Le Mortier

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Jan Hein W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Mooie combinaties. Koolhydraatarm. Goede wijnen. Leuke enthousiaste bedie!ning. Absoluut geen last van andere gasten.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Al enige tijd ons favoriete restaurant. Nu met de familie bij Le Mortier gegeten vanwege een verjaardag. Een heerlijk 4-gangen menu, prachtige gerechten en verfijnd van smaak. Geen enkel probleem om het menu iets aan te passen aan de voorkeur van onze gasten. Fijne ambiance, goede en deskundige bediening. Het was weer een topavond.
Jip F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Vrijdagavond voor de derde keer hier gegeten, wat een toptent is dit toch! Met z'n zessen gekozen voor het viergangenmenu, waarbij dieetvoorkeuren geen enkel probleem waren. Voor-, hoofd- en tussengerechten waren perfect en het dessert om je vingers bij af te likken. De bediening was correct en zeer attent, niet alleen op de wijn- maar ook op de waterglazen. Ondanks de warmte buiten was het binnen zeer aangenaam en de wijnkast tegen de achterwand is echt een lust voor het oog. Absoluut een aanrader!
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Mooie strakke gerechten, goed op smaak, erg lekker en met liefde gemaakt.
De bediening kan beter. Met name het ego van de patroon/eigenaar staat te veel op de voorgrond; zijn gebrek aan dienstbaarheid gaat ten koste van de gastvrijheid, en is daarmee van invloed op de sfeer.
Olaf H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Whitney houston met een dance beat zo begon de avond en dit typeert dit restaurant: net niet begrepen. Om eerlijk te zijn is het restaurant weinig bijzonders. Een resraurant waar alles wel klopt, maar wat beleving mist. De bediening is keurig en uit het boekje maar mist de persoonlijke touch, de inrichting is strak en anno nu maar mist authenticiteit, het eten bestaat uit verzorgde gerechten op een juist niveau, maar mist originaliteit en verassende smaakcombinaties. Met het vegatarische menu had de brigade duidelijk moeite. Positief zijn de aangename prijzen van de wijnen en de zeer comfortabele stoelen.
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Ik heb afgelopen donderdag mijn vriendin verrast met etentje bij Le Mortier. Wij hebben bijzonder goed gegeten en voelde ons thuis door de warme ontvangst en gastvrijheid van Bas en zijn team. Chef Philippe verraste ons met elke gang en even waren wij "weg uit Nederland". Heren (en dames natuurlijk) bedankt voor een onvergetelijke avond en wij komen terug!
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Een prima restaurant maar niet heel bijzonder. Vrij kale ruimte, niet mooi gedecoreerd met gordijnen, tafelkleden, bloemen of kunst. Het geheel doet nogal kil en wat onpersoonlijk aan; weinig schwung.

Het menu is zeer beperkt; drie keuzes per gang. Op zich prima gerechten maar wel 'allemansvrienden'. Geen gerechten die er qua smaken of ingrediënten 'uitspringen'. Ons hoofdgerecht (asperges met amandelen en gebakken grietfilet) was lekker maar beslist niet meer dan dat.

Er is ook een verrassingmenu mogelijk maar dit bevat dan wel gerechten van de kaart en gezien de grootte van de kaart is dit dan nauwelijks een 'verrassing' te noemen.

De zwarte brigade (drie heren) passen hier qua 'maniertjes' niet zo goed. Licht arrogante houding en nogal overdreven teksten.

De lovende recensies die ik hier en daar lees begrijpen wij eerlijk gezegd niet. De kwaliteit is goed, de prijs is goed maar niet meer dan dat.
Ghis C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op 22 april hier gegeten met vrienden. Van begin tot einde een heerlijke avond gehad! De warme elegante manier van ontvangst, het voortreffelijke menu en de heerlijke combinatie met de wijn hebben ons een fantastische avond bezorgd! Wij komen graag terug! Ghis & Hilda
olst .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Zaterdag 1 april met partner, kinderen en overige familieleden gegeten bij Le Mortier in Haarlem. Het is een zeer goed verzorgde avond uit. Heerlijke smaakvolle gerechten met bijpassende wijnen. De tijdduur tussen de gerechten is precies goed. Sommige van ons hadden al eerder bij Le Mortier gegeten de andere voor de eerste keer. De mening was unaniem: voor herhaling vatbaar.
Voortreffelijke ambiance en sfeer.
Ab Visser
Marcellus V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
top avond, mooi strak interieur en bijzonder verrassende wijn / spijs combinaties.
Met veel mooie Duitse en Oostenrijkse kwalitiets wijnen, leuk om te zien da er meer is dan zuid Afrika als een alternatief op Frankrijk.
We komen zeker terug
Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
In de verwachting dat dit tot de beste restaurants behoort van Haarlem viel dit ons behoorlijk tegen. Het is wel een mooie zaak met keurige menu explicaties en interessante wijnen, maar wij vonden het eten niet bijzonder. Ik had een saai zalm voorgerecht, spruitjes tussen en hoofd iets van parelhoen filet wat naar eenvoudige kippen bouillon smaakte. De kaart is beperkt. Inmiddels wel beetje aangepast zie ik online. We hebben gezellig gezeten, maar erg middelmatig gegeten. 200,- euro voor 3 pers afgerekend, maar geen wow-ervaring. Dat was jammer. Het buikspek gerecht was wel fraai. Bediening was goed, wel wat formeel en serieus. Als de gerechten mooier worden zijn ze er.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Een ruim, modern en toch sfeervol restaurant met goed zittende stoelen en een goede akoestiek
Deskundig personeel, dat de gerechten en de wijnen goed toelicht.
Mooi opgemaakte borden met soms verrassende combinaties, zoals zalm met vadouvan en appel. Keurig prijsniveau. Een aanwinst voor Haarlem en wellicht flonkert er een ster aan de hemel. Tot een volgend bezoek!
Gerry de Jong D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Een prachtig restaurant met een heerlijk en eerlijk menu. Hier wordt op topniveau gekookt. Wij gingen voor het viergangenmenu en lieten ons verrassen. Bij de gerechten lieten wij de gastheer de wijnen kiezen. Voordeel is dat je hier halve glazen kan bestellen. Tafels staan voldoende ruim uit elkaar en akoestiek is prima.
Enig minpuntje is dat als je het halletje van de toilterruimte binnen kwam het er net echt fris rook.
Marlinde Z.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
We waren erg nieuwsgierig na al die lovende recensies op Iens voor Le Mortier. De recensies liegen er niet om en dat is helemaal verdiend. We hebben heerlijk gegeten bij Bas en Philippe! Mooi restaurant, strak ingericht, goede akoestiek en prettige stoelen. Grappig dat je zowel van buiten op straat als van binnen in het restaurant een blik in de keuken kan werpen. Altijd goed als de keuken zo zichtbaar is. We hadden een verrassingsmenu gekozen. De gerechten worden mooi opgediend en smaakten uitstekend. De bediening is vriendelijk, deskundig en niet opdringerig. Le Mortier is een prima aanwinst in Haarlem.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Op een zaterdagavond in November gegeten met familie, was goed bezet. Stond al een tijdje op ons verlanglijstje. We hebben het verrassingsmenu met 4 gangen gekozen. Kleine aanpassingen waren zonder problemen mogelijk. We werden het naar onze zin gemaakt door de accurate en vriendelijke bediening, en de gerechten, die allemaal echt top waren. De michelin sterren zijn net verdeeld, maar Le Mortier komt er dichtbij.
Suzanne L.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Een nieuwe kaart, dus hoogste tijd om weer een keer terug te komen bij Le Mortier. Het eten was zoals altijd heerlijk en verrassend! Vooral het voorgerecht met zalm was om je vingers (en het bord) bij af te likken! De lekkere en betaalbare wijn en de vriendelijke bediening maken het geheel helemaal af. Wij blijven hier zeker terugkomen!
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Hier vorige week gegeten. Vriendelijke bediening, strak decor.
Als hoofdgerecht had ik de biet. Een vegetarisch gerecht met verschillende soorten biet en wat paddestoelen, een handjevol groenten dus. Er zat niks van rijst of aardappelen o.i.d. bij, waardoor het voor een hoofdgerecht echt veel te weinig vullend was. De smaak was okay, maar weinig spannend of gelaagd. Ik had het chocoladedessert genomen, wat gewoonweg saai was.
Mijn man had het 4 gangen menu. Zijn gerechten waren ook okay, maar niet meer dan dat. Ik kan me dus totaal niet vinden in de lovende recensies van andere gasten. Misschien lag het wel aan ons, maar wij gaan hier niet snel meer naartoe.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Onze kennismaking met Le M was een groot succes. Mooie sobere inrichting, persoonlijke zorg en aandacht en geraffineerde gerechten. Met een overdadige wijnkeuze????. Kwaliteit zonder fratsen.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fantastisch. Naar aanleiding van ons 7 jarig samenzijn gisteren wezen dineren. Vriendelijk ontvangen door het personeel. Je merkt aan alles dat ze hun vak zeer serieus nemen. Het 6 gangen menu was voortreffelijk, bij iedere gang wordt je weer verrast. De wijnen zijn niet alledaags en allemaal even goed. Vakmanschap allom. Bas, Phillipe, Jesse en Daan, bedankt voor de heerlijke avond!
Suzalicious .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Wauw, wat hebben wij waanzinnig lekker gegeten afgelopen zaterdag. Zes mooie afwisselende gangen begeleid met heerlijke wijnen en professionele, vriendelijke service. Een echte aanrader!