LE:EN

Duur
Lang
J V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Aangekomen op een ongure plek, waar je geen restaurant verwacht, parkeerde we de auto. We werden bij de ingang al verrast door de herrie van de ernaast gelegen wasstraat, waar de verlaagde Golfjes GTI, af en aan rijden. Eenmaal binnen waan je je in een garage. De muren zijn Wat gedecoreerd, het kantine meubilair staat er nog, en er zijn wat banken geplaatst. Een warm Welkom hebben we niet ervaren, ik had de indruk dat ze er weinig zin in hadden. Serveersters die de glazen zo hard neerzetten op tafels, kortaf zijn, en geen plezier in het werk hebben, Althans, zo komt het op ons als klant over.

En dan het eten, slecht, en nog eens slecht!
Koud eten, niet gaar en smakeloos!
Tot slot koffie wat ook smaakt naar kantine koffie

Met een veel te hoge rekening verlieten we snel deze sfeerloze werkplaats!

Nooit en nooit meer!
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Le:en was een wisselende ervaring. Gisterenavond ontvangen door een chagrijnige, botte gastvrouw die van een 'warm welkom' nog nooit gehoord heeft. Aan tafel toen een leuke, vrolijke serveerster die veel goedmaakte. Gestart met een lekkere Tom Yam, maar Beef sushi waarbij de verhouding rijst/vlees echt scheef lag. Daarna zeer smaakvolle sojaboontjes, maar broccolisalade die werd gedomineerd door cashewnoten. Mooie ambiance, maar rond tienen vond de keuken het nodig een deur open te zetten waardoor een deel van de gasten vol in de kou kwam te zitten. Op het toilet moesten gasten langer wachten omdat het personeel elkaar onderling voor liet gaan (pardon?). Al met al niet ontevreden, maar erg liggen wel érg veel verbeterpuntjes voor Le:en..
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Paar weken geleden hier samen met mijn vriend gegeten. Het was niet slecht, maar we zullen er ook niet terug komen.

Het interieur (grote oude garage/fabriekshal) met simpele kantinestoeltjes en tafels e.d. is niet echt mijn smaak. Hoewel het wel is aangekleed met banken en plantjes vond ik niet dat er een fijne sfeer was.

Het eten was niet verkeerd, maar niet zo lekker dat ik er voor terug zou komen. Ik word er altijd erg blij van als ik bij ieder hapje een andere smaak proef en steeds weer verrast wordt door de verscheidenheid van smaken in 1 gerecht, en dat hebben ze hier niet. Slecht is het niet, maar ik zou er ook niet voor terugkomen.

Ook duurde het lang voordat we weer een nieuw gerecht kregen, en dan was het nog geen drukke avond volgens de jongen die in de bediening stond. Voor de 2e ronde waren ze ook nog eens vergeten dat we nog iets moesten krijgen waardoor het heel erg lang duurde (meer dan een halfuur).

Verder vind ik de porties te klein voor het geld wat je er aan uitgeeft. 8.50 voor 4 garnaaltjes (zit geen groente oid bij, alleen 4 garnalen in saus) is best veel, zeker als je dan ook nog meer gerechtjes van zo een 7-8 euro moet bestellen omdat je absoluut niet vol zit.

Al met al vond ik het geen aanrader!
Harry2014 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vanavond weer in LE:EN gegeten. Erg prettige ontvangst, lekker hapje vooraf (bread & dips, met name het gefrituurde brood was erg lekker). Leuke bijpassende wijn en (h)eerlijk appelsap voor de jongste.

Gerechten zijn met veel smaak samengesteld. Deze avond meer de Japanse kant gekozen. Smaakvol, maar de portie's zouden in kleinere stukken gemaakt mogen worden om eten met stokjes eenvoudiger te maken (b.v. de steak sushi en de gefrituurde sprinkhaan op furikake sushirijst).

LE:EN heeft een brede drankenkaart, en gelukkig ook wat alcohol vrije cocktails. Voor de Bob een Aanrader :-)
Ariesafarie .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Trendy is LEEN zeker, geweldig wat je met zo'n oude fabriekshal kan doen. Als je van de authentieke Aziatische smaak houdt, moet je hier niet zijn. Maar wordt wel met smaak bereid. Heerlijk om op de banken te loungen en van een hapje en wijntje te genieten. Snelle, jonge en vakkundige bediening...en vrij parkeren, soms ben je in Utrecht meer geld kwijt aan het parkeren dan aan een drankje
Gijs S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het eten is erg lekker. Ik heb in twee jaar de hele kaart afgewerkt.

Het decor is mooi. Mooie grote zaal, goed verlicht met al die kaarsen, je kunt heerlijk chillen in de leren banken en ik wil ook zo'n grote houten tafel in mijn nieuwe huis. Die graffiti draak is niet mijn smaak maar wel mooi gemaakt.

Nu komt de kritiek. Ik heb nu al een aantal keer in een lange rij aan de bar gestaan om te betalen. Dit proces kan toch echt wel gestroomlijnder tegenwoordig. Ook irritant als je ook medewerkers achter de bar ziet niksen terwijl jij moet wachten.

En ik raad ook af om hier met grote groepen te eten. Met kleine groepen is het leuker. Gerechten komen namelijk niet tegelijk maar zodra het klaar is, dus om en om, op tafel. Je kunt dus samen eten wat op tafel komt. Maar als je met een grote groep aan een lange tafel zit is dit lastig, en er is dus altijd een deel van de tafel dat niet mee kan eten aan een gerecht. Of je moet moeilijk gaan doen met doorgeven. Minder gezellig en dus niet ideaal.
Jur R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Trendy en sfeervolle plek, naast de voormalige Pastoe fabriek.. Eten is prima, soms te sterk (scherp) van smaak. Tapas stijl van hapjes (sushi) die samengesteld een redelijke combinatie maken voor een etentje. Service is prima, jonge vriendelijke bediening.....buiten en binnen plek genoeg..
Fleurmadelief .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Een fantastische avond gehad met heerlijk eten. Supersalades met oa avocado/ mango en een met Chinese kool/ wakame en zoete aardappel als koude gerechten. Daarna een heerlijke steak sushi en gegrilde zalm teryaki.
Allemaal heerlijk gekruid en bijzonder van smaak.
Deserts met brownie en cardamomijs en lycheesorbetijs. Ook heerlijk.
De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam en kwam regelmatig vragen of we nog wensen hadden.mEr zat genoeg tijd tussen de gerechten om bij te kunnen kletsen. We dronken een heerlijke rode wijn. Kortom een super gezellige en smaakvolle avond. De salades sprongen er deze keer echt uit. Toprestaurant!
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Super lekker gegeten! Alle gerechtjes goed op smaak en heerlijke smaken. Ook met mijn glutenvrije dieet werd heel goed rekening gehouden. Bediening mocht soms iets sneller zijn, maar waren erg vriendelijk. Inrichting niet zo mijn smaak.
Justinho .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Het eten in deze tent is echt verschrikkelijk. Hapjes hebben geen smaak. Gerechten en ingrediënten passen totaal niet bij elkaar, echt een rommeltje. De keuken is open, maar er straalt totaal geen passie en ambitie uit. Bruist niet, geen dynamiek, echt een bedompte bedoening. De bediening was vriendelijk, maar niet professioneel. Werd steeds tegen me aan gestoten tijdens het bedienen, langzaam, stonden lekker samen te kletsen, 30 minuten wachten tussen de hapjes door. Na 4 uur hadden we nog steeds een lege maag. Het is een poging tot een hippe fusionkeuken, maar het is eerder een parodie hierop. Dat reageerders hier 8 en 9's voor geven is mij werkelijk een raadsel. Ik heb misschien teveel en te vaak authentiek Aziatisch gegeten, maar dit is echt het dieptepunt. Met stip de meest slechte en bizarre ervaring in een Nederlandse eetgelegenheid die ik ooit heb meegemaakt. Mijn vrienden en ik hebben op een gegeven moeten lachen zo slecht was het, bijna surrealistisch slecht. Echt een tent om te vermijden. Bij thuiskomst kon ik aan mijn vrouw bijna niet omschreven hoe bizar slecht het was en ik had achteraf liever thuis meegegeten.
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Was al lange tijd erg benieuwd naar LE:EN. Het restaurant ziet er prachtig uit van binnen, leuke sfeer. Ook het eten was erg lekker. Vooral de steak sushi en avocado mango salade waren voortreffelijk. De bediening was erg vriendelijk, alleen niet heel vlot. Je kan wel lekker lang tafelen. Ik kom hier zeker nog een keer terug.
EwaMarysia .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Met grote vergenoegdheid hebben wij verleden week gedineerd bij restaurant LE:EN. Het was absoluut de moeite waard.
Restaurant LE:EN is gelegen in het Utrechtse Ruigoord, waar niet wordt teruggedeinsd voor het pittoreske.
Terwijl wij het industriële pand in ogenschouw namen, besloten wij plaats te nemen op het zonovergoten terras.
Wij werden bediend door Simone. In de bediening zwichten velen voor de verleiding hun rol te overdrijven. Maar de bescheiden suggesties van Simone waren werkelijk voortreffelijk. We konden niet weten welk heerlijk genot ons ten deel viel. Om concreet te zijn: de gamba's, sojabonen en broccolisalade zijn vermeldenswaardig.
We hebben ronduit fenomenaal gegeten en vertrokken veel later naar huis dan ons gewoon was.
Wij hechten eraan te zeggen dat restaurant LE:EN een restaurant is van eerbiedwaardig voorkomen. Wij weten dat dit heel, heel hoogdravend is geschreven. Maar op ons woord dan eer, dat dit naar waarheid gerecenseerd is.
Een weddenschap, dat wij eerlijk zijn.
Magda J.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Op een totaal onverwacht plekje, met een uitzicht van drie keer niets (sorry HKU!), heeft een groepje jonge enthousiastelingen iets heel bijzonders weten neer te zetten.
Een kluwe gezelligheid die door die quasi afstandelijke industriële omgeving juist alleen maar extra aanzuigende en onderling hechtende kracht uitademt. Levendig en ontspannend tegelijkertijd; de gasten communiceren net zo makkelijk met het personeel als met de voor hen onbekende gasten van twee tafeltjes of banken verder..;)..

Een verrassend uitgebreid en verleidelijk menu veroorzaakte een kleine discussie aan onze tafel. De bediening had hier al duidelijk ervaring mee, dus het werd ons aangeraden om er steeds drie verschillende (voor)gerechten te bestellen en die met elkaar te delen. Het was een geweldig idee. Wij hebben met elkaar minstens 12 verschillende gerechtjes gegeten! En geloof me, het eten, de wijn, het was voortreffelijk. Er is goed nagedacht over de combinaties van smaken, geuren en texturen van afzonderlijke gerechten. LE:EN weet je te verrassen zelfs met zoiets voorspelbaar als bread&dips (niet overslaan!). Absolute toppers: broccoli-salade, mosselen met kokkels en de gamba’s met de oestersaus.. Wij hebben de kok gecomplimenteerd met zijn verfijnde keuken; hij waardeerde het en vertelde trots (terecht!), dat hij zijn keukenpersoneel zelf heeft uitgezocht. Hij kwam net zo betrokken en kundig over als onze gastvrouw van die avond – Simone. Het is een heel goed teken als het personeel zichtbaar meeleeft met alles wat in zo’n restaurant aan de werkzaamheden en verantwoordelijkheden de revue passeert.
P.S. TattooSanitery... ook zeer passend bij de sfeer;-)..

Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Super leuke tent, met een zeer ontspannen sfeer.
Het interieur is bijzonder te noemen, erg leuk dat industriele NY meatpack district inrichting.
Het eten was ons prima bevallen. De heerlijke broccoli salade, dim-sum en andere oosterse gerechten.
Het enige verbeter punt van onze kant zal de "tom yam kung" zijn. Door de overdaad aan tomaat, proeven we helaas niet terug van de kaffir, schaaldieren, Thaise basilicum etc.

Verder wil ik graag vertellen, dat wij ontzettend genoten hebben van jullie eten. De bediening was vriendelijk en zeer behulpzaam.
SlagboomB .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Samen met mijn vriendin op de bonnefooi op een druilerige woensdagavond binnen gelopen om een hapje te eten. Onze stemming verbeterde direct vanwege het fijne en hartelijke personeel en de lekkere cocktails (aanrader).
Het eten bestaat uit kleinere gerechten en is zeer smaakvol en krachtig van smaak in het algemeen, erg lekker en veel gegeten voor een leuke prijs.
Hier komen we zeker vaker terug!!
Lauwy .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk eten, goede service en leuke sfeer! Allemaal kleine gerechtjes in Aziatische style. De kokos dip vij het voorgerecht was verukkelijk! Zeer zeker de moeite waardt om nog eens terug te gaan
Eileen B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Vorige week voor het eerst gegeten bij LE:EN en blij verrast! Het was heerlijk weer met de hele avond zon. Omdat de bediening niet in grote getalen rond liep duurde het eventjes voordat we geholpen werden. Een leuke en diverse kaart met de mogelijkheid om klassiekers en spannende Aziatische hapjes te proberen. De mosselen en kokkels in kokosmelk waren verrukkelijk, net als de sambal dip bij de verschilllende soorten 'bread'. Binnen is het een interieur echt ontzettend mooi gedaan, zelfs het toilet was indrukwekkend! De bediening is informeel en tegelijkertijd professioneel.
Sznnh .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Weer lekker gegeten bij LE:EN. We hadden bread en dips, hmm die met cocos, alledrie een soepje, pittig. Daarna de kipspiesjes en lamscurry. En hierbij nog de Edamame, heerlijk met zoutvlokken. Ook de drie toetjes hebben we getest en die waren ook allemaal lekker. Voor mij favoriet het kardamomijs die samen ging met een brownie (waarbij de pinda's van mij niet hadden gehoeven), hmm. Lychee ijs was ook goed. Kortom, onder het genot van nog een kopje gemberthee kwamen wij tot de conclusie dat die zeker niet de laatste keer was voor ons
Edith D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Mijn vingers er bijna bij opgegeten gisteravond. Wat was het allemaal lekker! We waren er een paar weken geleden ook, nadat de kaart net was vernieuwd. Toen vonden we (vooral de gele en de lamscurry) het eten nogal flauw. Hoe anders was dat gisteravond: het ene nog lekkerder dan het andere. Broccoli salade, Witte kool salade, Gewokte edamame, kipspiesjes, mosselen: allemaal lekkerder bereid dan ik voor mogelijk hield. Ik heb nu alweer zin om terug te gaan. En wat een schat was de jongen die ons bediende! Hij deed voor het eerst een "eigen wijk" en was daar zichtbaar onzeker over. Dat charmeerde en was aandoenlijk. Hij deed het hartstikke goed. En ook al het andere personeel was charmant, aardig en nooit uit de hoogte. Je wordt echt in de watten gelegd bij LE:EN
Hoef123 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Vorige week heb ik voor het eerst gegeten bij LE:EN. Originele kaart, mooie ruime zaak en vriendelijk personeel. De gerechten zijn huisgemaakt en dat is te proeven! Het leukste vond ik dat de gerechtjes heel geschikt zijn om met elkaar te delen zodat je allerlei dingen kunt proeven. De gin tonic is ook zeker een aanrader. Ik kom gauw weer terug!