Le Début (Hotelschool Den Haag)

Jan Evertsenstraat 171 1056 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-208512900

Meer informatie over restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 22:30
Zaterdag en Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

Max C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Fredlefeb .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Angela H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Heerlijk eten op sterrenniveau voor een superprijs! Wijnen ook zeer schappelijk geprijst en van uitstekende kwaliteit. De ontvangst en bediening was uitermate goed en vriendelijk
evanderburgt .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
fantastische avond gehad!, heerlijk gegeten, iedereen deed erg zijn best en ambiance was erg prettig, klein en intiem, eten met zorg bereid en opgediend
Sissie V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Fantastisch leuke plek, fijne jonge enthousiaste mensen, top!
Wij gaan er met enige regelmaat heen en het is altijd weer leuk en lekker.
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Met een gezelschap van 11 personen gezellig gegeten bij Le Debut. Prima bediening en lekker eten in een sfeervol restaurant. Niet te merken dat het personeel nog in opleiding is! Na afloop nog leuke, enthousiaste rondleiding gehad van Maarten. Mooie opleiding hoor!
MariaRoma .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
De service vonden wij een 10. Dat moet natuurlijk gezien worden tegen het licht van het feit dat de medewerkers in opleiding zijn. Desalniettemin erg goed. Complimenten! Ook voor de heekfilet met kaviaar van aubergine, gepofte paprika. We komen graag weer!
Jip D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Wat een leuk concept! Heerlijk vergeten, vooral het voorgerecht van watermeloen met burrata heeft mij erg verrast. Vriendelijke studenten in de bediening! Zeker een aanrader.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
met 2 ouderparen voor het eerst hier gedineerd, terwijl de keukenbrigade werd aangestuurd/aangevuurd door onze (stief)zoon. Dus wellicht beetje gekleurd verhaal, maar we waren zeer onder de indruk van de geserveerde gerechten: eerst 2 kleine amuses ( zalm en vlees), daarna een perfect gare ( niet te gaar ) St. Jacobsschelp met rivier kreeftje, vongole, tomaten ? en creme van ?, daarna wederom goed bereide rode mul op parelgort met een groene groente, als hoofdgerecht: rose fazant met zuurkool en rode biet en heerlijke ? saus, 5 soorten kaas met heerlijk noten brood, gesuikerde walnoten en vijgenjam, als dessert: witte chocolade taartje gevuld met passievruchtengelei, vers fruit ( waaronder grapefruit ), een bolletje ? ijs. Koffie en friandises toe, de heren hadden een goed wijnarrangement. Soms nog wat onwennige bediening door 1e jaars studenten, maar wel uiterst beleefd en aardig, keurig interieur. De onervarenkeukenbrigade wordt geholpen door instructeurs, die dat heel goed doen. Wat ons betreft een aanrader! Prijs/kwaliteit o.i. zeer in orde: 50 euro pp inclusief drank en 5 gangen
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heel bijzonder dat studenten die geen vakopleiding volgen (het is een HBO opleiding) en maar een week in de keuken en / of bediening staat zo'n niveau weten neer te zetten. Daar kan menig restaurant in Amsterdam een puntje aan zuigen. Toegegeven ze maken soms een foutje maar de hartelijkheid en het enthousiasme maken dat zeker goed. Zeer goede prijs/kwaliteit en je bezoek zorgt dat de studenten kunnen leren!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Opvallend goed gegeten, vooral de langoustines met ravioli waren verrukkelijk. De bediening was toegewijd, vrolijk en vriendelijk, de toelichting van de kok aanstekelijk. Prijs-kwaliteit verhouding uitzonderlijk goed. Het was kortom een fijne avond.
freekj .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Tsja, ik weet niet wat dit restaurant voor zin heeft als er geen enkele correctie plaats vindt tijdens het serveren. Het enige wat de plaats doende 'leraar'deed was de muziek wat harder zetten terwijl er al uit twee verschillende boxen verschillende muziek kwam, totaal geen aansturing van de leerlingen; gemiste dag. Bij de tweede witte wijn werd er gewoon chablis geschonken in het eerste glas waar chardonnay in zat. Inzetten en uit ruimen gebeurde gewoon van af de plaats waar de student stond, niet rechts, niet links, boter op een oud tegeltje met cement er onder (.....) geen enkele interactie met de gast, misschien in de keuken wat geleerd maar in de bediening zeker niet.
Stephen V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Echt voortreffelijk gegeten bij Hotelschool Den Haag vestiging Amsterdam. Verrast door 4 gangen met bijpassende wijnen, een vriendelijke internationale bediening van studenten die duidelijk hun beste beentje voor aan het zetten waren. Leuk dat je in deze goed aangeschreven school zit waar een klein stukje toprestaurant is gecreëerd. Aanrader!
Maie E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Onlangs at ik met 30 mensen bij Le Debut. Van tevoren uiteraard ruimschoots gemaild over de mogelijkheden en het menu. Niets leek lastig en ik verheugde me er enorm op.
Het restaurant was geheel voor ons gezelschap gereserveerd wat heel prettig is.
Bij de bediening ging er van alles mis wat niet echt nodig is , ook al ben je een opleidingsrestaurant. De supervisie leek die avond geheel te ontbreken en de bedrijfsvoering leek me ook niet top. Geen wijnglazen op tafel en voor iedere gast een glas apart halen als er flessen wijn besteld worden duurt erg lang! Als je na 3 flessen van de geselecteerde wijn en Spa rood al door je voorraad heen bent , heb je niet goed ingekocht lijkt me. De afgesproken keuze in het menu ontbrak ook. Met moeite was er voor vegetariërs nog iets te bestellen.
Het eten was daarentegen heel goed.De keuken was in ieder geval beter op orde. De wijnen waren prima. De prijs kwaliteit verhouding is hier natuurlijk top. Het restaurant is ruim en prettig ingericht met een geweldige akoestiek. Men kan converseren. Met wat begeleiding op de werkvloer kan de service aanzienlijk verbeterd worden om het niveau naar de 8 op te trekken.
Jammer want in de afgelopen jaren ben ik er vaker geweest en was de service ook prima.
betty V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het eten was heerlijk. De bediening liet echter een steekje vallen. Ik weet dat het studenten zijn, maar de leiding had wel iets meer kunnen aansturen/opletten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Het was al weer vijf maanden geleden. Niet dat we hier aten, maar dat we een recensie schreven. Dit restaurant van de Hogere Hotelschool wordt iedere week door een andere groep studenten gerund en dat leidt eigenlijk altijd tot lekker eten en heel gastvrije bediening. Natuurlijk gaat er ook wel eens wat fout, maar dat hoort erbij. Deze keer heeft de keukenbrigade zichzelf overtroffen en superlekker gekookt. Het begon met een ballotine van parelhoen: werkelijk heel erg goed bereid, de smaken pasten perfect bij elkaar. Het tussengerecht was een risotto met gebakken langoustine en die was, zo mogelijk, nóg beter. We lieten alvast een beetje staan want het voorgerecht was ook al flink van afmeting geweest, maat te lekker om iets van over te laten. Het hoofdgerecht van wilde eend deed nauwelijks onder voor het voorafgaande en ook daar hebben we wat van moeten laten staan. Als dessert kozen we beiden voor de kaas en kregen daar in het overigens ook uitstekend gekozen wijnarrangement een bijzondere Zuid-Afrikaans dessertwijn bij: Rietvallei Red Muscadet 2014. Een ons onbekende, maar mega-lekkere wijn en een verrassend goede keuze bij de kaas, ondanks dat hij in het oorspronkelijke wijnarrangement bedoeld was voor de gepocheerde peer! Koffie na en wederom was een zeer geslaagde avond bij Le Début tot een einde gekomen dankzij een zeer goede keuken en een wederom enthousiaste bediening. Vooral op maandag en dinsdag is dit restaurant een absolute aanrader, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding!
Christianetje .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Gisteren voor het eerst gegeten in restaurant Le Début. Met complimenten aan de keukenbrigade voor hun mooie opmaak van de voortreffelijke gerechten. Het was nog even wennen tijdens deze eerste stagedag voor de bediening, maar met flair wist deze de situatie ook te meesteren. We kijken terug op een prettige avond, waarvoor dank.
Max .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Dit is echt een ontdekking. Met een grote groep hier fantastisch gegeten. De bijzondere visgerechten smaakten heerlijk. Goede wijnkeuze. De bediening is erg vriendelijk en attent. Echt een aanrader.
Tijmen B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wat een verrassend lekker 6-gangen Vismenu! Top bijpassende wijnen. In een heerlijk relaxte sfeer. Goeie tijd tussen de gerechten. Attente bediening. Een avond genoten van heerlijk eten, drinken en gezelligheid!
toon S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Tijdens de FishX heerlijk zeven gangen gegeten met goed bijpassende wijnen. De bediening is erg attent en geeft prima toelichting op de gerechten en de wijn.