Le Nord, bistronomie en bier & wijnbar

3033 CH Rotterdam 3033 Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Le Nord, bistronomie en bier & wijnbar

Welkom bij bistronomie LE NORD

Bistronomie, een samentrekking van de woorden bistro en gastronomie, staat voor de combinatie van een eerlijke keuken, een ongedwongen sfeer en een correcte prijs-kwaliteitverhouding. Geen stijve opgeklopte luxe en geen gedienstige zaalbrigade, geen tafels met gesteven linnen en borden met onherkenbaar moleculair eten. Nee, bij Le Nord hebben ze een voorkeur voor smaakvol, eerlijk, ongecompliceerd eten met respect voor de natuur. Gerechten bereid met duurzame en verse producten, geserveerd met een gulle glimlach, aangeboden tegen een schappelijke prijs. Bistronomie dus.

Naast het a la carte menu met Franse en Italiaanse invloeden serveert Le Nord het veelvuldig wisselende Menu du Chef. De chef-kok selecteert de beste seizoensingrediënten en bereidt met veel passie duurzame en smaakvolle gerechten. Waarbij de sommelier een goed wijnadvies kan geven.

Meer informatie over restaurant Le Nord, bistronomie en bier & wijnbar

Ma – Do van 16:00uur tot 24:00uur
Vrij & Zat van 15:00uur tot 01:00uur
Zo van 15:00uur tot 22:00uur

• Af te huren , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
jeroen-1992 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Na veel goede dingen gehoord te hebben over Le Nord was het wel eens tijd dat we hier gingen eten. De houten balken aan het plafond en het houten interieur geeft het ultieme bistro gevoel af. Dit geeft aan dat er goed over nagedacht is en dit bevorderd zeker het warme gevoel dat je krijgt zodra je hier binnen stapt. We hebben besloten om de Menu du chef te nemen want om ons heen viel het een ieder in de smaak. Het gerecht dat er het meeste uitsprong was de sashimi van tonijn met langoustine, witlof en scherpe elementen erdoor heen verbazingwekkend en gedurfd als je het mij vraagt. Dit is een gerecht dat we niet snel vergeten! Een zeer aangename avond gehad al zijn de prijzen wat aan de hogere kant het eten maakt dit zeker goed.
Anneleen D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Weerom lekker gegeten, goede aangepaste wijnen en Franse keuken. Heel gezellige ingericht, vriendelijk personeel. Heel fijne avond gehad!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goede wijn-spijs combinaties en vriendelijk personeel.
Ook om te borrelen zijn er heel veel kazen en bieren, een echte aanrader!
Anneleen D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Lekker gegeten, vriendelijk personeel, gezellig interieur, echte aanrader! Brede wijn- en bierkaart. Goede Franse keuken.
Ik kom zeker terug!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten en gedronken bij Le Nord. Snelle bediening en heel vriendelijke, informele sfeer. Ze kunnen zelfs Tia Maria met dun geslagen room serveren! Heerlijk steak tartaar en mosselen gegeten met als toetje zalige Creme Brulee.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Top steak tartare !
Guus N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Le Nord: goede bieren, fijn personeel, huiskamersfeer, gezellige gasten, goede kaart, prachtige locatie (zeker in de zomer; lekker buiten zitten)!
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Vooraf hebben we een carpaccio en de steak tartaar besteld. Bij de tartaar kwamen de garnituren er apart bij, dus je kunt deze zelf op smaak brengen. Ik vond dit een erg leuke presentatie. Daarna een tournedos en de mosselen met witte wijn. Deze smaakten beiden ook zeer lekker. Bij de mosselen zijn zeker geen aparte sausjes nodig. Ruime keuze aan bieren en ook wijnen per glas. Vriendelijke bediening aan tafel. Goed advies over welke wijn ik het beste kon kiezen bij mijn gerechten. We komen hier zeker terug voor een borrel of diner.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Het was fantastisch de borrel bij Le Nord op 1 februari j.l. Surpriseparty in de vorm van uitgebreide borrel en "walking dinner"; hapjes waren heerlijk, drankjes ook en werden voortdurend aangevuld.
De bediening was super (meisje, blond haar met lange paardenstaart). Mijn hartelijke dank!! Vooral ook namens mijn blij verraste man.
Nelise V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk klassieke Franse gerechten op de kaart. Entrecote genomen die medium was gebakken. Fijn was dat de entrecote voor was gesneden; goed garnituur erbij en ook de wijn was prima. Ondanks dat het niet heel groot is wel prima qua geluidsniveau. Je kon gewoon prima een gesprek met elkaar voeren. Een minpuntje, de tafel naast de verwarming was aan de ene kant lekker omdat het lekker warm was maar het was niet handig om dan aan die kant van de tafel het glas wijn te zetten want dat werd dan snel te warm. Kortom, leuke gezellige avond gehad met prima eten en service.
liselotte K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Met ons kerst teamuitje hebben (12 man) we hier heerlijk gegeten en gedronken. Vooraf hebben we onze keuzes doorgegeven, maar de flexibiliteit was er bij Le Nord om het a la minute nog te kunnen wijzigen. Het restaurant was al goed in de kerstsfeer gebracht waardoor onze borrel/etentje bij Le Nord helemaal op zn plek was.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wij zijn zaterdag 5 november wezen eten bij Le Nord. Menu de keus aan de chef gelaten, super leuke verrassing, mooie borden met gevarieerd menu. Over de wijn hadden ze ook de juiste ideeën, echt een top tent.
Ga er weer snel eten.

Arno
Oskar B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Het restaurant ligt dicht bij Rotterdam CS wat voor ons, we komen beiden van elders, een mooi startpunt was. Het is een fijne plek om te zitten, wat rumoerig maar dat hoort bij deze gelegenheid, in het geheel niet storend. De service is vlot, vriendelijk, duidelijk en alert. Een prima wijnsuggestie werd gedaan, de wijnen zijn goed en weer eens wat anders (bijvoorbeeld Duitse wijnen). We kozen beide voor het menu (€35,=) met vis en vlees, de kaart hebben we derhalve alleen met een schuin oog bekeken. Het eten was van een prima kwaliteit, mooi opgemaakt maar niet te tuttig (dat zou bij deze gelegenheid helemaal niet passen). Het enige is dat we vonden dat de prijs, ondanks onze 7 glazen wijn, water en koffie, net wat hoger was dan we zouden verwachten, het zit aan de bovenkant van wat bij deze eetgelegenheid past. We hebben een fijne avond gehad! We zouden het zeker aanraden!
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Zelfs op een doordeweekse donderdagavond zit het zo vol, dat de achterkamer ook goed bezet is. Daardoor is het nogal rumoerig, maar het uitzicht op de rustige, noeste arbeid in de keuken vergoedt veel. De subtitel is bistronomie, een samentrekking van bistro (eenvoudig) en gastronomie (verfijning). Tussen die twee ambitieniveaus beweegt het zich culinair inderdaad. Toevallig nemen wij beiden kalf. De saltimbocca is okay, maar beduidend minder sappig, mals en smaakvol dan de ribeye van kalf van mijn eega. De gepocheerde peer met ijs van witte chocolade is een traktatie. Bijzonder aan Le Nord is de uitgebreide verzameling niet-alledaagse bieren. Waar vind je nu een Mama van brouwerij Oedipus op tap?
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige atmosfeer. Ontzettend vriendelijk personeel!
EvaRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten. Le Nord heeft een gezellige en ongedwongen sfeer in combinatie met heerlijke gerechten. Ik heb genoten van de mosselen in wijn (vooraf) die goed op smaak waren en als hoofdgerecht van de krokante gebakken eend met heerlijke portsaus en toebehoren. De service was uitstekend met goede timing en advies over wijn-spijs combinaties. Wij komen hier nog een keer terug, misschien dan voor een drankje op de bovenverdieping, dat lijkt ons een perfecte plek voor een gezellige borrel-date!
Eelko D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Le Nord. Goede service in een grand café achtige omgeving. Goed advies over wijn bij het eten en ze weten daar wat er op de kaart staat. Vanavond als vooraf de carpaccio op die een lekkere dressing had met een zuurtje erin en de Côte de boeuf en zalmfilet als hoofdgerecht. De boeuf was precies goed en lekker mals en de zalm ook goed op smaak. Het dessert van aardbeien met een bolletje vanille ijs maakte het helemaal af. Top gegeten.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Het ademt de sfeer van een bruin eetcafé, met gelukkig wel beter eten dan dat.
De zalm was erg zacht, wel jammer dat er qua garnituur het eetcafé niet wordt ontstegen, maar qua prijs duidelijk wel.
Veel bieren en wijnen. Oprechte bediening.
Ik denk goede plek voor bier wijn en hapjes, maar voor dit eten vond ik het net te duur.
gerdabardina .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Leuke inrichting , goede sfeer, prima steak tartare vooraf met veel aparte garnituur, goed idee!
Verder goed verzorgd, prima diner.
Jansoest .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Een half uur na naar een tafel te zijn gebracht kregen we de menukaart te zien. De ober gaf aan dat op dat moment alle menukaarten even in gebruik waren. Omdat we al snel de indruk hadden dat bediening en keuken moeite hadden iedereen op tijd te bedienen besloten we om alleen een hoofdgerecht te eten, in dit geval mosselen. Na weer een ruim uur wachten werd een prachtig bord met mosselen geserveerd. Het aantal mosselen deed ons echter eerder denken aan een voorgerecht dan een hoofdgerecht. Maar goed als ze maar lekker zijn. Echter tijdens het eten van de mosselen ontdekten we gaandeweg dat een deel van de mosselen nog rauw en ongekookt was. Het lukte ons echter niet om een ober eerder daarop aan te spreken dan op het moment dat de borden van tafel werden gehaald. De reactie van de ober kwam niet veel verder dan een 'oh, ik zal het de keuken melden'. Ons restte slechts een zo snel mogelijk afrekenen en teleurgesteld weggaan. Jammer want er zijn recensies die aangegeven dat de kwaliteit goed is ook al zijn de porties wat klein en de prijzen wat aan de hoge kant. De sfeer in het restaurant was levendig, maar met alle tafels bezet misschien iets te druk, zeker voor de keuken en de bediening.
Geachte heer van Soest,
Mijn excuses voor deze vervelende ervaring en hoe hier mee is omgegaan.
Ik begrijp uw teleurstelling, waarbij het merendeel zeker voorkomen had kunnen worden.
Wij zijn gewend aan een vele hogere kwaliteit en service bij Le Nord.
Ik ben inmiddels in gesprek met mijn collega's hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Kunt u mij een email sturen op info@lenord.nl, zodat ik persoonlijk met u tot een oplossing kan komen.
Vriendelijk dank,
W. Beijer
Eigenaar

Reactie van proever:

Op een prettige en correcte wijze heeft dhr Beijer, eigenaar, op onze ervaring gereageerd en direct actie ondernomen om dit soort problemen verder te voorkomen. We zijn dan ook van harte uitgenodigd nog een keer te komen eten en dan te ervaren dat kwaliteit en service hoog in hun vaandel staan. Een uitnodiging waar we graag op ingaan.