Le Bibelot

Oudegracht 181 3511 NE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Le Bibelot

Prachte wijnen en spijzen

Een stukje Frankrijk aan de beroemde Oudegracht in Utrecht, waar het goed leven wordt gevierd. In dit romantische, sfeervolle restaurant geniet van je al die heerlijke klassiekers uit de Franse keuken. De attente bediening adviseert je graag in een bijpassend glas wijn en zorgt dat het je de hele avond aan niks ontbreekt.

Meer informatie over restaurant Le Bibelot

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras

Jouw recensie over het restaurant Le Bibelot

Esther M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk gegeten en heel vriendelijke en vlotte bediening!
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Vriendelijke en goede bediening, lekker eten, goede sfeer. Wat wil je nog meer?
Marjan J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Weinig aandacht voor de gast. Was een paar jaar geleden heel anders. Het gezellige van dit eethuis was altijd, dat de eigenaar even gezellig kwam babbelen. Dat gebeurt niet meer. Het andere personeel had ook geen aandacht. Het stokbroodje vooraf dat er altijd bij hoort, werd pas gebracht toen de rest van het eten ook kwam. Waarschijnlijk was dat vergeten.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Wat een fantastische avond met prima eten, zo aan de Oudegracht in Utrecht. Prima vertoeven op een zomerse avond. Voor herhaling vatbaar.
Jessi91 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Gezellig restaurant met fantastisch eten! Alle Franse klassiekers staan op het menu en worden heerlijk klaargemaakt. Daarnaast is de prijs-kwaliteit verhouding zeer gunstig. Een absolute aanrader voor iedereen die van de Franse keuken houdt.
Marjan J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Weinig ruimte op tafel
Wendy P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gezellig, vriendelijk personeel. Eten was oké
Astrid H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk authentieke Franse keuken, escargots en crepes suzette, alsof je twintig jaar terug gaat in de tijd. Een prima afwisseling tussen alle verantwoorde keukens van tegenwoordig.
m B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We aten met zn 3-en in Bibelot, een wat gedateerde franse bistro. Mijn voorgerecht van avocado met tonijn en appel was lekker, net als het preitaartje van mijn tafelgenoot. De hartige soesjes met garnalen en zalm waren echter zeer droog.
Mijn hoofdgerecht eend was goed bereid. De kreeft en vis van mijn tafelgenoot waren veel te gaar, zonde! De coq au vin was ok. De creme brulée was goed, het kaasplankje viel echter erg tegen voor een franse bistro. Veel kaas, maar erg standaard en de ober had geen idee welke kaas het was. Het personeel was wel erg vriendelijk.
Florianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Gisteren hebben wij voor de tweede keer bij Le Bibelot. Net als vorige keer was het heerlijk! Het restaurant is rommelig gezellig ingericht en het personeel is prima, al zouden de meiden in de bediening iets minder gehaast mogen zijn (om de gemoedelijke sfeer te behouden).
Er is een uitgebreide menukaart met allerlei lekkers: van een 'simpel' biefstukje tot escargots en duif. Absoluut een aanrader voor een sfeervolle avond!
Wesley2727 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij deze toprestaurant in Utrecht, goed ontvangen, bediening was ook top niet te stijfjes en kennis van wat ze serveren.
Als voorgerecht nam ik de kikkerbillen, heerlijk prima op smaak en lekkere jus bij.
Bij het hoofdgerecht de Ossenhaas, ook fantastisch gebakken had hem doorbakken gewenst en zo kreeg ik hem ook dat was wel fijn.
Goede wijnen vanaf het begin van de avond tot het einde van de avond.
Al met al: Een avond om niet snel te kunnen vergeten, hele warme en gezellige sfeer, mooi decor, top keuken, top bediening, en prima prijs-kwaliteit...WAT WIL JE NOG MEER?
Aanwinst voor Utrecht, al heel veel jaar natuurlijk!!
Georgios S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Geweldige keuken , uitgebreide kaart , klantvriendelijk , mooie Franse sfeer en natuurlijk lekker eten vooral de biefstuk !!
Zoë B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
uitstekende bediening, uitgebreide kaart en geweldige presentatie van de gerechten. Zelf ben ik voor gerechten gegaan die ik nog nooit heb gegeten of wat teveel tijd kost om te maken. vooraf nam ik de kikkerbillen. Erg lekker maar persoonlijk vind ik dat de kikkerbillen zelf weinig smaak hebben en je het echt van de saus moet hebben. De saus is trouwens erg lekker! Als hoofdgerecht nam ik de duivenborst. Nog nooit gegeten maar rijk aan smaak. Als je niet van wild houdt, raad ik het af. Als dessert de Sabayon, erg lekker en zeker een aanrader! Bedankt voor de gastvrijheid en het heerlijke eten. Ik kom snel terug!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren na een wandeling door Utrecht dit leuke restaurant ontdekt, waar we om 17:25 binnen kwamen en waar het al bijna vol zat. Goed teken. Heel gezellig binnen en geen herrie.
1x cocq au vin besteld en 1x tournedos grand- mere, waarvan de bereiding 30 min. zou duren. Na 90 min. nog steeds niets!! en toen kwam de serveerster vertellen dat er iets was fout gegaan (vergeten). Er zou nu meteen aan gewerkt worden en nu zou het 10 min. duren!?! oké, geen punt, het was gezellig.De 10 min. werden er 30, dus 2 uur na binnenkomst kregen we de gerechten. Zag er mooi uit.\
De cocq au vin was goed, maar de tournedos was veel te gaar en leek 100% op draadjesvlees en in niets op biefstuk en de bladerdeeg van 1 cm. dik was alleen aan de buitenkant hard en verder nog alleen van smakeloos deeg.Omdat we al lang genoeg gewacht hadden, toch maar opgegeten en wat laten liggen om het aan te tonen. Er volgde vele excuses van de serveerster en niets van de kok!! maar wel 2 gratis koffie. sjonge.
Als ze het niet aankunnen, moeten ze dingen van de kaart halen.
Omdat het wel een leuk tentje is, proberen we het misschien nog eens, maar nu was het ver beneden peil.
De toiletten zijn ook niet meer van deze tijd en onderweg niet in de rommelige keuken kijken. Jammer.
Christina L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Pff, de ontvangst was ok, de tafeltjes ietwat krap maar allee. Wat echt tegenviel was de vis, doorbakken, droog en de calamares, alleen 1 hapje genomen en dat was het. Een lichtpuntje, de lamsrack was goed. Maar dan die lucht in het hele restaurant, oude olie en bij de toilet een geur van open riool. De prijs is redelijk maar nee niet weer.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Prettige ontvangst en bediening. Lekker gegeten voor een heel goede prijs (menu). Fijn dat er kraanwater beschikbaar is !
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Op een nazomerse avond gegeten bij Le Bibelot op het terras buiten. Binnen was het vrijwel leeg, maar het terras zat bijna helemaal vol. Dat in combinatie met de Oudegracht zorgde voor een gezellige en ontspannen atmosfeer. Wat ons direct op viel aan de menukaart was dat deze exact hetzelfde was als de vorige keer toen we hier gegeten hebben (winterperiode). Toch wel een tegenvaller, want op de website is sprake van een seizoenskaart, echter verandert deze niet mee met de seizoenen. De kikkerbilletjes en Pate du Jour vooraf smaakten gelukkig goed. Als hoofdgerecht hadden we de vismedaillions en gegrilde roodbaarsfilet. De vis was helaas wat droog en leek uit de diepvries te komen en niet vers van de markt. De smaak van de gerechten was nog redelijk, maar dit kwam met name door de sauzen. De friet en salade zou ik persoonlijk achterwege laten, deze voegen weinig toe. In plaats daarvan zouden extra groenten bij de hoofdgerechten gewenst zijn. De wijn, Pinot Blanc - Cave d'Ingersheim 2015, was goed en paste uitstekend bij de gerechten. De bediening was vriendelijk, maar niet bijzonder goed/slecht. Al met al hebben we een gezellige avond gehad, maar het eten viel ons helaas wat tegen, zeker na onze ervaring de vorige keer.
erik.takken .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij komen hier al 30 jaar zeker 10 keer per jaar. Wij hebben er nog nooit slecht gegeten. Bovendien zijn de prijzen van eten en wijn heel redelijk. Uitstekende ambiance en echt "value for money".
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Gezellige sfeer, gezellige bediening. Vriendin had als voorgerecht, meloen met ardennerham en ik had carpacio als voorgerecht. Als hoofdgerecht biefstuk in bladerdeeg en 3 verschillende soorten vis in kreeftensaus. Alles was zeer smakelijk en veel, heerlijke frites erbij. Heerlijke avond gehad, we gingen als laatste weg. Komen zeker terug!
Melody D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Dit is absoluut een verborgen parel in stad Utrecht!
Het restaurant verdient een prijs voor de beste en meest vriendelijke bediening van Utrecht.
We gaan wekelijks uiteten, in vrij uiteen lopende zaken omdat we van diversiteit houden.
Dit restaurant is een van onze favorieten.
Een romantische terras bij een mooi stuk van de oude Gracht.
Binnen is het erg Frans. Ik vind het persoonlijk knus en gezellig, vooral met de Franse muziek erbij waan je je voor even in Parijs!
Het eten is leuk voor de vriendelijke prijs wat je betaald. Mooie wijnen. Kortom een aanrader!

Wat ik graag wel als tip (opbouwende kritiek) zou willen mee geven:
maak de etalage/voorraam wat leger, zodat mensen vanaf buiten ook naar binnen kunnen kijken en naar binnen "gelokt" worden.
Iets meer maaltijdsalades of Franse tapas op de menu zou het bourgondisch Franse keuken ook in de zomer meer fris en toegankelijk kunnen maken voor een breder publiek.
Op de terras wat kaarsen op tafels en eventueel kleedjes of kussentjes (met een Franse uitstraling), dat geeft het terras een uitnodigender gevoel om te gaan zitten. Het is namelijk echt een heel mooi plek om te zitten!

Verder dank voor alle gastvrijheid gisteren, we hebben genoten!