Le Journal

Lang

Jouw recensie over het restaurant Le Journal

Nancy P.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Te beginnen met het positieve; eten en drinken, de verhouding tussen prijs en kwaliteit, daar geven wij zeker een voldoende op! Het is simpel, maar lekker.

We komen hier niet regelmatig en zo werden we ook behandeld. We kwamen het restaurant binnen en werden niet begroet, nou prima, geen probleem. Vervolgens hebben wij zelf een tafel moeten uitkiezen en 10 minuten moeten wachten voordat er iemand bij onze tafel kwam om ons gedag te zeggen en te vragen wat we wilden drinken.

We kozen het driegangen-keuzemenu en kregen al snel het voorgerecht. Het duurde 20 minuten voordat zij onze lege borden kwamen ophalen om vervolgens het hoofdgerecht door te geven. Tussen de gangen door duurde het ontzettend lang. Hetzelfde gebeurde met het hoofdgerecht. We waren al een hele tijd uitgegeten, maar moesten nog zeker weer 20-30 minuten wachten voordat onze borden werden opgehaald. Vervolgens gaf mevrouw ons de menukaart voor een dessert, maar zij kwam hier niet eens voor terug. Wij moesten zelf na 20 minuten naar de bar lopen om te zeggen wat wij graag wilden als dessert. Dat voor een maandagavond!

De mannelijke medewerker had een hele goede werkhouding, was positief en vriendelijk. De vrouwelijke medewerker daarentegen deed arrogant en babbelde alleen met mensen die er waarschijnlijk vaker komen.

Onze conclusie: hier komen wij nooit weer!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Zeer slecht gegeten, kok heeft geen smaak. Bediening ook erg onvriendelijk en niet behulpzaam. Vragen worden niet serieus genomen! Nooit nooit nooit meer voor mij!
Sylvia1963 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wezen lunchen op het terras bij La Journal.
Hadden een broodje oude kaas besteld kregen oud brood met heel weinig oude kaas, daarbij hadden we cappuccino besteld die was bijna koud en er lag mee op het schoteltje dan dat er in het kopje zat... ik vroeg een servet om het door te maken.... die kon ik zelf binnen gaan halen.
Zeer onvriendelijk personeel, eten slecht dus zeker geen aanrader.
Sabrine B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Aardige bediening, maar rampzalige trage keuken. Ik heb letterlijk 2,5 uur mogen wachten op een hardgekookt ei voor mijn zoontje. En toen was het nog zachtgekookt ook. Ons eigen hoofdgerecht was ook zeer traag, lauwwarm en onsmakelijk. Een andere groep kwam na ons binnen en hadden voordat wij ons hoofdgerecht kregen hun voor-, hoofd- en nagerecht op. Dikke afrader dus.
Elliane .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Leuk en gezellig restaurantje voor een lunch. Ik had een kipsalade, deze was door de gebakken champignons en soort van spekreepjes vetter dan dat je van een salade mag verwachten. Er werd wel een lekker vers broodje bij geserveerd. Het landbroodje met zalm van mijn collega smaakte erg goed. Grote porties, maar leuk van opmaak. Bediening was vriendelijk, kwamen vaak langs om te checken of alles in orde was maar waren niet opdringerig. Leuk interieur met zitjes op een afgeschermde verhoging. Voor een lunch zeker aan te raden.
Rowald .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Na een heerlijke wandeling net buiten Lelystad hier even wat gegeten. Het was erg rustig voor een zondagavond, maar heel Lelystad centrum leek wel uitgestorven. Deze zaak ziet er best leuk uit, heel apart maar wel sfeervol. Hier en daar wat achterstallig onderhoud(toiletten). Bediening is vriendelijk, informeel. Menukaart bevat eenvoudige gerechten, maar daar kwamen we ook voor; een simpele plate of maaltijdsalade.
Er werd gekozen voor de kipsaté, pizza en een maaltijdsalade.
Saté(13,50) was ondermaats, een net iets te donker spiesje met een beetje atjar en wat patat.
Pizza(12,50) bodem leek kant en klaar met wat tomatensaus, plakjes salami en kaas ging nergens over en de maaltijdsalade(9,50) was qua smaak prima, maar aan de kleine kant.
Drankjes zijn ronduit duur te noemen, € 2,40 voor een klein glaasje cola, € 3,50 voor een Radler.
Eenvoudig eten is niet erg, maar als dit zonder aandacht wordt gemaakt en men durft deze prijzen te hanteren is de prijs/kwaliteitsverhouding helemaal scheef.
Dit ook aangegeven bij het afrekenen en hier werd niet op gereageerd. Jammer, maar wij zullen hier niet meer aanschuiven.
Victoria S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Gezellig restaurant met comfortabele stoelen. We hebben lekker gegeten, simpel maar vers en leuk aangekleed. De huiswijn was prima en service ook vriendelijk
Alissah .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Afgelopen weekend hier gegeten. Het restaurant ziet er mooi uit en het eten was prima. Goede ingrediënten voor een top restaurant. Het duurde enorm lang voordat het eten werd geserveerd, meermaals moeten navragen. Ook was er was een misvatting betreft de prijs. De serveerster reageerder zeer beschuldigend toen ik dit navroeg. Was zeer onprofessioneel en ik was blij dat ik weg kon.
mariskaj89 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Het restaurant ziet er mooi en creatief uit, maar het eten en de bediening waren ondermaats. De gerechten waren te zout, de lasagne volgens mij opgewarmd in de magnetron en de smaakcombinaties in de gerechten (groentemix, lasagne+quinoa) waren niet lekker. De jonge heren en dames (op één uitzondering daargelaten) brutaal en onvriendelijk. Absoluut geen aanrader.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Voor een lunch is La Journal zeker aan te bevelen. De gerechten zijn prima van smaak en mooi in balans. Ook de geserveerde wijnen zijn goed. De bediening is vlot en vriendelijk. Het decor oogt netjes
bertine .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Hier vanavond gegeten met een groepje. Voorgerecht was lekker. Hoofdgerecht zou geserveerd worden met groenten. Dit bleek een verlept hoopje groenten onder het vlees te zijn. Vroegen of er nog meer groenten konden krijgen en toen kregen we wel een bakje sla. Moesten elke keer aandacht trekken van de bediening. Bij het afruimen van het hoofdgerecht word er gevraagd of de glazen weg mogen maar er word niet gevraagd of we nieuw drinken wilden of de dessertkaart wilden zien. Vervolgens hebben we 20 minuten moeten wachten met de friet nog op tafel voordat we het nagerecht aangeboden kregen. Mijn inziens kan de wijze van bediening en uitserveren en afruimen veel beter. Eten is niet duur maar is dan ook zeker geen culinair hoogstandje.
togukawa .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Een aantal keren bij Le Journal gegeten. Het eten is net voldoende, maar zeker niet bijzonder. De bediening is matig (een enkele uitzondering daargelaten). Men is kortaf en onsympathiek. Je moet echt de aandacht trekken om iets besteld te krijgen. Waar ik me echt vreselijk aan stoorde is dat kleine kinderen (waar men geen menu voor heeft), geen eigen meegebrachte boterham mogen eten. Zelfs een glas water is al teveel. Dit terwijl mijn vrouw en ikzelf wel eten en drinken hadden besteld. Ik heb dit nog nooit meegemaakt ! Bij dit kindonvriendelijke restaurant zien ze ons nooit meer terug !
Quentin D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
' heb hier wel eens gegeten. Menu is redelijk qua prijs/kwaliteit maar niet bijzonder. Gisteren met 4 collega's bezocht en begonnen wij met bitterballengarnituur vooraf. Van de 12 beloofde ballen (voor een pittige 9 euro) waren slechts 10 opgediend. Bij een tweede bestelling vroeg ik om de ontbrekende 2 ballen toe te voegen. Eerst moest ik verklaren waarom ik niet onmiddellijk het tekort had vermeld - daar had ik een redelijk verklaring voor - en toen werd ik toch niet geloofd. Nooit eerder meegemaakt dat bediening mij voor leugenaar aanziet. De wijn was overigens duur en de bier aan tap was vies. Wij besloten om ergens anders te eten.
A V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Hier met een groepje gegeten en hebben een hele leuke avond gehad met lekker eten.

De volgens mij redelijk nieuwe ober was in het begin een beetje nerveus (volgens mij waren wij zijn eerste te bedienen gezelschap) maar was erg vrolijk en zeer vriendelijk. We kregen ons eten snel en alles zag er lekker uit en smaakte zo ook.
Als nagerecht nam ik de hiervoor afgekraakte appeltaart. Deze was heerlijk en groot genoeg. Als je net hebt gegegeten zit je natuurlijk niet te wachten op een mega appelpunt...

Onze conclusie:
Prijs/kwaliteit is hier prima en de bediening doet echt zijn best om je een leuke avond te bezorgen.
Cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Bij ons bezoek ging eigenlijk alles mis, en dit was niet de eerste keer.
Van de groep van vijf waren er drie als eerste aanwezig en gingen op het terras zitten buiten. Na aangegeven te hebben dat er nog twee kwamen hebben ze alvast iets te drinken besteld en ontvangen. Pas 30 minuten na aankomst van de overige twee werden we verder geholpen en konden we eindelijk allemaal drinken bestellen. Helaas viel het dienblad ter plekke om toen de drankjes gebracht werden. Ook over de tas van een van ons heen... Zonder excuses ging de serveerster weer weg en andere klanten helpen. Pas 10 minuten later werd het omgevallen drankje opnieuw gebracht. Na vragen om een doekje om de tas schoon te maken kregen we eerst de opmerking "alles is over mij (serveerster) gevallen". Het doekje kwam weer vijf minuten later. Na twijfel van onze kant toch maar gebleven om te eten.
We gingen voor het keuze menu. De zeer onbeleefde serveerster nam onze bestelling op. Er waren 2 tonijnsteaks, 2 ossehaas en 1 kipsate besteld. Bij de bestelling werdt doorgegeven dat de tonijn roze moest zijn, en niet zoals een eerdere bestelling helemaal doorbakken. Helaas is hier in de keuken niets mee gedaan en dus toch helemaal doorbakken. Ook de ossehaas was meer 2 stukjes platgeslagen droge biefstuk. Ook kregen we met 3 personen een bakje patat en mayo. De persoon met de kipsate had eigenlijk geluk met dr eigen patat enz. Sate was slechts 1 mager stokje maar wel lekker. Pas nadat iedereen zijn eten op had kregen wij weer aandacht van een andere serveerder. Hierbij aangegeven dat de tonijn toch doorbakken was en dat we het daardoor niet opgegeten hadden omdat dit niet lekker is.
Na excuses kregen we koffie van het huis. We gingen ons toetje bestellen en moesten enorm lachen toen dit gebracht werd. Volgens ons was de appeltaart op... We kregen 4x een stukje van 3 cm breed en een bolletje ijs met slagroom, ipv de beloofde vanillesaus. Toen we dit aangaven kregen we te horen dat het normaal was omdat je het als toetje nam en niet los appeltaart bestelde. Helaas was er geen manager aanwezig maar een van de serveerders heeft ons zo goed mogelijk geholpen. Verder veel ongeintresseerd personeel wat er zeker niet naar hun zin staat. Dit is mijn 2e slechte ervaring en ik kom hier dan ook niet meer terug. Jammer want ik denk dat het wel potentieel heeft, en het is zeker ook sfeervol.
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2013
Hier met een oud collega even een tussenstop gedaan om de files te ontwijken;-)
Van alle restaurants in de binnenstad van Lelystad was dit wel de meest aantrekkelijke om binnen te stappen.
We hebben samen heerlijk genoten van een heerlijk ovenvers pistoletje met huisgemaakte kruidenboter en olijven tapenade.
Hierna hebben we allebei een perfect bereide biefstuk gegeten, 1 met gorgonzolasaus en 1 met pepersaus.
Afgesloten met een kopje koffie en een dame blanche, hier zat mijn inziens iets te weinig saus bij. Maar dat werd door de correcte bediening snel opgelost.
De bediening was erg correct, 1 bediende werkt nog niet al te lang in de horeca denk ik. Maar dit werd goed begeleid door de dame in de bediening!

Ik zal niet snel nog een keer in Lelystad zijn, maar weet wel dat als ik daar zal zijn dat ik weer bij Le Journal zal gaan eten. Dit door de prettige bediening en een zeer hoog prijs kwaliteit gehalte inzake het eten wat er wordt geserveerd.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Vandaag geluncht bij Le Journal. Viel niets op aan te merken, leuke kleine kaart, uitstekende broodjes en club sandwiches en een prima Chardonnay voor een gezellig prijsje.
De kaart goed bekeken en dat nodigt inderdaad niet uit voor een dinertje. Meer iets voor jonge mensen waarschijnlijk, die blij zijn met een sateetje of spareribs. Het ziet er wel gezellig uit daar en de bediening was keurig en vriendelijk. Kortom voor een lunch in elk geval voor herhaling vatbaar!
marianne58 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Gisteren voor het eerst hier in Lelystad bij ze gegeten. Spareribs waren smakeloos en smaakten muf. Serveerster nam ze mee naar de keuken, kwam er na enkele minuten mee terug en er was wat sambalsaus overheen gesmeerd. Ze waren inmiddels ook koud.
Ik verwachtte dan dat de bediening komt vragen of alles naar wens is. Wat er alleen gebeurde: meermaals kwam de bediening op enige afstand langsgelopen, keek tersluiks naar mijn volle bord maar niemand vroeg of nu alles OK was. Mijn irritatie nam toe, en na een kwartier mijn bestek op de rand te hebben liggen ben ik opgestapt richting kassa. Heb mijn klacht gemeld, eten koud en geen attentie naar de klant. Het antwoord was, dat degene die mijn bord had meegenomen nu even pauze had. Mijn opmerking: je kunt t ook vragen aan de kok werd genegeerd. Daarop tweemaal gevraagd dat ik het wilde melden aan leidinggevende, werd ook niet op ingegaan. Er kwam een andere serveerder met de opmerking "ik begrijp dat er een communicatieprobleem is over de betaling"? Ik moest de volle mep betalen en dat was het dan! Tsja dan snap je niet hoe je met gasten om moet gaan lijkt me!
Ben ruim 50 maar heb zóiets nog nooit eerder meegamaakt!! Wat mij betreft met een ruime bocht om deze zaak heen lopen, mensen!