Le Café

9,2

Jouw recensie over het restaurant Le Café

tessa B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Ik ga regelmatig en laatste week op een woensdag. Ondanks de dag zat het weer helemaal vol (ja het is klein maar zeer succesvol). Ik vind het fijn dat ze een kleine vaste kaart hebben, het zijn succes gerechten waar je eens in de zoveel tijd weer trek in hebt. Afgewisseld met wat nieuws. Je mag niet weggaan zonder het dessert pot-au-chocolat te hebben gegeten. Ik eet vrijwel nooit desserts, mijn partner ook niet, maar deze slaan we eigenlijk nooit over. Goed adres voor de vleeseter maar volgens mij hebben ze ook lekkere vis (en oesters!) of vega dingen. Super lekkere franse frietjes met van die zurige franse mayo (lekker!) en heerlijke 'gewone' uiensoep. Ook leuke plek om aan de bar te hangen overigens. Ik zou dus wel even reserveren want het is snel vol. Knap hoor met zo'n klein keukentje.
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Heel charmant plekje van Den Haag; klein maar ontzettend gezellig en heerlijk eten! Less is more en dat concept hebben ze hier goed begrepen; weinig opsmuk, gewoon heel pure gerechten dat heerlijk smaakte. Enige minpuntje voor ons was dat niet alle wijnen ook van Franse bodem zijn (dat is in een Franse bistro niet snel het geval), maar de wijzen smaakten wel prima, dus al met al niets te klagen :-)
ArieRave .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We waren al eens eerder geweest en aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten. Nu nog maar eens op herhaling en gelukkig weer top! Heerlijk uitgebreid gegeten; een verrukkelijke Bavette en dito Rib eye. Je zit wel dicht op elkaar, maar dat verhoogt de sfeer, eetcafe en restaurant in één.
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
ALGEMEEN
Een van de beste plekken om klassiek Frans te eten in heel Nederland. De sfeer is simpel, de opmaak kent geen opsmuk - maar och, wat smáákt dat eten!

LOCATIE
In hartje Den Haag in de gezellige Molstraat vindt men Le Café. Van de buitenkant een bruine kroeg, maakt dat je er snel voorbij loopt. Zonde, voor de onwetenden onder ons. Wel goed om het 'geheim' te bewaren.

AMBIANCE
Denk aan bruine kroeg. Dat is Le Café. Houten meubilair maakt het een simpel etablissement. Desalniettemin erg ongedwongen en gezellig. Lekker voor een privé diner om bij te praten. Minder geschikt voor zakelijke afspraken.

ETEN
Zalig. Simpelweg een van de beste plekken voor Franse keuken in geheel Nederland. Ja, de presentatie is simpel (geen schuimpjes, geen strooiseltjes, geen drupjes saus), maar wat een smaak. De rillettes waren subliem; rijk doch niet te vet, met zalig brood en goede zuren. Hoofdschotel was poulet à la moutarde met haricots en pommes frites. Klinkt simpel, maar de smaak was uitstekend. Zelden overigens zulke lekkere frites gehad. Als dessert een mousse au chocolat met een rijkheid aan chocolade die het woord 'overweldigend' schreeuwt. Zeer vol, maar niet te vol. Chapeau!

DRINKEN
Het gezelschap dronk mineraalwater, waar niks mis mee was.

BEDIENING
Vriendelijk en snel. Gewoon zoals het hoort te zijn. Extra brood werd kosteloos op tafel gezet.

PRIJS-KWALITEIT
Prima. Voor een 'bruine kroeg' wellicht op eerste gezicht net wat aan de prijzige kant (ca. 35 EUR voor 3 gangen), maar de kwaliteit van het eten is het meer dan waard.
Aleksandra J.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Le Cafe!
2 hoofdgerechten- confit de canard en roodbaars filet onder een dakje van olijven tapenade. Geserveerd met franse frietjes en huisgemaakte mayonaise (topper!). Alle gerechten waren echt goed gemaakt- je proeft niet allen techniek maar ook kunst en toewijding voor franse keuken.
Onze toetje- creme brulé was geweldig ;)
Bediening was aardig en charmant.
Wij komen zeker terug !
Ilja N.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Het soort restaurant waarvan je wel eens vreest dat het helemaal verdwijnt, maar zolang het nog kan kom ik er graag. Dat vinden meer mensen, dus hoewel je op dinsdagen en woensdagen nog wel eens op de bonnefooi kunt binnenlopen, is reserveren vanaf donderdag essentieel.

Gerechten zijn 'vullend' Frans; naast vaste jongens op de kaart is er een dagmenu (21 euro voor 2 en 26 voor drie gerechten) dat vaker wisselt. Wij hadden beide als voorafje de rilette de porc (geserveerd met brood) en resp. een sliptong en een lamsstoof als hoofdgerecht. Vantevoren gezegd dat we op een schema zaten en het personeel hield er duidelijk rekening mee. De bediening is sowieso attent; zelden had ik moeite om een wens door te geven.

Het eten was goddelijk; ik kan niet over de sliptong oordelen, maar dit was de eerste keer dat ik de lamsstoof had en wat mij betreft mag-ie terugkeren. De gewijde stilte tegenover me liet er echter geen twijfel over bestaan dat ook de sliptong goed te verwerken was.

Alles bij elkaar een fijne ervaring met een zeer behoorlijk niveau. Als mensen me vragen waar ze in het centrum van Den Haag moeten gaan eten, zal dit het eerste restaurant zijn dat ik aanraad.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Heerlijk klein, knus cafe in het centrum van Den Haag. Lekker gegeten. In totaal passen er misschien 18 a 20 mensen in het café maar dat mag de pret niet drukken. Leuke overzichtelijke kaart met Franse gerechten. Genoten van salade niçoise en kalfsschenkel. Goede porties, lekkere bijgerechten. Al met al helemaal leuk en goed betaalbaar.
Miriam Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Prima restaurant om heerlijk te genieten! Aanleiding voor ons bezoek was de verjaardag van mijn vriendin. Met 9 dames was het redelijk vol in Le Café. Je zou verwachten dat met een kleine keuken en maar 1 chef we lang moesten wachten, maar niets is minder waar! De voor- hoofd- en nagerechten werden vlot geserveerd en dat terwijl er nog vier andere tafeltjes bezet waren. Daarmee was het restaurant ook vol, trouwens.
Ik begon met de uiensoep. Mooi van smaak. Zacht en zoetig met de traditionele broodjes met gesmolten kaas er op. Maar daarin onderscheidde deze versie zich van andere versies! Brood was goed en kaas matchte prima bij de soep!
Hoofdgerecht was de Gavette (als ik het goed geschreven heb). Een soepel vleesgerecht met een heerlijke saus. Daaronder een bedje met sperziebonen en heerlijke saus erbij. Daarnaast zelfgemaakte frietjes. Ook deze smaakten perfect. Lekker knapperig en met volgens mij zelfgemaakte mayonaise. Het dessert was crème brûlée, ook zelf gemaakt. Zo luchtig dat ik na het eten ervan niet eens vol zat! Dit alles werd voorzien van heerlijke wijnen en het ontbrak ons aan niets! De overige dames genoten van onder andere confit de canard en lamsboutjes. Kortom, echt een aanrader om meteen daarna lekker de stad in te gaan.
freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wat een heerlijk restaurant. Klein maar uitermate gezellig. Ze hebben geen menukaart maar een krijtbord met wat verschillende voor-, hoofd-, en nagerechten. Vooraf nemen we rillete en escargots. Daarna Bavette met een heerlijke sjalotten rode wijn saus. Lekkere Franse frietjes met huisgemaakte mayo erbij. Alles perfect bereid. De bediening is meer dan vriendelijk. Wijnen zijn ook dik in orde.
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Een klein gezellig restaurantje, doet zijn naam eer aan. We hebben er erg lekker gegeten, Franse gerechten. Je krijgt hele grote porties waardoor het prijstechnisch heel goed is. Echt een aanrader! Wel even reserveren in het weekend!
Chantal van Gent .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Leuke sfeer, doet me echt denken aan vroegere tijden ipv de strakke, moderne lounge restaurants van tegenwoordig.
Goede bediending met oog voor detail, ongedwongen en sympathiek.
Uiensoep kan nog lekkerder. Rest (rilette, lam en steak) van diner was overheerlijk.
Zeker de moeite waard.
martinB160 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Tijdens ons bezoek aan de Marche Royal (heel gezellig) hadden we al van de Flammenkuche geproefd, heerlijk was die, meteen heimwee naar de Elzas! Door al deze gezelligheid waren we nog in de buurt rond etenstijd, daarom zijn we nog aangeschoven voor het avondeten. Dit is ons weer goed bevallen, heerlijke salades en prima Boeuf Bourguignon. Helaas hadden we geen tijd meer voor een dessert, maar daar komen we voor terug.
KoCa .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
In 1 woord: Chapeau!! Het kan dus wel!! Top gegeten! Pure smaken, kruidig, geweldig! Confit de canard, lamskoteletjes, ratatouille, allemaal zelfgemaakt en heerlijk van smaak. Leuke ongedwongen en gezellige sfeer! Wat kan een avond toch mooi zijn met (h)eerlijk eten!
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wat een prima franse keuken!
Charcuterie was verrukkelijk, de steak idem en crème brulee
viel ook niets op af te dingen.
Aandachtspunt: iets te vintage/minimalistische inrichting, waardoor het wat smoezelig aandoet.
Marietta W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Vrijdagavond j.l. met zijn drieën gegeten in dit charmante restaurantje. Het was een ware verrassing voor ons zowel de vriendelijke bediening (ondanks de drukte), als de kwaliteit van de wijn en de gerechten. Als voorgerecht: 2 grote verrukkelijke artisjokken gevuld met eier(mayo)saus en een vinaigrette erbij. Goed stokbrood met boter en (hoe leuk) een fles gratis kraanwater gewoon op tafel gezet, sympathiek! Het steeds hardwerkende en lachende meisje dat ons bediende kwam ons erna 3 borden zeebaars met geroosterde groenten brengen, wat gewéldig goed klaargemaakt. Zeer vers, nét gegaard. Zelden hebben we zulke heerlijke zeebaars gegeten, grote portie ook. Daarbij heerlijke frietjes (wel wat te klein) met home-made mayonaise. Goede koffie na.
De sfeer in het restaurant(je) viel ons het meeste op. Wat een ontspanning en gezelligheid. Wel dicht op elkaar maar dat maakte ons in dit geval niets uit.
gerardbrennink .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Eten is precies wat je van een bistro mag verwachten, eerlijk, eenvoudig en goed. Ietwat krap op een drukke avond, wat ook wat vertraging gaf. De sfeer was echter uitstekend, zodat wij ons hier niet aan ergerde. Bavette en salde de Lande vind altijd gretig aftrek bij ons, maar iets vaker een kaartwisseling zouden we niet erg vinden.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Net met z"n tweeen gegeten in Le Cafe. Heerlijke sfeer en setting. Franse brasserie. Zeer goede kwaliteit wua eten. Redelijke prijs. Zeer leuk en vriendelijk personeel met gemoedelijke service. Aanrader. Wel van te voren reserveren.
Romy H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Heerlijk gegeten. Charcuterie met vooral geweldige rillettes de porc, salade Les Landes gedeeld vooraf, als hoofd bavette en confit de canard. Lekkere wijnen, goede service. Je zit zowat op schoot bij de buren, maar dat maakt de sfeer van het mini-eetgedeelte eigenlijk alleen maar leuker en authentieker. Echt helemaal niets op aan te merken!
Andrea M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
voor de derde keer in korte tijd gegeten. Heerlijk en eerlijk. Mooie cote de boeff met bearnaise, slakken, kaas en lekker brood. Alles zoals je het wilt, je waant je in Frankrijk. Super bediening, een aanrader.
Eefje B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Wat een leuke ontdekking dit kleine eetcafeetje in de gezellige Oude Molstraat. Als je binnenkomt denk je eerst wat stelt dit voor maar dat eenvoudige sfeertje in combinatie met het voortreffelijke eten maakt het juist wel grappig. Ik heb zitten smullen van de escargots en de bavette was supermals en erg lekker met de rode wijn/sjalot jus. Er zou iets meer aandacht mogen zijn voor de bijgerechten maar verder helemaal niets aan te merken op dit zaakje.