Le Connaisseur

Dagelijkse Groenmarkt 35 2513 AL Den Haag Nederland Kaart
31-703020400

Over het restaurant Le Connaisseur

Sfeervol en laaggeprijsd

Een leuke plek voor een sfeervol diner of een gezellige borrel. En, met een 3-gangenmenu voor €32,50 is Le Connaisseur zeer vriendelijk geprijsd. Ook met mooi weer is dit de place to be, want het restaurant beschikt over een terras. De gerechten variëren van carpaccio en visplateaus, tot vegetarisch en glutenvrij. Ideaal voor een gezellig avondje uit eten met familie of vrienden.

Meer informatie over restaurant Le Connaisseur

Maandag t/m Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

Taco S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Lydie V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ontvangst was vriendelijk, wij werden verwezen naar een tafeltje boven in de zaak. Dit tafeltje vonden wij niet prettig. Nadat wij dit hadden aangegeven, kregen wij een ander tafeltje aangeboden. Bediening zeer klantvriendelijk. Komen beslist terug.
mimizoetermeer .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
in de afgelopen week
Vanavond gezellig met 4 personen gegeten bij Le Connaisseur in Den Haag.
Gereserveerd onder vermelding dat we gebruik wilden maken van de AH restaurant actie met 2 vol geplakte spaarkaarten, wat inhoudt dat elk 2e menu gratis zou zijn. Van te voren op de website de menukaart bekeken welke voor een menu grandeur een prijs vermeldt van 19.50 p.p. Bij het afrekenen werd een rekening gepresenteerd van 75.80 euro. Voor de drankjes waren we 10.80 kwijt + 2x een menu van 19.50, wat in totaal op 49.80 komt, een verschil van 26 euro. Uiteraard uitleg gevraagd, maar de kassier vertelde mij dat we een menu van 32.50 genoten hadden???
Onder protest het gevraagde bedrag afgerekend, maar ik vind het naar oplichting smaken.
JMCWB .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Groot maar gezellig interieur. Wij zaten boven met gezelschap van 8. Lekker gegeten. Bediening was top. Komen graag nog eens terug!
J&Y L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Met een groep van 8 personen hier gegeten. Bediening is correct, soms spontaan soms twijfelend. Eten kwam vlot. Hier moet men niet komen voor een culinair hoogstaand diner. Voorgerechten zagen er allemaal ok uit ('zeezicht' was wel prima!). Sommige hoofdgerecht ook ok, maar de duo van vis? Vis was ondefineerbaar (ik heb geen zalm geproefd) en dat geldt ook voor de saus die erop zat. De nagerechten waarvoor je extra moest bijbetalen zagen er wel ok uit. Maar de ijscoupe dan wel weer heel simpel. Al met al; de prijs/kwaliteit verhouding is hier ok voor de mensen die qua prijs het niet te gek wilt maken.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Met de ah actie 2e drie gangen menu gratis geweest. Het eten is hier altijd onwijs lekker en goed.
Maar ze lichten de boel wel aardig op met de ah actie. Want actie prijs voor 3 gangenmenu is 16.25 per persoon.
Maar normaal volgens de website is het 18.50 voor het duurste menu carte blance. Dus dit vind ik heel raar en ook niet netjes. Achteraf waren we met happy hour aanbieding 2x 12,50 per persoon eigenlijk goedkoper af geweest als met de ah actie die dus echt niet gaf 2e 3 gangen menu gratis, want hier kost 3 gangen menu nooit 32.50 normaal.
adindaluna .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was lekker, maar de porties worden steeds kleiner. De mixed grill kon je bijna van je bord af blazen. Bediening is netjes.
David D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Le Connaisseur stelt nooit teleur ! (die mogen ze van mij gebruiken). Het is jaren terug dat we er voor het laatst geweest zijn maar de goede herinnering van toen herleefde.

Samenvattend: prettig personeel, goede smakelijke gerechten voor een prettige prijs, relatief kortte wachttijden, leuke ambiance maar rumoerig.

Mijn vrouw had Duck Teriyaki als hoofdgerecht die meer dan uitstekend smaakte, sappige saus en goed bereid. Ikzelf een Irish steak, waarvan men niet vroeg hoe ik hem wilde maar die bij aankomst wel bereid bleek volgens de goede formule: rood van binnen, knapperig van buiten. Echter, heel mals was het vlees niet, te stevig naar mijn smaak. Dacht even dat ik de Kangoeroe steak had gekregen... Alles eromheen was perfect bereid. De voorgerechten waren heel smakelijk: de Calamares van mijn vrouw waren de meest knapperige ooit (i.t.t. de rubber variant die je meestal krijgt) en mijn Champignons gratin met alles eromheen waren perfect. Qua dessert heb je vooral IJs dessert of IJs dessert, jammer van de keuzes, maar wat je dan krijgt is toch wel weer erg lekker.

We zijn vroeg gekomen en daarom was de benedenzaal in Den Haag misschien voor 1/4 tot 1/3 gevuld. Boven zat wel een groot gezelschap dat ook beneden goed hoorbaar was, maar gelukkig op maximale afstand van ons. Gelukkig, want het enige echte nadeel van Le Connaisseur is dat het één grote zaal is, met stenen vloer, en daarom erg gehorig. Daar valt niet veel aan te veranderen, want een deel van de charme is ook wel weer de inrichting van die zaal in rustieke stijl en partities o.i.d. passen daar totaal niet bij. Misschien geluiddempende platen op het plafond ?

De bediening was ook als altijd: opgewekt en meestal attent. De wachttijden waren vrij kort - wat ons wel bevalt - maar dat zou minder kunnen zijn bij volle bezetting. Aan personeel in de zaal was in ieder geval geen gebrek.

Kortom, je moet bij Le Connaisseur - in tegenstelling tot de naam - geen grootse smaakervaringen verwachten, maar wel een hele goede smaakbelevenis in een gezellige ambiance, voor een prima prijs. Wij gaan er weer vaker heen.
Geraldine V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Leuk en erg sfeervol restaurant met op de eerste verdieping allemaal oude boeken in boekenkasten. Wij kwamen hier voor het AH menu en hadden de keuze uit de hele kaart. Een aantal gerechten had een meerprijs, maar die kon je "afkopen" door 5 euro extra te betalen (geldt ook voor hun normale 3-gangen menu's). De eend was wat taai, maar verder was alles heerlijk.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima eten, ook veel keuze met de ah actie. Erg groot, maar daarom ook geschikt voor groepen. Er was ook een snelle service
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Prima gegeten. Gezellige en vlotte bediening. Het beleid van het management om geen kraanwater te serveren: belachelijk en zeer ongastvrij.
Duncan H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Vandaag met zijn vieren de verjaardag van mijn zoon gevierd., twee jaar na de laatste keer dat we hier hebben gegeten. Helaas is er aan de kwaliteit niet veel verbeterd. En dan hou ik zeker de prijs in vergelijk. Kipfilet met een ondefinieerbare tomatensalsa. Bruschetta met halve cherrytomaatjes? Mix gril, drie stukken vlees met dezelfde kruiden aan 1 spies. Potentieel ligt veel hoger. Meer aandacht voor de keuken..
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Wij waren er met de ah restaurant actie maar dat is een lachertje. Niets tweede menu gratis maar een "speciaal" menu voor 16,25 pp. Alles van de kaart mocht maar voor sommige gerechten moest je dan wel weer bij betalen. En het dessert was dan ineens alleen vanille ijs met minimale chocoladesaus en slagroom, koffie of thee !? Fles Huiswijn voor 12,50 is mooie aanbieding.
Maar het eten was heerlijk dat dan weer wel gelukkig en meer dan voldoende. Hoofdgerecht duurde wat lang maar we hadden alle tijd dus net niet ergerlijk. Blijft wel een rumoerige tent. Komen hier zeker nog wel een keer terug want normale menu's zijn ook prima betaalbaar.
Albert S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
De Connaisseur is een simpel restaurant, met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding en de bediening is altijd vriendelijk, gewoon altijd goed als de verwachtingen niet al te hoog gespannen zijn.
Een gerecht viel echter negatief uit de toon, de tongrolletjes gevuld met zalm; op de eerste plaats waren het geen rolletjes, maar een paar platte stukjes vis, die niet meer als tong te herkennen waren, met daarop gerookte zalm.
Gerookte zalm in een warm gerecht geeft al gauw het zgn. "Hema worst effect" en ook dit keer was het niet anders. Misschien moet ik dit even uitleggen het Hema worst effect betekent, dat bij iedere hap die je neemt het gerecht minder lekker wordt, net zoals bij de Hema worst de eerste hap is heerlijk, maar bij de laatste ben je blij dat die op is.
Een tip voor de Connaisseur, gebruik verse zalm en maakt met de tong daar mooie rolletje van of haal het gerecht van de kaart.
Shelley B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Ik kom hier al jaren en vind het een prima restaurant. Het eten is goed, voor deze prijs hoef je geen culinair hoogstandje te verwachten natuurlijk, maar het is lekker en ziet er mooi en goed uit. Veel keus en als iets niet goed is, lost het personeel het goed op. Deze keer kwam ik voor mijn verjaardag en dus at ik nog gratis ook! Top. :) Tip: beer buttered mushrooms zijn heerlijk!
B. S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Het eten was lekker, maar de rekening gaf een nare nasmaak. We hadden ah restaurantbonnen en konden uit de normale menukaart kiezen. Het werd het menu van €18,50. Alleen bleek bij het afrekenen dat er voor 4 personen niet 2x €18,50 maar 2x €32,50 in rekening gebrachte werd. Het menu van €18,50 kost met een ah kortingsbon ineens €14,00 duurder per twee personen. Voor ons dus €28,00 duurder. De werkelijke korting die ze geven is €2,25 p.p. in plaats van een gratis 3 gangen menu.
Persoonlijk vind ik dat je je als goed restaurant zou moeten schamen om je gasten zo te behandelen.
André H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Voortreffelijk gegeten in een uitstekende sfeer met een gastvrije bediening. Een kleine klacht (geen ananas bij een gerecht waar ook ananas bij zou zitten0 werd meer dan goed gemaakt door promotie van het toetje naar de luxe klasse, en dat was ook voortreffelijk. We komen heel graag weer terug.
WVISSER .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij gaan wel vaker naar de Le Connaisseur. Het eten is heerlijk van begin tot einde. Prijs is prima wat mij aanspreek is de formule dat als je een gerecht kiest waar je moet bijbetalen,(dit is afhankelijk van welk gerecht je kiest. ) je eenmalig een bedrag bijbetaald ook al kies je in elke gang een duurder menu.
Alfred L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijke ontspannen sfeer met rustige vriendelijke bediening. Het lekkere eten komt met goede tussen pose op tafel. Porties van de 3-gangen zijn prima op elkaar afgestemd. Een aanrader.
alfajtd24 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wij komen vaak bij Connaisseur en het eten is altijd erg lekker! De bediening is altijd erg vriendelijk en hulpvaardig en we komen er ooit teleurgesteld vandaan! Super goed restaurant, goede sfeer en inrichting, alleen wel rumoerig wanneer het vol is, maar welk restaurant is dat dan niet?