan. Gezien de prijs had ik op zijn minst een dubbele boterham verwacht, maar daarentegen kregen we er allebei maar één, met daarop wat zielig stukjes geitenkaas. Nadat we het ophadden, hadden we allebei nog trek. Erg vullend was het dus niet.
Naast ons schoven een drietal meiden aan om wat te drinken. De serveerster zei daarop tegen hen dat ze dan niet te lang konden blijven zitten, omdat de tafeltjes echt vrij moesten worden gehouden voor mensen die wilden lunchen!! Uhm PARDON??!! Verder moesten we erg lang wachten op het simpele gerecht dat we besteld hadden. Het afrekenen ging echter wel vlot, maar dat zal ons niet overhalen er nog eens naar toe te gaan.
Beste Maartje,

Bedankt voor uw recensie. Wat vervelend om te lezen dat u niet tevreden was over onze service en dat de geitenkaas tartine niet aan uw wens heeft voldaan. Graag zou ik contact met u hebben dan kunnen wij mogelijk naar een oplossing kijken en u wellicht toch een positieve ervaring geven. Zou u mij a.u.b. een email kunnen sturen naar marleen@pqnl.nl?

Met vriendelijke groet,

Marleen Iprenburg
_______________________
Le Pain Quotidien
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Prima lunchtent in de Beethovenstraat. Ik werd erg blij van de gevarieerde kaart met veel biologisch lekkers. Ik nam een soja yoghurt met banaan en crunola. Prima en fijn om een gezond ontbijt buiten de deur te kunnen eten. Minpunt zijn de prijzen, voor deze bescheiden portie aangeklede yoghurt moest ik bijna 7 euro afrekenen. Tja, ze kunnen het blijkbaar maken. Bediening was vriendelijk, maar liep wat zenuwachtig rond. Al met al leuk voor een lunch als je portemonnee het toelaat.
KarelvanDuren .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Een plek waar je af en toe wat bekendere Nederlanders ziet. De broodsoorten zijn heerlijk! Bediening was snel maar niet al te vriendelijk. Een lekker plekje in de zon hadden we wel.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Overrated, slechte prijs-kwaliteit verhouding. Het eten is lekker, de keuze is reuze (van eigerechten tot salades, yoghurt en tartines/boterhammen), maar je zit bovenop elkaar in een bloedheet tentje veel te lang te wachten op je bestelling. Bestel je nog maar een sapje, zit je al aan de 12 E voor twee glazen grapefruitsap… Ik ben prima bereid voor kwaliteit te betalen, maar voor een gewoon brunch- en lunchtentje heb je echt veel leukere alternatieven in Amsterdam.
Eleonardo .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Een leuk tentje in de Beethovenstraat met lekker eten voor de lunch. Het is allemaal biologisch en locally farmed (iig geclaimd) en dat vind ik wel een toegevoegde waarde hebben. De smaak is iig goed (niet onbelangrijk!). We hadden een soep van de dag (broccoli/ courgette / mint) ,een quinoa salade en wentelteefjes achteraf. Om te zien ook een plaatje, wat de apetijt alleen ten goede doet. Side note is dat de cappuccino lekker is, wat mij ook weer plezierig verrastte. Parkeren is 10 cent voor een uur, dus dat is mooi meegenomen. Enige nadeel is dat het van binnen niet heel groot is, dus bij minder mooi weer, kun je de kans hebben dat 't vol zit.
Marilenevdh .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Leuk lunchzaakje, maar de stoelen staan veel te dicht op elkaar. helaas daardoor lopen er steeds mensen tegen je aan als je zit te lunchen. Het eten was prima voor een lunch, mijn vriendin had een omelet, ik zelf een lekkere pain au chocolat. Jammer dat het er zo klein is en altijd vrij druk, waardoor het decor en de sfeer dus tegenvalt. Maar het eten is goed!
Alexandra R.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Ik heb hier laatst geluncht. Wat ik leuk vond is dat ze andere gerechten hebben dan die je bij de meeste restaurants op de kaart ziet staan. Ik heb zelf gekozen voor een broodje met parmaham, deze was erg lekker. Als toetje een glutenvrij chocoladetaartje (!!), dit was een erg fijne verrassing. Wat ook leuk is, is dat het gelijk een soort bakker/patisserie is, dus ik kon ook meteen wat van de glutenvrije taart kopen om mee naar huis te nemen! Het enige nadeel aan LPQ vind ik dat de prijzen een beetje aan de hoge kant zijn, maar het eten is ook wel erg lekker.
JNVonk .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Laatst hier geluncht (Beethovenstraat). Op zich wel een leuke tent, tafeltjes staan wel een beetje dicht op elkaar. Het eten vond ik verre van bijzonder, slechte prijs/kwaliteit verhouding. Drankjes waren wel oke. De bediening was abominabel slecht. Er werd niet opgelet, het duurde heel lang voordat we geholpen werden en als je nog iets wilde bestellen kon je beter naar ze toe lopen.