Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

Jan Evertsenstraat 171 1056 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-208512900

Over het restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

Le Debut Amsterdam is het restaurant van de Hotelschool Den Haag. Hier word je bediend door de studenten en ook de gerechten uit de keuken zijn bereid door de studenten. Bij de gerechten van Le Debut staat ethiek centraal. Er wordt gewerkt met vlees van vrolijke koeien, met vis die verantwoordelijk gevangen is, kazen die met liefde zijn gemaakt en met groenten die zoveel mogelijk uit de buurt komen (nog vaker komen de groenten direct uit de eigen moestuin).

Het motto is "wat van dichtbij komt is lekker". Hierdoor hoeven ingrediënten niet te reizen, en zijn ze dus vers en heel smakelijk.

In overleg stellen de studenten van Le Debut een wekelijks menu samen. Zonder kunstmatige ingrediënten en met voorkeur voor lichte gerechten wordt hier met eerlijkheid en puurheid gekookt.

De kaart biedt keuze uit 3 gangen á € 25,50 of 4 gangen á € 29,50. Het menu bestaat uit verschillende kleine voorgerechten, eventueel een tussengerecht, keuze bij het hoofdgerecht uit vlees, vis of vegetarisch, en als afsluiter heerlijke kazen of een dessert.

Benieuwd naar de gerechten en bijzondere sfeer van Le Debut Amsterdam? Reserveer eenvoudig online een tafel.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

• : Parkeerplaats € 7,50

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 22:30
Aankomst tussen 18:00 en 18:45
Zaterdag en Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

O.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Sissie V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Elke keer weer leuk, soms is er een klein verbeterpuntje maar dat maakt het juist zo charmant en de reden dat wij met regelmaat daar eten.
Leonoor H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Het was een heerlijk diner en het toetje was zalig; alleen moesten we wat lang op het bijhorende brood wachten dat moest nog afgebakken worden ; bediening prima
K.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Het is altijd aangenaam om in Skotel te verblijven omdat er aandacht is voor de client.

De Italiaanse avond met een kok uit Italie was voor mij een grote verrassing.
Jolien G.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Het eten en de service was weer uitstekend. Yum en Julie waren leuke gastheer en gastvrouw. We kijken uit naar het volgende menu en wensen Yum en Julie veel succes met hun studie!
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Heerlijk en smakelijk gegeten. Sercivice erg vriendelijk en behulpzaam, er was oog voor detail. Beschenken van de lege glazen water gebeurde oplettend.
Fleur H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
top avond gehad goed eten en top wijn! en dan ook nog eens fijne bediening.
............................................................................................................................................................................
V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Heerlijke gerechten die zeer mooi worden gepresenteerd. Hartelijke ontvangst en met alles kan rekening gehouden worden.
Top restaurant!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Uitstekend eten van goede kwaliteit. Bediening was erg vriendelijk en efficiënt. Heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader!.
B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Er waren enkele bedieningsfoutjes (geen nieuw glas bij een andere wijn/ inschenken van de wijn) maar het grote enthousiasme en de goede motivatie van de medewerkers doen dat snel vergeten.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Voor de tweede keer in dit restaurant geweest. De aanvankelijke toezegging dat er een menukaart in het Nederlands uitgereikt zou worden, kon men niet waarmaken. Maar dit werd ruimschoots gecompenseerd door de uiterst vriendelijke uitleg aan tafel. De gerechten hielden v.w.b. de portiegrootte niet over. Wat dat betreft kun je beter een 4 gangen menu nemen i.p.v. onze 3 gangen. Gelukkig waren nu de wachttijden tussen de gangen aanmerkelijk korter dan de vorige keer, een hele verbetering! De erbij geadviseerde wijn, een Maastrichtse Riesling, was uitstekend. Nooit verwacht van een Nederlandse wijn. Het eten werd keurig geserveerd en de smaak was weer prima. Hoewel smaken zullen verschillen vond ik de kabeljauw als voorgerecht iets minder. Ook de buitenste bladeren van de artisjok (het vegetarische voorgerecht) waren nogal hard, zo hoorde ik. Maar de kalfslende als hoofdgerecht smolt zowat op je tong, Mijn nagerecht, aardbeien in diverse variaties, was zoet, maar wel heel verrassend. Het gemberijs, van een ander nagerecht, was een topper. Al met al weer een zeer geslaagd etentje, dat voor een groot deel op het conto van de bediening komt.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Bij Le Debut krijg je heel lekker eten voor een zeer schappelijke prijs, gekookt en geserveerd door zeer enthousiaste jonge mensen in opleiding. Als ik in Amsterdam ben ga ik steevast naar dit gezellige en goede restaurant dat ook nog eens heel goed bereikbaar is met tram 13.
V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Het was prima verzorgd en het eten was erg lekker met verrassende smaken. Ook erg leuk dat de ober open stond voor een kort gesprekje. Prima, de complimenten van mij en mijn twee collega's. We komen graag terug.
De Ruuk J.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Prima eten en buitengewoon vriendelijke bediening (eerstejaars student die voor de eerste dag in het restaurant stond!). Veel ging goed en af en toe ging iets mis, maar dat is nu eenmaal zo in een hotelschoolrestaurant, de studenten moeten er van leren. Bv tot mijn verrassing was er glutenvrij brood (ik heb een glutenvrij dieet), maar... het werd gesneden op de plank waar het gewone brood + kruimels lagen met hetzelfde mes...
We hebben er op aangedrongen dat ze voortaan het glutenvrije brood op een aparte plank leggen en snijden met een apart mes. Was een goed leermoment en de bediening zal het denk ik voortaan altijd goed doen.
Als geheel een erg gezellige avond met uitstekend eten en fijne en enthousiaste bediening.
Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Heerlijk gegeten van een mooi opgemaakt bord. Goede combinaties met een waardevol achterliggend verhaal. Aardige en vriendelijke bediening.
Onno G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding, leuke bediening en goede plek om rustig bij te praten over genot van een maaltijd en goed glas wijn.
M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Weer heerlijk gegeten! Verrassende gerechten en smaakcombinaties. Leuk dat ze focussen op duurzaamheid, om als gast zelf bewuste keuzes te kunnen maken. Attente bediening.
S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
De sfeer in het restaurant was erg fijn, het was volle bezetting mar alle gasten zaten te genieten. Personeel zeer attent en bescheiden!
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Prima gegeten, leuk idee om zo in de leer te gaan.