Le Hollandais

Meer informatie over restaurant Le Hollandais

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant Le Hollandais

Koen E.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk gegeten, verrassend leuke en spontane bediening! Top avond gehad.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Heerlijk gegeten met een groep van 10 personen. Driegangenmenu menu met goed wijnadvies erbij. Verse producten en verrassende smaakcombinaties. Kaasdessert is aanrader.
Aron M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Goed eten vriendelijke bediening
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijke avond bij Le Hollandais. Meteen een erg lekkere amuse van een scheermesje met pittige worst, uitjes, sellerie en diverse andere knapperige groenten. Navolgende terrine van wilde gans met vruchten compote kwam met een uitstekend passende Franse chenic blanc, net als het gehele wijnarrangement een geïnspireerde keuze. Met basilicum, bosui en bottarga (het schaafsel van gedroogde tonijn dat je veel in o.a. Sicilie ziet) bedekte risotto prima tussengerecht. Hoofd kwam met heerlijke stamppot en worst voor tafeldame (een beproefd recept hier) en een superzachte hertenbout. Wederom heerlijk! Met de afsluitende appelsoufle en chocolade 'nemesis' (een plat en zeer solide taartje) werd de avond in stijl afgerond. Wij wilden hier al heel lang een keer gaan eten en gaan nu zeker snel weer terug!
Emile C.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Fantastisch gegeten. Wat wordt hier goed, degelijk, origineel en ambachtelijk op hoog niveau gekookt. Heerlijke avond.
Jannie V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Heerlijk eten , heerlijke wijnen en heel gezellige ambiance met uitstekende bediening. Jannie
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Dit is een klassiek restaurant zonder al te veel poespas. Ik ben hier twee keer geweest, de eerste keer was fantastisch. Heerlijke wijn, een goed menu en een redelijke rekening. Bediening is altijd heel fijn, de juiste ratio formeel / informeel, vooral van de hostess. Helaas was de tweede keer het eten iets minder. Het voorgerecht van koude Krab was prima, vooral voor de warme dag dat we er waren, de soep was simpel maar goed. Het 'hoofdgerecht' was echter een plek als deze niet waardig. Een pasteitje met visragout. Op de kaart zag het er uit als een traditioneel gerecht dat interessant zou kunnen zijn mits de uitvoering het spannend zou maken, en alhoewel prima uitgevoerd, was het als een hoofdgerecht op ons bord toch echt teleurstellend. Gewoon, een pasteitjen, niets bijzonders. Omdat we aan het einde van de avond 4 gangen menu, met een fles wijn en een Kir Royal, zonder het kaasplankje zelfs, 80 euro per persoon uitgeven, vind ik zo'n hoofdgerecht bijzonder jammer.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Weer fantastisch gegeten en geweldig verwend
Tjalde E.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijke kaart en goed bereid eten. Lekkere wijn en vriendelijke bediening. Echt een aanrader.
Reint S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Uitstekende hete bliksem met heerlijke zelfgemaakte worst. Heerlijke bio witte beaujolais.
Dirk-Jan L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het was jaren geleden dat ik voor het laatst in Le Hollandais ben geweest. Het was fijn om te merken dat, ondanks de verstreken jaren, de kwaliteit van de gerechten nog steeds heel goed is. Bovendien is ook de ontvangst en de bediening nog steeds zeer vriendelijk. De kaart is klein, maar biedt desondanks meer dan genoeg keuze. Ook het afsluitende kaasplateau, met flinke stukken kaas en een geweldige dessertwijn, is nog steeds geweldig.
Ik vind het heel knap dat ze na zoveel jaar nog steeds zo'n hoog niveau weten te handhaven! Helaas woon ik niet meer in de buurt, anders zou ik zeker vaker komen.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Le Hollandais. Deze keer het dagmenu. Vooraf een heerlijke salade met makreel. Als hoofdgerecht de zelfgemaakte worst met hete bliksem, een absolute aanrader. Zoals altijd was de bediening voortreffelijk evenals de wijnen. Dit blijft een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam.
Marcella N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Eten heerlijk! Stoelen zitten niet zo goed.
judith J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
De warme oesters vond ik heel verrassend! Heerlijk combi tussen knolselderij en zilt. Met droge bourgogne! Heerlijke faux filet en goede warme ossewit frietjes. We waren heel gelukkig met de kaas en t nougat toetje. Super lekjer, veel dank
Ariane Z.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Gisteravond met z'n vieren gegeten in Le Hollandais. Allereerst viel de slechte akoestiek op. We konden elkaar moeilijk verstaan. En ik had een heel rare ervaring die hiermee samenhangt: ik had vegetarische ravioli besteld. Degene die de bestelling opnam had het kennelijk niet goed verstaan. Dat kan gebeuren. Ze zette voor iedereen het hoofdgerecht neer en voor mij een pasteitje. Dat ik dus niet besteld had. Toen nam ze mijn bord weer mee om in de keuken naar de ravioli te gaan vragen. Kwam ze even later weer met dat pasteitje terug en zette dat voor mijn neus met de woorden dat de ravioli niet ging lukken, want dat zou minstens twintig minuten duren (terwijl mijn tafelgenoten hun eten al zagen koud worden). Waarop ik zei dat ik zeker geen pasteitje wilde! Er ontstond een patstelling. Echt heel vreemd. En toen zei een van de tafelgenoten dat we dan wel van bord konden ruilen en zij het pasteitje zou nemen en ik dan haar vis... Tja, dat heb ik toen maar gedaan. Maar zou ik zelf niet besteld hebben. We dachten eigenlijk dat het niet bestelde gerecht gerecht dan wel niet op de rekening zou staan. Maar ja, het werd allemaal gewoon in rekening gebracht.
Jammer! Verder wel goed eten en aardige bediening, maar dit was wel een heel erge misser.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten met top wijn en lieve bediening in een super leuke sfeer!
lindafontijn F.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Vertrouwd en perfect als al vele jaren en constante kwaliteit. Wat een heerlijk restaurant!
Mylene V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
GRANDIOOS.
Alles klopt. Eten, Bediening, Sfeer. Echt een heerlijk avondje uit.
frank1711 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heerlijk franse keuken, excelente service en de wijn was erg goed, we hebben een hele goede avond gehad, kom zeker terug.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Zeer fijne plek om goed te eten. Uitstekend & eerlijk eten, hoogstaand niveau, maar niet hoogdravend. Bijvoorbeeld zelfgemaakte ganzenpate met zelf ingelegde augurk, daarbij perfect stoofpeertje en perfecte sla. Stevig zachte skrei met cantharellen en lof. Ontroerend goede appelcharlotte (bijzonder met combi van kastanjes). Uit alles spreekt liefde voor het vak. Bediening is kundig, vriendelijk, men is oprecht welkom. Gastvrouw werkt hier al 15 jaar vertelde ze ons.,
Aankleding is wat origineel & ietwat gedateerd maar niets mis mee.