Le Début (Hotelschool Den Haag)

Jan Evertsenstraat 171 1056 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-208512900

Meer informatie over restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 22:30
Zaterdag en Zondag Gesloten

Voordelig
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
met 2 ouderparen voor het eerst hier gedineerd, terwijl de keukenbrigade werd aangestuurd/aangevuurd door onze (stief)zoon. Dus wellicht beetje gekleurd verhaal, maar we waren zeer onder de indruk van de geserveerde gerechten: eerst 2 kleine amuses ( zalm en vlees), daarna een perfect gare ( niet te gaar ) St. Jacobsschelp met rivier kreeftje, vongole, tomaten ? en creme van ?, daarna wederom goed bereide rode mul op parelgort met een groene groente, als hoofdgerecht: rose fazant met zuurkool en rode biet en heerlijke ? saus, 5 soorten kaas met heerlijk noten brood, gesuikerde walnoten en vijgenjam, als dessert: witte chocolade taartje gevuld met passievruchtengelei, vers fruit ( waaronder grapefruit ), een bolletje ? ijs. Koffie en friandises toe, de heren hadden een goed wijnarrangement. Soms nog wat onwennige bediening door 1e jaars studenten, maar wel uiterst beleefd en aardig, keurig interieur. De onervarenkeukenbrigade wordt geholpen door instructeurs, die dat heel goed doen. Wat ons betreft een aanrader! Prijs/kwaliteit o.i. zeer in orde: 50 euro pp inclusief drank en 5 gangen
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heel bijzonder dat studenten die geen vakopleiding volgen (het is een HBO opleiding) en maar een week in de keuken en / of bediening staat zo'n niveau weten neer te zetten. Daar kan menig restaurant in Amsterdam een puntje aan zuigen. Toegegeven ze maken soms een foutje maar de hartelijkheid en het enthousiasme maken dat zeker goed. Zeer goede prijs/kwaliteit en je bezoek zorgt dat de studenten kunnen leren!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Opvallend goed gegeten, vooral de langoustines met ravioli waren verrukkelijk. De bediening was toegewijd, vrolijk en vriendelijk, de toelichting van de kok aanstekelijk. Prijs-kwaliteit verhouding uitzonderlijk goed. Het was kortom een fijne avond.
Freekj .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Tsja, ik weet niet wat dit restaurant voor zin heeft als er geen enkele correctie plaats vindt tijdens het serveren. Het enige wat de plaats doende 'leraar'deed was de muziek wat harder zetten terwijl er al uit twee verschillende boxen verschillende muziek kwam, totaal geen aansturing van de leerlingen; gemiste dag. Bij de tweede witte wijn werd er gewoon chablis geschonken in het eerste glas waar chardonnay in zat. Inzetten en uit ruimen gebeurde gewoon van af de plaats waar de student stond, niet rechts, niet links, boter op een oud tegeltje met cement er onder (.....) geen enkele interactie met de gast, misschien in de keuken wat geleerd maar in de bediening zeker niet.
Stephen V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Echt voortreffelijk gegeten bij Hotelschool Den Haag vestiging Amsterdam. Verrast door 4 gangen met bijpassende wijnen, een vriendelijke internationale bediening van studenten die duidelijk hun beste beentje voor aan het zetten waren. Leuk dat je in deze goed aangeschreven school zit waar een klein stukje toprestaurant is gecreëerd. Aanrader!
Maie E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Onlangs at ik met 30 mensen bij Le Debut. Van tevoren uiteraard ruimschoots gemaild over de mogelijkheden en het menu. Niets leek lastig en ik verheugde me er enorm op.
Het restaurant was geheel voor ons gezelschap gereserveerd wat heel prettig is.
Bij de bediening ging er van alles mis wat niet echt nodig is , ook al ben je een opleidingsrestaurant. De supervisie leek die avond geheel te ontbreken en de bedrijfsvoering leek me ook niet top. Geen wijnglazen op tafel en voor iedere gast een glas apart halen als er flessen wijn besteld worden duurt erg lang! Als je na 3 flessen van de geselecteerde wijn en Spa rood al door je voorraad heen bent , heb je niet goed ingekocht lijkt me. De afgesproken keuze in het menu ontbrak ook. Met moeite was er voor vegetariërs nog iets te bestellen.
Het eten was daarentegen heel goed.De keuken was in ieder geval beter op orde. De wijnen waren prima. De prijs kwaliteit verhouding is hier natuurlijk top. Het restaurant is ruim en prettig ingericht met een geweldige akoestiek. Men kan converseren. Met wat begeleiding op de werkvloer kan de service aanzienlijk verbeterd worden om het niveau naar de 8 op te trekken.
Jammer want in de afgelopen jaren ben ik er vaker geweest en was de service ook prima.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het eten was heerlijk. De bediening liet echter een steekje vallen. Ik weet dat het studenten zijn, maar de leiding had wel iets meer kunnen aansturen/opletten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Het was al weer vijf maanden geleden. Niet dat we hier aten, maar dat we een recensie schreven. Dit restaurant van de Hogere Hotelschool wordt iedere week door een andere groep studenten gerund en dat leidt eigenlijk altijd tot lekker eten en heel gastvrije bediening. Natuurlijk gaat er ook wel eens wat fout, maar dat hoort erbij. Deze keer heeft de keukenbrigade zichzelf overtroffen en superlekker gekookt. Het begon met een ballotine van parelhoen: werkelijk heel erg goed bereid, de smaken pasten perfect bij elkaar. Het tussengerecht was een risotto met gebakken langoustine en die was, zo mogelijk, nóg beter. We lieten alvast een beetje staan want het voorgerecht was ook al flink van afmeting geweest, maat te lekker om iets van over te laten. Het hoofdgerecht van wilde eend deed nauwelijks onder voor het voorafgaande en ook daar hebben we wat van moeten laten staan. Als dessert kozen we beiden voor de kaas en kregen daar in het overigens ook uitstekend gekozen wijnarrangement een bijzondere Zuid-Afrikaans dessertwijn bij: Rietvallei Red Muscadet 2014. Een ons onbekende, maar mega-lekkere wijn en een verrassend goede keuze bij de kaas, ondanks dat hij in het oorspronkelijke wijnarrangement bedoeld was voor de gepocheerde peer! Koffie na en wederom was een zeer geslaagde avond bij Le Début tot een einde gekomen dankzij een zeer goede keuken en een wederom enthousiaste bediening. Vooral op maandag en dinsdag is dit restaurant een absolute aanrader, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding!
Christianetje .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Gisteren voor het eerst gegeten in restaurant Le Début. Met complimenten aan de keukenbrigade voor hun mooie opmaak van de voortreffelijke gerechten. Het was nog even wennen tijdens deze eerste stagedag voor de bediening, maar met flair wist deze de situatie ook te meesteren. We kijken terug op een prettige avond, waarvoor dank.
Max .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Dit is echt een ontdekking. Met een grote groep hier fantastisch gegeten. De bijzondere visgerechten smaakten heerlijk. Goede wijnkeuze. De bediening is erg vriendelijk en attent. Echt een aanrader.
Tijmen B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wat een verrassend lekker 6-gangen Vismenu! Top bijpassende wijnen. In een heerlijk relaxte sfeer. Goeie tijd tussen de gerechten. Attente bediening. Een avond genoten van heerlijk eten, drinken en gezelligheid!
Toon S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Tijdens de FishX heerlijk zeven gangen gegeten met goed bijpassende wijnen. De bediening is erg attent en geeft prima toelichting op de gerechten en de wijn.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
De restaurantruimte wordt deze zomer verbouwd, Wij vonden alles er al top uitzien. Hartelijke ontvangst. Prima uitleg. Je ziet duidelijk verschil tussen deze studenten aan de Hogere Hotelschool en studenten van de horeca opleiding op het ROC. Mooie ronde tafel voor 7 personen. Wij allen namen het 4 gangen menu. Voorgerecht met Hollandse Nieuwe. Tussengerecht heerlijke Gazpacho. O ja, ik vergeet nog de goede amuses. Hoofdgerecht biefstuk met zwezerik. Nagerecht om je vingers bij af te likken. Warm chocoladetaartje, precies goed. Wat ik erg fijn vond, was dat het lekkere brood op tafel bleef staan en aangevuld werd. Prima wijnen. Deze werden uitgebreid toegelicht. Van het bestelde water ging een bedragje naar een goed doel. Ook niet onbelangrijk: tramhalte voor de deur. Wij komen zeker terug.
Nataliapereiro .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Haartelijke bediening, heerlijk eten met professionele begeleiding.
Het stond al lang op ons lijstje maar zijn nu eindelijk in het restaurant van de hotelschool geweest. Het menu is door de studenten zelf samen gesteld, met aandacht voor het seizoen. Wij hebben gekozen voor 4 gangen menu met bijpassende wijnen. Het menu was superlekker en de wijnen voortreffelijk bijgekozen. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs. Wij gaan zeker terug!
Irene-tom .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Mooi opgemaakte gerechten. Het lamsvlees in het hoofdgerecht was opmerkelijk verrukkelijk mals. Smaken van alle gangen waren goed samengesteld. Aardbeientaartje als dessert was te groot en iets te hard, was lastig eten met lepel, had iets zachter en verfijnder gekund. Bediening is top geregeld, gericht op kwaliteit. Soms iets aarzelend. Ruimte is zo opgezet dat privacy groot is. Bijzonder prettige sfeer.
Rachelle V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Voor het eerst gegeten bij Le Debut. Wij kwamen via de hoofdingang van de hotelschool binnen, waar wij keurig werden ontvangen en gebracht naar het restaurant. Je merkt dat hier gastvrijheid onderwezen wordt. In restaurant keurig jas aangenomen en naar tafel gebracht. Wij waren met een grote groep, 18 pers., dus een vast menu. Vooraf een aperol spritz, heerlijk, alleen waren de glazen erg ongelijk gevuld. Daarbij stonden al wat lekkere hapjes op tafel en werden nog wat amuses geserveerd. Vooraf een heerlijke zalm met asperges, Daarna gegratineerde kreeft met pasta, iets vlak qua smaak, tussendoor een gevarieerd kaasplankje en toen een heerlijk aardbeien dessert. Het bijpassende wijnarrangement was ook super. De bediening was door 1e jaars studenten, die veel productkennis hadden, enthousiast vertelden, maar soms een kleine vergissing beginnen, die werd gecorrigeerd door een enthousiaste 2e jaars gastvrouw. Ook in de keuken staan studenten. Dit alles wel onder toezicht van een docent. De koffie, met eigengemaakte lekkere zoetigheid duurde bij ons wat lang, omdat er slechts 2 kopjes tegelijk gezet konden worden, maar was wel goede kwaliteit. Inderdaad fine deining, voor een gewoon uit eten prijs, maar dan in een iets andere setting. Deze studenten komen er wel!
EJP .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Le Debut, het fine dining restaurant van de Hotelschool Den Haag, locatie Amsterdam.
We hebben hier op 28 mei een top 4-gangen diner gehad dat volledig door de studenten was samengesteld en bereid . Alle gangen waren creatief, prachtig opgemaakt en van een top kwaliteit. Tevens werd het diner begeleid door speciaal bij het diner geselecteerde heerlijke wijnen. Eten, drinken en service alles van top kwaliteit voor een heel erg redelijke prijs.
Zeker een aanrader. We hebben een super avond gehad.

Thorsten H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Zoals gebruikelijk heerlijk gegeten in Le Debut. We zijn super bediend, waren allemaal heel blij met het verrassingsmenu! Vooraf ........ Heel grappig...., hoofd gerecht....heerlijk........dessert.... Goddelijk..... Service......super! Niet te vergeten de verrassende borrel, een schotse Isle whisky. Super en voor herhaling vatbaar!
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
We hadden weinig tijd en dit ook doorgegeven.
Blijkt dat de keuken hier goed rekening mee gehouden heeft.
Na ons glas wijn werden we naar de tafel begeleid. Na luttele minuten stond er een bord met daarop een overheerlijke kreeft voor ons op tafel.
Prima klaargemaakt, geen opsmuk maar goed bereid. Idem de daarbij passende groente. De patat die er bij geserveerd werd was voor mij te zout. Kan aan ons liggen want we gebruiken zelf weinig zout bij het eten.
Vervolgens de koffie als afsluiting.
In een klein uurtje prima gegeten.
Dit door studenten van de hogere hotelschool. Zowel goed ondersteund in de keuken als in het restaurant zelf.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
We hebben met z'n 4-en op 2 april een topdiner gehad bij le Début.
Alle gangen waren subliem. Geserveerd op prachtige borden. Onze gastheer was nog maar eerstejaars, maar een toptalentje. Wist ook erg veel over wijn, en had daar zichtbaar veel plezier in. Zijn kennis kwam niet uit een boekje, maar vooral uit ervaring en pure interesse.
We hebben een wijnarrangementje genomen, voor 12,50, met de geweldigste wijnen. En onze gastheer kon heel goed uitleggen waarom deze specifieke wijn zo goed bij dit gerecht paste. Wij hebben een topavond gehad!