Le Bouleau

9,1
Duur
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Al regelmatig gedineerd. Twee keer het vijf gangen verrassingsmenu genomen. Tot nu toe niet teleurgesteld. De wijnen zijn aanraders en de bedoeling top!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
28-09-2016 4x verrassingsmenu. Vriendelijke ontvangst en bediening door Pascal. Verrassingsmenu was zeer verrassend. We hebben genoten. Rob B
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Jaren geleden hebben we deze zaak weleens bezocht, het was toen een goed restaurant/eetcafé. De afgelopen tijd is de zaak echter omgevormd tot een restaurant in het hogere segment. Qua gerechten heeft die zeer goed uitgepakt want je kunt hier zeer goed eten. Qua sfeer en entourage is het geheel er niet op vooruit gegaan. De zaak zelf is vrij donker, met hier en daar wat oude boswachters/landbouw gereedschappen. Op zich niks mis mee maar er heerst geen aangename sfeer, veel te donker, en jongens die dakpannen boven de bar die vind je toch alleen nog maar in pizzerias van 20 jaar oud. Het personeel doet wat opgeklopt en is niet er spraakzaam, behalve met 'kennissen'. Samengevat uitstekend eten maar sfeer en gastvrijheid zijn ruim onder de maat.
J-p T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
5 gangen diner. Gemengd vlees en vis. Wordt op de verzoeken ingespeeld, alternatief gekregen. Bereiding van het vlees en de vis zijn erg goed. Bijgerechten voegen soms niet iets toe maar zijn zeker niet slecht. Zowel seizoens gerechten als klassiekers. Hoofdgerecht met botermalse lamsrack was uitmuntend. Uitgebreide selectie van single malt whisky!
Vvdmeulen .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met één woord geweldig. Heerlijke gerechten, erg mooi en leuk gepresenteerd en prijs/kwaliteisverhouding prima. Als laatste verrassingsgang vroegen we om hartige gang en kregen we een enorme kaasplank voor twee personen, waarvoor ze niets extra's berekende, helemaal super. Ook al is het niet in de buurt we gaan proberen een keer terug te komen met familie.
Anniekvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Top avond beleefd. Het 5 gangen menu was heerlijk en hebben genoten van iedere gang. Ook de wijn die we erbij hadden genomen was super. De bediening was wat traag maar dat is in dit sfeervolle restaurant geen straf. Alleen jammer dat de haard ineens een stinkende rook de zaak in bracht. Of iig geval precies onze kant op. Dat was gelukkig wel tegen het einde van de avond maar hier is wellicht niet echt over nagedacht.
Schrijf_een_recensie .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Lunch menu voor twee. Vriendelijke bediening. Amuses en het voorgerecht zagen er prachtig uit en waren erg smakelijk. Het hoofdgerecht vis was lekker, maar ietwat verwarrend met 15 elementen. We zaten in het oude gedeelte bij de open haard, dat was knus, maar wel een beetje rumoerig door de muziek en het personeel. Heerlijk om na de maaltijd nog een wandeling te maken in het naastgelegen bos.
Wendy M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wij hadden Le Bouleau via recensies uitgekozen. We hadden hoge verwachtingen. Door wat we lazen durfden we het aan om onze avond volledig over te laten aan de chef. We namen een vijfgangen verassingsmenu. Maar met alle extraatjesoorten van de chef werd het zelfs een zevengangen menu. Elk gerecht was verfijnd. Super gepresenteerd maar smaakte ook even fantastisch. De hoeveelheid en de tijd tussen de gerechten waren perfect op elkaar afgestemd. Heel de avond had ik een tevreden gevoel zonder hete gevoel te hebben dat ik me aan het overeten was. Wat we gegeten hebben vertel ik niet, want dan kan je je niet meer volledig laten verrassen. De inrichting is eerder huiselijk dan chic. Dat is een beetje in contrast met de perfecte gerechten, maar heeft net het effect dat je je goed voelt. De bediening was van begin tot eind perfect. Ik kreeg het gevoel dat ik een gast was en geen klant. Alles werd gedaan om ons een onvergetelijke avond te bezorgen. En dat is ze ook gelukt. Wij gaan hier vaker komen.
Proficiat Le Bouleau!
Van mevr. Francken
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gezellige ronde tafel ( ook voor 4 personen)
Eten wordt als een plaatje gepresenteerd, lijkt wel een 3D schillderij.
Alles lekker, het (letterbak) toetje verdient een speciale vermelding.
Hans19833 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Geweldige locatie en eten! het is werkelijk voortreffelijk! een waar culinair orgasme!
de bediening is scherp, maar niet opdringerig! de ober had zeer veel kennis, en adviseerde ons per gang ( 5 )welke wijn te pakken.

Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed! echt dubbel en dwars waar voor je geld! supertent! was iedereen maar op zoveel vlakken zo perfectionistisch!
Barend2000 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Afgelopen vrijdag met 6 personen (verjaardag vader 70) heerlijk gegeten bij Le Bouleau. We kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu en een culinaire verrassing werd het! Ook het bijbehorende wijnarrangement is heel goed samengesteld en dus een zeer goede combi! Zeker een aanrader voor een lange avond heerlijk tafelen! Wij komen nog eens terug!!
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Voor een tweede keer gekozen voor dit restaurant.

We kregen een ronde tafel bij een sfeervolle open haard. Na een smakelijke amuse met een rosé prosecco kregen we een proeverij als voorgerecht met vis en vlees. Het hoofdgerecht bestond uit vlees en als dessert kregen wij een proeverij van verschillende gerechtjes.

De gerechten waren verzorgd en goed van smaak en de wijnen pasten goed bij de gerechten. De bediening was vriendelijk. Een negatief puntje was de open haard die de ruimte erg warm maakte en daarnaast de nodige rook in de ruimte blies. Helaas zijn onze ervaringen van deze avond minder dan die van onze eerste kennismaking.
Elzalien .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Samen met vrienden hebben wij deze avond hier gegeten omdat hun hier al keer heerlijk gegeten hadden. En dat was totaal niet gelogen. Het eten was voorrukkelijk! We kozen allemaal voor het 4 gangen verrassing's menu (ik met voorkeur uit alleen vlees). Ik zelf hou totaal niet van vreemde dingen zoals wild bijv maar dacht vanavond ga ik alles proeven wat mij voorgeschoteld wordt en ik heb al mijn bordjes heerlijk opgegeten omdat het eten er echt goed is. Ook de bediening was goed en zij hebben zeker verstand van wijnen bij het gerecht wat je krijgt. Het eten was perfect van het voorgerecht tot aan het dessert! Echt super!! Komen zeker snel terug!
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen in de warme gemoedelijke ruimte van het restaurant. We hadden een tafel voor drie gereserveerd en wilden oorspronkelijk gaan voor het verrassingsmenu met wijnarrangement. Na de menukaart (met heerlijke gerechten) gezien te hebben, besloten we toch maar a la carte te kiezen, maar wel met het wijnarrangement. En leuk is, dat ze ook een BOB-arrangement kennen (wel het arrangement, maar per wijn een halve dosis), zodat ook de chauffeur toch kan genieten van de wijn-spijs combinaties. We begonnen met een kleine binnenkomer (mandje bruin brood met boter/tapenade) van het huis. Doet het altijd goed bij het aperitiefje. Wel jammer, dat de serveerster niet wist wat een tawny port was (terwijl op de menukaart bij de desserts staat aangegeven dat voor de Port-liefhebber er een breed assortiment “Kopke port” van diverse jaargangen aanwezig is). Helaas was er geen tawny port en werd het een (smaakvolle) ruby.
Als voorgerecht kozen mijn tafeldames voor de Cappucino Kingkrab (soep) en de Gamba’s knoflook en viel mijn keuze op de Surf en turf (duo van Grain-fed bavvet met spinkrab). Drie supergerechten en met een door de sommelier uitgekozen, prima passende wijn.....
Het hoofdgerecht viel de keuze bij de dames op de Gebakken Noordzeetong begeleid door een huisgemaakte remouladesaus en voor mij op het lamsduo van french rack en de haasjes met een jus van tijm. Perfect klaargemaakte gerechten en net zoals bij de voorgerechten een perfect opgemaakt bord. Ook nu weer is de keuze van de sommelier t.a.v. de wijnen uitstekend.
Over de porties kan niemand klagen, waardoor de dames kozen voor een afsluitende koffie van het huis en ik toch nog ging voor mijn favouriete nagerecht: het kaasplateau. Al gauw denk je dan een oude port geserveerd te krijgen, maar de keus van de bijpassende wijn door de sommelier was verrassend en qua smaak begrijpelijk. Toch moet ik zeggen dat een madeira ooit een verrassender combinatie was. De kaasplank was een dubbele plank met wel 8 mooie geselecteerde Hollandse en buitenlandse stukken kazen, een behoorlijk gerecht als afsluiter.... en om de digestie van de dames alvast te laten werken, nam ik nog een dubbele espresso.
Hoewel dit restaurant in de wat duurdere klasse valt, is het al met al qua prijs-kwaliteit verhouding een echte aanrader! TOPPERTJE!
Aniles83 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Hier gaan wij regelmatig eten en kiezen altijd het verrassingsmenu met bijpassende wijntjes! Met een groter gezelschap zit je vaak aan een ronde tafel wat een stuk gezelliger is. De borden zijn ook altijd heel mooi opgemaakt en niet standaard. Het eten smaakt ook nog eens heerlijk
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Een tafel gereserveerd voor een gezellige en culinaire avond met vrienden bij Le Bouleau. We zaten aan een ruime ronde tafel en kozen voor het viergangen verrassingsmenu met een bijpassend wijnarrangement. We begonnen met een frisse prosecco rosé als aperitief gevolgd door een amuse van meiknol, quinoa en mousse van gerookte forel.

Het voorgerecht was een proeverij van drie verschillende gerechtjes bestaande uit een combinatie van picanha met langoustine, zwaardvis en eend. Mooie smaakcombinaties met een uitstekende presentatie.

Als tussengerecht werd een romige pastinaaksoep met kastanjechampignons geserveerd. Hierbij werd een cream sherry geschonken; een niet voor hand liggende combinatie, maar die wel voortreffelijk bij het gerecht paste.

Een heerlijke verfrissende spoom van ijs van calamansi (een groene citrusvrucht) met exotische vruchten ging vooraf aan het hoofdgerecht. Dit hoofdgerecht bestond uit twee verschillende bereidingen van Black Angus tournedos, mooi opgemaakt op een groot bord en begeleid door een garnituur van roseval aardappelen en verschillende groenten. Een heerlijk gerecht.

Het dessert was een echte verrassing: een grand dessert opgemaakt als een 'sprookjesbos'. Subtiele smaken met een geweldige presentatie. Het diner afgesloten met koffie met verschillende friandises.

We zijn aangenaam 'verrast' en hebben genoten van de verschillende gerechten. Ook het wijnarrangement was goed bij de verschillende gerechten gekozen. De bediening was attent en vriendelijk en nam de tijd om de gerechten en de wijnen toe te lichten. Een echte aanrader waar we graag nog een keer terugkomen!
Enricoboz .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Met vrienden ons jaarlijks etentje bij le Bouleau gehouden. Men kan kiezen uit een verrassingsmenu of a la carte. Wij kozen voor het laatste. De a la carte keuzemogelijkheden zijn niet groot, maar er is voor ieder wat wils. Alles wat er uit deze keuken komt, is prima bereid en de borden met zorg opgemaakt. De samenstelling en smaak van de gerechten waren uitstekend. Ook de huiswijn had een aangename afdronk. De opgediende hoeveelheid is meer dan voldoende, soms zelfs iets te veel. De bediening was vriendelijk en keurig, maar in vergelijking met voorgaande jaren minder attent en meer afstandelijk. Een paar keer moesten we zelf vragen of onze glazen konden worden bijgevuld, wat bij eerdere bezoeken nooit het geval is geweest. De bediening mistte ook een beetje frivoolheid en er had bij het bestellen en opdienen buiten de uitleg nauwelijks interactie met de klanten. De prijs/kwaliteitsverhouding is ondanks de iets hogere prijs goed. Al met al prima gegeten en we zullen zeker nog eens terugkomen.
Anitaah .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Wij hebben vanmiddag met vrienden genoten van de High Tea. Het leuke van de High Tea bij Le Bouleau is dat niet alles tegelijk wordt opgediend, maar in gangen. De basis is ons inmiddels wel bekend, en nog steeds polulair, maar het zijn de steeds wisselende hapjes die het gebeuren tot een feestje maken. De lieve en persoonlijke bediening, ook al zien we nieuwe zichten, is een van de sterke punten van Le Bouleau. Kortom, ons favoriete restaurant.
Mariette M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Le Bouleau aanrader het verrassings menu .,was af 'De presentatie van de gerechten was werkelijk verrassend IKwil niet te veel verraden maar we waren met zessen en gaan zeker nog eens terug het was gewoon een feestje De vernieuwde spoon was een ware smaakexplosie en de vlees en vis gerechten waren heerlijk Een klein minpuntje ik vond het erg donker binnen jammer de bediening was erg aardig maar de kok verdient een pluim
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Ik was afgelopen vrijdag aanwezig op de bruiloft van een goede vriendin. De receptie en het diner werden bij Le Bouleau gehouden. Tijdens de receptie werden erg mooi opgemaakte hapjes geserveerd. Helaas heb ik maar 1 schoteltje geproeft omdat de bediening naar mijn mening niet genoeg rond liep op het terras (ik stond een beetje aan de zijkant), vandaar de 9 voor de bediening en geen 10. De rest van de namiddag en avond was echt geweldig verzorgd. Goede en leuke bediening, mooie wijnen en werkelijk fantastisch eten voor een groep van een man of 30. Vooral het voorgerecht, leuk gepresenteerd in een open kast, en het hoofdgerecht waren voortreffelijk! Ik had voor het vlees gekozen omdat ik kabeljauw als vis variant niet zo'n bijzondere keuze vond. Het toetje was ook erg lekker en leuk opgemaakt. Kortom, en geweldige avond gehad en ik ga zeker terug als ik weer eens in de buurt ben!