Le Jardin

Mariaplaats 42 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Jardin

Tuin in de stad

Cactus kopen? Le Jardin is een bloemist, plantenkas, restaurant en uitzonderlijk uniek tegelijkertijd. In een mooi pand in de oude binnenstad van Utrecht neemt de chef groenten als uitganspunt (ook wel: ''groentenomie''). Dit betekent niet per se vegetarisch, maar de focus is afgeweken van vlees of vis. Tussen alle weelderigheid zit je hier behoorlijk chique!

Meer informatie over restaurant Le Jardin

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12:00 tot 15:00 en van 17:00 tot 00:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Le Jardin

Corrie L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Bijzondere zeer smaakvolle gerechten in een prachtige ambiance
Susan Z.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Prima gegeten, alleen wat lange tijd tussen de gangen en de prijs voor menu was onduidelijk dus we werden wat verrast door de rekening. Maar geweldige gerechten in mooie omgeving en en bediening allemaal heel vriendelijk in blauwe jurkjes. Al met al een aanrader!
MirjavanderStouwe .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heb Le Jardin helaas pas dit jaar leren kennen. Voor mij is dit het beste restaurant van Utrecht. De smaakcombinaties zijn perfect, een smaakbeleving van heel hoog niveau. Kan niet wachten tot de volgende keer!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Het zal (me) niet vaak gebeuren. Twee keer in 1 week in hetzelfde restaurant een uitgebreid gangenmenu. Toch heb ik na de eerste zeer positieve ervaring er voor gekozen om deze uitdaging aan te gaan. En dan dit keer ook nog eens met een erkende Amsterdamse sterrenproever voor wie Utrecht weinig anders is dan een culinaire woestenij en die voor deze gelegenheid dan ook maar zijn korte broek had aangehouden. Maar wat een verrassing en unieke avond voor ons beiden. De unieke ambiance op het zomers verstilde maar toch bomvolle terras aan de Mariaplaats gaf het perfecte podium voor prachtige, verrassende eigentijdse groentencombinaties en soepel bijpassende klassieke Franse wijnen. Ondanks de drukte hield de keuken rekening met mijn zeer recente bezoek en waren alle gerechten nieuw. Op eentje na, en wat een genot. De zorgvuldige opbouw naar het perfecte eindstuk van zacht gegaard kalfsvlees bracht uiteindelijk het ultieme geluk bij mij en mijn compaan. Die gaat nooit meer in korte broek naar Utrecht!
Els B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Voor de tweede keer in korte tijd hier gegeten met vrienden. Leuk restaurant, lekker eten met groenten als basis in plaats van vlees/vis. Van de 5 gangen die we namen had er maar één vlees, en een andere zeevruchten maar dat vind ik niet zo lekker dus ik kreeg daarvoor een aparte combinatie met verschillende soorten en bereidingen van tomaat. Alle gerechten waren heerlijk, met veel afwisseling in smaken, structuur en bite. Ook de bijpassende wijnen waren prima en werden met genoeg deskundigheid toegelicht. Wel is het restaurant behoorlijk aan de prijs, voor 3 personen voor 6 gangen (5 gangen en een dessert) met wijn waren we 310 euro kwijt. En dan zijn de gangen allemaal niet echt grote porties. Het is het misschien wel waard maar te voren is het niet helemaal duidelijk hoeveel het geheel gaat kosten. Er wordt een menu aangeprezen (terecht), maar over de prijs wordt niet duidelijk gecommuniceerd. Op de website wordt bijvoorbeeld wel de menuprijs vermeld, maar niet het wijnarrangement erbij.
Iris Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Fijne, rustige en authentieke sfeer met vriendelijk en hartelijk personeel. Gerechten heerlijk, gevarieerd en prachtig opgemaakt.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Smakelijke originele gerechtjes, maar had na een 4 gangen menu (39€) nog wel wat trek ook al ben ik geen grote eter. Wellicht iets meer toevoegen in de vorm van kikkererwten en/of linzen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Uitstekend gegeten met pruma bediening. Voor snelle herhaling vatbaar
Elsbeth H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Verrassende gerechten, leuke plek zeker in de zomer, en vriendelijke bediening, heerlijk al die groente, je waant je in zuid Frankrijk echt de moeite waard om nog eens terug te komen
vonne V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Perfecte avond, gastvrije ontvangst, goede bediening en bovenal heerlijk en bijzonder eten! Wel wat duurder Maar daar krijg je ook kwalitateit voor.
W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Heerlijk om buiten te eten met vrienden, wij vonden het geluidsniveau hartje Utrecht op vrijdagavond aangenaam rustig en sfeervol, zeer smaakvolle gerechten en prettige bediening , kortom echt een aanrader! Wel handig om vooraf te informeren over de prijs van het menu en de drankjes.
Louise G.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Buiten gegeten bij Le Jardin, een prachtige plek onder de bomen aan een van de leukste en rustigste pleintjes in het centrum van Utrecht. Een beetje alsof je in het buitenland bent. Uiterst vriendelijke en voorkomende bediening, maar toch losjes. Heerlijke kleine groentegerechten met soms wat vlees en vis erbij en met lekkere wijntjes. Bijzondere smaken en smaakcombinaties geproefd. Veel groente en weinig (of geen) vlees of vis, zo zie ik het graag. We hebben genoten en komen zeker terug!
Willem .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Verrassende plek in Utrecht! Mooie plek op de Mariaplaats in Utrecht, weelderige entourage waar je je ogen uitkijkt naar alle mooie planten en bloemen. Terecht heet het Le Jardin, je waant je in een stadse binnentuin. De entourage en bediening komt organisch over, dat past wel bij een Jardin ;)
Het eten was erg smaakvol, de borden mooi opgemaakt. Groenten en kruiden vormen het grootste bestanddeel van de gerechten, vlees/vis neemt een kleine plek in, er wordt gewerkt met seizoensproducten. Wij vonden de verhouding erg goed en daardoor eet je ook lichter. Het is meer Dutch Cuisine dan French cuisine. Heerlijke wijn ook, een Pinot Noir iets gekoeld. De keuken had enorm haar best gedaan om rekening te houden met aanpassingen in mijn dieet. Ze gaven aan dat als ik verder van te voren had gereserveerd ze de aangepaste gerechten nog beter tot hun recht zouden laten komen, terwijl ik dit al heerlijk vond.
Wij kregen het verrassingsmenu, dit had te maken met mijn dieet. Persoonlijk vind ik het altijd fijn om de kaart te zien en ook te weten wat ik krijg, niet iedereen houdt van verrassingen dus ik zou die keuze bij de gast laten. Maar het pakte evengoed erg goed uit en deed niets af aan onze ervaring. We hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker terug! Een absolute aanrader voor Utrecht en omstreken.
Anny D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Gisteravond met 3 personen gedineerd in " le Jardin"
Het was vanaf het begin, tot het einde , zooooo ontzettend
GE -WEL-DIG!!
We hadden schitterend weer en zaten daarom ook buiten ;
in een ambiance ...zooo ontzettend sfeervol,
knus en relaxed !
Het eten was voortreffelijk
Evenals bediening !
Ik geef een 10+ voor "Le Jardin"
Ralph P.
Top restaurant 80/20 regel met onverwachte maar heerlijke smaakcombinaties
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Meerdere spannende, creatieve en mooi gepresenteerde kleine gerechten, met een hoofdrol voor speciale groenten en een bijrol voor kwalitatief vlees en vis, in een verrassingsmenu of à la carte; wij hebben ultiem genoten van het heerlijke eten, de geurige wijnen, de prettige bediening en de fijne sfeer! Aanrader!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Ik heb echt heerlijk gegeten! Het was verrassend steeds gerechten te krijgen (vijf in totaal) die niet te overdadig waren maar precies goed. En wat een verrukkelijke smaken! Allerlei originele groentes die bereid waren met lekkere kruiden. Verfrissend en ècht lekker!
Marita H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
heerlijke, verrassende recepten, in een prachtige ambiance buiten gegeten.
Christa G.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Heerlijk, puur en origineel gegeten. Vriendelijke bediening
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Iets teveel mayonaise. ;)