Le Bon Vivant

Capucijnenstraat 91 6211 RP Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Bon Vivant

Gezellige en knusse gewelvenkelder

Restaurant Le Bon Vivant zit in een keldergewelf, wat sfeer geeft. Het restaurant heeft een Franse keuken die blijft verrassen: niet alleen ganzenlever, maar ook coquilles en trio van eend zijn er te bestellen. Niet alleen het eten, maar ook de service in dit restaurant is goed. Het personeel is vriendelijk en bij binnenkomst krijg je een warm onthaal. Je voelt je meer dan welkom in deze kelder!

Meer informatie over restaurant Le Bon Vivant

Maandag en Dinsdag gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Uitmuntend
9,2
Funkyjazz .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Een weekend Maastricht. Vrouwlief kiest het restaurant "Le Bon Vivant". Dat klinkt als muziek in de oren.
Voordat wij afdalen hier een aantal cruciale tips:
1) zorg voor goed gezelschap
2) Nuttig voldoende alcohol
3) Neem een gevulde portemonnee mee
4) Trek een oude jas aan

Spannend om een trap af te dalen. Eenmaal beneden komt je een heel knus, modern sjiek ingerichte wijnkelder tegemoet. Vriendelijk wordt je (oude) jas aangenomen en wordt je naar je tafel begeleid.
Wij hebben beide gekozen voor het 6 Gangen menu: "Menu du Chef" met alle toeters en bellen. Qua wijn hebben wij geen verstand. Gelukkig worden onze glazen gevuld met een zeer toegankelijk rode huiswijn.
In eerste instantie is het allemaal onwennig. Naast ons is een tres chique paar niet al te blij met ons. Ik probeer in het begin alle geleerde etiquette te hanteren maar al snel gaan deze het raam uit naarmate punt 2 zich vordert. Het zit gezellig. Op de achtergrond een hip lounge muziekje. We hebben lol en vermaken ons goed (punt 1).
Diverse amuses worden voorgeschoteld maar we zijn niet heel erg onder de indruk. Ach, punt 1 en 2 worden volledig uitgebuit dus wij zijn niet al te kritisch. Toch ontkom ik er niet aan om richting de gastvrouw kritiek te leveren op het kalfsvlees. Ik vond het te taai. Zelf met de jus vormde het kalf een touwballetje in mijn mond. Iets dat ik toedicht aan het rundvlees van mijn moeder toen ik nog jong was maar zekers niet aan een sjiek restaurant. De gastvrouw zal het vragen aan de kok...
Het kalfsvlees is geperst waardoor de sappen er grotendeels uit zijn wat gecompenseerd moet worden met jus. Naar mijn beleving werkt dat trucje niet al te best. Nog meer punt 2 en genieten van punt 1.
Hert wordt geserveerd. Ik ben wild van wild. Na de eerste hap mis ik direct de aparte wild smaak. Ik heb meer het idee dat ik prachtige ossenhaas proef. Het vlees is zeer mals en smaakt goed maar ik heb absoluut geen idee dat ik wild eet. Ook deze opmerking wordt via de gastvrouw naar de kok gestuurd...mmm...
Het betreft een speciaal hert ofzo. Je hebt europeesche herten en nog iets anders. Ik verlies mijn interesse in het verhaal. Tam hert, wild hert, europeesch hert...whatever.
PUNT 2!!
De avond loopt ten einde en wij ook. Met een vol hoofd reken ik af. Mompel iets over of de fooi digitaal of analoog geserveerd moet worden. (Teveel punt2).
WIj worden netjes in onze jassen geholpen en gaan terug naar ons hotel. De volgende ochtend zie ik de rekening op tafel liggen. Ik vouw hem open en krijg toch een ongemakkelijk gevoel. Dik tweehonderd euro. De kwaliteit van het eten was die prijs niet waard. Gelukkig heeft dat de afsluiting van de avond niet verpest door voldoende punt 2 en trouwens, ik betaal graag voor een gezellige avond. Ik ruik tevens een vreemde geur. Deze komt van mijn jas. De jassen hingen exact tegenover de keuken en mijn jas is rijkelijk gevuld met een vieze vette baklucht. Daarom punt 4.
Wij hebben een prima avond gehad. Het is een mooi knus gezellig restaurant. Dat heeft voor ons een hoge prioriteit als wij gaan uiteten. Prijs - kwaliteit vind ik niet in verhouding. Smaak is en blijft subjectief maar toch denk ik dat er een tandje bijgezet moet worden. Ik schrijf Le Bon Vivant absoluut niet af en zal ze nogmaals bezoeken wanneer ik daar de kans voor krijg. Maar wel met hetzelfde gezelschap en een oude jas.

Gabri V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk gegeten gisteren. Wij hebben het bon vivant menu genomen met bijpassend wijnarrangement. Alle gerechten waren erg lekker, maar vooral de wijnen maakten het verschil. De bediening is netjes en beleefd en de sfeer is erg fijn. Klein verbeterpuntje is dat het felle licht van de keuken wel wat afdoet aan de ambiance.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wederom genoten van de mooie spijs/wijn combinaties van het menu du chef. Wat wordt hier goed gekookt. Een geweldige avond gehad met zijn drieën.
Bevo ..
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Kerstdiner. Bon Vivant dit jaar een culinaire topper. Iedere gang op zich uitgekiende en bij elkaar passende smaken, of in het verlengde of juist tegenstelling ( bijvoorbeeld de kazen). Iedere gang zelf was kunststukje. Goede maar niet overdadige hoeveelheid. Passende wijnen per glas met goede adviezen daarbij. Voor dat heerlijks moet wel betaald worden, dus ook in dat opzicht was het een financieel hoogtepunt. Desondanks goede kwaliteit/prijsverhouding
Rense B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gezellige locatie voor een perfect etentje. Gerechten waren in juiste proporties. Geweldige variatie. Service was subliem. Enig nadeel: uitsluitend menu's per tafel te bestellen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Lekkere amuses, goede hoeveelheden en een passend wijnarrengement. Halve glaasjes ook mogelijk. Gezellige sfeer. Een heerlijk avondje uit.
Hks .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het was een zeer gezellige sfeer, goede adviserende bediening, mooie amuses, mooi op gediend en uitstekende passende wijnen. Zelfs de kok kwam nog even aan tafel bij het hoofd gerecht, hij serveerde zelf mee uit. Fantastisch. Zal het zeker bij anderen aanraden. Het was een avondje uit.
repelaer1 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
De smaak en verzorging van de hoofdgerechten is goed, maar de grootte van de porties is werkelijk minimaal. Leuke omgeving.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Super, kan niets anders zeggen. Enige kritiek is dag men alleen menu's wil verkopen en geen a la cart. Wij gaan zeker terugkomen!
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Zondagavond met 4 personen naar dit mooi ingerichte kelderrestaurant, waar wij op een gereserveerde manier werden ontvangen en naar onze tafel begeleidt. Het aperitief werd snel en in goed gevulde glazen geserveerd. Dit stond nogal in contrast met de slechts matig gevulde wijnglazen. Onze keuze voor een 3 gangen menu "Bon Vivant" gaf nogal wat strubbeling ten aanzien van het voorgerecht, waarbij een van ons niet in de pas liep met de rest. Na ruggespraak met de keuken werd dit probleempje echter opgelost. Dit kon ons inziens ook op een simpelere manier opgelost worden, aangezien dit geen ontregeling voor de keuken betekende. Er zaten namelijk slechts 5 andere gasten in het restaurant. Jammer !
Het geserveerde eten was van sublieme kwaliteit en zeker een bezoekje in nabije toekomst waard om te kijken of onze gratis adviezen opgevolgd zijn.
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Fantastisch gegeten in de mooiste kelder van Limburg. Het zes gangen menu verraste ons telkens weer net zoals de bijpassende wijn. Enorm genoten, zeker aanrader als we weer eens in Maastricht zijn.
Hans Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
De locatie en setting van dit restaurant in een soort werf is prachtig. Voldoende aantal plaatsen maar niet overdreven veel waardoor het intieme sfeer behouden is gebleven.
Het menu van de chef was heerlijk. Een mooie samenstelling en verrassende smak en heerlijke bijpassende wijnen.
De coquille is altijd een favoriet van mij geweest. De hertenrugfilet was zalig. De grotste verrassing was het dessert....de tiramisu. Echter geen klassieke tiramisu. Bjorn (de chef) heeft er een eigen draai een gegeven....je moet er heen om het te zien/proeven. Je zult meteen weten wat ik bedoel.
Casper en Bjorn, nogmaals bedankt
Johanneke H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Dikke aanrader voor een avond heerlijk eten! Zeker reserveren, want het is een kleinschalig restaurant. Gerechten heerlijk, net schilderijtjes, en wij kregen bij elk gerecht toepasselijke wijn. inderdaad wel ietwat zuinig ingeschonken, maar heerlijk. De bediening is super, mag iets losser van mij, maar dat is persoonlijk. Komen zeker terug!
ROOS C.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Alles was prima verzorgt. De gerechten waren heel verrassend en leuk opgediend, met een goede uitleg.
Kaasplankje vonden wij erg lekker.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het eten is zeer bijzonder van smaak. De keuken scoort dus een 10. Ook leuk dat de kok af en toe uitleg komt geven. De service was ook goed, meer dan voldoende aandacht, alleen een beetje te gekunsteld.
De locatie was prachtig alleen jammer dat er maar één tafel met wit linnen gedekt was (niet de onze).
Bij deze overheerlijke gerechten , deze prachtige gewelven, hoort elke tafel van wit linnen voorzien te zijn. Dat maakt het af.
Jammer dat de garderobe net naast de keuken ligt. De jassen ruiken daardoor naar eten.
Verder een uitstekende avond gehad.
Almahenk H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wij komen geregeld eten bij Le Bon Vivant, en elke keer is het weer een feestje.
Top eten en heerlijke wijnen. Sfeer is gezellig, Wij hadden gekozen voor chef menu.
Voorgerechten van Tonijn, kabeljauw met risotto en citroensaus, kwartel met kreeft.
Als hoofdgerecht fantastisch Ree, kaasdessert, mooie rijpe kazen en goed op temperatuur.
Komen gauw weer terug !
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Heerlijk, prijs kwaliteit super
Service: klantvriendelijk
Dieet: perfect rekening gehouden met glutenintolerantie en lactoseintolerantie
Inge T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We zijn zeer gastvrij ontvangen.
De tortellini was erg lekker! Een aanrader. Vooral de 'bitterballen' zijn heel lekker. Heb gehoord dat ze op 't Preuvenement staan, zeker langs gaan! Anders reservering maken voor een ander moment. Wij komen terug!
Sjors V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Prachtige gewelvenkelder in hartje Maastricht. De jas word netjes aangenomen en worden naar onze tafel begeleid die al ingedekt is met linnen servet, glas en snijwerk. De bediening is wat kil, doordat het een te nette manier van serveren heeft, dit mag wel wat losser. Dit doet overigens niet af van de kennis van drank en spijskaart, want deze was perfect.

Vier-gangen verrassingsmenu van de chef met bijpassende wijnen. Wat een topgerechten!! Er worden dingen gerookt aan tafel, de chef komt het uitleggen en schenkt de saus uit terwijl hij zijn praatje doet. Wat een smaakexplosie! We komen hier snel nog eens terug!!
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
eens maar nooit meer ... helaas ... ijskoud ontvangst .. en er wordt erg slecht geluisterd naar de klanten .. en weinig gekeken ... extra eendenlever op de tournedos wordt moeilijk over gedaan .. bijna alle drankbestellingen komen half op tafel .. standaard bob arrangement met deze halve glazen, en na een vraag hierover wordt niet bijgeschonken, maar droog gezegd dat ze 6 glazen uit een fles schenken .. wij missen hier totaal de bourgondische gastvrijheid ... jammer jongens ...