Le Bibelot

Oudegracht 181 3511 NE Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Le Bibelot

Prachte wijnen en spijzen

Een stukje Frankrijk aan de beroemde Oudegracht in Utrecht, waar het goed leven wordt gevierd. In dit romantische, sfeervolle restaurant geniet van je al die heerlijke klassiekers uit de Franse keuken. De attente bediening adviseert je graag in een bijpassend glas wijn en zorgt dat het je de hele avond aan niks ontbreekt.

Meer informatie over restaurant Le Bibelot

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Voordelig
Wesley2727 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij deze toprestaurant in Utrecht, goed ontvangen, bediening was ook top niet te stijfjes en kennis van wat ze serveren.
Als voorgerecht nam ik de kikkerbillen, heerlijk prima op smaak en lekkere jus bij.
Bij het hoofdgerecht de Ossenhaas, ook fantastisch gebakken had hem doorbakken gewenst en zo kreeg ik hem ook dat was wel fijn.
Goede wijnen vanaf het begin van de avond tot het einde van de avond.
Al met al: Een avond om niet snel te kunnen vergeten, hele warme en gezellige sfeer, mooi decor, top keuken, top bediening, en prima prijs-kwaliteit...WAT WIL JE NOG MEER?
Aanwinst voor Utrecht, al heel veel jaar natuurlijk!!
Georgios S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Geweldige keuken , uitgebreide kaart , klantvriendelijk , mooie Franse sfeer en natuurlijk lekker eten vooral de biefstuk !!
Zoë B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
uitstekende bediening, uitgebreide kaart en geweldige presentatie van de gerechten. Zelf ben ik voor gerechten gegaan die ik nog nooit heb gegeten of wat teveel tijd kost om te maken. vooraf nam ik de kikkerbillen. Erg lekker maar persoonlijk vind ik dat de kikkerbillen zelf weinig smaak hebben en je het echt van de saus moet hebben. De saus is trouwens erg lekker! Als hoofdgerecht nam ik de duivenborst. Nog nooit gegeten maar rijk aan smaak. Als je niet van wild houdt, raad ik het af. Als dessert de Sabayon, erg lekker en zeker een aanrader! Bedankt voor de gastvrijheid en het heerlijke eten. Ik kom snel terug!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren na een wandeling door Utrecht dit leuke restaurant ontdekt, waar we om 17:25 binnen kwamen en waar het al bijna vol zat. Goed teken. Heel gezellig binnen en geen herrie.
1x cocq au vin besteld en 1x tournedos grand- mere, waarvan de bereiding 30 min. zou duren. Na 90 min. nog steeds niets!! en toen kwam de serveerster vertellen dat er iets was fout gegaan (vergeten). Er zou nu meteen aan gewerkt worden en nu zou het 10 min. duren!?! oké, geen punt, het was gezellig.De 10 min. werden er 30, dus 2 uur na binnenkomst kregen we de gerechten. Zag er mooi uit.\
De cocq au vin was goed, maar de tournedos was veel te gaar en leek 100% op draadjesvlees en in niets op biefstuk en de bladerdeeg van 1 cm. dik was alleen aan de buitenkant hard en verder nog alleen van smakeloos deeg.Omdat we al lang genoeg gewacht hadden, toch maar opgegeten en wat laten liggen om het aan te tonen. Er volgde vele excuses van de serveerster en niets van de kok!! maar wel 2 gratis koffie. sjonge.
Als ze het niet aankunnen, moeten ze dingen van de kaart halen.
Omdat het wel een leuk tentje is, proberen we het misschien nog eens, maar nu was het ver beneden peil.
De toiletten zijn ook niet meer van deze tijd en onderweg niet in de rommelige keuken kijken. Jammer.
Christina L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Pff, de ontvangst was ok, de tafeltjes ietwat krap maar allee. Wat echt tegenviel was de vis, doorbakken, droog en de calamares, alleen 1 hapje genomen en dat was het. Een lichtpuntje, de lamsrack was goed. Maar dan die lucht in het hele restaurant, oude olie en bij de toilet een geur van open riool. De prijs is redelijk maar nee niet weer.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Prettige ontvangst en bediening. Lekker gegeten voor een heel goede prijs (menu). Fijn dat er kraanwater beschikbaar is !
JP87 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Op een nazomerse avond gegeten bij Le Bibelot op het terras buiten. Binnen was het vrijwel leeg, maar het terras zat bijna helemaal vol. Dat in combinatie met de Oudegracht zorgde voor een gezellige en ontspannen atmosfeer. Wat ons direct op viel aan de menukaart was dat deze exact hetzelfde was als de vorige keer toen we hier gegeten hebben (winterperiode). Toch wel een tegenvaller, want op de website is sprake van een seizoenskaart, echter verandert deze niet mee met de seizoenen. De kikkerbilletjes en Pate du Jour vooraf smaakten gelukkig goed. Als hoofdgerecht hadden we de vismedaillions en gegrilde roodbaarsfilet. De vis was helaas wat droog en leek uit de diepvries te komen en niet vers van de markt. De smaak van de gerechten was nog redelijk, maar dit kwam met name door de sauzen. De friet en salade zou ik persoonlijk achterwege laten, deze voegen weinig toe. In plaats daarvan zouden extra groenten bij de hoofdgerechten gewenst zijn. De wijn, Pinot Blanc - Cave d'Ingersheim 2015, was goed en paste uitstekend bij de gerechten. De bediening was vriendelijk, maar niet bijzonder goed/slecht. Al met al hebben we een gezellige avond gehad, maar het eten viel ons helaas wat tegen, zeker na onze ervaring de vorige keer.
Erik.takken .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij komen hier al 30 jaar zeker 10 keer per jaar. Wij hebben er nog nooit slecht gegeten. Bovendien zijn de prijzen van eten en wijn heel redelijk. Uitstekende ambiance en echt "value for money".
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Gezellige sfeer, gezellige bediening. Vriendin had als voorgerecht, meloen met ardennerham en ik had carpacio als voorgerecht. Als hoofdgerecht biefstuk in bladerdeeg en 3 verschillende soorten vis in kreeftensaus. Alles was zeer smakelijk en veel, heerlijke frites erbij. Heerlijke avond gehad, we gingen als laatste weg. Komen zeker terug!
Melody D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Dit is absoluut een verborgen parel in stad Utrecht!
Het restaurant verdient een prijs voor de beste en meest vriendelijke bediening van Utrecht.
We gaan wekelijks uiteten, in vrij uiteen lopende zaken omdat we van diversiteit houden.
Dit restaurant is een van onze favorieten.
Een romantische terras bij een mooi stuk van de oude Gracht.
Binnen is het erg Frans. Ik vind het persoonlijk knus en gezellig, vooral met de Franse muziek erbij waan je je voor even in Parijs!
Het eten is leuk voor de vriendelijke prijs wat je betaald. Mooie wijnen. Kortom een aanrader!

Wat ik graag wel als tip (opbouwende kritiek) zou willen mee geven:
maak de etalage/voorraam wat leger, zodat mensen vanaf buiten ook naar binnen kunnen kijken en naar binnen "gelokt" worden.
Iets meer maaltijdsalades of Franse tapas op de menu zou het bourgondisch Franse keuken ook in de zomer meer fris en toegankelijk kunnen maken voor een breder publiek.
Op de terras wat kaarsen op tafels en eventueel kleedjes of kussentjes (met een Franse uitstraling), dat geeft het terras een uitnodigender gevoel om te gaan zitten. Het is namelijk echt een heel mooi plek om te zitten!

Verder dank voor alle gastvrijheid gisteren, we hebben genoten!
Y.elgeti .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Heerlijk gegeten in echt Frans aandoend restaurant. Alle bekende chansons als achtergrondmuziek. Vlees was goed bereid. Aardige bediening.
Enige minpuntje waren de escargots. Totaal smakeloos, jammer.
AnnetteW .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Een enigszins ouderwets aandoend restaurantje, wat ik zelf wel prettig vond. Ik voelde mij er meer op mijn gemak dan in veel pretentieuze hippe zaken.
Onze voorgerechten (garnalen met saus voor de een, salade Bibelot voor de ander) waren erg goed. De hoofdgerechten iets minder: de duif was duidelijk absoluut te ver doorgegaard, maar met onze melding dat het vlees wat taai was werd niet veel gedaan. De saus en groenten waren lekker. In de Franse kazen onder een dakje van bladerdeeg (een feestelijke presentatie trouwens) overheerste de brie toch wel erg. De ruime hoeveelheid knapperige verse groente in het gerecht was dan weer een positief punt. De huiswijn is erg smakelijk, en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Ericgarcia .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Midden in het centrum van Utrecht en de Dom vanaf het terras te zien. Gezellig aan de gracht gelegen en een uitgebreide menukaart. De bediening is erg vriendelijk en prijs-kwaliteitsverhouding is goed. Kom zeker een keer terug! Reserveren is aan te raden ivm het aantal van de tafels.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Gezellige sfeer, een vriendelijke bediening en een goede kaart aan de oude gracht midden in het centrum van de stad Utrecht. Verstandig te reserveren.
JohnVeldhoen65 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Gisteren op een doordeweekse dag ineens het idee gekregen om te gaan uiteten. Last minute nog gereserveerd bij Le Bibelot. Bij binnenkomst vriendelijke begroet door een jongeman en naar de tafel begeleidt. Uitstekende service. Na een paar minuten de menu kaart gekregen en ook de wijnkaart. Al snel een keuze gemaakt wat ik ging eten want ze verkocht Chateaubeuf-du-Pape voor maar 33,-. Dus ik ging vooraf voor de dungesneden ganzenborst en als hoofdgerecht de tournedos de Grandmere. De combinatie van het eten en de wijn was uitstekend. De sfeer is erg goed en knus. Het is ook niet heel groot dus je hebt genoeg aandacht. Ik heb erg genoten en kom snel terug! (voor de welbekende esgargots)
Godfried27 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Vriendelijke ontvangst. Uitgebreide menukaart.
Mooie borden, goede gerechten.
Prijs/ kwaliteit verhouding prima.
Voor een redelijke prijs prima met zijn tweetjes gegeten.
Komen we zeker weer eens terug.
Zcamillex .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen Zaterdag met wat vriendinnen voor me verjaardag bij Le Bibelot gegeten.
Hoorde van me collega's alleen maar positieve reacties dus dacht laat ik het is proberen. Ik wil niet overdrijven maar wat was het heerlijk! een paar vriendinnen namen het menu au choix voor maar liefst 21,90 en me beste vriendin en ik gingen voor a la carte. Iedereen was er enthousiast over de opmaak van de borden maar ook de smaak van de gerechten. Ik nam vooraf de esgargots, nog nooit gegeten en het idee van slakken liet me twijfelen, maar niet denken gewoon proeven. Wat was dat een ervaring, het was heerlijk daar kom ik zeker voor terug. En als hoofdgerecht de kwartel gegeten, fantastisch qua portionering maar ook qwa smaak. Nog wat salade en franse frietjes op tafel en smullen maar! Als dessert wilde ik de wel bekende tarte tatin (appeltaart op zijn kop) en je proeft dat die huisgemaakt is. Met een heerlijke krokante onderlaag en appel die gewoon op je tong smelt. Ook de bediening was erg vrolijk en er liep zelfs een frans meisje. De sfeer is er gezellig en knus, kleine franse hebbendingetjes en schilderijtjes om je heen brengen je een soort in Frankrijk zelf. Kortom alles was top! Echt een aanrader en ik kom zeker nog een keer terug!
Michael H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Netjes ingericht klein Frans restaurant. De tafels zijn net te krap om goed met vier personen aan te zitten. De bediening is zeer vriendelijk en komt telkens vragen of alles naar wens is. De menu kaart is zeer uitgebreid met vlees-, vis- en speciale Franse gerechten. Over het algemeen beviel het ons hier erg goed en we zullen nog een keer terugkomen.
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Bij een kort bezoek aan Utrecht kwamen we dit leuke restaurant tegen met heerlijke Franse gerechten. De voorgerechten zoals de escargots en de salade met chevre kaas waren ouderwets goed. Daarna de Boeuf en de tournedos Roquefort en Grand-Mere waren zeer smaakvol. Een (groot) minpunt dan weer, is wanneer je water vraagt, spa blauw krijgt. En 2 flessen voor € 7,60 is toch erg prijzig.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Teleurgesteld....een aantal jaar had ik er niet meer gegeten. Zat bijna niemand, iets was in het verleden anders was. Vond het eten ook minder dan in het verleden. Basis product was goed. Een mooie tournedos, maar mag allemaal was puurder. Nu zwom de tournedos roquefort in een erg machtige sause, waardoor je dat mooie stuk vlees niet meer echt kon proeven. De presentatie van de gerechten was echt blijven hangen. Traditioneel betekend niet dat je niet hoeft te ontwikkelen. Kaas plateau was matig. Kaas was koud, waardoor je al veel van de smaak verloor, daarnaast werd het zonder tekst of uitleg voor ons neergezet. Jammer maar helaas...is geweest....was de laatste keer....