Meer informatie over restaurant Le Bon Choix

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Awh .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een beetje verscholen in de wijk Wyck ligt een gezellig en kleinschalig restaurant waar door Robert voortreffelijk en nog op ambachtelijke wijze gekookt wordt, waarbij Johanna als goede gastvrouw de wijn voor rekening neemt. Wij aten er voor de tigste keer en lieten ons ditmaal verrassen door een 4-gangen surprise-menu met bijbehorende wijnen. Het was met licht Poolse invloeden weer heerlijk. Ik kan alleen maar adviseren zelf eens de proef op de som te nemen! Wij hebben alle gerechten al eens gehad en ze zijn stuk voor stuk verrukkelijk. Laat u zich ook eens gastronomisch verwennen door dit gepassioneerde echtpaar!
Wolkie1972 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Al enkele keren hier eten geweest tijdens weekend in Maastricht .
Het eten is er echt voortreffelijk de sfeer lekker rustig , en je zit niet op elkaar gepropt.
En voor ons het belangrijkste dat ze er koken met mooie producten en ze er alles zelf maken en dat is iets wat je echt proeft heerlijk.
Wij hadden een Poolse ravioli vooraf heerlijk, als hoofdgerecht een tournedos van de lava grill, voortreffelijk een geweldig stuk vlees heerlijk gegrild , het dessert van de dag mmmmmm.
Het is een gezellig restaurant met zeer gepassioneerde eigenaren die zelf gastvrouw en kok zijn.

Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijke tournedos van de grill gegeten en pata negra vooraf. De chef-kok kan vol passie vertellen over de bereidingen en hij maakt de gerechten ook verrukkelijk klaar. Echt een aanrader! Het is een rustig restaurant waar overduidelijk met veel passie en enthousiasme wordt gewerkt om de gasten een heerlijk diner en fijne avond te bezorgen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Even weekendje Maastricht, op zoek naar een restaurant, geen zin om hutje mutje te zitten en we wilden lekker eten. Nou dan kom je als vanzelfsprekend hier uit. Zelf vooraf een heerlijke salade met zelf, licht gerookte zalm, tomaatjes en rucola prima drupje Balsamico, heerlijk, partner lekkere
garnaaltjes in lichte soja. Hoofdgerecht een perfecte ribeye van de lava grill, ( het lekkerste stukje vlees ooiit, zei de partner) met heerlijke houtskool smaak. Verder gesudderd kalfsvlees, lekkere gebakken aardappeltjes en salade. Prima Spaans Wijntje.
Nagerecht appel uit de oven, vanille roomsaus met speculaas kruim. Zodan....beetje coheita Madeira, hemels.
Kortom heerlijk romantisch gegeten. De eigenaar en zijn vrouw zijn gepassioneerd in hun vak dat proef je en ze weten er nog onderhoudend over te vertellen ook.
Stefan K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Door alle enthousiaste recensies zijn wij verleid om hier te gaan eten. De verwachtingen waren hoog gespannen, maar zijn niet waar gemaakt. Dat lag niet zozeer aan de kok en de bediening, maar aan het te optimistische beeld dat de recensies hier gaven. Je kan hier een aardig stukje vlees eten en de bediening is vriendelijk zoals je van iedere bediening mag verwachten. De keuze in wijn is beperkt en is niet fantastisch. Het lijkt op een supermarktwijntje. Zoek je dus een degelijk restaurant dan kan je hier prima terecht, maar verwacht er niet te veel van.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Le Bon Choix. Saucen met echte smaak en het klopte allemaal. Een mooi restaurant met echt oprecht vriendelijke bediening en echt goed eten. We blijven er terugkomen en het is altijd uitstekend.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wat een bijzonder restaurant! Hier wordt echt met passie gekookt en gastvrijheid schrijven ze met een hoofdletter. Wij hebben er heerlijk gegeten en ook de wijn was uitstekend. Als we er dichterbij zouden wonen gingen we hier beslist vaker heen. Een aanrader in Maastricht.
Harald D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Leuk dat de (chef-) kok tussen zijn werkzaamheden hoor komt informeren of we het naar onze zin hebben. Hij toont echt interesse en praat graag over de producten die hij gebruikt. De gastvrouw zorgt voor de desserts en staat open voor feedback. Het is duidelijk dat er wordt geëxperimenteerd en wel op zo'n manier dat je er vaker wil komen!
Het (Argentijnse) vlees is voortreffelijk, want goed gerijpt. Qua wijn is weinig keuze (rood of wit :-/ ), maar de geboden Tempranillo vormde een prima combinatie.

"Eten, drinken, samen zijn" staat er met grote letters op de muur en dat hebben we daar graag gedaan!
Ivo G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Gisteren door omstandigheden bij Le Bon Choix in de Rechtstraat gegeten en het was in 1 woord voortreffelijk! Eigenlijk was dit onze 3e keus. Keuze 1 en 2 waren een paar dagen van te voren al volgeboekt, waardoor we uiteindelijk bij deze Iens topper terecht zijn gekomen.

De 1e indruk was prima. Het restaurant is gevuld met allerlei sfeervolle spulletjes en de tafels staan ruimtelijk opgesteld, wat in Maastrichtse restaurants meestal niet het geval is.
We werden vriendelijk welkom geheten door een vrouw die later de (-eigenaar bleek te zijn. Samen met haar man (kok) runt zijn het restaurant. Ze hebben beiden Poolse roots en die achtergrond gebruiken ze ook bij de gerechten. Ze serveren een 3 gangen menu voor € 37.50. Daarnaast ook diverse daggerechten voor een kleine toeslag (€ 2,-).

Aangezien de gerechten vaker wisselen heeft het weinig zin om aan te geven wat we gegeten hebben, maar ons werd al snel duidelijk dat de gerechten met veel zorg, passie, creativiteit en kennis worden bereid. Bij het voorgerecht kwam de kok ons vragen hoe het beviel en toen raakten we aan de praat. Hij vertelde dat hij zelf alle combinaties van ingrediënten en kruiden bedenk en probeert. Veelal met Poolse ingrediënten (hert, wild zwijn, spitskool met lavendel). Allemaal met zorg bereid. Niet snel-snel zoals je elders nog weleens ziet/proeft. Gerechten die d.m.v. slow-cooking uiterst smaakvol zijn en smaken die we nog nergens anders tegen zijn gekomen. Subliem!

Ook bij het hoofdgerecht kwamen de kok en zijn vrouw regelmatig of alles nog naar wens was. Wij hebben echt ontzettend genoten van de ontspannen sfeer, het voortreffelijke eten, de goede service en van ons avondje uit. Als afsluiter een cappuccino genomen en ik moet bekennen dat dit niet de beste cappuccino was die ik ooit gehad hebt, maar dat was dan ook het enige minpuntje dat ik zou kunnen noemen.

Al met al dus een fantastische en vooral onverwachte ervaring bij dit restaurant. Ik zou het echt iedereen kunnen aanraden, want volgens mij is dit een verborgen parel in het oerwoud van restaurantjes in Maastricht. Met recht een topper dus!
Hugo G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Ontzettend lekker gegeten in een gezellige omgeving. De keuken en bediening was super, maar omdat de gastvrouw alleen was duurde het in het begin van de avond allemaal wat lang. De suggesties voor de wijnen en degistief waren perfect in combinatie met het eten.
Neortic .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
We hebben een heerlijke avond gehad de eendenborst was voortreffelijk.
De vegatarische koolrollade was subliem.
De suggesties die de matre deed was het puntje op de i.
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Zaterdagavond besloten we een restaurant te proberen, waar we niet eerder van gehoord hadden. We konden een mooie plek aan het raam kiezen en kregen ruim de aandacht van de chef/uitbater en zijn vrouw. De chef houdt van puur en eerlijk (vlees). Dat vertelt hij met passie, en, belangrijker nog; je proeft het.
Met name de op lava gerookte procureur en salade van kool en lavendel waren 'fingerlicking good'.
De thee, vaak teleurstellend in de Nederlandse horeca, was zalig. Een lief een-persoonspotje Earl Grey thee, geurend naar bergamot, maakte de avond echt af. Een sympathiek restaurant, dat ik van harte aanraad.
Erikhouben .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Hier gegeten met een groep van 8 personen. Prima persoonlijke bediening in een ietwat rommelige zaak. Dit werd meer dan goed gemaakt door het prima eten !We hadden vooraf gevraagd voor 2 extra amuses voor het hele gezelschap en dit was prima geregeld! Dit waren een Zalmtartaartje en een lekkere spoom voor het hoofdgerecht. Vlees was uitstekend gegrild !
Groot voordeel is dat iedereen uit de kaart kan kiezen voor een menuprijs die beslist niet teveel is voor de geleverde kwaliteit. Geen idiote liflafjes op je bord maar goed, vers en eerlijk eten.We gaan zeker nog terug.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Le bon choix, het doet zijn naam eer aan. Ga je uit eten dan moet allereerst het eten fantastisch zijn, maar daarnaast, bijna net zo belangrijk, is het verhaal achter het eten ook van belang. De chef verteld alles met zoveel passie en kennis dat het een genot is om te luisteren waarom er voor bepaalde gerechten is gekozen!
Voorgerecht de gamba's met zoute soya en de uiensoep, heerlijk.
Hoofd de kalfssucade en de bafet van de grill, ronduit fantastisch.
Als nagerecht de chocolademousse en de aarbeien cheesecake met een begeleiding van een heerlijke cherry.
Een genot om hier te eten en te mogen ervaren dat er nog echte passie is voor de producten.
Voor herhaling vatbaar.
A. D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Goed restaurant in de Rechtstraat!! Deze straat is erg gezellig.
Enthousiaste kok en bediening.
Het eten is goed, de sfeer ook.
Tilly S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
'Le bon choix' is inderdaad 'een goede keus'! Wij hebben hier heerlijk gegeten. De hazenbout in portsaus was onovertroffen.
We werden hartelijk ontvangen en de service was perfect.
Wat ons (als Rotterdammers) betreft een gouden pollepel waard!
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
we hebben weer heerlijk gegeten met mooie wijnen tegen een zeer schappelijke prijs. Je voelt je er meten thuis. Een aanrader voor iedereen. Het is wel belangrijk om even van tevoren te bellen want wij wsren niet de enigen die het ontdekt hadden.
Awh .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Wij blijven hier komen, ook gisteravond weer! Ditmaal at ik vooraf gamba's in een heerlijk romige sojasaus, als hoofgerecht een malse Argentijnse tournedos en als dessert ravioli met vanillesaus. Mijn drie gasten volgden mijn advies van vorige bezoeken en genoten o.a. van parelhoen en livar varken. Aan de wand fleurige schilderijen, die zorgen voor een aangenaam decor. Enig nadeel is dat wij met de regelmatige bezoeken door de menukaart raken!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Als je gewoon goed wilt eten zonder liflafjes is dit het juiste adres. Wij aten slakjes vooraf en daarna een tournedos van de lava gril en een gebakken tournedos. De slakjes waren heerlijk en het vlees was van een zeer goede kwaliteit en uitstekend medium rare geserveerd. Zoals wij dat hadden gevraagd. Het was zeer bijzonder dat de kok nog even aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was. De bediening was erg vriendelijk. Kortom zeker een aanrader.
Smulpaap76 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Een nog door weinigen ontdekt restaurant waar je heerlijk kunt eten, gerund door een gepassioneerde kok/eigenaar en zijn vrouw die de bediening voor haar rekening neemt. De kookstijl is puur en eerlijke zonder opsmuk. We kozen voor Het menuconcept wat inhoudt dat je van zelf je 3-gangen menu samenstelt van de complete kaart. Als voorgerecht heb ik gekozen voor de carpaccio met truffelolie. Zelden zo'n lekkere en smaakvolle carpaccio geproefd! Mijn tafelgenoten hadden als voorgerecht de salade met scampi's en de pierogi die bij daar ook erg over te spreken waren.
Als hoofdgerecht zijn de tournedos met bbq-saus en scampi's van de gril zeker een aanrader. Perfect op smaak. Het livar varken was ook lekker. De hoofdgerechten worden voorzien van lekkere bijgerechten.
De huiswijnen zijn prima en de bediening is erg vriendelijk. Klein verbeterpunt: de bediening mag attenter zijn met de drankvoorziening.

Kortom: dit restaurant is zeker de moeite waard!