Le Bistrot de la Place

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Le Bistrot de la Place

tram 1,12,16,17,etc...

Maandag t/m Zaterdag
- Diner 18:00 - 21:00 Vrijdag en Zaterdag Piano en Franse chanson avond. €5.00pp
Zondag Gesloten

Duur
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Na enige tijd weer terug en deze keer op zaterdagavond. De muziek was goed, maar toch iets te overheersend om goed bij te kunnen praten. Het eten was deze keer niet zo goed als ik me herinnerde van de vorige keer. De slakken veel vlakker van smaak (niet genoeg knoflook?) en de gratin bij de confit de canard was bij mij lauw en één hap zelfs koud! Niet terug gestuurd omdat we vrienden op bezoek hadden en ik de sfeer niet wilde verpesten. Het dessert was gewoon goed. De bediening wat jong en onervaren, maar wel vriendelijk. Al met al toch wat teleurstellend deze keer.
O. F.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Vandaag terug gekeerd in dit fantastische restaurant. Onze eerste ervaring was al zo goed waardoor wij vanavond voor een tweede keer hier zijn gaan eten. We werden herkend en zeer prettig ontvangen. Door het restaurant, de ambiance en de kaart lijkt Den Haag voor even Frankrijk. Maar alle credits gaan naar wat er op het bord ligt. Opnieuw voortreffelijk gegeten. De Franse eigenaar vertelde ons dat er vanaf de derde week wild geserveerd zal worden. Nog een reden dit restaurant te bezoeken.
Joost F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Dit restaurant wordt geexploiteerd door een Fransman die al meer dan 20 jaar in Den Haag woont.
Het restaurant ademt een kenmerkende Franse sfeer.
Gisteren met prachtig zomers weer op de stoep voor het restaurant gegeten en wij waanden ons in Parijs.De verleende service was perfect zoals deze ook door betere patrons in Franse Bistro´s geleverd wordt.De menu kaart is ook kenmerkend voor een Franse bistro en de kwaliteit van het gebodene ligt in lijn met het gehanteerde prijs niveau. Het decor met uitzicht op het Buitenhof is typisch groot stedelijk.Kortom een avond die als zeer geslaagd kan worden beschouwd.
Mireille L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Gastvrijheid, sfeer en smaak van het eten is prima in orde. Wat mij echter verbaast is dat dit restaurant bij Iens in de lijst bovenaan staat als je selecteert op prijs. Ik had als selectiecriteria opgegeven 'open op dinsdag' en 'niet duur (€)'. Bistrot de la Place komt met deze criteria vrij bovenaan de lijst, en aangezien de Franse keuken een favoriet van mij is, heb ik gereserveerd zonder de prijzen van de gerechten te checken. Dat was het enige wat tegenviel. Maar ja, we hebben wel lol gehad en nogmaals, het eten is smaakvol.
Merci Mme Mireille :) Helaas heb ik geen invloed op de selectiecriteria en hoe wij komen te staan bij een andere site dan de site van de Bistrot . Gelukig heeft U een goed avond gehad, merci voor Uw recentie :) Cordialement Marc
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Op aanraden van vrienden hier gaan dineren voor mijn verjaardag. Je waant je inderdaad even in Parijs. De bediening is vriendelijk (niet alle jonge serveerster spraken en spreken Nederlands, dat is minder), correct en met een vleugje humor en natuurlijk op zijn Frans-Nederlands. Een bijzondere kaart met vele specialiteiten. Vooraf hadden wij de asperges (niet bijzonder), de tonijn (heerlijk), coquilles in een schelp en escargots (voor het eerst, zeer smakelijk). Als hoofdgerechten, Ossestaart, Tournedos met ganzenlever en een rode saus.
De live muziek was iets te 'aanwezig' gezien de wat kleine ruimte, maar paste er wel bij. De crème brulee, het chocolade taartje en de koffie/thee waren een fijne afsluiter. Restaurant zeer aan te raden.
JF H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We zijn even in Parijs geweest, "Midden in Den Haag". Wat een fijne ervaring. We werden gastvrij ontvangen. De sfeer en gezelligheid omarmen je. Het eten was lekker (kleine - puntjes). De bediening door jonge enthousiaste dames erg attent. De live muziek zeer aangenaam. Bravo. Wij hebben genoten. Echt een verademing.
Graziella V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag was deze zaak speciaal geopend met een typisch romantisch diner inclusief aankleding met drie topmuzikanten. Eten en drinken was voortreffelijk, wat je gewend bent in Frankrijk in toprestaurants maar dan in centrum Den Haag! Decor is o zo leuk, zelfs op de toiletten is de sfeer doorgezet. Om dan van de muziek maar te zwijgen: van Avé Maria op de cello tot Paris s'éveille op de dwarsfluit, begeleid door de voortreffelijke en charmante gastheer. Hier kun je niet teleurgesteld over zijn, dan ligt het echt aan u zelf!
Francoisjolie .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag waren we in een gezellig vol Bistrot de La Place. We hebben wederom een heerlijke avond gehad met de spreekwoordelijke gastvrijheid van Marc, in onze ogen de perfecte gastheer.
Het Valentijnsmenu met bijpassende wijn was erg goed met petit Grand Dessert als uitsmijter.
De bediening was zoals altijd uiterst charmant en let goed op.
De muziek die avond was verrassend. Van klassiek tot de liefste franse chansons gezongen door patron Marc. Waar vind je dat nog?
Het is en blijft ons favoriete restaurant . Een stukje Parijs in het hartje van Den Haag.
Vtremouille .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Een onvergetelijke avond! Wie op Valentijnsdag zijn vrouw/vriendin verwend met een diner bij Le Bistrot de la Place zal daar geen spijt van krijgen! Overigens hoeft het daar geen Valentijnsdag voor te zijn ;). Mooi om te zien hoe gepassioneerd er om wordt gegaan met eten en ook vooral met drinken. Op advies van le Patron (gastheer, komiek en zanger Marc), hebben wij heerlijke wijnen gedronken. Het muzikale trio van deze avond, piano, cello en dwarsfluit, speelde prachtige muziek om stil van te worden, Romantiek alom! Daarna maakte Marc het af met klassieke chansons waarbij werd meegezongen, meegehuild en meegelachen.
Franskenner .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De bistro de la place is echt een aanrader de sfeer, bediening en vooral het heerlijke eten.
pas mocht ik op een vrijdag avond, uitgenodigd door een groep vrienden genieten van de Franse sfeer.
de muziek op de achtergrond maakt de avond echt een belevenis!
Toen kwam dachten wij de Franse Patron naar onze tafel maar hij ging zingen naast de muziekant.
Wij komen zeker terug omdat we niet alles konden proeven

A bien tot.. Au bistrot!
Peter-1 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Op zaterdagavond 13 februari hebben wij genoten van een pre-Valentijns Diner bij ons lievelingsrestaurant Le Bistrot de la Place. Marc was wederom op dreef en vermaakte zijn gasten met Franse chansons. De begeleiding op gitaar was virtuoos en wij waanden ons in Parijs. En dat op de fiets!
Dank Marc en tot gauw!
Veel dank voor onze Guitarist, Alban Claret, en onze Chef :)
MJETSchat .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Als Frankrijkliefhebber (wij hebben daar ook een huis) bezochten we op aanraden van goede vrienden Le Bistrot. We hebben lekker gegeten (maar niet bijzonder) en het was erg gezellig. Naarmate de avond vorderde vond le patron het echter nodig om de live muziek dermate te versterken dat een goed gesprek met onze vrienden niet meer mogelijk was. Op ons verzoek om de muziek zachter te zetten reageerde hij typisch Frans; we wisten toch dat er vanavond life muziek was? Dat was al jaren zo en we moesten ons niet aanstellen en nee, de muziek ging niet zachter! Het was nog geen 23.00u en de zaak was op een paar die hards na inmiddels leeg. Waarschijnlijk waren wij niet de enige die op de vlucht sloegen voor die herrie! Beste patron, kom niet aan met smoesjes maar wees gewoon eerlijk en zeg dat je die muziek expres zo hard zet omdat je wil dat je gasten uiterlijk om 23.00uur vertrekken! Nee, wij komen nooit meer terug. Le Bistro heeft een typische Franse ongastvrije patron helaas.
Nou, 01.47h s ’nachts, leuk bericht van een “Proever in spe” . Als Nederlands liefhebber (ik heb daar ook een huis… :) … heb ik genoeg kennis van Nederlanders mensen om zo brutaal te zijn, om mens "en public" te beledigen? Nou nog een “Franse specialist” meet een commentaar, dat ik op zijn plaats zal vinden, als, mens niet op de hoogte was, dat al jaren, op weekend live muziek is, waar ik had, na verzoek van een van de heren, het muziek al zachtjes gezet, maar blijkbaar niet genoeg voor onze “proever in spe” :( C’est le ton qui fais la musique :) en Uw toon viel me tegen, van daar mijn bot antwoord aan U. Uw versie van het gesprek, en van de situatie is niet helemaal correct, maar het belangrijkste is verteld. U past niet bij ons. Met vriendelijke groeten van de typisch Frans Patron.

Reactie van proever:

Beste patron, dank u wel voor uw reactie. Ik ben niet verbaasd. Proever in spé? Dacht het niet, integendeel zelfs. Wel voor het eerst dat het mij nuttig leek om potentiele gasten te waarschuwen; het is beter om uw restaurant voorbij te gaan indien men op een vrije avond in het weekend, Frankrijk wil ervaren. In dat geval kan men beter een paar uurtjes verder richting het zuiden rijden. Met vriendelijke groet. Un connaisseur.

anf 2e reactie van restaurant:

"Verder richting het zuiden rijden", wens ik U dan een fijn rei :)
MarcRobinet .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Wij beleefden op donderdag 11 februari 2016 weer een top-avond in Le Bistrot de la Place in Den Haag. Warm ontvangen, aperitief de la maison, fantastisch gegeten (stukje Lyon, stukje Périgord, stukje Paris, stukje Honfleur door Chef Pierre Marchadier) met heerlijke wijnen (eigen import). Geweldig attente bediening van het begin tot het eind. En dan de muziek! Wij komen eigenlijk alleen nog maar op donderdag t/m zaterdag. Dan speelt nl. meestal Guillaume Marcenac en soms Georgios Tsolis de sterren van de hemel. Traditionele Franse chansons in een jazzy jasje. En wanneer dan onze Patron Marc Cruellas plots verandert in een chansonnier die zijn klassiekers kent... Dan kan de avond niet meer stuk. Lekker eten met gezelligheid en een vleugje romantiek. Een begrip voor Frankrijk-minnende liefhebbers van de typische combinatie CU-CU-LA-CU du Coq Francais (CUlinair et CUlturel de LA CUisine). A bientot Bistrot!
Mlenoble .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Uit eten in Parijs, maar dan in Den Haag! Zo zou ik de Bistrot in één zin samenvatten. Het interieur is klassiek en warm met veel Franse touch: oude reclame borden, oude albumhoezen, etc. Het is een klassieke Franse bistrot met bijhorende kaart gevuld met Franse streekgerechten. De kaart draait mee met de seizoenen en bracht ons bij dit bezoek enkele mooie wildgerechten. De fazant met zuurkool en truffelsaus is in het seizoen een regelrechte aanrader. Bijzonder (voor NL) is het aantal gerechten met orgaanvlees. Niertjes, etc. Ook varkenspootjes zie je in NL niet heel vaak meer op de kaart. De wijnkaart is Frans en alleen Frans, maar heeft voor elke portemonnee wat moois te bieden.
Een aanrader is om hier te gaan eten op vrijdag en zaterdag, want dat zijn de avonden waarop patron Marc zingt onder begeleiding van pianist Guillaume Marcenac (die ook een paar keer per week pianist is bij de musical Beauty & the Beast en tal van andere musicals en artiesten heeft begeleid). Diverse chansons uit de oude doos komen langs en er mag meegezongen worden! Niets moet, maar probeer eens stil te blijven als het refrein van "Aux Champs Elysées" langs komt! Deze avonden zijn al jaren een begrip in groot Den Haag en voor ons een must om eens in de zoveel tijd de "Francofielen batterij" weer op te laden!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Een heerlijk stukje Frankrijk in het centrum van Den Haag. We komen hier altijd graag! Voor de sfeer, de heerlijke gerechten, goede en prima geprijsde wijn en goede service. Onze gerechten waren top: de escargots zijn zoals ze horen te zijn, de terrine foie gras verrukkelijk. De gastheer adviseerde ons een Minervois erbij, prima keus. De hoofdgerechten waren lekker landelijk Frans: niertjes en confit de canard, prima bereid allemaal. Complimenten voor de chef en zijn team. De tarte tatin viel wat tegen, en bovendien duurde het vrij lang voordat die op tafel kwam. De prijs-kwaliteit verhouding is hier dik in orde. De bediening is wat onzeker maar erg vriendelijk en alert. Heerlijke avond gehad, we komen binnenkort terug!
Roju D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Afgelopen weekend geweest. Erg leuk ingerichte kleine bistro. En in het weekend (goede) live pianomuziek met een zingende patron (maar daar betaal je dan ook wel apart voor). Een fijne kaart met aparte gerechten. Ook orgaan. De foie gras was iets te koud en helaas zonder brioche toast, maar het hoofdgerecht maakte alles goed. Het personeel kijkt goed rond en na een eerste oogopslag staan ze al naast je tafel. Heel fijn omdat wachten op contact een grote ergernis is. Kortom, we hadden een heerlijke avond, goed eten en een prima sfeer. De prijs/kwaliteit is o.i. iets aan de hoge kant. Je betaalt naast het eten ook voor de franse beleving.
Dank voor Uw fijn recensie. Sorry voor Uw foie gras, een brioche, hebben wij nooit gedaan, boer keuken :) Dank voor Uw compliment over de bedienning, allen maar studente, ben trots op hun, merci. Ah oui, voor de muziek, het bedrag is niet voor mij, maar voor de pianiste :) Nogmals leuk reactie van U.Merci. Marc.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Bij binnenkomst waan je je in een bistro in Frankrijk. De Franse maitre steelt de show en heeft met iedere tafel zijn eigen contact. Het interieur is naar Nederlandse maatstaven niet bijzonder, maar volgens de Franse manier gaat het daar niet om: het gaat om de sfeer en dat is hier op vrijdag en zaterdag magnifique. De maitre zingt in de loop van de avond Franse liedjes die iedereen kent, meezingen mag. Het eten is niet uitzonderlijk, zeker niet voor de prijs die je ervoor moet betalen... Toch was het de moeite waard, dan niet voor het eten maar wel voor de hele fijne avond!
Berenice J.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Een reis naar Frankrijk! een fantastische ervaring in het centrum van Den Haag. Een warme gastvrijheid, een fantastisch maaltijd. De pianist zorgde voor een warme sfeer. In het kort: fantastisch!
Alexander Z.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Een zaterdag avond bij gastheer Marc is een avond vol Franse Passie en romantiek. Ik ben al regelmatig in deze zaak geweest en gisteravond had ik zin om met mijn vriendin een lekkere Franse avond te hebben.

Wij hadden vooraf de foie gras en als hoofdgerecht de eendenborst en de klassieker Entrecote met wederom foie gras. Heerlijke gerechten en ik was heel blij dat ondanks de nieuwe kaart deze klassieker er nog opstond!

Op vrijdag en zaterdag avond hebben ze live muziek, lekker beetje piano spel en de gastheer zingt lekker Franse chansons mee.

Conclusie: Top zaak, een stukje Frankrijk in Den Haag en een absolute aanrader.
Myrasander .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We hebben met mooi weer beiden het lunchmenu genomen met een glas wijn. Zeer schappelijk geprijst, en eenvoudig, maar lekker gegeten. De chef kent zijn klassiekers.De Bediening was vriendelijk en attent.