Le Connaisseur

Oudegracht 59 3511 AD Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Connaisseur

Kenners van wijn en diner

Midden in het centrum van bruisend Utrecht vind je Le Connaisseur, waar gezelligheid, saamhorigheid en culinair genieten hand in hand gaan. Ze bieden voor een €32,50 een 3-gangenmenu aan: vooral klassiek Frans en Hollands georiënteerd, maar met hier en daar een internationaal uitstapje. Daarnaast hebben ze ook nog eens goede wijn voor een heel schappelijke prijs.

Meer informatie over restaurant Le Connaisseur

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

Charlotte Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Goed restaurant , goed en lekker eten voldoende
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Goed qua prijs kwaliteit verhouding maar niet de plek om lekker te eten
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Erg leuk eethuis! Heel erg knus en gezellig, misschien wel té knus want ik zat bijna bij de buurvrouw op schoot. Vriendelijke service en echt heel erg lekker eten. Hier komen we zeker terug!
Len M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Prima locatie voor een goede hap eten. Simpel, geen culinaire hoogstandjes, maar goed klaargemaakt. Bediening was ok en goeie prijs/kwaliteitverhouding.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Vooraf Yakitori-spiezen en een chicken and bacon-salade.
Als hoofdgerechten een Irish-steak (goed gebakken) met champignons, spekjes en ui en mixed fish met verse kruiden. Een puntzak met knapperige frietjes ontbrak niet.
Tot slot ijsdessert Le Connaisseur, daarna een heerlijke espresso koffie met Franse cognac. De nieuwe huiswijn (Shiraz) smaakte uitstekend en was goed op temperatuur. De bediening was vlot, attent en vriendelijk. Er zijn maar weinig restaurants met z'n goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
lugt .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gezellig met al die boeken. Uitstekende service. Smaken verschillen, maar wij vonder het eten goed, maar niet meer dan dat.
veerlegwendolyn .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten werd heel tijdig geserveerd en was erg lekker. Het was een gezellig sfeertje en de boekenkasten dragen hier goed aan bij. Wat iets minder handig was waren de kleine glaasjes water, aangezien er geen kannen waren tenzij er wat prijziger water werd besteld.
Jolande U.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We kregen een aparte kaart voor deze actie, waarop het driegangenmenu 32.50 euro zou moeten kosten. Een derde gang bestond uit koffie/thee of ijs. Zeer sober dus. Exact dezelfde kaart werd verstrekt aan gasten zonder deze AH-actie: daar stond hetzelfde menu voor 18.50 euro op. Kortom, we hebben allebei 2 euro korting gehad voor matig eten en een kopje thee als toetje. Dit is gewoonweg misleiding.
Natalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ruime keuze en grote gerechten voor een kleine prijs! De bediende was duidelijk nieuw en wist ik moeilijk een houding te geven, maar aan vriendelijkheid geen gebrek. Witte huiswijn was lekker en dat voor maar 12,50€ per fles! Goede keuze als je honger hebt na een dagje Utrecht!
Sonja R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
We bestelden een frisse witte wijn, de serveerster vertelde dat er één witte wijn was. Toen we vroegen welke druivensoort en of het een frisse wijn was kon ze alleen vertellen dat het een populaire witte wijn was. Het was een wijn uit de Penedez uit 2013, donkergeel van kleur en zeer oxidatief, duidelijk te oud! De rode wijn (syrah) die we daarna bestelden was uitstekend. De tomatensoep was niet echt warm en het vlees was taai. Eten viel ons dus ook tegen. Toen we af wilden rekenen en de AH-bonnen wilden inwisselen vertelde de bediening dat vandaag de menuprijzen verlaagd waren en dat het voordeliger voor ons was alle menu's tegen de voordelige prijs af te rekenen ipv de helft van de menu's met AH bonnen tegen de normale prijs. "De bonnen kunt u dan beter inleveren bij een restaurant waar de kwaliteit van het eten beter is" vertelde hij ook nog (?!) De tekst op hun website "Kenners van wijn en diner" doet wel iets anders vermoeden.
Edmunda L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Prima eetcafe, niet bijzonder. Jammer dat kraanwater per glaasje wordt verstrekt, fles spa blauw met korting als je een fles wijn bestelt.
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Sfeer was prima, bediening attent en vlot, eten was weinig verrassend! Ik had als voorgerecht champignons in een jasje: hier zat weinig smaak aan! als hoofdgerecht de Irishbeef: ook die was niet wat ik verwachtte, de beef zat met zenen, aardappelpuree en aardappelkroketjes vind ik iets te veel aardappel. Het toetje was prima! Nu. Hebben wij gegeten met de AH actie en was het dus goed betaalbaar, maar als ik dan bedenk dat er nog een menuprijs bij komt, dan heb ik wel eens beter gegeten.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima gegeten bij Le Connaisseur, leuke aankleding van het restaurant en lekkere gerechten. Alleen jammer dat we achter de deur zaten waardoor het personeel moest om zich om te kleden. De deur ging regelmatig open waarbij je de deur of tegen je rug kreeg of een tas (bijna) in je gezicht.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben lekker gegeten, de bediening was vriendelijk en de gerechten werden snel geserveerd. We hebben wel wat langer moeten wachten tot ze het eerste drankje kwamen opnemen en de rekening kwamen brengen maar de drukte zorgde voor een gezellige sfeer.
Pam L.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten! Keus genoeg voor ieder wat wils. Service is altijd goed, eten volgt elkaar soms wel wat snel op. Hier zou iets meer tijd tussen mogen zitten. Maar dat is dan ook het enige puntje van aandacht.
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prima en snelle service toen wij aangaven weinig tijd te hebben. Zowel voor-als hoofdgerecht erg goed. Ruime porties. Tafels wel wat dicht op elkaar.
Prijs/kwaliteit zeker met ah-actie erg goed
Alie V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het eten was heerlijk. de wijn voortreffelijk en een leuke locatie, wat ik alleen vreemd vond is dat als je gebruik maakt van de AH Restaurant bon je meer kwijt bent dan als je gewoon daar gaat eten. Normale prijs is 14,50 p.p en met bon wordt het dan 16,25 p.p.
jannekegouda .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij bestelden een drie gangen diner met de AH actie en waren verbaasd dat we alleen maar konden kiezen voor het menu van 32,50. De prijs-kwaliteit was niet in verhouding. We hadden redelijk eenvoudig eten en het dessert was heel summier.
henk470 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Boven verwachting hier gegeten. Voor de prijzen heb je geen aanbieding nodig! Drie-gangen concept met uitgebreide keus in voor- en hoofdgerechten.
Leuke huiswijn voor alweer een aantrekkelijke prijs. We komen hier graag terug! Chapeau!