Le Nord | bistronomie | lunch | bier & wijnbar

Proveniersstraat 33A 3033 CH Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Le Nord | bistronomie | lunch | bier & wijnbar

Welkom bij bistronomie LE NORD

Bistronomie, een samentrekking van de woorden bistro en gastronomie, staat voor de combinatie van een eerlijke keuken, een ongedwongen sfeer en een correcte prijs-kwaliteitverhouding. Geen stijve opgeklopte luxe en geen gedienstige zaalbrigade, geen tafels met gesteven linnen en borden met onherkenbaar moleculair eten. Nee, bij Le Nord hebben ze een voorkeur voor smaakvol, eerlijk, ongecompliceerd eten met respect voor de natuur. Gerechten bereid met duurzame en verse producten, geserveerd met een gulle glimlach, aangeboden tegen een schappelijke prijs. Bistronomie dus.

Naast het a la carte menu met Franse en Italiaanse invloeden serveert Le Nord het veelvuldig wisselende Menu du Chef. De chef-kok selecteert de beste seizoensingrediënten en bereidt met veel passie duurzame en smaakvolle gerechten. Waarbij de sommelier een goed wijnadvies kan geven.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Nord | bistronomie | lunch | bier & wijnbar

Centraal Station, 3 minuten lopen vanaf achterzijde CS

Ma – Do van 11:30uur tot 24:00uur
Vrij & Zat van 11:30uur tot 01:00uur
Zo van 11:30uur tot 22:00uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Le Nord | bistronomie | lunch | bier & wijnbar

Brinkman B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Zeer luidruchtig , prijs/kwaliteit onvoldoende. Wij komen niet nog een keer eten. Crème soep was bijna gelijk aan melk. En helaas erg lauw. Risotto was totaal doorgekookt. Jammer.
Marieke T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
We hebben afgelopen zaterdag echt heerlijk gegeten (menu du chef). De borden waren prachtig opgemaakt met eetbare bloemen. De nieuwe aankleding van het restaurant is knus en hip. Daarnaast is het personeel erg vriendelijk en kundig. De avond afgesloten met een gin tonic aan de bar. Wat was echt het een fijne avond!
Dorine A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gisteravond hier gegeten. Had via mail gereserveerd. Bij binnenkomst bleek ik niet op hun reserveringslijst voor te komen..even kleine paniek want t was best vol. Toen ik de mail liet zien bloosde de dame van de bediening dieprood, want t was háar reservering. Niet goed verwerkt bleek. Gelukkig hielp ze ons subiet aan een leuke tafel. De muffe rioolachtige lucht bij binnenkomst verdween niet helemaal maar was niet zó hinderlijk dat we er vervelend van werden. Zeker niet toen alle lekker gerechten verschenen. Als aperó hapjes olijven en brood met smeersel, erg lekker en ook vullend... ik had t menu besteld maar het toetje kon er niet meer bij. Toen ik dan t hoofdgerecht aangaf, werd er eerst gezegd "het is al aangeslagen". Ik vroeg toen verder, want zoiets kan volgens mij ook weer worden "afgeslagen". En dat klopte, toetje werd niet meer geserveerd/aangeslagen. Alles was heerlijk, carpaccio, mosselen, zalm, kalfslende/wang, saltimboca (kalfsoester) en eendenborstfilet., lekkere frieten, kortom buikje rond gegeten. lekkere rosé erbij, t was een hele leuke avond. minpunt wellicht, de wc, niet zo heel fris. Verder, aanrader!!
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
onlangs heerlijk gegeten op het terras. jammer dat er maar één rosé was. leuke bediening. kleine foutjes maar niet storend.
Lauréanne S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Twee weken geleden heb ik hier met mijn moeder gegeten. Het menu van de chef met vooraf zeewolf, als hoofdgerecht een lambsrack en na, de lambada aardbeien met ijs en sabayon was geweldig. Echt top gegeten, goede, vriendelijke bediening. Nu zaten we op het terras maar binnen is het ook erg gezellig. Zeker een aanrader!
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Lekker buiten op het terras genoten van een heerlijke lunch. Ruime keuze uit verrassende lunch gerechten voor een goede prijs, dus kom hier zeker nog eens terug!
rob B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Leuk en gezellig eetcafé, perfecte bediening en goed eten.
Zeker voor herhaling vatbaar!
jeroen-1992 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Na veel goede dingen gehoord te hebben over Le Nord was het wel eens tijd dat we hier gingen eten. De houten balken aan het plafond en het houten interieur geeft het ultieme bistro gevoel af. Dit geeft aan dat er goed over nagedacht is en dit bevorderd zeker het warme gevoel dat je krijgt zodra je hier binnen stapt. We hebben besloten om de Menu du chef te nemen want om ons heen viel het een ieder in de smaak. Het gerecht dat er het meeste uitsprong was de sashimi van tonijn met langoustine, witlof en scherpe elementen erdoor heen verbazingwekkend en gedurfd als je het mij vraagt. Dit is een gerecht dat we niet snel vergeten! Een zeer aangename avond gehad al zijn de prijzen wat aan de hogere kant het eten maakt dit zeker goed.
Anneleen D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Weerom lekker gegeten, goede aangepaste wijnen en Franse keuken. Heel gezellige ingericht, vriendelijk personeel. Heel fijne avond gehad!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goede wijn-spijs combinaties en vriendelijk personeel.
Ook om te borrelen zijn er heel veel kazen en bieren, een echte aanrader!
Anneleen D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Lekker gegeten, vriendelijk personeel, gezellig interieur, echte aanrader! Brede wijn- en bierkaart. Goede Franse keuken.
Ik kom zeker terug!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten en gedronken bij Le Nord. Snelle bediening en heel vriendelijke, informele sfeer. Ze kunnen zelfs Tia Maria met dun geslagen room serveren! Heerlijk steak tartaar en mosselen gegeten met als toetje zalige Creme Brulee.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Top steak tartare !
Guus N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Le Nord: goede bieren, fijn personeel, huiskamersfeer, gezellige gasten, goede kaart, prachtige locatie (zeker in de zomer; lekker buiten zitten)!
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Vooraf hebben we een carpaccio en de steak tartaar besteld. Bij de tartaar kwamen de garnituren er apart bij, dus je kunt deze zelf op smaak brengen. Ik vond dit een erg leuke presentatie. Daarna een tournedos en de mosselen met witte wijn. Deze smaakten beiden ook zeer lekker. Bij de mosselen zijn zeker geen aparte sausjes nodig. Ruime keuze aan bieren en ook wijnen per glas. Vriendelijke bediening aan tafel. Goed advies over welke wijn ik het beste kon kiezen bij mijn gerechten. We komen hier zeker terug voor een borrel of diner.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Het was fantastisch de borrel bij Le Nord op 1 februari j.l. Surpriseparty in de vorm van uitgebreide borrel en "walking dinner"; hapjes waren heerlijk, drankjes ook en werden voortdurend aangevuld.
De bediening was super (meisje, blond haar met lange paardenstaart). Mijn hartelijke dank!! Vooral ook namens mijn blij verraste man.
Nelise V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk klassieke Franse gerechten op de kaart. Entrecote genomen die medium was gebakken. Fijn was dat de entrecote voor was gesneden; goed garnituur erbij en ook de wijn was prima. Ondanks dat het niet heel groot is wel prima qua geluidsniveau. Je kon gewoon prima een gesprek met elkaar voeren. Een minpuntje, de tafel naast de verwarming was aan de ene kant lekker omdat het lekker warm was maar het was niet handig om dan aan die kant van de tafel het glas wijn te zetten want dat werd dan snel te warm. Kortom, leuke gezellige avond gehad met prima eten en service.
liselotte K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Met ons kerst teamuitje hebben (12 man) we hier heerlijk gegeten en gedronken. Vooraf hebben we onze keuzes doorgegeven, maar de flexibiliteit was er bij Le Nord om het a la minute nog te kunnen wijzigen. Het restaurant was al goed in de kerstsfeer gebracht waardoor onze borrel/etentje bij Le Nord helemaal op zn plek was.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wij zijn zaterdag 5 november wezen eten bij Le Nord. Menu de keus aan de chef gelaten, super leuke verrassing, mooie borden met gevarieerd menu. Over de wijn hadden ze ook de juiste ideeën, echt een top tent.
Ga er weer snel eten.

Arno
Oskar B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Het restaurant ligt dicht bij Rotterdam CS wat voor ons, we komen beiden van elders, een mooi startpunt was. Het is een fijne plek om te zitten, wat rumoerig maar dat hoort bij deze gelegenheid, in het geheel niet storend. De service is vlot, vriendelijk, duidelijk en alert. Een prima wijnsuggestie werd gedaan, de wijnen zijn goed en weer eens wat anders (bijvoorbeeld Duitse wijnen). We kozen beide voor het menu (€35,=) met vis en vlees, de kaart hebben we derhalve alleen met een schuin oog bekeken. Het eten was van een prima kwaliteit, mooi opgemaakt maar niet te tuttig (dat zou bij deze gelegenheid helemaal niet passen). Het enige is dat we vonden dat de prijs, ondanks onze 7 glazen wijn, water en koffie, net wat hoger was dan we zouden verwachten, het zit aan de bovenkant van wat bij deze eetgelegenheid past. We hebben een fijne avond gehad! We zouden het zeker aanraden!