Le Début (Hotelschool Den Haag)

Jan Evertsenstraat 171 1056 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-208512900

Meer informatie over restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 22:30
Zaterdag en Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

Dieter G.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
De ontvangst was zeer vriendelijk. Wij hebben genoten van het kerstmenu. Er werd rekening gehouden met het feit dat wij voor 3 gangen kozen. van de tussengang werd een hoofdgerecht gemaakt. Het dessertbuffet was heel smakelijk. wat een keuze. Bij het afscheid kregen we een flesje zelf gemaakte limoncello mee. Een leuke verrassing. We hebben erg genoten en komen graag nog een keer terug.
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Goed restaurant om betaalbaar kennis te maken met culinair eten. Eten is top, prijs zeker waardig en het idee erachter dat iedereen hier iets van leert, vinden wij heel leuk
Gem D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
met negen collega's een heerlijke avond gehad, lekker gegeten in een heel fijne rustige omgeving met een super vriendelijke bediening. Het was zo fijn dat we veel langer zijn gebleven dan we van plan waren. Super!
Liny D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Een gezellige, warme en ontspannen sfeer in een restaurant dat qua eten en bediening echt topklasse is.
Enige onzekerheid omdat het studenten betreft vergeef je ze makkelijk vanwege hun grote inzet, vriendelijkheid en voorkomendheid.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het eten was heerlijk, de service en bediening was voortreffelijk. Een voorbeeld voor menig restaurant, je voelt je echt gast! Vooral de uitleg bij het kazen dessert was erg goed! Een echte aanrader????
Max C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Heerlijke gerechten in een fijne, ontspannen sfeer. We hadden een hele leuke avond! Het eten was echt van verrassend hoog niveau, inclusief de amuses die de avond nog feestelijker maakten (onder andere heerlijke Zeeuwse oesters en een onvergetelijk goeie bitterbal met eend!). De eendenborst was perfect mals, de inktvis kreeg ook alleen maar lof. Kortom, van de eerste hap tot de laatste slok koffie (met gevaarlijk lekker koekje van witte chocolade met Bastogne koek bodem) was ons debuut in Le Debut een feest.
Fredlefeb .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
leuk , met persoonlijke aandacht en veel enthousiasme .
lekker en verrassend eten , en je merkt dat iedereen er z'n best voor doet om er een geslaagde avond van te maken.
Angela H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Heerlijk eten op sterrenniveau voor een superprijs! Wijnen ook zeer schappelijk geprijst en van uitstekende kwaliteit. De ontvangst en bediening was uitermate goed en vriendelijk
Sissie V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Fantastisch leuke plek, fijne jonge enthousiaste mensen, top!
Wij gaan er met enige regelmaat heen en het is altijd weer leuk en lekker.
evanderburgt .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
fantastische avond gehad!, heerlijk gegeten, iedereen deed erg zijn best en ambiance was erg prettig, klein en intiem, eten met zorg bereid en opgediend
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Met een gezelschap van 11 personen gezellig gegeten bij Le Debut. Prima bediening en lekker eten in een sfeervol restaurant. Niet te merken dat het personeel nog in opleiding is! Na afloop nog leuke, enthousiaste rondleiding gehad van Maarten. Mooie opleiding hoor!
MariaRoma .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
De service vonden wij een 10. Dat moet natuurlijk gezien worden tegen het licht van het feit dat de medewerkers in opleiding zijn. Desalniettemin erg goed. Complimenten! Ook voor de heekfilet met kaviaar van aubergine, gepofte paprika. We komen graag weer!
Jip D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Wat een leuk concept! Heerlijk vergeten, vooral het voorgerecht van watermeloen met burrata heeft mij erg verrast. Vriendelijke studenten in de bediening! Zeker een aanrader.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
met 2 ouderparen voor het eerst hier gedineerd, terwijl de keukenbrigade werd aangestuurd/aangevuurd door onze (stief)zoon. Dus wellicht beetje gekleurd verhaal, maar we waren zeer onder de indruk van de geserveerde gerechten: eerst 2 kleine amuses ( zalm en vlees), daarna een perfect gare ( niet te gaar ) St. Jacobsschelp met rivier kreeftje, vongole, tomaten ? en creme van ?, daarna wederom goed bereide rode mul op parelgort met een groene groente, als hoofdgerecht: rose fazant met zuurkool en rode biet en heerlijke ? saus, 5 soorten kaas met heerlijk noten brood, gesuikerde walnoten en vijgenjam, als dessert: witte chocolade taartje gevuld met passievruchtengelei, vers fruit ( waaronder grapefruit ), een bolletje ? ijs. Koffie en friandises toe, de heren hadden een goed wijnarrangement. Soms nog wat onwennige bediening door 1e jaars studenten, maar wel uiterst beleefd en aardig, keurig interieur. De onervarenkeukenbrigade wordt geholpen door instructeurs, die dat heel goed doen. Wat ons betreft een aanrader! Prijs/kwaliteit o.i. zeer in orde: 50 euro pp inclusief drank en 5 gangen
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heel bijzonder dat studenten die geen vakopleiding volgen (het is een HBO opleiding) en maar een week in de keuken en / of bediening staat zo'n niveau weten neer te zetten. Daar kan menig restaurant in Amsterdam een puntje aan zuigen. Toegegeven ze maken soms een foutje maar de hartelijkheid en het enthousiasme maken dat zeker goed. Zeer goede prijs/kwaliteit en je bezoek zorgt dat de studenten kunnen leren!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Opvallend goed gegeten, vooral de langoustines met ravioli waren verrukkelijk. De bediening was toegewijd, vrolijk en vriendelijk, de toelichting van de kok aanstekelijk. Prijs-kwaliteit verhouding uitzonderlijk goed. Het was kortom een fijne avond.
freekj .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Tsja, ik weet niet wat dit restaurant voor zin heeft als er geen enkele correctie plaats vindt tijdens het serveren. Het enige wat de plaats doende 'leraar'deed was de muziek wat harder zetten terwijl er al uit twee verschillende boxen verschillende muziek kwam, totaal geen aansturing van de leerlingen; gemiste dag. Bij de tweede witte wijn werd er gewoon chablis geschonken in het eerste glas waar chardonnay in zat. Inzetten en uit ruimen gebeurde gewoon van af de plaats waar de student stond, niet rechts, niet links, boter op een oud tegeltje met cement er onder (.....) geen enkele interactie met de gast, misschien in de keuken wat geleerd maar in de bediening zeker niet.
Stephen V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Echt voortreffelijk gegeten bij Hotelschool Den Haag vestiging Amsterdam. Verrast door 4 gangen met bijpassende wijnen, een vriendelijke internationale bediening van studenten die duidelijk hun beste beentje voor aan het zetten waren. Leuk dat je in deze goed aangeschreven school zit waar een klein stukje toprestaurant is gecreëerd. Aanrader!
Maie E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Onlangs at ik met 30 mensen bij Le Debut. Van tevoren uiteraard ruimschoots gemaild over de mogelijkheden en het menu. Niets leek lastig en ik verheugde me er enorm op.
Het restaurant was geheel voor ons gezelschap gereserveerd wat heel prettig is.
Bij de bediening ging er van alles mis wat niet echt nodig is , ook al ben je een opleidingsrestaurant. De supervisie leek die avond geheel te ontbreken en de bedrijfsvoering leek me ook niet top. Geen wijnglazen op tafel en voor iedere gast een glas apart halen als er flessen wijn besteld worden duurt erg lang! Als je na 3 flessen van de geselecteerde wijn en Spa rood al door je voorraad heen bent , heb je niet goed ingekocht lijkt me. De afgesproken keuze in het menu ontbrak ook. Met moeite was er voor vegetariërs nog iets te bestellen.
Het eten was daarentegen heel goed.De keuken was in ieder geval beter op orde. De wijnen waren prima. De prijs kwaliteit verhouding is hier natuurlijk top. Het restaurant is ruim en prettig ingericht met een geweldige akoestiek. Men kan converseren. Met wat begeleiding op de werkvloer kan de service aanzienlijk verbeterd worden om het niveau naar de 8 op te trekken.
Jammer want in de afgelopen jaren ben ik er vaker geweest en was de service ook prima.
betty V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het eten was heerlijk. De bediening liet echter een steekje vallen. Ik weet dat het studenten zijn, maar de leiding had wel iets meer kunnen aansturen/opletten.