Le Connaisseur

Oudegracht 59 3511 AD Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Connaisseur

Kenners van wijn en diner Midden in het centrum van bruisend Utrecht vind je Le Connaisseur, waar gezelligheid, saamhorigheid en culinair genieten hand in hand gaan. Ze bieden voor €19,50 een 3-gangenmenu aan: vooral klassiek Frans en Hollands georiënteerd, maar met hier en daar een internationaal uitstapje. Daarnaast hebben ze ook nog eens goede wijn voor een heel schappelijke prijs.

Meer informatie over restaurant Le Connaisseur

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Een prima restaurant, goed te bereiken en vriendelijk personeel. Het was relatief druk, maar we hebben niet lang hoeven wachten op ons eten.
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Het was erg warm in het restaurant zodat we niet op ons gemak zaten. Het eten was erg zout en niet bijzonder. Bediening was goed maar geen plek om nog eens terug te komen
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
gezellig restaurantje. ligt ook gunstig ten opzichte van de bushalte. vlotte bediening.de grote glazen vonden wij zeer praktisch! zo hoef je maar 1 keer te bestellen en heb je toch genoeg te drinken.heerlijk gegeten.
cvkouwen K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten Ik ben zelf al meer geweest mijn vrienden niet ,maar hebben ook heerlijk gegeten
Voor herhaling zeker . maar andere vrienden krijgen wel eens een kortings bon
IK zie het graag tegemoet. dank u wel .
Ralph K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Prijs kwaliteit niet in verhouding helaas.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Heerlijk en betaalbaar eten!
Nelleke H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
We hebben gezellig en goed gegeten.
corina K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Het brood vooraf is niet meer wat het geweest is echt veel slechter de andere kleine broodjes waren veel beter dat vind ik erg jammer
Charlotte Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Lekker gegeten voor een goede prijs en met goede en vriendelijke service.
We hadden alleen graag wat ruimer gezeten want de tafels stonden wel erg dicht op elkaar. Hierdoor moesten we een paar keer opstaan voor de andere gasten links en rechts van ons. Ook konden wij onze benen moeilijk kwijt en de borden en glazen plaatsen op tafel was ook steeds puzzelen.
Afgezien daarvan hebben we een gezellige avond gehad met z'n 5'en.
Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Goed restaurant , goed en lekker eten voldoende
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Goed qua prijs kwaliteit verhouding maar niet de plek om lekker te eten
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Erg leuk eethuis! Heel erg knus en gezellig, misschien wel té knus want ik zat bijna bij de buurvrouw op schoot. Vriendelijke service en echt heel erg lekker eten. Hier komen we zeker terug!
Len M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Prima locatie voor een goede hap eten. Simpel, geen culinaire hoogstandjes, maar goed klaargemaakt. Bediening was ok en goeie prijs/kwaliteitverhouding.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Vooraf Yakitori-spiezen en een chicken and bacon-salade.
Als hoofdgerechten een Irish-steak (goed gebakken) met champignons, spekjes en ui en mixed fish met verse kruiden. Een puntzak met knapperige frietjes ontbrak niet.
Tot slot ijsdessert Le Connaisseur, daarna een heerlijke espresso koffie met Franse cognac. De nieuwe huiswijn (Shiraz) smaakte uitstekend en was goed op temperatuur. De bediening was vlot, attent en vriendelijk. Er zijn maar weinig restaurants met z'n goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
lugt .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gezellig met al die boeken. Uitstekende service. Smaken verschillen, maar wij vonder het eten goed, maar niet meer dan dat.
veerlegwendolyn .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten werd heel tijdig geserveerd en was erg lekker. Het was een gezellig sfeertje en de boekenkasten dragen hier goed aan bij. Wat iets minder handig was waren de kleine glaasjes water, aangezien er geen kannen waren tenzij er wat prijziger water werd besteld.
Jolande U.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We kregen een aparte kaart voor deze actie, waarop het driegangenmenu 32.50 euro zou moeten kosten. Een derde gang bestond uit koffie/thee of ijs. Zeer sober dus. Exact dezelfde kaart werd verstrekt aan gasten zonder deze AH-actie: daar stond hetzelfde menu voor 18.50 euro op. Kortom, we hebben allebei 2 euro korting gehad voor matig eten en een kopje thee als toetje. Dit is gewoonweg misleiding.
Natalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ruime keuze en grote gerechten voor een kleine prijs! De bediende was duidelijk nieuw en wist ik moeilijk een houding te geven, maar aan vriendelijkheid geen gebrek. Witte huiswijn was lekker en dat voor maar 12,50€ per fles! Goede keuze als je honger hebt na een dagje Utrecht!
Sonja R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
We bestelden een frisse witte wijn, de serveerster vertelde dat er één witte wijn was. Toen we vroegen welke druivensoort en of het een frisse wijn was kon ze alleen vertellen dat het een populaire witte wijn was. Het was een wijn uit de Penedez uit 2013, donkergeel van kleur en zeer oxidatief, duidelijk te oud! De rode wijn (syrah) die we daarna bestelden was uitstekend. De tomatensoep was niet echt warm en het vlees was taai. Eten viel ons dus ook tegen. Toen we af wilden rekenen en de AH-bonnen wilden inwisselen vertelde de bediening dat vandaag de menuprijzen verlaagd waren en dat het voordeliger voor ons was alle menu's tegen de voordelige prijs af te rekenen ipv de helft van de menu's met AH bonnen tegen de normale prijs. "De bonnen kunt u dan beter inleveren bij een restaurant waar de kwaliteit van het eten beter is" vertelde hij ook nog (?!) De tekst op hun website "Kenners van wijn en diner" doet wel iets anders vermoeden.
Edmunda L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Prima eetcafe, niet bijzonder. Jammer dat kraanwater per glaasje wordt verstrekt, fles spa blauw met korting als je een fles wijn bestelt.