Le Journal

Meer informatie over restaurant Le Journal

7,1
Eef82 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Afgelopen zaterdag hier een lunch genoten. We waren blij dat we op een zaterdag rond lunchtijd nog een plekje konden bemachtigen. De zaak ziet er leuk en gezellig uit, de broodjes erg lekker en het personeel vriendelijk.
WaarIsMijnFastfood .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Met lunch gegeten. Het was gezellig druk op een doordeweekse dag. Personeel was vriendelijk, en het eten is ook zeker aan te raden.
Floor K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Ik vond het eten een beetje matig, voor dit prijs had ik liever ergens anders gegeten. De bediening was een beetje in de war, we krijgen vaker de vraag of we wouden bestellen terwijl we al besteld hadden en hadden ookdranken twee keer gebracht. Verder heeft de inrichting wel een gezellige sfeer en vond mijn gezelschap het wel lekker eten.
martin D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Gisteren gedineerd in dit restaurant! Bediening erg vlak, hard rennende mensen die vergeten contact te maken! Vrij onbeschoft de dame die stoel onder mijn voeten weg trekt en zegt, zo doen we dat hier niet. Salade geitenkaas met wat gebakken spekjes is de specialiteit van het huis, 16 euro voor zo'n salade is buiten elke proportie. Collega had een een steak, vetranden waren niet verwijderd. Jammer! Niet echt aanbevelenswaardig.
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Gisteren een slechte ervaring gehad bij le journal. Ik nam op gedempte toon een 1 minuut durend telefoontje aan. Blijkbaar is de huisregel dat er niet getelefoneerd mag worden. Dat is prima! Maar communiceer dat dan duidelijk. Binnen 15 sec stond er een ober door mijn telefoongesprek heen te praten terwijl ik met een arts aan de telefoon sprak, dat er niet getelefoneerd mag worden en of ik bij de toiletten verder wilde bellen. Ronduit schandalig!

Daarnaast vroeg ik over er rekening gehouden kon worden met een allergie. Het broodje kwam vervolgens zonder dressing terug en zonder topping. Had zeker anders gekund en dan dus ook smaakvoller.

Kwam er vroeger vaak. Maar dit akkefietje met het telefoontje slaat alles. Voorlopig geen bezoek meer aan le journal.

Communiceer je regels voortaan duidelijk en spreek zeker niet door een telefoongesprek geen.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Le journaal een begrip in Utrecht.
Al jaren hetzelfde interieur. Heerlijk.
Mooie leestafel met vele kranten en tijdschriften en een prachtig boeket verse bloemen. Een aantal oudere heren verdiept in het laatste nieuws van de wereld. Daarom mag er niet getelefoneerd worden.
De lunch was prima. Kan niet heel veel fout gaan aan de twee kroketten op witbrood. De mannen in de bediening zijn snel.
samfab .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Op het terras gezeten met mijn vriend. We hadden een venkelsoep en een hamburger besteld. Lekker eten en presentatie van het eten. De bediening vond ik daarentegen onvriendelijk en tegen het arrogante aan. Het was redelijk druk vanwege het mooie weer en dan heb je als klant vaak wel wat meer begrip voor kortafheid vanuit de bediening, juist vanwege die drukte. De jongens die het terras deden waren wel erg vriendelijk, maar de twee dames waren op z´n minst gezegd onbeleefd en arrogant. Ik voelde me er zo ongemakkelijk bij dat ik niet meer de behoefte voelde om hier te eten en wilde eigenlijk de bestelling annuleren. Toch maar besloten om niet een scene te schoppen. Het eten was uiteindelijk hartstikke lekker, echter heb ik er niet gezellig geluncht vanwege de bediening. Jammer, als je in de bediening werkt, moet je er wel plezier in hebben.
Pamm16 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Tot nu toe iedere keer een goede ervaring gehad bij le Journal! De bediening bij le Journal is het vlotst van alle tentjes die op 't Neude zitten. Als ik ga borrelen in Utrecht beland ik dan ook vaak bij le Journal. Daarnaast smaken de wijnen goed en hebben ze ook veel speciaal biertjes. Van binnen vind ik het er gezellig en sfeervol uitzien. En nog een pluspunt: warm water uit de kraan bij het toilet! Super tevreden dus over le Journal en ik moet eigenlijk eens de menukaart proberen!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We kwamen hier terecht voor een borreltje op de zondag middag. We zijn gezellig aan de bar gaan zitten. Eerst lekker een wijntje en bittergarnituur besteld. Lekker veel variatie bij het garnituur. Het was zo gezellig dat we zijn blijven hangen aan de bar waar we ook een heerlijke thaise ossenhaassalade op hebben. Deze was goed op smaak. Er stond een leuke jongen achter de bar die ons leuk hielp! Het andere personeel was ook vriendelijk!
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Als ik in de stad ben stop ik hier altijd even om een hapje te eten. De service en het eten is hier altijd goed. Vooral de geitenkaassalade is hier heerlijk!
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Kom met enige regelmaat bij Le Journal om wat te drinken en te eten, misschien wel daarom dat we zaterdagavond vrij snel een tafeltje hadden voor twee personen en niet lang hoefden te wachten.

De drankjes worden snel opgenomen en uitgeserveerd. Over kraanwater doen ze hier niet moeilijk, dat is pluspunt. We bestellen de grote Salade du Chef met extra frites en de kipsaté. Ondanks dat de zaak zeer druk is verloopt alles op rolletjes en wordt het hoofdgerecht snel uitgeserveerd. Het eten is heerlijk en je krijg waar voor je geld.

De meeste bediening is in de studentenleeftijd en uiterst vriendelijk. Een prima eetcafé voor wie snel en niet te duur een goede maaltijd wil nuttigen. Hier kom ik graag nog eens terug.

DikkeDoei .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Ik kom hier met enige regelmaat. Voornamelijk 's middags wanneer mijn vriendinnen en ik toevallig in de buurt zijn. Zo is Le Journal eigenlijk onze standaard lunchtentje geworden, en niet zonder reden. Het eten is altijd prima, de porties zijn genoeg en het smaakt goed. Mensen met verschillende wensen kunnen hier prima eten, de kaart is namelijk erg uitgebreid en gaat niet snel vervelen. De sfeer die er hangt is altijd erg gezellig, zowel binnen als buiten. Het geeft je écht het gevoel dat je in een gezellig eetcafeetje/restaurant zit. 's Zomers is het heerlijk om op het terras te zitten. Meestal staan er parasols maar je kan als liefhebben van de zon ook genieten van een tafeltje op het plein zonder parasol. In andere woorden: voor iedereen is er wat, dit geldt niet alleen voor het eten.
Alec J.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Ik had daar met me beste maat even wat gegeten en gedronken. De broodje's (Zalm en Club sandwich) waren heerlijk. We vonden het wel jammer dat we onze hoedjes moesten afdoen maar voor de verder rest vonden we het leuk.
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Lekker geluncht bij Le Journal. Genoeg keuze op de menukaart, we gingen voor de kroketten op brood en de vissalade. Kroketten waren prima op orde bloedheet en geserveerd met goed garnituur. De vissalade was heel goed gevuld, bijna meer vis (krab, zalm, garnalen) dan sla. Lekkere dressing. Wel twee minpuntjes. 1. Het bord was te klein, dat is onhandig eten als het nog helemaal vol is. 2. Stokbroodje erbij was erg zacht (dus niet vers). Personeel was vriendelijk, maar niet altijd even oplettend - nou was het ook wel erg druk met het terras erbij, maar toch. Zaak ziet er trouwens erg leuk uit!
DominiqueD90 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Prima tent om te lunchen! Ik ga er liever alleen heen om in de zomer een drankje te doen. Goede service, ze zijn ook snel (gelukkig).
karinvanbeerschoten .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Opzich prima eten. Tonijntartaar was heerlijk. Ik had de tournedos die heel goed was. De sate aan de andere kant was vrij droog en niet echt speciaal. De bediening was vriendelijk.
Rachid R.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Absolute klasse entourage met een speciale vermelding voor een terrasdame, die de ambitie heeft om notaris te worden, die mij een huiskamergevoel geeft. En die nu ook weet hoe hoog de domtoren exact is.....
noavd .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
heerlijk en snel gegeten ondanks het volle terras .

vriendelijk personeel en een gezellige sfeer in het zonnetje,met vrolijke mensen
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Le Journal is een plek waar je heerlijk kunt eten, we hebben hier genoten van de lunch: een keer de gegrilde geitenkaas met assorti die bijzonder goed gelukt was en een keer de zeer smakelijke kroketten op geurend brood. Ondanks de drukte liep alles soepel, er loopt veel personeel rond waarmee je ook heel makkelijk oogcontact krijgt, zelfs als je even niet in hun 'wijk' zit! Het is er gezellig ingericht en er liggen altijd nieuwe tijdschriften en magazines op de leestafel...
Kortom; een aanrader!
mirtevanoranje .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Goed eten en proffessionele bediening. Wat ik wel een beetje vreemd vond is dat je daar binnen geen gebruik mag maken van je telefoon. Een beetje lastig maar aan de andere kant maakt dat het ook wel weer leuk, want dat zorgt ervoor dat je communiceert met de persoon waarmee je op stap bent. Ze hebben een uitgebreid terras op een mooie locatie en een goede wijnkaart