Le Breton

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Met een klein gezelschap besloten wij op een restaurant te proberen die we allen nog niet eerder hadden bezocht en onze keuze hierbij viel op het Franse restaurant Le Breton in het Zeeheldenkwartier. Vanwege het goede weer begonnen met met een drankje op het terrasje voor de deur en later zijn we voor het nuttigen van de maaltijd binnen gaan zitten. Je kunt zowel à la carte bestellen als kiezen voor een 3 of 4 gangen menu voor een vaste prijs waarbij uit verschillende gerechten gekozen kan worden. Zelf heb ik voor het driegangen menu gekozen, en aangezien ik persoonlijk niet een enorme fan ben van desserts kwam het perfect uit dat ik in plaats van een dessert voor coquilles kon gaan als tussengerecht. Vooral de Salade Niçoise als voorgerecht verraste mij en is echt een aanrader! De scholfilet echter smaakte ook bijzonder goed! Bovendien was de service erg goed. Al met al kan ik dit restaurant erg aanbevelen!
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met de restaurant actie hier gegeten. Als voorgerecht een tomaat en artisjoksalade met forel genomen, erg lekker! Voor het hoofdgerecht gekozen voor 'bavette'. Hierbij gevraagd om een bijpassende wijn, die heerlijk was. Als nagerecht een chocolade mousse, ook erg smaakvol. Al met al erg positief over het eten en de service.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Na een telefonische reservering mochten we voorin een tafel voor twee uitkiezen. Voorin is aardig, maar niet bijzonder. We kregen al snel het menu aangereikt. Dit is lekker kort, alles op één A4. Daardoor is de keuze snel gemaakt. Er zal zeker iets zijn voor elke smaak. Gerechten hebben zeker een Bretonse inslag. De wijnkaart is algemener, dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat in Bretagne voornamelijk cider wordt geproduceerd.
Het eten was zeer smakelijk, maar voor een regelmatige Frankrijk-ganger niet verrassend.
De administratieve afwikkeling achteraf liep ook prima. De prijzen zijn redelijk.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Lekker gegeten bij Le Breton. Als voorgerecht coquilles St. Jacques á la Bretonne daarna gebakken griet en gebraden en geconfijte fazant met zuurkool en als dessert créme brulée. Allemaal behoorlijke porties, goede kwaliteit en prima klaargemaakt. De daarbij geschonken wijnen waren niet geweldig maar drinkbaar. De bediening vriendelijk en attent. Voor wat betreft het decor, erg eenvoudig niet al te comfortabel maar het geheel doet toch gezellig aan. Leuk adres, beslist het proberen waard.
Suzanne N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
In het kader van de Franse menuweek 4-gangen menu gegeten, was erg lekker. Bediening was wel vrij traag. Had een ander hoofdgerecht genomen, voor een meerprijs was dat geen probleem. Grote porties, kon het allemaal niet helemaal op.
Rjboot .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We hebben het menu genomen en a la Carré gegeten om zoveel mogelijk te kunnen proeven. Heel perfect klaar gemaakte gerechten, traditioneel en precies zoals je wilt. De keuze van de wijn en drankjes bij t toetje en koffie waren erg goed. En mooie cider vooraf. Echt een aanrader, een omweg waard.
Tessab .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Inmiddels is het al een paar maanden geleden, denk rond oktober 2015. Volgens mij had ik een pastinaakstamppot of puree met vis. Het eten was precies lekker, Frans met eigenzinnige en goedgekozen smaakjes door elkaar. Maar ook weer niet wannabe-'vergeten groente'- hipster, wel gewoon lekker Frans. Goede service met aangeraden passende wijn. Kom zeker weer een keer. Ze hebben een paar tafeltjes buiten voor wie het nog aandurfde:)
Myrasander .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
We hebben hier een heerlijke avond gehad. Het eten wordt hier echt met aandacht gemaakt, net even anders dan je gewend bent. Met lunch hier al een keer een boekweitpannekoek gegeten wat heerlijk was. Nu voor 'savonds coquilles perfect klaargemaakt en ondergewaarde schol. Maar niet zoals op het strand, goed klaargemaakt en een heerlijke saus. Leuke wijnkaart, met schappelijk geprijsde wijnen.
Dennis1770 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Echt een leuk restaurant, waarbij het eten centraal staat. Echt super lekker gegeten en gedronken, van de charcuterie, steak (helaas geen bavette meer) tot de far Breton echt heel lekker. Ook de naast gelegen streek werd aangedaan, Normadie, met cidre, Pommeau en calvados. Al met al een hele leuke ervaring.
Foodlove .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Chef Marko en gastheer Sebastien hebben ons echt verwend bij Le Breton. Als voorgerecht zijn de rillettes van Baambrugs big en de coquilles een zeer smaakvolle aanrader! Ook de hoofdgerechten waren overheerlijk met een leuke twist die ze nét dat beetje aparter maakt dan je standaard Franse restaurant. Desserts mogen wat mij betreft nooit ontbreken en ook die overtroffen de verwachting. Verder ook heerlijke wijnen (met goed advies) en goede prijs - kwaliteit verhouding. Kortom, een absolute aanrader!
Gousse .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Wij aten met 7 personen bij Breton. Kip, vis veel gerechten zijn opgediend.
Ik had biefstuk tartaar en sliptong. De tartaar was top!!!! en de sliptong ook heerlijk . Er waren zelfgebakken toastjes,mmmm.De steak ook mooi gebakken.
Na: een gateau au chocolat
De bediening was heel vriendelijk en welwillend. Een aanrader deze Brasserie.
Parkeren ging ook prima.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Gisteren met 8 personen heerlijk gegeten. De gamba's waren heerlijk.
De vissoep was een openbaring. Steak tartare smeuïg, precies zoals het hoorde!!!!
De zaak ziet er mooi uit. De bediening was vriendelijk en rustig. We hadden alle tijd om gezellig met elkaar te praten.
Voor herhaling vatbaar!!
Gerardbrennink .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Heerlijke rillettes, en natuurlijk uitstekende oesters. Bistro net anders, en een chef die net wat meer zijn eigen ding doet dan zijn collega's bij andere bistro's. Leuke wijnen voor schappelijke prijzen. En zoals eenieder weet die regelmatig in Bretange en Normandie komt, kan een goede cider een uitstekende begeleider zijn. Vriendelijke bediening met kennis.
Linden_H .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Typisch Frans eten met de beste Bearnaise die ik ooit heb gegeten! Leuke tent met een bijzonder gastvrije en aardige gastheer. Wij komen zeker terug!
Denhaag2011 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Le Breton is een heel fijn restaurant waar je heerlijk Frans / Bretons kunt eten. De kaart bevat gerechten zoals coquilles, bavette, stoof en vis. Onze keuzes voor coquilles en salade van makreel, mosselen en langoustine waren zeer geslaagd. Ook de hoofdgerechten en de wijnkaart waren bovengemiddeld goed. Ten onrechte was de zaak op een paar tafels na leeg. Wij komen er in ieder geval zeker terug!
Kieksk .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Wij hebben ons bruiloft diner laten verzorgen door dit super duo. Deze groep van 20 man is tot in de puntjes verzorgd en niemand is iets tekort gekomen. We hebben hier uitstekend gegeten, Coquilles vooraf en een Bavette als hoofd. De crème brulee is werkelijk waar de lekkerste die ik ooit heb geproefd! De bediening is zeer professioneel en vriendelijk. Het is een mooie Bretonse verassing zo in het Zeeheldenkwartier.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Omdat een ander restaurant vol zat, belandden mijn vriendin en ik bij Le Breton. Dit bleek een bijzonder gelukkige keuze. Het restaurant is redelijk simpel ingericht, maar gezellig en de bediening is attent, efficiënt en prettig low-key.

We begonnen met 3 oesters p.p. Heerlijk en keurig geserveerd met zeer lekker brood en gezouten Bretonse boter (boter was helaas wat koud).
Daarna deelden we nog een 2e voorgerecht: steak tartare.
Heerlijk aangemaakt met wat olie, mosterd, ui en cornichons, maar zo subtiel dat het de smaak van het rundvlees goed deed uitkomen. Zalig. Erbij voortreffelijke toast.

Daarna als hoofdgerecht de Bavette. Dit stuk rundvlees kent een andere snijrichting dan de Hollandse biefstuk, hetgeen meer snij- en kauwwerk met zich meebrengt, maar wat is dit vlees van het Lindenhoff-rund lekker. Topsmaak!
Aardappeltjes uit de oven, knolselderij crème, kalfsjus en wat champignons maakten het af.

We deelden 2 desserts:
Eerst het kaasbordje, waarvan we alleen de camembert wat overrijp vonden. Erg lekker waren de druivengelei en licht gezouten caramel als extra smaakmakers.
Daarna een voortreffelijke crème brûlée, welke alle voorgaande CB's in de schaduw stelde. Zalig, licht en zacht onder een krokant laagje gebrande suiker.
Hier komen we zeker terug en dit restaurant verdient ook zeker een groter publiek.

Verbeterpunt: wijn arrangement.

Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Prima en echt Frans gegeten bij Le Breton gisteravond! Heerlijke rillettes met tomatentaart vooraf, bavette als hoofdgerecht (heel veel vlees, wat me nog verbaasde vanwege eerdere recensies op deze site!), met een bijzonder lekkere aubergine-muntpuree ernaast. En pain perdu toe, ook weer zo typisch Frans en goed uitgevoerd. De wijnen (wijnarrangement, zat bij dit verrassingsmenu in, voor 39,50 p.p. slechts!) waren uitstekend, veel beter dan vaak geschonken wordt in de horeca. De paar kleine uitglijders die de leerling-kok maakte (voorgerecht veel te koud geserveerd bijvoorbeeld) werden door de ongedwongen bediening adequaat opgelost. Het enige punt dat wellicht in de toekomst nog wat aandacht verdient, is de inrichting. Wij vonden deze, voor een Bretons/Frans restaurant, eigenlijk te anoniem; het had elk soort restaurant kunnen zijn. Maar verder: fijn, weer zo'n goed Frans restaurant in Den Haag erbij!
Nelleke P.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Vanmiddag hier goed geluncht met een artisjok vooraf, gevolgd door roodbaars en een crème brûlée na, samen met een heerlijke chardonnay. We waren blij verrast.

Ook de bediening vonden wij fijn: goede hulp en uitleg, aardige man die de vele Franstalige gasten goed te woord kon staan in hun moedertaal.

Wij zaten in de zon, heerlijk op het terras, dus we hadden geen haast. Daarom vonden we het niet zo erg dat we wellicht een tikkeltje lang moesten wachten op de volgende gang. We hebben genoten!
Lettie H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
We wilden het zo graag geweldig vinden... Helaas was het een beetje een teleurstelling. Het was stil in dit leuk ingerichte restaurant. Maar het eten was voor de prijs echt (zeker qua portionering) onder de maat. Steak tartare is op andere plaatsen in Den Haag vele malen beter, de oesters waren top (daar kan je weinig fout aan doen). Maar voor 19,50 wil ik geen stamppot van paarse wortel, een paar druppels vanille beurre blanc, een perfect gegaarde rogvleugel en een zout koekje. Niets erbij verder en de smaken waren prima, maar de prijs-kwaliteit verhouding is zoek. Een fles cider dan voor 19,50 (?!). We hebben het hier over veredeld fruitbier. Dat alles in de horeca 8 keer over de kop moest gaan weten we nu wel, maar dit is echt schandalig. Daarnaast was de service lamlendig (alhoewel heel vriendelijk), er is geen enkele moeite gedaan om ons nog iets te laten bestellen, er werd niet meegedacht en vooral niet pro-actief gehandeld. Met drie tafels bezet op een zondag zou ik toch echt wat beter mijn best doen. Dan ook de smoezelige krijt-wijnkaart bij op (volkomen onleesbaar) en het feit dat we lang tegen lege borden aankeken meegeteld is er een simpele conclusie; Dit doen andere ondernemers in de buurt veel beter. De koffie met likeur deden we thuis. En het toetje ook.