Le Connaisseur

Dagelijkse Groenmarkt 35 2513 AL Den Haag Nederland Kaart
31-703020400

Over het restaurant Le Connaisseur

Sfeervol en laaggeprijsd

Een leuke plek voor een sfeervol diner of een gezellige borrel. En, met een 3-gangenmenu voor €19,50 is Le Connaisseur zeer vriendelijk geprijsd. Ook met mooi weer is dit de place to be, want het restaurant beschikt over een terras. De gerechten variëren van carpaccio en visplateaus, tot vegetarisch en glutenvrij. Ideaal voor een gezellig avondje uit eten met familie of vrienden.

Meer informatie over restaurant Le Connaisseur

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

Wkamp .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Heerlijk gegeten met mijn zoon, we hadden een proeverij van voorgerechten voor twee personen, heerlijk, hoofdgerecht was top, groente erbij, daar houden we van, nagerecht ook voor twee personen, heerlijk, grote porties, we zaten bomvol, maar komen zeker weer terug, een aanrader
barbrabackus .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Lekker gegeten, vrij vlot op tafel ondanks drukke zaterdag. Goedkoop Wel heel erg luidruchtig. Niet lekker kunnen praten
Kelly O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Goed eten, we waren er al eens geweest en vriendelijk personeel. Het is alleen super rumoerig in het restaurant had moeite me te concentreren op mijn parnter.
Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Lekker gegeten voor een normale prijs.
Vriendelijk personeel.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ik had mijn bord leeg toen er werd gevraagd of het gesmaakt had. De friet die apart geserveerd was, wilde ik nog opeten. Helaas namen ze de friet gelijk met de borden mee, zonder te vragen of we de friet misschien nog op wilden eten. Dit vind ik niet netjes.
Vivian B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Er was een foutje gemaakt in de keuken. De serveerster kwam dat vertellen en dat we daardoor iets langer op het hoofdgerecht moesten wachten. We vonden dat niet erg er werd immers eerlijk verteld waarom het langer duurde. Ik vond de stoel waarop ik zat niet prettig. Kreeg pijn in mijn benen van het zitten. Bij het weggaan heb ik dat ook verteld. Ik had om een andere stoel kunnen vragen werd verteld. Jammer dat ik dat niet eerder wist.
Sabrina O.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We zijn er gaan eten met de Ah 2 = 1 actie. Opvallend was dat iedereen met zo'n bon naar boven werd begeleid en de gasten zonder beneden werden geplaatst. Dit maakte op ons een vreemde indruk.

Bij het bestellen van het hoofdgerecht ging het mis. Ik wilde een biefstuk zonder champignons maar wel met de ui en spek zoals het op de menukaart staat. Dit was niet mogelijk omdat het vooraf werd bereid. Geen enkel probleem dacht ik... Dan alleen wat ui en is het prima. Ook dit was niet mogelijk zei de ober. Toen ik even later naar een ober beneden liep was dit geen enkel probleem. Dit wekte bij ons de indruk dat de mensen met een AH boekje niet moeten zeuren of iets speciaals moeten vragen.

Eenmaal het eten gebracht was de biefstuk niet mooi rood maar flink doorbakken. Hierdoor kwam mijn gerecht pas op tafel toen mijn partner klaar was. Dit was erg jammer. Mijn partner die bij het vorafje wat te drinken bestelde kreeg dit pas geleverd toen hij halverwege hoofdgerecht was.

Gedurende de avond liep het personeel (boven) met een peen/uien gezicht rond. Te druk? Geen leuke baan? We voelden ons teveel en dat moet niet de bedoeling zijn als je wilt genieten.

Al met al was de ervaring niet leuk. Echter werd wel al ons drinken vergoed vanwege de toestanden. Dat is dan wel weer erg prettig. Maar dit heeft ons niet overtuigd hier nog een keer terug te komen.
J.G. J.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Top! Heerlijk gegeten. Praktische menukaart. Goede service. Vriendelijke bediening. Gezellig restaurant. We hopen hier zeker nog een keer terug te komen.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Met 4 personen gebruik gemaakt van de Groupon actie "3 gangen luxe diner" en kan niet anders zeggen dat ik heerlijk heb gegeten voor erg weinig geld. Prijs /kwaliteit is helemaal super....komen hier binnenkort zeker nog een keer terug om de andere gerechten uit te proberen. Aanrader !
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wij komen al jaren regelmatig bij Le Connaisseur in Den Haag. Le Connaisseur is geen restaurant voor culinaire hoogstandjes. Je kunt er lekker eten voor een schappelijke prijs. Tip: Wanneer je op hun site de menukaart bekijkt zie je dat de prijs ook afhankelijk is van de tijd van aankomst! Op de kaart stonden dit keer een aantal nieuwe gerechten. Vooral de zalm carpaccio, dun gesneden reepjes gerookte Noorse zalm op een krokante wrap met dille-crème-fraîche was erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we gekozen voor de ossenhaas spies met pepersaus. Er werden heerlijke gewokte groenten, een gemengde salade, aardappelkroketten en frites met mayonaise bij geserveerd. Helaas was het niet gelukt om het vlees rare en medium te grillen, maar de smaak was goed. Het is een groot sfeervol restaurant met een bovenverdieping. Er komen regelmatig groepen, maar die worden meestal boven geplaatst. De bediening is jong en aardig. Toen wij er waren was het niet rumoerig. Wij hebben een uiterst plezierig diner gehad.
Taco S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Maar bizarre prijsstelling. Ik bestel een hoofdgerecht die ook in het voordeelmenu staat. Dus zonder voorgerecht. Moet ik meer betalen dan een voordeelmenu met voorgerecht. Wordt vooraf niet gezegd. Als je er wat van zegt worden de schouders opgehaald. Ja dat is nou eenmaal zo. Onlogisch en niet te volgen. De fooi lag al klaar maar die hebben we maar weer teruggenomen. Doe er wat aan
Lydie V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ontvangst was vriendelijk, wij werden verwezen naar een tafeltje boven in de zaak. Dit tafeltje vonden wij niet prettig. Nadat wij dit hadden aangegeven, kregen wij een ander tafeltje aangeboden. Bediening zeer klantvriendelijk. Komen beslist terug.
mimizoetermeer .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
in de afgelopen week
Vanavond gezellig met 4 personen gegeten bij Le Connaisseur in Den Haag.
Gereserveerd onder vermelding dat we gebruik wilden maken van de AH restaurant actie met 2 vol geplakte spaarkaarten, wat inhoudt dat elk 2e menu gratis zou zijn. Van te voren op de website de menukaart bekeken welke voor een menu grandeur een prijs vermeldt van 19.50 p.p. Bij het afrekenen werd een rekening gepresenteerd van 75.80 euro. Voor de drankjes waren we 10.80 kwijt + 2x een menu van 19.50, wat in totaal op 49.80 komt, een verschil van 26 euro. Uiteraard uitleg gevraagd, maar de kassier vertelde mij dat we een menu van 32.50 genoten hadden???
Onder protest het gevraagde bedrag afgerekend, maar ik vind het naar oplichting smaken.
JMCWB .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Groot maar gezellig interieur. Wij zaten boven met gezelschap van 8. Lekker gegeten. Bediening was top. Komen graag nog eens terug!
J&Y L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Met een groep van 8 personen hier gegeten. Bediening is correct, soms spontaan soms twijfelend. Eten kwam vlot. Hier moet men niet komen voor een culinair hoogstaand diner. Voorgerechten zagen er allemaal ok uit ('zeezicht' was wel prima!). Sommige hoofdgerecht ook ok, maar de duo van vis? Vis was ondefineerbaar (ik heb geen zalm geproefd) en dat geldt ook voor de saus die erop zat. De nagerechten waarvoor je extra moest bijbetalen zagen er wel ok uit. Maar de ijscoupe dan wel weer heel simpel. Al met al; de prijs/kwaliteit verhouding is hier ok voor de mensen die qua prijs het niet te gek wilt maken.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Met de ah actie 2e drie gangen menu gratis geweest. Het eten is hier altijd onwijs lekker en goed.
Maar ze lichten de boel wel aardig op met de ah actie. Want actie prijs voor 3 gangenmenu is 16.25 per persoon.
Maar normaal volgens de website is het 18.50 voor het duurste menu carte blance. Dus dit vind ik heel raar en ook niet netjes. Achteraf waren we met happy hour aanbieding 2x 12,50 per persoon eigenlijk goedkoper af geweest als met de ah actie die dus echt niet gaf 2e 3 gangen menu gratis, want hier kost 3 gangen menu nooit 32.50 normaal.
adindaluna .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was lekker, maar de porties worden steeds kleiner. De mixed grill kon je bijna van je bord af blazen. Bediening is netjes.
David D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Le Connaisseur stelt nooit teleur ! (die mogen ze van mij gebruiken). Het is jaren terug dat we er voor het laatst geweest zijn maar de goede herinnering van toen herleefde.

Samenvattend: prettig personeel, goede smakelijke gerechten voor een prettige prijs, relatief kortte wachttijden, leuke ambiance maar rumoerig.

Mijn vrouw had Duck Teriyaki als hoofdgerecht die meer dan uitstekend smaakte, sappige saus en goed bereid. Ikzelf een Irish steak, waarvan men niet vroeg hoe ik hem wilde maar die bij aankomst wel bereid bleek volgens de goede formule: rood van binnen, knapperig van buiten. Echter, heel mals was het vlees niet, te stevig naar mijn smaak. Dacht even dat ik de Kangoeroe steak had gekregen... Alles eromheen was perfect bereid. De voorgerechten waren heel smakelijk: de Calamares van mijn vrouw waren de meest knapperige ooit (i.t.t. de rubber variant die je meestal krijgt) en mijn Champignons gratin met alles eromheen waren perfect. Qua dessert heb je vooral IJs dessert of IJs dessert, jammer van de keuzes, maar wat je dan krijgt is toch wel weer erg lekker.

We zijn vroeg gekomen en daarom was de benedenzaal in Den Haag misschien voor 1/4 tot 1/3 gevuld. Boven zat wel een groot gezelschap dat ook beneden goed hoorbaar was, maar gelukkig op maximale afstand van ons. Gelukkig, want het enige echte nadeel van Le Connaisseur is dat het één grote zaal is, met stenen vloer, en daarom erg gehorig. Daar valt niet veel aan te veranderen, want een deel van de charme is ook wel weer de inrichting van die zaal in rustieke stijl en partities o.i.d. passen daar totaal niet bij. Misschien geluiddempende platen op het plafond ?

De bediening was ook als altijd: opgewekt en meestal attent. De wachttijden waren vrij kort - wat ons wel bevalt - maar dat zou minder kunnen zijn bij volle bezetting. Aan personeel in de zaal was in ieder geval geen gebrek.

Kortom, je moet bij Le Connaisseur - in tegenstelling tot de naam - geen grootse smaakervaringen verwachten, maar wel een hele goede smaakbelevenis in een gezellige ambiance, voor een prima prijs. Wij gaan er weer vaker heen.
Geraldine V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Leuk en erg sfeervol restaurant met op de eerste verdieping allemaal oude boeken in boekenkasten. Wij kwamen hier voor het AH menu en hadden de keuze uit de hele kaart. Een aantal gerechten had een meerprijs, maar die kon je "afkopen" door 5 euro extra te betalen (geldt ook voor hun normale 3-gangen menu's). De eend was wat taai, maar verder was alles heerlijk.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima eten, ook veel keuze met de ah actie. Erg groot, maar daarom ook geschikt voor groepen. Er was ook een snelle service