Le Couple

Woensdag
Donderdag t/m Zaterdag

Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gister een dagje Den Bosch gehad. We hadden vantevoren een lunchadres uitgezocht maar Google liet ons weten dat deze op maandag was gesloten. Toevallig liepen we langs Le Couple en zo op het eerste gezicht zag het er leuk uit. Bij binnenkomst zat er nog een ander stel en een dame aan de bar. De lunchkaart is erg beperkt. We kozen voor een tosti met comte, en een soort van truffelsalami. De tosti is een hele baguette dus die deelden mijn man en ik.

Daar kan ik kort over zijn. De tosti was een machtige behoorlijk vette hap die de rest van de dag als een blok op mijn maag lag. De smaak was niet erg bijzonder. Met z'n tweeën waren we 18 euro kwijt. Eigenlijk hadden we spijt dat we niet nog even verder hebben rondgekeken naar een lunchadres in 1 van de gezellige, wat meer achteraf straatjes. Helemaal toen we langs het lunchadres kwamen wat we eerder hadden uitgezocht. Die bleek gewoon open, had een hele uitgebreide lunchkaart en het was er gezellig druk. Balen.

Yingying .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteren avond zijn wij gegeten in Le Couple. De inrichting is saai, de brood zijn koud,hard en smaakten niet vers.De lamskoteletjes onderkant is donker zwart en duurbakken.
Na het eten, de gastvrouw schrijft de rekening voor ons af, 2 hoofdrechten allemaal een euro duurder dan op het meun, en totaal maal zes hoofdrechten.
Toen ik dat menu laat de gastvrouw aanwijzen, ze zegt dat ze naar vakantie moet gaan.
Ik denk dat eerlijkheid misschien wel het belangrijkste.
Davidoof .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Wow, loop er vaak langs, maar dacht dat t n lunchtent was. Onbegrijpelijk dat we dit juweeltje nimmer ontdekt hadden in onze eigen stad. Kalfsfilet met dragon erg lekker. Echter de kazen, rode huiswijn én de geheime Fagel-saus bij de escargots subliem. We'll be back.
Marn V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Le Couple is een knus restaurant midden in hartje 's Hertogenbosch. De open keuken meteen links met daar aan een gezellige eetbar. Vooraf kozen wij de gefrituurde spiering, heerlijk krokant. Als voorgerechten slakken en een salade met kalfsfilet, allebei lekker. Daarna lamskoteletjes en een stoofschotel van kip met een Indonesische twist. Kortom prima gegeten met een goed glas wijn.
JHW .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Gisteren weer lekker genoten van een mooie vissalade, met veel verse vis. Dit natuurlijk gecombineerd met een mooi glas Spaanse wijn.
AJ87 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Wat een tegenvaller! We hadden ons verheugd op een heerlijke avond, maar dit viel erg tegen. We zaten buiten in een ongezellig straatje waar af en toe een scooter door heen kwam en aan de overkant zat een deel van het personeel (of familie van) ongegeneerd te eten/drinken. Jammer. Ondanks dat we al eens eerder bij Le Couple waren geweest, gingen we opnieuw. De vissoep viel erg tegen - dit is gewoon een matige bouillon met vervolgens allerlei vis (met de vraag of deze vers zijn) erbij. De kruidenboter leek rechtstreeks uit de diepvries te komen- heel jammer, want hoe makkelijk is het om een verse kruidenboter te maken! Wij herkennen ons niet in de recensies die hier staan - maar als je goed tussen de regels door leest, zul je meer kritiek op Le Couple tegenkomen. Kortom voor Le Couple een aansporing om verwachtingen waar te gaan maken.
Marianreitsma .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Hoge verwachtingen van dit restaurant, van de familie Fagel. Maar de uiensoep was zo gepeperd, dat het niet eetbaar was. De kok gaf aan dit zelf niet geproefd te hebben en kwam met zoete slagroom om het milder te maken, dit hadden we nog nooit meegemaakt. Het piepkuiken was niet gaar en de entrecote leek meer op een runderschnitzel. De gastvrouw deed haar best en compenseerde de soep met gratis koffie. Maar het restaurant is geen aanrader meer, helaas.
Robertv77 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Op een zatermiddag had ik een niet te negeren zin in vissoep met een lekker glas wijn erbij. En als dat het geval is, rest je maar 1 ding en dat is bij Pascalle en Alwin van le Couple op het terras gaan zitten en je te laten verwennen door hun heerlijke, goed gevulde met rouille geserveerde vissoep te bestellen. Een aanrader!
Aliena L.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Een Bourgondische verrassing in een klein straatje van Den Bosch. In een on-Nederlandse sfeer lekker eten met een goed glas wijn. Zowel het piepkuiken als het stoofpotje vielen in goede aarde. Aangenaam verrast waren wij door de sauce fameuse en de fagel aioli, twee recepten uit de familie Fagel.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Eerst zagen we de traiteur, daarna het restaurant..... Een schot in de roos.
Prima gegeten, escargots, heldere tomaten soep, risotto/ paling, zalm voorgerecht en een lekkere salade.
Porties waren dermate groot dat we besloten met een kopje koffie
Terwijl de kazen er zo lekker uitzagen!
Hopelijk sluiten we deze week met nog een etentje bij Le couple onze vakantie af want volgens mij moeten we de kazen proeven
Wijnen waren ook prima alsook de uitleg en de bediening
Het was een geslaagde avond!
M-R .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Heerlijk eten hier! Geweldige huiskamersfeer met Pascalle als stralend middelpunt.
De inrichting mag van mij wel een update krijgen maar dat is een kwestie van smaak. Geweldig kaasplateau van Tricht en wisselende maar altijd geweldige wijnen.
Prijs-kwaliteitverhouding is enorm goed!
Reinier B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Het blijft toch een genot om hier te eten hoor, dit on-ontdekt restaurantje, verscholen in de ridderstraat. Pascalle Fagel vertoont hier haar kookkunsten, met heerlijke gerechten van haar broer Marcel aan de overkant, heb ik deze keer genoten van een heerlijke huisgemaakte pindasoep, erg apart, daarna bij de heerlijke wijn nog wat bizar lekkere truffel croquettjes gegeten, zeer aparte maar lekkere combinatie, zeer aan te raden! Pascalle het wat top!!
Ranti T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
We kregen de tip dat als je echt Frans wilt eten, dat Le Couple het adres van Den Bosch is. We komen uit Amsterdam en zijn dus wel wat gewend: tot onze verrassing is Le Couple een originele bistro. Kaart, inrichting (de bar is de keuken), ontvangst, muziek en sfeer, je voelt je hier meteen op je gemak. We begrijpen dat de uitbaatster een telg van de Fagel familie is, in horeca land een begrip.
Het brood is goed en zoals het hoort blijft het op tafel staan. We bestellen een sublieme groentesoep, aarzelen of we slakken nemen of de garnalen kroketten, maar bij nader inzien kan je hier niet verkeerd kiezen. Als hoofd gerecht komen er lamszadels van de grill en een visstoofpotje met heerlijke aardappeltjes. Natuurlijk is de sla perfect aangemaakt. Er is veel aandacht besteed aan de wijnkaart, bijna alles is ook los per glas verkrijgbaar. Het hoogtepunt van de avond is de kaas. De gastvrouw opent de kaasvitrine en snijdt van misschien wel tien verschillende kazen een stuk voor ons af. Ze heeft keus uit misschien wel twintig verschillende. De toelichting die ze geeft is zeer adequaat en vervolgens blijken die kazen ook perfect met elkaar te harmonieren. Natuurlijk zit er een Grevenbroeker bij, maar ook onbekende meesters uit Ierland, Zwitserland, Portugal en Limburg. Het aanbod, de wijze van serveren, de gulheid, een restaurant dat op deze wijze met kaas kan omgaan is van grote klasse. We rekenen per maaltijd iets meer dan 50 euro per persoon af, en we hebben een adres in Den Bosch gevonden dat we iedereen kunnen aanraden.
Zoetelievegerritje .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Bij Le Couple waan je je in Franse sferen. Bistro met warm gastvrouwschap. Als voorgerecht de garnalenkroketjes. Zoals ze aan de kust van onze zuiderburen worden gemaakt. Heerlijk! Daarna lamsvlees en rundergoulash. Het lamsvlees was lekker mals en de goulash pittig. Uitgesproken smaken. Aanrader!
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Le Couple voelt als je eigen huiskamer. Gastvrouw Pascale weet hoe het hoort en werkt hard om het iedereen naar de zin te maken. Alles kan! Alleen een nagerecht, geen probleem. Wijn per glas of per fles. De menukaart is klein maar verandert regelmatig. Alle gerechten zijn met passie klaargemaakt en dat proef je. De prijzen zijn meer dan schappelijk en het piéce de resistance is de kaaskeuze. Het assortiment kaas is voortreffelijk en anders dan anders. Tot snel, Pascale!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wat was het leuk om in het straatje zo een restaurantje te ontdekken met een 4-tal tafeltjes buiten. We konden voor de lunch buiten zitten en bestelden slakjes met witte wijn. Een dagje den Bosch, mooi weer en zo een plek om te lunchen is gewoon genieten.
Reinier B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Weer heerlijk gegeten, super lekker kalfsburger vorige week, lekker in het zonnetje. Zonder koolhydraten, pascale maakt wat je vraagt, de wijn is altijd anders wel zo leuk, lekker fris altijd op temperatuur, en de kazen van Frederique van Tricht zijn wel heel speciaal!!! Een aanrader voor de lunch maar ook een goede maaltijd!!
Just K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Prachtige en eerlijke boerenfranse keuken. Zelfgemaakte patés door Pascale. Fantastische slakken volgens recept van papa Fagel. Zo lekker heb ik ze nergens anders kunnen vinden. Flink gevulde vissoep. En tot slot de kazen. Wat zijn díe mooi!!! Absolute sterrenkwaliteit. Perfecte temperatuur. Perfecte combinaties. De stolp staat al het hele eten lang te lonken. Laat maar lopen, laat maarv geuren. Heerlijk!
De bediening door Pascale staat bol van de Bossche hartelijkheid en directheid, maar dan zonder het accent. Utreg krijg je er nooit helemaal uit. Alwin is de relativerende kracht in het geheel. De foto achterin de zaak vertelt het verhaal in een beeld. Een familiegevoel gericht op genieten.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Afgelopen zondag neergestreken op het mini terrasje als pitsstop vanuit Venlo naar Houten. We hadden trek in een glaasje wijn en een stukje kaas. Was helemaal geweldig, wát een geweldige sfeer. De meest uiteenlopende kaasjes en heerlijke witte wijn tegen een heel redelijke prijs. Was erg fijn en een geweldig gezellige sfeer. Jammer dat ze om vijf uur sluiten op (koop)zondag. Volgende keer komen we eten!
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Hier op aanraden terecht gekomen. We kwamen na een dagje winkelen vermoeid aan en hadden zin in kaas en charcuterie. Dit was precies de juiste plek . We kozen voor een glas witte wijn en een gemengd plankje kaas en charcuterie erg lekker beide. Kom na deze positieve ervaring zeker nog een keer voor het diner.