Le Gone

Meer informatie over restaurant Le Gone

Erg rustig
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Je waant je inderdaad in Frankrijk. De kok praat Frans, de kaart is Frans, het eten is Frans. Le plat du jour, Boeuff Bourgignon smaakte erg goed. Mijn lunchpartner had gekozen voor de bloedworstjes, smaakte har ook goed. Kortom, een aanrader. Helaas alleen overdag open.
Iwan .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Leuke zaak met vriendelijk personeel! Best lekker gegeten voor een mooie prijs. Decoratie kan wat beter! Mist war sfeer!
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Je kunt hier alleen lunchen, maar dat is een bijzondere ervaring. Je waant je in Frankrijk. Het interieur is simpel en vrij krap, maar zoals je ook in Frankrijk bij een traiteur vindt. Wij namen de dagschotel en die bestond uit een heerlijke salade en eend. Ik heb nog niet eerder zulke lekkere eend gegeten, door en door gaar met een heerlijke flavor.
Martinvantoll .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Zeer goede foie gras!
Kaart is klein, zo ook de zaak.
We telden 18 zitplaatsen, daardoor druk aandoend en wat zenuwachtige drentelende bediening om je heen, daar moet je van houden.
Heerlijke vinaigrette meegenomen.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heerlijke lunch met hert in rode wijnsaus, salade vooraf, perfecte kaas na, gevolgd door macarons en espresso. Een fles Gigondas erbij en je middag kan niet meer stuk. Vrolijke bediening door de patron, en hoewel je dicht op elkaar zit toch voldoende privacy. Dan nog een fles mee voor thuis, want er gaat niets boven zijn Rhône bij de stoofpot. Wat een luxe!
E G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Verlang je midden in de winter naar zo'n heerlijk Frans restaurantje, heb je trek in een goede confit de canard, een echte salade chevre chaud zoals het hoort, een mooie schaal choucroute alsacienne of noem maar een typisch lyonnais gerecht, bij Le Gone staat het op het menu. In een typisch Franse sfeer ontvangt de gastheer je met alle egards, duidelijk dat hij het naar zijn zin heeft in dit kleine restaurantje. De gerechten verschijnen snel, lijken zo uit een franse keuken te komen (en dat komen ze eigenlijk ook alleen op Nederlandse bodem), alles meer dan prima in orde. Lekker wijntje erbij, dessert of kaas toe en dan nog iets meenemen voor thuis uit de likkebaardend lekkere vitrine vol gateaux, fromage, charcuterie en andere producten. En vergeet ook niet een fles van die zalige vinaigrette mee te nemen, een aanrader!
Ronny D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Franse traitteur die ik wel eens uit wou proberen. Foie gras gehaald voor kerst om mee te nemen. Zou goed moeten blijven twee dagen, smaak was nogal flauw , weinig eend/gans in terug te halen. Schijnt dat er nog meer delicatessen uit frankrijk hier het proberen waard zijn heb ik gehoord, dus ga zeker nog eens terug om iets anders uit te zoeken. Vriendelijk geholpen!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Als je van Frankrijk en de Franse keuken houdt moet je hier lunchen. Originele gerechten uit de streek van Lyon, zowel om ter plekke te eten als om mee te nemen. Het is een geweldige combinatie van traiteur en lunch gelegenheid. Een stukje Frankrijk op het chique Haagse Noordeinde. Wel reserveren, want het zijn maar een paar couverts en het is volgens mij altijd vol.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Lunchen bij Le Gone is echt een belevenis. Ten eerste het menu. Eindelijk eens geen carpaccio of zacht gegaarde kalfswang maar goede authentieke Franse gerechten. Niertjes in cognacsaus, boudin noir, quenelle de brochet etc. en iedere dag een plat du jour. Daarbij werkelijk goede huiswijnen. Men zorgt voor brood naar behoefte en vooraf wordt salade geserveerd met een goede dressing ook wordt er meteen, ongevraagd, een fles water uit de kraan op tafel gezet. Het geheel af te sluiten met goede kazen Ik moet zeggen geweldig en dan voor een schikkelijke prijs. De bediening is vlot, attent en vriendelijk. Een aanrader voor mensen die graag eten, lekker en zonder modieuze poes-pas.
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Zoals mijn zoon zei: "pa, we blijven hier gewoon voor altijd zitten en eten alles wat er langs komt, dit is echt puur frankrijk." en zo is het. van de oesters via de salade en het hoofdgerecht tot de kazen en het chocoladetaartje met gesmolten chocola. Het is een waar culinair genot bij le gone. Neem gewoon het menu met de huiswijn en je bent verkocht. Vlees, gevogelte, wat je ook eet: top! En dat alles voor een prima prijs en met een charmante gastheer. Leuk is ook dat er veel fransen komen eten, dus om je heen hoor je vaak alleen maar frans praten. Als je buiten komt denk je: " wat lopen er veel nederlanders in lyon". En dan besef je dat je al die tijd in den haag was. Le gone: c'est superbe!
Annamaria H.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Geweldig tentje met teleportdeur naar Frankrijk, want eenmaal binnen ben je niet meer in Nederland. Hoe ze het doen? Door authentiek te blijven, zij zijn compromisloos trouw aan hun herkomst en dat proef je, dat zie je, dat hoor je, dat voel je, maar daarnaast vermoed ik dat ze gebruikmaken van startrek technologie. Het mag duidelijk zijn: niet gereserveerd is geen tafel. Pareltje.
Julien S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Le Gone is eigenlijk een Franse Traiteur - Delicatessenwinkel waar je eveneens als in een Parijse brasserie kunt eten. Iedere dag een Plat du jour waarvoor je onder de 20 euro een voorgerecht en een hoofdgerecht krijgt. Dat smaakt altijd, bijna iedereen neemt het. Zo ook de Fransen, maar ook tal van nationaliteiten. Het is dat je je aan het Noordeinde bevindt, maar je waant je in Frans. Anders zorgen Rudolph en Olivier daar wel voor. De zaak is niet groot, wellicht 16 plaatsen en relatief weinig ruimte, maar dat doet niets af aan de sfeer in deze zaak. Indien je besluit bij Le Gone te eten, zorg wel dat je vooraf reserveert !, de kans dat er anders geen plaats is is groot.
Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Een super adresje. Bij toeval kwamen we hier terecht. Wat een gastvrijheid, zowel door de Franse eigenaar als door de Spaanse serveerster. Wij hadden de salade met diverse stukjes eend, ik weet niet meer hoe het heet. Heerlijk. Je waant je echt even op vakantie. Ook leuk dat de vaste gasten direct de keuken in lopen voor een praatje met de Parton. Maar ook voor nieuwe gasten heeft hij alle tijd voor een praatje.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Als God in Frankrijk, zo voelden we ons hier toen we op een zonnige zaterdagmiddag met vier personen in Le Gone de lunch gebruikten. Het is in de eerste plaats een 'traiteur Lyonnais', maar vooral een uniek plekje Franse sfeer en gastvrijheid in hartje Den Haag. Een klein zaakje, enkele tafeltjes en vooral veel uitgestalde specialiteiten uit Lyon en omgeving. We zaten aan een klein tafeltje aan het raam, voor ons gereserveerd door de vriendelijke, echt Franse winkelier/gastheer. temidden van geurige kazen en kruidige worsten, dessertgerechten en de mooiste wijnen. Wat je ziet achter de toonbank, komt vers op je bord. Kazen, worst uit Lyon, de beroemde macarons uit Parijs. De kaart is klein, maar in de vitrine liggen zoveel lekkernijen dat we kiezen voor een bordje charcuterie en een bordje kaas. En wijn natuurlijk, een heerlijke huiswijn, een goede cote du rhone. Vijf kazen maar liefst, geen kleine plakjes, alle even goed op smaak. Met de franse zwier geserveerd, een schaaltje worst met ruige sneden brood erbij, hmm, smullen maar.
De gastheer weet ons binnen de kortste keren het idee te geven dat we in Frankrijk vakantie vieren. Met franse tongval prijst hij ons zijn waren aan.Voor zover dat al nodig is, zo lekker ligt alles in zijn zaak ons te verleiden. Onnodig te zeggen dat we na afloop van de heerlijke lunch, die overigens best over had mogen gaan in het diner, ook het nodige aan hapjes insloegen, om later nog van te genieten.
We betaalden 94 euro voor vier personen.