Le Mortier

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Johan L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Ik heb afgelopen donderdag mijn vriendin verrast met etentje bij Le Mortier. Wij hebben bijzonder goed gegeten en voelde ons thuis door de warme ontvangst en gastvrijheid van Bas en zijn team. Chef Philippe verraste ons met elke gang en even waren wij "weg uit Nederland". Heren (en dames natuurlijk) bedankt voor een onvergetelijke avond en wij komen terug!
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
olst .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Zaterdag 1 april met partner, kinderen en overige familieleden gegeten bij Le Mortier in Haarlem. Het is een zeer goed verzorgde avond uit. Heerlijke smaakvolle gerechten met bijpassende wijnen. De tijdduur tussen de gerechten is precies goed. Sommige van ons hadden al eerder bij Le Mortier gegeten de andere voor de eerste keer. De mening was unaniem: voor herhaling vatbaar.
Voortreffelijke ambiance en sfeer.
Ab Visser
Marcellus V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
top avond, mooi strak interieur en bijzonder verrassende wijn / spijs combinaties.
Met veel mooie Duitse en Oostenrijkse kwalitiets wijnen, leuk om te zien da er meer is dan zuid Afrika als een alternatief op Frankrijk.
We komen zeker terug
Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
In de verwachting dat dit tot de beste restaurants behoort van Haarlem viel dit ons behoorlijk tegen. Het is wel een mooie zaak met keurige menu explicaties en interessante wijnen, maar wij vonden het eten niet bijzonder. Ik had een saai zalm voorgerecht, spruitjes tussen en hoofd iets van parelhoen filet wat naar eenvoudige kippen bouillon smaakte. De kaart is beperkt. Inmiddels wel beetje aangepast zie ik online. We hebben gezellig gezeten, maar erg middelmatig gegeten. 200,- euro voor 3 pers afgerekend, maar geen wow-ervaring. Dat was jammer. Het buikspek gerecht was wel fraai. Bediening was goed, wel wat formeel en serieus. Als de gerechten mooier worden zijn ze er.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Een ruim, modern en toch sfeervol restaurant met goed zittende stoelen en een goede akoestiek
Deskundig personeel, dat de gerechten en de wijnen goed toelicht.
Mooi opgemaakte borden met soms verrassende combinaties, zoals zalm met vadouvan en appel. Keurig prijsniveau. Een aanwinst voor Haarlem en wellicht flonkert er een ster aan de hemel. Tot een volgend bezoek!
Gerry de Jong D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Een prachtig restaurant met een heerlijk en eerlijk menu. Hier wordt op topniveau gekookt. Wij gingen voor het viergangenmenu en lieten ons verrassen. Bij de gerechten lieten wij de gastheer de wijnen kiezen. Voordeel is dat je hier halve glazen kan bestellen. Tafels staan voldoende ruim uit elkaar en akoestiek is prima.
Enig minpuntje is dat als je het halletje van de toilterruimte binnen kwam het er net echt fris rook.
Marlinde Z.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
We waren erg nieuwsgierig na al die lovende recensies op Iens voor Le Mortier. De recensies liegen er niet om en dat is helemaal verdiend. We hebben heerlijk gegeten bij Bas en Philippe! Mooi restaurant, strak ingericht, goede akoestiek en prettige stoelen. Grappig dat je zowel van buiten op straat als van binnen in het restaurant een blik in de keuken kan werpen. Altijd goed als de keuken zo zichtbaar is. We hadden een verrassingsmenu gekozen. De gerechten worden mooi opgediend en smaakten uitstekend. De bediening is vriendelijk, deskundig en niet opdringerig. Le Mortier is een prima aanwinst in Haarlem.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Op een zaterdagavond in November gegeten met familie, was goed bezet. Stond al een tijdje op ons verlanglijstje. We hebben het verrassingsmenu met 4 gangen gekozen. Kleine aanpassingen waren zonder problemen mogelijk. We werden het naar onze zin gemaakt door de accurate en vriendelijke bediening, en de gerechten, die allemaal echt top waren. De michelin sterren zijn net verdeeld, maar Le Mortier komt er dichtbij.
Suzanne L.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Een nieuwe kaart, dus hoogste tijd om weer een keer terug te komen bij Le Mortier. Het eten was zoals altijd heerlijk en verrassend! Vooral het voorgerecht met zalm was om je vingers (en het bord) bij af te likken! De lekkere en betaalbare wijn en de vriendelijke bediening maken het geheel helemaal af. Wij blijven hier zeker terugkomen!
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Hier vorige week gegeten. Vriendelijke bediening, strak decor.
Als hoofdgerecht had ik de biet. Een vegetarisch gerecht met verschillende soorten biet en wat paddestoelen, een handjevol groenten dus. Er zat niks van rijst of aardappelen o.i.d. bij, waardoor het voor een hoofdgerecht echt veel te weinig vullend was. De smaak was okay, maar weinig spannend of gelaagd. Ik had het chocoladedessert genomen, wat gewoonweg saai was.
Mijn man had het 4 gangen menu. Zijn gerechten waren ook okay, maar niet meer dan dat. Ik kan me dus totaal niet vinden in de lovende recensies van andere gasten. Misschien lag het wel aan ons, maar wij gaan hier niet snel meer naartoe.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Onze kennismaking met Le M was een groot succes. Mooie sobere inrichting, persoonlijke zorg en aandacht en geraffineerde gerechten. Met een overdadige wijnkeuze????. Kwaliteit zonder fratsen.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fantastisch. Naar aanleiding van ons 7 jarig samenzijn gisteren wezen dineren. Vriendelijk ontvangen door het personeel. Je merkt aan alles dat ze hun vak zeer serieus nemen. Het 6 gangen menu was voortreffelijk, bij iedere gang wordt je weer verrast. De wijnen zijn niet alledaags en allemaal even goed. Vakmanschap allom. Bas, Phillipe, Jesse en Daan, bedankt voor de heerlijke avond!
Suzalicious .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Wauw, wat hebben wij waanzinnig lekker gegeten afgelopen zaterdag. Zes mooie afwisselende gangen begeleid met heerlijke wijnen en professionele, vriendelijke service. Een echte aanrader!
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wat een geweldig restaurant, ontzettend leuke bediening en ze zijn ontzettend goed en flexibel als je bepaalde dingen niet kunt eten.
Een dikke tien voor dit restaurant, wij komen snel terug!
adrianna .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij hebben hier gisterenavond met vrienden van een heerlijk viergangen diner genoten ,een verrassingsmenu ,begeleid door een mooi wijnarrangement,een mooi restaurant met prima deskundige en vrolijke bediening,kortom een aanrader
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Bizar
Keuken is goed, maar bediening is vooral met zichzelf bezig en maakt niet echt contact. Daar kwam nog iets bij: na de koffie werd ongevraagd de rekening op tafel gelegd. Ietwat ongemakkelijk vertelde de ober dat we nu toch echt weg moesten (om 21 uur) want de tafel bleek nogmaals geboekt te zijn.... De koffie met likeur werd als goedmakertje van de rekening afgetrokken. Wij komen hier nooit meer terug!
Gerry P.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Fijne ontvangst, goede bediening (niet overdreven vriendelijk) mooie inrichting met lekkere stoelen. Leuk dat je in de keuken kan kijken. Prachtige wijnwand. Het eten was heerlijk: mooi geserveerd. De gerechten zouden qua hoeveelheid iets groter mogen. Alle gangen waren even heerlijk. Veel nieuwe smaken. Bij iedere gang word je weer verrast: hoe ziet het eruit en nog belangrijker: hoe smaakt het? Welke wijn hoort hier bij? Je krijgt een korte uitleg van het voorgeschotelde. (Gelukkig niet te uitgebreid en te lang) Je gaat uiteten om je door de gerechten te laten verwennen en verrassen. Dat is prima gelukt: heerlijke smaken die de tong streelden en vooraf door de manier van de opmaak van de borden de nieuwsgierigheid wekten.
Fatih K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gister voor het eerst wezen eten bij Le mortier en zeker niet de laatste keer! Verrijking voor Haarlem dit restaurant. Van begin tot einde was de avond top. Het feest begon met twee amuses die beide erg lekker waren maar vooral de marshmallow sprong erboven uit. We hebben gekozen voor vier gangen met een wijnarrangement. De gerechten waren verrassend, goed op smaak en zagen er stuk voor stuk top uit. De wijnen waren goed en de uitleg daarbij van de sommelier maakte het af. Hij verteld op een leuke speelse manier iets over de herkomst van de wijn. De bediening van Le mortier is attent en professioneel. Ik heb onwijs lekker gegeten en het was echt een avond uit. Ik heb een nieuwe favoriet in Haarlem! Ga zo door!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
We hadden een heeerlijke avond: wat gereserveerd-vrienendelijk ontvangst; geen opdringerig gedoe tav wijn, water enz..mooi tempo.;verrassend 5 gangenmenu, met 2 aardige voorafhapjes; zeer bijzonder was een vegatussengerecht op basis van tomaat! Geweldig; ook de andere gangen waren voortreffelijk, als enige minpuntje: het kalfsvlees had war zachter gemogen. Betaalbare wijnen, wij genoten van een droge mooie Duitse!
We komen zeker terug.