Le Clochard

• Huisdieren welkom
Voordelig
Hjklop .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Met mijn dochters hier wezen eten. Hadden zij aangeraden gekregen.
Het is moeilijk te vinden, in een steeg.
Binnen is het druk en net te veel kakelende mensen.
We gingen voor het laag geprijsde menu.
De voorgerechten waren goed.
Mijn hoofdgerecht, een saté, was minder. Het vlees was te taai om lekker te zijn. De anderen klaagden niet over de vis gerechten.
De nagerechten hadden niets bijzonder.
De koffie na was echt slecht, volgens mij was het 2 keer door dezelfde koffie geperst. Al met al vind ik het geen aanrader.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Prima plek voor een lekkere maaltijd. Een eenvoudige kaart, maar wat er op staat is van goede kwaliteit! De bediening is snel en attent en de sfeer bij Le Clochard is erg gezellig. Ik kom zeker terug bij dit 'verstopte' plekje in de binnenstad voor een diner en/of borrel!
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Le Clochard is een gezellig restaurant met een bourgondische Franse keuken en zit een beetje verstopt. Begin vooral met een drankje en hapje bij de open haard waar je heerlijk kan zitten op de comfortabele banken. De bediening is prima, je wordt altijd vriendelijk geholpen en er zit een aangenaam tempo in. Het eten heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik had de klassieke saté die lekker van smaak was en heb een vorkje meegeprikt van de kaasfondue die ook zeer smaakvol was. Fijne extra bijkomstigheid bij Le Clochard is dat er volop keuze is aan speciaalbieren. Daarbij zaten we aan de Duvel-tafel waar je korting krijgt op dit bier, een leuk extraatje. Vond deze keer alleen het dessert wat tegenvallen. Ik had de tartuffo en vond hem niet zo bijzonder. Smaakte een beetje als schepijs van de supermarkt... De volgende keer kies ik de choco love of de tarte aux pommes à la canelle :)
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Al 44 jaar een van de meest intiemste restaurantjes in Utrecht. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ook op maandagavond nuttig om te reserveren. Vlees gerechten uitstekend, vis iets minder. De kikkerbilletjes waren altijd gebakken en top. Nu echter gekookt en daarom niet het lekkere krokante korstje. Lamsvlees perfect. Prettige medewerk(s)ers, vriendelijk en service gericht.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Eén van mijn favoriete plekjes in Utrecht! Het is er altijd gezellig druk, de bediening is altijd top en het warme haardvuur brandt altijd. Hoewel ik er meestal kom voor een van de vele lekkere (speciaal)biertjes, hebben we gisteren genoten van een heel betaalbaar en smakelijk 3-gangen menu met natuurlijk een mandje brood van het huis bij binnenkomst. De biefstuk als hoofdgerecht was heerlijk mals en smaakvol met de pepersaus. De creme brulee was absoluut geslaagd met een goede krokante laag. Bij Clochard weten ze bovendien, in tegenstelling tot heel veel andere restaurants, hoe ze een dame blanche moeten maken: met wárme chocoladesaus. Genieten!
Rob Van S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
van te voren wisten we dat het eet cafe vol was , maar een drankje rond de gezellige open haard is al een feestje op zich ,dus alle tijd en wachten is hier niet vervelend. uiteindelijk kregen we al snel een tafeltje toegewezen, helaas de tafel bij de voordeur [ mocht je reserveren is dit een puntje om te melden ,, niet bij de voordeur ,,halverwege het voorgerecht kwam er een leuk tafeltje vrij op een gezellige warme plek waar we natuurlijk mochten gaan zitten.
het stoofpotje wat we bestelde was best wel lekker het had iets meer mogen zijn [ ik heb nooit genoeg]
puur chocolade ijs als toetje of de ANANAS ,,zag er ook wel heel lekker uit ! ik ga uiteindelijk voor de chocola,,, je moet keuzes maken,
de witte wijn is mij veel te droog ik ben niet zo van het Spaanse wit, de rode van het zelfde huis is wat slapjes [huiswijn]
rekening /prijs kwaliteit OK!
Gezellig bruin eet cafe waar niemand naar huis wil voor ons was het 01.15 Rob buurman
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Meerdere malen al gegezeten bij Le Clochard. 5 jaar geleden voor het eerst. De heren en dames van het personeel hebben mij (meestal ook mijn Lacrosse team) nog nooit in de steek gelaten. Bijna altijd een plekje voor ons over ook soms op de drukke dagen een paar uur van te voren. Geen probleem dus. Meestal zitten de spare ribs in het repetoire maar ik kan zeker de mosselen en de steak ook goed aanraden. Wil je echt genieten van het bistro+ gevoel? Neem je gewoon lekker de kip saté met een goed glas (speciaal)bier.

Een persoonlijke shout out naar "de sherrif" !!
Airdack .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Twee maal ben ik hier neergestreken, één keer met een groep en één keer met twee personen. Beide keren was het eten top en de bediening attent. De prijzen zijn erg schappelijk wat voor een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding zorgt. De drankenkaart is vrij uitgebreid (vooral op het gebied van speciale bieren) wat natuurlijk ook een pluspunt is.

Daarnaast is het zeer sfeervol dineren en naborrelen bij Le Clochard. De aankleding is leuk en komt authentiek over en se banken rondom de haard zijn echt uniek en zorgen ervoor dat je met tegenzin weer weggaat. Een regelrechte aanrader!
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Ben er 30 jaar geleden voor het laatst geweest en er is, gelukkig, weinig veranderd. Bijzondere ambiance, vriendelijke gastvrijheid en eenvoudig, maar prima eten. Helaas dit keer geen tijd om uit te buiken bij de open haard.
Niels L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op een zaterdagavond vrij laat hier zonder reservering toch nog kunnen eten. Sfeervol haardvuur waar je relaxed kan wachten tot er een tafel vrij is. Het eten was lekker maar niet heel bijzonder. Mixed grill gegeten. De biefstuk was heerlijk mals, de saté en spareribs waren redelijk. Leuk voor een gezellige, niet al te dure avond.
Broerr .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Een feestje om hier te eten, het personeel is namelijk echt blij dat je er bent. Ze zijn niet opdringerig maar houden je wel in de gaten. En altijd die glimlach, het maakt je avond af.

Eten was prima. Vooraf slakken in knoflooksause, gewoon heel lekker met stokbrood. Hoofdgerecht was spareribs, hmmm, gewoon prima en als nagerecht had ik creme brule, net zo als je die in Frankrijk krijgt.

Prijs / kwaliteit verhouding is heel goed, een 9.

Ik ben er al meerdere keren geweest en elke keer heb ik er een hele fijne avond gehad met lekker eten en super vriendelijke bediening.

Dus graag tot snel weer!
George W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Je moet dit wel weten te vinden. Op aanraden hier gaan eten. Erg gastvrij, direct tafel voor 4. Wel een "donkere"entourage.Enorme keuze aan bier! Voor elk wat wils. Eten is niet zeer speciaal maar wel goed. 3 gangen voor 21,95 en een grote keuze, niks mis mee. Mandje brood vh huis hoort erbij. Gerookte forel vooraf was lekker. Divers vlees als hoofd ook goed net als de toet. Attente bediening, maar niet opdringerig!
Wil hier zeker nog eens komen
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Mijn communicatie theorie leert mij dat er over negativiteit meer consensus bestaat, laten we daar een ommekeer in aanbrengen! Le Clochard, al vele biertjes heb ik er genuttigd maar vreemd genoeg gisteren pas voor het eerst gegeten. Ik ben bekend met de bediening en die was wederom erg relaxed, fijne mensen die je op je gemak stellen. De menukaart evenals de ambiance laten zien waar het om draait, eenvoud, vlees en bier (uiteraard ook vegetarische opties of iets anders dan bier, maar ja waarom zou je?). Mijn vader nam een drie-gangenmenu met gamba's - mixed grill - ijs met geflambeerde kersen, mijn moeder nam de zalm en zelf ging ik voor de saté (te lang niet gegeten plus de kok zei ooit dat ze daarom bekend stonden). Gamba's: top! Mooi in een diep bord met goede hoeveelheid saus en zachte textuur. Mixed grill zag er goed uit, de spareribs smaakten top! Saté was mals, goede friet en mayo / satésaus (enige minpuntje ik mistte de gefrituurde uitjes). De kroepoek kwam vers uit het frituur en dat is een pluspunt waard (compenseerde de uitjes). Goede satésaus, ik erger me nog wel is als restaurants toch een pindasaus opdienen itt saté. Mijn moeders zalm was mooi gegrild maar vond ik zelf wat klein (zelf gaf ze aan er genoeg aan te hebben). Het toetje werd opgediend met de kersen op tafel erbij geschept terwijl de vlam er nog in zat (showtje!). De ober grapte over een verhaal die hij ooit had gehoord over een kok die in een beschonken bui olijven ipv kersen flambeerde. Top avondje, lekkere biertjes (Mardesous en een Heineken). Absoluut een aanrader, gouden spot binnen Utrecht. Ja ik ben positief, ik hoop jullie ook.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Heel erg leuk authenthiek en ouderwets decor, maar de kaasfondue viel een beetje tegen: ingrediënten van kaasfondue waren koud uit de koelkast, iets te weinig diversiteit en de belangrijkste tegenvaller was dat we bij moesten betalen voor extra smeltkaas terwijl de ingrediënten nog lang niet opwaren. Dameblanche had een eenmalig schoonheidsfoutje: veel chocoladesaus, weinig ijs
Lotta V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Samen met wat vriendinnen ben ik een hapje gaan eten in le Clochard. Het was lastig te vinden, maar zeker de moeite waard! Toen we binnenkwamen werden we meteen geholpen door een vriendelijke jongeman. We kregen een tafel aangewezen op een soort verhoging, echt supergezellig in het midden van het restaurant. We konden niet goed kiezen wat we wilden, dus de grillades was een ideale oplossing, dit is een combinatie van drie verschillende soorten vlees. Als nagerecht kwam die knappe jongen met gouden lokken ons twee appelgebak brengen, wat ook heerlijk smaakte. We zijn nog aardig lang blijven zitten om van wat lekkere speciaalbiertjes te genieten. Echt een aanrader, le clochard!
Cancale .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Heerlijk, gezellig en de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Zeker in de winter een aanrader, lekker een toetje happen bij de haard.
Nienke F.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Le Clochard is één van mijn favoriete restaurants. Het is altijd leuk om er weer te zijn, het voelt als thuiskomen! Knus en gezellig, een biertje of glas wijn drinken bij de open haard. Prima eten en vooral heel betaalbaar. No-nonsense dus!
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Als de prijs een belangrijke factor voor het eten zou zijn, zou het cijfer voor het eten hoger uitkomen. Maar bij uit eten wil ik objectief vergelijken met andere restaurants, en dan is het cijfer eigenlijk een 6,5. Maar service en decor zijn ook belangrijke aspecten van de beoordeling, daar zou ik twee keer een 8,5 voor willen geven.

Ik had een vegetarische hamburger, helaas bleek er maar één vegetarisch hoofdgerecht. Dat was een beetje jammer, vandaar de afronding van 6,5 naar 6. Verder werd er een uiensoep besteld en twee kindermenu’s. De kindermenu’s waren perfect, alles werd opgegeten.

Het beste van Le Clochard zijn toch wel de service en het decor. En er zijn meer mensen zeer tevreden over het restaurant, want het was er bomvol op zondagavond. Gelukkig konden we met z’n vieren bij de openhaard zitten, waar volop spelletjes aanwezig waren. Ondanks de drukte werden we heel snel geholpen, door meer dan vriendelijke medewerkers.

De prijsstelling van het restaurant is ook al vaker beschreven, las ik in eerdere recensies. Die zes valt weer een beetje uit de toon bij de twee negens, alsof het eten helemaal niet lekker was. Dus heb ik het eten toch maar afgerond op een 7. En daarbij de prijs dus mee laten wegen. Je kiest voor Le Clochard voor de service en het decor, lijkt mij. En dan is het er prima eten en drinken voor een prima prijs.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Leuk, sfeervol en knus eetcafe. Verschillende bieren op tap. Helaas was het erg druk. Gelukkig is er den gezellige bruine bar om aan te wachten. Bediening is vriendelijk. Eten was aardig maar ik heb de spareribs wel eens lekkerder (malser) gehad bij le Clochard.
Han E.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Simpel eethuisje op eetcafe-niveau. Entourage is al 41 jaar onveranderd. Leuk en ontspannen rond het haardvuur zitten. Je wordt bediend door leuke studenten. Het eten is niet top maar zeer aanvaardbaar, zeker als de prijs daarbij in ogenschouw wordt genomen. Er zijn een paar heerlijke bieren op de tap. Al met al zeer ontspannen en zeker een adres om terug te komen