Le Jardin

Rucphenseweg 24 4715 TD Rucphen Nederland Kaart

Over het restaurant Le Jardin

Culinaire verwennerij in landhuis

Restaurant Le Jardin in Rucphen opende haar deuren in de zomer van 2013 en sindsdien is iedereen er welkom om te genieten van de passie voor horeca. Ontdek samen met vrienden, familie of collega’s de gastronomie van Le Jardin in het groen gelegen landhuis. Vanuit liefde voor eten en wijnen is Le Jardin ontstaan en dat zul je zeker voelen. Terwijl je heerlijk uitkijkt over de tuin zal het team van Le Jardin de uitdaging aangaan om je te verrassen met vernieuwende wijn en spijs combinaties. Of je nu met een gezelschap bent of gewoon lekker alleen, Le Jardin wil jouw bezoek bijzonder maken.

Meer informatie over restaurant Le Jardin

• Kom je met de auto?
    Restaurant Le Jardin bevindt zich op 500 meter afstand van de snelweg A58, afslag 21
  • : Gratis parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00
De lunchkaart wordt geserveerd van 12:00 tot 16:00

• Engels gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
willem.nagelkerke N.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
uitstekend restaurant, alerte en vriendelijke bediening, uitstekend eten : een aanrader
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Schitterende locatie....
Op het moment dat men hoorde dat onze gast geen varkensvlees at werd er spontaan een andere amuse gecreëerd.... Klasse !! Fijne vriendelijke bediening .
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gastvrije ontvangst en heerlijk gegeten, gewoon een aanrader! Het lijkt een pittige prijsje, maar de bediening en de gerechten maken het waar.
beertjep .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Valentijnsdiner genoten op 14 februari; heerlijk ! Verrassende amuses, mooi gepresenteerd. Absoluut top was de Jacobsmossel met koffie, kalfswang en pastinaak, maar ook de rest van het 5-gangenmenu was uitstekend. Mooie variëteit aan bijpassende wijnen. En, zoals altijd, uitstekend gastheer- en gastvrouwschap !
Wij komen wederom graag terug....
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
De ontvangst, bediening en zorg was professioneel, warm en prettig bij Le Jardin. De inrichting doet ietwat gedateerd aan en als begin 30 ers waren we het jongste publiek. We kozen die avond voor respectievelijk een Valentijnsmenu en een Wildmenu. De gerechten waren mooi van opmaak. Qua smaak tevreden. Pas echt super enthousiast werden we van het hoofdgerecht (respectievelijk lam en kalf) en het dessert (helemaal top).
Richard K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten met een aantal erg creatieve gerechten! Verder een heel mooie locatie en vriendelijke bediening. .
JoannaVerkerk V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Kom zeker terug!
Nelly G.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Restaurant is mij bekend. Bewust gekozen om heerlijk te lunchen bij Le Jardin.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Bij aankomst bleek er een schoorsteenbrandje te zijn geweest. Dit werd op dat moment door de brandweer geblust. We werden wederom hartelijke ontvangen en werden vriendelijk verzocht, onder het genot van een drankje, om even 10 minuten te wachten. Nog binnen die tijd mocht iedereen weer naar binnen en gingen we aan tafel. Alles liep weer gesmeerd en van een onderbreking was niks te merken. We kozen voor het Le Jardin menu. Het was zonder meer uitstekend. Het bijpassend wijnarrangement maakte het diner helemaal af. Onze complimenten voor de ontvangst, entourage, sfeer, bediening en het heerlijke eten.
Veerle V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prijs/kwaliteit niet helemaal ok.
Veel personeel dat soms dubbel werk doet.
Lekkere stoelen.
Theoria J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We werden gastvrij ontvangen. Mooie inrichting en vriendelijk personeel. De gastheer kwam zelf de eerste amuse serveren met een historisch verhaal over de locatie. We hebben het wildmenu genomen met bijpassende wijnen. Uitstekende gerechten en prachtig opgemaakt. De keuze van de wijnen was perfect. Wat een uitstekend restaurant op een prachtige plek. Ronduit top !!!
hans.oonincx .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
In een prachtige omgeving genoten van een heerlijk lunchdiner, waarbij de aandacht van de gastheer en zijn personeel perfect was.
beertjep .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Ons eerste bezoek aan Le Jardin en zeker niet het laatste ! Gekozen voor een lentemenu met wijnarrangement. Uitstekende gerechten met soms verrassende smaakcombinaties. Zowel de tarbot als de lamsfilet waren perfect, maar ook de andere gerechten en amuses waren heerlijk. Zeer attente service en gastheerschap. Van entree tot vertrek werd er aandacht aan ons en andere gasten besteed. Dit soort gastheerschap zie je maar weinig meer in deze tijd; chapeau !
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Heerlijk avondje weg gehad. Afgelopen zondag heerlijk 4 gangen le jardin menu gegeten, bediening was super keuken ook uitstekend,in 1 woord geweldige avond gehad, zeker een aanrader en we komen zeker terug.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Een prachtig gelegen restaurant.
Van het eten hadden we meer verwacht.
We kozen voor het lunchmenu, tartaar met rucphense kaas en parelhoen als hoofdgerecht.
De smaak van de groente , spruitjes en broccoli ,overheerste nogal.
De twee amuses waren prima.
De wijn was goed en de bediening zoals het hoort.
We zullen hier nog wel eens terugkomen, al was het alleen maar om de mooie omgeving.

Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede Kerstdag hier met echtgenoot en 2 vrienden aangezeten aan het Kerstdiner. Mijn man en ik komen bij deze eigenaar (Ad Lips) al meer dan 30 jaar en bezochten dit in 2013 opnieuw geopende Restaurant al meerdere keren. Even over de locatie. Midden in de bossen en het groen van Rucphen staat dit mooie kasteeltje/landhuis met een grandioze grote en prachtig aangelegde tuin waar het vooral goed toeven is op het terras in de zomer bij mooi weer. Dit hebben we ook al meerdere keren mogen ervaren.
Op koudere dagen komt de gezelligheid van het interieur je tegemoet. Een hele smaakvolle inrichting en 's -winters een prachtige open haard. De bar is één en al gezelligheid.
Op deze tweede Kerstdag 2016 hadden wij dus een tafel (ronde) gereserveerd en hadden wij uitzicht op de feestelijk in kerstsfeer verlichte tuin. Werkelijk schitterend. Binnen rook je meteen, wat bij kerstmis hoort vind ik eigenlijk, dennengeur en hout. Ook de restaurants waren feestelijk versierd met als blikvanger een prachtig versierde schouw.

Wij werden door Ad en Dianne hartelijk verwelkomd en daarna naar onze plaatsen begeleid.
Na de aperitief kregen wij een amuse. Was heerlijk, maar helaas vergeten wat het precies was. Was in ieder geval een grote gamba bij.
Voorgerecht: Taartje van zeekraal en aardappel met gemarineerde Sint Jacobsvruchten, kreeft met oester vinaigrette.
Tussengerecht: Bouillon van duif en Sherry met een crème van truffel
2e tussengerecht: Kwartelfilet met tarte tartin van rode ui en jus van Calvados
Spoom le Jardin (Verrukkelijk)
Hoofdgerecht: Hertenrugfilet met gekarameliseerde witlof, bitterbal van hete bliksem en jus van hert verrijkt met peper di Cassis
Nagerecht: Crème brûlée van espresso met een mousse van pure chocolade en meringue.
Koffie met heerlijke soorten bonbons als afsluiting.
Alles was in één woord zeer verfijnd en verrukkelijk van presentatie en smaak.
De bediening uitmuntend. We hebben een zeer geslaagde avond gehad bij Restaurant Le Jardin.
Wij komen snel weer, want deze sfeer en deze kwaliteit wil je telkens opnieuw beleven.
Wij kunnen u dit Restaurant van harte aanbevelen.

Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Prachtige omgeving en hetzelfde voor het Restaurant. Goede parkeergelegenheid. Het personeel (en de eigena(a)ren helpen ook mee) zijn zeer vriendelijk, maar erg formeel. Kan iets losser. Het aantal personen waar we mee kwamen was minder dan opgegeven, wat nogal korzelig werd opgevat. Op zich te begrijpen, maar dreinde wat na. Vanwege de tijd alleen een hoofdgerecht en dat was jammer... want het smaakte naar meer. Perfecte ossenhaas, bijna met de vork te snijden. Als afsluiter koffie/thee met overheerlijke bonbons. Een klein minpuntje... het geserveerde brood was niet meer kraakvers, maar voor de rest subliem.
Jeannette250 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Gouden bruiloft van mijn ouders gevierd bij Le Jardin. Het was voortreffelijk! Wat een service en gastvrijheid. Het eten was heerlijk, de wijn voortreffelijk, kortom we hebben genoten. Een speciaal woord van dank verdient de dame die de zorg had over de 9 kleinkinderen. Niets was haar te veel, ze mochten alles kiezen en toen ze hoorde dat een aantal dol was op escargots heeft ze die voor hen geregeld. Dank!
Jac L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Gewoon Top, alles klop
De suggesties, de wijn keuze, de bediening , de rust en natuurlijk het terras en uitzicht.
gewoon top.
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Prachtige locatie voor een heel verzorgt geheel, kaart is mooi in balans met lekkere klassiekers en verfrissende gerechten. keuken is perfect en de bediening dito. kom snel weer terug