Le Bon Choix

Meer informatie over restaurant Le Bon Choix

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Wi-Fi
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
we hebben weer heerlijk gegeten met mooie wijnen tegen een zeer schappelijke prijs. Je voelt je er meten thuis. Een aanrader voor iedereen. Het is wel belangrijk om even van tevoren te bellen want wij wsren niet de enigen die het ontdekt hadden.
awh .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Wij blijven hier komen, ook gisteravond weer! Ditmaal at ik vooraf gamba's in een heerlijk romige sojasaus, als hoofgerecht een malse Argentijnse tournedos en als dessert ravioli met vanillesaus. Mijn drie gasten volgden mijn advies van vorige bezoeken en genoten o.a. van parelhoen en livar varken. Aan de wand fleurige schilderijen, die zorgen voor een aangenaam decor. Enig nadeel is dat wij met de regelmatige bezoeken door de menukaart raken!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Als je gewoon goed wilt eten zonder liflafjes is dit het juiste adres. Wij aten slakjes vooraf en daarna een tournedos van de lava gril en een gebakken tournedos. De slakjes waren heerlijk en het vlees was van een zeer goede kwaliteit en uitstekend medium rare geserveerd. Zoals wij dat hadden gevraagd. Het was zeer bijzonder dat de kok nog even aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was. De bediening was erg vriendelijk. Kortom zeker een aanrader.
Smulpaap76 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Een nog door weinigen ontdekt restaurant waar je heerlijk kunt eten, gerund door een gepassioneerde kok/eigenaar en zijn vrouw die de bediening voor haar rekening neemt. De kookstijl is puur en eerlijke zonder opsmuk. We kozen voor Het menuconcept wat inhoudt dat je van zelf je 3-gangen menu samenstelt van de complete kaart. Als voorgerecht heb ik gekozen voor de carpaccio met truffelolie. Zelden zo'n lekkere en smaakvolle carpaccio geproefd! Mijn tafelgenoten hadden als voorgerecht de salade met scampi's en de pierogi die bij daar ook erg over te spreken waren.
Als hoofdgerecht zijn de tournedos met bbq-saus en scampi's van de gril zeker een aanrader. Perfect op smaak. Het livar varken was ook lekker. De hoofdgerechten worden voorzien van lekkere bijgerechten.
De huiswijnen zijn prima en de bediening is erg vriendelijk. Klein verbeterpunt: de bediening mag attenter zijn met de drankvoorziening.

Kortom: dit restaurant is zeker de moeite waard!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Superverse carpaccio met truffel dressing en zwart zout. Eenvoud in alle perfectie. Black angus biefstuk van de lavagrill. Precies zoals gevraagd.
Kok en zijn vrouw stralen betrokkenheid uit. Een aanrader.
Helaas zijn ze op maandag gesloten anders waren we hier morgen weer gaan eten.
awh .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Een top-aanwinst voor Maastricht in het noordelijk deel van de Rechtstraat. Gepassioneerde kok die wars is van tierelantijnen maar puur op smaak kookt. Bescheiden en erg vriendelijke bediening door zijn vrouw met wie hij sinds een klein jaar samen dit restaurant runt. Na een eerdere goede ervaring at ik er met mijn dochter en liet me weer verleiden voor de gamba's als voorgerecht en koos ditmaal voor een pittig gemarineerde bavette met als afsluiter een zachte kastanjemoesse. Mijn dochter koos als hoofdgerecht het livar varken, mijn keuze van vorige keer. Heerlijke huiswijn en op verzoek zet men ook kraanwater op tafel. Prima prijzen. Vrienden en familie kunnen zich opmaken voor een nieuwe verkenning in Maastricht!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Op dinsdagavond met een gezelschap gegeten bij 'Le Bon Choix'. Er was één tafeltje bezet door twee mensen, verder een lege zaak. Dat zou een slecht voorteken kunnen zijn en leek ook even waarheid te worden: broodmandjes met iets droog, doorsnee kwaliteit brood en niet lekkere zoutige kruidenbotercreme. Meer iets voor een eetcafé.
De verandering kwam toen de chef zelf aan tafel verscheen en op een soort ADHD-achtige manier dolenthousiast over zijn 'menu naast de kaart' begon te vertellen. De liefde voor het koken en het werken met pure ingrediënten spatte er van af.
Voorgerecht van perfect gegaarde asperges met gerookte zalm en hollandaisesaus. Een oerklassieker die gebracht werd zoals 'ie gebracht moet worden: pure smaak en zonder opsmuk.
Hoofdgerechten pittige gepelde gamba's of bavette die beiden erg in de smaak vielen. Vooral de bavette was een succesnummer en de oorsprong en bereiding ervan werd uitgebreid toegelicht. Bij de hoofdgerechten gebakken aardappeltjes, gebakken champignons en courgette en een salade. Simpel maar smakelijk.
Het dessert was fantastisch: de perfecte pannacotta met rabarbermoes en clotted cream met een vleugje citroen.
Chef Rob Cichecki en zijn vrouw Joanna stralen liefde voor het vak uit. Verwacht geen 'over the top' ingewikkelde bereidingen of een dozijn 'liflafjes' op je bord, maar een gerecht bereid met eerlijke ingrediënten en vakmanschap - ook dat is heel wat waard. Wat mij betreft zijn de eerdere positieve recensies helemaal terecht en ik voeg de mijne dan ook van harte toe!
Ingrid A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Mijn dochter en ik hebben fantastisch gegeten. Vooraf de slakken, boter zacht, met heerlijk brood. Mijn dochter twijfelde over de tournedos, te vaak een teleurstelling. In dit geval vertrouwd op de bediening en het was een perfect stuk vlees. Zelf had ik het livar varken met uitjes pijnboompitten kaas en cherry tomaatjes. Mooi balans tussen het zuurtje van de tomaat tov de toping. De sla met aardbeien knapperige aard. en de champignons met courgette goed op smaak en vers!
Het dessert was een warm rijp kaasje met een caramel laagje, soort ontbijtkoek met gelee en die combi is om nooit te vergeten zo lekker. Heerlijke huiswijn waarbij de bediening het tweede glas wijn had aangepast op het hoofdgerecht. Wij komen zeker terug. Laat je vooral niet tegenhouden door de eerste indruk van het pand!
Timo B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Wat een aangename verassing was dit bezoek. Een kaart die niet te uitgebreid is maar wel een goede diversiteit. Gestart met de specialiteit vh huis de scampi's in soyasaus. Zo simpel maar zo smaakvol!! Mijn partner had gekozen voor de aspergesoep, het bord met stukjes asperges werd geserveerd waarna aan tafel de soep werd uitgeschonken, ook dit gerecht was vol van smaak.
Mijn hoofdgerecht was een Amerikaans stuk bief bereid op de gril, dit vlees was heerlijk gekruid en perfect gegaard en was een genot. Mijn echtgenoot had de scampi's als hoofdgerecht ook deze eenvoudig maar zeer smaakvol bereid. Het menu afgesloten met een heerlijk dessert maakte dit een culinaire topavond. Het leuke was dat de kok aan tafel vol passie kwam vertellen over de gerechten en de recepten graag deelde.
Als ze nu de discolampjes bij de bar weghalen en een stijl hanteren in de inrichting dan scoren ze op decor ook nog hoger.
Klein puntje van kritiek is de rommelige wijnkaart met verschillende typen bladen, maar de pouilly fume die we kozen was heerlijk. Als ze van de wijnkaart net zoveel werk maken als van de mooie whiskeykaart dan is het af.
Als we in de buurt zijn komen we zeker terug.
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
We hebben hier na de opening van de Tefaf gegeten. We hadden gereserveerd omdat de recensies op Iens heel erg goed zijn en tijdens de Tefaf alles bomvol zit. Deze avond was het hier bijna leeg... Vreemd, dachten we nog, maar toch maar gaan zitten. De bediening was uiterst vriendelijk en gastvrij. De keuze van de menukaart was lastig omdat niets echt aansprak. De wijnkaart bood ook niets speciaals dus dan maar de huiswijn genomen. Als voorgerecht garnalen in een soja saus, omlijst met appelstroop. De saus was best aardig maar was veel te zwaar bij de garnalen. De appelstroop maakte het helemaal tot een wancombi. Als hoofdgerecht de tournedos met pepersaus. Kan toch weinig verkeerd mee gaan zou je zeggen. De tournedos was erg goed en goed gebakken. De pepersaus was waterig en melig, gewoon niet goed klaargemaakt. De tournedos dreef in een sausbord en de gebakken aardappels die er bij kwamen waren groot en vet. Dan nog een overgare stronk broccoli ernaast en de teleurstelling was compleet. Ik zal jullie het dessert besparen maar dat was ook niet veel. Ik begrijp de laaiende recensies op Iens echt niet want deze kok lijkt geen gevoel te hebben voor smaken en lijkt niet te kunnen koken. Er zijn voldoende leuke en goede restaurantjes in de buurt die we zeker aanbevelen.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Wat kunnen smaken en meningen toch verschillen. Wij hebben, ook bezoekers van de Tefaf, in dit restaurant gegeten. Wij hebben een heerlijke avond gehad: het was er gezellig en we hebben gesmuld van het voor- en hoofdgerecht. Ongecompliceerd en eerlijk eten. Mijn man had vooraf ham van het Livarvarken en ik de garnalen in zoute sojasaus. Het was goed dat de bediening mij een lepel erbij had gegeven want de saus is letterlijk en figuurlijk om je vingers bij af te likken. Als hoofdgerecht hadden we beiden de bavette die zeer vakkundig was klaargemaakt op de grill. Lekkere smaak, heel mals en goed saignant (zoals gevraagd). Lekker krokante aardappeltjes, frisse salade en gekookte witlof. Daarbij een goede witte en de rode huiswijn. Prettige bediening. De kok komt regelmatig vragen aan de tafels of alles naar wens is en vertelt vol passie over zijn vak. Goede prijs/kwaliteitverhouding. We komen dan ook graag terug.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Nieuw in Maastricht en zeker een aanwinst te noemen. Le Bon Choix is een restaurant waar een ongedwongen sfeer, vriendelijkheid en goed eten samenkomen. De gerechten kenmerken zich door kwaliteit in eenvoud. Geen opsmuk, maar gewoon goede ingrediënten en uitstekende bereidingen. Wat ook bijdraagt aan de prettige sfeer hier is de vriendelijkheid en gastvrijheid van de eigenaren. Een bezoek zeker waard.
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Vanavond leuk gegeten in dit restaurant. Eerlijke smaken en mooie producten ; gewoon goed. Veel passie in de keuken aanwezig. Hier wordt je blij van.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
My husband and I were at La Bon Choix tonight for a romantic dinner. I had mushroom soup and victoriabaars; he had carpaccio and tournedos. We thought all dishes we had were simply excellent! Tournedos was soft, juicy and superb. Soup was nice buttery. And the fish was just amazingly tasty in a nice sauce.
Wine was great.
We finished our dinner with two heavenly deserts (I had chocolate mousse and my husband had the dessert with cheese), a glass of Polish vodka and a very nice, warm, friendly talk with the chief cook Rob.
We recommend this lovely restaurant with nice, warm atmosphere, friendly service and faultless food to everyone.
JanReut .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Restaurant is vrij nieuw met een verzorgde ruime inrichting. We zaten helemaal achterin en kregen in het begin even de indruk dat ze ons waren vergeten. Dat bleek uiteraard niet het geval. Het is even wennen dat het tempo van bedienen vrij laag ligt. Je bent hier voor de hele avond hun gast dus je moet wat geduld hebben.

De kaart ziet er goed en gevarieerd uit. We hebben ons laten adviseren en gekozen voor de Tourdenos gegrild op Lava steen met een koude BBQ saus. BBQ saus verwacht je niet in dit restaurant maar het was zeer bijzonder; nog nooit zo'n lekker stuk vlees gegeten!!! Ook het wijnadvies was zeer goed. De bijgerechten waren vers gemaakt!

De kok kwam regelmatig informeren of alles naar wens was. Hij straalt de passie voor zijn vak en zorg voor zijn gasten uit.

Kortom, aanrader. Ik ga zeker terug!
Lekker78 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Hier op een zaterdagavond met zes personen driegangen gegeten en het was -ondanks hoge verwachtingen o.b.v. meerdere recensiesites- nog beter dan verwacht! Bij Le Bon Choix staat een chef in de keuken met liefde voor zijn ingrediënten en passie voor zijn vak, iets wat hij ook uitstekend aan tafel weet over te brengen.

Zelf vooraf de carpaccio van ossenhaas met Grana Padano, truffelolie ,rucola, pijnboompitjes
en Lavazout gehad. Heerlijk, zeer hoge kwaliteit vlees! Tafelgenoten waren ook onder de indruk van de Livar ham en scampi's met soyasaus.

Als hoofdgerecht zelf de gebakken Black Angus tournedos gehad, waarbij tafelgenoten ook de variant van de gril hadden en het Livar varken. Bij alle drie de gerechten was het commentaar eenduidig: geen opsmuk, alleen topkwalititeit vlees en dat volledig tot zijn recht laten komen. Dit vlees staat echt in de top-drie van lekkerste vlees dat ik ooit gehad heb. De chef kon na onze complimenten ook enthousiast aan tafel vertellen over zijn zoektocht naar het beste vlees en zijn inspanningen zijn niet voor niets geweest!

Het nagerecht bleef in lijn met de rest van de avond: zelf een supergoed kaasplankje inclusief goede suggestie voor de volgorde, bij tafelgenoten mooie creme brulee en chocolademousse.

In combinatie met de goede wijn echt een restaurant dat geen enkel steekje laat vallen op het gebied van eten en drinken! De service was eerst perfect, maar zakte later op de avond (toen het restaurant inmiddels vol zat) wat weg: eigenlijk was het te druk voor de krappe bezetting. Bij de vraag om koffie kon er geen lachje meer vanaf, alleen een diepe zucht...

Linda M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
heerlijke tournedos, verse bijgerechten en zalige wijn. was wat rumoerig vanwege een grote tafel vlakbij maar er werd genoeg aandacht aan ons besteed. een aanrader !