Le Jardin

Mariaplaats 42 3511 LL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Jardin

Tuin in de stad

Cactus kopen? Le Jardin is een bloemist, plantenkas, restaurant en uitzonderlijk uniek tegelijkertijd. In een mooi pand in de oude binnenstad van Utrecht neemt de chef groenten als uitganspunt (ook wel: ''groentenomie''). Dit betekent niet per se vegetarisch, maar de focus is afgeweken van vlees of vis. Tussen alle weelderigheid zit je hier behoorlijk chique!

Meer informatie over restaurant Le Jardin

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12:00 tot 15:00 en van 17:00 tot 00:00
Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Le Jardin

David H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Geslaagde avond: goede kwaliteit eten, erg sfeervolle inrichting, vriendelijk personeel. Een duidelijk minpunt: de porties waren wel echt te klein. Maak ze net iets groter, dan zouden we vaker terugkomen.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Groen in de zaak en best wat groen op het bord. Maar ook vis en vlees en mooie lichte gerechten voor de lunch. Kan misschien wat spannender, maar prima gegeten en kom er zeker weer terug.
Niels P.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Heerlijk gegeten. We hadden 5 gangen verrassingsmenu en het waren ook echt bijzondere combinaties die we nooit eerder hadden. Wijnen klopten ook met de gerechten. Ondanks dat ik wist dat groenten de boventoon voert bij Le Jardin, vond ik het percentage vlees/vis aan de magere kant. Voorgerecht was was super, en bevatte een klein stukje makreel, prima. Daarna 2 vega gerechten en het hoofd was een lam met portabello, maar vond na zoveel groenten de hoeveelheid lam te summier. (Blokje van 2x2cm). Verder gewoon goed lekker en komen zeker terug.
Otto S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Wat een ongelooflijk lekkere gerechten! Licht en prachtig in balans. Verbluffende groente bereidingen met af en toe een heerlijk klein stukje vis of vlees. Een voorbeeld voor andere restaurants waar de groente nog steeds ver te zoeken is. Zo mis je de grote stukken vlees echt niet.

Het toetje was echt waanzinnig. Met aardbeien, dragonijs en dragon olie. Zalig.

Leuke inrichting. Goed personeel.
Rachel V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Zowel het eten als de bijpassende wijnen waren bijzonder lekker. Samen met het kundige en hartelijke personeel was het weer een feest om hier te dineren!
Marc C.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Inventieve, eigentijdse op groenten gebaseerde keuken. Soms iets te ver gezocht hooguit.
Leuke wijnkaart, genoeg bio, ook wat natuurwijnen. Alles per glas, perfect.
Mooie locatie, dito inrichting, deskundige en attente bediening. Achterin wat lawaaiig (storende non descripte muziek) en wat op de tocht met tuindeur open bij 16 graden buiten....
Paulien E.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
85 euro p.p. vond ik behoorlijk duur.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
veel te weinig en te simpel, alleen groente kan heerlijk zijn, maar dit was echt in de categorie 10 minuten klaar voor thuis
N.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Le Jardin biedt een verrassingsmenu. We waren erg aangenaam verrast. Groeten staan centraal, en we leerden combinaties kennen die we nog nooit eerder geproefd hebben. Alles klopt. Van begin tot einde.
Sida D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijk gegeten, als veganist ook heerlijk 7 gangen gegeten... Verrukkelijk dessert!
C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heel leuke sfeer door mooie inrichting. Chic maar niet stijf. Heel aardige en alerte service! Bij het verrassingsmenu werd heel goed met alle bijzonderheden en wensen rekening gehouden. Vooral het concept met de focus op groenten is uniek, leuk en lekker. Een nieuwe eetervaring en vooral prima voor vegetariers!
M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Alles goed, ook mooie wijnkaart. Wel zou het goed zijn om iets te doen aan de verlichting. Het is veel te donker, vooral tijdens de lunch is dat niet prettig. We hadden liever achterin gezeten maar wisten niet dat daar meer licht is en kregen dat ook niet aangeboden.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Het verrassingsmenu is in alle opzichten een goede verrassing. Bijzondere smaken en verrassende combinaties strelen je tong, gezond (veel groente) en prachtig om naar te kijken. Wij hadden an 6 gangen ruim voldoende. De bediening is attent en vriendelijk.
Lieke V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Op 21 april gegeten bij Le Jardin met zes personen, en een heerlijke avond gehad! We hebben zes gangen genomen (verrassingsmenu) en het eten was uitstekend. Zoals het concept al aangeeft, kregen we voornamelijk groenten - maar de gerechten waren allesbehalve saai! Heel verrassend en van goede kwaliteit. Als er dan toch een stukje vlees of vis bij een gerecht zat, was ook dit perfect klaargemaakt. Daarbij is de bediening vriendelijk en het restaurant heel sfeervol ingericht. Zes gangen was voor ons precies genoeg. Echt een aanrader!
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We hebben heerlijk gegeten bij Le Jardin! En de kok had prima rekening gehouden met de dieetwensen (glutenvrij en vegan) van onze vrienden. Na een drankje op het terras gingen we binnen aan tafel. De bediening was erg vriendelijk en we waren mooi op tijd klaar met eten om naar het theater te gaan. We komen snel terug voor het 8-gangen menu, want dan kunnen we nog meer lekkers proeven!
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Mooie inrichting, goede wijnen en een vlotte, vriendelijke bediening. De smaken van de gerechten waren niet in balans. Te weinig variatie in structuren en zijn geld niet waard...
Femke P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Prima restaurant, mooie locatie, goed verzorgd, lekker eten, bijzondere combinaties en prima bediening!
jolienboeding .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Mooie plek om lekker buiten te lunchen. We bestelden het 2 gangenmenu: mooie kleurrijke gerechten met verrassende smaken.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Leuke en gemoedelijke ambiance, enthousiaste serveersters en eigenaar en verassend gerechten
Claudia B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
.Wij zijn weer zeer verrast. Hebben GENOTEN Vinden wel de wijn iets te duur. De gerechten ook glucose vrij zeer goed en iedere keer weer anders.