Le Bon Vivant

Capucijnenstraat 91 6211 RP Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Bon Vivant

Gezellige en knusse gewelvenkelder

Restaurant Le Bon Vivant zit in een keldergewelf, wat sfeer geeft. Het restaurant heeft een Franse keuken die blijft verrassen: niet alleen ganzenlever, maar ook coquilles en trio van eend zijn er te bestellen. Niet alleen het eten, maar ook de service in dit restaurant is goed. Het personeel is vriendelijk en bij binnenkomst krijg je een warm onthaal. Je voelt je meer dan welkom in deze kelder!

Meer informatie over restaurant Le Bon Vivant

Maandag en Dinsdag gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Uitmuntend
9,2
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
De hebben hier 16 febr 2014 gegeten. Het was op deze zondagavond niet druk.
De bediening is zeer correct. Ze hebben hier duidelijk gekozen voor een wat afstandelijke maar zeer correcte bediening.
Het eten was voortreffelijk, de wat hogere prijs van het eten wordt volledig gecompenseerd door de fantastische smaak.
Ook de wijn wet goed bij de gangen uitgezocht.
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Wat een topavond. Hier werken mensen met hart en ziel en weten hoe je klanten kan laten genieten. Wij hadden het 4 gangen menue met daarbij perfect afgestemde wijnen. De smaken van het diner waren perfect op elkaar afgestemd. Dit restaurant heeft ster allures.
Almahenk H.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Eindelijk een keer gegeten bij le bon Vivant. Wat een mooie ambiance. De chef Bjorn kookt de sterren van de hemel. Mooie tonijn met sahsimi van coquille en espuma van oester, geweldig wat een smaaksensatie. Mooie ossenhaas Wellington, perfect bereidt. Onze tafelgenoot had Gerookte eendenborst waarvoor zij een keer voor terug komt ! Bij elk gerecht een bijpassende wijn die Casper voortreffelijk had uitgezocht, we hebben een geweldige avond gehad . We komen graag terug.
Meike V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Een avondje Le Bon Vivant.......een onmisbare ervaring als je in Maastricht bent.

De twee jonge ondernemers, die sinds dit najaar 2013 Le Bon Vivant hebben overgenomen, creeren een ware dinerervaring. Het eten is verrassend en is met lef bereid. Bijvoorbeeld de combinatie van rauwe tonijn en sashimi van coquille, met espuma oester, zijn werkelijk ‘spannend lekker’. Net als de prachtige Bisque (kreeftensoep), een perfecte balans van smaken. En vergeet niet het chocolade dessert te bestellen, te lekker om te missen.

De oude gewelvenkelder geeft een authentieke, ontspannen atmosfeer. De verschillende wijnen zijn zéér goed gekozen. En de professionele crew zorgt voor totale ontzorging.

Zonder twijfel, een aanrader!
Mariëtte V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Op zaterdagavond met z'n 2-en bij Le Bon Vivant gaan eten, met de bedoeling om na een drukke week even verwend te worden en ook weer eens bij te praten. Voor het 4-gangenmenu gekozen, alle gerechten waren erg goed, de smaken waren winters. We kregen direct al wat brood en een amuse. Het voorgerecht (coquille en tonijn) was heerlijk, het tussengerecht (bisque) was ook erg smakelijk. Het hoofdgerecht (rogvleugel) was bijzonder, maar dit zou ik niet een 2e keer nemen. Het nagerecht met chocolade en frambozenijs was echt een verwennerij! Al met al heerlijk gegeten dus. Al was er ook een minpuntje: de sfeer was erg rumoerig. Er was een luidruchtige groep, zij zaten aan de grote tafel en er werd veel heen-en-weer geroepen. Dit galmde door de hele kelder heen, de sfeer was onrustig en hierdoor konden wij elkaar niet goed verstaan. Ik kan me voorstellen dat de bediening hier niet zo veel aan kon doen, misschien zou het een goed idee zijn om voortaan (dat soort) groepen meer achterin het restaurant te zetten.
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Wat een lekker eten voor een hele schappelijke prijs. We hadden 1 normaal menu en 1 wildmenu met bijpassende wijnen. Werkelijk ieder gerecht helemaal goed. Stuk voor stuk smaakbeleving optima forma (wildzwijn raviolo met fond en pompoen mi het hoogtepunt) Wijnen tegen hele schappelijke prijzen. Geen minpunten? helaas wel. Bediening was met twee en kon met gemak het tempo in de keuken bijbenen in een volle zaak. Iets te beperkte keus wat betreft wijn. De menukaart is ook beperkt maar die gaat naar ik aanneem iedere zoveel tijd veranderen. Jonge dame in de bediening leek het voor de eerste keer te doen - moest alles vragen. Vergat te vragen of tafelgenote ook nog een wijn wilde, kende de wijnzaak niet etc. Daarnaast zaten we aan een tafel met uitzicht op de groene kliko's achter in de keuken. De grote eettafel waar je aan de hoek kon zitten leek me ook niet alles. Al met al eten perfect en als de rest ook op het juiste niveau komt dan kan hier niet veel fout gaan. Niet echt kindvriendelijk - het bleek dat ze geen kinderstoel hadden voor 1 van de jonge gasten.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Afgelopen week twee keer voortreffelijk gegeten. Het diner zondags voor Kerst
beviel ons zo dat we meteen voor de kerstlunch op eerste Kerstdag reserveerden.
Het wildmenu op zondag, met mooie bijpassende glazen wijn was ons namelijk bijzonder goed bevallen. Geen liflafjes, wel smaakvolle gerechten van een chef die mooie groenten serveert, in ons geval goed combinerend bij het hert.
Ook eerste Kerstdag hebben we genoten. Vooral het tussengerecht, soep
met makreel en het hoofdgerecht, rog vleugel waren superlekker. Kortom, een heerlijke
keuken, attente bediening en een goede sfeer. Een (kleine) omweg vanaf het Vrijthof meer dan waard.
Wij hadden dankzij Le Bon Vivant een culinaire Kerstweek.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Goede bediening, veel aandacht van een attente maitre. Zowel de smaak als de hoeveelheden van de gerechten waren goed (ik had een prima gebalanceerd wildmenu). Werkelijk uitstekende wijnkaart en een maitre die wist waar hij het over had. Sfeer prima, mooie nieuwe stijlelementen (glazen deuren van de entree) gecombineerd met onbewerkte stukken muur, muziek stond niet te hard. Met gemak 3 uur getafeld en zou hier zeker weer naar toe gaan met partner, vriend of (kleine) groep.
Wilmien C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Nieuw mooi verrassend interieur in restaurant , waar we vroeger ook we eens kwamen.
Nu ,wonend in deze straat, hebben we met gasten heerlijk gegeten van een heerlijk menu.
Allemaal verschillend. Aanwinst in de buurt, met meer restaurants. Dus hopelijk houden ze hier stand.
Cannerweg .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Maastricht heeft weer een geweldige culinaire hotspot erbij, in een unieke locatie, een sfeervol, gezellig restaurant, hartje stad, om de hoek van het vrijthof. Een restaurant met zitcomfort, uitstekend eten, uitgekiende wijnen. Het "spelplezier" spat van beide heren af, de een een bevlogen kok, de ander een gastheer, met de juiste distantie, maar hij is er als je hem nodig hebt. We hebben genoten, beter kan ik het niet omschrijven.
Elly rietbroek