Le Mignon

Boterstraat 15 3511 Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Mignon

De Franse keuken van Utrecht

In het centrum van Utrecht is het altijd gezellig. In de Boterstraat vind je het Franse restaurant Le Mignon. Elke week presenteert Le Mignon een ander menu. Een feest voor vaste gasten en dagjesmensen. De gerechten uit de Franse keuken worden alleen bereid met verse gerechten, een principe waar niet aan wordt getornd. Stel zelf je driegangenmenu samen en je bent verzekerd van een heerlijke maaltijd.

Meer informatie over restaurant Le Mignon

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Wi-Fi
9,3
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
De bediening / kok was ontzettend vriendelijk en alles was mogelijk bij hem! Het eten was origineel en lekker. Het enige was dat er naar onze smaak niet veel keuze was, maar dat kan komen omdat we op een woensdagavond waren. Top restaurant! Zal het zeker aanraden.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Erg sympathiek restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Een beperkte kaart (keuze uit 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten), bistro-stijl. Vrij grote porties, je krijgt echt iets op je bord. Alles goed klaar gemaakt: er zat echt verschil tussen een medium en medium rare entrecote! Mijn zeebaars was ook uitstekend van cuisson. Ook garnituur goed op smaak. De gastheer was ook bijzonder vriendelijk. Aanrader dus!
Joseph T.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Een hele goede restaurant! Zeker de aanrader.
Marithe V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Geweldig gegeten , klassieke Franse keuken met een twist . Knap met 2 man ( keuken en bediening) 20 mensen van eten / drinken voorzien! Zeer schappelijke prijzen zowel voor eten als wijnen!
Gert Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Absolute aanrader; erg goed eten, super vriendelijke bediening. Comme autrefoie, en toch helemaal eigentijds.
Klaas G.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Le Mignon zit een beetje verstopt en loopt daarmee het risico iets teveel een zorgvuldig bewaard geheim te blijven; ga er eten, zeker de moeite waard!

Restaurantje dat recht-toe, recht-aan Franse bistrogerechten serveert. Vriendelijke eigenaar kookt en bedient zelf, op drukkere avonden met een extra personeelslid.
Dhr. Ron V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk avondje gehad. Je waant jezelf voor heel even in Frankrijk.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Mooie gerechten en geen kinderachtige porties. Klassiek frans, bereid zoals het hoort. Gastvrijheid ook helemaal in orde. Een aanrader, maar wel goed verstopt....
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Vanaf 17.00 uur hier prettig gezeten en lekker gegeten met mijn zusje voordat we naar de Matthaus Passion gingen. Vriendelijke en vlotte/alerte bediening (zagen we ook toen het later wat drukker werd). De amuse bouche avec rillettes als extra attentie werd zeer gewaardeerd. Smaakvolle en met aandacht klaargemaakte gerechten.
Kenneth H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Na een paar jaar in het buitenland gewoond te hebben was het een verrassig te zien dat le Mignon weer terug is in het Utrechtse. De inrichting is wat veranderd maar het eten is onverminderd van top kwaliteit. Vooraf de zalm en als hoofdgerecht de lamsbout, een aanrader. Knap zoals de patron, Karim, zowel kookt als de tafels bedient. Prijs kwaliteit verhouding is helemaal in orde, Top!
G.g. B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Met een tiental bekenden het afscheid van eerder werk gevierd. Het was opnieuw erg prettig toeven onder het genot van heerlijk eten en lekkere wijn.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Top: Bijzonder aardige mensen! Heerlijk menu van vis gegeten, goed wijnadvies!
Tip: Akoestiek slecht, wellicht met doekbekleding aan plafond wat meer demping...
Bij toilet boven aan trap zou wat meer verlichting prettig zijn...
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Prijs/kwaliteit verhouding prima op orde. Ga hier zeker terugkomen .
Ilse E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Gister voor het eerst gegeten bij Le Mignon. Dit restaurant heeft ons hart gestolen! Een heerlijke avond gehad met mooie Franse gerechten. Als voorgerechten escargots, als hoofd een heel mals stukje ossenhaas met pepersaus. Vervolgens kaas en profiteroles. Allemaal erg lekker. Daarbij prachtige wijnen gedronken en goed verzorgd door de eigenaar.
Wendel V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
We hebben een hele fijne avond gehad bij le Mignon. Het restaurant is knus en met echt een eigen karakter.
We waren op de maandagavond al snel de enige tafel, maar de gerechten kwamen met een fijn rustig tempo en de host gaf ons het gevoel alle tijd te kunnen nemen. Gerechten waren erg goede prijs-kwaliteit verhouding. Voorgerecht was gewoon lekker, maar hoofdgerecht en dessert waren echt uitmuntend: niet te veel poespas, echt goed Frans eten! En hele lekkere wijn voor een eerlijke prijs!
Wij komen wel terug!
Alex L.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Als je veel waarde hecht aan de sfeer en uitstraling van een restaurant is Le Mignon wellicht niet de beste keuze. Het restaurant zit in een sfeerloos steegje, en vanuit het restaurant heb je uitzicht op de troosteloze gevel aan de overkant. Tot zover het slechte nieuws, want het eten is van uitmuntende kwaliteit en de gastheer/kok/kelner/sommelier (alles in één persoon) is een geweldenaar. Kortom, wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker nog eens terug.
Xander C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk goed eten, Frans en gezellig
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Een aanrader voor liefhebbers van een goede keuken met een Franse touche. De menukaart is niet zo uitgebreid maar wel gevarieerd en alle gerechten kwalitatief excellent met mooi opgemaakte borden. Een zeer vriendelijke gastheer, die een prima service biedt en ook zijn kookkunsten ten toon spreidt. Een knusse Franse bistro waar we hebben genoten van het lekkere eten, de fijne Franse muziek en de goede wijn. We komen graag terug
Fleur M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Mag iets meer sfeer hebben