Le Mortier

9,3
9,1
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Onze kennismaking met Le M was een groot succes. Mooie sobere inrichting, persoonlijke zorg en aandacht en geraffineerde gerechten. Met een overdadige wijnkeuze????. Kwaliteit zonder fratsen.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fantastisch. Naar aanleiding van ons 7 jarig samenzijn gisteren wezen dineren. Vriendelijk ontvangen door het personeel. Je merkt aan alles dat ze hun vak zeer serieus nemen. Het 6 gangen menu was voortreffelijk, bij iedere gang wordt je weer verrast. De wijnen zijn niet alledaags en allemaal even goed. Vakmanschap allom. Bas, Phillipe, Jesse en Daan, bedankt voor de heerlijke avond!
Suzalicious .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Wauw, wat hebben wij waanzinnig lekker gegeten afgelopen zaterdag. Zes mooie afwisselende gangen begeleid met heerlijke wijnen en professionele, vriendelijke service. Een echte aanrader!
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wat een geweldig restaurant, ontzettend leuke bediening en ze zijn ontzettend goed en flexibel als je bepaalde dingen niet kunt eten.
Een dikke tien voor dit restaurant, wij komen snel terug!
Adrianna .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij hebben hier gisterenavond met vrienden van een heerlijk viergangen diner genoten ,een verrassingsmenu ,begeleid door een mooi wijnarrangement,een mooi restaurant met prima deskundige en vrolijke bediening,kortom een aanrader
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Bizar
Keuken is goed, maar bediening is vooral met zichzelf bezig en maakt niet echt contact. Daar kwam nog iets bij: na de koffie werd ongevraagd de rekening op tafel gelegd. Ietwat ongemakkelijk vertelde de ober dat we nu toch echt weg moesten (om 21 uur) want de tafel bleek nogmaals geboekt te zijn.... De koffie met likeur werd als goedmakertje van de rekening afgetrokken. Wij komen hier nooit meer terug!
Gerry P.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Fijne ontvangst, goede bediening (niet overdreven vriendelijk) mooie inrichting met lekkere stoelen. Leuk dat je in de keuken kan kijken. Prachtige wijnwand. Het eten was heerlijk: mooi geserveerd. De gerechten zouden qua hoeveelheid iets groter mogen. Alle gangen waren even heerlijk. Veel nieuwe smaken. Bij iedere gang word je weer verrast: hoe ziet het eruit en nog belangrijker: hoe smaakt het? Welke wijn hoort hier bij? Je krijgt een korte uitleg van het voorgeschotelde. (Gelukkig niet te uitgebreid en te lang) Je gaat uiteten om je door de gerechten te laten verwennen en verrassen. Dat is prima gelukt: heerlijke smaken die de tong streelden en vooraf door de manier van de opmaak van de borden de nieuwsgierigheid wekten.
Fatih K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gister voor het eerst wezen eten bij Le mortier en zeker niet de laatste keer! Verrijking voor Haarlem dit restaurant. Van begin tot einde was de avond top. Het feest begon met twee amuses die beide erg lekker waren maar vooral de marshmallow sprong erboven uit. We hebben gekozen voor vier gangen met een wijnarrangement. De gerechten waren verrassend, goed op smaak en zagen er stuk voor stuk top uit. De wijnen waren goed en de uitleg daarbij van de sommelier maakte het af. Hij verteld op een leuke speelse manier iets over de herkomst van de wijn. De bediening van Le mortier is attent en professioneel. Ik heb onwijs lekker gegeten en het was echt een avond uit. Ik heb een nieuwe favoriet in Haarlem! Ga zo door!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
We hadden een heeerlijke avond: wat gereserveerd-vrienendelijk ontvangst; geen opdringerig gedoe tav wijn, water enz..mooi tempo.;verrassend 5 gangenmenu, met 2 aardige voorafhapjes; zeer bijzonder was een vegatussengerecht op basis van tomaat! Geweldig; ook de andere gangen waren voortreffelijk, als enige minpuntje: het kalfsvlees had war zachter gemogen. Betaalbare wijnen, wij genoten van een droge mooie Duitse!
We komen zeker terug.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mooi, verzorgd modern restaurant.
Bediening is zorgvuldig en correct. Niet iedereen was even vrolijk voor wat de bediening betreft. Vriendelijk kijken en wat meer lachen zou hier voor sommigen van de bediening een aandachtspunt kunnen zijn.
Alle hapjes waren verder stuk voor stuk heerlijk. Het is een wat meer luxe restaurant met niet al te grote gerechten, prijs ligt al snel rond de 60 euro per persoon. Qua restaurant is het dus maar net waarvoor je wilt gaan. Niet speciaal een locatie waarbij je perse terug moet komen.
MMM1968 ..
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Door de goede berichten zijn we heel benieuwd naar Le Mortier en een verjaardag is een goede gelegenheid om er te dineren. En we zijn enthousiast, hier is een zeer getalenteerde kok aan het werk. We vinden vooral het tweede gerecht, de licht gebrande makreel, werkelijk sensationeel goed. Maar zowel de bijna rauwe zeewolf met gazpacho-gelei als de zacht gegaarde én krokant gebakken lamsnek met gegrilde meiknolletjes en een kleine aardappelgratin zijn bijna net zo goed. Alle gerechten en dranken worden vaardig en met veel enthousiasme uitgeserveerd. Le Mortier is inderdaad een aanwinst voor Haarlem.
Thom B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Wat een fijne plek is dit! Prachtig ingericht. Modern maar sfeervol. Het voelt lekker licht en open. Keurige ontvangst, goede bediening en precies genoeg ruimte tussen de gangen. De wijnen zijn top en redelijk geprijsd. Het eten is erg goed. Kleine gerechtjes maar iedere gang was een aangename verrassing. Voor ons een restaurant waar we zeker terugkomen!
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wat een fantastische plek is dit zeg! Een absolute aanwinst voor Haarlem. Alles in dit concept klopt; de opgemaakte borden zijn schilderijen, de bediening is uiterst professioneel en behulpzaam, de glazen worden royaal ingeschonken en de prijzen zijn meer dan schappelijk. Echt een restaurant om voor om te rijden. Het enthousiasme voel je in alles terug komen. De stoelen nodigen uit om de hele avond te blijven zitten en omdat de tafels goed breed zijn opgesteld krijg je niets mee van de gesprekken van de overige disgenoten. Met andere woorden; fantastische ambiance, fantastisch eten, fantastische bediening.
Olst .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Eten bij Le Mortier blijkt een verrassende avond uit te zijn.
De ontvangst is hartelijk, je voelt je heel welkom. Het restaurant is sfeervol ingericht en ondanks dat het vol was hing er een ontspannen sfeer. Door de gastheren werden we prettig geholpen en goed geïnformeerd over de wijnen en het eten dat werd geserveerd. Wij kozen voor het 4 gangen menu.
Elke gang was verrassend en van hoogstaand niveau. Het servies waarop de gerechten werden geserveerd is met zorg uitgekozen en de gerechten komen er prachtig op uit.
Wij komen vast en zeker terug en Haarlem kan trots zijn op een restaurant zoals Le Mortier.

Ab Visser
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Nog maar een keer aangeschoven bij Le Mortier. Wederom een fantastische eet- en drinkervaring. Mooie gerechtjes met prima bijpassende wijnen. Ik mocht zelfs een nieuw gerecht uitproberen en een klein proeverijtje van wijn.
Goede en vlotte bediening.
Reserveren is aan te bevelen want de tafels worden steeds schaarser bij Le Mortier.
Josien D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten, goede prijs kwaliteit verhouding. Keuze menu was top! Wijn goed. Personeel vriendelijk maar wel een beetje te hip.
Caroline T.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Fantastisch , redelijk nieuw, restaurant in Haarlem.
Schitterende presentatie van gerechten , geweldige smaakexplosies en top bediening , een aanwinst voor Haarlem.

Udo G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wat een aanrader dit restaurant Le Mortier in Haarlem! Groot compliment aan het team. Alles klopte; culinair, wijn, champagne ;), topservice en gezelschap!
Amuses mogen wat spannender wat mij betreft maar dat is een persoonlijke smaak, iedereen zal lekker vinden wat er nu geserveerd werd.
Wijnen tegen zeer redelijke prijzen en de mogelijkheid je eigen wijn mee te nemen, ideaal.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016

“Le Mortier 24-05-2016
Onuitputtelijk enthousiasme, WOW

Omdat nieuwsgierigheid je brengt waar je normaal niet zou komen…. Le Mortier, “Nieuw “ in Haarlem. Een beetje ingelezen in het concept, de eerste recensies gezien , meteen getrokken door de keuzes, gerichtheid van keuken , wijn , en benieuwd naar de invulling.
Ja, ….prachtig pand, schitterende locatie, verwelkomend aanzicht ..de neuzen van de hongerige passanten die er niet konden eten omdat het ‘vol ‘zat staan vetgedrukt op de buitenkant van de open keuken..zachte , warme lichttoon, hoog plafond : Hoera , tafels ruim van elkaar gescheiden , prima akoestiek, en stoelen … die wil je thuis hebben …dat ZIT ! Als aperitief wordt de toon meteen gezet : Mortier is een Loire beginsel , en daar zijn ze hier gaan zoeken en kiezen : Mousserende wijn van Sauvignon Blanc druiven en een beetje Chardonnay..in een stijl die als Cremant aandoet. Niet agressief in de mousse, grassig in de geur, en licht verheffend naar de amuses van bloemkool en asperge. Dat de eerste wijn uit Chenonceaux komt verbaast dan al niet meer, maar verrast weer wel door zijn frisse kracht , die menig Sancerre naar de kroon zal steken. Daar eten mijn tafelgenoot en ik de Zeewolf bij , met zoet/zuur en inktvis. Gelukkig .. niet 100 ingrediënten die je allemaal wil horen , weten en proeven … maar een What you see is What you get ervaring , in prachtige balans. Ik heb alleen wat extra zout hoeven toe te voegen om even stil te slaan van genoegen. En dan vergeet ik nog te vermelden dat de bediening dit met plezier, trots en humor komt brengen …. opvallend modieus gekleed, maar met een vanzelfsprekendheid die me de hele verdere avond zal overtuigen van hun ‘gelijk ‘. Wat zit die brigade goed in zijn vel/ formule en kleding…Vanuit die formule komt de Makreel op tafel , met zeekraal.. 1 graatje… moet kunnen,zegt de pittige serveerster, zeker wanneer je het weg kan spoelen met een volle, vette en krachtige Chardonnay uit de Piemonte/ Langhe. Dan komen Philippe Favié, de Chef, en Bas Averdijk , de Maître, helemaal los van tradities en serveren de Varkenswangetjes, rose van kleur, met een beetje bite/ effe je tanden erin om heel veel smaak te krijgen en vooral voldoening van de eenvoud in presentatie, garnituren in een prachtige combinatie met een Rosé wijn van Cabernet Franc druiven …. Rode wijn had ook al gekund , maar de keuken en bediening houden een respectvolle balans op weg naar het hoofdgerecht. Dat is Lamsnek , krokant en zacht tegelijkertijd, met een sappigheid die vakmanschap en plezier in koken vertoond. Wederom met fantastisch gekozen garnituren , die, hoewel bewerkelijk, in hun schijnbaar simpele presentatie en vermogen het Lam te onderbouwen een feest zijn voor ons smaakpalet … en zeker met hun ‘eigen ‘Domaine Du Mortier rode wijn erbij . Kaas tot besluit, Bas kiest en adviseert de volgorde, en geeft met de keuze van de laatste wijn al een voorzetje op de uiteindelijke bevindingen. De Rode wijn is een St.Emilion Grand Cru uit 2010…. Ja, zo oud hebben ze de Loire wijnien hier nog niet in de kraamkamer liggen. Maar een prachtige zaak, spettert van vreugde, trots en ambitie, jong en veelbelovend. Een Loire waardig project dat ze nog heel lang , met breder succes kunnen invullen en verrijken. Fantastische avond gehad, en heerlijk om te zien wat ze willen en waar ze hun enthousiaste medewerkers mee naar toe gaan slepen …. Rijpen op het voedende gruis van de rijkste wijnstreek van Frankrijk. Maar voorlopig hebben ze me al heel nieuwsgierig gemaakt naar ….. de volgende keer, met hun worteltjes in een Haarlemse voedingsbodem. Bravo, we komen terug… mijn tafelgenoot had het gevoel dat ze bij iemand thuis in het gruis zat te eten ….Ja, sorry als we ons zo thuis voelden en daar in genoegen en volume blijk van gaven …En waarschijnlijk moeten we voor een volgend keer ook reserveren , want op deze dinsdag zat het helemaal vol !!!
Elaise K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
We hebben gekozen voor een 5 gangen verassingsmenu met bijpassende wijnen. Prachtige bordjes, mooie wijnen met uitleg, echt een aanrader!