Le Courage

Rechtstraat 81 6221 EH Maastricht Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Le Courage

Dear guest, i personally go shopping everyday to find the best local and seasonal food produce. That's where i get my inspiration from. We then cook with respect and care for the food to enhance and not mask the natural flavours. Balance and creativity. We look forward to seeing you in Le Courage. Happy Cooking! Nigel and Le Binh

Halve fles mineraalwater

- Lunch 12:00
- High Tea 12:00 - 17:00

John L.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Via Iens gekeken waar we konden gaan lunchen in Maastricht. Het werd een voor ons nieuw restaurant nl. Le Courage in de Rechtstraat.
Bij binnenkomst een ontwapenend welkom door de gastvrouw en even later ook door de kok Nigel. Een enthousiast horeca koppel waar ook nog eens een heerlijke 3 gangen lunch geserveerd wordt.
Een plaats om terug te gaan
hank you so much for your lovely review. warmest regards. Nigel and Le Binh
Lineke K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijke kleine hapjes die niet echt klein waren en met zorg bereid.een aanrader!!
Dear Lineke,

Thank you so much for your kind review.

Happy Cooking!
Emile P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Op Oudjaarsavond hier gegeten. Op het vaste menu met 7 gangen was weinig aan te merken; op de bediening des te meer. Dit personeel was duidelijk niet de vaste kern en dat vertaalde zich 1-op-1 terug in de beleving.

Onze 'vaste' serveerster (we zijn door 4 verschillende mensen bediend) diende de gerechten zonder enige toelichting op en leek nog nooit een fles wijn te hebben uitgeschonken en kon niets over het eten of de wijn vertellen. Kortom: de kwaliteit van het eten viel totaal in het niet bij de gebrekkige bediending. Het tempo bij de 7 gangen lag ook nog eens hoog, zodat we het gevoel kregen ruim voor oudjaar uit de tent te worden gewerkt...

Jammer, want in rustigere tijden hebben we hier al eens heerlijk gegeten.
Dear Sir / Madam,

I have just read your comments, which are of course most distressing and sadden me deeply. My sincere apologies for the poor experience you seem to have had. I believe i spoke to every guest in the restaurant that evening and was not aware of any negative comments, in fact everyone i spoke to was joyous about the evening. But thank you for highlighting on this platform any faults we may have made in your dining experience with us.

Kindest regards and Happy Cooking!
Nigel Hitches
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
gewoon doen ! Prima restaurant
Han C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima huiskamer restaurant. Goede sfeer. Mooi gedekte tafels. Gerechten waren goed van smaak en zeker qua volume erg goed. Op zijn Limburgs, zeg maar. De wijnen waren ook prima. Het wijnarrangement was meer dan voldoende. Prima prijs en kwaliteitsverhouding. Zeker een aanrader.
Robert C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Geweldig lekker gegeten. Wat een rust en vooral wat een heerlijk eten. Als we nog eens in Maastricht komen dan komen we zeker een keer terug!
Anton H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
prima kwaliteit van het eten, goede prijs kwaliteit verhouding, goede sfeer, correcte bediening.
Niet te grote porties. Gelijk een vervolgafspraak gemaakt.

Zeer aan te bevelen! Anton, Eben Emael(B)
PAUL T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
zeer verzorgd en zeer goed, zowel eten, bediening en inrichting
Thank you so much. very kind and very appreciated
Mvg.
Nigel
merit79 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wat een heerlijke avond hebben we gehad bij Le Courage! Voor mijn partner onderdeel van een verrassingsuitje voor zijn verjaardag. Wij houden er heel erg van om ons te laten verrassen door de kok en bij Le Courage was dit dan ook zeer geslaagd. Alle gerechten waren verrassend, bijzonder en heerlijk. Rekening houden met 'dieet'wensen was geen enkel probleem. De bediening was zeer vriendelijk, professioneel en prettig. Bijzonder hoe ze met zo'n kleine bezetting zo'n heerlijke avond weten te verzorgen! We komen graag terug als we weer eens in Maastricht terecht komen!
Thank you so much for such kind words
Warmest regards
Nigel
poon45 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk buiten gegeten op de binnenplaats bij le Courage. We kozen het 4-gangen verrassingsmenu. Ieder gerecht was heerlijk en zag er mooi uit! Het vleesgerecht was super mals. Niet te grote porties, ook fijn. De witte wijn per glas vonden we matig qua smaak.
Dus genoodzaakt om een hele fles te bestellen. De rode wijn per glas (Frankrijk) was wel heerlijk. Prettige bediening die het ons zeer naar de zin maakte! Aardige kok die het vak goed beheerst!
Geerke B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk 4 gangen verrassingsmenu gegeten in een leuke sfeer. De bediening was een beetje "stroef". De chef Nigel kwam ook nog even checken hoe het was geweest.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Voor een paar dagen waren we vanuit Amsterdam in Maastricht neergestreken. Met een Groupondeal een 6 gangen diner van de chef genoten. We begonnen met heerlijk brood. [fougasse met rozemarijn] De volgende gerechten werden geserveerd: bospaddenstoelen soep met truffelolie, een quenelle van zoute kabeljauw met een salade van bietjes en quinoa, groenten risotto met kabeljauw, parelhoen in Ardennerham en appelstroop en sherry , ossenhaas in truffeljus met diverse groenten en koffie panna cotta met vanille ijs met kruimels van brownie en meringue. We hebben dit geweldige diner afgesloten met heerlijke koffie met friandises. De gerechten zagen er prachtig uit en smaakten heerlijk. Voor ons waren de uitschieters de bospaddenstoelen soep en de parelhoen in Ardennerham. Het restaurant is niet groot. Er is gedekt met wit tafellinnen. De bediening is erg aardig en alle gerechten werden uitgelegd. De prijzen van de drankjes zijn betaalbaar. Wanneer we weer een keertje naar Maastricht gaan, gaan we hier zeker weer eten.
Buijs1 B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Le Courage heeft een verrassings menu in 3 - 5 gangen. Wij hebben 5 gangen genomen en hadden daar geen spijt van. Heerlijke gerechten, prima wijnen. Het is een heel smal restaurant en die avond zat het vrij vol dan is het passen en meten, maar dat is m.n. voor het personeel :)
Wij hebben genoten die avond, complimenten aan de kok. Bediening was ook erg gezellig en attent.
Thank you so very much for your kind words
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wanneer in Maastricht, dan is voor ons de gang naar Le Courage een must! De combinatie van intiem dineren in de gezellige Rechtstraat, de meer dan gastvrije bediening, een prachtig en kwalitatief hoogstaand verrassingsmenu en daarbovenop het aanstekelijke enthousiasme van de kok/ eigenaar maken dat we dit restaurant nooit overslaan. En wat als slogan op de muur staat is volledig correct: we komen als gasten, en gaan als vrienden weer weg! Le Courage; wederom heel erg bedankt en tot spoedig!
Thank you so much, your kind words are so very much appreciated
Schravendeel .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Aanrader. Je mist de keuze niet omdat ze vragen waar je niet van houdt. Gastvrije, ontspannen sfeer. Heerlijke panna cotta
Thank you so much for your kindness
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijk gegeten! We gaven aan dat we liever geen vis hadden. We kregen daar spijt van, omdat het voorgerecht van de buren (vis) er prachtig uitzag. Onze vleesgerechten waren gelukkig ook heerlijk. De ossenhaas die we kregen was onovertroffen. De gerechten zien er mooi uit. De bediening door twee jongemannen was correct. Wij hadden het geluk vroeg te zijn. Onze tafel was een grote(re) ronde tafel bij het raam. De overige tafeltjes staan naar onze smaak te dicht bij elkaar in de zaak. Reserveer tijdig!
Thank you so much
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was heerlijk en goed verzorgd. De service viel tegen. We moesten redelijk lang wachten op een drankje. De bestelde wijn was niet voorradig , moet de bediening in zo'n restaurant toch weten. Aan het eind tot 2x toe een glas wijn besteld maar niet gekregen, stond echter wel op de rekening. Er was niet genoeg bediening aanwezig. Dit alles maakte dat we ondanks het heerlijke eten niet met een goed gevoel weggingen. Jammer
Paul-Christa B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Wij hebben ons laten verrassen door het 6 gangen surprise menu met bijbehorend wijnarrangement. Het eten was heel smakelijk en werd mooi gepresenteerd en de bijpassende wijnen waren heel goed afgestemd op de diverse gangen. We vonden het attent dat de bediening vooraf bij ons naging of ze nog ergens rekening mee moesten houden. Ook kwam chef Nigel even kennismaken. De bediening was vriendelijk, correct en kundig. De tijd tussen de gangen was precies goed. De aankleding van de zaak was prettig; "light and airy" met linnen gedekte tafels. Prijs-kwaliteit verhouding vonden we goed. We komen graag terug. Echt een aanrader.
Le Binh H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben heerlijk gegeten en genoten van de hartelijke bediening in een ongecompliceerde sfeer. Prijs en kwaliteit zijn uitstekend in balans. Zeer zeker een aanrader, voor zowel privé als zakelijk. Je hoeft maar aan te geven wat je voorkeur wel of niet is en er wordt met belangstelling aan je behoefte(n) voldaan. Klant is hier echt de koning. Ga zo door, en goede zaken in het Nieuwe Jaar! Lei
Thank you so Much
Happy New Year
persoon .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Een geweldige culinaire ervaring. De "verassingen" van de chef-kok zijn excellent en worden prachtig gepresenteerd. De persoonlijke benadering en gezellige ambiance die klasse en stijl ademenen maken er een geweldige ervaring van.

LeCourage is een echte aanrader! De met passie gemaakte gerechten in een stijlvolle omgeving zijn een genot!
Thank you so Much
Happy New Year