Le Nord, bistronomie en bier & wijnbar

Molenwaterweg 5A 3033 CA Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Le Nord, bistronomie en bier & wijnbar

Bistronomie bij Le Nord

De rood-wit geblokte tafellakens op de terrastafels en houten balken tegen het plafond geven Le Nord een echte bistro sfeer. De combinatie van bistro en gastronomie noemen ze "bistronomie" en uit zich in de vorm van ongecompliceerd eten met respect voor de natuur, dat met een gulle glimlach wordt geserveerd. Er is een mooi Frans-Italiaans à la carte menu, waarop zoal cote de boeuf en oesters uit Normandië staan.

Meer informatie over restaurant Le Nord, bistronomie en bier & wijnbar

Maandag t/m Donderdag vanaf 16:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 00:00
Zondag vanaf 16:00

• Af te huren , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wij zijn zaterdag 5 november wezen eten bij Le Nord. Menu de keus aan de chef gelaten, super leuke verrassing, mooie borden met gevarieerd menu. Over de wijn hadden ze ook de juiste ideeën, echt een top tent.
Ga er weer snel eten.

Arno
Oskar B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Het restaurant ligt dicht bij Rotterdam CS wat voor ons, we komen beiden van elders, een mooi startpunt was. Het is een fijne plek om te zitten, wat rumoerig maar dat hoort bij deze gelegenheid, in het geheel niet storend. De service is vlot, vriendelijk, duidelijk en alert. Een prima wijnsuggestie werd gedaan, de wijnen zijn goed en weer eens wat anders (bijvoorbeeld Duitse wijnen). We kozen beide voor het menu (€35,=) met vis en vlees, de kaart hebben we derhalve alleen met een schuin oog bekeken. Het eten was van een prima kwaliteit, mooi opgemaakt maar niet te tuttig (dat zou bij deze gelegenheid helemaal niet passen). Het enige is dat we vonden dat de prijs, ondanks onze 7 glazen wijn, water en koffie, net wat hoger was dan we zouden verwachten, het zit aan de bovenkant van wat bij deze eetgelegenheid past. We hebben een fijne avond gehad! We zouden het zeker aanraden!
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Zelfs op een doordeweekse donderdagavond zit het zo vol, dat de achterkamer ook goed bezet is. Daardoor is het nogal rumoerig, maar het uitzicht op de rustige, noeste arbeid in de keuken vergoedt veel. De subtitel is bistronomie, een samentrekking van bistro (eenvoudig) en gastronomie (verfijning). Tussen die twee ambitieniveaus beweegt het zich culinair inderdaad. Toevallig nemen wij beiden kalf. De saltimbocca is okay, maar beduidend minder sappig, mals en smaakvol dan de ribeye van kalf van mijn eega. De gepocheerde peer met ijs van witte chocolade is een traktatie. Bijzonder aan Le Nord is de uitgebreide verzameling niet-alledaagse bieren. Waar vind je nu een Mama van brouwerij Oedipus op tap?
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige atmosfeer. Ontzettend vriendelijk personeel!
EvaRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten. Le Nord heeft een gezellige en ongedwongen sfeer in combinatie met heerlijke gerechten. Ik heb genoten van de mosselen in wijn (vooraf) die goed op smaak waren en als hoofdgerecht van de krokante gebakken eend met heerlijke portsaus en toebehoren. De service was uitstekend met goede timing en advies over wijn-spijs combinaties. Wij komen hier nog een keer terug, misschien dan voor een drankje op de bovenverdieping, dat lijkt ons een perfecte plek voor een gezellige borrel-date!
Eelko D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Le Nord. Goede service in een grand café achtige omgeving. Goed advies over wijn bij het eten en ze weten daar wat er op de kaart staat. Vanavond als vooraf de carpaccio op die een lekkere dressing had met een zuurtje erin en de Côte de boeuf en zalmfilet als hoofdgerecht. De boeuf was precies goed en lekker mals en de zalm ook goed op smaak. Het dessert van aardbeien met een bolletje vanille ijs maakte het helemaal af. Top gegeten.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Het ademt de sfeer van een bruin eetcafé, met gelukkig wel beter eten dan dat.
De zalm was erg zacht, wel jammer dat er qua garnituur het eetcafé niet wordt ontstegen, maar qua prijs duidelijk wel.
Veel bieren en wijnen. Oprechte bediening.
Ik denk goede plek voor bier wijn en hapjes, maar voor dit eten vond ik het net te duur.
Gerdabardina .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Leuke inrichting , goede sfeer, prima steak tartare vooraf met veel aparte garnituur, goed idee!
Verder goed verzorgd, prima diner.
Jansoest .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Een half uur na naar een tafel te zijn gebracht kregen we de menukaart te zien. De ober gaf aan dat op dat moment alle menukaarten even in gebruik waren. Omdat we al snel de indruk hadden dat bediening en keuken moeite hadden iedereen op tijd te bedienen besloten we om alleen een hoofdgerecht te eten, in dit geval mosselen. Na weer een ruim uur wachten werd een prachtig bord met mosselen geserveerd. Het aantal mosselen deed ons echter eerder denken aan een voorgerecht dan een hoofdgerecht. Maar goed als ze maar lekker zijn. Echter tijdens het eten van de mosselen ontdekten we gaandeweg dat een deel van de mosselen nog rauw en ongekookt was. Het lukte ons echter niet om een ober eerder daarop aan te spreken dan op het moment dat de borden van tafel werden gehaald. De reactie van de ober kwam niet veel verder dan een 'oh, ik zal het de keuken melden'. Ons restte slechts een zo snel mogelijk afrekenen en teleurgesteld weggaan. Jammer want er zijn recensies die aangegeven dat de kwaliteit goed is ook al zijn de porties wat klein en de prijzen wat aan de hoge kant. De sfeer in het restaurant was levendig, maar met alle tafels bezet misschien iets te druk, zeker voor de keuken en de bediening.
Geachte heer van Soest,
Mijn excuses voor deze vervelende ervaring en hoe hier mee is omgegaan.
Ik begrijp uw teleurstelling, waarbij het merendeel zeker voorkomen had kunnen worden.
Wij zijn gewend aan een vele hogere kwaliteit en service bij Le Nord.
Ik ben inmiddels in gesprek met mijn collega's hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Kunt u mij een email sturen op info@lenord.nl, zodat ik persoonlijk met u tot een oplossing kan komen.
Vriendelijk dank,
W. Beijer
Eigenaar

Reactie van proever:

Op een prettige en correcte wijze heeft dhr Beijer, eigenaar, op onze ervaring gereageerd en direct actie ondernomen om dit soort problemen verder te voorkomen. We zijn dan ook van harte uitgenodigd nog een keer te komen eten en dan te ervaren dat kwaliteit en service hoog in hun vaandel staan. Een uitnodiging waar we graag op ingaan.
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
heerlijk café om gezellig een biertje te drinken. Goede service en gezellige mensen. Probeer zeker ook de speciaal bieren.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Afgelopen weekend bij Le Nord gegeten, we kenden het nog niet. Bij binnenkomst verwacht je nog niet dat de kwaliteit zó goed is! Het lijkt wat meer studenten-achtig maar niets is minder waar. We hebben allebei héél erg lekker gegeten, het eten behoort zeker tot de betere restaurants! Goede service en gezellige rustige sfeer, kortom, een aanrader, wij komen terug.
Lodiwereld .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. De ruimte is bruin café-achtig, maar wel wat leeg. Het eten was heerlijk en de wijn erbij ook. Minpuntje is wel de snelheid van de bediening, aan het einde van de avond leken ze er helemaal klaar mee te zijn en zijn we zelf maar naar de bar gelopen.
AndrevdWilt .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Met een aantal collega's hier gegeten.
Er staan een aantal speciale bieren op tap verder hebben ze ook aparte bieren in fles.
Ook voor de wijn is er volop keus.
Het eten is lekker, smaakvol en luxe.
Waarom toch een laag cijfer? De porties zijn klein. Na een voorgerechtje, hoofdgerechtje en nagerechtje hadden de meesten nog wel trek.
Ook zijn de gerechten duur.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Vrijdag hier geweest, absoluut lekker gegeten. We hadden beiden een kleine portie mosselen in bier gekookt vooraf. Zonder sausjes. Alhoewel we daar eerst over wilden klagen hebben we dat niet gedaan. Want ze waren helemaal niet nodig. Daarna had ik de steak tartaar met attributen en mijn eetgenoot de vegetarische risotto. 2x heel lekker. Tenslotte gemarineerd rood fruit met witte chocola en zo. Biertje er bij. Bijna niks te wensen. De bediening was prima. Het decor wat armoedig, buiten wat oncomfortabel, binnen vooral weinig geluidsdemping wat extra opviel vanwege de naburigheid van wat mannen die uit angst niet verstaan te worden bijzonder luid spraken.
JanJansen .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Vooraf een zwaardvis gegeten, als hoofd asperges met ham en als dessert een chocolade taartje. Het is een gezellige zaak, service prima, eten niet bijzonder wel een beetje aan de dure kant voor wat je krijgt het blijft uiteindelijk een kroeg.
Hehor .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Op een zaterdagavond hier gegeten met m'n vrouw. Entourage was goed, licht mag iets minder fel. Keuze qua eten is gering maar wel goed. Keuze qua wijnkaart lijkt in eerste instantie prima echter na proberen van twee van de meest volle rode wijnen is de kwaliteit niet wat we gewend zijn (er zijn echt betere wijnen voor deze prijs) Personeel doet verder haar/zijn uiterste beste om een ieder goed te bedienen, vriendelijk en attent. Gingen hierdoor met een positief gevoel weer weg.
Esther J.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Wij kwamen bij toeval op dit heerlijke kruispunt terecht. We wilden eerst alleen wat drinken, Maar zijn verleid door de heerlijke geuren! En niets heeft ons teleurgesteld, iedere gang was verrassend! Alles wordt door 1 man bereid en wij komen Graag, heel Graag nog eens! Aanrader !!!!!
RdamProever .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Leuke setting met bar, een bovenverdieping met bank en gedeelte erachter. We zaten in het gedeelte achterin. Dit zou nog wat knusser kunnen. In het begin van de avond stond de verwarming lekker aan, maar daarna was deze uit en was er tocht. De kabeljauw was lekker stevig. Als geen kaasliefhebster kreeg ik er zonder problemen puree bij ipv risotto met parmezaanse kaas, al was dit slechts 1 uitgesmeerde eetlepel. Eerste portie friet was heerlijk, maar de 2de niet goed doorbakken. Toetje creme brulee was het lekkerste van de avond en zag er mooi uit. Verder nog steeds wel rioollucht geroken helaas. Al met al een prima avond, maar had er meer van verwacht gezien onderstaande recensies.
Edwina .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
vandaag voor het eerst gegeten in Le Nord, voorheen kwamen wij met enige regelmaat bij de twaalf heren.
In het kort Presentatie gerechten goed, ook mooie borden.
smaak. Heerlijk, alles was fijn van smaak en met zorg bereid.
Dit alles gold voor dorade vooraf, parelhoen hoofd en crme brullee als toet.
De andere gasten hadden vooraf de pompoensoep en als toet cakeje met lopende chocolade etc en een chocolade taartje. Ze vonden het ook allemaal heerlijk.
Qua wijnadvies, bij de dorade een heerlijk stuivende sauvignon blanc uit chilie en nog een heerlijke rode , wat lichter bij de parelhoen. ook deze wijntjes waren goed , alsmede wijn/ spijs combinatie.
wij komen zeker terug en kan Le Nord aanbevelen aan een ieder die van eerlijke kookkunsten en een ongedwongen sfeer houdt.

Ps ze hebben ook bijzondere biertjes op de tap, wij hadden geloof ik een kwak bier, erg lekker en mooie glazen!

Wouter M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Eten bij Le Nord was een aangename verrassing (wij kwamen er bij toeval terecht).
Rouleau van konijn en haas was goed van garing en van smaak, ook lekkere knoflook-truffelsoep.
Een van ons was erg tevreden over de entrecote, de anderen hadden steak tartare besteld, die gemaakt was van een prima kwaliteit vlees. Lekkere chocoladetaartjes toe. De porties waren niet heel groot, en wat ons betreft is dat een pluspunt.
Heel attente en heel relaxte bediening.