Le Bon Vivant

Meer informatie over restaurant Le Bon Vivant

6,5
Evelien R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De koffie was prima en smaakte, tja, gewoon naar koffie, maar de service was echt slecht. Toen we vroegen naar de inhoud van een speciaalkoffie kregen we als reactie "weet ik veel" te horen. Vervolgens werd de koffie op onze tafel gekwakt zonder ook maar een woord te zeggen. Ik voelde me echt welkom...
Adrie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wij hebben afgelopen dinsdag hier gegeten, vast driegangen menu à € 19,95 en wij vonden alles verrukkelijk! Het was erg warm dus we konden heerlijk buiten zitten. Keken uit op een leuk pleintje. Maar ook binnen ziet het er echt Frans uit. Geen strakke inrichting, maar je waant je gewoon in Parijs! Vooral het voorgerecht, de salade, was om te smullen! Het vlees was precies ook zoals we hadden gevraagd (medium).
In geen tijden zo lekker gegeten (chapeau voor de kok). Ook de bediening was erg vriendelijk.
Roossanne .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Aangebrand brood, 1 van de 5 bestellingen kwam nadat de rest alles al op had en de bediening was erg chagrijnig..
De kaart zag er goed uit, maar uiteindelijk viel bediening en eten enorm tegen.
Fatima D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Dit is het restaurant waar ik verliefd werd op de man van mijn leven! Qua sfeer ideaal voor een romantisch etentje: gedimde verlichting en kaarslicht. We zaten helemaal in de hoek bij het raam. Het andere tafeltje naast ons stond zo dichtbij, dat ik weinig het gevoel van privacy had. Elk gesprek kon met weinig moeite mee geluisterd worden en je keek zo bij elkaar op t bord.
Het eten was goed op smaak. We vonden het moeilijk te kiezen van de menukaart, omdat er voor ons beide meerdere dingen tussen stonden die ons wel lekker leken. We hebben toen besloten allebei iets anders te bestellen, zodat we konden delen of van elkaar konden proeven. Op het eten niets op of aan te merken.
Het was druk. Alle tafels bezet en het personeel holde van de ene tafel naar de ander. Wanneer we wat bij wilde bestellen, lukte het niet om oogcontact te krijgen met een serveersters, omdat ze simpelweg niet de zaal in keken. Pas wanneer er een serveerster toevallig in de buurt was konden we haar aanschieten. Het personeel is ondanks het gehaast wel vriendelijk.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Slenterend door Arnhem hier naar binnen gegaan. Het decor deed ons meteen denken aan een geweldig Belgisch restaurant, maar je moet er wel van houden. Helaas trok er langs het raam veel kou op.
Het eten was erg lekker, vooraf heerlijke (gepelde) gamba's met een pittige tomatensaus en als hoofdgerecht een vleesmaaltijd die precies genoeg rood was naar mijn mening.
De bediening was adequaat maar vluchtig en controleerde tafels ipv mensen, oogcontact werd vermeden en mogelijkheden om bij te bestellen waren er daardoor niet.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
In verband met een dagje winkelen had ik dit restaurantje van te voren via internet al gereserveerd. Van binnen ziet het er erg gezellig, knus en vooral Frans uit! Tafeltjes staan net niet te dicht op elkaar. Helaas heeft de bediening ontzettend veel haast waardoor het niet echt voelt alsof er als klant echt de tijd voor je wordt genomen.. Ik had de schnitzel besteld die helaas niet heel knapperig was en ook nog eens ontzettend zout... wellicht dat deze daarom inmiddels zelfs van de kaart is verdwenen. Na afloop hadden we nog graag een dessert gewild maar het wachten duurde zo lang dat we ivm de te krappe tijd weg moesten gaan. Gemiste kans voor dit restaurant. Ik denk dat we aankomend weekendje Arnhem voor een ander restaurantje kiezen!
Melfie .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Zondagmiddag ben ik met mijn broers en zus gaan lunchen bij Le Bon Vivant. Wat een tegenvaller. het begon al met een heel onvriendelijk meisje dat ons hielp, ze smeet de koffie op tafel, waardoor we bijna weg wilden lopen. Ik heb spijt dat we dat niet hebben gedaan. Op het bord dat buiten stond, stonden broodjes die ons wel aanspraken. Bij sommige zat er een klein verschil in met de kaart, waardoor mijn broertje duidelijk aangaf graag chilisaus (bord) op zijn broodje kip te willen in plaats van knoflook saus (kaart). De rest aan tafel bestelde ciabatta met carpaccio met tonijnmayonaise.
Toen eenmaal het eten werd gebracht zat er knoflooksaus op de kip in plaats van chilisaus.
Onze carpaccio was eerder bruin dan rood en leek niet echt vers te zijn. Daarnaast was de tonijnmayonaise een tonijnsalade die dus niet paste bij de carpaccio. Ook de garnering leek al een paar uren of dagen oud te zijn en zag er uitgedroogd uit.
Al met al was het een tegenvaller en heb ik enorm spijt hiervoor te hebben betaald.
Toen wij bijna klaar waren kwamen er mensen naast ons zitten die allebei een biertje bestelden. De man van de twee kreeg een half flesje bier.. Hoe kan zoiets gebeuren? Wordt dat van een andere tafel gehaald?
Heel bijzonder allemaal en zeker niet voor herhaling vatbaar, ook door het bijzonder onvriendlijke meisje dat ons hielp..
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Wij aten hier een uitsmijter tomaat/salami, een ciabatta Paris en een wrap. Alle drie vonden we het eten niet lekker, smakeloos. Mijn uitsmijter was vermoedelijk de slechtste die ik ooit in een restaurant heb gegeten!
Personeel zeer ongeïnteresseerd, kijken voortdurend om zich heen als je de bestelling opgeeft. Vervolgens was het meisje dus na 5 minuten vergeten wat ik ook alweer had besteld. Elke volgende vraag die je stelde werd in het voorbij lopen beantwoord, liefst staan ze niet stil. Je voelt je hier geen klant!
Decor buitengewoon donker. Ik heb geen slechte ogen, maar ik kon de menukaart niet goed lezen.
Bon vivant in Arnhem doen we nooit weer!
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
In dit restaurant met een Franse naam eet men, terwijl de muziek bestaat uit Franse chansons. Het zou ook wel een restaurant uit Parijs kunnen zijn. De bediening was correct en snel, maar ook weer snel weg bij een tafeltje. De carpaccio was bedolven onder een berg groene sla en vruchten. Wellicht daardoor waren de pijnboompitten en de Parmezaanse kaas niet traceerbaar. Hier is het advies: meer carpaccio en geen sla. Het visduo zalm en kabeljauw lag op een bedje van groenten met een puddingachtige dressing. Het is beter, ook al voor het gezicht, om het bedje uit gewokte groenten te laten bestaan, en de dressing apart in een schaaltje te serveren. De witte chardonnay en de krachtige Franse wijn waren uitstekend. We zijn benieuwd naar de volgende keer in dit beslist sfeervolle restaurant.
D68 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Vorige week zaterdag hier gegeten met een vriendin.
Het restaurant ziet er vanbuiten gezellig en sfeervol uit. Eenmaal binnen ga je al een beetje twijfelen. De bediening was bij binnenkomst vriendelijk en correct. Wij bestelden beiden een ander vleesgerecht. Hierover heen kregen we een zgn. "mosterd-bieslook" saus geserveerd. De saus was glazig en smaakte naar maizena. De gegratineerde "aardappelpuree" ( daar moest het volgens de bediening voor doorgaan tenminste) was echt niet te eten! Wat een teleurstellende ervaring. Heel jammer! We hebben het natuurlijk gemeld bij de bediening, maar er werd helemaal niks mee gedaan. Hadden we van te voren de recensies maar gelezen, dan waren we hier zeer zeker niet naar binnen gegaan. Zonde van het geld!!
RoosjeIENS .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Enigzins huiverig, gezien onderstaande beoordelingen, namen wij plaats bij Le bon vivant. Een aantrekkelijk driegangen menu voor een zeer schappelijke prijs van 22,50 lokte ons naar binnen. Eenmaal binnen gekomen, liep de service in het begin wat stroef. Maar de royale, heerlijke porties, het Franse decor en de goede service maakten deze ervaring zeer positief.
Rien B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
We zaten met 8 personen op een leuke plek bij het open raam. Het eten was aardig maar wel te zout. Het meisje dat ons bediende was heel erg bot. Toen we om kraanwater vroegen zij ze: "ook dat nog". Ze liet in alles blijken dat ze ons verschrikkelijk vond. Wij waren ons van geen kwaad bewust. Ik ben nog nooit zo behandeld, en hoop het ook niet meer mee te maken.