Le Courage

Rechtstraat 81 6221 EH Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Courage

Dear guest, i personally go shopping everyday to find the best local and seasonal food produce. That's where i get my inspiration from. We then cook with respect and care for the food to enhance and not mask the natural flavours. Balance and creativity. We look forward to seeing you in Le Courage. Happy Cooking! Nigel and Le Binh

Halve fles mineraalwater

9,3

Jouw recensie over het restaurant Le Courage

Benno K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Wat een leuke ervaring in het Maastrichtse. Gekozen voor een 4-gangen diner: dorade, vissoep (met verrukkelijke tuinboontjes), hert (met chocolade) en een bananenparfait ( met vijgen). Deze exquise gerechten werden vergezeld door prima wijnen. Waarom Michelin en belacheloos duur eten als er ook restaurants zijn als Le Courage?!

Absolute aanrader met heel aimabele eigenaar.
Ben W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Super concept en 8-gangen tastingmenu was gewoonweg allemaal zeer goed bereid en smaakte uit de kunst! Uitstekende wijnen en de prijs/kwaliteit van eten en drank is super!
Nigel ga zo door !
Dear Ben,
Thank you so much for your kind review. Warmest regards. Nigel
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Heerlijk gegeten. De bediening is erg goed. De eigenaar komt zelf aan tafel om uitleg te geven bij de gerechten. We hebben de vier-gangen optie gekozen. Eerste twee gangen waren echt supergoed. Derde gang was redelijk, dessert was helaas minder (chocolade crème brulée).
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Fijn restaurant, gezellige sfeer en prettige ontvangst en bediening. Zeker een aanrader.
Pcm L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Prettige ontvangst, heerlijk eten, gastheer heeft aandacht voor je. We zijn hier vaker geweest en blijven dan zeker doen !!!
Nicolle J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Op basis van recensie bezocht en het was uitstekend! Nigel heeft ons erg prettig bediend en we kwamen als gasten binnen en zijn als vrienden vertrokken ????.
Dear Nicolle, Thank you so much. Very much appreciated. mvg Nigel
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Met een lijst aan allergieën (waaronder een ernstige notenallergie) gaan uit eten vraagt moed, maar de uitdaging die Nigel daardoor aanging was dat ook. Hij heeft het top gedaan!! We voelden ins welkom, hebben heerlijk gegeten en de persoonlijke aandacht waarderen we zeer. Nigel: als we weer in Maastricht zijn, komen we weer langs!
Dear Ingrid,
thank you so much for this lovely review
warm regards
Schilt .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Goede en verrassende combinaties. Wijnsuggesties pasten prima bij gerechten. Vooral de coquilles met rode kool waren een topper.
Aanrader!
Ferry E.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Een zeer aangename verrassing. Een bevlogen eigenaar, welke met verstand van zaken het restaurant runt.
We hebben voortreffelijk gegeten met mooie bijpassende wijnen. Echt een aanrader!
Thank you so much
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk met mijn partner gegeten bij Le Courage. Het restaurant heeft geen kaart, maar de gast heeft keuze uit het aantal gangen dat wordt geserveerd, waarbij uiteraard rekening wordt gehouden met individuele wensen. Gesmuld van de 4 gangen.. De chef kwam bij het desert even inchecken hoe we het hadden gehad. Wat een innemende man; dit gaf nog wat extra glans aan de avond. Wij zijn enthousiast. Ons advies: a no-brainer!
Maggie D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Zeer lekker en verfijnd! Bediening top. Klasse!
thank you so much
sameneropuit V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke mensen. Het restaurant zit net buiten het centrum maar is het omlopen waard!
thank you so much
John L.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Via Iens gekeken waar we konden gaan lunchen in Maastricht. Het werd een voor ons nieuw restaurant nl. Le Courage in de Rechtstraat.
Bij binnenkomst een ontwapenend welkom door de gastvrouw en even later ook door de kok Nigel. Een enthousiast horeca koppel waar ook nog eens een heerlijke 3 gangen lunch geserveerd wordt.
Een plaats om terug te gaan
hank you so much for your lovely review. warmest regards. Nigel and Le Binh
Lineke K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijke kleine hapjes die niet echt klein waren en met zorg bereid.een aanrader!!
Dear Lineke,

Thank you so much for your kind review.

Happy Cooking!
Emile P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Op Oudjaarsavond hier gegeten. Op het vaste menu met 7 gangen was weinig aan te merken; op de bediening des te meer. Dit personeel was duidelijk niet de vaste kern en dat vertaalde zich 1-op-1 terug in de beleving.

Onze 'vaste' serveerster (we zijn door 4 verschillende mensen bediend) diende de gerechten zonder enige toelichting op en leek nog nooit een fles wijn te hebben uitgeschonken en kon niets over het eten of de wijn vertellen. Kortom: de kwaliteit van het eten viel totaal in het niet bij de gebrekkige bediending. Het tempo bij de 7 gangen lag ook nog eens hoog, zodat we het gevoel kregen ruim voor oudjaar uit de tent te worden gewerkt...

Jammer, want in rustigere tijden hebben we hier al eens heerlijk gegeten.
Dear Sir / Madam,

I have just read your comments, which are of course most distressing and sadden me deeply. My sincere apologies for the poor experience you seem to have had. I believe i spoke to every guest in the restaurant that evening and was not aware of any negative comments, in fact everyone i spoke to was joyous about the evening. But thank you for highlighting on this platform any faults we may have made in your dining experience with us.

Kindest regards and Happy Cooking!
Nigel Hitches
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
gewoon doen ! Prima restaurant
Han C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima huiskamer restaurant. Goede sfeer. Mooi gedekte tafels. Gerechten waren goed van smaak en zeker qua volume erg goed. Op zijn Limburgs, zeg maar. De wijnen waren ook prima. Het wijnarrangement was meer dan voldoende. Prima prijs en kwaliteitsverhouding. Zeker een aanrader.
Robert C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Geweldig lekker gegeten. Wat een rust en vooral wat een heerlijk eten. Als we nog eens in Maastricht komen dan komen we zeker een keer terug!
Anton H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
prima kwaliteit van het eten, goede prijs kwaliteit verhouding, goede sfeer, correcte bediening.
Niet te grote porties. Gelijk een vervolgafspraak gemaakt.

Zeer aan te bevelen! Anton, Eben Emael(B)
PAUL T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
zeer verzorgd en zeer goed, zowel eten, bediening en inrichting
Thank you so much. very kind and very appreciated
Mvg.
Nigel