Over het restaurant Le Jardin

Tuin in de stad

Cactus kopen? Le Jardin is een bloemist, plantenkas, restaurant en uitzonderlijk uniek tegelijkertijd. In een mooi pand in de oude binnenstad van Utrecht neemt de chef groenten als uitganspunt (ook wel: ''groentenomie''). Dit betekent niet per se vegetarisch, maar de focus is afgeweken van vlees of vis. Tussen alle weelderigheid zit je hier behoorlijk chique!

Meer informatie over restaurant Le Jardin

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12:00 tot 15:00 en van 17:00 tot 00:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Le Jardin

Nive .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
We hebben een fijne avond gehad in Le Jardin. Harmen is een zeer vakkundige en aardige gastheer en oprecht geïnteresseerd in de gasten.
Connie J.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
We waren met zijn 7en en we hebben allemaal genoten. En ik was erg blij dat ze in staat waren rekening te houden met complexe dieetwensen.
Runa H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Onderscheidend en verfijnd restaurant met lekker eten, mooie groentecreaties en goede bediening in een leuke ambiance, passend bij de stijl van het restaurant. Niet heel goedkoop, maar je krijgt wel kwaliteit voor je geld en het is net even anders. Ook goede wijnen. Minpunt: men begon voor half elf al met herschikken van tafels en opruimen terwijl de gasten er nog zaten. Dat in hartje Utrecht. Daardoor krijg je het gevoel van: wij willen sluiten, niet erg gastvrij.
Mientje F.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Le Jardin is een verrassend leuk restaurant. Het eten is lekker en prachtig opgemaakt én wanneer je zoals wij voor 6 gangen kiest zijn het teveel verschillende smaken en wel erg veel sausjes. Dat zou nog puurder mogen.
De service is heel goed.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Een heerlijk verzorgde avond. Verrassende combinaties met veel afwisseling. Daarnaast een zeer attente service. Als je iets te vieren hebt of jezelf "gewoon" een bijzondere avond gunt!
Tesse L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Inrichting erg stijlvol. Met name erg te spreken over de bediening: hartelijk warm en ontspannen. Het eten is bestaat uit 80:20 groenten: vlees/vis, verrassende combinaties en zeer uitgesproken smaken en structuren. Enorm van genoten. Al met al kom ik graag terug!
Jelmer K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Uitstekende service, houden goed rekening met allergieen, heerlijk eten en goede wijnen.
Tirsa D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Het eten is verrassend en heerlijk! Ook ben ik er fan van dat de groente centraal staat in plaats van vlees of vis. Ook zeer attente verrassing bij de laatste gang gekregen, omdat mijn partner jarig was.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Verrassend eten met leuke vondsten. Speciaal sausen en purees. Prijzen waren "stevig", maar OK voor de gelegenheid.
We gaan weer terug, met kleine gezelschappen.
M. B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Zat zo dicht bij tafeltje naast ons dat ik de zweetlucht van de buurman rook.
Eten was lekker maar ook wel prettig om rond lunchtijd iets met brood te eten. Er is een menu rond lunchtijd, 2 GANGEN IS DAN ECHT TE WEINIG. Daarbij zeer hoog aan de prijs. Maar was absoluut lekker.
Henrieke H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Duur voor wat het is, gerechten slaan nergens op, combinaties zijn vermoedelijk spannend bedoeld maar gerechten komen niet bij elkaar. Mooie ingrediënten sneeuwen totaal onder in overkill aan smaken. Water kost vijf euro per fles en het was er ijskoud. Tegen de 100,- kwijt voor een lunch met twee personen, terwijl we alleen een beetje (voornamelijk koude) groente gegeten hebben, ik vind het eerlijk gezegd treurig en pretentieus.
K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Heerlijk verfijnde gerechten met bijzondere en verrukkelijke wijnen. De bediening is attent, meedenkend en maakt de avond compleet. Een echte aanrader!!
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Zoals vaker top gegeten. het gepocheerde ei met truffel was uitmuntend, hadden we er zo nog eentje van willen hebben.
Kennis van de gerechten en inventiviteit op uitzonderlijke hoogte en uitermate vriendelijk personeel
Matt M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Heerlijk eten, mooi opgemaakt voor een goede prijs. Veel aantrekkelijker dan gemiddeld restaurant voor beperkt hogere prijs. Prijs kwaliteit 9
Milan H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
5 gangen gegeten, erg lekker en verzorgd. Porties zijn wel een beetje te klein, tafels net een beetje te dicht op elkaar (zeker met luidruchtige buren) en prijs ook aan de hoge kant.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Verrassende gerechten met fraaie combinaties.
Gert-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Gisteren met ons 2-en bijzonder smakelijk gegeten bij Le Jardin. Heerlijke en bijzondere groentecombinaties met hier en daar een stukje vis of vlees. We hebben 4 gangen en koffie genomen. Alle gangen waren uitstekend. Een echte aanrader. We hopen snel weer terug te komen!
Machteld D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
Heel goed eten, zeer smakelijke gerechten. Mooie warme ambiance en prettige mensen.
Kasper N.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Erg lekkere gerechten met goed bijpassende wijnen. Sfeervol dineren, eventueel met iets meer persoonlijke aandacht zou prettig zijn.
Theo W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Heerlijk gegeten met prima arrangement. In het begin lag tempo wel wat hoog.