Le Jardin

Mariaplaats 42 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Jardin

Tuin in de stad

Cactus kopen? Le Jardin is een bloemist, plantenkas, restaurant en uitzonderlijk uniek tegelijkertijd. In een mooi pand in de oude binnenstad van Utrecht neemt de chef groenten als uitganspunt (ook wel: ''groentenomie''). Dit betekent niet per se vegetarisch, maar de focus is afgeweken van vlees of vis. Tussen alle weelderigheid zit je hier behoorlijk chique!

Meer informatie over restaurant Le Jardin

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12:00 tot 15:00 en van 17:00 tot 00:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Le Jardin

Evelyn S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Het is een restaurant waar de gerechten voor 80% uit groenten bestaat. Geadviseerd werd om 4 gerechten te nemen tot het hoofdgerecht en daarna te bepalen hoeveel gangen nog te gaan. Ons leek 4 gangen meer dan voldoende, inclusief dessert, en dat bleek later ook het geval te zijn. Het eten was goed, maar niet superbijzonder. Wat nog beter zou kunnen: een advies geven bij de wijn: we kregen nu alleen de wijnkaart overhandigd, zonder enig advies. En de wachttijd tussen de gerechten was voor ons aan de lange kant.
Wij zaten in het tweede gedeelte van het restaurant en daar was het erg donker.
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Heerlijk vegetarisch eten. Gezellige sfeer. Mooi met zoveel planten.
J V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Zeer gastvrij en betrokken bij het concept
Manda-Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
We hebben hier buiten gelunched, om iets te vieren. We zaten buiten onder de platanen. Samengevat was het ‘Verrassend en verrukkelijk’. We kozen voor drie gerechtjes, op aanraden van de gastvrouw, gezien de tijd die we hadden. Je kiest niet van de kaart, maar laat je verrassen door de chef. Groente speelt hier de hoofdrol en daar spelen ze heel creatief mee. Bijzondere combinaties, heerlijke sausjes en dressings, alle smaken komen samen op een manier die klopt. Er wordt goed rekening gehouden met evt. dieetwensen. Fantastisch, we komen graag nog eens terug.
RikV .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Le Jardin is een prima restaurant voor een ontspannen diner of lunch. De locatie is vlak bij Utrecht Centraal, dus het is makkelijk afpreken als je met de trein komt en er zijn ook voldoende parkeergarages in de buurt. Het concept om vooral met plantaardige ingrediënten te koken levert fantastische gerechten op. De natuurwijnen zijn erg goed. Bediening is prima, heel vriendelijk en professioneel. Voor vertrouwelijke gesprekken zit je te dicht op elkaar maar verder is Le Jardin in alle opzichten een aanrader.
B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Fijn dat er een uitstekend Frans restaurant is waarin groente-gerechten de op de eerste plaats komen.

De schreeuwerige achtergrondmuziek is zowel te luid als ongepast qua stijl in het verfijnde restaurant.

Je moet lang wachten op je eten, hetgeen voor ons geen probleem was, maar misschien kan dit aangekondigd worden (dat je bv beter niet kunt komen als je haast hebt).
Bart-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Een echt smaakvolle en creatieve opbouw van gerechten. Mooi opgediend en op een prettige wijze aan tafel gebracht. goede sfeer in het restaurant.
Ed H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk! Kost wat, maar je loopt blij weg.
Camiel V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Wat een mooi heerlijk vernieuwend fris restaurant op de Mariaplaats met zeer vriendelijk gastvrije en zeer professionele bediening die met groot plezier en trots hun gerechten uitdienen. De gerechten hebben groenten als uitgangspunt (nee geen extremistische vega restaurant) en de chefs weten deze tot een waar chic en heerlijk prachtig feest te verheffen.

Zelden zo lekker gegeten en met heerlijke verassende wijnen per gerecht. Een waar feest en fijne gesprekken met bediening en de eigenaar. Wat een passie en wat een feest.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Erg lekker gegeten, veel groentjes maar totaal geen vlees gemist! De prijs is wel erg hoog: wij waren met 2 personen 200,- kwijt!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Fantastische, smaakvolle gerechten met bijpassende voortreffelijke wijnen!
Met allergieën wordt serieus rekening gehouden, heel fijn!
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Donderdagavond met twee collega's bij dit restaurant gegeten. We kregen een mooi tafeltje achterin en werden vriendelijk geholpen. We hadden gekozen voor het verassingsmenu van 5 gangen inclusief kaas.

Alle gerechten waren heerlijk maar vooral het voorgerecht van gazpacho met makreel mosselen. Bediening is vriendelijk maar de verhaaltjes zijn een beetje ingestudeerd. Heerlijk gegeten maar zeker niet goedkoop!
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Hartelijk ontvangst. Het werd een avond met een heerlijke maaltijd en lekker aangepaste wijn. Ook al was het de derde keer dat ik er kwam, ik werd weer verrast door de originaliteit van de het menu. Geweldige plek in Utrecht, zowel qua eten als decor.
Hannie O.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
De totale afwezigheid van prijzen vind ik een minpunt.
Verder uitstekend en verrassend.
Gerke K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Fantastische groente- maaltijd. 80% groente. Weinig koolhydraten. Echt bijzondere smaaksensaties. Ook de binnentuinen: een fijne plek..
Aukje D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
We hebben een heerlijk verassingsmenu gehad. We konden genieten van een mooie avond buiten op het sfeervolle terras en de bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Aanrader!
H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Echt verrukkelijk gegeten, heel verzorgd, dacht soms dat het een sterre menu was.
Voor het eerst mij laten verrassen door de kok, voor herhaling vatbaar.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Heerlijk gegeten, hebben het 4 gangen menu genomen, heerlijke gerechten . Fijne sfeer en een top bediening. Wij hebben genoten!
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Verwachtingen waren hoog, wellicht dat het daarom iets tegenviel... eten deels fantastisch deels net voldoende, bediening vriendelijk maar onder de maat.....