Le Connaisseur

Oudegracht 59 3511 AD Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Connaisseur

Kenners van wijn en diner

Midden in het centrum van bruisend Utrecht vind je Le Connaisseur, waar gezelligheid, saamhorigheid en culinair genieten hand in hand gaan. Ze bieden voor een €32,50 een 3-gangenmenu aan: vooral klassiek Frans en Hollands georiënteerd, maar met hier en daar een internationaal uitstapje. Daarnaast hebben ze ook nog eens goede wijn voor een heel schappelijke prijs.

Meer informatie over restaurant Le Connaisseur

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

veerlegwendolyn .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Jolande U.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We kregen een aparte kaart voor deze actie, waarop het driegangenmenu 32.50 euro zou moeten kosten. Een derde gang bestond uit koffie/thee of ijs. Zeer sober dus. Exact dezelfde kaart werd verstrekt aan gasten zonder deze AH-actie: daar stond hetzelfde menu voor 18.50 euro op. Kortom, we hebben allebei 2 euro korting gehad voor matig eten en een kopje thee als toetje. Dit is gewoonweg misleiding.
Natalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Sonja R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Edmunda L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Prima eetcafe, niet bijzonder. Jammer dat kraanwater per glaasje wordt verstrekt, fles spa blauw met korting als je een fles wijn bestelt.
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Sfeer was prima, bediening attent en vlot, eten was weinig verrassend! Ik had als voorgerecht champignons in een jasje: hier zat weinig smaak aan! als hoofdgerecht de Irishbeef: ook die was niet wat ik verwachtte, de beef zat met zenen, aardappelpuree en aardappelkroketjes vind ik iets te veel aardappel. Het toetje was prima! Nu. Hebben wij gegeten met de AH actie en was het dus goed betaalbaar, maar als ik dan bedenk dat er nog een menuprijs bij komt, dan heb ik wel eens beter gegeten.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima gegeten bij Le Connaisseur, leuke aankleding van het restaurant en lekkere gerechten. Alleen jammer dat we achter de deur zaten waardoor het personeel moest om zich om te kleden. De deur ging regelmatig open waarbij je de deur of tegen je rug kreeg of een tas (bijna) in je gezicht.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben lekker gegeten, de bediening was vriendelijk en de gerechten werden snel geserveerd. We hebben wel wat langer moeten wachten tot ze het eerste drankje kwamen opnemen en de rekening kwamen brengen maar de drukte zorgde voor een gezellige sfeer.
Pam L.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten! Keus genoeg voor ieder wat wils. Service is altijd goed, eten volgt elkaar soms wel wat snel op. Hier zou iets meer tijd tussen mogen zitten. Maar dat is dan ook het enige puntje van aandacht.
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prima en snelle service toen wij aangaven weinig tijd te hebben. Zowel voor-als hoofdgerecht erg goed. Ruime porties. Tafels wel wat dicht op elkaar.
Prijs/kwaliteit zeker met ah-actie erg goed
Alie V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het eten was heerlijk. de wijn voortreffelijk en een leuke locatie, wat ik alleen vreemd vond is dat als je gebruik maakt van de AH Restaurant bon je meer kwijt bent dan als je gewoon daar gaat eten. Normale prijs is 14,50 p.p en met bon wordt het dan 16,25 p.p.
jannekegouda .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij bestelden een drie gangen diner met de AH actie en waren verbaasd dat we alleen maar konden kiezen voor het menu van 32,50. De prijs-kwaliteit was niet in verhouding. We hadden redelijk eenvoudig eten en het dessert was heel summier.
henk470 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Boven verwachting hier gegeten. Voor de prijzen heb je geen aanbieding nodig! Drie-gangen concept met uitgebreide keus in voor- en hoofdgerechten.
Leuke huiswijn voor alweer een aantrekkelijke prijs. We komen hier graag terug! Chapeau!
monies .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vlotte bediening. Gerechten heerlijk. Moeilijk kiezen, veel keus. Eén nadeel steak was rauw ipv medium. Er was vooraf ook niet gevraagd hoe ik mijn steak wilde hebben. Verder alleen maar lof. Lekker eten, leuke prijs... Ga zeker nog eens terug.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Met een aantal collega's (15 personen) gegeten. We hadden gereserveerd en werden naar beneden begeleid. Aldaar hing een penetrante putlucht geen idee waar deze stank vandaan kwam. Wij hadden een 3 gangen menu besteld en ieder van ons bestelde wat anders. Het gaat te ver om alles te benoemen maar over het algemeen was de conclusie dat het gebodene van matige kwaliteit was. Bij het menu was ook afgesproken dat per persoon 4 consumpties inbegrepen zat. Nou dat was bepaald geen succes. De bediening moest herhaaldelijk aangesproken worden dat er nog wel een drankje gewenst was en dan nog duurde het erg lang alvorens er gereageerd werd. Conclusie van ons allen: hier zien ze ons niet terug!
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prijs kwaliteit verhouding klopt niet. Je betaalt meer dan €30 voor een simpel 3 gangen menu waar het toetje niet bij in zit! Ook voor een carpaccio moet je extra betalen. Veel te duur dus!
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben hier met zeven man een gezellig avondje gehad. De wanden met de gevulde boekenkasten geven je het ontspannen en warme gevoel dat je in een bibliotheek ervaart. Waarschijnlijk daardoor sprak iedereen op gedempte toon.
Na de broodjes met wat lekkere smeerseltjes, heb ik als starter de Beer Battered Mushrooms genomen. Dit waren verrassend lekkere gevulde champignons. Vervolgens de Mixed Grill, die bestond uit varkenshaas en biefstuk met een pepersausje. Het vlees was heerlijk mals. Daarbij kwamen ook smakelijke frieten. Als toetje een etagère met allerlei zoete lekkernijen. Echt feestelijk over de top.
Iedereen is gevuld en voldaan weer huiswaarts gekeerd.
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Iedereen is gevuld en voldaan weer huiswaarts gekeerd.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Hoewel het niet duur is, heb ik toch een opmerking voor de mensen die willen gaan eten met de AH restaurantactie. Op de site van AH staat dat een 3gangenmenu 32,50 kost en dat het 2e menu gratis is. Dit is onjuist. Wij gingen op zondag eten. Dan kost het duurste 3gangenmenu 18,50 en geen 32,50. Ik betaalde 2 actiemenu's voor 16,25 = 32,50. Geen 2 e menu gratis. Voel me een beetje bestolen. Als je in de winter gaat eten en je tafeltje staat in de kelder, trek dan warme kleding aan. Mijn vrouw was koud tot op het bot. Zelfs ik had koude benen. Maar blijft het compliment voor het eten. Dat was top.
Hugo S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Redelijk restaurant. De kelder is matig gezellig.
Gegeten met de Albert Heijn actie, maar daar word je mee genaaid. Ze rekenen een hogere prijs dan voor de reguliere gasten, er is dus absoluut geen sprake van een tweede menu gratis. Personeel is ook niet zo best, wij hadden constant het gevoel dat ze iets zouden laten vallen. Werk aan het personeel, en doe óf niet mee aan de AH actie, óf wees hier eerlijk mee...