Le Borsalino

7,2
6,8
Rachelle V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Hier gekomen voor de spare ribs. Gewoon goed! Pluspunt is de uitgebreide garnituur, zeker niet meer vanzelfsprekend vandaag de dag. Desserts wat vlak, maar ruime portie. Drankjes, brood, koffie met mini likeurtje van het huis in combinatie met schappelijke prijs geheel maken dat wij zeker terug komen.
Nennis N.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Nou dat was een keer maar niet weer. 4 x het menu van de chef. Carpaccio uit de vriezer, en dat is geen vermoeden maar een feit aangezien deze op het bord nog bevroren was, met honing mosterd saus (?) en klomp tomaat met ijsbergsla. Mijn moeder, aspergesoep zonder smaak. Mijn man Spaanse mosselen, vermoedelijk uit de vriezer, met wederom ijsbergsla en honing mosterd saus (?). Past er echt niet bij hoor. Hoofdgerecht pepersteak. Laten staan. Pepersaus waterdun. Gewoon niet lekker. Zalm was ok. Spareribs redelijk, saai, in ieder geval niet vet. Gebakken aardappels: aan 1 kant gebakken. Friet goed. IJsbergsla, dit keer zonder honingmosterd saus maar met mais uit blik. Peertjes ok. Bloemkool ook goed. Nagerecht: fruit met limoncello. Limoncello prima. Fruit is ananas en kiwi en 1 aardbei waarvan het afgesneden kroontje op het bord lag. Cheescake ok. Aardbeien met slagroom, kan je niet heel veel aan vergallen, en dat was ook niet zo. Koffie prima. Aardige man de ober, op een of andere manier zou hier iets van een Italiaanse sfeer moeten hangen in dit out-dated design, mijn vermoeden wordt bekrachtigd door de CD van Eros Ramozotti. Vrijdagavond 19.00 uur 3 tafels bezet. Dat zegt genoeg.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Op een vrijdagavond bij Le Borsalino gegeten, ik had van tevoren gereserveerd en geinformeerd of kaasfondue altijd mogelijk is. Kaasfondue is elke dag mogelijk.
We waren nog nooit binnen geweest en waren verrast over de grootte van het restaurant, dat zie je vanaf de buitenkant niet. De inrichting was oke.
De vrouwelijke bediening was niet erg gastvrij, beetje stug zelfs. We bestelden iets te drinken en een mandje brood met aioli en kruidenboter. Eindelijk weer eens kruidenboter die èn lekker èn goed smeerbaar was. Regelmatig kruidenboter gehad die zo uit de koeling kwam en waar je niets mee kan.
We bestelden voor 2 personen de kaasfondue en 1 maal de spareribs van de chef. We hadden van een andere gast gehoord dat de porties van de bijgerechten groot zijn, en vroegen daarom om minimale porties. Het eten stond razendsnel op tafel, hoe kon dat nu? Omdat ik geïnformeerd had of kaasfondue mogelijk was, had de kok dit alvast gemaakt. Heel raar.
Een enorme hoeveelheid bijgerechten, friet, gebakken aardappelen, stoofpeertjes, een grote schaal met gegrilde groente, salade, beetgare groente, knoflooksaus en mayonaise. Het kon maar net op tafel. Mijn man en dochter vonden de kaasfondue erg lekker, ik vond de spareribs niet bijzonder, bijna taai zelfs. De mannelijke bediening is erg attent en kwam vragen of alles naar wens was. We gaven aan dat we gevraagd hadden om kleine porties bijgerechten en hij antwoordde dat er iets mis was gegaan. We hebben geen nagerecht meer genomen en meer dan de helft van het eten kon de prullenbak in. Zonde! Ik ben juist zo blij met restaurants die tegen de verspilling zijn en waar je de grootte van de porties zelf kan aangeven.
Het voelde alsof Le Borsalino denkt dat een goede maaltijd afhangt van de grootte van de porties. Als er zoveel eten wordt weggegooid moeten ze nadenken over hoe het anders kan èn moet. Alleen daarom komen wij niet meer terug en krijgen ze een 4 voor de service.
Ayesha K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Wij zijn geen sparerib-kenners, dus toen wij deze wilden gaan eten zijn wij af gegaan op de recensies van Iens en bij Le Borsalino terecht gekomen. De eerste portie spareribs die wij kregen waren niet lekker, behoorlijk taai en leken niet bepaald vers. De bijgerechten zagen er niet verzorgd uit en de patat was erg hard. Toch hadden wij nog een tweede portie besteld, deze was een stuk lekkerder, anders van kleur en niet taai. Erg jammer dat ze het vlees niet van constante kwaliteit serveren, want als de eerste portie ook zo was geweest dan zouden wij hier zeker nog een keer terugkomen, dat is nu niet het geval.
De bediening was erg vriendelijk.
Artworx .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Dinsdag 8 maart 2016 wezen eten met 4 man aan de spareribs.
Smaakte erg goed, dus gaan we zeker weten vaker spareribs eten.
Gr mars
A M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Opvallend lekker is hun smeuïge kruidenboter en knoflookaioli, vooral omdat het stokbrood ook nog eens kakelvers is: een extreem smaakvol geheel dus, als snoeperijtje vooraf ! Wij hebben alleen een hoofdgerecht genomen. Maar ook daar hebben we volledig van gesmuld: het vlees is van goede kwaliteit, de sausen vers gemaakt, de porties zijn royaal en de bijgerechtjes veelzijdig: stoofpeertjes, gekookte witlof, verse salade, krokante frietjes en gebakken aardappeltjes ('t is mij allemaal zelfs net iets te veel...). De witte huiswijn smaakt naar meer, en de bediening blijft continu attent en hartelijk. Kortom, een prettige sfeer om op een fijne manier te genieten van het heerlijke eten. Tot ziens dus !
Robin .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Voor de beste spareribs van Den Haag moet je hier hebben gegeten. Leuk restaurantje met een ietwat gedateerde inrichting, houten stoelen en tafels.
Vooraf hadden we carpaccio, wat met 6 plakjes wel erg aan de dure kant was.
De service is werkelijk fantastisch. Deze mensen verstaan hun vak.
Fraukje M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Een hele fijne avond gehad! We hadden de salade met roquefort en walnoten, sparibs van de chef en crème brullé en bananen mouse. Vooraf stokbrood met aioli en tot slot koffie. Alles was ontzettend lekker en de bediening was super vriendelijk en gastvrij. De inrichting is echt heel erg leuk, veel te zien! Wij komen gauw terug!
Liza D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Vandaag met zijn vieren aangeschoven om onbeperkt spare ribs te eten. Maandagavond en de zaak zat bijna vol. Spontane en vrolijke ontvangst. Kregen snel een tafel aangeboden en de kaart volgde ook rap.
Op het eten en de drank viel eigenlijk niets aan te merken. Gewoon goede kwaliteit en lekker van smaak. Als je voor de spare ribs komt zit je goed.
Toen het bezoek uitdunde werd tot ons groot plezier nog persoonlijke muziek voor ons uitgezocht. Dank aan de bediening!!
Afgesloten met goede koffie en een likeurtje met slagroom van het huis.
Kortom een hele gezellige avond en een aanrader voor anderen.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Zojuist heerlijk gegeten bij dit restaurant. Hele vriendelijke bediening en het eten was ook prima. Heerlijk gerookte zalm op toast en kipsaté. Flinke schotels, zaten aardig vol. Zeker een aanrader!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Vanavond weer heerlijk met ze'n drieën gegeten. Dit is een restaurant waar ik de afgelopen jaren een aantal maal ben geweest. Vanavond toch weer boven verwachting goed. Bij entree viel het op dat ze de buitenkant hadden aangepakt en de vloeren hadden vernieuwd. Het geheel is hierdoor wat lichter en ruimtelijker geworden. Ziet er niet erg luxe uit, maar wel gezellig. Past ook wel bij het restaurant zelf. Het personeel is heel vriendelijk, nog echt tijd voor een praatje, Men loopt geregeld langs met de vraag of alles naar wens is en is in voor een grapje. Wij komen eigenlijk standaard naar Borselino voor de spare ribs, dat is gewoon hun ding en de lekkerste die ik hier in de regio ken. Hebben toch gekozen voor het 3-keuze menu. Voor €3,- extra was dat een makkelijke keuze. De gebakken mosselen vooraf waren veel en lekker! Het hoofdgerecht de spare ribs waren weer heerlijk zoals altijd (4 smaak keuzes!). Ondanks dat deze niet onbeperkt op de kaart stond zijn werd en nog spontaan aangeboden een extra rib te serveren. Twee man zat vol, derde besloot toch nog een extra ribbetje te nemen (die zagen we niet terug op de bon!). Uiteindelijk de laatste gang nog een ijsje genomen. Hiervoor vroegen we de serveerster naar wat "cheesecake" precies was. kregen we bij ons ijs ook nog een stukje cheesecake om te proberen! Al met al een heel persoonlijk gevoel en heeerlijk gegeten voor een hele schappelijke prijs!
Arie K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Zaterdag 31 januari gegeten.
Voorgerecht garnalen was top.
Carpaccio was ook zeer goed.
Goede sfeer en een zeer vriendelijke bediening.
Hoofdgerechten T-bone steak en spareribs waren echt lekker.
Nagerecht had ik een Spaanse koffie genomen.
Helaas geen echte slagroom!
Maar alles bij elkaar wel een zaak om terug te komen.
Kortom goed eten en een zeer vlotte bediening met de nodige humor.
Mariska D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wij hebben vanavond met zijn vieren bij Borsalino gegeten. We hebben als voorgerecht tomatensoep, champignons met toast, garnalen met zalm, en warme geitenkaas met spek genomen. Het waren ruime porties en alles smaakte even lekker. Als hoofdgerecht hebben we mixed grill genomen. Dat bestond uit biefstuk, varkenshaasje, kipfilet, shaslick en spareribs met salade, geserveerd met sausjes, patat, gebakken aardappeltjes, stoofpeertjes en een gourgettemix. Ook dat zag er heel goed uit en smaakte voortreffelijk!! Als dessert hebben we peache melba, dame blanche en een tablet met vanille en chocolade ijs met slagroom en koffielikeur. Mmm heerlijk en het waren ook weer ruime porties. De bediening was zeer vriendelijk en vlot, het decor zag er heel gezellig uit en de muziek was ook goed gekozen. Al met al hebben we een hele leuke en gezellige avond gehad en we gaan er zeker vaker naartoe. Borsalino is echt een aanrader als je gezellig en lekker wilt eten.
Rink57 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
het is back to the ''70 zoals de inrichting er uit ziet ook de toiletten de service is ok geen onnodige poespas wel vriendelijk en correct
het eten was redelijk tot goed de sliptong was goed gebakken
de speenvarken kotelet was wel goed maar de saus die er bij werd gegeven was smakeloos en flauw en leek echt uit een pakje
de ribs waren erg goed. de groenten bestond uit bloemkool en deze is met een gang door het warme water geslagen en was nog hard dus niet lekker.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Wat hebben wij hier lekker gegeten zeg! Mijn man de T-bone-steak, en ik heb de spareribs van de chef genomen. Heerlijk! Ook de bijgerechten zijn prima, lekkere stoofpeertjes, zoet met kaneel, broccoli met kaas, lekker knapperige grote patat, salade en gebakken aardappeltjes. We werden gastvrij onthaald door Heleen. En later kwam de eigenaar ons ook verwelkomen. Prima service, heerlijk verwend. Na afloop nog een gezellig drankje aan de bar. Qua decor is het restaurant met zijn nieuwe eigenaar erg vooruit gegaan. Nog steeds een gezellige, knusse sfeer, maar de muren zijn fris gewit en er is nieuwe houten lambrisering geplaatst. Prachtig gelakt. Al met al, wat minder donker dan dat het hier vroeger was. Het damestoilet zag er ook nieuw, opgeknapt uit. Hier komen we zeker terug.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Heerlijk gegeten. Vlotte en vriendelijke bediening. Top.
Prima prijs kwaliteit verhouding, onbeperkt spareribs voor maar € 12,50, we komen op zeker terug. Zeker de sparerib kok keuze is een aanrader.
Santana D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Ik en mijn vriend komen hier regelmatig eten. De spearibs zijn zo lekker bij borsalino dat wij altijd op maandag gaan onbeperkt spearibs eten. Ook gourmetten is erg gezellig als we extra vlees of groenten willen allemaal geen probleem . Je kunt er heerlijk eten voor een leuke prijs. Morgen weer lekker spearibs eten bij borsalino!
Onno M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Altijd spareribs gehaald hier. En nu voor het eerst gegeten. Heerlijk! Een lady-steak en een compacte rib-eye met fijne sauzen en met erg lekkere bijlagen (bloemkool, stoofpeertjes, dikke patat en gebakken aardappeltjes).

Sinds 1983 is er vast niet veel veranderd binnen en jammer genoeg ook hier die beruchte rioollucht die je wel vaker ruikt in oude gebouwen, zoals de Joris Ende Draeck en de Maatschappij. Jammer ...

Maar het eten en de bediening is perfect. Daarover niets te klagen.

Leuk om het een keer te hebben gedaan en ik heb er zeker geen spijt van.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Tijd geleden dat ik in een echte Bistro ben geweest. Op aanraden van vrienden ben ik naar Le Borsalino geweest....een authentieke Bistro met een wereldberoemde naam in Den Haag. Bij binnenkomst werden we al verrast met een Amuse....wist niet dat ze dat bij een bistro ook deden ha ha. Maar leuk en hartelijk. Op de kaart uiteraard veel vleesgerechten , maar ook Fondu en Kaasfondu. Zo, dat is lang geleden.....fonduen dus....gezellig en lekker. Ook nog onbeperkt voor slechts 15 euro!!! Nou, daar hebben we het van genomen.
Genoeg vlees dus maar ook heerlijke bijgerechten....prima salade met een super lekkere dressing. Lekker hoor weer ouderwets aan de bistro.
Al met al heerlijk gegeten en niet duur. Kunnen we best nog wel een keer doordeweeks doen voor dat geld. Samen met de vrolijke en nette bediening een zeer goede ervaring.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Vrijdag waren de Spare Ribs erg matig droog en stug je merkt wanneer ze opgewarmd worden ook de entrecote van mijn vrouw was smakeloos, deze Chef hoort niet in de basis sterker nog niet eens in de selectie. Daarin tegen was de bediening super gastvrij echt top daar win je een WK mee. Echter je bent zo sterk als de zwakste schakel.