Le Moulin

• Af te huren , Catering , Terras
9,1
Pingrid .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Afgelopen zaterdag wezen eten met een vriendengroep.
Bediening erg vriendelijk .
Het menu van 3 gangen kon aangevuld worden en voor sommige gerechten rekende men een supplement.
Als voorgerecht was de ganzenlever uitstekend.Daarna een heerlijk stuk eend met veel smaak.
De kaas als dessert met een lekker glas port was een goede afsluiter.
Prettige gastvrouw die zorgde voor goede uitleg ,en goede timing.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
begonnen met een compote van rauwe makreel, prachtig opgemaakt en vervolmaakt met heerlijke dressing.
Een geweldige lamsschouder ... nog nooit zo lekker gegeten, en als dessert een creme brulee met wat limocello in de creme,,, We hadden er nog wel een paar van kunnen eten..... geweldig.. koken tot in de perfectie!
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wat een fijne avond afgelopen donderdag. Het eten was heerlijk en ik ben een zeur, lust niet zoveel, maar alles wat ik gegeten heb, was heerlijk. De wijnen goed erbij gezocht ,ook al drink alleen maar witte wijn. in 1 woord super.
Echt als je 1x lekker wil eten is dit een aanrader.

1 heel klein pinpuntje bestek,borden,wijnglazen en waterglazen prachtig allemaal.
Waarom dan het waterkaraf van iets mindere kwaliteit.
Bonniesnoek .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Vandaag bij Le Moulin gedineerd. 1 van ons eet vegetarisch, de bediening vertelde ons dat dit vooraf gemeld moet worden vanwege de relatief kleine kaart, maar ze konden asperges aanraden. Ikzelf heb de dorade met asperges genomen. Het eten was voortreffelijk. Als nagerecht crème brulee die overheerlijk maar erg klein was en een goede dame blanche.
De akoestiek binnen vond ik erg slecht. We hadden last van luidruchtige gasten een paar tafels verderop. De sfeer spreekt ons minder aan, erg netjes en correct. Vriendelijke bediening. Erg lekker gegeten!!
Frank-Alkmaar .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gisteravond ben ik sinds ruim 2 jaar weer langs geweest bij Le Moulin. Na veel mousses, schuimpjes en andere "less is more" gerechten bij nieuw uit de grond gestampte restaurants in Nederland, is het weer een verademing om een goed verzorgd, kwalitatief hoogstaande maaltijd te genieten. De familie Glas weet wat uit eten moet zijn, een prettige ontvangst, goede atmosfeer en heerlijk eten. Als amuse smaakt de mousse (ja voor amuse mag het) van asperge lekker. De Eendenlever pate is fantastisch, kort geroosterd brioche brood erbij en met een puntje fruit is het een uitmuntend voorgerecht. Vervolgens echt huis-gerookte zalm in mooie mootjes gesneden met natuurlijk de voor dit seizoen heerlijke asperges. een mooie dressing waarbij de basissmaak van de aspergesen de zalm niet verloren gaat. Een prima glas huiswijn erbij en voor minder dan € 35 heb je een heerlijk maaltijd. Een voorbeeld voor andere restaurateurs!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere gerechten met mooie wijnen erbij. Het was weer toppie. Het maakt niet uit wat je bestelt, het is altijd klasse.
Het is hier altijd echt uit eten gaan en niet even een hapje buiten de deur eten.
Fam. Glas een dikke pluim van mij.
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op sinterklaasavond hier prima gegeten. Wij hadden het verrassingsmenu en alle gerechten waren even smakelijk bereid. Achtereenvolgens kregen we een amuse met scheermesje, voorgerecht met zalm, tussengerecht van heilbot, hoofdgerecht met ossenhaas en gebakken ganzenlever en als toetje een wentelteefje met speculaas ijs. Het bijpassend wijnarrangement was oké. Al met al een zeer geslaagd avondje uit.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heerlijk gegeten vanavond bij Le moulin. We hadden alle 4 het 4-gangen menu! Alles was gewoon goed. We hadden eerst dun gesneden rund, kreeftensoep, rode poon en een super lekker toetje: Romanov aardbeien als ik het me goed herinner. Le moulin is een aanwinst voor castricum ????
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
heerlijk gegeten bij Le Moulin, goede kwaliteit, mooie gerechten en een heerlijke smaak. Ook de Service was erg goed, er werd echt aandacht aan besteed. De gerechten werden niet plichtmatig doorgeschoven er was ook nog tijd voor een gezellig praatje hier en daar. We zaten in de mooie tuin achter het restaurant, een erg mooie en sfeervolle tuin. Bij mooi weer de ideale plek om te genieten van een goed diner met een juiste service
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
gewoon alles is hier zoals je mag verwachten van een goed restaurant. top eten gecomplementeerd met goed passende wijnen voor redelijke prijs.
top bediening!
De kalfsentrecote en soms ook de kalfssucade zijn mijn favorieten. Een supergoede proeverij om te beginnen en als dessert kan dit ook worden verzorgt... met andere woorden een culinair feest.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Zeer smaakvol gegeten, vooral de huisgerookte zalm was bijzonder goed van smaak. En werkelijk geweldig goed passende wijntjes bij de gerechten, niet zuinig ingeschonken. Malse ossenhaas als hoofdgerecht was ook prima. Inrichting is nog steeds wat klassiek, bediening zoals het hoort. Mijn complimenten, kom hier zeker terug.
CeesT .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Heerlijk gegeten. De entourage heeft een restlyling ondergaan. Alles is nu iets strakker qua interieur, maar met de open haard nog steeds een warme uitstraling. Het eten was voortreffelijk; kalfssuccade was uitmuntend; evenals de gebakken tong. De wijnkaart was goed maar mag ietsje uitgebreider. De bediening is attent en vriendelijk en niet opdringerig.
Geelvinck .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Voor de derde keer gegeten bij Le Moulin. Het was wederom een feest.

We overwogen even a la carte, het bib gourmandmenu bleek echter precies te bieden waar we zin in hadden.

Mijn vrouw had vooraf de huisgerookte zalm met wasabicreme, die was zacht en verfijnd. Ook mijn voorgerecht, kalfsvlees met pompoen, was mooi in evenwicht. Het hoofdgerecht was klassiek, eend. Mals en zacht. Nog een plus: wat een lekker brood!

De kazen (dessert) waren bijzonder, vergezeld van een gekoelde sherry.

Compliment voor de wijnen, specifiek de Spaanse bij het hoofdgerecht (rozijnen). De Chileense sauvignon blanc bij het voorgerecht was niet heel verrassend, maar paste wel goed bij het kalfsvlees. De Hongaarse Tokai (leuke keuze) ging goed samen met de zalm.

Bediening was voorkomend en hartelijk, zowel de sommelier als de kelner van de oude stempel.
De ambiance is warm en nuchter, niet te knus, de zaak is lekker ruim opgezet, met zonder poespas fris gedekte tafels.

Prijs-kwaliteit is meer dan adequaat. Ben ergens wel nieuwsgierig naar de gerechten van de dag (o.a. hele zeetong), dit wellicht voor een speciale gelegenheid.

We hopen nog vaak te gast te mogen zijn bij Le Moulin.
Universitygirl .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Zowel het voorgerecht (langoustine-ravioli) als de hoofdgerechten (hert en eend) waren véél te zoet. Te weinig tegenhang voor deze overheersende smaak om een goede smaakbalans te creëren. Het zoet bleef echt in de keel hangen. De aardappelgratin was juist weer erg zout. Helaas! Al helemaal voor die prijs.

De service was vriendelijk en de sfeer verder prima.

Toch zou ik hier niet weer terugkeren.
Bakkerspleiner .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Tja. Naam goed. Kok goed. Een moederdag diner moet een feestje zijn. We vergaten een eerdere ervaring met sfeer en gaven Le Moulin het voordeel van de twijfel over dat laatste aspect.

We waren in het restaurant met een tafel van drie direct naast een feesttafel van twaalf geplaatst. Aan die tafel ging het dak er op zeer luidruchtige wijze af. De uitbaters vonden het wel prima. Van een gezellige moeder/kind conversatie kon helaas geen sprake zijn. De acoustiek leent zich niet voor zo'n groot gezelschap, dus dat gun je natuurlijk hun eigen zaaltje.

Met de beperkte keuken en bedieningscapaciteit is zo'n groep ook lastig in te passen in het restaurant. Die vraagt veel aandacht en dat merk je als klein-tafelaar. Het was fair geweest als bij reservering gemeld was dat er een feest werd gevierd aan de aanpalende tafel.

Een wijnkaart werd niet aangeboden. Een tweede glaasje wijn in afwachting van de eerste gang werd niet gesuggereerd. Geen tijd want het was even spitsuur bij de buren. Evenmin als een flesje water. Het toastje bij de ganzenlever was taai en lauw. Een "ros?" lambsrack was very rare.

De gangen worden plichtmatig voor je neus gezet. De bediening wekte niet de indruk er ook voor ons een feestje van te willen maken. Weinig tekst. We maakten er zelf maar het beste van.

De eerste ervaring werd bevestigd. Keuken redelijk. Sfeer moet je zelf meebrengen.
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Met een gezelschap van vijf uitstekend gegeten bij le Moulin. De tartaar van ossenhaas, de ossenstaartsoep, de variété van lam, de wilde zeebaars en de combinatie tong / Stellendamse garnalen, alle gerechten waren uitstekend bereid, netjes opgemaakt en zeer smaakvol. Chapeau, ook voor de gastvrijheid en prima service ! Wij komen hier graag weer terug.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Echt goed gegeten bij Le Moulin. Fijn te zien dat er ook biologische producten op de kaart staan (o.a. biologische foie gras). Het kaasplankje vond ik zeer smaakvol, eindelijk eens een selectie van bijzondere kaasjes. De service was op zich goed, een 7 zou ik te laag vinden, een 8 echter te hoog. Oplettend, maar mag wel iets losser wat mij betreft.
Jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
De sfeer was geweldig, het eten vooral de foie gras was perfect. Goede kennis van wijn.
Het is echt in stijgende lijn.
Het zou voor mij iets "warmere" sfeer kunnen hebben
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Afgelopen weekend heerlijk gegeten. Als voorgerecht diverse kleine gerechtjes die allemaal zeer smaakvol waren. De hertenbiefstuk was verrukkelijk samen met een uitstekende wijn. Daarna een kaasplankje met een heerlijk uitgekiende smaakopbouw. Een port daarbij en onze avond kon niet meer stuk! Samen met de correcte bediening is dit restaurant echt een aanrader voor diegene die hoge eisen stelt aan smaak!
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Verrassing achter dit grijze pand, wij hebben hier gisteravond gegeten, 3-gangenmenu genomen, mooie tartaar, daurade met langoustine en krokante polenta was super, heerlijke saus! Slagroomtruffels bij de koffie waren trouwens een genot. Zeer vriendelijke bediening, absolute aanrader.