Le Connaisseur

Kleine Berg 12 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Le Connaisseur

De kenners van eten en wijn

Midden in het centrum van bruisend Eindhoven vind je Le Connaisseur, waar gezelligheid, saamhorigheid en culinair genieten hand in hand gaan. Ze bieden voor een €32,50 een 3-gangenmenu aan: vooral klassiek Frans en Hollands georiënteerd, maar met hier en daar een internationaal uitstapje. Daarnaast hebben ze ook nog eens goede wijn voor een heel schappelijke prijs.

Meer informatie over restaurant Le Connaisseur

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

7,2
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Restaurantactie van AH niet aan te bevelen voor dit restaurant. Ze rekenen een menu van 32,50. Terwijl je op zondag al een menu voor 14 euro hebt. Je bent met menu van 14 euro gewoon goedkoper uit als 2e menu gratis AH bonnen. Wat mij betreft instinker
Ina V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Hoewel de prijs/kwaliteit verhouding en de service van dit restaurant normaal gesproken goed te noemen is voelden wij ons toch enigszins bedrogen tijdens ons laatste bezoek. Normaal gesproken betaal je bij Le Connaisseur op zondagavond € 14,50 voor drie gangen menu Grandeur en kun je voor € 5,- een upgrade nemen waarna je een keuze kunt maken uit de volledige kaart inclusief menu Carte Blanche en de Grand Desserts.
Als je echter gebruik maakt van de AH tweede menu gratis actie dan betaal je voor dit menu ineens € 16,25 en € 5,- voor de upgrade per persoon. (Geen tweede menu gratis, maar € 1,75 per persoon extra betalen).
Als je hierover je beklag doet wordt er gezegd dat je de voorwaarden op Internet had moeten lezen en daar staat inderdaad te lezen dat de actie geldt voor het Carte Blanche menu van € 32,50.
De kaart op de site van Le Connaisseur geeft echter aan dat de maximale prijs die voor dit menu gerekend wordt € 24,50 is. (op vrijdag en zaterdag na 18.00 uur). Zelfs als je daar de toeslag van € 3,50, om te kunnen kiezen uit de Grand Desserts, bij op telt kom je niet aan een bedrag van € 32,50.
Ons advies is dan ook om bij Le Connaisseur van zondag t/m donderdag te kiezen voor menu Grandeur met een update van € 5,- en je actiekaarten in je zak te houden. Mocht je op vrijdag of zaterdag reserveren en je kaarten inleveren realiseer je dan dat je geen tweede menu gratis krijgt maar een korting van € 6,50 per twee menu's.
Lizettevanoverdijk .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten en de service perfect! Ik wilde graag bij de muur zitten omdat ik slechthorend ben en daar is rekening mee gehouden en we wilde sneller ons nagerecht omdat we naar de bioscoop moesten. Ook daar was rekening mee gehouden; stond binnen een minuut na bestelling op tafel. Echt heel fijn!
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met vieren gegeten. Best lawaaierig en het meubulair is niet comfortabel. Stoelen met harde leuningen en de tafel is te klein om je armen fatsoenlijk kwijt te kunnen.
Bediening is oke maar niet te verstaan door de slechte akoestiek.
Eten via kortingsactie was geen succes: door alle toestagen en de 8 euro die ze extra rekenen voor alle couverts zit je je eigen korting te betalen. Voordeel is dat je je bonnen noet hoeft in te leveren dus we kunnen ze nog eens gebruken (maar wel ergens anders...).
De nacho's waren onherkenbaar en de voorgerechten erg karig. Je betaalt niet veel maar het is het ook niet waard er meer voor te betalen.
De recencies zijn eeg positief, wij snappen niet waarom.
Wijnen worden niet koud geserveerd en het eten blijf lang staan als het vanuit de keuken komt en nog door anderen (waarom?) moet worden uitgeserveerd. Je ziet het gewoon koud worden en dat is erg vervelend als het jouw bestelling is.
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gezellige avond met vrienden. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Prijs kwaliteit niveau ligt qua kwaliteit hoog. Uitgebreide menukaart. Zeker voor herhaling vatbaar
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Het duurde wat lang maar de juffrouw kwam keurig excuses aanbieden dat er in de keuken iets
mis was gegaan,
We hebben genoten, voor herhaling vatbaar.
Via de AH-actie ook nog redelijk betaalbaar........
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
'n Plezierige locatie, leuk ingericht, lekkere menu's en ... bijzonder vriendelijk en gastvrij personeel. Iets te veel rumoer, wij wilden eens gezellig bijpraten. Maar ja ... meer mensen worden gelokt naar dit eilandje van smaak en plezier. We komen terug.
Dorothé W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lang niet meer bij De Connaisseur gegeten en ik weet nu ook al weer waarom: echt niet goed. "Voor het AH menu hanteren we een a la carte prijs van 32,50 euro, alle toeslagen moeten extra betaald worden." Eh, maar het duurste menu op het duurste tijdstip is maar 24,50 euro (plus alle toeslagen), dus je betaalt 8 euro meer voor datzelfde menu dan wanneer je zonder AH actie zou eten. Het brood vooraf ging goed, glutenvrij brood voor de tafelgenoot met glutenallergie. Alleen jammer dat mijn opgepiepte broodjes inmiddels koud waren. Alleen duurde dat lang, geen probleem, maar het voorgerecht kwam een halve minuut na het brood. Slechte timing dus, en de bediening vond het duidelijk niet hun probleem. Mijn voorgerecht was echt slecht, champignons met spek op boerenbrood uit de oven: 5 stukjes champignon, een paar flintertjes spek en vooral veel en vet brood.. Het hoofdgerecht van de tafelgenoot bevatte gepaneerde aardappelkroketten, echt bizar als je drie keer gezegd hebt een glutenallergie te hebben. Daar is dus echt geen rekening mee gehouden, en in zijn geval betekent het ook drie dagen flink last als hij iets verkeerds eet. Mijn eend was oké, maar de gewokte groenten waren doodgekookt (of gewokt) en de rijst was zo goed als koud. Toetjes, waren oké. Wat wel prettig is, is dat de fles huiswijn niet duur is.

Kortom: door de week het goedkope menu voor 18:00 uur bestellen is een redelijke maaltijd voor een lage prijs. In het weekend is de prijskwaliteitverhouding matig, voor het AH menu is die echt slecht. Het is ook onbegrijpelijk dat de standaardprijs voor ineens 8 euro hoger ligt als je voor de AH actie boekt.
Helene S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
De toiletten waren niet echt schoon. AANDACHTSPUNT
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdagavond heerlijk gegeten via de AHrestarantbon. Het was er superdruk en dus iets langer moeten wachten op t eten. Maar dat was wel de moeite waard. Vriendelijk personeel, wel jong personeel (voor mijn gevoel), maar dat was niet te merken.
Ton T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Jammer dat bij eindafrekening bleek dat je bij de AH actie ineens een menu moest betalen van 32,50.
Normaal is een menu 14,50 of 18,50 op zondag.
Zonder actie ben je dus niet wezenlijk goedkoper uit.
Slechte actie van Le Connaisseur en klantonvriendelijk.
Carolien F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een teleurstellende ervaring. Zeer ondoorzichtige voorwaarden wat betreft de AH actie.
Er wordt achteraf een menu in rekening gebracht waarvoor je gebruik makend van de actie 32,50 per persoon moet betalen terwijl je normaal gesproken voor 20 euro pp eet. Ook kun je geen na gerecht kiezen maar koffie of thee of een hoorntje met 1 bolletje ijs. Wij kregen voor de toetjes nog eens een toeslag van 3,50 pp. Want dit was ons niet verteld.
De toiletten waren ook vies.
Carolien F.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gisteren heb ik met een vriendin gegeten bij Le Connaisseur in Eindhoven. Deze ervaring was teleurstellend. Ik vind het jammer van mijn ingeleverde spaarkaart. Die had ik liever elders gebruikt achteraf gezien. We hadden gekozen van de kaart uit gerechten voor een driegangenmenu waar je normaal gesproken rond de 20 euro voor werd gerekend. Voor wat betreft de AH actie werd er een menu van 32,50 in rekening gebracht. Dit werd pas duidelijk toen we de rekening gepresenteerd werd. Ik dacht dat men vergeten was de korting te verrekenen. Ook bleek dat je niet kon kiezen uit de nagerechten maar alleen uit een simpel hoorntje met 1 bolletje ijs of koffie of thee. Dan noem ik geen driegangenmenu. Voor ons toetje moesten we dus nog eens 3,50 extra per persoon betalen. Uiteindelijk is dit wel van de rekening gehaald maar ik ben van mening dat we dan nog steeds te veel betaal hebben. Het voorgerecht was eenvoudig maar verder ok. Het hoofdgerecht wat een soort van Mexicaans gerecht moest voorstellen was teleurstellend. Gegratineerde tortilla chips die al een poosje gelegen hadden en een soort van mini wrap.
Erg jammer want de sfeer in het restaurant is goed maar daar is ook alles me gezegd.
De toiletten waren ook nog eens vies.
Jose T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Eten was prima,bediening erg hartelijk dus dat was oké! Prijs/kwaliteit is hier altijd heel goed, want wij eten hier regelmatig, maar dan zonder kortingsbonnen van AH. Wat ons verbaasde was,dat wij bij het overhandigen van de AH bonnen een andere kaart kregen met een prijs voor een menu van €32,50 p.p. terwijl hetzelfde menu zonder AH bonnen niet meer dan €20,00 kost. Jammer en dit is een negatieve ervaring voor ons!
Marcdewit10 D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
leuke zaak,wel behoorlijk donker een lichtpunt boven de tafel zou welkom zijn.
de bediening was prima,vlug en efficient.
het eten was van goede brasserie-kwaliteit ,lekker en zeker voldoende ik heb ook een uitstekende witte huiswijn gedronken:een siciliaanse grillo.een 3 gangen keuzemenu aan 32€ was zijn prijs zeker waard.
wij komen zeker terug.
Noud V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Eten was goed bediening redelijk moesten zelf de fles wijn open maken
Wat heel vreemd was kregen eerst een menu kaart toen bleek dat we via A.H. geboekt hadden werd de kaart weggenomen en kregen we een andere kaart.Als je met een actie mee doet moet je eerlijk zijn en niet de zaak besodemieteren. Het eten op zich was goed
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Op 20 september voor de tweede keer met mijn partner in dit restaurant gegeten.
Prijs/kwaliteitsverhouding is wederom prima. Bediening is correct.

Jammer: geen karaf met kraanwater. Dat blijft toch een dingetje in een aantal restaurants.

Ik snap dat er wat verdiend moet worden. Maar doe dat niet op alternatieven uit een fles uit de fabriek met een merknaam erop als er prima drinkwater uit de kraan beschikbaar is.
P.sprengers3 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
het eten was lekker, maar het leukste vond ik dat mijn zusje op haar 50ste verjaardag vuurwerk kreeg bij haar toetje !!!!!!!
Velle006 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Le Connaisseur houdt zich niet aan de afspraak met AH. Zij bieden een menu tegen gereduceerde kosten aan. Het verschil is 3 euro.
Het eten was matig.
Svdbogaard1 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Bediening niet op de hoogte van soorten wijn. Na navraag wordt de soort wijn aan ons doorgeven waarna uiteindelijk een heel ander soort wijn op tafel wordt gezet.
Fles wijn werd zonder enige presentatie op tafel gezet en daar dicht achter gelaten.