Le Bateau

Service5,6/10
Decor6,8/10
Riena V. Gastronoom (19 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na alle recensies die we hebben gelezen zijn we vreselijk geschrokken en hadden we angst om weer bij le Bateau te gaan eten. Maar de spareribs zaten nog steeds in mijn gedachten van de vorige keer (lekkerder had ik ze nog niet gehad) en we zijn de uitdaging toch maar aangegaan. Ze waren wederom héérlijk! De bediening was niets op aan te merken, ondanks de drukte erg vriendelijk! Toch heb ik wat kleine puntjes van kritiek, hopelijk doen ze hier wat mee. Ten eerste vind ik dat als je spareribs eet er vochtige serveten geserveerd moeten worden of een schaaltje met water en citroen, ten tweede vond in de frisdrank erg prijzig €3,65!!! en ten derde de toiletten erg klein! Maar het eten en de bediening nogmaals top!
Meliha R. Bourgondiër (2 recensies) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Allereerst kregen we drinken over ons heen, waar ze geen tegoedkoming mee hadden. De bediening was heel slecht voor zowel het eten opnemen als het drinken. Daarnaast kregen we geen nieuwe servetten tijdens het onbeperkt spareribs eten. Al bij al zonder van het geld en tijd aangezien we echt heel lang hebben zitte wachten. Hier komen we NOOIT meer terug!
Dees Danny Nick K. 1e beoordeling (1 recensie) 1 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Op ze Hollands gezegd niet te vreten !! pannekoek van mijn zoon werd niet goed geserveerd eerst kreeg hij met appel
Dat hadden we niet besteld toen hij eenmaal een naturel pannenkoek kreeg droop deze van het vet het smaakte alsof hij in de vleespan gebakken was ikzelf had de saté mijn man de biefstuk deze waren zwaar doorgebakken En taai en smaakte nergens naar !!! drankjes vonden wij extreem duur 3,60 voor een appelsap niet te geloven ??? Personeel was erg druk en lang moeten wachten op onze bestelling!!! dit ook gemeld bij het betalen van de rekening maar hier werd niets mee gedaan !!
Kenny R. Gastronoom (41 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Goed gelegen strandtentje in Kijkduin met aardig decor. Je kon lekker in de zon zitten buiten, binnen was het wel wat warm.

De service was bedroevend. De tent zat vol met het goede weer, maar ze liepen met 3/4 man rond. Dit was veel te weinig, waardoor alle bestellingen ruim een half uur duurde, en nog vaak fout gingen ook. Besteld drinken komt niet, een flesje water in een glas, halfvol, zonder flesje - geen glazen bij de frisdrank?
Dan heb je driemaal de onbeperkte spare ribs, maar leveren ze (na lang wachten) maar per bordje nieuwe. Daar ben je weer zo doorheen met zijn drieën. Vraag je of ze het bord met botten weg willen halen, krijg je commentaar. Ondertussen staat een ander ruim tien minuten bij een andere tafel te klagen dat mensen vertrekken zonder te betalen. Ik begon te begrijpen waarom...
Enige lichtpuntje was een serveerster die erg haar best deed, maar het gewoon niet bij kon benen.

Het eten was ook geen top prestatie. De friet kwam te laat en was flauw. Saus is (relatief) dik bijbetalen. De eerste lading spare ribs was nog lekker, zat aardig wat kruiden op, was alleen een beetje droog. Alle naleveringen waren flauw, droog, en hadden weinig vlees op het bot.

Geen reden om terug te komen.
Jeffrey V. 1e beoordeling (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Slechte service. 4 gangen menu besteld maar we kregen geen toetje omdat het te druk was. Wel de prijs van de 4 gangenmenu moeten betalen. En het hoofdgerecht kregen we eerder dan het voorgerecht (miscommunicatie zei de serveerder). Mayonaise moet je vragen en je moet geluk hebben dat er mayonaise in de tube Zit. Het eten ziet er kaal uit. En heb nog nooit zo slecht gegeten in een restaurant.

Bij het afrekenen vraagt de eigenaar of je een fooi wil geven, schandalig!

Geen aanrader

Ronald P. Bourgondiër (2 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Net op terras gezeten bij Le Bateau.
Bestelde cola Light en bier en klein bordje patat met mayonaise.
Duurde heel lang voordat drankjes kwamen,ruim 20 minuten. Ober wilde cola serveren maar mijn vrouw zei cola Light en hij zei ok je hebt geluk die staat er bij en ik kreeg bier. Klein bordje patat kwam 10 minuten daarna (duurde 30 minuten) paar frietjes met wat droge sla,25% van 1 tomaat en 25% van een schijfje komkommer en geen mayonaise. Wilde afrekenen maar er kwam niemand dus zelf naar bar gelopen. Moest €9.85 betalen met oa mayonaise op bon maar die had ik niet gehad dus zei dame dat er €0.65 af ging dus €9.20 waarbij ze repte dat friet €2.45 was zonder mayonaise.
Enfin betaald en op bon zag ik 1 bedrag staan dus hoefde hem niet maar vond €6.75 voor mini biertje en cola Light wel veel achteraf en kwam via recensies erachter dat cola Light maar liefst €3.85 kost en zelfs duurder is dan €2.90 voor klein biertje,schandalig!
Hier ga ik voortaan geen drankje meer drinken voor dit soort prijzen en slechte service!
Yvonne3088 . Bourgondiër (2 recensies) 3,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vandaag hier gegeten. Om te beginnen 1 fanta en 1 halve liter bier besteld. Kwam de ober ons het drinken brengen zei hij hier is de fanta en een lege pul.....normaal zou ik gedacht hebben dat candid camera in de buurt was maar hij meende het serieus. Dus zelf maar aan de bar het bierglas laten vullen. Daarna mixed grill en zalmfilet besteld, een serveerster liep tot 2x toe met ons eten langs, toen het eindelijk via omwegen onze tafel bereikt had was de zalm koud. Dit aangegeven waarna ik nieuwe zou krijgen. Gelijk ook maar een extra portie friet besteld omdat het schaaltje wat we gekregen hadden net genoeg zou zijn voor 1 persoon. Mijn partner was inmiddels klaar met eten toen kwam mijn zalm pas weer opgewarmd terug. De extra bestelde friet natuurlijk niet gekregen. Zeer slecht eten en een nog slechtere service!! Dan nog terzijde, buiten op de reclameborden staan lokkertjes met goede prijzen voor gerechten, eenmaal binnen zegt de ober dat kunnen jullie krijgen voor die prijs maar dat is wel een kleinere portie met kwalitatief minder vlees.....
Alfred J. Bourgondiër (3 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Eerst een koude biefstuk voor Ingrid en geen vraag naar hoe ze hem hebben wilde.... Aardige prosecco en een goedwillende serveerSter.
Zelf een omeletje met wat frieten en salade besteld. Redelijk.

Wat opviel was het verschil in wat op het reclamebord aan de Boulevard werd aangeprezen en wat op de lunch kaart stond..... Viel wel te regelen.
Aniek L. 1e beoordeling (1 recensie) 2 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zojuist gegeten met 4 man, mixed grill voor 15,90.. We wachten het even af. Na een tijdje gewacht te hebben krijgen we het eten. Ziet er goed uit op het eerste gezicht, tot we verder keken. Een mixed grill, incompleet, paar stukken goedkoop vlees op een bord, terwijl de andere 2 klopte zoals de ober vermeld had. Na 2x de ober aan de kraag te grijpen kregen we uiteindelijk als compensatie 2 stukjes kip, want de bief zou 20min duren, logisch als je zag dat de biefstuk die op mijn bord lag gewoon rauw was. Ja even aangeschroeid op de gril thats it. Maar als klap op de vuurpijl kwam daar nog bij, dat de kip die mijn vriend at, rauw was.. Ben goed boos naar voren gelopen en t is me uit de handen getrokken, en ik kreeg een nieuw. Hoe kun jij mensen rauwe kip aanbieden?!?!!!!! En een compensatie ? Hell no, gewoon betalen.
JoyceSL . Bourgondiër (2 recensies) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wat is dit een slecht restaurant! Even moeten wachten voordat we geholpen werden, maar oke prima kan gebeuren. Ik werk zelf ook in de horeca dus weet hoe het gaat. Vervolgens worden er drankjes opgenomen en een stokbroodje besteld. Ik kwam voor de mosselen, uiteindelijk na tien minuten kunnen bestellen, geen mosselen meer. Zeg dat dan bij binnenkomst dan had ik gelijk al weg gegaan. Prima, dan maar wat simpels bestellen aangezien ik echt voor de mosselen kwam. Ik bestel een uiensoep en carpaccio. Mijn vriend onbeperkt spareribs. Uiensoep, zat bijna niks in en veels te zout. Ik had enorme trek dus toch maar opgegeten. Begin ik aan de carpaccio, vind ik dat het heel raar smaakt. Nog een hap genomen, dacht ligt misschien aan mij. Weer een hele rare smaak. Dus wat doe ik, carpaccio controleren. Helemaal grijs van kleur. Terug gestuurd, kon ik een nieuwe krijgen of wat anders van de kaart bestellen. Aangezien mijn vriend ook al aan het eten was, bestelde ik een kipsaté met de hoop dat het snel zou komen. Ik had liever niks meer kunnen bestellen! Die satésaus is zo smerig als ik weet niet wat. Waarschijnlijk gewoon met poeder aangemaakt. Er werd verder ook niet gevraagd of alles naar wens was, noch aan de tafel noch aan de kassa bij het afrekenen. Vervolgens kijk ik naar de bon als ik buiten loop, 1 euro voor een eetlepel ketchup?? 3,30 voor een spa rood?? Kom op zeg, je zit niet op het strand waarbij je tenminste weet wat je kan verwachten. Al met al ik kom nooit meer bij jullie terug, ik heb letterlijk nog nooit zo slecht gegeten! 46,35 euro lichter wat ik liever nog aan een snackbar kon uitgeven dan had ik tenminste wel een lekkere saté gehad!
Imenso . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Bediening op terras zeer vlot .
Broodje kip met patat (8 stuks) aan de karige kant. Grootste domper is echter de rekening waar 2 flesjes ijsthee op stonden a € 3.95 .
We vonden het al vreemd dat er nergens prijzen van de drank vermeld stonden.
Het is ons nu wel duidelijk waarom dat is.
Helaas eens maar nooit meer.
Ineke S. 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ik heb vanavond heerlijk in uw restaurant gegeten, alleen toen ik de rekening kreeg schrok ik toch wel even van de prijs die ik moest betalen voor een flesje cola light.
Ik weet dat u als ondernemer ook wat wilt verdienen maar €3,85 rekenen voor een fles fris, vind ik toch wel erg overdreven en dit weerhoud mij er dan ook van, om weer bij u restaurant te komen eten.
David B. Gastronoom (83 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Tussen de vele verschillende eet-/drankgelegenheden op de boulevard van Kijkduin valt Le Bateau bij ons in de smaak. Geen achtergrondmuziek, vriendelijk personeel, ruime, comfortabele zitplaatsen (banken en stoelen, met kussens en dekentjes), een eenvoudige, kleurrijke kaart met voldoende keus en verrukkelijke écht warme Segafreddo-koffie.
De pannenkoeken-appel (€6,75) smaakten heerlijk.
Een klein minpunt ofwel aandachtspunt voor het restaurant: hoewel de bediening vlot is, lijkt het alsof de keuken ‘hapert’ bij enige drukte, waardoor de wachttijd (op het eten) oploopt.
D-W . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Wij hadden vrij snel ons eten op tafel. We hebben heerlijk gegeten bij Le Bateau.

Gezellige bediening, komen snel weer eens terug.
SLS08 . Gastronoom (73 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Lekker eten, maar service was ver te zoeken. Een bijna leeg restaurant, met alleen maar vieze tafels. Personeel stond bij computer te kletsen.
Nadat wij vroegen om een tafel, gingen ze die schoonmaken. Tot 2x toe onze bestelling vergeten.
Het eten is erg lekker, vooral de ossenhaas op een teppanyaki plankje.
Riena V. Gastronoom (19 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Le Bateau. Op aanraden van onze ober/gastheer Richard zijn we voor spareribs gegaan, wat een super keuze was dit! De spareribs waren heerlijk van smaak. Zoet en pittig en lekker mals, zoals wij ze graag lusten! De bediening was zeer vriendelijk en snel in handelen. Prijs/kwaliteit prima! Het is dat we zo ver uit de buurt wonen, anders zou dit een restaurant zijn waar we maandelijks toch wel een bezoekje langs zouden brengen. Richard nogmaals bedankt voor tip, het was top!
Matthijs S. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Top restaurant met erg leuke bediening, en natuurlijk heerlijk eten. Vooral de spareribs zijn top! Service met een glimlach! #selma
Ella86 . Fijnproever (6 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Neem in godsnaam nooit een vegetariër of visliefhebber naar dit reastaurant! Er is welgeteld 1 vegetarische schotel op het menu welke bestaat uit een tortilla met daarbovenop gekwakt een berg gewokte groenten in een ondefinieerbare, olieachtige saus. Triestste vegetarische gerecht wat ik ooit heb gezien. Mijn tafelgenoot had de gefrituurde schol. Er kwam al een wat sterke geur af maar het smaakte ook niet helemaal fris. Daarnaast vind ik dat je het als restaurant aan zee niet kan maken om bevroren nepschol te serveren (van die dunne smalle flapjes die in Gambia worden gevangen en hier als Schol worden verkocht).
Het enige wat er goed uit zag waren de vleesgerechten. Ook waren de meiden van de bediening erg vriendelijk (wel wat vergeetachtig...). Eigenaar kwam ook regelmatig langs om te vragen of alles naar wens was. Decor ook wel redelijk, maar ik kom hier niet meer terug
ERNST0313 . Bourgondiër (2 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Het was onze keuze om op het overdekte terras te zitten, doch eigenlijk heel vreemd dat de verwaringselementen uit waren en uit bleven. Gedurende de avond werd het steeds frisser. Helaas kon ik niet warm worden van de sateschotel. De sate smaakte eigenlijk niet slecht, doch het enige dat aan sate deed denken was het feit dat vlees aan de stokjes zat. Erg matige saus. De franse frietjes waren veel te snel afgekoeld. Verder een grote schaal met wat verse salade. De hoeveelheid kartoffelsalade was erg bescheiden. Bediening was vriendelijk. De ruimte in het toilet is te krap bemeten. Ik kom hier niet meer terug. Johan34
Coemaet01 . Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Nadat we de boulevard van Kijkduin 2x hadden belopen, besloten we ons diner te doen bij Le Bateau. Het was er al redelijk druk, en daar waar het wat drukker is zal het eten vaak wel goed zijn.
We kregen een uiterst vriendelijk ontvangst. Ons tafeltje werd gelijk schoongemaakt, en de drank werd direct opgenomen. Het decor doet niet echt gezellig aan. Geen kaarsen op de tafel, later op de avond daardoor vrij donker. Het personeel is onhandig, maar tegelijkertijd zeer vriendelijk. We hadden vooraf de uiensoep, en de escargots. Beiden waren zeer smakelijk, hoewel ik besef dat je aan escargots weinig kan verpesten. Het hoofdgerecht 2x maal zalm met friet en sla was ook redelijk. De zalm was goed gebakken, maar de opmaak van het bord is vreselijk. Kaal en dus saai. 2 bakjes franse dunne frieten met een kom sla erbij, en dat was het. Jammer...als je net even wat meer liefde in de opmaak van je borden legt, dan smaakt het wellicht nog beter. Al met al een gezellige standtent, maar niet meer dan dat hoor.