Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

Jan Evertsenstraat 171 1056 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-208512900

Over het restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

Le Debut Amsterdam is het restaurant van de Hotelschool Den Haag. Hier word je bediend door de studenten en ook de gerechten uit de keuken zijn bereid door de studenten. Bij de gerechten van Le Debut staat ethiek centraal. Er wordt gewerkt met vlees van vrolijke koeien, met vis die verantwoordelijk gevangen is, kazen die met liefde zijn gemaakt en met groenten die zoveel mogelijk uit de buurt komen (nog vaker komen de groenten direct uit de eigen moestuin).

Het motto is "wat van dichtbij komt is lekker". Hierdoor hoeven ingrediënten niet te reizen, en zijn ze dus vers en heel smakelijk.

In overleg stellen de studenten van Le Debut een wekelijks menu samen. Zonder kunstmatige ingrediënten en met voorkeur voor lichte gerechten wordt hier met eerlijkheid en puurheid gekookt.

De kaart biedt keuze uit 3 gangen á € 25,50 of 4 gangen á € 29,50. Het menu bestaat uit verschillende kleine voorgerechten, eventueel een tussengerecht, keuze bij het hoofdgerecht uit vlees, vis of vegetarisch, en als afsluiter heerlijke kazen of een dessert.

Benieuwd naar de gerechten en bijzondere sfeer van Le Debut Amsterdam? Reserveer eenvoudig online een tafel.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

• : Parkeerplaats € 7,50

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 22:30
Aankomst tussen 18:00 en 18:45
Zaterdag en Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag Campus Amsterdam)

B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Er waren enkele bedieningsfoutjes (geen nieuw glas bij een andere wijn/ inschenken van de wijn) maar het grote enthousiasme en de goede motivatie van de medewerkers doen dat snel vergeten.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Voor de tweede keer in dit restaurant geweest. De aanvankelijke toezegging dat er een menukaart in het Nederlands uitgereikt zou worden, kon men niet waarmaken. Maar dit werd ruimschoots gecompenseerd door de uiterst vriendelijke uitleg aan tafel. De gerechten hielden v.w.b. de portiegrootte niet over. Wat dat betreft kun je beter een 4 gangen menu nemen i.p.v. onze 3 gangen. Gelukkig waren nu de wachttijden tussen de gangen aanmerkelijk korter dan de vorige keer, een hele verbetering! De erbij geadviseerde wijn, een Maastrichtse Riesling, was uitstekend. Nooit verwacht van een Nederlandse wijn. Het eten werd keurig geserveerd en de smaak was weer prima. Hoewel smaken zullen verschillen vond ik de kabeljauw als voorgerecht iets minder. Ook de buitenste bladeren van de artisjok (het vegetarische voorgerecht) waren nogal hard, zo hoorde ik. Maar de kalfslende als hoofdgerecht smolt zowat op je tong, Mijn nagerecht, aardbeien in diverse variaties, was zoet, maar wel heel verrassend. Het gemberijs, van een ander nagerecht, was een topper. Al met al weer een zeer geslaagd etentje, dat voor een groot deel op het conto van de bediening komt.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Bij Le Debut krijg je heel lekker eten voor een zeer schappelijke prijs, gekookt en geserveerd door zeer enthousiaste jonge mensen in opleiding. Als ik in Amsterdam ben ga ik steevast naar dit gezellige en goede restaurant dat ook nog eens heel goed bereikbaar is met tram 13.
V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Het was prima verzorgd en het eten was erg lekker met verrassende smaken. Ook erg leuk dat de ober open stond voor een kort gesprekje. Prima, de complimenten van mij en mijn twee collega's. We komen graag terug.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Prima eten en buitengewoon vriendelijke bediening (eerstejaars student die voor de eerste dag in het restaurant stond!). Veel ging goed en af en toe ging iets mis, maar dat is nu eenmaal zo in een hotelschoolrestaurant, de studenten moeten er van leren. Bv tot mijn verrassing was er glutenvrij brood (ik heb een glutenvrij dieet), maar... het werd gesneden op de plank waar het gewone brood + kruimels lagen met hetzelfde mes...
We hebben er op aangedrongen dat ze voortaan het glutenvrije brood op een aparte plank leggen en snijden met een apart mes. Was een goed leermoment en de bediening zal het denk ik voortaan altijd goed doen.
Als geheel een erg gezellige avond met uitstekend eten en fijne en enthousiaste bediening.
Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Heerlijk gegeten van een mooi opgemaakt bord. Goede combinaties met een waardevol achterliggend verhaal. Aardige en vriendelijke bediening.
Onno G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding, leuke bediening en goede plek om rustig bij te praten over genot van een maaltijd en goed glas wijn.
M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Weer heerlijk gegeten! Verrassende gerechten en smaakcombinaties. Leuk dat ze focussen op duurzaamheid, om als gast zelf bewuste keuzes te kunnen maken. Attente bediening.
S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
De sfeer in het restaurant was erg fijn, het was volle bezetting mar alle gasten zaten te genieten. Personeel zeer attent en bescheiden!
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Prima gegeten, leuk idee om zo in de leer te gaan.
Ingrid U.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Eten erg goed, leuk dat het restaurant wordt gerund door studenten van de hotelschool, geeft extra dimensie. Was hier al eerder geweest en steeds weer verrast door de leuke sfeer
F. H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Prima menu. Bediening is (nog) niet ervaren genoeg., waarbij niet vergeten mag worden dat het studenten in opleiding zijn!
Samengevat: aanbevelenswaardig restaurant,
Freek T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Het was zeker niet de eerste keer dat wij hier aten, zonder en met vele vrienden. Le Debut is een bijzonder prettig restaurant. Met uitstekende gerechten en een bediening die zijn uiterste best doet. En is de bediening van de leerlingen niet perfect? Dan maar afreizen naar een sterrenrestaurant in de hoop dat het daar wel perfect is.
Parkeer bij Le Debut voor de deur en geniet van aparte avond.
Iris G.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Dit is zeker de moeite van het bezoeken waard: dineren met aandacht, door mensen die echt hun best doen er het beste van te maken! Wij hebben meerdere keren geweldig hier gegeten.
Suzan K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Personeel was heel vriendelijk en merkte de kleine dingen. Fijn dat alles utgelegd werd en je merkte dat ze de tijd namen voor je. Het eten was super lekker!!
Karel G.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Goed gegeten, eten kon af en toe wel iets meer op smaak gebracht worden in onze mening. Prijs/kwaliteit is natuurlijk geweldig. Service was goed, af en toe wel lang wachten (>30 min voor ons eerste drankje).
hans H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
De avond was zeer geslaagd. De gerechten waren uitmuntend. Over de bediening niets dan goed. Niet stijf en heel vriendelijk. Ze hadden er duidelijk plezier in.
De gerchten die uit de keuken kwamen waren allemaal van hoge kwaliteit.
C.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Leuk om hier na jaren toch eens te komen. Niet teveel van verwacht maar wel blij verrast. De 4 gangen waren smaakvol, en 3 van de 4 bijpassende wijnen waren voortreffelijk gekozen. De Duitse studente die vandaag haar eerste dag in de bediening draaide deed dat alsof ze niet ander gewend was.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Dank voor de leuk en gezellige avond. Aardige bediening en lekker eten en wijn. Keer op keer is het prettig bij jullie. We komen zeker weer.