Le Mortier

9,1
9,1
Marlinde Z.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
We waren erg nieuwsgierig na al die lovende recensies op Iens voor Le Mortier. De recensies liegen er niet om en dat is helemaal verdiend. We hebben heerlijk gegeten bij Bas en Philippe! Mooi restaurant, strak ingericht, goede akoestiek en prettige stoelen. Grappig dat je zowel van buiten op straat als van binnen in het restaurant een blik in de keuken kan werpen. Altijd goed als de keuken zo zichtbaar is. We hadden een verrassingsmenu gekozen. De gerechten worden mooi opgediend en smaakten uitstekend. De bediening is vriendelijk, deskundig en niet opdringerig. Le Mortier is een prima aanwinst in Haarlem.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Op een zaterdagavond in November gegeten met familie, was goed bezet. Stond al een tijdje op ons verlanglijstje. We hebben het verrassingsmenu met 4 gangen gekozen. Kleine aanpassingen waren zonder problemen mogelijk. We werden het naar onze zin gemaakt door de accurate en vriendelijke bediening, en de gerechten, die allemaal echt top waren. De michelin sterren zijn net verdeeld, maar Le Mortier komt er dichtbij.
Suzanne L.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Een nieuwe kaart, dus hoogste tijd om weer een keer terug te komen bij Le Mortier. Het eten was zoals altijd heerlijk en verrassend! Vooral het voorgerecht met zalm was om je vingers (en het bord) bij af te likken! De lekkere en betaalbare wijn en de vriendelijke bediening maken het geheel helemaal af. Wij blijven hier zeker terugkomen!
Cindy C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Hier vorige week gegeten. Vriendelijke bediening, strak decor.
Als hoofdgerecht had ik de biet. Een vegetarisch gerecht met verschillende soorten biet en wat paddestoelen, een handjevol groenten dus. Er zat niks van rijst of aardappelen o.i.d. bij, waardoor het voor een hoofdgerecht echt veel te weinig vullend was. De smaak was okay, maar weinig spannend of gelaagd. Ik had het chocoladedessert genomen, wat gewoonweg saai was.
Mijn man had het 4 gangen menu. Zijn gerechten waren ook okay, maar niet meer dan dat. Ik kan me dus totaal niet vinden in de lovende recensies van andere gasten. Misschien lag het wel aan ons, maar wij gaan hier niet snel meer naartoe.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Onze kennismaking met Le M was een groot succes. Mooie sobere inrichting, persoonlijke zorg en aandacht en geraffineerde gerechten. Met een overdadige wijnkeuze????. Kwaliteit zonder fratsen.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fantastisch. Naar aanleiding van ons 7 jarig samenzijn gisteren wezen dineren. Vriendelijk ontvangen door het personeel. Je merkt aan alles dat ze hun vak zeer serieus nemen. Het 6 gangen menu was voortreffelijk, bij iedere gang wordt je weer verrast. De wijnen zijn niet alledaags en allemaal even goed. Vakmanschap allom. Bas, Phillipe, Jesse en Daan, bedankt voor de heerlijke avond!
Suzalicious .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Wauw, wat hebben wij waanzinnig lekker gegeten afgelopen zaterdag. Zes mooie afwisselende gangen begeleid met heerlijke wijnen en professionele, vriendelijke service. Een echte aanrader!
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wat een geweldig restaurant, ontzettend leuke bediening en ze zijn ontzettend goed en flexibel als je bepaalde dingen niet kunt eten.
Een dikke tien voor dit restaurant, wij komen snel terug!
adrianna .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij hebben hier gisterenavond met vrienden van een heerlijk viergangen diner genoten ,een verrassingsmenu ,begeleid door een mooi wijnarrangement,een mooi restaurant met prima deskundige en vrolijke bediening,kortom een aanrader
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Bizar
Keuken is goed, maar bediening is vooral met zichzelf bezig en maakt niet echt contact. Daar kwam nog iets bij: na de koffie werd ongevraagd de rekening op tafel gelegd. Ietwat ongemakkelijk vertelde de ober dat we nu toch echt weg moesten (om 21 uur) want de tafel bleek nogmaals geboekt te zijn.... De koffie met likeur werd als goedmakertje van de rekening afgetrokken. Wij komen hier nooit meer terug!
Gerry P.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Fijne ontvangst, goede bediening (niet overdreven vriendelijk) mooie inrichting met lekkere stoelen. Leuk dat je in de keuken kan kijken. Prachtige wijnwand. Het eten was heerlijk: mooi geserveerd. De gerechten zouden qua hoeveelheid iets groter mogen. Alle gangen waren even heerlijk. Veel nieuwe smaken. Bij iedere gang word je weer verrast: hoe ziet het eruit en nog belangrijker: hoe smaakt het? Welke wijn hoort hier bij? Je krijgt een korte uitleg van het voorgeschotelde. (Gelukkig niet te uitgebreid en te lang) Je gaat uiteten om je door de gerechten te laten verwennen en verrassen. Dat is prima gelukt: heerlijke smaken die de tong streelden en vooraf door de manier van de opmaak van de borden de nieuwsgierigheid wekten.
Fatih K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gister voor het eerst wezen eten bij Le mortier en zeker niet de laatste keer! Verrijking voor Haarlem dit restaurant. Van begin tot einde was de avond top. Het feest begon met twee amuses die beide erg lekker waren maar vooral de marshmallow sprong erboven uit. We hebben gekozen voor vier gangen met een wijnarrangement. De gerechten waren verrassend, goed op smaak en zagen er stuk voor stuk top uit. De wijnen waren goed en de uitleg daarbij van de sommelier maakte het af. Hij verteld op een leuke speelse manier iets over de herkomst van de wijn. De bediening van Le mortier is attent en professioneel. Ik heb onwijs lekker gegeten en het was echt een avond uit. Ik heb een nieuwe favoriet in Haarlem! Ga zo door!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
We hadden een heeerlijke avond: wat gereserveerd-vrienendelijk ontvangst; geen opdringerig gedoe tav wijn, water enz..mooi tempo.;verrassend 5 gangenmenu, met 2 aardige voorafhapjes; zeer bijzonder was een vegatussengerecht op basis van tomaat! Geweldig; ook de andere gangen waren voortreffelijk, als enige minpuntje: het kalfsvlees had war zachter gemogen. Betaalbare wijnen, wij genoten van een droge mooie Duitse!
We komen zeker terug.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mooi, verzorgd modern restaurant.
Bediening is zorgvuldig en correct. Niet iedereen was even vrolijk voor wat de bediening betreft. Vriendelijk kijken en wat meer lachen zou hier voor sommigen van de bediening een aandachtspunt kunnen zijn.
Alle hapjes waren verder stuk voor stuk heerlijk. Het is een wat meer luxe restaurant met niet al te grote gerechten, prijs ligt al snel rond de 60 euro per persoon. Qua restaurant is het dus maar net waarvoor je wilt gaan. Niet speciaal een locatie waarbij je perse terug moet komen.
MMM1968 ..
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Door de goede berichten zijn we heel benieuwd naar Le Mortier en een verjaardag is een goede gelegenheid om er te dineren. En we zijn enthousiast, hier is een zeer getalenteerde kok aan het werk. We vinden vooral het tweede gerecht, de licht gebrande makreel, werkelijk sensationeel goed. Maar zowel de bijna rauwe zeewolf met gazpacho-gelei als de zacht gegaarde én krokant gebakken lamsnek met gegrilde meiknolletjes en een kleine aardappelgratin zijn bijna net zo goed. Alle gerechten en dranken worden vaardig en met veel enthousiasme uitgeserveerd. Le Mortier is inderdaad een aanwinst voor Haarlem.
Thom B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wat een fijne plek is dit! Prachtig ingericht. Modern maar sfeervol. Het voelt lekker licht en open. Keurige ontvangst, goede bediening en precies genoeg ruimte tussen de gangen. De wijnen zijn top en redelijk geprijsd. Het eten is erg goed. Kleine gerechtjes maar iedere gang was een aangename verrassing. Voor ons een restaurant waar we zeker terugkomen!
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wat een fantastische plek is dit zeg! Een absolute aanwinst voor Haarlem. Alles in dit concept klopt; de opgemaakte borden zijn schilderijen, de bediening is uiterst professioneel en behulpzaam, de glazen worden royaal ingeschonken en de prijzen zijn meer dan schappelijk. Echt een restaurant om voor om te rijden. Het enthousiasme voel je in alles terug komen. De stoelen nodigen uit om de hele avond te blijven zitten en omdat de tafels goed breed zijn opgesteld krijg je niets mee van de gesprekken van de overige disgenoten. Met andere woorden; fantastische ambiance, fantastisch eten, fantastische bediening.
olst .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Eten bij Le Mortier blijkt een verrassende avond uit te zijn.
De ontvangst is hartelijk, je voelt je heel welkom. Het restaurant is sfeervol ingericht en ondanks dat het vol was hing er een ontspannen sfeer. Door de gastheren werden we prettig geholpen en goed geïnformeerd over de wijnen en het eten dat werd geserveerd. Wij kozen voor het 4 gangen menu.
Elke gang was verrassend en van hoogstaand niveau. Het servies waarop de gerechten werden geserveerd is met zorg uitgekozen en de gerechten komen er prachtig op uit.
Wij komen vast en zeker terug en Haarlem kan trots zijn op een restaurant zoals Le Mortier.

Ab Visser
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Nog maar een keer aangeschoven bij Le Mortier. Wederom een fantastische eet- en drinkervaring. Mooie gerechtjes met prima bijpassende wijnen. Ik mocht zelfs een nieuw gerecht uitproberen en een klein proeverijtje van wijn.
Goede en vlotte bediening.
Reserveren is aan te bevelen want de tafels worden steeds schaarser bij Le Mortier.
Josien D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten, goede prijs kwaliteit verhouding. Keuze menu was top! Wijn goed. Personeel vriendelijk maar wel een beetje te hip.