Le Canard

- Wijnbar 16:00 - 22:00

ILH .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vorige week heerlijk wezen eten bij Le Canard. Stond al een tijdje op
onze lijst en eindelijk kwam het er dan van. Er was nog genoeg plaats op dus dat kwam goed uit omdat we zo op de bonnefooi gingen. Eerste indruk leuk, aardig... Voorafje en hoofdgerecht besteld. Steak tartaar ( erg lekker) Assiette charcuterie lekker niet heel bijzonder. Hoofd sepia a la plancha en de jambonneau die heel erg super lekker was, wel veel maar we kregen een doggyback dus hebben thuis nog heerlijk van de jambonneau kunnen nagenieten ( aanrader) Frietjes waren eigenlijk heel lekker maar wel te zout. Geen dessert genomen want we zaten ondertussen behoorlijk vol. Omdat we niet geheel wisten watvoor wijn werd ons een rosé aangeraden ( heel lekker) we waren wat in twijfel of we voor de fles zouden gaan en voor dat we het wisten was de fles weg want er waren andere gasten die ook deze rosé ( per glad wilden). Ik vond dit een beetje een rare gang van zaken en we waren niet assertief genoeg om hier iets van te zeggen. Dus het werd geen fles maar aparte glazen! Al met al zijn we van plan om zeker nog eens terug te komen.
Mariannefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op een rustige zaterdagavond aten we met z'n vieren op de mooiste plek: binnen voor de open deuren. Leuk restaurant met een wand vol wijn; ongedwongen sfeer. Niet al te uitgebreide kaart, maar alles lekker en vakkundig klaargemaakt. Genoten van charcuterie, gebakken gamba's, hammetjes, quiche en kaasplankje. Mooie wijnkaart met zeer redelijke prijzen; de wijnen zijn op de site ook te bestellen. De witte Gascogne en de Morgon zijn zeer aan te bevelen.
GerbenHenny .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Voor de eerste keer kennis gemaakt met Le Canard en het zal niet de laatste keer zijn. De eigenaren weten wat gastvrijheid is! Geen stuntelige studenten maar mensen die hun vak verstaan. We aten hertebiefstuk, geweldig. Entree een schoteltje met vier kleine gerechten met elk eigen smaakbeleving. Toetje: frambozenmousse, die moet je echt proberen. Kortom, een echte aanwinst voor culinair Utrecht!
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Linda en Rob hebben het goed voor elkaar in hun knusse bistro aan de gansstraat.
De kaart is niet heel groot maar met voldoende afwissellende keus. De rilette als amuse is zalig!
Daarnaast is de beenham ook bij ons favoriet ! De wijnen zijn heerlijk en prettig geprijst.
Kortom een fijne ongedwongen sfeer voor een gezellige avond.
Nienke B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Fijn een restaurant dat niet zo massaal is, waar de bediening echt weet wat ze serveren en weten wat ze moeten doen. Goed eten, prima prijs, fijne sfeer wij komen snel weer terug.
Tom166 D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wat een gezellig, kleinschalig en knus restaurant ! Heerlijk gegeten van de culinaire hoogstandjes die Rob in de keuken bereidt. Kwaliteit en aandacht staan centraal hier! Ook een uitstekende plek voor de wijnliefhebber ! Bedankt voor de fijne avond en we komen terug en zullen jullie zeker aanbevelen!
Ivar H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Erg aardige gastvrouw waardoor je je zeer welkom voelt. Onze eerste fles rode wijn was zuur en dan wordt er niet gezeurd, maar meteen een nieuwe - wel heerlijke fles- opengetrokken. Klasse. De ham was lekker maar wel aan de forse kant. Het licht wat verscholen,maar dit restaurant is mede door de voortreffelijke bediening, zeer de moeite waard!
Stefan K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Goh wat is het leuk wanneer je authentiek wordt behandeld! Want dat doet Linda: "noem me maar zo want dat vind ik plezierig.. ik en mijn man doen dit restaurant, hij gaat zo lekker voor jullie koken!" Ik kom deze eigenheid maar zelden tegen. De kaart is ontwapenend eenvoudig maar ik ervaar een duidelijke motivatie en keuze in de gerechten. Deze mensen houden van frans eten en gaan dat voor me maken. Gewoon doen. Smaakvolle voorgerechten, heerlijk hammetje uit de Ardennen, frisse bloemige witte wijn, extra gekoelde fles door ijs onderin de koeler. Met handdoekje. Linda vertelt het allemaal en je kan denken het ligt er bovenop maar zelfs als dat zo is blijft zij ontwapenen. Koffie na. Top. Niks meer aan doen. Lekker doorgaan Linda en Rob.
Martine1974 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Wat blijft dit toch een heerlijk tentje! Linda en haar man doen hun uiterste best je thuis te laten voelen en je een fijne avond te bezorgen. Beiden zijn bescheiden aanwezig, maar proberen hun enthousiasme voor het eten op je over te brengen. Ze vertellen ook over de herkomst van de (vaak) zelfgeimporteerde wijn, ham, worst etc. Het eten is gewoon goed. Niet teveel poespas, gewoon goed en vaak een forse portie (vooral de beenham is altijd weer teveel....).
Ook voor gewoon even rustig met vrienden een glaasje wijn drinken is het een heerlijk plekje! Veel goede wijnen, ook per glas en vergeleken met de beide grote, onrustige restaurants verderop (op het ledig erf) een verademing.
Kortom: een aanrader.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Gisteravond gegeten in Le Canard in Utrecht dat is gelegen aan, hoe bestaat het: de Gansstraat. Als ik het wel heb gaat in Utrecht de Tour de France van start en trekt dan ook voorbij aan Le Canard. Mijn gezelschap, die bijdroeg aan een heerlijke zomeravond, had een schrijven over Le Canard gelezen en vooruitlopend op het succes van ons eerste afspraakje - zo, dan weet u dat ook maar - haar stoute hoge hakken aangetrokken - die haar nog blaren zouden opleveren, maar dat is een ander verhaal - en een tafel voor twee geboekt. Oh ja, eerst hadden wij op een ander plek twee witte wijntjes gedronken, met de nadruk op 'tjes' want veul om het lijf hadden die niet, zelfs de Pinot Grigio was vlakker dan verwacht maar enfin, terug naar de Eend. Oh nee, nog even wachten. De wijnen bij de Eend, daar verbleekt Lefebvre bij, compleet wat mij betreft. Ik ben helemaal niet zo'n kenner van wijnen, druiven en dergelijke maar ik weet wel wat smaak heeft en bij de Eend was ieder glas genieten geblazen. Dus, niettegenstaande onderstaande, voor de wijnen krijgt de Eend van mij een dikke negeneneenhalf (en geen tien omdat je toch nog altijd wat te streven moet hebben).

Op basis van de recensie in de Volkskrant waren de verwachtingen hooggespannen en dat brengt natuurlijk altijd een risico met zich mee. Laat ik voorop stellen dat ik er heerlijk gegeten heb. Vandaar de acht, maar. Maar wat? Ik doe mijn best het uit te leggen. Omdat wij van de uitgebreide kaart niet konden kiezen vroegen wij co-eigenaar Linda samen met manlief kok Rob ons te verrassen met een menu. Dit nadat wij als amuse al een hapje eendepaté hadden genoten: ruig van textuur, vol van smaak, vettig, een fleugje peper en als ik me niet vergis een klein beetje citroen.
Hoewel dus lekker gegeten werden wij niet werkelijk verrast door het menu. Alles behoorlijk gemaakt - nog steeds een acht - maar niet opvallend. Als entrée hadden wij de Tabouleh Chèvre, die wat mij betreft prima was, fris, zoutig door de geit, niet te weinig olie en een apart bitter blaadje sla erbij. Die vond mijn tafeldame overigens wat al te bitter.
Mijn grootste bezwaar - het wordt klacht hoort u mij echter niet noemen - betrof echter het tussengerecht Gamba's à l'ail. Ook heel smakelijk, maar waarom niet iets meer gedaan met de salade waarop de heerlijke gamba's te ruste waren gelegd? Kom op kok Rob! Spring es uit de band met een andere - originelere - salade, niet weer het tomaatje waarmee wij in de tabouleh al kennis hadden gemaakt! En waarom niet iets gedaan met een extra kruid erbij? Verse salie, rozemarijn, koriander of desnoods basilicum? Natuurlijk verlaat je dan het klassieke Franse concept wat, maar nou en? Je wint er wel een hoop waardering meer mee!
Enfin, met gemengde gevoelens waren de gamba's richting maag gegleden. Lekker maar niet spannend.
Het hoofdgerecht, en nu ga ik mijzelf een beetje tegenspreken, maakte veel goed. Asperges zoals asperges moeten zijn, echt verschrikkelijk lekker, met een superromig eisausje, een vleugje peterselie, gewoon erg verrukkelijk. Daarbij een mooi rosé gebakken lamsfilet kant en klaar in stukjes gesneden, en mooi langs de asperges neergelegen. Zelden zulk lekker mals lamsvlees gegeten, ik kan niet anders zeggen. Doperwtenpuree vind ik altijd wat kwestieus - wat is er de toegevoede waarde van? - en dat vond ik ook nu. Lekker, daar niet van - ook nu weer een passend zuurtje d'r door - maar wat de lol er van is doperwten te pureren en zo van hun spannende knapperigheid te ontdoen, zal me vermoedelijk nooit helemaal begrijpelijk kunnen worden gemaakt, geef mij maar die jolig glanzende jonge erwtjes 'in one piece'. Misschien is het gewoon een kwestie van 'il ne discuter le gout'? Maar ik heb het braaf opgegeten hoor!
Tot slot werden wij getrakteerd op een kaneel parfait. Dol op toetjes, gek op kaneel, verzot op romigheid, was dit voor mij een waardige afsluiter van de maaltijd. Copieus maar niet te, zoet maar niet te, en vooral niet té veel kaneel want je kunt met kaneel helemaal uitschieten - letterlijk - en dan kun je net zo goed op de kermis een kaneelstok kopen, daar ben je na twee happen ook helemaal klaar mee.
Zoals gezegd werd de hele maaltijd begeleid door wijnen van - voor zover ik het kan overzien - van het hoogste niveau die mij ook de volgende dag geen centje pijn bezorgden, afgezien van een wat mistig gevoel in het hoofd dat na de koffie nu overigens weer is weggetrokken.

De locatie is net wat ver van 't centrum, maar Linda was zo lief om mijn tafeldame van pleister voor op haar blaren te voorzien, en in een alledaagse straatje dat van Le Canard een beetje een huiskamerrestaurant maakt. Kwaliteit straat en kwaliteit eten passen niet helemaal bij elkaar, zal ik maar zeggen.
Linda bediende goed en persoonlijk, gaf prima uitleg bij wijn en maaltijd, en zorgde zo voor een aangename omlijsting van ons menu. Rob bediende nu en dan ook, en is wat verlegen op een aandoenlijke manier. Gewoon mensen van vlees en bloed, niet opgeprikt of kakkineus en wat mij betreft houden ze dat lekker zo.
Kortom: een heerlijke avond en dito maal waaraan wat mij betreft wat meer verrassende elementen mogen worden toegevoegd.
Jvalent .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Super gegeten. Gamba's en mosselen wsren heerlijk bereid. Daarbij de persoonlijke bediening, wij komen graag weer terug.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Heerlijk gegeten bij Le Canard. Het echtpaar dat de zaak runt is vriendelijk en weet hoe ze heerlijk kunnen koken. De confit de canard was perfect. Ook nog meegegeten van de beenham van m'n tafelgenoot dus helaas geen ruimte meer voor een toetje.
Ondanks de drukte en het feit dat de gastvrouw in haar eentje de bediening deed was de service prima!
Karelstaal .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag hebben wij gegeten bij le canard, en we waren er zeer over te spreken. De wijnen waren heerlijk en schappelijk geprijsd. Het eten was ook erg goed, we hadden vooraf wat hapjes met stukjes ham en worst en daarna het varkenshammetje en de eendenbout. Alles was erg goed! De service ook top, erg vriendelijk en attent.
T O.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Lekker gegeten bij L e Canard, eigenlijk ouderwets gezellig. Een restaurant, bistrot, zonder poeha, met een goede en persoonlijke bediening. Vooraf de gamba's en coquille besteld. Goede start, met als hoofdgerecht de Jambonneau - een gerecht dat overigens duidelijk favoriet was bij de meeste gasten-. De wijnsuggesties bij alle gerechten waren uitstekend. Afgerond met een gedeelde kaasplateau waren we volledig verzadigd. Al met al een prima restaurant waar we zeker nog terug komen.
Jannie W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Eindelijk weer eens naar ons favoriete restaurant.
Mijn lievelings-gerecht de Jamboneau in de aanbieding met daarbij de meest heerlijke wijnen geserveerd. Rob en Linda zijn er voor de gasten en doen voor 100% hun best om het naar je zin te maken. Ik zeg altijd, horeca zit je in het bloed. En dat zit bij hun helemaal goed!
Wij komen hier met plezier en hopelijk snel weer.
R_Shackle .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Enige weken geleden alweer, na de kerstdagen, waren we een avondje in dit knusse restaurant om het viergangen feestmenu te proeven. Alle gerechten heerlijk bereid, gevarieerd en in plezierig tempo opgediend. Door de warme sfeer en de gastvrije bediening zijn we helemaal thuis, nou ja, uit dus. We hadden gekozen voor bij de gerechten passende wijnen (arrangement). Aanrader! Met smaak uitgezocht, verrassend. Vandaar een griffel....
Ook ontdekt dat Le Canard op zondagmiddagen live muziek heeft. Tip!
Masjatabitha .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Vanavond echt heerlijk en gezellig gegeten. Soms heb je van die momenten dat alles gewoon klopt. De gerechten, de hoeveelheden, de wijn, de timing, de vriendelijkheid ... Ik zit op een wolkje en geniet nog even na ... Oh, en ik ben niet zo van het vlees, maar de Canard Tournedos .. Of er een engeltje ....
Figuur .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Geattendeerd door vrienden op dit restaurantje aan de rand van het centrum van Utrecht. Hier met twee volwassenen doorgebracht. De zaak wordt door een stel gerund: zij de bediening, hij de keuken. De sfeer is prettig en gastvrij, gezellige (blues) muziek op de achtergrond. Het eten voldoet. De voorgerechten (kaas en vleeswaren) zijn smakelijk doch simpel. De jambonneau wordt veel te groot geserveerd en mocht worden meegenomen. Enerzijds is dat positief, anderzijds geeft dit aan dat de porties niet goed zijn uitgebalanceerd. De wijnkaart is uitstekend: heerlijke verschillende wijnen. Een oke restaurant dat ik al met al best prijzig vond.
Onze Jambonneau is een flink stuk vlees aan het bot, dat we rechtstreeks uit de Ardennen halen. Kleiner zijn ze er niet en is er de mogelijkheid om wat overblijft mee naar huis te nemen. De recensent vindt dit enerzijds positief (?), maar verbindt er direct de conclusie aan dat de porties bij Le Canard niet goed uitgebalanceerd zijn. Op basis van alleen de Jambonneau is het onmogelijk te oordelen over de andere gerechten. Kaas en vleeswaren worden als simpel beoordeeld. Wat wordt bedoeld?
FranseSlag .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Alweer voor de derde keer gegeten in dit knusse Franse restaurantje, vlakbij Louis Hartlooper waar je dan lekker naar de film kunt. De kaart is hier niet heel uitgebreid maar des te meer kwaliteit op je bord. De potage vooraf was prettig zacht, niet te dik, precies goed met een lekker zoetje van de worteltjes. Tournedos canard als hoofdgerecht, een mals stuk vlees met stukje eendenlever erop, echt smullen. Mijn vrouw nam steak tartare, mooi opgemaakt op het bord en het smaakte zoals het in Frankrijk kan smaken.
De gastvrouw is charmant en heeft ons lekker wijnen bij de gerechten geadviseerd. Ook alle bijgerechten zijn vers en lekker en de kok komt altijd nog even vragen hoe het was. Goed eten in een intieme sfeer, merci!
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Na een aantal lentebockjes, hadden we zin in een niet te groot maar wel lekker diner. Bij Le Canard terloops terecht gekomen. Maar heel graag komen we een volgende x terug, alleen voor dit restaurantje achter het Ledig Erf. Knus, alsof je live in Parijs zit. Een echtpaar runt het, en doen dit met veel passie voor de gerechten en voor de wijnen.

Mijn vriend had de jambonneau en ik had de kalfswang. Allebei de gerechten waren overheerlijk. Dit samen met 2 goede glazen wijn: aanrader!