Le Mortier

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Le Mortier

Onno L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Op aanraden bij Le Mortier gegeten tijdens een weekendje Haarlem met mijn vrouw. Mooie strakke knusse locatie, goede bediening, mooie gerechten. De kok had zich goed uitgeleefd op mooie gerechten en smaaksensaties. Goed wijn arrangement erbij. Al met al een aanrader.????
Lena O.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Absoluut een “must visit” in Haarlem. Ambiance is bijzonder, wijn heerlijk, service heel goed. Diner voor herhaling vatbaar
Klaus A.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Zaterdag met 10 mensen van Haarlem Dining Out hier gegeten. Het was een prima avond. Frans keuken, zeer vriendelijke service en eigenaar en perfect timing. De gerechten waren alle lekker. Sommige mensen vonden de porties klein maar voor mij was het perfect ivm het 4 gangen menu.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Lekker. Ruim opgezet restaurant, fijne stoelen. Broodje, amuse. De spruitjes waren verrassend, mooie bereidingen van eend. Kaasplankje in orde. Italiaanse rood iets minder op dronk maar daarna weer een heel fijne Duitse witte. Gastheerschap +. Leuk.
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Wat een briljant restaurant, sinds lang weer eens verrast door 4 heerlijke gangen, met verrassende smaak combinaties, super verse vis, eenvoudige inrichting maar daardoor alle focus op het gezelschap en de heerlijke gerechten. Nauwelijks muziek, en voldoende ruimte tussen de tafels. Zeer attente en alerte bediening, en tovenaars in de keuken. Wat een fijn adres ! Chapeau !!
Heleen C.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Heel erg lekker gegeten. Originele gerechten, maar ook voedzaam. De gerechten kwamen in een prima tempo achter elkaar. Gezellige sfeer en muziekvolume precies zo dat je deze wel hoorde maar elkaar ook goed kon verstaan. Zeker een aanrader!
Eugie V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Was erg teleurgesteld: vond het eten niet verfijnd smaken, zelfs niet lekker. De wijn was goed en het brood en de koffie ook. Dat wel. Ook de akoestiek is perfect evenals de aankleding. Maar ik kom zeker niet nog eens..
Lodewijk B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Overheerlijke ervaring! Wij hebben ons laten verrassen in deze oase van jong talent. Gezellige ambiance, ontspannen sfeer, wellevende en attente bediening, verrukkelijke gerechten en uitstekende wijnen. Een synthese van kwaliteiten die ik in veel sterrenrestaurants niet aantrof. Nu vier keer gegeten en steeds hetzelfde hoge niveau.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Sinds 2016 bestaat in Haarlem Le Mortier. Zeer betaalbaar voor zeldzame klasse. We hadden hier al veel eerder willen eten maar het was steevast uitverkocht. Tip: reserveer een maand van te voren! Ben je eenmaal binnen dan krijg je ook wat. Een meesterlijk vijfgangendiner met moeilijke keuzes tussen fantastische zwezerik, heerlijke eend, zalige zeewolf of smakelijke roodbaars. Prachtig geserveerd in ruime porties. Het leuke van Le Mortier is ook dat de wijnen hier zeer betaalbaar zijn. Je betaalt nooit meer dan de kostprijs van een fles plus € 15,- Desnoods breng je wijn mee uit je eigen kelder. Dan betaal je ook € 15,- per fles. Erg sympathiek. We lieten daarom het luie wijnarrangement nu eens links liggen en bestelden de duurste fles van de kaart. Een schitterende fles Chassagne Montrachet voor het luttele bedrag van € 49,- Een feest op zich. De bediening is ingetogen en correct. De tafels staan lekker ver uit elkaar. Al is het nog zo uitverkocht, vol is het nooit! Erg prettig allemaal. We komen zeker terug.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Mooie samengestelde gerechten die op natuurlijke ingrediënten en verrassende combinaties zijn gebaseerd. Deskundige en gepassioneerde bediening - uitstekende selectie van wijnen - zalige Loire wijnen passend bij de gerechten.. relaxte sfeer - ontspannen en persoonlijk. Mooie eigentijdse inrichting in herbestemd stadspand.
Jan Hein V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Mooie combinaties. Koolhydraatarm. Goede wijnen. Leuke enthousiaste bedie!ning. Absoluut geen last van andere gasten.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Al enige tijd ons favoriete restaurant. Nu met de familie bij Le Mortier gegeten vanwege een verjaardag. Een heerlijk 4-gangen menu, prachtige gerechten en verfijnd van smaak. Geen enkel probleem om het menu iets aan te passen aan de voorkeur van onze gasten. Fijne ambiance, goede en deskundige bediening. Het was weer een topavond.
Jip F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Vrijdagavond voor de derde keer hier gegeten, wat een toptent is dit toch! Met z'n zessen gekozen voor het viergangenmenu, waarbij dieetvoorkeuren geen enkel probleem waren. Voor-, hoofd- en tussengerechten waren perfect en het dessert om je vingers bij af te likken. De bediening was correct en zeer attent, niet alleen op de wijn- maar ook op de waterglazen. Ondanks de warmte buiten was het binnen zeer aangenaam en de wijnkast tegen de achterwand is echt een lust voor het oog. Absoluut een aanrader!
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Mooie strakke gerechten, goed op smaak, erg lekker en met liefde gemaakt.
De bediening kan beter. Met name het ego van de patroon/eigenaar staat te veel op de voorgrond; zijn gebrek aan dienstbaarheid gaat ten koste van de gastvrijheid, en is daarmee van invloed op de sfeer.
Olaf H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Whitney houston met een dance beat zo begon de avond en dit typeert dit restaurant: net niet begrepen. Om eerlijk te zijn is het restaurant weinig bijzonders. Een resraurant waar alles wel klopt, maar wat beleving mist. De bediening is keurig en uit het boekje maar mist de persoonlijke touch, de inrichting is strak en anno nu maar mist authenticiteit, het eten bestaat uit verzorgde gerechten op een juist niveau, maar mist originaliteit en verassende smaakcombinaties. Met het vegatarische menu had de brigade duidelijk moeite. Positief zijn de aangename prijzen van de wijnen en de zeer comfortabele stoelen.
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Ik heb afgelopen donderdag mijn vriendin verrast met etentje bij Le Mortier. Wij hebben bijzonder goed gegeten en voelde ons thuis door de warme ontvangst en gastvrijheid van Bas en zijn team. Chef Philippe verraste ons met elke gang en even waren wij "weg uit Nederland". Heren (en dames natuurlijk) bedankt voor een onvergetelijke avond en wij komen terug!
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Een prima restaurant maar niet heel bijzonder. Vrij kale ruimte, niet mooi gedecoreerd met gordijnen, tafelkleden, bloemen of kunst. Het geheel doet nogal kil en wat onpersoonlijk aan; weinig schwung.

Het menu is zeer beperkt; drie keuzes per gang. Op zich prima gerechten maar wel 'allemansvrienden'. Geen gerechten die er qua smaken of ingrediënten 'uitspringen'. Ons hoofdgerecht (asperges met amandelen en gebakken grietfilet) was lekker maar beslist niet meer dan dat.

Er is ook een verrassingmenu mogelijk maar dit bevat dan wel gerechten van de kaart en gezien de grootte van de kaart is dit dan nauwelijks een 'verrassing' te noemen.

De zwarte brigade (drie heren) passen hier qua 'maniertjes' niet zo goed. Licht arrogante houding en nogal overdreven teksten.

De lovende recensies die ik hier en daar lees begrijpen wij eerlijk gezegd niet. De kwaliteit is goed, de prijs is goed maar niet meer dan dat.
Ghis C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Op 22 april hier gegeten met vrienden. Van begin tot einde een heerlijke avond gehad! De warme elegante manier van ontvangst, het voortreffelijke menu en de heerlijke combinatie met de wijn hebben ons een fantastische avond bezorgd! Wij komen graag terug! Ghis & Hilda
A.C. V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Zaterdag 1 april met partner, kinderen en overige familieleden gegeten bij Le Mortier in Haarlem. Het is een zeer goed verzorgde avond uit. Heerlijke smaakvolle gerechten met bijpassende wijnen. De tijdduur tussen de gerechten is precies goed. Sommige van ons hadden al eerder bij Le Mortier gegeten de andere voor de eerste keer. De mening was unaniem: voor herhaling vatbaar.
Voortreffelijke ambiance en sfeer.
Ab Visser
Marcellus V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
top avond, mooi strak interieur en bijzonder verrassende wijn / spijs combinaties.
Met veel mooie Duitse en Oostenrijkse kwalitiets wijnen, leuk om te zien da er meer is dan zuid Afrika als een alternatief op Frankrijk.
We komen zeker terug