Le Grand Royal

Pauwstraat 6 6811 GK Arnhem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Le Grand Royal

Cisvantilburg .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
hier gereserveerd met een grouponbon voor een High Tea, ontvangst was vriendelijk kregen een glaasje prosecco, jammer de bubbels waren eruit.
Soepje was voortreffelijk daarna een bordje met wat hapjes die redelijk van kwaliteit waren, moesten zelf om de thee vragen!!! Hierna een lange tijd gewacht en ineens kwam er een bordje met zoetigheid wat niet helemaal
was wat je van een high tea verwacht.Kortom te duur voor wat je krijgt en
de service was beneden peil, Jammer want de ambiance was geweldig.
Jcsss .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
een uitje met collega's een tafel gereserveerd voor 5 pers.
onze wijn was aangemaakt met water.... tweemaal een vies bord op tafel geserveerd, eten was koud en niet goed gebakken... toetje was ijs, met gratis ijskristal erin en baklava die je niet door midden kreeg..... allemaal erg jammer, het wordt doorgegeven aan de keuken..... zucht ... erg teleurstellend, absoluut geen aanrader
Sheema R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2014
Als je binnen komt denk je: mooie inrichting, gezellig en sfeervol.
Maar het eten is waardeloos! Onze voorgerechten waren smaakloos, de carpaccio was koud, tegen het bevroren aan! Tomaten hadden geen smaak, de rest was ook gewoon flauw en leek uren vantevoren klaar gemaakt.
Hoofdgerechten waren droog, en helaas ook weer smaakloos, peper en zout hielpen niks.
Bediening kwam onzeker over, deed wel hun best.
Vond het ook niet echt netjes dat het personeel in het restaurant zelf, in zicht van de gasten aan het eten waren en ondertussen ook aan het bedienen was.
Jonna D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
De locatie is sfeervol, fijne stoelen, niet te lawaaierig. De bediening doet hun best, maar je mist de echte expertise.
Het eten daarentegen was een grote tegenvaller. We hadden de Bourgondische proeverij. De tomaat in het voorgerecht was rauw, anderen waren smaakloos en duidelijk niet vers gemaakt. De hoofdgerechten waren stuk voor stuk droog, te ver doorgebakken. Alleen de kippenpoot heeft dit overleefd en bleef mals.
Erg jammer!
Greencurry .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Onlangs hebben wij met twee personen genoten van een bourgondische proeverij bij Le Grand Royal via Groupon. Het restaurant heeft, zoals door velen hier reeds is beschreven, een bijzonder interieur en is erg sfeervol. De bedrijfsleider is een zeer gedreven en enthousiaste man. Alleen al om deze reden zouden wij een tweede bezoek aan dit restaurant overwegen. De bediening deed haar werk eveneens prima.
Nadat wij hadden plaatsgenomen aan onze tafel werd ons gevraagd of er specifieke wensen of allergieën bestonden; erg netjes! De bourgondische proeverij bestond uit diverse voor- en hoofdgerechtjes met mediterrane inslag. De vlees- en visliefhebber zal bij deze bourgondische proeverij, zoals de naam impliceert, absoluut aan zijn trekken komen. Wij hebben de verschillende gerechtjes ervaren als simpel, gevarieerd en smaakvol. Het eten overtrof onze verwachtingen ruimschoots, zowel in kwaliteit als kwantiteit. De hoeveelheid aan eten was zó groot dat wij niet alle gerechten hebben opgekregen en geen ruimte meer hadden voor een dessert. Een groep gasten aan één van de aangrenzende tafels was echter zeer enthousiast over de baklava.
Conclusie: sfeervol restaurant, enthousiaste bedrijfsleider, verrassend goede Bourgondische proeverij. Aanrader!
Sophie Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Sfeervolle gezellige locatie. In elke hoek van deze zaak blijf je kijken naar het interieur. De beschilderde muren en de prachtige inkijk naar de bovenste verdieping maakt het af. Het eten echter was onvoldoende. Bij het voorgerecht werd er bij de geitenkaas in filodeeg partjes mandarijn geserveerd waar de witte draadjes nog aan hingen. De spareribs bij het hoofdgerecht waren klef en vettig. De bediening was net voldoende. De bedrijfsleider zelf maakte een goede indruk met zijn spontaniteit en accuraatheid. Een glimlach en wat vrolijkheid zou de jonge bediening niet misstaan net als wat meer oplettendheid.
Chris A.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
In het weekend was het gelukt om met de Groupon coupon aan te schuiven in Le Grand Royal. Een prachtige locatie nabij de Korenmarkt. We hadden een vast menu en dat is ons erg goed bevallen. Alles was goed van smaak. Niet verfijnd, maar daar was het menu (een Bourgondische/Mediterrane proeverij) ook niet naar. Na de linzensoep werden diverse voorgerechtjes neergezet, zoals onder andere een salade met garnalen en een vegetarisch loempiaatje. Daarna een keuze aan vis, vlees en kip. Alles goed klaargemaakt en smaakvol. De bediening was prima. We hebben er een gezellige avond gehad en komen er nog eens terug.
Judith1957 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
Voor onze trouwdag met 4 personen wezen eten bij Le Grand Royal. Het was er bloedheet vanwege de terrasverwarming die binnen werd gebruikt. Geen mandje stokbrood vooraf. Voor- en hoofdgerechten waren redelijk tot goed, zowel de vis- als vleesgerechten. Het dessert was gratis bij het arrangement (normaal 5,50). Maar van de 6 gerechten waren 3 (taarten) niet verkrijgbaar. Bij een ijsdessert was het kaneelijs niet voorradig. Er bleef ons weinig anders over dan te kiezen voor de baklava. Deze bleek ongeveer 2 x 2 cm te zijn met een bolletje pistache ijs en een dot slagroom. Tot overmaat van ramp bleek betalen met pin niet mogelijk omdat het apparaat kapot was. We moesten maar even naar de bank om de hoek....toen we duidelijk maakten dat we dat niet prettig vonden, konden we bij het buurrestaurant (van dezelfde eigenaar) betalen. Voor het ongemak kregen we een extra kop koffie van het huis. Gelukkig hebben we ons humeur niet laten bederven en het meisje dat ons bediende zat er duidelijk ook mee. Zij was slechts de boodschapper.....
Katja284 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Eten teruggestuurd naar de keuken omdat het koud was. Hier (zo leek) werd goed mee omgegaan. We kregen drankjes van de zaak, het eten werd warm gemaakt en we kregen zelfs wat extra gerechtjes. Deze bleken echter nog kouder en bereikten nog half bevroren onze tafel. De mededeling dat het eten wederom koud was werd afgedaan als onzin (we krijgen hier nooit klachten over). Uiteindelijk kregen we korting op de rekening maar de eerder aangeboden drankjes werden weer wel gerekend zodat we ook hier niks mee opschoten. Kortom: jammer van de avond, dit restaurant is geen aanrader en wij komen hier in ieder geval niet meer terug!
Lemsss .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
De carpaccio is zeker aan te raden! En als hoofdrecht had ik de gebakken varkenshaaspuntjes, deze waren ook lekker, alleen jammer dat er heelveel vocht bij zat waardoor ik de rest van de groenten, aardappels en salade niet echt op mijn bord kon doen zonder dat het doorweekt was door de vocht.
Personeel was prima. niks op aan te merken. Alleen duurde het heel lang voordat we ons eten kregen steeds (puntje voor de keuken). Verder mooie inrichting, alleen de bank waar ik op zat was niet helemaal praktisch.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Bijzondere locatie, begreep van de eigenaar dat al een oud pand is en onder monumentenzorg zou vallen. Was vroeger een bekende dansclub, heeft leeg gestaan en sinds '88 -'98 een turks restaurant geweest (aldus het verhaal). Daarna weer leeg gestaan en opgeknapt tot het fascinerende en aantrekkelijke barokke decor van Le Grand Royal (3 verdiepingen), waarvan je ogen telkens weer andere details opvallen van de muren en de beschilderde plafonds (tot in het toilet toe).
Ons laten verrassen met een Groupon deal, zoals meerdere recensies is dit een "proeverij" bestaande uit diverse voor en hoofdgerechten De ober vroeg ons bij aanvang of we tijd genoeg hadden, of er eventuele bijzondere wensen waren (vegetarisch, vis of vleeseter) of dat er in verband met allergieën nog bijzonderheden waren (heb ik tot op heden nog nooit meegemaakt).. Maar in dit geval ook niet nodig!
De voorgerechtjes bestaan uit een Bulgursalade, kipsalade, gebakken garnaal, loempiaatje, rivierkreeftjes in salade, köfte, een andere gemengde salade (en ik zal vast nog iets vergeten zijn.
Gerechtjes smaakten prima.
Als hoofdgerechten kregen we tournedos, zalm, tilapiafilet (vis), kip, mergez/worstje en een kebab met tszaziki. Allemaal best prima.
Dessert door sommige al genoemd, een bolletje pistache-ijs met gebroken kletskop en slagroom (spuitbus)..

Eten is prima, en als je gezellig zit dan is het prima te doen. Helaas missen de gerechtjes elk hun kracht door een uitgesproken smaak (gebrek aan kruiden)
Eigenaar en personeel doen hun uiterste best, zijn attent en oplettend.
Ook hier is weer verse sinaasappelsap aanwezig! Maar geen verse muntthee :-(

Kortom, leuk avontuur in een dynamische setting qua sfeer.
Eten blijft qua smaaksensatie wat achter, zit wel potentie in.
LucienIens .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Groot pand verdeel over 3 verdiepingen. Hele leuke inrichting, echt een bijzonderheid.
Wij waren hier en namen een 4 gangen proeverij. Voorgerecht en hoofdgerecht waren goed op smaak en geproportioneerd.
Daartussen kregen we een spoom. Witte wijn met vanille roomijs. Wellicht vinden anderen dit lekker, maar witte wijn in combinatie met roomijs is geheel niet mijn smaak.
Als afsluiting het dessert. Dit viel erg tegen in verhouding met de eerdere avond. Een bolletje vanille-ijs, slagroom en gebroken kletskop. Terwijl er hele lekkere desserts op de kaart staan, was daar prima ook een proeverij van samen te stellen.
Service is prima, er is altijd wel iemand in de buurt. Nadeel is dat de ruimte op sommige plekken wat krap is ingedeeld waardoor er nog wel eens tegen de stoelen gelopen wordt. Of bij het naar beneden gaan aan de trapleuning getrokken wordt waardoor eea naast de tafel beweegt.
Ruimte is op sommige plekken niet goed ingedeeld qua tafels, maar dat zou de eigenaar snel kunnen oplossen. Indien er grotere groepen aanwezig zijn, kan er geluidsoverlast optreden...
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
De tabouleh met lamspastramie als voorgerecht was erg lekker, maar de beef teriyaki overtrof de verwachtingen: supermals en zacht, precies goed gebakken.
Hoofdgerechten: bijzonder smakelijk feestje van lamsvlees met 3 verschillende soorten lamsvlees was erg lekker. zeker het vlees aan de spies was verrukkelijk zacht. Helaas waren de spareribs veel te vet en dus niet erg smakelijk. Dat werd echter snel opgelost met een nieuw hoofdgerecht: eveneens lamsvleesspiesjes. Bij de hoofdgerechten kwamen lekkere gegrilde groenten en een ieniemienie salade die we met ons tweeën moesten delen, goeie friet en mayo.
Nagerechten: goeie chocoladetaart. Baklava: één stukje baklava naast een bol ijs was wel wat petieterig.
Voor €19.50 voor een drie-gangen-menu hebben wij hier heerlijk gegeten op het terras. Binnen is het trouwens erg leuk aangekleed. Voor herhaling vatbaar.
Emmeke R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Bij toeval hier terecht gekomen en geen moment spijt van gehad. Was vergeten door te geven dat mijn tafelgenoot geen varkensvlees eet. Ben toen naar binnen gelopen -want het was mooi weer en wij hadden buiten een plekje op het heerlijke terras- en mocht zelf aan de kok mijn wensen kenbaar maken. Was allemaal geen probleem. Even later kwam de serveerster ons zelfs nog bevestigen dat al het vlees halal was en wij ons hierover dus geen zorgen hoefden te maken. Heel attent.
Wij hebben de Baroktafel besteld en kregen als voorgerecht een keur aan lekkere kleine mediterrane hapjes. Erg lekker en heel gevarieerd. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende soorten vlees; goed gekruid en zeer smaakvol. Met passend garnituur. Gelukkig was het toetje niet te groot.
Johanna2013 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Mooie inrichting, hoofdgerecht (vleesspies) was goed: grote stukken vlees en frietjes/bakje sla ernaast. Nagerecht was echter aanfluiting: coupe 'royale' bleek 1 bol ijs met slagroom en de baklava was blijkbaar schaars: 1 stukje en daarnaast weer een bol ijs. Andere nagerechten waren al op (we zaten tegen 19.00 uur aan tafel). Op het nagerecht ook zeker een half uur gewacht zonder uitleg. De uitbater is erg vriendelijk en doet zijn best, maar dit is helaas geen goede reclame.
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Decor/inrichting straalt creativiteit uit. Leuk om een keer te zien. Wel hier en daar vlekkerig. Zeker niet blikkend schoon ofzo. Gezellige sfeer. Zeker 3 etages. Met veel kleur en kitsch.

Service is goed. Ik kreeg eerst het idee dat ik naar één of ander Egyptisch restaurant zou gaan, omdat het hoofd v/h restaurant in de deuropening stond...net als op vakantie, om klanten te trekken...maar was misschien toevallig.
We waren op een donderdagavond en het liep snel vol.
Het eten vond ik niet heel bijzonder.

Ik was met iemand die vegetarisch is en we hadden via Groupon een aanbieding van een 3 gangen menu met Spoom tussendoor.
Op de Groupon aanbieding stond dat het menu vlees/vis/vega mogelijk was.
Uiteindelijk moest men daar ter plekke snel het e.e.a. verzinnen.
Het is mediterraans. Maar niet super bijzonder.

Voor een gezellig avondje, leuk om je heen kijken, maar eten niet heel bijzonder. Soms staan tafeltjes erg op elkaar.
Trix1958 V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Met 2 vriendinnen gegeten. IK had vooraf turksbrood met knoflooksaus, stond niet op de kaart maar was wel mogelijk. Mijn hoofdgerecht was tajine met daarin lamsbout met abrikoos en pruimen. Super lekker, een aanrader. bijgerechten waren friet en koolsalade met appel. Als na gerecht hAd ik een chocoladetaartje. Mijn vriendin kreeg de verkeerde garnalen, dit werd heel snel hersteld.
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
Eten: Keuze was redelijk beperkt en datgene waarvoor 1 van ons voor dit restaurant ging (stond buiten wel aangegeven) bleek uiteindelijk op de menukaart te zijn verwijderd.
Eten wat we bestelden was goed, maar niet bijzonder.
Prijs/kwaliteit was in orde.

Service: Serveerster was erg vriendelijk en vooral ook naar onze zoon van 7. Die had het daardoor erg naar zijn zin. Hij mocht zelfs een beetje helpen.

Decor: Mooie muurschilderingen (het moet uiteraard je smaak zijn) en behoorlijk ruim opgezet. Zag er hier en daar wel wat versleten uit.

Al met al een prima restaurant.
Desiré B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Het restaurant is sfeervol ingericht, maar de bediening is zeer onervaren en onbeholpen. Eten (kip) niet goed gaar. Harira (soep) blijkt tomatenbouillon te zijn. Na terugsturen naar de keuken soep retour met een paar blaadjes koriander er in. Géén aanrader.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Restaurant aan de rand van de Korenmarkt. De zaak lijkt op een spookhuis, aparte inrichting, de nodige spinnenwebben aan de lampen. Bediening attent en vriendelijk. Tempo zat er goed in. Leuke gerechten op de mooi vormgegeven kaart, maar op tafel is het duidelijk minder. We kozen voor het driegangen keuzemenu. Voorgerecht kip en soep voor de tafelgenoot. Lekkere kip, prima soep. Soep stond op kaart met oerbrood, maar was vervangen door twee zielige stukjes stokbrood. Hoofdgerecht vis, prima. Tafelgenoot gamba's in deeg. Het waren net Vietnamese loempia's, erg vet. Salade een bordje sla met wat komkommer. Uitermate eenvoudig, zo zet ik het thuis ook op tafel. Nagerecht baklava en chocoladetaart, lekker. Al met al niet echt slecht, maar ook niet top. Dus net niet en dat is jammer. Het is een bijzondere zaak qua inrichting, dan mag het eten ook wel wat meer creativiteit vertonen.