Le Hollandais

31-206791248

Meer informatie over restaurant Le Hollandais

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Le Hollandais. Deze keer het dagmenu. Vooraf een heerlijke salade met makreel. Als hoofdgerecht de zelfgemaakte worst met hete bliksem, een absolute aanrader. Zoals altijd was de bediening voortreffelijk evenals de wijnen. Dit blijft een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam.
Marcella N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Eten heerlijk! Stoelen zitten niet zo goed.
judith J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
De warme oesters vond ik heel verrassend! Heerlijk combi tussen knolselderij en zilt. Met droge bourgogne! Heerlijke faux filet en goede warme ossewit frietjes. We waren heel gelukkig met de kaas en t nougat toetje. Super lekjer, veel dank
Ariane Z.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Gisteravond met z'n vieren gegeten in Le Hollandais. Allereerst viel de slechte akoestiek op. We konden elkaar moeilijk verstaan. En ik had een heel rare ervaring die hiermee samenhangt: ik had vegetarische ravioli besteld. Degene die de bestelling opnam had het kennelijk niet goed verstaan. Dat kan gebeuren. Ze zette voor iedereen het hoofdgerecht neer en voor mij een pasteitje. Dat ik dus niet besteld had. Toen nam ze mijn bord weer mee om in de keuken naar de ravioli te gaan vragen. Kwam ze even later weer met dat pasteitje terug en zette dat voor mijn neus met de woorden dat de ravioli niet ging lukken, want dat zou minstens twintig minuten duren (terwijl mijn tafelgenoten hun eten al zagen koud worden). Waarop ik zei dat ik zeker geen pasteitje wilde! Er ontstond een patstelling. Echt heel vreemd. En toen zei een van de tafelgenoten dat we dan wel van bord konden ruilen en zij het pasteitje zou nemen en ik dan haar vis... Tja, dat heb ik toen maar gedaan. Maar zou ik zelf niet besteld hebben. We dachten eigenlijk dat het niet bestelde gerecht gerecht dan wel niet op de rekening zou staan. Maar ja, het werd allemaal gewoon in rekening gebracht.
Jammer! Verder wel goed eten en aardige bediening, maar dit was wel een heel erge misser.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten met top wijn en lieve bediening in een super leuke sfeer!
lindafontijn F.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Vertrouwd en perfect als al vele jaren en constante kwaliteit. Wat een heerlijk restaurant!
Mylene S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
GRANDIOOS.
Alles klopt. Eten, Bediening, Sfeer. Echt een heerlijk avondje uit.
frank1711 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk franse keuken, excelente service en de wijn was erg goed, we hebben een hele goede avond gehad, kom zeker terug.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Zeer fijne plek om goed te eten. Uitstekend & eerlijk eten, hoogstaand niveau, maar niet hoogdravend. Bijvoorbeeld zelfgemaakte ganzenpate met zelf ingelegde augurk, daarbij perfect stoofpeertje en perfecte sla. Stevig zachte skrei met cantharellen en lof. Ontroerend goede appelcharlotte (bijzonder met combi van kastanjes). Uit alles spreekt liefde voor het vak. Bediening is kundig, vriendelijk, men is oprecht welkom. Gastvrouw werkt hier al 15 jaar vertelde ze ons.,
Aankleding is wat origineel & ietwat gedateerd maar niets mis mee.
reinoud V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk eten, frans, vlees en vis, beperkte kaart maar van hoge kwaliteit, Menu is voordelig. Er zat een vanzelfsprekendheid in die mij zeer goed beviel, zonder poespas of trendgevoeligheid. Verrassend ruim. Ervaren bediening. enige min was wachttijd voor hoofdgerecht. We waren om 18.30 de eerste maar om 20.00 zat het vol.
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Mijn man en ik waren door vrienden uitgenodigd om mee te gaan naar Le Hollandais. In tijden niet zo lekker gegeten in deze fijne zaak! Wij hadden een rustige plek helemaal achterin het restaurant. De sfeer en verlichting zijn er heel prettig. De gastheren en gastvrouw waren zeer correct en erg vriendelijk. Wisten precies wie wat besteld ook al had een collega de bestelling opgenomen. De smaak en kwaliteit van de gerechten waren bijzonder goed. Als voorgerecht hadden we verschillende gerechten, waaronder de zeevruchten. Als hoofdgerecht hadden we allemaal hertenbiefstuk. We kregen er heerlijke bijpassende wijnen bij geserveerd. We hebben in alle rust kunnen tafelen met elkaar. En er werd tijd genomen tussen de gangen. Een heerlijk avondje dineren. Hier komen wij zeker terug!
Mylene S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk eten, zeer ontspannen,
bediening is uitstekend.
Prijs kwaliteit is grandioos.
Wil je lekker eten dan is dit een echte aanrader.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Fantastische keuken, klassiek maar niet oubollig en hele mooie wijnen. Heel persoonlijke bediening ook, zonder dat het klef wordt. Waarom eet ik hier niet vaker, denk ik altijd als ik hier wegfiets....
Pierre O.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Voor de 3e keer hier gegeten. Beide vorige keren waren meer dan goed, ruim voldoende. Vrienden van ons komen hier graag en hadden dit ook deze keer uitgezocht. Ze kozen voor een tafeltje buiten, op straat, voor de deur op de Amsteldijk. Jammer van die keuze, want zo ervoer ik ook deze keer weer hoe belangrijk de entourage is voor het genieten van een goede maaltijd. De bediening was deze avond ook niet zo op dreef. Het buitengebeuren stond een goede doorstroming in de weg en van de twee was de lieftallige dame nog niet zo goed ingevoerd, maar wel erg aardig. En dan de maaltijd. Voorgerecht van charcuterie met schenkel en bloedworst en een groenteen rémoulade was aardig maar niet echt bijzonder. Onze gastdames wilden het vegetarisch doen met ravioli maar er was helaas nog maar één portie. Delen dus! Het hoofdgerecht was vis, Rog in een heerlijke botersaus. Erg goed, je eet dit niet zo vaak. De bijgerecht de groente écrasé bekoorde mij wat minder. Wat flauw van smaak. De gastdames bestelden gegrild runderstaartstuk en dat was naar genoegen. Kaas en dessert waren goed. Al met al een redelijk goede maaltijd. Jammer van die enorme herrie van al dat verkeer. Dat bederft veel. Nooit meer aan de straat eten dus. Trouwens, de witte wijn (Bourgogne) was voortreffelijk! Dat we de inrichting en sfeer wat lager hebben beoordeeld komt door het rumoerige buitengebeuren. Binnen is dit juist heel goed wat we weten uit eerdere ervaringen.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
We zijn helemaal terug in de vorige eeuw, althans wat de inrichting van dit restaurant betreft. De witte kuipstoelen zitten goed, de akoestiek is matig. De kunst aan de muur, gemaakt door Harald Vlugt, is eigentijds. Er wordt hier traditioneel Frans gekookt, zonder veel franje, met af en toe wat Spaanse en Italiaanse invloeden. Zo staan op het menu een ajo blanco soep (die is lekker, zegt een tafelgenoot) en risotto met oesters en wilde zalm.
Wij nemen frîtots van vis en langoustines met waterkers en saffraanmayonaise. Een soort kibbeling, waar niet erg veel smaak aan zit. De saffraanmayonaise, die dit gerecht een exotisch tintje moet geven, wordt helaas pas gebracht als we de vis al bijna op hebben. Het hoofdgerecht is wilde eend met knolselderij, pommes dauphines en trompettes de la mort. Smaakt prima, de eend is goed gebraden en lekker mals. Aan de andere kant van de tafel klinken enthousiaste geluiden over het gegrilde runderstaartstuk met groene snijbiet en merg. Maar voor het stukje rogvleugel krijgt de keuken de handen niet op elkaar. De kaaswagen en de meringues met sorbets van kersen, bramen en frambozen zijn daarentegen weer top.
Over het algemeen hebben we dus goed gegeten, al kunnen enkele gerechten nog wel wat verbeterd worden.
De bediening is erg hartelijk. Die hadden we, vooral aan het eind van de avond wanneer we nog iets willen bestellen, wel iets meer in de buurt van onze tafel willen zien.
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voor het eerst gegeten bij Le Hollandais op aanraden van een vriendin. Mooie locatie aan de Amstel (Pijp-Oost), geen pretentie, vriendelijke (het kan in Amsterdam), kundige bediening, mooie wijnen, schone toiletten. Heerlijk 3-gangen menu genoten. Verrassend zelfs. Ik at er een combinatie die ik nog nooit probeerde: een worstje van varken met gamba's (pluim voor de kok). Alles goed op elkaar afgestemd, mooi geserveerd, prima hoeveelheid en een laag liflaf en pretentiegehalte! De bediening weet je op een kundige manier mee te nemen in een aantal smaak suggesties zowel qua wijn als eten, zonder je eigen wensen te overschaduwen. Gedurfde combinaties en meer traditionele. Een prachtige smaakervaring. Daarnaast, yes, geen Heineken bier maar heerlijk Limburgs Brand Ur. Over het decor valt te twisten. Wat mij echter beviel is hoe ze van een kleine ruimte een open ruimtelijk en gezellig restaurant hebben weten te maken. De tafeltjes staan niet boven op elkaar, de bar is ruimtelijk opgezet en de keuken is open. De stijl is een hybride van eenvoudig, jaren vijftig en modern. Ik kon het niet helemaal thuisbrengen, maar het beviel! Hier kom ik zeker terug en voor al die mensen die behoefte hebben aan een niet overvolle locatie, aan kwaliteit, vriendelijkheid en gezelligheid: ga naar Le Hollandais aan de Amstel in Amsterdam.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Al weer een tijdje geleden dat we hier zijn geweest en dus de vraag of de hoge kwaliteit wordt gehandhaafd. En dat is zonder meer het geval. De gerechten zijn allen zeer goed van smaak en omvang. Met eenvoudige ingrediënten worden spannende gerechten gemaakt (hulde aan de kok). We kozen dit keer wijnen per glas en ook daar zijn wij uiterst tevreden over. Dat in combinatie met een attente en persoonlijke bediening leidt tot een top bezoek. Kortom hier komen we weer terug.
george_witteveen .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wat is dit toch een fantastisch restaurant. Een warm bad waar je in terecht komt. Hele prettige sfeer, verlichting. Niet boven op elkaar. En natuurlijk echt heerlijk eten. Geen (te) bedachte gerechten met teveel verschillende ingrediënten. Klassiek en bijna tijdloos.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het was precies zoals verwacht, mooie klassieke gerechten, lekkere wijnen en erg vriendelijke bediening. De prijs kwaliteit verhouding is prima.
Het enige commentaar dat ik heb is dat het allemaal wat traag ging. 3,5 uur voor 4 gangen vind ik te lang. We waren er op een zaterdag avond en het zat vol maar dat mag geen reden zijn.
We komen zeker nog wel terug maar dan door de weeks wanneer het wat rustiger is.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Beetje kritisch blijven, vind ik. Een wel erg beperkte kaart, maar wel met bijzondere gerechten. Echter niet perfect. De zult vooraf was te koud. Gaf de indruk dat ie uit de koeling kwam en dat komt minder vers over. De Bollito was erg lekker, maar het brood vooraf en de bijgerechten waren erg nodig om de maag te vullen. Borden mogen heter (beter voorverwarmd) opgediend. Prijs/prestatie goed. Het wijnadvies was uitstekend, maar ook daarin was de keuze niet bepaald ruim. Prijzen van de wijn zijn redelijk. De service is een beetje sober, maar vriendelijk en goed. Flexibel met reserveren (late wijziging). Wat lang wachten op voorgerecht. Mooi, eveneens sober, maar smaakvol ingerichte zaak. Echter erg lawaaiig. Het zat bijna vol.