Le Figaro

Service7,2/10
Decor7,1/10
Elly1993 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Van de week lekker gegeten bij Le Figaro samen met mijn vriend. Gezellige muziek en lekker warm binnen in tegenstelling tot de regen buiten. We hadden een surf 'n turf en de biefstukpuntjes, beide erg lekker! De bediening was vriendelijk en gelukkig niet zo opdringerig met drank, we konden gewoon lekker van ons wijntje genieten. Ga er zeker weer terug!
Natalie U. 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Bij binnenkomst had ik een cafetaria gevoel en muziek stond erg hard. Eten was niet veel bijzonders en friet smaakte vies en was bruin. Heb het eerlijk verteld aan de bediening, en die reageerde bot. We hebben verder ook niks meer besteld en heb besloten om daar nooit meer heen te gaan. Enigste pluspunt was het uitzicht.
Knilly . Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Erg lange wachttijd tot de lunch uiteindelijk uitgeserveerd werd op hele kleine tafeltjes waar de placemat niet op past. Het drankje gan er niet meer bij. Ook duurde het erg lang voor er een nieuwe ronde drank opgenomen werd. Eten verder prima maar niet heel klantvriendelijke.
Harde achtergrondmuziek.
HeerlijkeEter6 . Fijnproever (5 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gisteravond beland bij Le Figaro na een dagje winkelen. Bij binnenkomst aan een tafeltje gaan zitten. Letterlijk een tafeltje want het was echt een smal tafeltje. Verder hebben wij een uiensoep en stokbrood gehad. Het stokbrood en de uiensoep waren lekker. Als hoofdgerechten hadden wij: Varkenshaas champignonssaus, Saté vd haas met satésaus en een proeverijtje van Hoofdgerechten met spare ribs, stoofschoteltje en een stokje saté. Het proeverijtje was erg leuk gepresenteerd en al onze hoofdgerechten hebben heerlijk gesmaakt. De bediening was vriendelijk maar ze kunnen veel meer drank verkopen. Wij hebben soms best lang met lege glazen gezeten terwijl wij wel wat drinken hadden gewild. Decor van het restaurant ziet er leuk uit alleen wel heel erge kleine en lelijke tafels en stoelen. Kan net in een cafetaria gestaan hebben. Als ze deze veranderen dan is het een leuk restaurantje waar je lekker kunt eten voor weinig geld!
Nijmegen143 . 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Wat is me bijgebleven? Allereerst de 'gastheer' die zijn hospitality papieren waarschijnlijk bij een pakje boter heeft gekregen. Na een moeizaam ontvangst/discussie over een tafel konden we uiteindelijk zelf op zoek. Drinken/bestelling werd vervolgens niet opgenomen, iets waar we de hele avond tegenaan liepen. Dan het eten; ik vroeg om een medium biefstuk. Wat kreeg ik; een biefstuk die nog vuurrood was van binnen. De serveerster verontschuldigde zich maar ik kon wel ruim 15 min wachten alvorens m'n eten terugkwam uit de keuken. Een compleet doorbakken/vermoorde biefstuk lag er op m'n bord gecamoufleerd door een sausje. Zelfs m'n schoenzool zou minder droog smaken. Enige pluspunt is het decor, maar dan bedoel ik het geluk dat ze uitzicht op de Waal hebben.
SjouX . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Echt goed gegeten, mooi vleesgerecht, mooi vegetarisch gerecht, lekker stevig wijntje, warm genoeg gezeten in oktober met een mooi uitzicht, bediening van deze tijd (gemakkelijk en grappig) en bovenop alles; niet duur!!
K S. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Wij hebben met 6 personen bij Le Figaro gegeten.
Ondanks het feit dat er weinig gasten waren (en dat op een zaterdag!) had het personeel moeite om onze tafel te vinden. Jammer want we hadden best wat vaker wat te drinken willen hebben.
Erg storend was de herrie die uit de keuken en van achter de bar vandaan kwam!
Het eten was ronduit slecht. Gebakken champignonnetjes in roomsaus, was gewoon een slechte champignonsoep (waarschijnlijk uit een pakje) met dunne schijfjes champignons. Zonder lepel is dat best lastig eten! En als ik soep wilde, dan had ik dat wel besteld...
De sat? was nog erger. Het vlees leek wel een schoenzool, zo droog (ondanks dat je vraagt om medium/rare), de sat?stokjes waren helemaal zwartgeblakerd en de sat?saus was alles behalve sat?saus (qua smaak en kleur) en zag er ook nog eens uit alsof het al een paar dagen in een pannetje op ons had zitten wachten... Na wat aandringen iets anders gekregen: ossehaaspuntjes. Niet veel aan te verprutsen zou je zeggen.Ook weer om medium/rare gevraagd. Helaas heeft de kok geen idee wat dat is (staat er ?berhaupt el een echte chef in de keuken vraag ik me af) en kreeg ik weer droog doorbakken vlees op mijn bord. Of je er nu pepersaus of champignonsaus bij bestelde, het zag er hetzelfde uit en de smaak was van beide hetzelfde en slecht. Het riekt weer naar pakjeswerk. bAH!
Het dessert hebben we maar gelaten voor wat het was.
JRproef . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Lekker gegeten van de wildkaart. De fazantenbout was prima, maar bevatte wel vrij veel zeer kleine botjes. Smaak was prima. Ook de hertenbiefstuk was zeer goed, lekker met rode kool geserveerd. De stoofpeertjes waren wat hard nog, die moeten wat langer gestoord worden naar mijn smaak. De samenstelling van de salade bij de hertenbiefstuk was niet echt afgestemd op het wildmenu. Als toetje wentelteefjes van fries suikerbrood met ijs. Erg lekker en leuke combinatie.
De bediening was goed, het was wel een erg rustige avond.
Kortom lekker gegeten, leuke ambiance en voor een goede prijs € 75,-
Anneke M. Bourgondiër (3 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Ik ken Le Figaro nog vanuit mijn studententijd als een leuke tent waar het na afloop van koopavond lekker borrelen is. Incidenteel heb ik er toen ook wel eens een hapje gegeten, en dat was allemaal prima. Helaas heb ik gisteren echter moeten constateren dat het een en ander er niet echt op vooruit is gegaan de afgelopen jaren.

De bestelde drankjes kregen we vrij snel, maar om iets te eten te kunnen bestellen hebben we uiteindelijk zelf een hand op moeten steken om de aandacht van de ober te krijgen. Een persoon die voor een bomvol terras alle bestellingen op moet nemen is dan ook veel en veel te weinig. Sowieso schortte het aan de communicatie tussen keuken en bediening. Ik heb meermalen opgevangen dat gerechten op waren en dat niet doorgegeven werd waardoor mensen iets anders moesten uitzoeken en de gasten aan de tafel langs ons hadden hun glazen al bijna leeg toen eindelijk het "vergeten" stokbrood op tafel kwam. '

Toen het eten uiteindelijk op tafel kwam, viel mijn vegetarische risotto erg tegen. Het was allemaal flauw en van de op de kaart beloofde witte wijn en kaas heb ik weinig tot niks teruggeproefd. De bijbehorende gebakken champignons waren gelukkig wel lekker en gaven nog enige smaak aan het gerecht. De spare ribs van mijn partner waren volgens hem prima, maar ik weet uit ervaring dat het ook vrijwel niet mogelijk is om daar iets aan te verprutsen.

Onderweg naar het toilet passeerde ik een paar tafeltjes met rotan terrasstoelen, waarvan de onderkant (tussen de poten in) werkelijk bezaaid was met spinnenwebben. Het karretje met bestek was deels verroest en de toetsen van de mobiele pinautomaat waren groezelig.

Kortom: jammer maar helaas, maar zonder een grondige schoonmaakbeurt, efficiënter personeel en een kok met betere smaakpapillen komen wij voorlopig niet meer terug.
ThaFizzy . Gastronoom (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Vlak bij het gedeelte van de Waalkade dat op instorten dreigt te staan is een hele 'strip' met restaurants en het casino van Nijmegen te vinden. Deze boulevard, want zo mag dat toch wel genoemd worden, heeft helaas niet echt de sfeer van een boulevard. Het is te Nederlands ingericht daarvoor. Le Figaro heeft gelukkig binnen voldoende sfeerelementen aangebracht om niet alleen afhankelijk te zijn van de Waalkade en de schepen die over de Waal passeren.

Het eten bij Le Figaro is gewoon goed te noemen. Een reguliere kaart waarop je de meeste standaardgerechten wel kunt terugvinden. De porties zijn ruim voldoende te noemen. Het is de prijs/kwaliteit die je mag verwachten.

De bediening is vlot en vriendelijk. Behalve vlot kan er ook een gezellig kort praatje vanaf wat toch net dat stukje extra persoonlijke aandacht geeft.

Le Figaro is een aanrader als je bereid bent om de prijs van een restaurant te betalen. Het is die prijs waard.