Le Défi - Boetiek hotel Bonaparte

Meer informatie over restaurant Le Défi - Boetiek hotel Bonaparte

Voordelig
Antoni H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Streek menu van Wild; Eendenbout en borst filet: niet hoog op smaak, heerlijk mals en fijne salade met kruiden. Uitstekende keuze voor de Petula rosé. Wildbouillon: hoog op smaak. Lekkere nasmaak. Hoofdgerecht: hertenbiefstuk met heerlijke eigen jus. Erg goede bereiding. Fantastisch vlees en lekkere bijlagen. Na: kastanjemousse. Uitstekend. De late harvest dessertwijn was wederom een goede keuze! De wildwijn bij het hoofdgerecht was ons te stram. Vervanger Malbec uitstekend!
M-i .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
In het hotel overnacht op basis van een Wild Eten in de Achterhoek arrangement.
De eerste avond een vier gangen menu gegeten in het hotelrestaurant Le Defi. Een ruime eetzaal. Twee enorme tafels voor 2 grote groepen vergadertijgers. De andere gasten zaten aan kleine ronde tafels met net voldoende ruimte voor de borden en schaaltjes.
Al snel kwamen een paar plakjes stokbrood met een sausje op tafel.
Eerste gang was carpaccio van wilde eend en gekonfijte eendenpoot. Dat viel tegen. De carpaccio had niet veel smaak en de poot was een soort Rillettes geworden en bovenop de rest geprakt. Daardoor liepen alle smaken door elkaar heen. Onvoldoende contrasten in smaak en textuur. Het had veel beter gekund.
Als tweede gerecht kwam een Wild bouillon op tafel. Voornaamste ingrediënt was: zout. Het brood was inmiddels op en werd ook niet meer aangevuld.
Het hoofdgerecht was hertenbiefstuk. Grote stukken vlees maar helaas droog, deels taai en totaal geen wildsmaak. Zonde om een mooi stuk vlees zo te mishandelen. De aangeprezen jus moest met een vergrootglas gezocht worden. Dit alles bij de bediening aangegeven maar die reageerden vrij lauw. De aardappeltjes en salade die in aparte schaaltjes werden geserveerd waren prima.
Tot slot het dessert. Een ‘Herfstpotje’. Hangop met verschillende vruchten. Leuk geserveerd en smakelijk.
De bediening was niet erg oplettend en leek niet echt geïnteresseerd.
Jammer want de lokatie is prima. Nu nog werken aan de kwaliteit van het eten en van de bediening.
Was er dan niets goeds te melden? Jazeker. De wijn.
De wildwijn die dit jaar in de Achterhoek wordt geschonken is de Brindisi Corte Ottone Riserva DOC 2013. Een geweldige wijn. Stevig en vol rood fruit. Daar gaan we zeker een doosje van bestellen.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
2 daags arrangement met 3 gangen en de volgende dag het 4 gangen streek menu. Samengevat prima van smaak met mooie smaakvolle huisgemaakte gerechten.
Helaas Wijn en drankjes zijn ook hier extreem DUUR. Goedmakertje voor de speciale package prijzen van het combi hotel arrangement !
Verder vreemd dat de wijn NIET uit een fles wordt ingeschonken. Bediening kil en onpersoonlijk, wel correct. Veel leerlingen en stagiairs. Inrichting klassiek met vrij ruime tafel setting. Buiten eten mogelijk bij warm weer in de tuin.
Jan Wessel P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten voor weinig geld in een sfeervol restaurant. Uitstekende kaart met voor elk wat wils in mijn beleving. Vlotte bediening door leuke en enthousiaste mensen. Beviel mij zo goed dat ik gedurende mijn verblijf in het hotel ook de tweede avond gebruik heb gemaakt van het restaurant.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Zeer scherpe aanbieding: Twee nachten met ontbijt plus twee keer diner, een 3-gangen en een vier gangen. Gelet op de prijs is het eerlijk om de recensie net zo vriendelijk neer te zetten.

Tegen een geringe meerprijs kon de (overigens zeer goede) kerriesoep van het 3-gangenmenu worden vervangen door een voortreffelijke salade met geroosterde geitenkaas.
Maishoen als hoofdgerecht was te droog en in de nabehandeling niet afgebakken/gegrild. Besproken en het werd blijkbaar wel vaker opgemerkt. Heeft te maken met capaciteit en de daarmee noodzakelijke voorbereiding van het actiemenu. Het dessert voldoet aan de verwachtingen.

Het 4-gangenmenu bestond uit een zeer goede aspergesoep en daarna een voortreffelijke pastrami.
Het hoofdgerecht was eendenborst met verse asperges, maar gelet op de maishoen van de dag ervoor kregen we desgevraagd bevestigd dat wij de eendenborst waarschijnlijk te droog zouden vinden. We konden tegen een geringe meerprijs de eendenborst ruilen voor ham en gekookt ei en dat was prima. De asperges waren helaas doortrokken van water. Dessert in orde.

De wijnkaart staat totaal los van de verkrijgbare gerechten. Ik zag eigenlijk geen ideale pairing.
De Marenon Petula Rose had ik nog niet eerder van gehoord, maar was best goed en kan de vergelijking met de mainstream Provence doorstaan. De mij eveneens onbekende Viognier miste het bekende "pepertje achterin" en was zelfs onaangenaam zoet. De Gruner Veltliner is veruit de slechtste Wachauer die ik ooit had, en staat voor een werkelijk te gênante €30 op de kaart.

Wij begrepen dat Bonaparte sinds dit jaar een soort herstart heeft gemaakt en dat de scherpe aanbieding voor halfpension te maken heeft met het gaandeweg op de rails zetten van mensen en middelen. Men is gretig en enthousiast, gaat kritiek niet uit de weg en probeert er wat mee te doen.
De bediening is vriendelijk en accepteert de op- en aanmerkingen met begrip.

De omgeving is mooi, ruime parkeergelegenheid en de aankleding van het restaurant is mainstream netjes.

We gaan in de nazomer wellicht nog eens terug, maar dan voor een lunch op het mooie terras.
Dinie E.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk gegeten met vriendinnen. We hadden allemaal het 3 gangenmeunu.
Hier staat een hele goede kok in de keuken.Bijzonder aardig personeel.Een aanrader.
Vinus .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een gratis 4 gangen diner bij een 2 daags verblijf in het hotel. Kort en bondig, meer dan prima gegeten. Vooral de ham van eend
is een aanrader! Wijnkaart met voldoende keuze en de mogelijkheid om een deel van de wijnen per glas te bestellen. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, je kunt zien dat ze er zin hebben. Wij komen terug!
EJBrummelhuis .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
In het prachtige Boetiekhotel BonAparte wordt je gastvrij ontvangen. De kamers in grote variëteit en smaakvol ingericht.
Het restaurant is sfeervol en gezellig.
Een mooie kaart met smaakvolle gerechten. Eigenlijk vervelend dat je moet kiezen.
Een begin met Carpaccio, vervolg met een prachtige Beef Angus, Vis of lamskoteletjes. Mooie afsluiting met een Lava cakeje met ijs.
De Chardonnay is geweldig en complementeert het diner uitstekend.