Le Chant d'Oiseau

Amsterdamseweg 448 1181 BW Amstelveen Nederland Kaart
31-0206470443

Over restaurant Le Chant d'Oiseau

Klein maar bijzonder fijn

Een klein restaurant met grote gastvrijheid. De wijn- spijscombinaties zijn een echte belevenis op hoog gastronomisch niveau. Een heerlijke plek om urenlang te genieten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Chant d'Oiseau

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Irene G.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte borden, vriendelijke bediening en fijne sfeer. Parkeren gratis in de omliggende straten.
Marjolein G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Het was niet de eerste keer voor ons bij le Chant d'Oiseau, maar het was wederom een zeer aangenaam bezoek!
Heerlijk gegeten en vooral ook erg genoten van de bijpassende wijnen die bij elk gerecht werden aangeboden.
Geweldige combinaties.

Wij komen zeker binnenkort weer terug.
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hadden de diner aanbieding: vijfgangen menu voor 35 euro.
Niet heel duur, dus altijd afwachten wat je gaat krijgen.
Eerst wat buiten gedronken op de stoep op stoeltjes waarvan je dacht: ga ik er doorheen of niet? Er werd verder geen aandacht aan ons geschonken, dus in-/bijschenken gebeurde niet.
Het eten (binnen) was prima; bloemkool en worst van gans was erg leuk gerecht. Diamanthaas ook erg lekker. Paar wijntjes/koffie erbij, en 55 euro pp kwijt.
Het was allemaal prima maar ik miste een beetje schwung in de zaak.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Overheerlijk gegeten in het kader van AH restaurantactie. Lekkere huiswijnen erbij gedronken en kaasplankje tegen een kleine meerprijs genomen. Jammer dat het zo stil was en dat op zaterdag.
J.T. G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gisteren via de AH-restaurantactie gegeten bij Le Chant d'Oiseau. Een avondje uit eten dekt de lading niet, we kunnen rustig van een voortreffelijk diner spreken. De chef weet bij elk gerecht de smaken niet alleen heel subtiel op elkaar af te stemmen maar ook aan de opmaak van de gerechten is de uiterste zorg besteed. We konden het vaste menu van de actie uitbreiden met een tussengerecht van scholfilet op een sinaasappel risotto. Ook al zo'n verrassende smaakcombinatie. De huiswijnen zijn prima, maar de wijnen uit het bij de gerechten aanbevolen arrangement zijn helemaal uit de kunst. Het restaurant is niet goedkoop maar het is de prijs ten volle waard en met de actie is het heel aantrekkelijk om het met wat extra's uit te breiden. De zeer attente en vriendelijke bediening maakt het geheel helemaal af. Ten zeerste aanbevolen.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De ontvangst was plezierig. Als aperitief een gin-tonic. Een beetje een vreemd smaakje en achteraf behoorlijk prijzig (12 euro per stuk). Het voorgerecht was verrassend en lekker, het hoofdgerecht diamanthaas was om te smullen, terwijl het nagerecht chocolade iets te compact was. De Wirra-Wirra-wijn uit Australië was heerlijk, maar qua prijs iets aan de hoge kant. Al met al een plezierige avond, prettige bediening en een diner van redelijk niveau.
Annavcalcar .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Voorgerecht heerlijk de saus van hethoofdgerecht vond ik niet echt lekker het vlees zelfwas voortreffelijk
Ik houd niet van aardappelpuree
Overloon .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten via de AH restaurantweek. Verrassende gerechten, professionele bediening en lekkere bijpassende wijnen.
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij hebben hier nu voor de tweede keer gegeten en het was wederom heerlijk. Verrassende gerechten van zeer goed niveau. Bediening deskundig en vriendelijk. Echt een aanrader.
Fred P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gebruik gemaakt van AH-aanbieding. Keuze was erg beperkt, maar eten was van goede kwaliteit. Wijnkaart beperkt en wijnen vrij duur.
Denak B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het eten was goed maar de bediening slecht. De knorrige ober kon een gewenst extra half sneetje brood niet serveren. Dat was voor de tafel ernaast waarop hij zich omkeerde en het daar serveerde. Zonder uitleg. Die kregen we achteraf. Het half sneetje brood moest hij nog afbakken, kwam hij daarna vertellen. Moest ik nog even op wachten. Het is dus passen en meten in het restaurant. Geen souplesse. Slechts twee tafels bezetting dus aan de drukte lag het niet. Wij hadden een viergangenmenu met coupon. Was dat de reden? Ik kom er nooit meer terug.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Na twee en een half jaar nog eens teruggekomen naar dit restaurant. We waren toen lyrisch over echt álles. Nu moet ik zeggen dat men toch een stapje terug heeft moeten doen. Niet v.w.b. het eten, dat is nog steeds prima (en daar gaat het natuurlijk eigenlijk om), maar de service vond ik beduidend minder. En hoewel ik ergens las dat men de zaak gerenoveerd had, vond ik dat dat dan niet ten goede is geweest. Misschien kwam het ook dat we toen bij donker dineerden en nu grotendeels daglicht, de sfeer was daardoor gewoon minder.
Het eten was dus goed. Als 'gadget' kregen we wortelpapier aan een waslijn. De amuse was een lekker viskoekje. Het vegetarische voorgerecht (o.b.v. witlof, sinaasappel en kruiden) was fris en de mousse-laagjes van roomkaas met kruiden en witlof was leuk bedacht en smakelijk. Als tussengerecht nam ik de wijting met gamba en koolraap. Met name de gamba was verrukkelijk. De boeuf Bourguignon(?) was ook prima en goed gevuld. Het hoofdgerecht betrof kalfsmedaillons, aardappelpuree als asperges gevormd en een variatie op paksoi. Eenvoudig, maar ook weer aantrekkelijk gepresenteerd en goed uitgebalanceerd qua smaak. Het toetje was ijs met als saus warme gebakken ananas.
De vorige keer werd ons spontaan gevraagd of we misschien een wijnarrangement lustten. Dit werd nu niet aangeboden, dus dronken een paar glazen een witte droge wijn erbij. Prima smaak hoor, maar ik vond hem wel aan de prijs (ruim 5 euro per glas). Jammer dat de gastheer geen oog had voor de rommel op de tafel na het hoofdgerecht. Even een doekje eroverheen, zou zeker geen overbodige handeling zijn geweest. Net als de vorige keer, rook onze kleding nogal toen we thuis kwamen. Daar is blijkbaar geen oplossing voor.
Dcwh .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gegeten met een Groupon bon. Dieetwensen voor één persoon opgegeven. Dit gold echter meteen ook voor de tweede persoon! Daar was niet aan te tornen, waardoor ik de vis miste. Het voor- en nagerecht waren heerlijk. Het tussengerecht 'gebrasseerde sucade' viel erg tegen. Niet mals. Het hoofdgerecht 'Bavette' was goed. Het was echter niet zo dat elke hap een 'feestje voor de smaakpapillen was'. Jammer. Wij hadden ons er veel van voorgesteld.
Roy A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Mijn vriendin en ik hebben hier een fantastisch 4 gangen menu gegeten en hebben ons hierbij laten verassen door door de kok.
Het waren 4 heerlijke gerechten geserveerd in ruime porties.
We hadden er een halve glazen wijn arrangement erbij genomen en iedere wijn paste uitstekend bij de gerechten.
Prima service en verder was het decor simpel en het toilet schoon maar oogt niet echt luxe en zou en verbouwing(je) kunnen gebruiken.
M.bollaart .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Lekker gegeten klei minpuntje geroosterd brood was niet echt warm, maar heerlijke gerechten en goed klaar gemaakt. De bediening was goed met goede voorlichting over de verschillende wijnsoorten (wijn arrangement) ook vriendelijk. Decor vond ik prima maar tafelgenoot vond het iets minder. Dus vandaar de 8.
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We hadden hoge verwachtingen van Le Chant d'Oiseau nadat we het internetfilmpje hadden gezien (prachtig opgemaakt gerechtje). Het decor was op zich oké, een beetje minimalistisch. De bediening door een heer was prima. Erg vriendelijk, verstand van zaken van de heerlijke wijnen, humor, extra stukje zorg. De dame daarentegen maakte geen contact en dat was jammer. Het eten viel me erg tegen. Ook dat was minimalistisch in opzet maar dat hoeft geen probleem te zijn. Het werkelijke issue was dat het nauwelijks smaak had. Wat je verwacht is dat elke hap een feestje is. Nu was het meer: dan maar je bord leeg eten. Thuis heb ik maar een ijsje voor mezelf klaar gemaakt.
Martha.schorpioen .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Amuse, voor- en nagerecht waren een succes. Hoofdgerecht Bavette was smaakvol, maar met deze garnering iets te zwaar. Bediening goed. Als alle tafels bezet zijn is het wel gehorig.
Marion F.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Amuses en voorgerecht vonden wij erg leuk en lekker. Het tussengerecht wat zwaar i.v.m. de worstjes. Het hoofdgerecht van vlees vonden wij niet lekker. Veel vetklodders, zenen en het leek af en toe op elastiek. BIj de mensen naast ons was hetzelfde vlees daarentegen heerlijk. Wij hebben het gewoon slecht getroffen.
De bediening heeft direct actie ondernomen, hetgeen wij erg goed vonden. Het dessert was weer heerlijk. Al met al toch een heel gezellige avond gehad.
Hollebolleted .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We waren hier al eerder, tot onze volle tevredenheid. Daarom nu weer.
De opgestuurde allergiewensen waren bekend en er werd pro-actief rekening mee gehouden.
Fles water was schappelijk geprijsd. Wijnen waren goed en betaalbaar.
De amuses en diverse gangen waren origineel van samenstelling, opmaak en smaak. Kortom voortreffelijk.
Bediening was vlot, vriendelijk en deskundig.
Extra gangen buiten het menu voor slechts € 5,--. Dat is pas een uitnodiging iets extra's te proeven uit deze verfijnde keuken!
Een verademing vergeleken met het 3gangenmenu van € 35 gisteravond in een cafe-restaurant elders.
Sterk aanbevolen !

Fredcardozo .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het eten was ver onder de middelmaat, weinig verrassend en de porties waren te klein.
De service was ongeïnteresseerd het wachten tussen de gangen was veel te lang.
Het restaurant is veranderd in een zeer ongezellige en kale ruimte.
Het was er letterlijk en figuurlijk koud.