Over het restaurant Le Jardin

Tuin in de stad

Cactus kopen? Le Jardin is een bloemist, plantenkas, restaurant en uitzonderlijk uniek tegelijkertijd. In een mooi pand in de oude binnenstad van Utrecht neemt de chef groenten als uitganspunt (ook wel: ''groentenomie''). Dit betekent niet per se vegetarisch, maar de focus is afgeweken van vlees of vis. Tussen alle weelderigheid zit je hier behoorlijk chique!

Meer informatie over restaurant Le Jardin

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12:00 tot 15:00 en van 17:00 tot 00:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Le Jardin

Marco V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Een welkome aanvulling op de traditionele 'vlees' restaurants. eerlijk eten en nooit gedacht dat groente zo lekker en divers kon zijn.
Het tempo van het serveren van de gerechten mag wat omlaag om het een echt avondje uit te kunnen noemen.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten. Flink beperkende dieetwensen vormden geen probleem voor Le Jardin. Heel fijne plek om te zitten.
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Hebben hier voor de derde keer gegeten. Dit was de minste keer. We gaven alle drie aan dat we het toetje niet passend/lekker vonden, was te hartig als dessert. Hier werd niks mee gedaan, jammer.
Mariëtte B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Originele kleine gerechten met groenten als leidraad, licht en smaakvol in sfeervolle ambiance. Lekkere wijnen en veel keuze, aardige bediening. Het is een klein beetje (te) donker en accoustiek niet geweldig maar dat mag de pret echt niet drukken. Kom zeker nog een keer terug.
Han V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Attente en vlotte bediening, goede sfeer. Sommige gerechten echt heel lekker, andere vond ik te veel een orgie van smaken...
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Fijne sfeer en bediening. Relaxte tent. Mooi dat groen de hoofdrol speelt en dat dat geen loze kreet is.
Claudia U.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Bijzonder, gezond en heerlijk gegeten. Mooie inrichting en super vriendelijke eigenaar!
Mathias D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Bijzondere eetervaring, goede en fijne service. De gerechten waren zeer prettig, wel een hogere prijsklasse.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Le Jardin zit op een mooie plek in het centrum van Utrecht
Het eten is van goede kwaliteit met fijne smaken. Groente is de basis, maar ook het eend smaakte erg goed.
Jammer vind ik wel dat ze graag flessenwater verkopen en niet standaard kraanwater aanbieden.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Verrassende gerechten, lekker gegeten. Heel leuk dat er zoveel variatie te maken is met voornamelijk groenten. Geen kritiek, maar had ik even gemist; keuze in bier is er niet.
marian H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Heerlijk verrassingsmenu, alles lekker vers, smaakvol opgediend, lekkere wijn, gezellige locatie, super bediening en in goed gezelschap. Wat wil je nog meer. Kom zeker terug
Frits K.
sfeervol, lekker en klantvriendelijk
M. V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Echt geweldig lekker gegeten! Ik ben een echte vlees/vis eter. Groente speelt voor mij (bijna) altijd een bijrol. Dus toen ik van mijn collega's hoorde dat we hier zouden eten, keek ik er een klein beetje tegenop. Alles draait om de groente en het vlees/vis speelt juist de bijrol. Nou.. nooit geweten dat je zulke lekkere dingen met groente kunt maken! Elke hap zat vol smaak en verschillende smaaksensaties.
Bediening was ook erg attent en vriendelijk. Mooie inrichting van de ruimte.
Wel is het allemaal wat prijzig en niet extreem veel, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug.
Al met al dus een heerlijke avond!
Lucasvechter .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Tafels te dicht bij elkaar, erg rumoerig. Eten was prima en mooi verzorgd. vriendelijke bediening. Aanvankelijk niet duidelijk dat het om een verassingsmenu ging.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Naast ons tafeltje was nog een extra keuken, waar een apparaat wat herrie maakte. Na een opmerking hierover hebben ze dat apparaat niet meer gebruikt.

Fijne omgeving, vriendelijk personeel, en erg verrassend en lekker gegeten. Ik kom hier graag nog eens terug!
Patty V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het was subliem. Geweldige bediening. Superattent, ! Heel goed met glutenvrij. Essentieel als je echt coeliakie hebt. Fantastisch glutenvrij brood. Prachtige gerechten.
Vasanthi S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Sfeervol restaurant met heerlijk eten, geserveerd door attente bediening die precies wist wie wat voor dieetwensen had. Alle gerechten waren prachtig gepresenteerd, we hebben genoten! Met thee en zelfgemaakte zoete lekkernijen gingen we voldaan weg.
Enige verbeterpunt: fiets in de gang naar de wc misschien ergens anders bewaren.
pim B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Met meer aandacht voor hun gasten (het was druk en het personeel onder merkbare stress) kan dit een mooie plek worden in Utrecht. Ik vond 225 euro voor twee personen (7 gangen incl. wijn) niet in verhouding met de kwaliteit van het bord en bediening. Het voelde gewoonweg te gehaast, te eenvoudig voor een plek die het doet vermoeden en wil zijn.
Dirk R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Sfeervol restaurant, smaakvolle gerechten en goede bediening. Gezien het 20/80 principe iets aan de dure kant. Ook wel erg bezig met ‘verkopen’
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Voor het eerst hier geweest en dat is zeer goed bevallen. Het begint al bij binnenkomst: je wordt enthousiast verwelkomd en de rest van de avond blijft de bediening al even aardig en attent, maar is tegelijk zeer efficiënt. De inrichting is mooi en rustgevend. De à la carte kaart is wat nietszeggend (een hele serie opsommingen van namen van groentes in verschillende combinaties) dus kozen we maar voor het verrassingsmenu van 5 gangen (49 euro pp). Alle gangen kwamen in een aangenaam vlot tempo langs, de presentatie was mooi en de smaak iedere keer weer verrassend goed, met in de 4e (hoofd-)gang zelfs stukjes eend (we hadden helemaal geen vlees verwacht!). We kregen bijpassende wijnen geschonken, wat wel de rekening in de lucht deed vliegen: we bleken door de wijn de prijs van het menu meer dan verdubbeld te hebben! Goedkoop is het dus niet, en dat maakt dat soms de omvang van de diverse gangen in verhouding wel wat karig overkomt. Een andere kleine aanmerking: de herentoilet mag dan een grappig en vindingrijk fonteintje hebben, voor het overige is het daar echt beneden het niveau wat van zo'n mooie zaak verwacht mag worden. Verder niets dan lof, we komen zeker terug!!