Le Hollandais

31-206791248

Meer informatie over restaurant Le Hollandais

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Mylene S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk eten, zeer ontspannen,
bediening is uitstekend.
Prijs kwaliteit is grandioos.
Wil je lekker eten dan is dit een echte aanrader.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Fantastische keuken, klassiek maar niet oubollig en hele mooie wijnen. Heel persoonlijke bediening ook, zonder dat het klef wordt. Waarom eet ik hier niet vaker, denk ik altijd als ik hier wegfiets....
Pierre O.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Voor de 3e keer hier gegeten. Beide vorige keren waren meer dan goed, ruim voldoende. Vrienden van ons komen hier graag en hadden dit ook deze keer uitgezocht. Ze kozen voor een tafeltje buiten, op straat, voor de deur op de Amsteldijk. Jammer van die keuze, want zo ervoer ik ook deze keer weer hoe belangrijk de entourage is voor het genieten van een goede maaltijd. De bediening was deze avond ook niet zo op dreef. Het buitengebeuren stond een goede doorstroming in de weg en van de twee was de lieftallige dame nog niet zo goed ingevoerd, maar wel erg aardig. En dan de maaltijd. Voorgerecht van charcuterie met schenkel en bloedworst en een groenteen rémoulade was aardig maar niet echt bijzonder. Onze gastdames wilden het vegetarisch doen met ravioli maar er was helaas nog maar één portie. Delen dus! Het hoofdgerecht was vis, Rog in een heerlijke botersaus. Erg goed, je eet dit niet zo vaak. De bijgerecht de groente écrasé bekoorde mij wat minder. Wat flauw van smaak. De gastdames bestelden gegrild runderstaartstuk en dat was naar genoegen. Kaas en dessert waren goed. Al met al een redelijk goede maaltijd. Jammer van die enorme herrie van al dat verkeer. Dat bederft veel. Nooit meer aan de straat eten dus. Trouwens, de witte wijn (Bourgogne) was voortreffelijk! Dat we de inrichting en sfeer wat lager hebben beoordeeld komt door het rumoerige buitengebeuren. Binnen is dit juist heel goed wat we weten uit eerdere ervaringen.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
We zijn helemaal terug in de vorige eeuw, althans wat de inrichting van dit restaurant betreft. De witte kuipstoelen zitten goed, de akoestiek is matig. De kunst aan de muur, gemaakt door Harald Vlugt, is eigentijds. Er wordt hier traditioneel Frans gekookt, zonder veel franje, met af en toe wat Spaanse en Italiaanse invloeden. Zo staan op het menu een ajo blanco soep (die is lekker, zegt een tafelgenoot) en risotto met oesters en wilde zalm.
Wij nemen frîtots van vis en langoustines met waterkers en saffraanmayonaise. Een soort kibbeling, waar niet erg veel smaak aan zit. De saffraanmayonaise, die dit gerecht een exotisch tintje moet geven, wordt helaas pas gebracht als we de vis al bijna op hebben. Het hoofdgerecht is wilde eend met knolselderij, pommes dauphines en trompettes de la mort. Smaakt prima, de eend is goed gebraden en lekker mals. Aan de andere kant van de tafel klinken enthousiaste geluiden over het gegrilde runderstaartstuk met groene snijbiet en merg. Maar voor het stukje rogvleugel krijgt de keuken de handen niet op elkaar. De kaaswagen en de meringues met sorbets van kersen, bramen en frambozen zijn daarentegen weer top.
Over het algemeen hebben we dus goed gegeten, al kunnen enkele gerechten nog wel wat verbeterd worden.
De bediening is erg hartelijk. Die hadden we, vooral aan het eind van de avond wanneer we nog iets willen bestellen, wel iets meer in de buurt van onze tafel willen zien.
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voor het eerst gegeten bij Le Hollandais op aanraden van een vriendin. Mooie locatie aan de Amstel (Pijp-Oost), geen pretentie, vriendelijke (het kan in Amsterdam), kundige bediening, mooie wijnen, schone toiletten. Heerlijk 3-gangen menu genoten. Verrassend zelfs. Ik at er een combinatie die ik nog nooit probeerde: een worstje van varken met gamba's (pluim voor de kok). Alles goed op elkaar afgestemd, mooi geserveerd, prima hoeveelheid en een laag liflaf en pretentiegehalte! De bediening weet je op een kundige manier mee te nemen in een aantal smaak suggesties zowel qua wijn als eten, zonder je eigen wensen te overschaduwen. Gedurfde combinaties en meer traditionele. Een prachtige smaakervaring. Daarnaast, yes, geen Heineken bier maar heerlijk Limburgs Brand Ur. Over het decor valt te twisten. Wat mij echter beviel is hoe ze van een kleine ruimte een open ruimtelijk en gezellig restaurant hebben weten te maken. De tafeltjes staan niet boven op elkaar, de bar is ruimtelijk opgezet en de keuken is open. De stijl is een hybride van eenvoudig, jaren vijftig en modern. Ik kon het niet helemaal thuisbrengen, maar het beviel! Hier kom ik zeker terug en voor al die mensen die behoefte hebben aan een niet overvolle locatie, aan kwaliteit, vriendelijkheid en gezelligheid: ga naar Le Hollandais aan de Amstel in Amsterdam.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Al weer een tijdje geleden dat we hier zijn geweest en dus de vraag of de hoge kwaliteit wordt gehandhaafd. En dat is zonder meer het geval. De gerechten zijn allen zeer goed van smaak en omvang. Met eenvoudige ingrediënten worden spannende gerechten gemaakt (hulde aan de kok). We kozen dit keer wijnen per glas en ook daar zijn wij uiterst tevreden over. Dat in combinatie met een attente en persoonlijke bediening leidt tot een top bezoek. Kortom hier komen we weer terug.
George_witteveen .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wat is dit toch een fantastisch restaurant. Een warm bad waar je in terecht komt. Hele prettige sfeer, verlichting. Niet boven op elkaar. En natuurlijk echt heerlijk eten. Geen (te) bedachte gerechten met teveel verschillende ingrediënten. Klassiek en bijna tijdloos.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het was precies zoals verwacht, mooie klassieke gerechten, lekkere wijnen en erg vriendelijke bediening. De prijs kwaliteit verhouding is prima.
Het enige commentaar dat ik heb is dat het allemaal wat traag ging. 3,5 uur voor 4 gangen vind ik te lang. We waren er op een zaterdag avond en het zat vol maar dat mag geen reden zijn.
We komen zeker nog wel terug maar dan door de weeks wanneer het wat rustiger is.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Beetje kritisch blijven, vind ik. Een wel erg beperkte kaart, maar wel met bijzondere gerechten. Echter niet perfect. De zult vooraf was te koud. Gaf de indruk dat ie uit de koeling kwam en dat komt minder vers over. De Bollito was erg lekker, maar het brood vooraf en de bijgerechten waren erg nodig om de maag te vullen. Borden mogen heter (beter voorverwarmd) opgediend. Prijs/prestatie goed. Het wijnadvies was uitstekend, maar ook daarin was de keuze niet bepaald ruim. Prijzen van de wijn zijn redelijk. De service is een beetje sober, maar vriendelijk en goed. Flexibel met reserveren (late wijziging). Wat lang wachten op voorgerecht. Mooi, eveneens sober, maar smaakvol ingerichte zaak. Echter erg lawaaiig. Het zat bijna vol.
Gloudemans .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wij hebben ons gisteren laten verrassen door de chef met een 5 gangen menu en een wijn arrangement Wij zaten aan de keukentafel in een leuke ongedwongen sfeer . Het eten en de wijn waren prima en de service uitstekend. Wat ons betreft een aanrader.
Middel.vork .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Prima professionele, informele bediening. Lekker menu met bijpassende glazen wijn voor een goede prijs. Gerechten erg lekker, verrassend en kwalitatief goed onderbouwd
EdwardA .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Goed eten met een zeer beperkte kaart. Geen culinaire hoogstandjes maar normaal inderdaad nogal Hollands eten.
Aaardige avond zonder bijzonder te zijn.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisterenavond met mijn vrouw in Le Hollandais gegeten. Het was zeker 7 a 8 jaar geleden dat we hier waren, waarom zo lang gewacht? Er wordt hier in mijn beleving ontzettend lekker gekookt. Complimenten aan de koks van dit restaurant. Een kleine beperkte kaart en alles van grote kwaliteit Goed uitgebalanceerde rechten, niet te veel niet te weinig, precies goed. Wij kozen voor a la carte met een ieder een verschillend voorgerecht. Zowel de kabeljauw als de salade met krokant gebakken varkenspoot zijn om te smullen. Maar het absolute hoogtepunt was het hoofdgerecht, een mix van orgaanvlees op zijn Piemontese gemaakt, fantastisch! We geven een 7 voor service, omdat op dit niveau je niet bij ieder gerecht zelf achter de wijn aan moet. Commercieel niet slim, maar het personeel moet hier toch echt zelf het initiatief nemen. Wellicht hadden we een beetje pech, het was erg druk. Het restaurant is goed ingericht, je komt in een warme zaak, niet overdadig, geen hippe tent, soort van tijdloos. We gaan hier terugkomen en dat gaat zeker geen 8 jaar duren!
Marianne E.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Dit restaurant met uitzicht over de Amstel heeft een keuze menu en ook een (beperkte) a la carte mogelijkheid. Wij gingen voor het menu waarbij het voorgerecht terrine van wild konijn was met crudites en toast en het hoofdgerecht gebakken longhaas met witlof uit de oven en pommes dauphines. Beide erg smakelijk en ook goed uitgevoerd, net alsof je in Frankrijk zit te eten. De desserts waren goed, maar niet spectaculair. Wijn was goed.
Vriendelijke service, maar liet wel steekjes vallen. Tot twee keer toe waren ze vergeten onze bestellingen door te geven aan de keuken. Eerste keer moesten we zelf ze er aan herinneren, de tweede keer hadden ze het zelf door. Stoelen zijn oncomfortabel wit plastic en de bruine ouderwetse schrootjes zijn nog volop aanwezig aan de muur. Lekker gegeten hier.
GORD .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Na jaren weer hier gegeten. Eten en bediening waren een verademing en van hoog niveau. De keuken is nog steeds klassiek Frans. Zo ook de wijnkaart met prettige wijnen tegen vriendelijke prijzen.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Voor de eerste keer bij Hollandais gegeten. Een restaurant met een prettige sfeer waar je je welkom voelt. Vooraf de rauwe gemarineerde kabeljauw met panzanella. Een bijzonder geslaagd gerecht. Goede verse vis en lekker gekruid. De panzanella was lekker fris. Dat smaakte naar meer! De longhaas gekozen als hoofdgerecht. Prima bereid vlees met lekkere witlof. Een goed gerecht, maar geen geraffineerde of verfijnde smaken. Geen wow-factor. Toe gekozen voor kaas. Niets op aan te merken, goede kwaliteit en goede temperatuur. Erbij werden crackers en wit brood gereserveerd. Persoonlijk vind wat zwaarder brood bij kaas lekkerder. Verder worden er prima wijnen geschonken. De bediening is vriendelijk, heeft aandacht voor de gasten en heeft verstand van zaken. Het decor is een mix van klassiek en stoer. Kortom, Le Hollandais is een prettig restaurant met een fijne sfeer, waar je prima kunt eten.

Thong .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Als je van eten houdt, moet je Adriaan laten koken. Eindelijk steeds weer normaal en heerlijk gerechten. Decor moet je van over nadenken..... uiteindelijk heb je een reden daarom dit gaat, het gaat om eten, wijnen en de gasten. Wij hebben vaker hier gegeten. Bij de gerechten keuze en idee's kom je denk: ouderwets en bekent. maar dan om een goede manier gemaakt. Soms zijn de gerechten iets te eenvoudig. Het interieur kan goede stoelen nodig hebben en dus ook de gasten en de akoustiek als het vol wordt is moeilijk te verslaan. .
Wijn en bediening is zeer sympathiek. Geen grote bekende ABCtjes wijnen maar wel met een karakter en "slimme"wijnen.

Henny S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Voor het eerst naar dit restaurant geweest, mijn ouders komen hier vaker en ik kan begrijpen waarom! In deze keuken weten ze echt wat ze doen, en ze werken met goede ingrediënten.
Prettige, wat klassiek aandoende inrichting, de stoelen zijn wel een minpuntje maar op verzoek worden er extra kussens gebracht. Beperkte kaart, met daarnaast diverse andere gerechten en vegetarisch op verzoek. Na een interessante amuse beginnen we met oesters (voortreffelijk hoewel naar mijn smaak iets te koud), een mooie gemengde groene salade, en malse kalfstong geserveerd met een plakje zeer bijzondere gelatine (met zachte stukjes groente erin omwikkeld met snijbiet). Alleen het sausje erbij is minder lekker en laten we staan. Daarna kiezen we voor de vis van de dag (helemaal top met zeer geslaagde saus op basis van garnalen) en een gerecht uit Piemonte. De omschrijving deed me iets anders verwachten, wat ik krijg is een bord met verschillende soorten kleine stukjes vlees, oa superzacht kalfsstoofvlees, smeuïg beenmerg, fantastische lever en… - de reden waarom ik dit gerecht koos - gebakken hanenkam. Dit had ik nog nooit eerder gegeten en het was ronduit heerlijk. Tussen de stukjes vlees waren ook diverse lekkere stukjes gebakken groente, jammer dat ik al deze verschillende dingen in het schaarse licht niet goed van elkaar kon onderscheiden (misschien beter anders presenteren op het bord). Toe namen we perensoufflé met amandelcrème (tjonge wat verrukkelijk) en baba’s au rhum met fabelachtig sinaasappelijs (het ijs bovendien op perfecte temperatuur geserveerd wat ik zelden meemaak). Werkelijk waar een zeer memorabele maaltijd en zeker voor herhaling vatbaar.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Altijd al een keer van plan hier te gaan eten, hadden we nu iets te vieren. We waren hier op het goede adres. Een zeer persoonlijk contact, goede kennis en advies van de wijnen en ... de specialiteit uit Piemonte, met zwezerik en hanekam, de vol au vent, van oesters en mosselragout, en de tarbot smaakten een bib gourmand waardig!
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Door vrienden getipt dat ik zeker de 'klassiekers 'moest proberen, maar ook bezweken voor het prachtige seizoensaanbod, heb ik me helaas ( haha) tot de Vol au Vent, de Kabeljauw , de Patrijs en Perensouffle moeten beperken. Met uitstekende hulp, goed inschattingsvermogen en bijzonder vriendelijke service rond het vinden van de juiste wijn/wijnen. Uitnodigende Menukaart , leuke wijnkaart klein maar fijn en heel goed samengesteld.
Stoelen iets minder comfortabel, en het licht mocht wel 2 tandjes lager : in standje romantisch...
Ik kom zeker terug, meer dan voldoende smaakmakende gerechten gezien op de kaart, en de bediening is huiselijk, persoonlijk, gedreven en terecht trots en enthousiast.