Meer informatie over restaurant Le Bateau

Corine V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Edo R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heel erg lekker gegeten in dit knusse en goed ogende restaurant. We werden heel vriendelijk ontvangen, ook al waren we aan de vroege kant. De service is bijzonder goed en we zijn niets tekort gekomen.

De chef/eigenaar is nog even aangeschoven om een suggestie te doek voor de mixed grill. Hij had net een heerlijk stuk (spare)rib van een rund van de slager gekregen en raadde dit aan ipv de sparerib. Wat op het bord belandde was een heerlijk stuk vlees zoals ik niet vaak gezien heb. De eerste hap was als een soort hap in een wolk... wat een mals en heerlijk gemarineerd stuk vlees. Als je de kans krijgt... Ga ervoor en geniet!

Op het eerste oog lijkt het misschien niet zo, maar Le Bateau is een fancy restaurant met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Dit wil zeggen: een lage prijs voor een bijzondere en uitstekende kwaliteit.

Bezoek dit restaurant als je in de buurt bent!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Als we weer in Den Bosch logeren zullen we zeker terugkomen.
Leuk restaurant met gezellige entourage.
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen.
Daarna moesten we lang wachten op eerste gerecht, smaak was goed alleen een beetje karig.
Hoofdgerecht hebben we ook lang op moeten wachten.
De smaak was goed, alleen ook weer kleine porties met alleen rouwkost en geen verdere groenten. Dat kan wat uitgebreider.
1. Klein bakje friet erbij, zelf maar om extra bakje gevraagd.
Toetjes waren heerlijk.
Wij vonden bediening matig, ze gaven meer aandacht aan vaste klanten die daar vaker komen.
Al met al was het gezellig, maar voorlopig gaan wij daar niet meer heen.

Met vriendelijke groet,
Dirk
L. S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
ben met mijn gezin in le Bateau en we zijn verrast door de knusheid en gezelligheid van het restaurant...wel te voren gereserveerd en moet zeggen dat het menu ons geheel verrast heeft en goed in balans samengesteld. De bediening is uitstekend geen lange wachttijd en prijs/kwaliteit is prima. Aan te bevelen en tip altijd reserveren want het is klein en vol is vol.....prima restaurant!!!
Toine15 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Het was alweer een tijd geleden dat we bij Le Bateau waren geweest. Het is dan altijd even afwachten of je eenzelfde ervaring hebt dan de vorige keer. Want in ons geheugen was Le Bateau een fijn, klein, sfeervol en goed restaurant. En gelukkig is het dat nog steeds. Het thema boot en zee is in het hele interieur door getrokken. Doordat het klein is en de ruimte tussen de tafeltjes beperkt is het ook echt alsof je allemaal in (het zelfde) schuitje zit. Maar ook het eten was prima. We startte met een plankje variatie van kleine broodjes, olijf tapenade en serranoham. Daarna een heerlijke vissoep en de gambas. We hadden iets meer van de gambas verwacht. Deze waren klein en moest je goed zoeken tussen alle groente. Als hoofdgerecht hadden we de gevulde varkenshaas (lekkere combinatie) en het trio van biefstuk. Beetje vreemd dat er naast een stukje tournedos en entrecote ook varkenshaas in het trio zit (stond overigens ook wel zo op de kaart) Een stukje ossenhaas, ribeye of chateaubriand was beter op zijn plaats geweest. Lekker doorbakken friet, prima ! We miste hier wel wat groentes. Deze kwamen we nu alleen als garnering een beetje tegen. Dit is een beetje het nadeel als iets in je herinnering heel goed is geweest; dan ben je een volgende keer extra kritisch. Want het was echt wel oké. Zeker met de sympathieke bediening en de hele sfeer erom heen. Ook qua prijs/ kwaliteit verhouding zit Le Bateau aan de goede kant.
Bobbayens .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het is oprecht genieten. Vooral de "echte"Mexicaanse tomatensoep was overheerlijk. Ik zeg klein maar fijn met kwaliteit. Bedankt
Ammerzoden04 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag voor de 1e keer gegeten bij Le Bateau.
In 1 woord geweldig. Het is ook 'n aanrader om het verrassingsmenu te nemen. We hadden o.a. heerlijke vissoep en vis klaargemaakt op Thaise wijze. Vriendelijke bediening.
De baas komt persoonlijk 'n praatje met je maken aan je tafeltje. We gaan zeker nog 'n keer terug om te genieten van het lekkere eten.
Plasschaert .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een knus, gezellig restaurant met vlotte vriendelijke bediening en een goede prijs/kwaliteit verhouding. We hebben er lekker en gezellig gegeten.
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Even geen Korte Putstraat geweld, maar gewoon een uniek restaurantje voor de liefhebber gelegen in de Snellestraat.

Yves en zijn team ademen passie en staan klaar om je te verwennen met mooie gerechten (probeer hier zeker ook de gerechten buiten de kaart) en brengen je een bijzonder avondje uit eten.

We komen snel weer terug!
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Na zeven maanden toch de stap gezet om weer een hapje te gaan eten in het altijd sfeervolle restaurant Le Bateau. De kok/eigenaar was blij ons te zien en bood ons een drankje aan. De vorige keer ging er wat mis. Dit keer was alles prima. De oosterse garnalen uit de wok, de coquilles en de gamba's heerlijk. De mix grill bestond uit een mooi combinatie van: tournedos entrecote, kipfilet en varkenshaas. De bediening was als altijd weer lekker vlot.
DenBosch1234 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vandaag bij le bateau gegeten met een actiemenu uit een plaatselijke krant. €59,95 voor 2x een driegangenmenu met 2 drankjes per persoon. Als voorgerecht een carpaccio en een salade met zeevruchten en zalm. Carpaccio was ok, niet bijzonder maar prima. In de salade was geen zalm te bekennen. Dit gaven we aan bij de bediening. Even later kwam ze terug met de mededeling dat de chef zegt dat er wel zalm in zit. Daar moesten we het maar mee doen. Voor de rest wat surimi en een paar garnalen. Niet echt geweldig.
Als hoofdgerecht allebei een tournedos met rode wijnsaus en pepersaus. Vlees prima, saus slecht. Duidelijk saus uit een pakje. Rode wijnsaus ook erg zuur. Als toetje een dame blanche en mini grand dessert. Prima. Bij het afrekenen bleek dat er maar 1 drankje per persoon was inbegrepen. We hadden het verkeerd geïnterpreteerd volgens de bediening. Gewoon afrekenen dus. Voor het broodplankje dat we vooraf hadden gehad werd 6,50 gerekend. Dit was namelijk een luxere variant dan het plankje van 4,50 dat wel inbegrepen zou zijn geweest....ook gewoon afrekenen.
Je zou denken dat zo'n actie bedoeld is om mensen kennis te laten maken met je restaurant met de bedoeling dat ze nog eens terug komen. Wij komen in elk geval niet meer.
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Eerste kennismaking op advies van een goede vriendin. Ze heeft niets teveel gezegd. Zeer vriendelijk en gastvrij. Toevallig net vernieuwde bar en muurschildering. Goed dat we gereserveerd hadden, want alle tafeltjes waren bezet. We kwamen voor een lekker stuk vlees en zowel het Wagyu vlees uit Australië als de rib-eye waren voortreffelijk. De Rioja Riserva wijn uit 2010, die we van de kaart hadden uitgekozen, was in combinatie met het vlees perfect. Maar ook de rest van de menukaart zag er voortreffelijk uit, dus we komen zeker nog eens terug!
Mlvanderburgt .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Deze avond hadden ze moeite om alle gasten van eten te voorzien. Eén lid vh personeel was erg hulpvaardig en verzachte het wachten (~45 min. in naburige kroeg en later nog ruim 1 uur op hoofdgerecht) door zijn vriendelijkheid. Kalfshaas was aardig, maar niet overdreven lekker.
W66 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
We gaan met z'n drieën eten in Le Beteau, vooral druk met elkaar en minder op het eten gericht.
Maar toch.... er valt wel iets te zeggen over dit restaurant. We zitten op een mooi plekje aan het raam en worden informeel bediend.
Er staat geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ze kunnen de Thaise curry met vis ook bereiden zonder vis. Fijn voor de gelegenheid, maar een gerecht zonder vis is nog niet een volwaardig vegetarisch gerecht. Echter wordt de curry wel geserveerd met vis?! De bediening reageert op mijn opmerking hierover 'dit was toch duidelijk doorgegeven', maar had zelf wat mij betreft zelf ook wel even in de kom kunnen kijken. De nieuwe curry werd snel geserveerd, maar je loopt toch snel een half bord achter... minder leuk. Het eten was smakelijk, niet alleen van mij maar ook van mijn tafelgenoten. Ik kom hier zeker nog eens terug als ze een volwaardig vega gerecht(en) op de kaart hebben staan.
Marian H.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Een beetje aarzelend een reservering bij Le Bateau geplaatst, gezien de negatieve recensies op Iens. Maar het is oudejaarsavond en veel restaurants waren gesloten.
We begonnen met een valse start: we moesten bij andere gasten aanschuiven. Dit was een oudejaarsgebruik van het restaurant en zou reuze gezellig zijn. Dit overviel ons behoorlijk. We hadden liever een privé plekje gehad. En anders graag van tevoren dit op de site van het restaurant gelezen, zodat we ons hier op hadden kunnen instellen.
Later werd er ons alsnog een tafel voor twee aangeboden, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
De bediening was vlot en vriendelijk, ondanks de grote drukte. En het eten heerlijk: een Mexicaanse tomatensoep,2x een heerlijk malse ribeye en de huisgemaakte witte chocolade -cheesecake verrukkelijk.
Alleen de muziek naar onze smaak iets te luid.
Maar al met al zeker een restaurant om nog eens naar terug te gaan.

Jos W.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Al ruim vijf jaar komen we met enige regelmaat in dit restaurant. We hebben er altijd goed en gezellig gegeten. Gisteren ging het echter mis. Het lijkt wel of er sinds een tijd een andere eigenaar is. We waren voor ons doen laat en wilden alleen een hoofdgerecht. Mijn partner bestelde trio van lam. Hij kreeg echter niet drie maar twee soorten klaar gemaakt lamsvlees. Hij vroeg meteen waarom dat zo was. De serveersters vroeg dit na in de keuken en kwam met de mededeling dat de derde variant op was. Hij zei meteen dat dat een vreemde gang van zaken was en dat hij zoiets graag direct bij de bestelling had gehoord. Het eten was verder prima. Toen de rekening op tafel kwam, kon mijn partner het niet laten om te zeggen dat hij nooit meer terugkwam. Binnen enkele seconden stond de absoluut niet bescheiden chef-kok bij ons. Hij verontschuldigde zich even voor wat er gebeurd was en zei vervolgens dat mijn partner wel erg overtrokken reageerde. Als we dan toch niet meer terugkwamen hoefden wij ook niets te betalen. Dat wilden we niet. Uiteindelijk kregen we de glazen huiswijn (die trouwens heel prima is) van de zaak. Bij het afscheid natuurlijk een hand en werd er tot ziens gezegd. Of dat het geval gaat worden moeten we nog bezien.
Spohie .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Gereserveerd, bij aankomst uur moeten wachten op tafel, vervolgens uur gewacht op voorgerecht, uur op hoofdgerecht...ondertussen kreeg bevriende groep mensen gerecht na gerecht terwijl zij een uur na ons aan tafel gingen! Eten viel tegen. Droge kabeljauw.
Lenneke T.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
De bediening was waardeloos. We kregen de vraag bij binnenkomst of we brood wilde. Vervolgens hebben we er twee keer om moeten vragen en toen werd het geserveerd bij het eerste gerecht. We bestelden witte wijn, ze kwam met rode wijn aanzetten... we moesten steeds heel lang wachten. We vroegen of de koffie niet met het nagerecht geserveerd kon worden, dit deed ze toch. Nou ja, zo ging het de hele tijd door. Geen aandacht, een van de serveersters was voor het eerst. De kok had blijkbaar alle tijd want die zat steeds bij een gast in de zaak.