Le Moulin

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Le Moulin

Ayolt V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Ter gelegenheid van onze trouwdag zijn we een hapje gaan eten bij Le Moulin, waar we af en toe komen. Na een fijn aperitief (heerlijk droge, wat complexe cava - lekker muffig - , geserveerd met een lekker klein hapje: gefrituurde tuinboontjes (??)) in de tuin achter het restaurant zijn we naar binnen gegaan.

Mijn vrouw koos de huisgerookte zalm met een volgens haar heerlijke saus, ik de ossenhaascarpaccio met boterzachte foie gras en truffel. Daarna zij de zeetong en ik een behoorlijke kreeft met frisgroene groente. In de wijnkeuze merkte je de hand van een ervaren vinologe.

Het leuke vinden we dat het echt een familiebedrijf is, waar kwaliteit en gastvrijheid de boventoon voeren en waar ongelooflijk goed wordt gekookt, zonder overbodige liflafjes en overbodig uitgebreid opgemaakte borden. Complimenten voor de klassiek geklede, zeer ervaren ober. Zoveel beter dan de jonge bediening die je elders vaak ziet.

Een feedbackpuntje: ik had me in gedachten al helemaal verheugd op patatten met mayonaise bij de kreeft. De geserveerde gratin was zeker voortreffelijk, maar ik denk dat we nog eens terug moeten gaan om hem met patatten te eten :-)
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Vanavond een hernieuwde kennismaking met de familie Glas. Voorheen waren we regelmatig gasten van de Glastronoom in Limmen. We verhuisden vanuit Schoorl naar Giethoorn en zijn na 28 jaar weer terug in de regio Bergen. We namen afscheid in Giethoorn bij de Lindenhof en hadden ons welkomst diner bij Le Moulin. Le Moulin won dit met flying colours niet alleen in kwaliteit van het eten, super bediening maar ook in prijs/kwaliteit verhouding. Wij hebben er weer een favoriete restaurant bij.
Marja R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Als nieuwe bewoner van Castricum dit restaurant als één van de eerste bezocht wegens de leuke ligging midden in het centrum.
De bediening is allervriendelijkst en behulpzaam bij het uitzoeken van de gerechten. Het voorgerecht met ganzenlever was zeer smaakvol. Als hoofdgerecht kwam er kreeft op tafel (incl. slab om!) en de ossenhaas, beide goed bereid. Ook het nagerecht viel goed in de smaak. Na de koffie met likeur werd met een voldaan gevoel zonder morren de rekening betaald, die wel wat hoog uitviel. Maar voor dit smakelijke diner en de leuke ambiance hadden we dit wel over.
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Afgelopen zaterdag wezen eten met een vriendengroep.
Bediening erg vriendelijk .
Het menu van 3 gangen kon aangevuld worden en voor sommige gerechten rekende men een supplement.
Als voorgerecht was de ganzenlever uitstekend.Daarna een heerlijk stuk eend met veel smaak.
De kaas als dessert met een lekker glas port was een goede afsluiter.
Prettige gastvrouw die zorgde voor goede uitleg ,en goede timing.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
begonnen met een compote van rauwe makreel, prachtig opgemaakt en vervolmaakt met heerlijke dressing.
Een geweldige lamsschouder ... nog nooit zo lekker gegeten, en als dessert een creme brulee met wat limocello in de creme,,, We hadden er nog wel een paar van kunnen eten..... geweldig.. koken tot in de perfectie!
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wat een fijne avond afgelopen donderdag. Het eten was heerlijk en ik ben een zeur, lust niet zoveel, maar alles wat ik gegeten heb, was heerlijk. De wijnen goed erbij gezocht ,ook al drink alleen maar witte wijn. in 1 woord super.
Echt als je 1x lekker wil eten is dit een aanrader.

1 heel klein pinpuntje bestek,borden,wijnglazen en waterglazen prachtig allemaal.
Waarom dan het waterkaraf van iets mindere kwaliteit.
Bonniesnoek .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Vandaag bij Le Moulin gedineerd. 1 van ons eet vegetarisch, de bediening vertelde ons dat dit vooraf gemeld moet worden vanwege de relatief kleine kaart, maar ze konden asperges aanraden. Ikzelf heb de dorade met asperges genomen. Het eten was voortreffelijk. Als nagerecht crème brulee die overheerlijk maar erg klein was en een goede dame blanche.
De akoestiek binnen vond ik erg slecht. We hadden last van luidruchtige gasten een paar tafels verderop. De sfeer spreekt ons minder aan, erg netjes en correct. Vriendelijke bediening. Erg lekker gegeten!!
Frank-Alkmaar .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gisteravond ben ik sinds ruim 2 jaar weer langs geweest bij Le Moulin. Na veel mousses, schuimpjes en andere "less is more" gerechten bij nieuw uit de grond gestampte restaurants in Nederland, is het weer een verademing om een goed verzorgd, kwalitatief hoogstaande maaltijd te genieten. De familie Glas weet wat uit eten moet zijn, een prettige ontvangst, goede atmosfeer en heerlijk eten. Als amuse smaakt de mousse (ja voor amuse mag het) van asperge lekker. De Eendenlever pate is fantastisch, kort geroosterd brioche brood erbij en met een puntje fruit is het een uitmuntend voorgerecht. Vervolgens echt huis-gerookte zalm in mooie mootjes gesneden met natuurlijk de voor dit seizoen heerlijke asperges. een mooie dressing waarbij de basissmaak van de aspergesen de zalm niet verloren gaat. Een prima glas huiswijn erbij en voor minder dan € 35 heb je een heerlijk maaltijd. Een voorbeeld voor andere restaurateurs!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere gerechten met mooie wijnen erbij. Het was weer toppie. Het maakt niet uit wat je bestelt, het is altijd klasse.
Het is hier altijd echt uit eten gaan en niet even een hapje buiten de deur eten.
Fam. Glas een dikke pluim van mij.
Walter ..
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op sinterklaasavond hier prima gegeten. Wij hadden het verrassingsmenu en alle gerechten waren even smakelijk bereid. Achtereenvolgens kregen we een amuse met scheermesje, voorgerecht met zalm, tussengerecht van heilbot, hoofdgerecht met ossenhaas en gebakken ganzenlever en als toetje een wentelteefje met speculaas ijs. Het bijpassend wijnarrangement was oké. Al met al een zeer geslaagd avondje uit.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heerlijk gegeten vanavond bij Le moulin. We hadden alle 4 het 4-gangen menu! Alles was gewoon goed. We hadden eerst dun gesneden rund, kreeftensoep, rode poon en een super lekker toetje: Romanov aardbeien als ik het me goed herinner. Le moulin is een aanwinst voor castricum ????
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
gewoon alles is hier zoals je mag verwachten van een goed restaurant. top eten gecomplementeerd met goed passende wijnen voor redelijke prijs.
top bediening!
De kalfsentrecote en soms ook de kalfssucade zijn mijn favorieten. Een supergoede proeverij om te beginnen en als dessert kan dit ook worden verzorgt... met andere woorden een culinair feest.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Zeer smaakvol gegeten, vooral de huisgerookte zalm was bijzonder goed van smaak. En werkelijk geweldig goed passende wijntjes bij de gerechten, niet zuinig ingeschonken. Malse ossenhaas als hoofdgerecht was ook prima. Inrichting is nog steeds wat klassiek, bediening zoals het hoort. Mijn complimenten, kom hier zeker terug.
Walter ..
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Met een gezelschap van vijf uitstekend gegeten bij le Moulin. De tartaar van ossenhaas, de ossenstaartsoep, de variété van lam, de wilde zeebaars en de combinatie tong / Stellendamse garnalen, alle gerechten waren uitstekend bereid, netjes opgemaakt en zeer smaakvol. Chapeau, ook voor de gastvrijheid en prima service ! Wij komen hier graag weer terug.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Echt goed gegeten bij Le Moulin. Fijn te zien dat er ook biologische producten op de kaart staan (o.a. biologische foie gras). Het kaasplankje vond ik zeer smaakvol, eindelijk eens een selectie van bijzondere kaasjes. De service was op zich goed, een 7 zou ik te laag vinden, een 8 echter te hoog. Oplettend, maar mag wel iets losser wat mij betreft.
Jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
De sfeer was geweldig, het eten vooral de foie gras was perfect. Goede kennis van wijn.
Het is echt in stijgende lijn.
Het zou voor mij iets "warmere" sfeer kunnen hebben
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Verrassing achter dit grijze pand, wij hebben hier gisteravond gegeten, 3-gangenmenu genomen, mooie tartaar, daurade met langoustine en krokante polenta was super, heerlijke saus! Slagroomtruffels bij de koffie waren trouwens een genot. Zeer vriendelijke bediening, absolute aanrader.