Le Bateau

Snellestraat 52 5211 EN Den Bosch Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

Wiebe L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Brenda K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Prima gegeten, alleen het toetje (ijs verassing) stelde niks voor. Dat stopte je in je holle kies. We waren erg vroeg, er was waarschijnlijk een van de dochtertjes van de eigenaar die ons in het begin bediende (jaar of 7). Dat deed ze heel lief, maar kwalitatief is dat natuurlijk wat anders. Voor ons was het geen probleem.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
zeer gastvrije bediening en prima eten, Volgende keer ga ik met mijn vriendin
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Al regelmatig geweest. Vaak een surprisemenu. Super qua prijs/kwaliteitverhouding. De huiswijn is een lekkere Chardonay. Lekker dessertwijntje bij de laatste gang. Heerlijk van genoten. We gaan zeker terugkomen.
Conny M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Leuk, klein restaurant. Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. Wij komen hier beslist nog eens terug.
Marleen D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
De kok doet top zijn werk, echt heel lekker allemaal! Ga zo door! qua aandacht van de bediening kan het een stuk beter, bekende gasten krijgen veel aandacht maar onbekende gasten vergeten ze, jammer
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Maar wel iets te joviaal, mijns inziens: meteen tutoyeren en hoewel het eten netjes werd opgediend, is alleen bij het voorgerecht van het surprisemenu verteld wat we daadwerlijkelijk gingen eten. Bij de overige gangen is het neergezet en dat was het, wat wij allen erg vreemd vonden.
Astrid W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
De bediening was prima, maar de ontvangst was waardeloos. We waren wat later dan de gereserveerde tijd en werden onbeschoft terecht gewezen. Het was inderdaad niet goed dat we Te laat aan kwamen, maar er zijn subtielere manieren om dat kenbaar te maken. Het eten was heerlijk en de bediening de rest van de avond was prima.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Le Bateau is een absolute aanrader.
Yves is een topper en het eten is van absolute sterrenklasse.
Leuke entourage en alles klipt gewoon
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hebben lekker gegeten. Komen zeker nog een keer terug. Was gezellig.
Antoon M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Het was een heel drukke maar gezellige oudejaarsavond . Yves bedankt voor de port.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Erg verbaasd over de positieve recensies hier. Ik vind het zeer, zeer matig. Lang wachten (om 19.00 uur gereserveerd en dan om 19.39 uur de kaart pas gekregen) Druk en benauwd binnen, op iedere vierkante meter staat een tafeltje. Wil je naar het toilet dan moet je je medegasten storen om er te komen. Er is maar één toilet, voor heren en dames. Een vies toilet. Het eten is echt niet bijzonder. Als ik een stukje vis van de Lidl koop en bak is het lekkerder. Druk en rumoerig, zeker als er een groep zit. Geen vegetarische gerechten op de kaart. En de wijn is vies. Kortom; niet voor herhaling vatbaar.
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Mijn tafelgenoten bestelden één of ander stuk rundvlees. De serveerster vroeg of we het gewone wilden of vlees van een koe die voor de slacht was gemasseerd. Natuurlijk wilden zij een zo stressloos mogelijke dood voor het dier en kozen de tweede optie. Bij het afrekenen bleek dit vlees twee maal zo duur te zijn als de andere vleesgerechten op de kaart!! Rond de 40 euro! Belachelijk dat dit niet aan ons was medegedeeld van tevoren! Het is al een tijd geleden dat ik bij dit restaurant was, maar ik heb nu pas tijd om een reactie te schrijven. Omdat het zo'n slechte ervaring was wil ik het toch wel graag kwijt. En natuurlijk gaan we er nooit meer terug. Genoeg eerlijke restaurants in Den Bosch!
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Edo R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heel erg lekker gegeten in dit knusse en goed ogende restaurant. We werden heel vriendelijk ontvangen, ook al waren we aan de vroege kant. De service is bijzonder goed en we zijn niets tekort gekomen.

De chef/eigenaar is nog even aangeschoven om een suggestie te doek voor de mixed grill. Hij had net een heerlijk stuk (spare)rib van een rund van de slager gekregen en raadde dit aan ipv de sparerib. Wat op het bord belandde was een heerlijk stuk vlees zoals ik niet vaak gezien heb. De eerste hap was als een soort hap in een wolk... wat een mals en heerlijk gemarineerd stuk vlees. Als je de kans krijgt... Ga ervoor en geniet!

Op het eerste oog lijkt het misschien niet zo, maar Le Bateau is een fancy restaurant met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Dit wil zeggen: een lage prijs voor een bijzondere en uitstekende kwaliteit.

Bezoek dit restaurant als je in de buurt bent!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Als we weer in Den Bosch logeren zullen we zeker terugkomen.
Leuk restaurant met gezellige entourage.
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen.
Daarna moesten we lang wachten op eerste gerecht, smaak was goed alleen een beetje karig.
Hoofdgerecht hebben we ook lang op moeten wachten.
De smaak was goed, alleen ook weer kleine porties met alleen rouwkost en geen verdere groenten. Dat kan wat uitgebreider.
1. Klein bakje friet erbij, zelf maar om extra bakje gevraagd.
Toetjes waren heerlijk.
Wij vonden bediening matig, ze gaven meer aandacht aan vaste klanten die daar vaker komen.
Al met al was het gezellig, maar voorlopig gaan wij daar niet meer heen.

Met vriendelijke groet,
Dirk
L. S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
ben met mijn gezin in le Bateau en we zijn verrast door de knusheid en gezelligheid van het restaurant...wel te voren gereserveerd en moet zeggen dat het menu ons geheel verrast heeft en goed in balans samengesteld. De bediening is uitstekend geen lange wachttijd en prijs/kwaliteit is prima. Aan te bevelen en tip altijd reserveren want het is klein en vol is vol.....prima restaurant!!!
toine15 B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Het was alweer een tijd geleden dat we bij Le Bateau waren geweest. Het is dan altijd even afwachten of je eenzelfde ervaring hebt dan de vorige keer. Want in ons geheugen was Le Bateau een fijn, klein, sfeervol en goed restaurant. En gelukkig is het dat nog steeds. Het thema boot en zee is in het hele interieur door getrokken. Doordat het klein is en de ruimte tussen de tafeltjes beperkt is het ook echt alsof je allemaal in (het zelfde) schuitje zit. Maar ook het eten was prima. We startte met een plankje variatie van kleine broodjes, olijf tapenade en serranoham. Daarna een heerlijke vissoep en de gambas. We hadden iets meer van de gambas verwacht. Deze waren klein en moest je goed zoeken tussen alle groente. Als hoofdgerecht hadden we de gevulde varkenshaas (lekkere combinatie) en het trio van biefstuk. Beetje vreemd dat er naast een stukje tournedos en entrecote ook varkenshaas in het trio zit (stond overigens ook wel zo op de kaart) Een stukje ossenhaas, ribeye of chateaubriand was beter op zijn plaats geweest. Lekker doorbakken friet, prima ! We miste hier wel wat groentes. Deze kwamen we nu alleen als garnering een beetje tegen. Dit is een beetje het nadeel als iets in je herinnering heel goed is geweest; dan ben je een volgende keer extra kritisch. Want het was echt wel oké. Zeker met de sympathieke bediening en de hele sfeer erom heen. Ook qua prijs/ kwaliteit verhouding zit Le Bateau aan de goede kant.
bobbayens .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het is oprecht genieten. Vooral de "echte"Mexicaanse tomatensoep was overheerlijk. Ik zeg klein maar fijn met kwaliteit. Bedankt