Le Bon Vivant

Capucijnenstraat 91 6211 RP Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Bon Vivant

Gezellige en knusse gewelvenkelder

Restaurant Le Bon Vivant zit in een keldergewelf, wat sfeer geeft. Het restaurant heeft een Franse keuken die blijft verrassen: niet alleen ganzenlever, maar ook coquilles en trio van eend zijn er te bestellen. Niet alleen het eten, maar ook de service in dit restaurant is goed. Het personeel is vriendelijk en bij binnenkomst krijg je een warm onthaal. Je voelt je meer dan welkom in deze kelder!

Meer informatie over restaurant Le Bon Vivant

Maandag en Dinsdag gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten! 5 uur lang genoten. Goede
Wijnen bij het eten, vooral de dessertwijn was heel apart maar supergoef! Ik kom zeker terug. Lokatie en inrichting ook heel sfeervol en rustig
adrian G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Alle smaken komen bijeen bij de menu's. Knowledgeable personeel. Een dikke tien en tot gauw!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Uitstekend gegeten. Mooie gerechten en mooie opmaak van de borden. Leuk, jong en fris personeel en er heerst rust in het restaurant. Geen gehaast gedoe.
Voor de prijs die je betaalt, mogen de wijnglazen wel beter gevuld worden.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Uitstekend restaurant met niet-alledaagse gerechten, op zeer smaakvolle wijze bereid. Een echte aanrader!
Emma W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Hele mooie avond met een gezellige sfeer en elke gerecht kwam met zijn eigen drama daarbij. Gels en jellies en mousses en saussen -- alles bijzonder en heel lekker. Gorgonzola ijs eet ik waarschijnlijk nooit meer maar het was een echte ervaring. Bijpassende wijnen waren alle super en met elke kwam iemand even uit te leggen waarom passden ze goed bij het eten.

De kwaliteit was heel hoog voor het geld en we voelden een beetje speciaal, ondanks onze jean en truien. Alles was leuk en ik raad het enthousiast aan.
P.J. W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Met vrienden hier kerstdiner genoten. De gerechten waren fraai gepresenteerd, met zorg samengesteld met verrassende ingrediënten. Tafelgenoten vonden de porties aan de kleine kant, maar anderzijds waren de drie amuses vooraf en de 4 gerechten, ruim voldoende om met een voldaan gevoel afscheid te nemen.
Het keldergewelf kan de geluiden van een volle ruimte moeilijk kwijt. Dat de wachttijden bij een dergelijk diner met volle bezetting altijd wat uitlopen is begrijpelijk. Voor een diner onder 'normale omstandigheden' ben je hier op een goed adres.
Reinoud Z.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Bijzondere sfeer midden in Maastricht. Heerlijke verrassende amuses. Service goed en eerlijk. Overal wordt aan gedacht. Prijs/kwaliteit kan beter.
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Verrassend lekker gegeten
Prachtig klaargemaakte gerechten
Een echte aanrader
Harry W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Prima locatie, kleine en smaakrijke gerechten met mooie compositie
Koen R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Puur genot! Cold cooking op z'n best. Super vers, licht verteerbaar met verrassingen tijdens elke gang. Van het zeven gangen menu was er niet een gang die er boven uit stak; alles was gewoon top!
jack105 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Geweldige avond gehad met zeer verrassende gerechten. Bij een gerecht met een ingrediënt wat een van onze gasten niet lustte werd een compleet ander gerecht geserveerd en niet het ingrediënt weggelaten. Zeker niet goedkoop maar erg goed. Een aanrader.
jodyverver .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Alles was lekker maar het glutenrvije broodje was ik het meest blij mee. De service was uitstekend. Enige minpuntje was de muziek
Andre_Ede .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij hadden een vier gangen menu met bijpassende wijnen gekozen. Op één wijn na pasten de wijnen goed. Navraag leerde dat de oorspronkelijke wijn niet voorradig was. Dit was voor ons niet storend overigens. Overall niet goedkoop, maar wel prijs kwaliteit waardig.
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Je kunt hier kiezen uit een aantal menu's, maar mag daar absoluut niet van afwijken.
Tevens moeten alle disgenoten hetzelfde menu bestellen. Houdt er éen niet van vis, of van een zoet nagerecht, dan gaat de hele tafel het veel duurdere a la carte circuit in, met overigens precies dezelfde gerechten. Ter vergelijking: hetzelfde 3 gangen menu, maar a la carte omdat tafelgenoot liever kaas heeft dan tarte tatin: 50 euro i.p.v. 37,50.
Daarom voor gastvrijheid en service een 1.
Dan het eten. De ceviche van zalm is werkelijk goddelijk! Als ik ooit weer hier eet, ben ik geneigd het als voor, hoofd en nagerecht te bestellen. Als dat mag tenminste. Of zou er dan een extra toeslag komen omdat je een voorgerecht als hoofdgerecht neemt?
Hoofdgerechten: smakelijk, echter veel vlees en nauwelijks groente.
Maar al met al prima gegeten en goede wijnsuggesties gekregen.
ErikHerfst .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Uitstekend restaurant, heerlijk gegeten, niet goedkoop, maar eten was met grote zorgvuldigheid gemaakt, wijnen zorgvuldig gekozen (en van uitstekende kwaliteit).
Aanrader ...
frequent_eters .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Jammer, dat een aantal kosten (zoals bijbetalen voor kaas) niet duidelijk wordt gecommuniceerd. Ook het zitten aan een grote leestafel (weinig privacy), zonder tafellinnen, is niet echt een aanrader voor een restaurant.
Tijs63 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Met z'n 2-en gegeten voor een bijzondere gelegenheid en beide gekozen voor het menu van de chef. Prachtige- en zeer smakelijke gerechtjes, wat ons betreft 'waar voor je geld', hier is duidelijk talent aan het werk. Omdat 1 van ons 2 later op de avond nog moest terugrijden, beide gevraagd om 1/2 glas wijn van het wijnarrangement per dinergang, wat zonder omhaal gehonoreerd werd; top! Mooie en smaakvolle entourage ook, je hebt het gevoel 'onder' de stad te vertoeven in vroeger tijden. Enige (minimale) puntjes van kritiek betreffen de werkelijk zeer minimale toelichting op de wijnkeuze binnen het arrangement, en wij vonden het vreemd dat alle verschillende gasten aan 1 kant van de ruimte werden gezeteld wat een beetje een vreemde ruimteverdeling als resultaat had. Al-in-al een aanrader als u in Maastricht bent en de dag met een kwalitatief diner wilt afsluiten in een sfeervolle omgeving.
Katia B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wat een geweldig restaurant. Het eten was overheerlijk, en de bediening was zeer vriendelijk. We hebben een menu du chef gekozen en er was werkelijk geen enkele gang die minder lekker proefde als de vorige. We zijn regelmatige restaurantbezoekers en kunnen vrij goed vergelijken. Dit is een toprestaurant!
Helaas wel 1 belangrijk nadeel: de ober gaf ons de wijnkaart, maar ook de optie om bij ons menu voor aangepaste wijnen te kiezen. Wij hebben voor aangepaste wijnen gekozen, maar er werd ons geen prijs meegedeeld. Achteraf bleek dat de glazen simpelweg per glas apart werden aangerekend. Dit zorgde ervoor dat wij voor 2x een menu van 67 Euro, 50 euro per persoon aan aangepaste wijnen hebben betaald! Een rekening van 244 euro was dan wel weer een serieuze demper op de avond.
Als allerlaatste misschien nog een klein puntje van kritiek. De obers droegen sneakers, sportschoenen. Voor het niveau van het eten, en de prachtige lokatie, vonden wij dat een beetje misplaatst.
Carol G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Mijn vriend en ik hebben hier erg lekker gegeten in een intiem sfeertje. Er is zeer goed rekening gehouden met mijn allergieën en met het feit dat ik momenteel niet lang kan zitten.
We hebben beide een voetgangen vivant menu besteld. We kregen 2 setjes amuses die ons goed heeft gesmaakt. Voorgerecht was een cheviche van zalm gepresenteerd als sushi. Ik vond creatief en goed in balans hoe de zuid Amerikaanse smaken werden gecombineerd met Aziatische smaken. Buikspek was mals en sappig met een lekkere rokerige smaak gecombineerd met een koolsla salade. Verder werd seroendeng en popcorn (hoefde voor mij niet was iets te bitter en niet in balans) bij geserveerd. Bij het hoofdgerecht hadden we twee bereidingen van vlees wederom goed voorbereid. Geserveerd met ondermeer witlof bieten. Toetje was een combinatie van crème brulee, ijs en bavarois. Ook lekker op smaak. Ik kom zeker terug!!
Remco54x S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Dit restaurant viel ons nogal tegen na de hoge waardering op Iens. De ambiance is fraai (oud gewelf / kelder), maar het personeel is afstandelijk en de prijs-kwaliteit verhouding klopt niet naar ons idee. Ook was de kwaliteit van het eten wisselend, van erg lekker (zalm sushi), redelijk (kalfsvlees, makreel), tot vrij vies (voorafje popcorn met ansjovis-smaak en als garnering gefrituurde boerenkool, beiden echt te zout). Ook kregen we het gevoel dat ons steeds drankjes werden opgedrongen (3 x), niet prettig. De prijs van 65 euro p.p. voor een 4-gangen menu en een fles wijn en een koffie vonden we te veel. Kortom: niet nog een keer. Een dag later naar Piet Potloed, veel prettiger. Geen poeha en gewoon prima Limburgs eten.