Le Bistro

Service6,4/10
Decor7,8/10
Sander K. 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk maar dan ook echt heerlijk gegeten! Eten tot in de perfectie klaar gemaakt. Jammer van de belabberde en botte eigenaar; afgelopen week daar gegeten (het regende en het was koud), voordeur stond open en het tochtte (meerdere gasten hadden hier last van) de eigenaar gaf aan dat de voordeur absoluut niet dicht kon en ik maar mijn Jas aan moest trekken; "ik had immers alleen maar een tshirt aan". Toen de eigenaar achteraf bij het afrekenen stelde dat het allemaal wel mee viel en ik dit ontkrachtte, reageerde hij zeer verontwaardigd. Hij wilde mij van repliek dienen, hield zich in, gaf aan dat "de meningen" hierover verdeeld waren en hier niet met mij over te willen discussiëren. Vervolgens overhandigde hij mij geïrriteerd de rekening.
Ilona1986 . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Afgelopen week gegeten. Eigenaar hielp ons. Was zeer gehaast en niet bezig met ons terwijl het absoluut niet druk was. Eten was wel lekker, gebruiken goede producten en de kok verstaat zijn vak. Maar je verwacht wel in deze prijscategorie dat je netter wordt geholpen dan nu het geval was.

Nu de chef kok ook het restaurant verlaat zullen wij hier nooit meer terugkomen.
Rick S. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Met z'n tweeën op jacht naar kerst cadeautjes, elk jaar een verplicht nummer. Met als enige troost we gaan ergens gezellig een borrel drinken en een hapje eten. Tijdens de inkopen komen wel langs Le Bistro gelopen. Al vaker geweest. Reserveren! Tijdens het reserveren wordt het restaurant nog in gereedheid gebracht voor een gezellige avond. Ondanks de voorbereiding worden we goed ontvangen. We reserveren snel een tafeltje, want lekker eten en goede service is hier vanzelfsprekend! We eten vooraf de Pekingeend en de soft Shell crab. Waarbij in beide gerechten de smaken precies goed bij elkaar komen. Tussen neemt man lief de mosselen, en ik neem ganzenlever krullen op suikerbrood wat ons beide zeer goed smaakt. Als hoofdgerecht neem Eric een Ravioli Vongole en ik neem de hertenrugfillet. De hoofdgerechten smaken net als de voorgaande gangen uitstekend. Kortom een geslaagde manier om deze dag af te sluiten!!
Walterenrenee . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gisteren hebben we bij Le Bistro gegeten. Bij binnenkomst kregen we te horen dat we maar een uur de tijd hadden, ivm andere reserveringen. Geen probleem, gaan we ergens anders eten. Maar dat hoefde niet, de eigenaar zou wel wat schuiven met de tafeltjes. Wij namen plaats, maar kregen toch al snel het vermoeden dat we snel moesten eten. Binnen no time werden de gerechten opgenomen. Toen we binnenzaten, merkten we dat de volgende gasten veelal bekenden zijn van de eigenaar. Het is een hele hechte club die, denken we, regelmatig komt eten. Wij hoorden daar duidelijk niet bij. We begrepen dan ook wel waarom we een soort van weg gekeken werden. Service en klantvriendelijkheid voor mensen die de eigenaren niet kennen, waardeloos!
Daarentegen was het eten heel goed! Wijn ook!
Gert H. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Vorige week heb ik hier gegeten. Voorgerechten waren goed, het hoofdgerecht geweldig. Wijn ook prima. Beetje jammer dat de crème brûlée op was. Restaurant is wel wat aan de volle kant, waardoor het iets te rumoerig is. De eigenaar had daar bij het opnemen van de bestelling zelf nog het meeste last van. Al met al een prima adres waar ik zeker nog wel een keer zal terugkomen.
Tom K. Gastronoom (28 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Gisteren met 8 man fantastisch gegeten en geborreld bij Le Bistro. Prachtig restaurant waar ook geweldige achtergrondmuziek gedraaid wordt. De kikkerbillen zijn onovertroffen in de lekkerste saus die ik ooit op heb. De Tigerprawns waren overheerlijk. De Steak Tartare was erg goed met een mooi gepocheerd ei. Kalfssukkade erg goed op smaak. Het suikerbrood met (erg veel) ganzenlever ook super. Eigenlijk was alles wat we hadden een aanrader. Bediening vriendelijk en foutloos gegaan. Ook erg gezellig naborrelen met vele mensen die alleen voor de borrel komen. Zeker een van de beste restaurants van Tilburg!
Mariqua88 . Bourgondiër (4 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Terwijl we langs dit restaurant liepen groette de eigenaar ons vriendelijk en deed moeite om ons binnen te krijgen. Eenmaal binnen nam de service snel af. Het voorgerecht van rauwe tartaar met een gepocheerd ei was prima als het ei niet ijskoud was geweest. Bij het maken van een opmerking hierover aan de eigenaar werd er een beetje gemompeld dat dit aan de keuken doorgegeven zou worden. Wij zaten tegenover de open keuken en hebben niet opgemerkt dat dit teruggegeven were, noch kregen wij terugkoppeling. Het hoofdgerecht wilden wij voor mijn vrouw doorbakken ivm zwangerschap. Helaas zaten hier nog niet goed doorbakken, rode, stukken tussen. Hoe moeilijk kan het zijn... Prijs kwaliteit m.i. beneden peil in combi met een slechte service. Niet voor herhaling vatbaar.
Vhoffmans . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Goede service. Constante kwaliteit
...... Een van de betere gelegenheden van tilburg
Een echte aanrader dus als je van goed eten houdt

Paulus B. Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Zowel het voorgerecht (Warm gerookte zalm / coquille / groenten vinaigrette / tomaten gedroogd & crumble) als het hoofdgerecht (Tournedos) en de huiswijnen (wit & rood) waren van hoge kwaliteit. Alle producten dagvers en heerlijke smaakcombinaties. Bediening en presentatie waren ook goed. Het kleine restaurant is tevens voorzien van een open keuken en dat kan ik ook altijd waarderen. Opmerkelijk was wel dat ondanks het heerlijke eten en de goede bediening vrijwel geen enkele tafel bezet was. Aan de andere kant was er hierdoor wel meer tijd en ruimte voor persoonlijk contact met de eigenaar en de kok. Een aanrader!
HBe . Gastronoom (16 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Een weerzien na pak'm beet 30 jaar. Na even te hebben gewikt en gewogen toch besloten naar de "ouwe bistro" te gaan. Wel een verschil met hetgeen we in ons geheugen hadden. Sfeervol, gezellig, modern en... ga zo maar verder. Met de start amuse kwam het "wow" gevoel al. Als dit tekenend is voor wat er komen gaat? En jawel! Heerlijke oesters en aspergesalade. Hoofdgerechten Surf en turf, en lam en haas combi. Dit alles gecompleteerd met een desert van sorbetijs en sabayon. Perfect bijpassende (huis!)wijnen. We hebben genoten! De muziek mag wat ons betreft iets zachter. Verder top! Een vervolg bezoek zit er zeker in.
Christian V. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Afgelopen zondag hebben wij weer eens heerlijk gegeten bij Le Bistro. We komen hier al ruim twintig jaar en door de jaren heen is Le Bistro in positieve zin blijven veranderen en verrassen. Sinds kort is het ook mogelijk om de klassieke Bistro gerechten weer te proeven zoals kikkerbillen tijden Bistro terug in de Tijd. Chefkok Rob Heijlands zorgt altijd weer voor een geweldige presentatie en kwaliteit op het bord ongeacht het gerecht. onze persoonlijke favorieten zijn toch wel de tournedos rossini en de softshell krab. Dankzij eigenaar Pieto Remeijsen hebben we bij ieder gerecht ook altijd weer een heerlijke bijpassende wijn. Een echte aanrader!
Gert H. Bourgondiër (3 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
We hebben hier gisteravond gegeten. Gezellig klein restaurant , met een goede uitstraling en uistekende bediening. Twee voorgerechten en een hoofdgerecht, het koude voorgerecht was crème brûlée van ganzelever, en die was heerlijk. De andere gerechten waren wel origineel, maar qua smaak niet echt heel bijzonder, en had ik meer van verwacht. Kortom wel een geslaagde avond, maar het eten kan lekkerder.
Anouk1983 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Een lange tijd niet meer binnengeweest, maar het is nog steeds de juiste plek om te eten. Een kleine kaart maar voldoende keus, gezellige rustige sfeer en vriendelijk personeel. We komen de volgende keer zeker weer terug.
Rsted . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Op aanraden van een vriend hebben we bij Le Bistro gegeten. Een sfeervolle inrichting, lekker trendy. De gerechten waren prima op smaak en de wijn paste perfect bij de gekozen gerechten. Erg leuk vind ik de open keuken, die je nog maar zelden ziet. Een prima algemene indruk en een aanrader waard.
Ellen V. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Heerlijk gegeten zoals altijd bij le Bistro. Nog even snel voordat mijn verjaardag begon een hapje eten. Eigenlijk waren ze nog niet open maar dat was geen probleem! De huiswijn is hier top en dat zegt veel over de rest! Het eten was super surf en turf is aan te raden ook de soft shell krab is heerlijk! bediening is heel vriendelijk en verteld duidelijk wat je voor je hebt en welke wijn je drinkt! We komen hier graag terug!
Sjoerd S. 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Weinig aandacht van bediening, slechte toelichting bij wijn arrangement, lezen van etiket waar wijn vandaan komt! , toetje weinig fantasievol. Geen aanrader voor deze prijs.
Ockhuizen . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Met een Groupon bon gaan eten. Buiten verwachting goed en gezellig. Mooi ingericht restauarant met vriendelijke bediening.
Eens een keertje niet een uitgekleed menu maar gewoon lekker eten waar zorg aan besteed was. Voldoende brood tijdens de gangen. We komen zéker nog eens terug!
JoostTilburg . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Voorgerecht krokante tonijn; fantastisch! Hoofdgerecht Surf en Turf was ook heerlijk. Creme Brulee als dessert viel wat tegen; leek niet vers gebrand en smaak creme was middelmatig. Zeer vriendelijke bediening!! We voelden ons echt gast.
Barbara B. Bourgondiër (2 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Dankzij Groupon bij Le Bistro gegeten. De bediening leek er weinig zin in te hebben, terwijl deze avond een kans was ons als vaste(re) klant binnen te halen.

We kozen voor een verrassingsmenu met vlees en een vegetarisch. Vegetarisch bleek volledig vis te zijn, tot we daar een opmerking over maakten. Ook kreeg de vegetariër een ossestaartsoepje voorgeschoteld.. Dat werd na klagen vervangen door een vissoep.

Het eten was oké, maar niet bijzonder. Wij komen hier niet terug.