Meer informatie over restaurant Le Bateau

Service7,3/10
Decor8/10
Bobbayens . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het is oprecht genieten. Vooral de "echte"Mexicaanse tomatensoep was overheerlijk. Ik zeg klein maar fijn met kwaliteit. Bedankt
Ammerzoden04 . Fijnproever (7 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag voor de 1e keer gegeten bij Le Bateau.
In 1 woord geweldig. Het is ook 'n aanrader om het verrassingsmenu te nemen. We hadden o.a. heerlijke vissoep en vis klaargemaakt op Thaise wijze. Vriendelijke bediening.
De baas komt persoonlijk 'n praatje met je maken aan je tafeltje. We gaan zeker nog 'n keer terug om te genieten van het lekkere eten.
Plasschaert . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een knus, gezellig restaurant met vlotte vriendelijke bediening en een goede prijs/kwaliteit verhouding. We hebben er lekker en gezellig gegeten.
Julian V. Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Even geen Korte Putstraat geweld, maar gewoon een uniek restaurantje voor de liefhebber gelegen in de Snellestraat.

Yves en zijn team ademen passie en staan klaar om je te verwennen met mooie gerechten (probeer hier zeker ook de gerechten buiten de kaart) en brengen je een bijzonder avondje uit eten.

We komen snel weer terug!
Jos W. Gastronoom (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Na zeven maanden toch de stap gezet om weer een hapje te gaan eten in het altijd sfeervolle restaurant Le Bateau. De kok/eigenaar was blij ons te zien en bood ons een drankje aan. De vorige keer ging er wat mis. Dit keer was alles prima. De oosterse garnalen uit de wok, de coquilles en de gamba's heerlijk. De mix grill bestond uit een mooi combinatie van: tournedos entrecote, kipfilet en varkenshaas. De bediening was als altijd weer lekker vlot.
DenBosch1234 . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vandaag bij le bateau gegeten met een actiemenu uit een plaatselijke krant. €59,95 voor 2x een driegangenmenu met 2 drankjes per persoon. Als voorgerecht een carpaccio en een salade met zeevruchten en zalm. Carpaccio was ok, niet bijzonder maar prima. In de salade was geen zalm te bekennen. Dit gaven we aan bij de bediening. Even later kwam ze terug met de mededeling dat de chef zegt dat er wel zalm in zit. Daar moesten we het maar mee doen. Voor de rest wat surimi en een paar garnalen. Niet echt geweldig.
Als hoofdgerecht allebei een tournedos met rode wijnsaus en pepersaus. Vlees prima, saus slecht. Duidelijk saus uit een pakje. Rode wijnsaus ook erg zuur. Als toetje een dame blanche en mini grand dessert. Prima. Bij het afrekenen bleek dat er maar 1 drankje per persoon was inbegrepen. We hadden het verkeerd geïnterpreteerd volgens de bediening. Gewoon afrekenen dus. Voor het broodplankje dat we vooraf hadden gehad werd 6,50 gerekend. Dit was namelijk een luxere variant dan het plankje van 4,50 dat wel inbegrepen zou zijn geweest....ook gewoon afrekenen.
Je zou denken dat zo'n actie bedoeld is om mensen kennis te laten maken met je restaurant met de bedoeling dat ze nog eens terug komen. Wij komen in elk geval niet meer.
Diana V. Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Eerste kennismaking op advies van een goede vriendin. Ze heeft niets teveel gezegd. Zeer vriendelijk en gastvrij. Toevallig net vernieuwde bar en muurschildering. Goed dat we gereserveerd hadden, want alle tafeltjes waren bezet. We kwamen voor een lekker stuk vlees en zowel het Wagyu vlees uit Australië als de rib-eye waren voortreffelijk. De Rioja Riserva wijn uit 2010, die we van de kaart hadden uitgekozen, was in combinatie met het vlees perfect. Maar ook de rest van de menukaart zag er voortreffelijk uit, dus we komen zeker nog eens terug!
Mlvanderburgt . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Deze avond hadden ze moeite om alle gasten van eten te voorzien. Eén lid vh personeel was erg hulpvaardig en verzachte het wachten (~45 min. in naburige kroeg en later nog ruim 1 uur op hoofdgerecht) door zijn vriendelijkheid. Kalfshaas was aardig, maar niet overdreven lekker.
W66 . Gastronoom (15 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
We gaan met z'n drieën eten in Le Beteau, vooral druk met elkaar en minder op het eten gericht.
Maar toch.... er valt wel iets te zeggen over dit restaurant. We zitten op een mooi plekje aan het raam en worden informeel bediend.
Er staat geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ze kunnen de Thaise curry met vis ook bereiden zonder vis. Fijn voor de gelegenheid, maar een gerecht zonder vis is nog niet een volwaardig vegetarisch gerecht. Echter wordt de curry wel geserveerd met vis?! De bediening reageert op mijn opmerking hierover 'dit was toch duidelijk doorgegeven', maar had zelf wat mij betreft zelf ook wel even in de kom kunnen kijken. De nieuwe curry werd snel geserveerd, maar je loopt toch snel een half bord achter... minder leuk. Het eten was smakelijk, niet alleen van mij maar ook van mijn tafelgenoten. Ik kom hier zeker nog eens terug als ze een volwaardig vega gerecht(en) op de kaart hebben staan.
Marian H. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Een beetje aarzelend een reservering bij Le Bateau geplaatst, gezien de negatieve recensies op Iens. Maar het is oudejaarsavond en veel restaurants waren gesloten.
We begonnen met een valse start: we moesten bij andere gasten aanschuiven. Dit was een oudejaarsgebruik van het restaurant en zou reuze gezellig zijn. Dit overviel ons behoorlijk. We hadden liever een privé plekje gehad. En anders graag van tevoren dit op de site van het restaurant gelezen, zodat we ons hier op hadden kunnen instellen.
Later werd er ons alsnog een tafel voor twee aangeboden, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
De bediening was vlot en vriendelijk, ondanks de grote drukte. En het eten heerlijk: een Mexicaanse tomatensoep,2x een heerlijk malse ribeye en de huisgemaakte witte chocolade -cheesecake verrukkelijk.
Alleen de muziek naar onze smaak iets te luid.
Maar al met al zeker een restaurant om nog eens naar terug te gaan.

Jos W. Gastronoom (13 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Al ruim vijf jaar komen we met enige regelmaat in dit restaurant. We hebben er altijd goed en gezellig gegeten. Gisteren ging het echter mis. Het lijkt wel of er sinds een tijd een andere eigenaar is. We waren voor ons doen laat en wilden alleen een hoofdgerecht. Mijn partner bestelde trio van lam. Hij kreeg echter niet drie maar twee soorten klaar gemaakt lamsvlees. Hij vroeg meteen waarom dat zo was. De serveersters vroeg dit na in de keuken en kwam met de mededeling dat de derde variant op was. Hij zei meteen dat dat een vreemde gang van zaken was en dat hij zoiets graag direct bij de bestelling had gehoord. Het eten was verder prima. Toen de rekening op tafel kwam, kon mijn partner het niet laten om te zeggen dat hij nooit meer terugkwam. Binnen enkele seconden stond de absoluut niet bescheiden chef-kok bij ons. Hij verontschuldigde zich even voor wat er gebeurd was en zei vervolgens dat mijn partner wel erg overtrokken reageerde. Als we dan toch niet meer terugkwamen hoefden wij ook niets te betalen. Dat wilden we niet. Uiteindelijk kregen we de glazen huiswijn (die trouwens heel prima is) van de zaak. Bij het afscheid natuurlijk een hand en werd er tot ziens gezegd. Of dat het geval gaat worden moeten we nog bezien.
Spohie . Bourgondiër (2 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Gereserveerd, bij aankomst uur moeten wachten op tafel, vervolgens uur gewacht op voorgerecht, uur op hoofdgerecht...ondertussen kreeg bevriende groep mensen gerecht na gerecht terwijl zij een uur na ons aan tafel gingen! Eten viel tegen. Droge kabeljauw.
LucienIens . Gastronoom (25 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Met twee personen hier gegeten op een woensdagavond. Lekker rustig. Zeer bijzondere inrichting (daar eigenlijk ook het restaurant op uitgezocht).
Naast de kaart was er een 'enorme waslijst' met gerechten buiten de kaart. Dit lijkt misschien sympathiek, maar het onthouden hiervan is voor mij als klant niet te doen. Daarnaast komt het op ons over alsof er van alles nog heel veel restjes over zijn en dat ze het kwijt moeten. Het eten dat later komt bevestig: "concentreer en specialiseer je op enkele dingen in plaats dat je heel veel wil aanbieden en het allemaal net niet is"
Afijn bediening was aardig, meedenkend etc. Tempo konden we zelf bepalen, konden naar buiten op het bankje gaan zitten (1 roker) met drankje en als je terugkwam stond niet het eten al koud te worden.
De smaak (valt er over te twisten ?) was matig. Sommige delen van het diner waren vrij vlak, hetgeen werd verborgen door saus of (veel) peper.
Onze conclusie is dat het de kwaliteit heeft van een redelijk eetcafé, maar de prijzen van een restaurant.
Proever2610 . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Onverwacht met een grote groep overgeplaatst vanaf een ander restaurant dat onverwacht een weekend moest sluiten. Beetje bezorgd gezien de laatste negatieve reacties op iens. Echter onze ervaring is helemaal anders: super flexibele attente aardige bediening. Prima eten. Goede kwaliteit van vis en vlees. Prijs/kwaliteit prima!
Loes V. Gastronoom (11 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Met een grotere groep gaan eten in dit kleine, knusse, gezellige restaurantje. Tijdens de reservering zei de meneer aan de telefoon dat het wel moest gaan lukken. Eenmaal daar binnen zat er 1 persoon in het gangpad waardoor iedereen achter je langs moest. Niet heel prettig omdat deze persoon niet geheel onder de tafel kon zitten met haar benen omdat er een tafelpoot in de weg zat.
We kregen veel gerechten te horen die niet op de kaart stonden maar waar we wel voor konden kiezen, resultaat; het moest vaak herhaald worden omdat in een vrij hoog tempo opgenoemd werd en de mensen aan de andere zijde van de tafel het moeilijk konden verstaan.
Het voorgerecht werd vrij snel geserveerd, wat lekker was maar niet heel speciaal. Daarna bijna een uur moeten wachten op het hoofdgerecht terwijl we als eerste binnen zaten. De Matelot (3 verschillende soorten vis) als hoofdgerecht gekozen maar erg saai, weinig smaak en er wordt andere vis geserveerd dan wat op de menukaart staat. Toen wij dit aangaven bij de serveerster reageerde ze heel geïrriteerd en kwam de kok er nog even bij om uit te leggen hoe en wat. Een, naar mijn mening, slap verhaal over inkoop maar we kregen een goedkopere vis op ons bord dan dat op de menukaart stond en er werd niets met de prijs gedaan. Vanaf dat moment was de serveerster snel geïrriteerd. 2x nog om een, al besteld, drankje moeten vragen wat ze vergeten waren.
Al met al zal ik hier niet snel terug gaan.
Victor K. Gastronoom (70 recensies) 2,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gewoon eens lekker uit eten op een "door de weekse dag". Het liep anders. Een ervaring zoals wij in elk geval nog nooit hebben meegemaakt. Het begon al bij het voorgerecht 1 x halve kreeft en 1 x mosselen. Het vinden van de eetbare kreeft was als het zoeken naar een speld in een hooiberg. De mosselen daarentegen waren een enorme berg zonder ook maar iets erbij. Maar het kan nog erger. Daar kwamen we bij het hoofdgerecht achter. Trio van biefstuk op Japanse wijze. Onaangenaam verrast waren we toen we bij de trio biefstuk een stuk varkenshaas aantroffen. De biefstuk was op Hollandse wijze bereid en was werkelijk ONEETBAAR door de ongekende hoeveelheid peper. De serveerster heeft beide borden meegenomen naar de kok die zeer ontstemd en behoorlijk geagiteerd bij onze tafel kwam vertellen dat er peper op vlees hoorde. M.a.w. waar haalden wij de euvele moed vandaan om te klagen. Na nog wat zeer on-klantvriendelijk gemorrel werd met een chagrijnig gezicht gevraagd of hij nog iets voor ons klaar moest maken. Nee dank u beleefd.........
Gijs H. Gastronoom (32 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Dankzij een reserveringsmisverstand terecht gekomen bij Le Bateau. Keurig ontvangen door de gastheer, die ons tijdens het wachten op een tafel bij het Café ernaast al van een hapje voorzag. De steaktartaar vooraf was goed op smaak, jammer dat er geen rauw eitje in mag in Nederland. Het hoofdgerecht (trio van biefstuk) was erg lekker, al had het naar mijn smaak iets roder mogen zijn. Jammer dat de wijn (één van de vier aangeboden rode wijnen op de kaart) niet op voorraad was, dit werd echter direct opgelost door een andere fles te serveren die niet op de kaart stond.
Ambiance was erg gezellig, mede door troubadour Robert die de avond van een muzikale omlijsting voorzag. Een compliment voor de bediening, die erg vlot en professioneel te werk gingen. Aanrader voor een gezellig, no-nonsense avondje uit voor een leuke prijs.
Nancy G. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Het eten is heerlijk, weet niet wat het lekkerste gerecht is. Wij hebben vaker bij Le Bateau gegeten en het wordt qua eten steeds beter. Qua bediening kan het echt beter. Wij vinden het niet erg om te wachten maar na zeker 10 minuten en geen drinken en geen menukaart aangeboden te hebben gekregen zit je niet echt meer op je gemak. Na de bestelling te hebben opgegeven kregen we het brood bijna na het voorgerecht terwijl wij het echter ervoor hebben gevraagd. Verder was de bediening wel vriendelijk.
Wilma J. Gastronoom (88 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Met lekker weer op het terras van Le Bateau gezeten. Kwaliteit van het eten was prima, maar de service is echt bedroevend aan de start. Lang wachten op het eten, geen attente bediening voor de drankjes. Interieur inmiddels wel wat aangepast, maar wat sobertjes binnen.
Erik12334 . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Wij hebben ons voor de 2e keer heerlijk laten verassen bij le Bateau. De gerechten zijn stuk voor stuk vers en heel erg lekker. Via via hier terecht gekomen. Wat ons betreft echt een aanrader als je lekker wilt eten.