Le Bateau

- Diner vanaf 16:00

7,1
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Le Bateau is een absolute aanrader.
Yves is een topper en het eten is van absolute sterrenklasse.
Leuke entourage en alles klipt gewoon
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hebben lekker gegeten. Komen zeker nog een keer terug. Was gezellig.
Antoon M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Het was een heel drukke maar gezellige oudejaarsavond . Yves bedankt voor de port.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Erg verbaasd over de positieve recensies hier. Ik vind het zeer, zeer matig. Lang wachten (om 19.00 uur gereserveerd en dan om 19.39 uur de kaart pas gekregen) Druk en benauwd binnen, op iedere vierkante meter staat een tafeltje. Wil je naar het toilet dan moet je je medegasten storen om er te komen. Er is maar één toilet, voor heren en dames. Een vies toilet. Het eten is echt niet bijzonder. Als ik een stukje vis van de Lidl koop en bak is het lekkerder. Druk en rumoerig, zeker als er een groep zit. Geen vegetarische gerechten op de kaart. En de wijn is vies. Kortom; niet voor herhaling vatbaar.
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Mijn tafelgenoten bestelden één of ander stuk rundvlees. De serveerster vroeg of we het gewone wilden of vlees van een koe die voor de slacht was gemasseerd. Natuurlijk wilden zij een zo stressloos mogelijke dood voor het dier en kozen de tweede optie. Bij het afrekenen bleek dit vlees twee maal zo duur te zijn als de andere vleesgerechten op de kaart!! Rond de 40 euro! Belachelijk dat dit niet aan ons was medegedeeld van tevoren! Het is al een tijd geleden dat ik bij dit restaurant was, maar ik heb nu pas tijd om een reactie te schrijven. Omdat het zo'n slechte ervaring was wil ik het toch wel graag kwijt. En natuurlijk gaan we er nooit meer terug. Genoeg eerlijke restaurants in Den Bosch!
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Edo R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heel erg lekker gegeten in dit knusse en goed ogende restaurant. We werden heel vriendelijk ontvangen, ook al waren we aan de vroege kant. De service is bijzonder goed en we zijn niets tekort gekomen.

De chef/eigenaar is nog even aangeschoven om een suggestie te doek voor de mixed grill. Hij had net een heerlijk stuk (spare)rib van een rund van de slager gekregen en raadde dit aan ipv de sparerib. Wat op het bord belandde was een heerlijk stuk vlees zoals ik niet vaak gezien heb. De eerste hap was als een soort hap in een wolk... wat een mals en heerlijk gemarineerd stuk vlees. Als je de kans krijgt... Ga ervoor en geniet!

Op het eerste oog lijkt het misschien niet zo, maar Le Bateau is een fancy restaurant met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Dit wil zeggen: een lage prijs voor een bijzondere en uitstekende kwaliteit.

Bezoek dit restaurant als je in de buurt bent!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Als we weer in Den Bosch logeren zullen we zeker terugkomen.
Leuk restaurant met gezellige entourage.
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen.
Daarna moesten we lang wachten op eerste gerecht, smaak was goed alleen een beetje karig.
Hoofdgerecht hebben we ook lang op moeten wachten.
De smaak was goed, alleen ook weer kleine porties met alleen rouwkost en geen verdere groenten. Dat kan wat uitgebreider.
1. Klein bakje friet erbij, zelf maar om extra bakje gevraagd.
Toetjes waren heerlijk.
Wij vonden bediening matig, ze gaven meer aandacht aan vaste klanten die daar vaker komen.
Al met al was het gezellig, maar voorlopig gaan wij daar niet meer heen.

Met vriendelijke groet,
Dirk
L. S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
ben met mijn gezin in le Bateau en we zijn verrast door de knusheid en gezelligheid van het restaurant...wel te voren gereserveerd en moet zeggen dat het menu ons geheel verrast heeft en goed in balans samengesteld. De bediening is uitstekend geen lange wachttijd en prijs/kwaliteit is prima. Aan te bevelen en tip altijd reserveren want het is klein en vol is vol.....prima restaurant!!!
toine15 B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Het was alweer een tijd geleden dat we bij Le Bateau waren geweest. Het is dan altijd even afwachten of je eenzelfde ervaring hebt dan de vorige keer. Want in ons geheugen was Le Bateau een fijn, klein, sfeervol en goed restaurant. En gelukkig is het dat nog steeds. Het thema boot en zee is in het hele interieur door getrokken. Doordat het klein is en de ruimte tussen de tafeltjes beperkt is het ook echt alsof je allemaal in (het zelfde) schuitje zit. Maar ook het eten was prima. We startte met een plankje variatie van kleine broodjes, olijf tapenade en serranoham. Daarna een heerlijke vissoep en de gambas. We hadden iets meer van de gambas verwacht. Deze waren klein en moest je goed zoeken tussen alle groente. Als hoofdgerecht hadden we de gevulde varkenshaas (lekkere combinatie) en het trio van biefstuk. Beetje vreemd dat er naast een stukje tournedos en entrecote ook varkenshaas in het trio zit (stond overigens ook wel zo op de kaart) Een stukje ossenhaas, ribeye of chateaubriand was beter op zijn plaats geweest. Lekker doorbakken friet, prima ! We miste hier wel wat groentes. Deze kwamen we nu alleen als garnering een beetje tegen. Dit is een beetje het nadeel als iets in je herinnering heel goed is geweest; dan ben je een volgende keer extra kritisch. Want het was echt wel oké. Zeker met de sympathieke bediening en de hele sfeer erom heen. Ook qua prijs/ kwaliteit verhouding zit Le Bateau aan de goede kant.
bobbayens .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het is oprecht genieten. Vooral de "echte"Mexicaanse tomatensoep was overheerlijk. Ik zeg klein maar fijn met kwaliteit. Bedankt
Ammerzoden04 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vandaag voor de 1e keer gegeten bij Le Bateau.
In 1 woord geweldig. Het is ook 'n aanrader om het verrassingsmenu te nemen. We hadden o.a. heerlijke vissoep en vis klaargemaakt op Thaise wijze. Vriendelijke bediening.
De baas komt persoonlijk 'n praatje met je maken aan je tafeltje. We gaan zeker nog 'n keer terug om te genieten van het lekkere eten.
plasschaert .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een knus, gezellig restaurant met vlotte vriendelijke bediening en een goede prijs/kwaliteit verhouding. We hebben er lekker en gezellig gegeten.
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Even geen Korte Putstraat geweld, maar gewoon een uniek restaurantje voor de liefhebber gelegen in de Snellestraat.

Yves en zijn team ademen passie en staan klaar om je te verwennen met mooie gerechten (probeer hier zeker ook de gerechten buiten de kaart) en brengen je een bijzonder avondje uit eten.

We komen snel weer terug!
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Na zeven maanden toch de stap gezet om weer een hapje te gaan eten in het altijd sfeervolle restaurant Le Bateau. De kok/eigenaar was blij ons te zien en bood ons een drankje aan. De vorige keer ging er wat mis. Dit keer was alles prima. De oosterse garnalen uit de wok, de coquilles en de gamba's heerlijk. De mix grill bestond uit een mooi combinatie van: tournedos entrecote, kipfilet en varkenshaas. De bediening was als altijd weer lekker vlot.
DenBosch1234 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vandaag bij le bateau gegeten met een actiemenu uit een plaatselijke krant. €59,95 voor 2x een driegangenmenu met 2 drankjes per persoon. Als voorgerecht een carpaccio en een salade met zeevruchten en zalm. Carpaccio was ok, niet bijzonder maar prima. In de salade was geen zalm te bekennen. Dit gaven we aan bij de bediening. Even later kwam ze terug met de mededeling dat de chef zegt dat er wel zalm in zit. Daar moesten we het maar mee doen. Voor de rest wat surimi en een paar garnalen. Niet echt geweldig.
Als hoofdgerecht allebei een tournedos met rode wijnsaus en pepersaus. Vlees prima, saus slecht. Duidelijk saus uit een pakje. Rode wijnsaus ook erg zuur. Als toetje een dame blanche en mini grand dessert. Prima. Bij het afrekenen bleek dat er maar 1 drankje per persoon was inbegrepen. We hadden het verkeerd geïnterpreteerd volgens de bediening. Gewoon afrekenen dus. Voor het broodplankje dat we vooraf hadden gehad werd 6,50 gerekend. Dit was namelijk een luxere variant dan het plankje van 4,50 dat wel inbegrepen zou zijn geweest....ook gewoon afrekenen.
Je zou denken dat zo'n actie bedoeld is om mensen kennis te laten maken met je restaurant met de bedoeling dat ze nog eens terug komen. Wij komen in elk geval niet meer.
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Eerste kennismaking op advies van een goede vriendin. Ze heeft niets teveel gezegd. Zeer vriendelijk en gastvrij. Toevallig net vernieuwde bar en muurschildering. Goed dat we gereserveerd hadden, want alle tafeltjes waren bezet. We kwamen voor een lekker stuk vlees en zowel het Wagyu vlees uit Australië als de rib-eye waren voortreffelijk. De Rioja Riserva wijn uit 2010, die we van de kaart hadden uitgekozen, was in combinatie met het vlees perfect. Maar ook de rest van de menukaart zag er voortreffelijk uit, dus we komen zeker nog eens terug!
mlvanderburgt .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Deze avond hadden ze moeite om alle gasten van eten te voorzien. Eén lid vh personeel was erg hulpvaardig en verzachte het wachten (~45 min. in naburige kroeg en later nog ruim 1 uur op hoofdgerecht) door zijn vriendelijkheid. Kalfshaas was aardig, maar niet overdreven lekker.
W66 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
We gaan met z'n drieën eten in Le Beteau, vooral druk met elkaar en minder op het eten gericht.
Maar toch.... er valt wel iets te zeggen over dit restaurant. We zitten op een mooi plekje aan het raam en worden informeel bediend.
Er staat geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ze kunnen de Thaise curry met vis ook bereiden zonder vis. Fijn voor de gelegenheid, maar een gerecht zonder vis is nog niet een volwaardig vegetarisch gerecht. Echter wordt de curry wel geserveerd met vis?! De bediening reageert op mijn opmerking hierover 'dit was toch duidelijk doorgegeven', maar had zelf wat mij betreft zelf ook wel even in de kom kunnen kijken. De nieuwe curry werd snel geserveerd, maar je loopt toch snel een half bord achter... minder leuk. Het eten was smakelijk, niet alleen van mij maar ook van mijn tafelgenoten. Ik kom hier zeker nog eens terug als ze een volwaardig vega gerecht(en) op de kaart hebben staan.