Le Jardin

Rucphenseweg 24 4715 TD Rucphen Nederland Kaart

Over restaurant Le Jardin

Culinaire verwennerij in landhuis

Ervaar een culinaire verwennerij in de prachtige omgeving van Rucphen. Laat je verrassen in het sfeervolle landhuis Le Jardin door de dagverse gerechten en ongedwongen huiskamersfeer. Voor een gezellige borrel, high tea of high wine kan je ook terecht bij de Engelse bar in het restaurant!

Meer informatie over restaurant Le Jardin

• Kom je met de auto?
    Restaurant Le Jardin bevindt zich op 500 meter afstand van de snelweg A58, afslag 21
  • : Gratis parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00
De lunchkaart wordt geserveerd van 12:00 tot 16:00

• Engels gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Veerle V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Theoria J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We werden gastvrij ontvangen. Mooie inrichting en vriendelijk personeel. De gastheer kwam zelf de eerste amuse serveren met een historisch verhaal over de locatie. We hebben het wildmenu genomen met bijpassende wijnen. Uitstekende gerechten en prachtig opgemaakt. De keuze van de wijnen was perfect. Wat een uitstekend restaurant op een prachtige plek. Ronduit top !!!
Hans.oonincx .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
In een prachtige omgeving genoten van een heerlijk lunchdiner, waarbij de aandacht van de gastheer en zijn personeel perfect was.
Beertjep .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Ons eerste bezoek aan Le Jardin en zeker niet het laatste ! Gekozen voor een lentemenu met wijnarrangement. Uitstekende gerechten met soms verrassende smaakcombinaties. Zowel de tarbot als de lamsfilet waren perfect, maar ook de andere gerechten en amuses waren heerlijk. Zeer attente service en gastheerschap. Van entree tot vertrek werd er aandacht aan ons en andere gasten besteed. Dit soort gastheerschap zie je maar weinig meer in deze tijd; chapeau !
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Heerlijk avondje weg gehad. Afgelopen zondag heerlijk 4 gangen le jardin menu gegeten, bediening was super keuken ook uitstekend,in 1 woord geweldige avond gehad, zeker een aanrader en we komen zeker terug.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Een prachtig gelegen restaurant.
Van het eten hadden we meer verwacht.
We kozen voor het lunchmenu, tartaar met rucphense kaas en parelhoen als hoofdgerecht.
De smaak van de groente , spruitjes en broccoli ,overheerste nogal.
De twee amuses waren prima.
De wijn was goed en de bediening zoals het hoort.
We zullen hier nog wel eens terugkomen, al was het alleen maar om de mooie omgeving.

Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede Kerstdag hier met echtgenoot en 2 vrienden aangezeten aan het Kerstdiner. Mijn man en ik komen bij deze eigenaar (Ad Lips) al meer dan 30 jaar en bezochten dit in 2013 opnieuw geopende Restaurant al meerdere keren. Even over de locatie. Midden in de bossen en het groen van Rucphen staat dit mooie kasteeltje/landhuis met een grandioze grote en prachtig aangelegde tuin waar het vooral goed toeven is op het terras in de zomer bij mooi weer. Dit hebben we ook al meerdere keren mogen ervaren.
Op koudere dagen komt de gezelligheid van het interieur je tegemoet. Een hele smaakvolle inrichting en 's -winters een prachtige open haard. De bar is één en al gezelligheid.
Op deze tweede Kerstdag 2016 hadden wij dus een tafel (ronde) gereserveerd en hadden wij uitzicht op de feestelijk in kerstsfeer verlichte tuin. Werkelijk schitterend. Binnen rook je meteen, wat bij kerstmis hoort vind ik eigenlijk, dennengeur en hout. Ook de restaurants waren feestelijk versierd met als blikvanger een prachtig versierde schouw.

Wij werden door Ad en Dianne hartelijk verwelkomd en daarna naar onze plaatsen begeleid.
Na de aperitief kregen wij een amuse. Was heerlijk, maar helaas vergeten wat het precies was. Was in ieder geval een grote gamba bij.
Voorgerecht: Taartje van zeekraal en aardappel met gemarineerde Sint Jacobsvruchten, kreeft met oester vinaigrette.
Tussengerecht: Bouillon van duif en Sherry met een crème van truffel
2e tussengerecht: Kwartelfilet met tarte tartin van rode ui en jus van Calvados
Spoom le Jardin (Verrukkelijk)
Hoofdgerecht: Hertenrugfilet met gekarameliseerde witlof, bitterbal van hete bliksem en jus van hert verrijkt met peper di Cassis
Nagerecht: Crème brûlée van espresso met een mousse van pure chocolade en meringue.
Koffie met heerlijke soorten bonbons als afsluiting.
Alles was in één woord zeer verfijnd en verrukkelijk van presentatie en smaak.
De bediening uitmuntend. We hebben een zeer geslaagde avond gehad bij Restaurant Le Jardin.
Wij komen snel weer, want deze sfeer en deze kwaliteit wil je telkens opnieuw beleven.
Wij kunnen u dit Restaurant van harte aanbevelen.

Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Prachtige omgeving en hetzelfde voor het Restaurant. Goede parkeergelegenheid. Het personeel (en de eigena(a)ren helpen ook mee) zijn zeer vriendelijk, maar erg formeel. Kan iets losser. Het aantal personen waar we mee kwamen was minder dan opgegeven, wat nogal korzelig werd opgevat. Op zich te begrijpen, maar dreinde wat na. Vanwege de tijd alleen een hoofdgerecht en dat was jammer... want het smaakte naar meer. Perfecte ossenhaas, bijna met de vork te snijden. Als afsluiter koffie/thee met overheerlijke bonbons. Een klein minpuntje... het geserveerde brood was niet meer kraakvers, maar voor de rest subliem.
Jeannette250 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Gouden bruiloft van mijn ouders gevierd bij Le Jardin. Het was voortreffelijk! Wat een service en gastvrijheid. Het eten was heerlijk, de wijn voortreffelijk, kortom we hebben genoten. Een speciaal woord van dank verdient de dame die de zorg had over de 9 kleinkinderen. Niets was haar te veel, ze mochten alles kiezen en toen ze hoorde dat een aantal dol was op escargots heeft ze die voor hen geregeld. Dank!
Jac L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Gewoon Top, alles klop
De suggesties, de wijn keuze, de bediening , de rust en natuurlijk het terras en uitzicht.
gewoon top.
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Prachtige locatie voor een heel verzorgt geheel, kaart is mooi in balans met lekkere klassiekers en verfrissende gerechten. keuken is perfect en de bediening dito. kom snel weer terug
Jpdekok .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Een ontdekking uit 2014, toen het net geopend was: Restaurant Le Jardin, Rucphenseweg 24, 4715 TD Rucphen, waar de familie Lips gastvrijheid met hoofdletters schrijft. Le Jardin is een prachtige ambiance, gelegen op een klein landgoed, waar 's zomers buiten getrouwd kan worden en waar u zich 's winters kunt verwarmen aan de open haard. Er is een grote ruimte voor recepties en er zijn van alle moderne gemakken voorziene vergaderruimten. Op het terras, waar u binnenkort zelfs in warm, maar regenachtig weer geheel overdekt kunt lunchen en dineren, wordt uw aandacht, behalve door de magnifieke tuin, verrijkt met de verenpracht van een schitterende loslopende pauw. Maar de belangrijkste reden waarom Le Jardin een must is, treft u op tafel aan. In de keuken staat chef-kok en tovenaar Gijsbert Strootman. Ad Lips voorziet, samen met zijn gérant Premysl, de gerechten van voortreffelijke wijnen uit zijn wereld-wijnkelder (10.000 flessen!). Niet alleen de wijnkaart is voortreffelijk, vooral de wijnarrangementen zijn aan te bevelen. Ad Lips houdt in zijn wijnadvies niet alleen rekening met de gerechten, maar ook met de specifieke smaak van zijn gasten, zelfs met hun voorkeur voor de temperatuur van de wijnen! Vlak voor de lente begon deden wij ons tegoed aan een tartaar van langoustine met een quinoa salade als amuse. Het voorgerecht bestond uit huisgerookte wilde Schotse zalm, de eerste voortreffelijke Brabantse asperges met schuim van komkommer en een saus van Beurre Blanc. Als tussengerecht gekarameliseerde witlof met gebakken ganzenlever en een sabayon van Sauternes. Hoofdgerecht was een op de tong smeltende lamshaas met parelgort en een jus van lam, honing en tijm. Bij dit feest dronken we tongstrelende Pouilly Fumé 2012 van Gilles Chollet. Met andere woorden: Michelinsterrenkwaliteit voor een uitstekende prijs! J.P. de Kok, 23-3-2015
Sirac .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heerlijk gegeten. Een viergangenmenu, met verrassend lekkere gerechten, en niet te zwaar. Lekkere kaasplank ook.
De bediening mocht iets vlotter, de pauzes tussen de gerechten waren ruim.
John V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Onlangs heerlijk gegeten bij le Jardin. Prachtige klassieke ambiance, vriendelijke gastvrije mensen en heerlijk eten. We genoten van een 4-gangen diner met bijpassend wijn-arrangement. Gerechten waren allemaal uitstekend van smaak en de bijpassende wijnen erg goed. Er wordt hier royaal geschonken, niet die krenterige hoeveelheden die ik in ander zaken met een wijn-arrangement soms wel ervaren heb. Wat ik ook fijn vindt zijn de heerlijk zittende stoelen bij le Jardin en het grote gratis parkeerterrein. Topzaak !
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Prachtig gelegen, fantastische atmosfeer. Beetje ouderwets chique, positief bedoeld. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam, alles is mogelijk. Speciaal drankje, ander voorgerecht in het menu. Wordt direct zonder aarzelen geregeld.
Eten en wijnen vallen wat tegen. Gerechten zijn zeker wel creatief en wekken bij het lezen van de kaart hoge verwachtingen. Presentatie is heel mooi, beetje grote porties voor een 6 gangen menu. Bereiding en kwaliteit van ingrediënten kan beter. Aan de andere kant denk ik dat het voor de prijs helemaal niet gek is, persoonlijk denk ik beter zou zijn om wat simpeler te koken, of kleinere porties aan te bieden met betere kwaliteit ingrediënten en koken. Ietwat eenvoudige wijnen bij het menu maar wel goed voor een zeer fatsoenlijke prijs. We gaan zeker nog een keer terug maar zullen dan a al carte eten, voor- en hoofdgerechtje met deze porties is voldoende.
Prins N.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Geweldige ambiance en landelijke sfeer. Verrassingslunch vis was goed en smaakvol, je proeft de passie. De vis was wat aan de droge kant bij het hoofdgerecht en de aardappel viel wat uit de toon(te gewoon). Heerlijk op terras gegeten met smaakvolle passende wijn. Deze topzaak werkt vol overgave hard aan de weg; maar er is nog heel wat te te verfijnen en smaken af te stemmen. Men is goed op weg/bezig. Deze ondernemers verdienen een kans!!! Complimenten en komen zeker terug. Word op Facebook lid van community Bib Goumand!!!
LJVisser .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Zelden in zo'n mooi gelegen villa-restaurant gedineerd. Vooraf buiten op terras apperatief met zicht op een prachtige tuin. Voorgerecht een verrassende combinatie van tataar Amerikaans rund met truffelolie, Kreeft en ganzenlever. Tussengerecht mooi bereide coquilles met gesmolten lever. De noordzeetong uitstekend bereid en geserveerd.
Le Jardin staat voor dineren op niveau en een heerlijk ontspannen Brabantse sfeer. Zeer gastvrije en kundige bediening.
Kortom een culinair sieraad in een oase aan de rand van de Randstad.
AnsNB .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Een warme dag voor een lunch op het terras, maar onder de parasols was het nog goed toeven. We konden zonder problemen wisselen van (andere gereserveerde) tafel om echt uit de zon te zitten. Vriendelijke en vlotte bediening. Bij het aperitief een mandje met drie soorten brood plus boter en een spuitflaconnetje olijfolie. Daarna het surprisemenu genomen: gedroogde Spaanse ham (onbekende naam) op ananasstukjes met een blaadje sla en een sinasappeldressing met een vleugje vanille. Was o.k. Daarna een flink stuk getrancheerde en rosé gebakken kalfshaas met een Marsalasaus op lamsoren en met kleine paddestoeltjes. Mals maar beetje flauw stukje vlees. Was de saus zelf gemaakt?? Bolletje aardappelpuree erbij was niet lekker. Oude aardappel? Dessertlunchkaart niet bijzonder: Dame Blanche, ijs met aardbeien of coupe LeJardin. Die laatste was in verhouding te duur: €12,50 voor vers zomerfruit met drie bollen sorbetijs. Toef slagroom en een kletskop bovenop. Zelf nam ik Italiaans schuimgebak met een kop koffie. Tussen de schuimlagen geen verfijnde crème, beetje grof en ondefinieerbaar qua ingrediënten.
Men roept over het eten, maar dat zal dan vooral de dinerkaart moeten bieden. Qua Lunchkaart zeggen we 'mwah'. Geen bijzondere dingen waarvoor je terug gaat. Wordt het dus een keer 's avonds. Entourage is zowel binnen als buiten prima.
Lauran G.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Net terug van een heerlijke avond bij le Jardin. Wat een schitterende zaak! En wat een ontvangst door het enthousiaste eigenaarspaar. De trots en passie spat er vanaf.
Het gekozen moederdagmenu (oa tonijntartaar, kalfshaas, roodbaars etc), was een schot in de roos. Mooie combinaties die allemaal perfect van smaak waren. Met name de aspergesoep met een schuim van kreeft en de coquille waren de top. Hier komen wij zeker terug. Wat kan een avond uit eten dan toch geweldig zijn.
Jsanderson1 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Wij hebben met zijn vieren een 3 gangenmenu genomen. Bij binnenkomst kregen we bij de openhaard als voorafje een heerlijke amuse. Tussen voor- en hoofdgerecht werd ons nog een heerlijke spoon geserveerd. Als slot een overheerlijk toetje. De reden van hernieuwde kennismaking was: we hadden hier onlangs ons 50 jarig huwelijk gevierd in het bijgebouw de Orangerie met familie en vrienden. Ook dit was perfect verzorgd en voor iedereen aan te raden. Fam Sanderson, Hoeven.