Le Connaisseur

Oudegracht 59 3511 AD Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Le Connaisseur

Kenners van wijn en diner

Midden in het centrum van bruisend Utrecht vind je Le Connaisseur, waar gezelligheid, saamhorigheid en culinair genieten hand in hand gaan. Ze bieden voor een €32,50 een 3-gangenmenu aan: vooral klassiek Frans en Hollands georiënteerd, maar met hier en daar een internationaal uitstapje. Daarnaast hebben ze ook nog eens goede wijn voor een heel schappelijke prijs.

Meer informatie over restaurant Le Connaisseur

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

monies .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vlotte bediening. Gerechten heerlijk. Moeilijk kiezen, veel keus. Eén nadeel steak was rauw ipv medium. Er was vooraf ook niet gevraagd hoe ik mijn steak wilde hebben. Verder alleen maar lof. Lekker eten, leuke prijs... Ga zeker nog eens terug.
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prijs kwaliteit verhouding klopt niet. Je betaalt meer dan €30 voor een simpel 3 gangen menu waar het toetje niet bij in zit! Ook voor een carpaccio moet je extra betalen. Veel te duur dus!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Hoewel het niet duur is, heb ik toch een opmerking voor de mensen die willen gaan eten met de AH restaurantactie. Op de site van AH staat dat een 3gangenmenu 32,50 kost en dat het 2e menu gratis is. Dit is onjuist. Wij gingen op zondag eten. Dan kost het duurste 3gangenmenu 18,50 en geen 32,50. Ik betaalde 2 actiemenu's voor 16,25 = 32,50. Geen 2 e menu gratis. Voel me een beetje bestolen. Als je in de winter gaat eten en je tafeltje staat in de kelder, trek dan warme kleding aan. Mijn vrouw was koud tot op het bot. Zelfs ik had koude benen. Maar blijft het compliment voor het eten. Dat was top.
Hugo S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Redelijk restaurant. De kelder is matig gezellig.
Gegeten met de Albert Heijn actie, maar daar word je mee genaaid. Ze rekenen een hogere prijs dan voor de reguliere gasten, er is dus absoluut geen sprake van een tweede menu gratis. Personeel is ook niet zo best, wij hadden constant het gevoel dat ze iets zouden laten vallen. Werk aan het personeel, en doe óf niet mee aan de AH actie, óf wees hier eerlijk mee...
Dikkie J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was erg lekker, En de bediening was goed, vriendelijk personeel. Het was erg goed. Mijn familie vond het ook goed. Ik ben al vaker geweest. Dus ik wist dat dit een goed restaurant was.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten, alles was perfect klaargemaakt! Vriendelijke bediening, goede service en fijne sfeer in het restaurant. Super leuk dat de jarige een menu op jullie kosten krijgt, topavond gehad! Wij komen zeker terug :)
Magda M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wij hebben gereserveerd met de AH Restaurant actie. Dat is dus 2e driegangenmenu gratis.
Helaas, De prijzen zijn verhoogd naar 32,50 euro voor 2 personen. Omdat het om de AH
restaurant actie gaat.
De normale prijzen zijn: 14,50 en 18,50 euro.
Dus geen 2e menu gratis.
Rofre61 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige inrichting van het restaurant en vriendelijke bediening.
Gezellig druk op een doordeweekse dag, zeker geen saai restaurant.
Harrie G.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen woensdag met drie collega's hier gegeten met een groupon. Drie gangen menu. Geen keuze vwb het dessert,of je betaalt bij. Voor het voorgerecht en het hoofdgerecht is er genoeg keuze: we bestelden alle vier iets anders. Het eten is prima, de vriendelijke bediening ook, al werd er een keer een besteld biertje vergeten. De zaak heeft een verhoging aan het einde links, waar we een mooie plek vonden. Gemiddeld waren we p.p. incl fooi € 26 kwijt, wat ik een top prijs vind voor het gebodene.
Corrie75 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
als voorgerecht de yakitori spiesjes erg lekker hoofdgerecht de kangaroe biefstuk was lekker allen de puree die er bij zat was erg zout. het ijsje datbij het menu wordt geserveerd stelde niets voor een bolletje beetje slagroom en saus
AnneMaaike R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Beste connaisseur,

Alhoewel ik al 18 jaar in utrecht woon, had ik nog nooit bij jullie gegeten. Hoog tijd dus. Bij binnenkomst was ik blij verrast; wat een gave inrichting. We waren in een romantische bui, dus met zijn tweetjes en onze reservering was beneden. Oef... altijd mooi zo'n werfkelder, maar heel andere koek (lees:sfeer). Leuk voor groepen, en die waren er dan ook veel, maar mindergeschikt voor met zijn tweetjes: wij konden elkaar nauwelijks verstaan. Daarnaast was t erg warm, en in de loop vd avond zelfs wat benauwd. Dat was jammer. We hadden hierdoor niet zo'n leuke avond, al deed t personeel erg haar best. Bediening en eten waren prima.

Mijn tip: of alleen groepen beneden of een rustige indeling met 2 of 4 pax. Dit werkt niet.
Jgjmta .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Eten is gewoon, niet bijzonder, maar voor die lage prijs (voor 18:00 uur besteld tweede drie gangen menu gratis) is het echt prima! Personeel is heel erg vriendelijk.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een mooi warm restaurant, handig dicht bij de bioscoop&centrum. Leuke diverse kaart met prettig 3 gangen concept. Het eten was lekker, maar de schnitzel was een beetje vettig, de champignons en calamaris waren heerlijk. De spekkoek als dessert was super! Veel jong onhandig/onervaren personeel, maar wel gastvrij.
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wederom gebruik gemaakt van de AH actie. Heerlijk gegeten in een leuke ambiance. 3-gangen van de menukaart, keus genoeg en erg lekker. Leuke en vlotte bediening. Jammer dat er met de ruimte gemarchandeerd is. alles is nogal krap. Maar dat mocht de pret niet drukken.
José G.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het is altijd een feestje om bij le connaisseur te eten. Volop keuze in voorgerechten en hoofdgerechten en als je dan nog wat ruimte hebt voor iets lekkers toe is daar ook meer dan genoeg keuze in. Wij komen hier graag en dat zullen we ook blijven doen
hannah.sarah.13 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het eten was redelijk. Gerechten waren standaard en niet persoonlijk klaargemaakt. Voorgerecht met gegrild brood en gewokte champignons was op zich lekker, maar de gegrilde strepen in het brood waren pikzwart en hard, heb ik eruit moeten snijden. Eendeborst was voor de helft taai en niet te snijden. Mijn partner had een Mexicaanse mix van gerechten, die was lekker. Keukenpersoneel zag er heel druk uit en leken lopende bandwerk af te leveren. De prijs was hoger, dan normaal in de Connaisseur, omdat er voor de AH actie de doorgestreepte prijs van de menu's wprdt gerekend. Feitelijk heb je dan amper voordeel aan de actie, want 32,50 p.p. voor het eten, dat we hadden was echt teveel. Bediening had wat meer empathie kunnen tonen, deze jonge mensen lieten vooral standaardzinnen horen. Het zitten aan de gracht met mooi weer bracht het geheel op een wat hoger plan.
S.g.vandenbergh .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Dit restaurant staat volkomen ten onrechte aangegeven als duur (drie eurotekens). Het is bijzonder goedkoop. Voortreffelijke driegangenmenu's van 19 en 24 euro normaal; het tweede is altijd al voor de helft. Alle (goede) wijn voor 9,90 euro per fles, waar vind je dat tegenwoordig nog?
Wij aten op een zonnige zomeravond buiten op de werf. Of het binnen in de kelder ook gezellig is, weet ik niet. Het eten smaakte ons bijzonder goed; de porties waren groot.
Wij hadden onze AH-zegelkaart vergeten, maar het restaurant heeft een vaste regel dat jarigen er gratis eten en ik was jarig, dus geen probleem.