Le Marronnier

Tweede Hunzestraat 33 9715 BP Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Le Marronnier

Plattelandse en mediterrane gerechten

Op een verstopt plekje in Groningen vind je restaurant Le Marronnier. Het is een klein restaurant in de Hunzestraat, waar je van een kleine kaart Franse en Italiaanse gerechten bestellen. In restaurant Le Marronnier proberen ze een zo gevarieerd mogelijk menu aan te houden, waardoor je steeds voor een culinaire verrassing komt te staan.

Meer informatie over restaurant Le Marronnier

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 18:00 - 21:30

Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Het was al weer een tijdje geleden dat ik hier geweest was. Heerlijk gegeten: zeker het hoofdgerecht met kalfsoester en truffelsaus: perfect! Salade met geitekaas was niet zo spannend, maar prima net als het toetje met Calvados appeltjes. Blijft een leuk en bijzonder restaurantje in Groningen.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Soms heb je van die avonden dat je precies de foute keuzes in een menukaart maakt. Dit was zo'n avond voor mij... Start met de salade met geitenkaas: prima maar weinig spannend in mijn ogen en voorzien van veel dressing. Daarna een visschotel waarin volgens het menu 'kleine gamba's' waren verwerkt. Deze was men in eerste instantie vergeten, maar werden nadat ik navraag had gedaan nabezorgd. En als nagerecht het machtige 'Glace a la Normande'. Disgenoot smulde steviger: soms heb je geluk ;)

Het was druk, er zat een lange tafel luidruchtige gasten en die combi maakte de sfeer wat minder. Maar al met al is dit een leuk en degelijk restaurant. De superbe aanbevelingen van vrienden heb ik niet helemaal kunnen beamen. Naar mijn smaak is dit restaurant een 'gewoon eetcafé'. Misschien nog een keer proberen op een geluksdag!
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Le Marronnier is een restaurant waar je blij van wordt, zo'n zaakje dat je kan aantreffen op vakantie in Frankrijk in een klein provinciestadje, de hele buurt eet er, het is gezellig en erg lekker. Een kleine overzichtelijke kaart met heerlijke mediterrane gerechten, goed bereid en zonder al te veel poespas geserveerd. Zalige scheermessen vooraf, gamba's en bressaola, op de warme zomeravond wordt ons tafeltje naar buiten gedragen en likken we onze vingers af op straat. Ook de hoofdgerechten zijn verzorgd en smaakvol, kalfsmedaillons in een heerlijke truffelsaus en kabeljauw met een bult Hollandse garnalen in een saus van schelpdieren. De knapperige dikke frieten maken het gezellige feestje helemaal af.
De wijnkeuze is een beetje beperkt, maar wat ze serveren is goed.
De bediening is gastvrij, hartelijk en deskundig. Kortom een mooie avond voor een eerlijke prijs!
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Na een last-minute zoektocht naar een restaurant, op zaterdagavond, zijn we op aanraden van een ander restaurant bij Le Marronnier belandt. Op het eerste gezicht geen indrukwekkend interieur, erg klein. Maar gek genoeg gaf dit naarmate de avond vorderde juist een heel prettige en knusse sfeer. De fado-muziek op de achtergrond en de sfeerverlichting maakte dat we ons echt op vakantie waanden. Gaf een ontzettend romantische setting!
De witte huiswijn die we geserveerd kregen was ontzettend lekker! Aanrader!
Als voorgerecht kozen we beiden voor de carpaccio. Wat dikker gesneden dan normaal, dat was echt heerlijk, en geserveerd met olijfolie en rucola. Ik miste alleen toch de pijnboompitjes erbij..
Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de eendenborst. Wat een heerlijk stukje vlees is het ook! Super mals bereid alleen had het velletje net iets knapperiger gemogen. Maar dat deed absoluut niet onder aan de smaak! Vooral de aardbeien in cognacsaus erbij vond ik echt een super combi!!
Ook hierbij hebben we op aanraden van de kok een heerlijke rode wijn gedronken.
Het dessert viel helaas tegen. De Chocolat Fondant had, zo werd ons vertel nadat we dit hadden aangegeven, blijkbaar te lang in de oven gezeten waardoor het echt de structuur had van rubber. Zo'n fout zou in principe niet mogen met zo weinig tafels... En de Fragole al Mascarpone was ook echt zijn prijs van € 6,25 niet waard.. Een beetje mascarpone waar een aardbeien siroopje doorheen is geroerd, gegarneerd met wat aardbeitjes en slagroom. Dat kan ik thuis ook wel maken, heel jammer! Daarnaast hebben we ook vrij lang moeten wachten op de desserts wat, wederom, apart was met nog maar 4 bezette tafels..
De dame van de bediening en de jonge kok waren erg aardig! Deze dame had alleen wel wat netters aan mogen trekken, je bent ten slotte gastvrouw. En ze kwam soms nogal gehaast en warrig over.. Maar uiteindelijk hebben we gewoon een heerlijke romantische avond gehad met lekker eten! Jammer dat het eigenlijk op zo'n afgelegen plekje zit, zou het super doen in het centrum!
Joostvannoord S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in de Korrewegwijk. Le Marronnier is een klein restaurant in de Hunzestraat. Je kan er van een kleine kaart Franse en Italiaanse gerechten bestellen. Bij binnenkomst werden we goed ontvangen met uitleg over de wijn en met een karaf kraanwater met citroen en basilicum.

Uiteindelijk viel de keuze op de voorgerechten met coquilles en bresaola. Vooral de coquilles waren heerlijk. Daarna was het erg lang wachten op het hoofdgerecht, het duurde ruim een uur. Een smet op de prima avond. Het hoofdgerecht was echter heerlijk. Een konijnenbout in heerlijke mosterdsaus, wel een wat kleine portie. De kabeljauw met garnalen was ook uitstekend. Goed gegaard en een fijne wijnsaus maakte het nog beter. De bijgerechten waren naar behoren, lekkere frieten en enkele boontjes.

Het dessert hebben we aan ons voorbij laten gaan. We vonden het prima eten in Le Marronnier, alleen jammer van de wachttijd. Al het andere was erg goed. De prijzen zijn overigens prima in orde.
Hester T.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Hier voor het eerst gegeten, waarbij ik me achteraf afvroeg waarom ik daar zo lang mee heb gewacht. Voor de coquilles en als hoofd de zwaardvis. Beide erg lekker! Sowieso leuk dat de kaart net even wat anders is dan je meestal tegenkomt. Prettige bediening en huiselijke sfeer. Voor herhaling vatbaar!
Ludwig N.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
hallo, mensen , wie eens uit wil gaan eten ,en niet te ver weg wil gaan, moet het eens proberen bij Le Marronnier in de stad, ik had er zelf ook nog nooit van gehoord ,maar kwam het tegen op internet en zo te zien wat de mensen schreven over deze plaats was wel goed dus ik dacht laat mij dat ook eens proberen het ligt in een zij straatje van een gewone buurt ,maar ik dacht al als dit maar goed afloopt, maar ja het was zeker goed wat ik op het eerste oog niet had verwacht, we hebben heerlijk gegeten alles was naar goede smaak, die je bij de meeste restaurants niet meer vindt, pure smaak die heerlijk is, wat je eet , goede wijn en goede bediening heel vriendelijk, zeker een aanrader, verder het Decor ja gezellig, maar niet chick ,normaal wat bruin café achtig, maar je komt om het eten wat voor mij belangrijker is
dan het decor en dat was super goed , beslist een aanrader, dus mensen als u niet weet waar u naar toe moet ,moet u zeker dit restaurantje eens proberen.
Nick T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Gisteravond beleefde ik een prima avond bij dit fijne restaurant. Verstopt aan een pleintje in een woonwijk is de sfeer warm en Mediterraan. Als voorgerecht at ik kokkels met knoflook en witte wijn, een goede marinade. Ook de Bresaola van mijn tafelgenoot was erg smaakvol. Het hoofdgerecht van kabeljauwfilet met garnalen was heerlijk, al overheerste de saus wel wat de smaak van de vis. Beide nagerechten van huisgemaakte crème brulee en chocolat fondant waren erg lekker; de serveerster liet ons bijpassende dessertwijnen proeven, maar na de fles zachte witte wijn die we bij de maaltijd nuttigden hebben we deze gelaten voor wat het was. Wij waren zeer tevreden over de bediening, de sfeer en het menu. Het was niet erg druk deze avond, maar dit restaurant verdient zeker meer bezoekers; en wij gaan in ieder geval nog eens terug!
Avner D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Precies wat ik zoek in een restaurant. Het lijkt wel klein Frankrijk in Groningen. Niet heel veel poespas met bijzonder uitgedoste schotels maar wel heerlijk puur eten! Elk bezoek hier is me heerlijk bevallen. Een keer vitello tonnato als voorgerecht (nooit weer zo lekker gehad) daarna een heerlijke confit de canard. 2e bezoek salade chevre chaud als voor (heerlijk) daarna piepkuiken (te gek!) zelden zo lekker gegeten! Dikke pluim voor deze toptent!
Huizetelieveren .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Voor het eerst hier gegeten en alles smaakte voortreffelijk. Eenden bout in een heerlijke saus, mijn partner een schotel van kabeljauw met garnalen.
Eerlijk eten en een mooie kaart dus.......
Leuke ambiance en leuke bediening.
Komen zeker terug.
Krieno H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Wat een prachtig restaurantje is dit toch, altijd gezellig druk, geen poespas. Er is een beperkte keus, maar je kunt kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Alles is zeer basaal, maar zeer smakelijk, bijna oer. Waar vind je nog een pure lamsschenkel geserveerd? Gelukkig is de wijnkeuze ruimer geworden, was het vroeger, wit, rood of rose, nu valt er te kiezen. Jammer alleen dat de kaart te weinig wisselt, de voorgerechten zijn in mijn herinnering nog nooit veranderd, maar dat mag de pret niet drukken. Aanrader!
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Ja, ik geef toe, het is soms lastig als je zowel vegetarisch eet en geen champignons lust... En tja, wat te doen als het enige vegetarische gerecht champignons bevat? Dan vraag je of die er ook weggelaten kunnen worden. Nee dus. Beetje jammer, want zo werd ik verplicht twee voorgerechtjes te combineren omdat er geen andere keuze meer was. En die waren lekker, dat zeker. En het decor van Le Marronnier is uiterst charmant. Klein en gezellig. Een 'hidden gem' in Groningen. Maar of ik er nog eens ga eten? Waarschijnlijk niet.
HansvanckSanek .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Verwacht hier geen schuimen van hazelnoot met schelvishersens. De keus is eigenlijk zoals ie moet zijn: Vier voorgerechten, in vis, vlees, vegetarisch en een soep. Vier hoofdgerechten: twee vlees, een vis, een vegetarisch, en een viertal originele toetjes (maar ik ben geen toetjesmens dus ik weet niet of ze allemaal wel vegetarisch zijn).
Je komt binnen in een soort winkeltje, waarin het wel feest lijkt te zijn. Simpel, maar uiterst karaktervol. Je wordt ontvangen door een maximaal charmante Argentijse Francaise, dan wel door de patroon/kok zelve, je gaat zitten en het feest begint. Ze zijn gul met iets weggeven daar, als er een reden voor is tenminste. Het menu wordt voorgelezen van een leitje, ieder kiest en ik koos Spaanse kokkels en een rib eye biefstuk met truffelsaus. Anderen kozen bijvoorbeeld geroosterde geitenkaas voor en griet met citroen en peterselie als hoofdgerecht.
De kok kwam zelf de gerechten brengen en hij straalde er bij toen hij ze neerzette. Dat was terecht want hij maakt eten om trots op te zijn. De ruime portie kokkeltje vertoonde geen spoor van de vaak optredende taaiheid, een teken van verstandig behandelen. Die rib eye, (die ik meestal vermijdt vanwege al die vellen en glibbers), was mals en goed gebakken, de saus van een grote geurigheid door de ruime portie truffel er in verwerkt. Die bij de kokkels was trouwens zo lekker dat we een extra mandje brood lieten brengen. Het water komt gratis in grote karaffen met ijs en basilicumtakken en de wijn verdient aparte benoeming.
We dronken witte en rode wijn, beide kennelijk met succes geselecteerd op kwaliteit en bijzonderheid. Maar wel goed te betalen. Bij de lekkere koffie werden we voorzien van een glaasje uit de Grappa collectie van de patroon en geheel tevreden met het royaal onthaal voor 45 euro per persoon, verlieten we het gastvrije en gezellige pand. Gaan we nog eens heen.
Fluppetup .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2013
Meermalen heerlijk gegeten! Klassieke, goed bereide gerechten.
Klein van binnen, is erg gezellig. Het menu wordt op een bord naar je toe gebracht.
Siem V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Geweldig goed eten! Kok Rob legt eer in zijn werk en dat proef je. Alleen al het brood met een dressing van olijfolie en ingekookte balsamico; simpelweg heerlijk. En de vis - de lekkerste die ik me kan heugen. Perfect gegaard en met een fabelachtig lekkere saus; koken is geen kunst maar een ambacht en Rob beheerst dit tot in de puntjes.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Dit restaurant bezocht na net teruggekomen te zijn van een vakantie ie het prachtige Andalucië en het bleek een schot in de roos om het vakantiegevoel nog even te verlengen. Een heel knus huiskamerrestaurant met de typische mediterrane rommeligheid, wat is dit geval positief bedoeld is! Het eten van de wekelijks wisselende kaart was deze keer vooral frans geörienteerd, mooie portionering en subtiel doch prima op smaak gebracht, heerlijk. De bediening informeel en perfect passend in een restaurant als dit. Al met al een pareltje in de stad!
Ruud N.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Mijn favoriet in Groningen! In een gezellige ambiance, uitstekende gerechten. De kleine kaart (3 a 4 gerechten per gang) geeft voldoende variatie. Het eten is met liefde bereid en dat proef je.
Martijn_Gort .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2012
Een prachtig restaurantje verborgen in de Korrewegwijk. Mijn vriendin en ik hebben hier nu meerdere malen gegeten en de kok heeft ons tot nu toe nog nooit teleurgesteld. Onverwacht goed eten gezien de lokatie. Het heeft ons altijd verbaast dat dit restaurant niet wat meer in het centrum zit. Maar dat is het enige smetje op dit werkelijk voortreffelijke restaurant.